Direct naar

Kenmerken

  • Onderdeel van Menzis
  • Module voor 4 premium gezondheidsapps
  • Korting op sporten bij jou in de buurt
  • Lagere vergoeding bij niet-gecontracteerde zorg

Over Anderzorg

Anderzorg biedt twee scherp geprijsde basis- en meerdere aanvullende verzekeringen aan waarbij de verzekerde recht heeft op een ruime keuze is uit zorgaanbieders. In samenwerking met Menzis is er keuze uit ongeveer 35.000 zorgaanbieders en ziekenhuizen en kan iedereen zijn eigen huisarts kiezen.

De zorgpolis van Anderzorg is er één die via het internet wordt afgesloten en ook via het internet wordt opgevraagd. Dat betekent dat declareren of de zorgzaken inzien volledig online gebeurt. Dat kan zowel via een app of via de beveiligde omgeving op de website van Anderzorg.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024---€ 141,25
2023---€ 134,75
2022---€ 119,25
2021---€ 116,00
2020---€ 110,00
2019---€ 108,00
2018---€ 102,00
2017---€ 102,00
2016---€ 93,00
2015---€ 93,00
2014---€ 86,25
2013---€ 96,25
2012---€ 96,25
2011---€ 91,75

Wat vind je van Anderzorg?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


934 reviews over Anderzorg

  • JJan

    Schaam

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • AAnderzorg

      @Jan

      Wat naar om te lezen dat je dit gevoel bij ons hebt! Zou je willen onderbouwen wat er aan de hand is? Wanneer we je mogen helpen kan je telefonisch contact met ons opnemen of een chat starten via onze website. We helpen je dan graag! Ik hoop dat je ons nog een kans geeft! 🙂

      Hartelijke groet,
      Marieke Anderzorg

  • MMarc van de Veerdonk junior

    Echt een schandalige zorgverzekering echt ze moeten hun schaamen!! Mijn doodzieke moeder zo laten lijden ze moet voor een oorzaak en behandeling naar belgie omdat ze in Nederland er geen raad mee weten alles in samen spraak met de artsen gedaan alles geregeld en anderzorg is de enigste partij die niet mee werkt mijn moeder kan niet eten ze wordt alleen maar vol gestopt met voedingflesjes (ze kan nog niet eens 5 meter lopen zonder buiten adem te zijn) en daarmee is voor hun het probleem opgelost ik werd ontzettend boos aan de telefoon ze blijven praten als een robot geen gevoel niks vooral die ene mevrouw die heeft geen hart niks ze blijft alleen steeds het script herhalen wat een ijskoud kreng zeg!! Mijn eigen zorgverzekering zei ookal dat anderzorg alleen maar problemen opleverd elke zorgverzekering die ik gehad heb hebben overal een contract en hun alleen in Nederland en ik betaal zelfs minder als mijn moeder ik ga er alles aan doen dat ik haar niet binnen 2 maanden moet begraven jullie zijn nog niet van mij af voor alle anderen ga in december weg hier schilt je een hoop ellende ze laten mijn moeder liever sterven dan helpen echt schandalig ik geef ze liever – – 5 sterren

    Mvg
    Marc van de Veerdonk junior

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Dekking
    2
    • AAnderzorg

      @Marc van de Veerdonk junior

      Wat een vreselijke situatie!

      Begrijpelijk dat je in deze situatie alles op alles wil zetten. Uit je bericht kan ik niet helemaal opmaken of je ook contact hebt gehad met de afdeling Zorgadvies. Deze afdeling kijkt mee wat er mogelijk is in het buitenland en hoe het zit met de vergoeding.

      Mocht je twijfelen neem gerust contact op. Op werkdagen tot half 1 kunnen we je indien nodig doorverbinden met de afdeling Zorgadvies. Hopelijk kunnen we dan toch iets voor jullie betekenen. https://www.anderzorg.nl/klantenservice

      Heel veel sterkte en hartelijke groet,
      Shannon Anderzorg

  • Ggeurt geurts

    te weinig fysio in aanvullend pakket

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    5
  • AArie Hagenaar

    Heel goede ervaringen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AArnoud Arends

