Direct naar

Over Umc

De Zorgverzekeraar UMC is er speciaal voor medewerkers van een Universitair Medisch Centrum, UMC dus. Alle gezinsleden kun je laten meeverzekeren. Je kunt de verzekering rechtstreeks bij Zorgverzekeraar UMC afsluiten of anders via je werkgever, waarbij je in aanmerking komt voor een collectiviteitskorting.

Zorgverzekeraar UMC biedt vier varianten in aanvullende zorgverzekeringen, waar de vergoeding voor tandheelkundige behandelingen al bij inbegrepen is. Declareren kan bij Zorgverzekeraar UMC nog gewoon per post, de declaraties worden normaliter binnen tien dagen verwerkt.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 145,95-€ 149,95
2023-€ 141,95-€ 147,85
2022-€ 132,65-€ 138,34
2021-€ 124,45-€ 127,64
2020-€ 124,45-€ 120,16
2019-€ --€ 116,43
2018-€ --€ 109,84
2017-€ --€ 104,90
2016-€ --€ 98,90
2015-€ --€ 98,90
2014-€ --€ 85,25
2013-€ --€ 107,25
2012-€ --€ 107,25
2011-€ --€ 106,25

Wat vind je van Umc?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


136 reviews over Umc

  • SSacha

    Jarenlang ben ik tevreden klant geweest. De enige zorg die ik echt gebruikte was huidtherapie. Afgelopen jaar zijn de aanvullende pakketten van oa 500euro vergoeding naar 0 euro gegaan. Helaas belde ik op 1 februari in plaats van 31 januari om dit nog te wijzigen. Dit kon natuurlijk niet meer. Ik betaal nu onnodig premie en gebruik hier niets van, daarbij betaal ik de zorg ook zelf. Communicatie over de 31 januari termijn was erg weinig tot niets. UMC is hierover slecht bereikbaar telefonisch geweest. Het is te betreuren dat ze niets doen om klanten te behouden. Ik zou UMC niet aanraden.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    2
  • DDoet er niet toe

    zwaar aanvullend verzekerd voor tandheelkundige zorg:
    Tandartskosten drievlaksvulling niet vergoed, verwijzing door tandarts naar odontoloog niet vergoed, odontoloog verwijst naar kaakchirurg vanwege medisch noodzakelijke behandeling; ook niets vergoed (foto’s, behandeling).
    Het blijven op geldbeluste instellingen met teveel werknemers, managers, te grote gebouwen, teamuitjes, tonnen aan salarissen voor dagelijks bestuur, en miljarden aan kapitaalreserve: van ons premiegeld. Maar betalen voor een medisch noodzakelijke behandeling? Nee dus.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • TTess

    My collective employer discount was removed without letting me know. This resulted me in not being able to switch to the new insurer durign in the middle of the year when I changed jobs.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
    Dekking
    4
  • KKlaas Hoekman

    Zeer tevreden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KKlaas Hoekman

    Al meer dan 20 jaar klant,en nooit enig probleem gehad met betaling cq vergoeding.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAnnet Witteveen

    Goede verzekeraar goed bereikbaar en snelle uitbetaling

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMevrouw Leonie Berkhout

    Jarenlang verzekerd met extra zorg, collectiviteit korting. Nooit problemen gehad en wel ontzettend vaak geopereerd van grote mechanische ingrepen tot kleine Meer dan 20x Ik ben zeer tevreden ook al is de polis niet goedkoop en heb ik dat er voor over.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEmilie de Wilde

    Alles gaat correct, snel. Een goede zorgverzekeraar.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • TTon Blikman

    Betrouwbaarheid, snelle afhandeling,

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTon Blikman

    Flexibel… betrouwbaar ben er zeer tevreden over

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSabine Klencke

    Ik ben een van de klanten van UMC, al aardig op leeftijd (73j.) en maak minimaal gebruik van zorg. Gezond eten, buiten actief zijn, niet te druk maken over het leven en de risico’s ervan. Tandzorg en het fixen van mijn botten na een breuk waren de voornaamste reden voor bezoeken aan hulpverleners dit jaar. Met de afhandeling van mijn nota’s ben ik erg tevreden.

