Direct naar

Over Salland

Salland is een kleine zorgverzekeraar en is samen met het label ‘ZorgDirect’ onderdeel van Eno. Naast één basisverzekering met ruime keuze uit ziekenhuizen, biedt Salland Verzekeringen vijf aanvullende verzekeringen (zonder medische selectie) en drie tandartsverzekeringen. De vergoedingen zijn redelijk uitgebreid tegen een gemiddelde zorgpremie.

Salland doet verder aan heldere informatievoorziening via een digitale nieuwsbrief en het is mogelijk om met je zorgpas korting te ontvangen bij fitnesscentra en met korting sportkleding aan te schaffen. Per 2015 is de basis zorgverzekering van Salland een naturapolis in plaats van restitutie met vrije zorgkeuze.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 145,90--
2023-€ 134,90--
2022-€ 120,90--
2021-€ 123,90--
2020-€ 113,90--
2019-€ 106,90--
2018-€ 101,50--
2017-€ 112,95--
2016-€ 112,95--
2015-€ 100,95--
2014-€ 96,75--
2013-€ 105,00--
2012-€ 107,00--
2011-€ 104,75--

Wat vind je van Salland?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


122 reviews over Salland

  • CCJW

    Denken mee, maar premie is hoger dan elders. Ben heel lang bij ze gebleven uit loyaliteit. Is minder interessant als je niet in Salland woont (sportclubs in mijn regio, daar krijg ik geen korting; in Salland wel)

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    6
  • VVisscher Henk

    Ben 88 en heb de nodige medische zorg nodig. Salland is daarvoor mijn uitstekende zorgverzekeraar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • HH.Egberts

    Heb nooit geen problemen gehad altijd goed geholpen

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AArturo Savans

    Een zeer professionele zorgverzekeraar die wanneer je contact met hun opneemt je een goed gefundeerd antwoord geven. Ik ben tevreden met de zorg die via salland kan afnemen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEM Vermeulen

    Ik ben heel tevreden met mijn zorgverzekeraar Salland.
    Ik zit al jaren bij deze zorgverzekeraar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • PPetra Wopereis

    We zijn al jaren bij Salland verzekerd
    Ze zijn goed bereikbaar
    en geven duidelijke informatie.
    Bij vragen, snel en heldere informatie .
    Aangevraagde vergoedingen worden optijd uit gekeerd.
    Kortom zeer te vreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • RRon Stegeman

    Consequent, degelijk, eerlijk en loyale partner in zorgverzekeringen die staat voor wat zij beloven.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    10
  • EEg van Eerten

    Heeft goede service en is klantvriendelijk en niet duur. Zijn goed telefonich te berijken

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFrank Bootsveld

    Afgelopen jaar gelukkig geen zorg nodig gehad

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    6
  • CCisca Heppenhuis

    Juiste dekking voor een normale prijs voor wie rijk of arm is. Dus……

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • Mmarcel rohn

    Ik ben heel blij met salland

  • MM . J . G Koerkamp

    Tand + Top verzekering qua knarsentanden epilepsie waarvoor ik medicatie nodig en tevens een operatie hypofyse Tumor dus nu hormoonspuiten . Eindelijk weer mijn oude medicatie Sandox epilepsie terug en voel mij stukken beter en geen aanvallen meer als ik stress heb Ze moesten zo nodig deze veranderen omdat ze zogenaamd niet meer werden geleverd of gemaakt . Daardoor ben ik achterop een vrachtwagen gereden met een Audi A 4 Daarna nog een Audi V6 2.5 tdi Total Loss gereden tegen een eiken boom en moest er door de brandweer uitgeknipt worden .
    Ben nu net weer aan het herstellen van een koude koorts aanval waarvoor ik in hett ziekenhuis heb gelegen . Voorover gevallen op de salontafel en dat lokt een aanval uit
    Gelukkig had ik sinds een aantal maanden de goede medicatie anders had het nog wel eens veel erger kunnen aflopen en was ik op de punt van de tafel terecht gekomen en had dit niet overleeft . Ze komen je dan ineens ophalen van huis met de Ambulance maar ik was alweer zover bij dat ik dat nog kan herrineren .
    Maar dankzij de zorgverzekeraar heb ik wel een N A H schildklier problemen en een hypofycetumor die weer opnieuw zal gaan groeien omdat deze niet geheel in 1 x verwijderd kan worden alleen weet je niet hoelang zoiets duurt ..
    Zelf denk ik een jaar of tien omdat daarna de tumor is verwijderd na mijn laatste autoongeluk .