    Goed. Ben er al jaren verzekerd en alles verloopt vlekkeloos. Helaas zouden bepaalde kosten, zeker tandarts kosten, veel beter gedekt kunnen worden. Die kosten zijn bijna onbetaalbaar bij excessen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • AA.E. Galjaard

    nooit problemen met mijn zorgverzekering, wij hebben hem al jaren.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Kkouyate Mamoudou

    ik ben tevreden

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • JJohanna Rooth-Hagen

    Alles qat vergoed moet worden wordt netjes vergoed. Ik heb hier nooit omkijken naar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJerry Matulessy

    Zou graag meer fysio wilen hebben dan 9 keer per jaar

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    6
  • Ppeter vos

    al jaren een goede en klantvriendelijk zorgverzekeraar die ook goed bereikbaar is zowel per telefoon of mail.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • BBea Van Kampen

    Ik was altijd bij zilverenkruis en zij overgestapt naar andere zorg maar daar is de helft niet verzekerd dus we gaan weer overstappen gr bea van kampen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    4
  • TTonia van Mourik

    Goede verzekeraar. Er zijn nooit problemen met betalingen. Premie is redelijk laag. Verder gaat alles soepel

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • PP.W. van Lammeren

    Prima zorgkosten verzekeraar:
    Vlotte en directe informatie als er om wordt gevraagd.
    Men denkt met je mee.
    Acceptabele premies met periodieke (maandelijks) betalingen en de mogelijkheid het eigen risico in maandelijkse termijnen te voldoen.
    Anderzorg heeft contracten met veel zorgverzekeraars.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFred Schippers

    Gemakkelijk. Overzichtelijk en goede App . Zorgeloos

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • HHELLY LOGEMAN GERRITS

    Mijn man heeft veel zorg nodig op allerlei gebied en dit is in geen enkel geval een probleem.
    Ziekenhuis opnames, revalidatie, medicijnen, allerlei andere zorgverleners.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • FF. Berentsen

    Prima, nooit een probleem gehad

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • MM v Buuren

    Goede service en snelle betaling

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    4
  • FFokke van der Laan

    Heel goede ervaring .Werken ook preventief.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AA de Graauw

    Duidelijke zorgverzekeraar met goede website. Inlog op mijn Anderzorg en je kan alles regelen en inzien. Pris kwaliteit verhouding is goed.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • HHughne G

    Ik heb geen klachten. Gelukkig ben ik een gezond persoon en maak weinig gebruik van medische hulp.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Pp van driel

    prima verzekering

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • EElly

    Al 25 jaar als klant. Prima.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RR. Mol

    De toelichtingen op de website zijn niet erg duidelijk. Welke zorg heb ik eigenlijk? Dan is het nogal zoeken.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    6
  • GGrietje Klement

    Erg tevreden over Anderzorg, keuze vrijheid wat betreft zorgverleners vind ik erg fijn. Premie houden ze ook redelijk binnen de perken, declareren gaat eenvoudig. Aanvullend pakket geen ervaring mee.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • Hhans hamburg

    Ze betalen keurig uit. Geen problemen gehad in de 12 jaar dat ik bij ze ben. Wel een keer ergenis met een antwoord van de servicemedewerker die vond dat ik niet tot hun doelgroep hoor, dat zijn blijkbaar jongeren tot plusminus 40, ik ben zelf gepensioneerd.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    8
    • AAnderzorg

      @hans hamburg
      Wat fijn dat je al zolang verzekerd bent bij ons! Jammer dat je deze ervaring had met een servicemedewerker. Bij ons is iedereen welkom, ook wanneer je gepensioneerd bent. Zolang de persoonlijke zorgwens past in ons aanbod kan iedereen zich bij ons verzekeren. Vriendelijke groet, Jo Anderzorg

  • IInge Werkhoven

    deze verzekering heb ik al jaren en ben er zeer tevreden over, en blijf er dus volgende jaar weer klant van. alle zorg die je nodig hebt is er, je kunt kiezen welk ziekenhuis, welke artsen en alles is goed verzekerd.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MManuela heijenrath

    Al wat jaartjes bij deze verzekering, zeer te vreden.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Llucas homminga

    wel redelijk goedkoop ten opzichte van andere zorgverzekeraars maar je krijgt er ook minder voor. ik vind de service ook minder en moeilijk om contact te krijgen . het eigen risico betaald ik in maandelijks is een voordeel maar als je die niet hebt gebuikt betalen e je pas in april het volgende jaar terug is slecht vind ik .

