Direct naar

Over IZZ door VGZ

IZZ Zorgverzekering door VGZ is er speciaal voor werkgevers en werknemers in de zorg. Om deze reden kunnen de mensen bij IZZ door VGZ vooruitkijken en meedenken naar een betere zorgverlening en vergoedingen voor mensen die nota bene in de zorg werkzaam zijn. Werknemers in de zorg lopen soms meer risico op gezondheidsklachten dan andere mensen.

Je kunt je bij IZZ door VGZ tegen een gemiddelde basispremie laten verzekeren en deze uitbreiden met een aanvullende- en/of tandartsverzekering met vrij hoge vergoedingen. Dit gaat echter wel gepaard met een relatief hoge premie.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 146,95€ 139,95€ 158,65
2023-€ 141,95€ 132,95€ 153,65
2022-€ 132,65€ 126,15€ 142,40
2021-€ 124,45€ 110,90€ 132,20
2020-€ 119,95€ 107,95€ 127,70
2019-€ 120,95€ -€ 125,95
2018-€ 114,44€ -€ 119,44
2017-€ 109,94€ -€ 113,28
2016-€ 103,28€ -€ 107,72
2015-€ 103,28€ -€ 107,72
2014-€ 92,77€ -€ 94,27
2013-€ 107,50€ -€ 109,00
2012-€ 108,00€ -€ 109,50
2011-€ 104,65€ -€ 107,45

Wat vind je van IZZ door VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


541 reviews over IZZ door VGZ

  • AAletta Karnebeek

    Denk je met je aanvullende verzekering je reisvaccinaties vergoed te krijgen blijken ze geen contract met de GGD te hebben. Héél vervelend dat je voor alles eerst moet bellen om zeker te weten dat het vergoed wordt. Is het nou zoveel moeite voor IZZ om die twee prikpunten die wel gecontracteerd zijn er duidelijk bij te zetten? Ik denk dat ik toch echt niet de enige ben die bij vaccinaties denkt bij de GGD te moeten zijn. De gecontracteerde prikpunten zouden naast vaccinaties goede informatie geven. Alsof de GGD dat niet doet? Ben over het algemeen door de jaren heen best tevreden geweest met deze verzekering maar hier heb ik toch wel een kater van.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    4

    Service
    8
    Dekking
    4
  • TT.Reinsma

    Vervelend dat VGZ langwacht en onduidelijk is bij het afsluiten van contracten. Cliënten de dupe.

  • HHarry

    Prima verzekering in de basis en de extra vergoedingen voor tandarts en fysio spreken mij aan

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SStolk

    Prima verzekering. Al jaren mijn keuze. Soms een te ver doorgevoerde digitalisering. B.v. geen emails meer, maar zoek het na op de website, in geval van vergoeding.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • TTamara

    Goede verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTessa Hattink

    Klantenservice altijd prettig contact gehad.
    Premie vind ik wel wat aan de hoge kant.
    Er is een ruime vergoeding voor de tandarts van 1300 euro en 100% vergoeding, daar kijk ik altijd naar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AA.A.M. VAN BRAKEL

    Ik heb geen slechte ervaringen,met mijn huidige zorgverzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SS. Hoekstra

    IZZ is de verzekering voor mensen die in de zorg werken of gewerkt hebben. Dan verwacht je begrip als je zelf een beroep moet doen vergoedingen. Niet allen clean zakelijk, maar juist dat beetje extra waarmee ze een 5de ster ⭐️ verdienen. Je moet overal zelf zeer tijdig achteraan, want de molens malen langzaam. Ook is het niet altijd duidelijk bij welk loket je moet zijn. Van IZZ naar VGZ en weer terug. Deze verzekeraar zal mijn review vast niet met een IPhone belonen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • EE. M Joosten