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    6
  • Eelly schiphorst

    Salland is voor mij een goede keuze ik ben er al jaren…. de premie gaat wel omhoog maar de service ook.
    Je kan ze bellen en dan kijken ze met je mee wat er nog meer kan want soms komen mensen er niet uiten ze leggen je veel en goed de dingen uit zoeken ook met je mee voor bv een second opinie.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • DD.J.Nijenhuis

    Geen reden tot klagen, zeer tevreden

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBouwhuis

    Op zich een goede en prima zorgverzekering. Denken mee.. Qua vergoedingen en premie is het bijna niet te betalen,

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    4
  • Eemil Koers

    Veel teduur ,en betaal voor iets wat ik nooit ga of ga gebruiken

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    8
    Dekking
    4
  • PP.J. Nutbeij

    Soms aparte en onbekende voorwaarden voor vergoedingen uit de basisverzekering.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    8
  • GGBruinsma vd berg

    Wij vinden het een goede zorgverzekering.nog nooit narigheid mee gehad en zijn al 54 jaar bij de zelfde.dus ik vind ze top.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GG Bruinsma vd berg

    Goede zorgverzekering nooit narigheid mee gehad zijn al 54jaar bij de zelfde zorgverzekering.dus ik vind ze top.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGBruinsma vd berg

    Salland is een prima zorgverzekering al 54jaar bij de zelfde zorgverzekering als het goed is stap je ook niet over,

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GG Bruinsma vd berg

    De zorgverzekering is altijd goed bereikbaar .nog nooit narigheid gehad zijn al 54 jaar bij de zelfde zorgverzekering.helemaal top.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTon Kers

    Ik vind schrijven niet leuk (ik ben 85 ) misschien de reden, maar salland is uitstekend.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BB. Fiets

    De tijdelijke verzekering van mijn vrouw uit Duitsland hebben ze slecht opgelost, eigenlijk voor 3 maand, maar na 2 maand opgezegd omdat SVB nogal lang duurde met uitspraak.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PPETER TULP

    Prima verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Aastrid jansen

    Fijne verzekeraar die waar alles duidelijk is en je goed helpt

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • EEralp

    Salland komt al zijn belofte na perfect

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • MMarie-José Jansen

    Mijn verzekering is een Eno/Salland verzekering van het label Zorgdirect. De afhandeling doet zijn naam eer aan. Zaken worden direct geregeld. De prijs is gemiddeld. Niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. De dekking is heel erg goed en via de app heb je snel contact en kun je zaken direct regelen. De uitbetaling is rechtstreeks aan de zorgverlener en wanneer je zelf iets te claimen hebt, dan wordt het ook erg snel betaald. Het allerfijnste aan de verzekering vind ik dat je als mens behandeld wordt en niet als vergoedingen etend nummer. Ik ben ongeneeslijk ziek en tot mijn grote verdriet kost ik de verzekering klauwen met geld. Toch heb ik daar nooit commentaar op gehad. Als ik contact heb, word ik altijd heel vriendelijk behandeld en is het nooit een probleem als er helaas weer iets bij komt. Ze vinden het rot genoeg voor mij en doen nergens moeilijk over. Ik heb ooit jankend aan de lijn gezeten en de medewerker nam alle tijd om me gerust te stellen en alles voor me in orde te maken. Ik ben erg blij met deze verzekering.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHilde

    prima verzekeraar!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • JJolanda

    Mijn ervaring is goed met mijn zorgverzekeraar alles gaat automatisch hoef er nooit veel voor te doen dus prima

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
  • KKlaas Brouwers

    Eerst als “normale” klant en daarna collectief via de gemeente, nooit zorgkosten gemaakt dus kan ik daar niets over vertellen.

    Ik kan wel vertellen over hoe Salland is omgegaan met een opgelopen betalingsachterstand, van 1 maand.

    Ik heb in april blijkbaar mijn rekening niet betaald en Salland heeft dit verekend met de premie van Juli.

    Ik kreeg dus aanmaningen over de maand Juli. Ik heb echter gewoon betaald in Juli dus was ik het niet eens met de aanmaningen. Beetje zoals het “vroeger” met acceptgiro: ” als de betaling deze brief gekruist heeft mag u deze brief als niet verzonden beschouwen”.