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    3
    • SSilke

      @lucas homminga

      Dank je wel voor je review! Begrijpelijk dat je het eigen risico liever eerder terug wilt. Omdat ziekenhuizen de rekening soms pas na 120 dagen kunnen declareren hebben we besloten hierop te wachten. Daardoor voorkomen we dat we iets terugbetalen en vervolgens weer een rekening moeten sturen. Wat maakt het voor jou lastig om te contact te krijgen? Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

      Hartelijke groet,
      Silke Anderzorg

  • RRon Bos

    Niet makkelijk bereikbaar en in een paar jaar tijd wel erg duur geworden.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    2
    • AAnderzorg

      @Ron Bos wat jammer dat je geen goede bereikbaarheid ervaart. Bedoel je onze telefonische bereikbaarheid? Wist je dat je in plaats van telefonisch contact ook een chat kunt starten via onze website? De chatbot geeft direct antwoord op de veelgestelde vragen. Wil je toch contact met een medewerker? Dan kan dat uiteraard ook. Vriendelijke groet, Marcelle Anderzorg

  • JJ. Vos

    Niet per mail en per telefoon bereikbaar maken heel veel fouten
    schrijven in de jij vorn

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    5
    • AAnderzorg

      @J. Vos

      Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt. Via e-mail kan je ons inderdaad niet bereiken. Wel kan je ons per telefoon en chatcontact bereiken. Op sommige momenten kan het ineens wat drukker zijn. Hopelijk heb je ons inmiddels wel te pakken gekregen. Mochten er toch nog vragen zijn, neem contact met ons op, we helpen je graag verder.

      Hartelijke groet,
      Jo Anderzorg.

  • AAns

    Al een aantal jaren zit ik bij Anderzorg. Voornamelijk vanwege de gunstige premie en niet te hoge kosten voor aanvullend. Wel wat minder keuze in aanvullende pakketten maar tot nu toe voldoet dit voor mij prima. Tegenwoordig ook flexibele aanvullingen mogelijk en vrije keus in zorgaanbieder. Gewoon ook overzichtelijk. Dus nog steeds de nummer één voor mij en mijn partner en kinderen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PPeter nadort

    Ervaring: prima

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • Gg.dielemans

    nog nooit last mee gehad kon overal heen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJos Lassche

    Geen klachten, ze down het gewoon!!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRoman Wachowiak

    Dobry dobra współpraca szybko załatwienie spraw . Polecam

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • PPeter Blom

    Met name aanvullend pakket biedt waar voor z’n geld! Vind prenmie basisverzekering aan hoge kant. Focus moet liggen op bieden van zorg tegen redelijke prijs! Geen toeters en bellen aub!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    10
  • AA.Hagenaar

    Hele goede zorg en service beantwoord heel snel telefonische vragen

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7
  • LLeo Langedijk

    prima basisverzekering nog nooit klachten gehad over betalingen. Ook de prijs is nog steeds goed.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • Llucas

    slecht in antwoorden van al je vragen premie word elk jaar hoger maar je krijgt minder zorg .geen antwoord op de app en er zitten onvriendelijk helpers bij .ook bij vragen word je steeds van het kastje naar de muur gestuurd en het duurt tijden voor dat je een antwoord krijgt

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • AAnderzorg

      @lucas

      Wat naar om te lezen dat je deze ervaring met ons hebt. Wat bedoel je precies met geen antwoord op de app? We bieden namelijk geen klantenservice aan via WhatsApp. Dit was in het verleden wel het geval. Wanneer we je mogen helpen, kan je telefonisch contact met ons opnemen of een chat starten via onze website. We helpen je dan graag!
      Ik hoop dat je ons nog een kans geeft en dat we ook in 2024 je verzekering mogen verzorgen.
      Hartelijke groet,
      Lizet Anderzorg

    • JJohannes de Hoop

      @lucas
      Wat je schrijft is onzin
      De premie wordt hoger , ja bij wie wordt ie lager dan?
      De premie is elk jaar weer top
      Ben al jaren bij Anderzorg en nooit iets te kort gekomen
      Er kan wel eens een misser bij zitten, maar het lijkt ,dat die allemaal bij Lucas langs komen!!1
      Er is nog iemand waar de premie 2 euro lager is : Gauw daar afsluiten!!