    Prima verzekering snel hulp bij vragen. Rekeningen worden snel betaald

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCorverhaaren

    Altijd goed en goede afhandeling

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • MMevr. Joos Boonekamp

    Gezien mijn leeftijd en kwetsbaarheid al achter de rug en de fysieke pech die kan ontstaan is een wat uitgebreide verzekering op zijn plaats , ook de tandarts erbij inbegrepen ervaar ik als prettig .
    Wanneer ik hun hulp nodig heb zijn ze enorm geduldig , behulpzaam en geven mij goed advies !
    Gelukkig hoeft niet alles alleen via internet waar ik persoonlijk niet zo gelukkig mee ben , net als bij de bank handel ik het liever via de post af , al kost het helaas “een boompje”….

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCarla Notten

    zijn zo flexibel als een loden deur

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    4
    Dekking
    7
  • TTonny

    Al jaren mijn verzekeraar tot mijn tevredenheid

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarij Mohr

    Mijn ervaring met mijn zorgverzekering is positief; door ervaren mensen wordt ik snel en goed geïnformeerd en verder geholpen; ik kan me niet beklagen!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EE. M Joosten

    Prettig en snel hulp en de rekeningen worden op tijd bdtaald

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAnke Wijdeman

    Vind de premie en de aanvullende verzekeringen erg duur maar de zorgkeuze is heel goed geregeld!
    Over de service niets dan lof!
    Ik heb zelf jaren in het ziekenhuis in Alkmaar gewerkt en veel negatieve ervaringen van patiënten met andere verzekeringen gehoord.
    Blijf dus tevreden klant bij IZZ.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    6
  • LLoes van der Linden- Heemskerk

    Je kunt on line declareren en heb binnen 3-4 dagen het geld op je rekening.
    Ik heb een hele uitgebreide aanvullende verzekering, want heb een moeilijk gebit, waar veel aan te repareren valt. Over ieder jaar krijg ik een overzicht dat heel compleet is.
    Het is echt een klasse verzekering, ze komen hun toezeggingen na. Je betaalt wat, maar hebt er ook een goede verzekering aan.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    10
  • GGerard

    Fijne verzekering met mooie vergoedingen voor genoten zorg

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • DDolf Jansen

    Zeer goed evaring

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWim van Putten

    Heb ik, net gedaan

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • WWim van Putten

    Mijn vrouw en ik hebben in de ruim 70 jaar dat we bij IZZ – Zilverenkruis verzekerd zijn, verschillende ‘ziektes’ – medische ingrepen mee gemaakt en ik kan me niet herinneren dat er ooit problemen zijn geweest over de kosten die werden vergoed. Nou was ik wel al die jaren Aanvullend verzekerd.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • HHuub Ebus

    ben tevreden

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HHuub Ebus

    Ik heb goede ervaringen en ik word goed ingelicht

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AAlbert Thijssen

    De inhoud van de polis is duidelijk en belooft niet meer dan de geboden vergoedingen waar recht op bestaat. De afhandeling van betalingen zijn in begrijpelijke taal en worden ruim voor de afschrijving medegedeeld.
    Aanvullend is in mijn geval niet veel op te merken omdat ik mij alleen in de laagste categorie bijverzeker. Ook bij andere verzekeraars zijn bijverzekeringen vaak een wassen neus. Bij zéér hoge premie een teleurstellende vergoeding.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • HHanny Barelds