    Ik heb toen bleek dat het niet ging om Juli maar om April heb ik meteen betaald. Dit was echter niet genoeg voor Salland aangezien mijn aanvullende verzekering en meeverzekerde eigen risico werden stop gezet. In feite hen ik dus een boete van 385 euro gekregen om een misverstand. Een misverstand wat verholpen was geweest als ik in April op de hoogte zou zijn gebracht van de mislukte betaling.

    Bovenstaande vond plaats in 2021. En is nog niet opgelost.

    Salland zorgverzekeringen: Zou ik niet aan beginnen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    2
    Dekking
    2
  • AAnita Berends

    we zijn al jaren bij salland en de gemeente en we gaan daar ook niet meer weg ,vriendelijk personeel en altijd goede uitleg Top!!

  • Kkandeash

    We hebben tandarts aanvullend 1, dat bevalt goed.
    Declaraties zijn eenvoudig in te dienen.
    We zijn dus dik tevreden!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBernie van Helsdingen

    Op aanraden van de Gemeente Zwolle bij deze verzekeraar terecht gekomen. We zijn zeer tevreden over deze zorgverzekeraar. Goede klantenservice, vriendelijk en klantgericht. Ook de prijsstelling is acceptabel net als die van de aanvullende verzekeringen. Met alle vragen kunnen we er terecht en worden vlot en oplossingsgericht geholpen, echt top.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Bbianca

    Goede klantenservice, de premie is goedkoop en de dekking is gelijk aan die van andere verzekeraars.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • EElly chiphorst

    Alles word zeer goed omschreven wat in het pakket zit.
    Zeer goede service nooit geen klachten.
    Ben er al heel lang klant .

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • Gguus van der kolk

    no nonsens, duidelijk, snelle afhandeling.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAndy Plasschaert

    Vorig jaar overgestapt en bij de eerste vraag voor medicijnen al meteen spijt.

    Na vragen bij de klantenservice nog meer spijt. Medicijnen die ik al decennia krijg zijn te duur voor deze verzekering en worden niet vergoed. Al is aangetoond dat de vervangende medicatie mij zieker maakt. Ik moet dus sinds ik bij Salland zit mijn medicijnen (de enige zorgkosten die ik maak) zelf betalen. En hoe duur zijn die medicijnen? Die kosten 25 euro per kwartaal. Dus pas op.

    Vragen hierover worden bijna gewoon weggelachen. Ik heb het er over gehad met mijn zorgleveranciers en die moesten ook al meteen zuchten. Blijkt standaard te zijn bij deze organisatie.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • PPeter

      @Andy Plasschaert
      Salland reageert hier niet op. Geldt hier: wij zwijgt stemt toe?

  • NNBont

    Het duurt heel lang voordat je de eigen bijdrage terug krijgt.Het is nu al 7 mei.

  • JJan de Cock

    Verreweg de meest onpersoonlijke, meest zakelijke, kille en ongeorganiseerde zorgverzekering waar ik ooit bij heb gezeten. Niet informatief, medewerkers zonder kennis en alles behalve pro actief om in uitzonderlijke gevallen mensen op weg te helpen of te ondersteunen. Begin er niet aan. Tv spotjes doen het overkomen alsof Salland een persoonlijke manier van werken heeft, maar de praktijk leert dat alles draait om geld en ze zijn extreem kil en zakelijk. Ik kan niet in detail treden over de specifieke casus en die van anderen, maar de ervaringen spreken echt boekdelen; begin er niet aan. Ook leidinggevenden krijgt u niet aan de lijn of een afdeling die bijzondere casussen in behandeling neemt. Erg slim om op deze wijze alle regie te kunnen houden en mensen zonder enige reden af te kunnen wijzen.