    • HHenk

      @Johannes de Hoop
      Ik zou de premie voor een normale basisverzekering tussen Anderzorg en FBTO eens vergelijken, dat is wel meer dan 2 euro pm.
      Anderzorg was goedkoop, een paar jaar terug ja.
      Nu zit hij in de middenmoot.
      Voor de premie hoef je ze niet meer te kiezen.

  • MMarion Meij

    Zoals beloofd alles nakomend en meedenkend

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGussakov

    Alles is goed geregeld

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • NNico Bruinsma

    Prima verzekering, voor een mooie premie!

    Service
    10
  • GGreet Van den Brink

    De verzekeraar bevalt me uitstekend. Ik heb alleen een aanvullende verzekering voor de tandarts. Andere kosten die ik maak worden vergoed. Ik heb COPD en de medicijnen worden vergoed. Het meeste contact gaat ook online. Dat vind ik makkelijk,!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AAstrid van den Berg

    Ik maak gelukkig niet veel gebruik van mijn zorgverzekering, maar ben zeer tevreden over de keren dat ik ze wel nodig had.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMonique Vonk

    Loopt automatisch, heb eigenlijk geen ervaring.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    5
    • AAnderzorg

      @Monique Vonk geen ervaring is in feite ook een ervaring 🙂 Alles loopt lekker automatisch en je hoeft dan ook nergens achteraan. Fijn toch? Wat zou voor jou de doorslag zijn voor een hogere score? Vriendelijke groet, Marcelle Anderzorg.

  • HHerman Franken

    Ik ben niets anders dan vol lof over mijn huidige ziektekostenverzekeraar. Transparantie en prijsconcurrerend zijn zomaar 2 woorden die van toepassing zijn.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HH.kleinstra

    Goed bereikbaar en goede service

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • PPvdsteen

    Nooit geen problemen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • PPierre Damen

    Gaat ben er niet heel positief over

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    4
    • AAnderzorg

      @Pierre Damen niet tevreden, maar ook niet ontevreden 🙂 Wat kunnen we doen om ervoor te zorgen dat je positiever wordt? Vriendelijke groet, Marcelle Anderzorg

  • WWillem ter Kulve

    Altijd trouwe klant geweest bij Anderzorg t/m 2022.
    De premie is extreem gestegen. Mijn nieuwe bedrag zou €114,75 euro per maand worden. Afgelopen jaar betaalde ik €88,50 euro per maand. Dit betekent dus dat ik serieus ELKE maand €26,25 extra kwijt ben, waar ik niets aan kan veranderen. En dat terwijl ik niet meer geld te besteden heb. Jullie geven zelf aan dat jullie premies marktconform zijn, ik citeer:
    De premiestijging van Anderzorg Basis is marktconform. We zien dat andere verzekeraars ook de premies met circa € 15 hebben verhoogd.

    Mooie woorden, maar €26,25 is geen €15.
    Dit is een grote teleurstelling in jullie als verzekeraar.
    Veel andere verzekeraars zijn ook verhoogd, maar zo’n stijging als bij Anderzorg is ongekend.
    Jullie besluit om Anderzorg Compact af te schaffen is een grote fout geweest.
    Hierbij zijn jullie mij als trouwe klant kwijt.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    9

    Service
    5
    Dekking
    5
    • AAnderzorg

      @Willem ter Kulve ik kan me goed voorstellen dat je hier flink van baalt. Voor het zo toegankelijk en betaalbaar mogelijk houden van de zorg, heeft Anderzorg ervoor gekozen om de Basisverzekering Anderzorg Compact niet langer aan te bieden. Wanneer je Anderzorg Compact had, zetten we je per 1-1-2023 over naar Anderzorg Basis. Ik begrijp dat de premiestijging voor jou dan hoger uitvalt.

      De premiestijging van Anderzorg Basis is echter marktconform. We zien dat andere verzekeraars ook de premies met circa € 15 hebben verhoogd. Ik wil je in ieder geval bedanken voor het vertrouwen dat je in Anderzorg had en wens je een fijne jaarwisseling en gezond 2023. Vriendelijke groet, Marcelle Anderzorg

Kan het goedkoper?