    Ik heb niet de hoogste score voor de izz. Ik heb onlangs in een ziekenhuis in België gelegen waar de izz een contract mee heeft. Ook heb ik toestemming gekregen van de izz om mij in dit ziekenhuis te laten behandelen. Nu werkt het Belgische systeem heel anders als in Nederland. Hier zijn we door de izz niet goed over geïnformeerd. In het ziekenhuis kregen we te horen dat er nogal wat kosten voor eigen rekening waren. Dit bracht veel spanning met zich mee. Het bellen met de izz gaf geen duidelijkheid. Vervolgens toen ik thuis was kreeg ik zeer hoge koorts en moest ik met spoed opgenomen worden. Helaas gaf het Amphia in mijn woonplaats geen thuis en zei dat ik terug naar UZA in Antwerpen moest. De huisartsenpost zei dat ik doodziek was en belde UZA dat ik eraan kwam en met spoed geholpen moest worden. 2 0peraties verder en een week of zeven verder na heel veel gebel met izz op zoek naar oplossingen, advies en duidelijkheid. Thuis kreeg ik in de loop van de tijd rekeningen thuis die ik zelf aan uza moest betalen, de hoogste rekening was rond de 1500,00 euro. Weer bellen met uza en het zou in orde gemaakt worden. Vervolgens een paar keer een afwijzing. Uiteindelijk is het met de hoge rekening goedgekomen. Zo frustrerend als je eigenlijk rust moet hebben om te kunnen herstellen. Een paar kleine rekeningen die ik zelf moest betalen heb ik dan ook maar zelf betaald omdat het allemaal zo enorm veel energie heeft gekost. Nu zal ik vanwege complicaties weer geopereerd moeten worden. Ik ben nu 3maanden thuis met een zeer grote gecompliceerde open wond. Het is kortom een dramatische ervaring, die voor een groot deel ook te wijten is aan de werkwijze, onduidelijkheden, communicatie van de izz. Ik zal dus binnen afzienbare tijd weer geopereerd moeten worden en zie nu al enorm tegen de burocratie op. Rest mij wel te vertellen dat ondanks deze slechte ervaring ik in het verleden wel betere ervaringen heb gehad. Zie wel dat er steeds meer burocratie en langs elkaar heen lopende lijnen zijn ontstaan. Wat ik ook mis is dat je , zoals vroeger, gewoon bij een ziekenfondskantoor kon binnen lopen met je vragen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    4
  • TTjibbe de Boer

    Over het algemeen positief,
    Maar de premie is verhoogd en de pakketten hebben minder inhoud. Deze keuze is m.i. deels politiek bepaald

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    4
  • JJan Lataster

    Tot nu tevreden!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    10
  • JJ.Dispa

    Uitstekende verzekering de beste die er is.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • IIrma

    Nooit geen problemen gehad

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AArie

    altijd correct

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MM van den Berg

    Telefonisch moeilijk bereikbaar dat zou een aandachtspunt moeten zijn. Niet altijd flexibel om een oplossing te zoeken. De app is echter makkelijk en overzichtelijk in gebruik.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CConny Brans

    Ik ben al jaren bij IZZ verzekerd . Goede verzekering , heb nog nooit problemen gehad

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TThea Riezebos

    Bereikbaar, je kunt er terecht voor advies.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMargriet van den Berg

    Af en toe wat rommelig telefonisch moeilijk om mee in contact te komen .de app is echter wel makkelijk en overzichtelijk

    Service
    6
    Dekking
    10
  • DDiana van ‘t Ende

    Ik heb nooit problemen met Izz,

  • JJ.C. Schuit

    Mijn zorgverzekering is prima, alleen is de verzekering telefonisch en online moeilijk bereikbaar. Ook de duidelijkheid bij eigen zorgkosten laat te wensen over en zou beter moeten. Alleen aangeven “zorgkosten” zonder verdere mededing wat dit is onvoldoende

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    7
    Dekking
    5
  • HHarry Lommerse

    De premie is niet altijd de goedkoopste,maar ik krijg wel waar voor mijn geld.Ik heb bijna mij hele arbeidzame leven in de zorg gewerkt,en verzekerd bij de IZZ.
    De service is ronduit prima.Ik wordt altijd goed voorgelicht.Voor vragen zijn ze altijd bereikbaar, Ik vind het een transparante zorgverzekeraar.
    De zorgkeuze is overzichtelijk en duidelijk,ik kies altijd voor een goed pakket. en heb dan het hele jaar geen zorgen over de zorgverlening
    Ik kies ook altijd een aanvullende verzekering.Dan is alles goed afgedekt,en dus een zorg minder.
    Samengevat: Ik ben al jaren zeer tevreden over mijn zorgverzekeraar IZZ.Ik denk er dan ook niet over na om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.
    Ik hoop nog jaren gezond en gelukkig te blijven,en goed verzekerd bij de IZZ.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLidy S