    Apart daarvan is er iemand die door Salland, door het niet juist oppakken van een verzoek, de kille en extreem zakelijke werkwijze, een aantal dagen ”te laat” is met overstappen, omdat diegene nog in afwachting was van een antwoord op een verzoek (waar client al maanden mee bezig was geweest en een maand van tevoren had ingediend). Nu krijgt diegene de mogelijkheid niet meer om over te stappen en komt client in de finaciele problemen. Zelfs in dit soort zeer uitzonderlijke gevallen blijkt Salland zorgverzekeringen gewoon een zeer zakelijk, ongeorganiseerd en onmenselijk ”zorg” orgaan te zijn dat niets persoonlijks heeft. Als ik sterren in de min kon geven had ik dat gedaan, maar dat gaat helaas niet.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • BBetsy Willems

    declaratie overzicht krijg je dubbel, digitaal en per post.
    digitaal kun je geen declaraties indienen, alleen via de app.
    veel achteraan bellen om declaraties vergoed te krijgen en vervolgens verschillende adviezen krijgen.
    van het kastje naar de muur gestuurd

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
    Dekking
    5
  • SS

    Sommige documenten zijn niet via tablet of mobiel te openen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AAgnes

    Prettig contact en dankzij de app heel overzichtelijk en makkelijk en snel declateren

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Wwbwestrik

    prima verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • NNorbert

    Ik heb gelukkig niet zoveel ervaring met Salland. Behalve de reguliere zorg gaat het goed met me. In het algemeen kan ik wel zeggen dat ik de premie, ook van Salland, bijzonder hoog vind. De aanvullende verzekeringen zijn toch telkens weer een lastige keus, wat wil je wel en wat niet verzekeren. Lijkt ook een beetje een gok. Maar dat heeft niets met Salland te maken maar vooral met ons huidige idiote borgstelsel.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    5
  • NN van Egmond

    Salland is een erg menselijke verzekeraar. via de gemeente heb ik een zorgverzekering die speciaal is samengesteld voor zogenaamde minima. de premie bestaat dan ook uit een deel basis verzekering, een deel aanvullende verzekering(die deels optioneel is) en -ook erg prettig- een deel (verplicht)eigenrisico, dat in termijnen wordt voldaan in de maandelijkse premiebetaling. zo betaal ik elke maand hetzelfde en hoef ik niet ineens een (voor mij)groot bedrag te betalen. voor een groot aantal zaken is er volledige dekking, een ander aantal heeft een percentage dekking met een vooraf gesteld maximum per kalenderjaar, en er zijn ook zaken die niet vergoed worden, zoals elke verzekeraar die kent.
    mijn ervaring is erg goed als het gaat om de service en bereikbaarheid. bij vragen bel ik ze en krijg doorgaans erg snel een medewerker/-ster aan de lijn die parate kennis van zaken heeft, of weet waar de benodigde informatie te vinden (is). ook is er een app waarmee ik snel en makkelijk declaraties kan doen. gebruiksvriendelijk en eenvoudig doch doeltreffend. precies wat ik nodig heb!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • CCarla Grobben

    Slechts 1 ster voor de premie. Wat mij betreft logisch, immers is iedere borgverzekering per definitie (te) duur. Onderlinge verschillen zijn verwaarloosbaar.
    Service: ik heb er nog niet echt mee te maken gehad, dus lastig om er een oordeel over te vellen.
    Zorgkeuze = op zich goed, maar niet 100% vrije keuze, dat kan dus in de praktijk een keer voor problemen gaan zorgen.
    Aanvullende pakketten is (zoals bij alle verzekeraars) een ramp om te moeten vergelijken, je moet dus een inschatting maken of je een bepaalde kwaal wel of niet ontwikkeld. En dan soms die belachelijk lage vergoedingen. Zoals bijvoorbeeld voor een bril. Zo’n ding heb je nou eenmaal nodig of niet. Maar zelfs het goedkoopste monduurtje met de goedkoopste glazen is niet te betalen vanuit de vergoeding. Als je dus de pech hebt een bril te moeten aanschaffen treft het je hoe dan ook in de portemonnee.
    Tja, erg positief klinkt het allemaal niet, maar zie het ook als een noodzakelijk kwaad. En als je er dan een beroep op moet doen ben je toch maar weer blij dat het betaald wordt.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • LLarissa Hoogeveen

    Goede, snelle en vriendelijke hulp via de chat. Declaraties snel verwerkt en bij vragen daarover bijna altijd direct antwoord. Ook via de telefoon goed geholpen, al was dat eenmalig.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEBA.Lankhorst

    Een lange vertrouwende band tussen ons en de verzekeraar Salland. Stipt vertrouwd sociaal en voordelig.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRia

    Prettig contact, makkelijk declareren, tijd voor je als je vragen hebt

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRobert

    Heel tevreden.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6

Kan het goedkoper?