    Prima contact gehad wanneer dat nodig was, nu nog in afwachting van gemaakte afspraken met de zorgverleners,

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • AAC Hoogenboom

    Een goede zorgverzekering, nooit geen problemen gehad.
    De premie is ook niet veel gestegen voor 2024.
    Wij zijn er super blij mee, en blijven dus ook bij IIZ voor de zorg.
    Ook telefonisch word je vriendelijk geholpen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLeon

    Altijd te benaderen indienen van facturen geen probleem snelle uitbetaling

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    10
  • AALOYS VAN BRAKEL

    Ik ben zeer tevreden over de service en de antwoorden op de vragen,die ik aan IZZ stel.Ik heb nog nooit klachten gehad,op het belijd van IZZ.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRia Scheerstra

    Zeer tevreden over vergoedingen, en snel geld terug aan inlevering van bonnen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EE.M.H. Brandts

    De premie bij IZZ is redelijk. De service is uitstekend. Ook telefonisch goed bereikbaar. De zorgkeuze is persoonlijk. Ik vind die toereikend . De aanvullende verzekering is duur, maar verschilt niet veel van andere zorgverzekeraars. De tandartsverzekering is erg duur. Maar ook deze is bij andere zorgverzekeraars niet goedkoper. Persoonlijk vind ik dat de tandarts terug moet in het basis pakket.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    5
  • AAnno

    Zeer goede ervaringen. Fysiotherapeut vergoeding.
    Bril en gehoorapparaat in pakket.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MM.C.W VAN NUENEN

    IK zit bij V.G.Z wel duur 238,00 in de maand

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    7
    Dekking
    8
  • JJannie Hartman

    Goede zorgverzekering. Niet één van de goedkoopste. Al jaren bij IZZ en altijd tot tevredenheid bij hen verzekerd. Goede service, goed overleg mogelijk. Na declaratie snelle afhandeling en dus geld op rekening.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAndrea Kooy

    Het is voor mij moeilijk om een goede review te schrijven omdat ik ( gelukkig ) mijn IZZ bij a nooit nodig heb gehad maar de enkele keer ben ik er super tevreden over.
    Via mijn werkgever was ik jaren bij de IZZverzekerd incl een collectieve korting wat natuurlijk altijd fijn is. Nuben ik met pensioen en moest ik mijn collectieve natuurlijk opzeggen, helaas. Maar wat schetste mijn verbazing…. Ik kon via de IZZ een collectieve nemen voor gepensioneerden, Super toch ?

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HH. Klaarwater

    Goede verzekering
    Wordt altijd goed geholpen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RR.Jansen

    Een prima verzekering met extra’s voor medewerkers in de zorg (en die hebben we hard nodig)
    De service is top d.m.v. een zeer gebruiksvriendelijke app. Declareren is daardoor zeer eenvoudig. Voor aanvullende verzekeringen is er voor iedereen een passend pakket te kiezen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    9
    Dekking
    7
  • SS.Neutel

    Goede verzekering maar heel slecht bereikbaar. .Je wordt steeds afgebroken na tien of twintig minuten wachttijd. Als je er wat over zegt is het antwoord dat ze die klacht niet kennen…Als je belt omdat iets niet klopt over zaken die voor izz te duur uitvallen is het standaard antwoord: dat is nu eenmaal zo.Bellen over te hoog gedecladeerde nota’s heeft geen zin.Een vraag over de nieuwe polis geeft altijd veel gedoe. Degene aan de telefoon kan dat dan niet vinden…

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?