    Service
    9
    Dekking
    8
  • RRuurd de Boer

    Een hele goede ervaring met al mijn medische problemen blijven ze mij heel netjes behandelen

    Service
    8
    Dekking
    9
  • DDJ Middelkoop

    Prima

  • WW. Plaisier

    Je wordt altijd netjes te woord gestaan.
    Declaraties worden snel verrekend.
    Over het algemeen zeer goede service.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAnnet Witteveen

    Goede verzekeraar

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • LL.M.J. Krol

    Zorgvuldige premiestelling. Goede en snelle afhandeling van zorgkosten via digid. Handige digidtoegang voor het inzien en kunnen wijzigen van de premie.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Nn schellart

    4 jaar terug 4000 Euro niet vergoed van operatie in Duitsland. Alleen het basisbedrag werd vergoed. Heel veel gedoe over geweest. Zeer teleurgesteld. Voel me nog altijd bedrogen.

    Service
    1
  • SSander van berloo

    Ik heb een eigen keuze verzekering. Het blijkt echter in de praktijk dat er in de werkelijkheid geen eigen keuze geld. De zorgaanbieder waar ik naartoe wilde had het zorgplafon al bereikt dus ik mocht er niet naartoe. Mijn eigen keuze gaat dus niet op maar betaal hier wel extra premie voor. Misleidend.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    1

    Service
    5
    Dekking
    5
  • RRob.v.Berkel

    Prima zorgverzekeraar snelle afhandeling van de vergoedingen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWieke Hielema

    Nooit problemen gehad, we zijn er al jaren bij!

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPatrick Smeets

    Onze ervaring met de verzekeraar UMC is heel goed. Het is zeer duidelijk en vrij makkelijk te volgen. Zonder tussenkomst van derden kan alles geregeld worden.
    We hebben al van alles meegemaakt, inclusief buitenlandse opnames.
    Wij zijn een gezin van 5. Toch is het makkelijk per gezinslid een onderscheid/ gepaste polissen aan te maken.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    8
  • DDorien Schuurmans

    Uitgebreide zorgverzekering met meerdere aanvullende pakketten.
    Zijn telefonisch goed bereikbaar, hebben deskundig, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.
    Duidelijke website en app waarop je antwoord op de meeste vragen makkelijk terug kan vinden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPeter Willemsen

    Snelle en correcte behandeling door goed en efficiënt personeel. Duidelijke app.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • PP vd Vooren-d Romijn

    Goede bereikbaarheid en snelle accurate afhandeling

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAndré Doets

    Net zoals alle zorgverzekeraars veel te duur. Verder geen klachten. Voordeel is dat de eigen risico door het hele jaar berekend wordt.

    Service
    8
    Dekking
    4
  • GGerard

    Altijd een vriendelijk woord en ze denken mee

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPieter Ward

    Uitstekende zorgverzekeraar. Betrouwbaar en accuraat.
    Altijd snel met declaraties, uitstekende helpdesk wanneer er eventueel vragen zijn. Goede overzichten en snelle afhandeling.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TT. Westbroek

    Vind de zorg verlening heel mager. Geen enkele preventieve zorg in de basisverzekering is echt een omissie in deze tijd! Uitgekleed pakket.
    Als je toch altijd een aanvullende verzekering moet nemen voor al deze ‘basis zorg’ is het een hele dure verzekering.
    Dit terwijl medici juist minder vaak zorg zoeken voor zichzelf.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    3

    Service
    3
  • TTulay Baydar

    Zeer slecht! Heel erg onduidelijk met vergoedingen. Grootste fout dat ik ben overgestapt naar UMC.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MMartina

    Onaardige medewerker, met name erg onbehulpzaam. Snap niet waarom iemand bij de klantenservice gaat werken en dan denkt onaardig te kunnen zijn? Dan heb je een verkeerde baan uitgekozen. Ik belde om een ingediende declaraties te laten verwijderen omdat de foto die toegevoegd was onjuist was maar meneer was uiterst onvriendelijk.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    4
  • BBram

    Liegen over regels voor vergoeding en willen liefst niets uitbetalen.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • AAstrid

      @Bram, Dat gevoel heb ik ook en als je belt om uitleg wordt het onder het mom van dat er regels zijn voor de vergoedingen! Je krijgt veel niet vergoed valt niet onder de basis verz. en ook niet via je aanvullende verz. Belachelijk het is zwaar uitgeknepen deze zorgverzekering! Ik heb het goedkoopste pakket genomen en in betaal 174 euro. Kun je nagaan wat je betaald voor de andere pakketten?

  • HHendrik

    Verschrikkelijke UX (user experience), ouderwetse manier van CX (customer experience), en declaraties worden niet volledig uitbetaald (in veel gevallen laten ze voor onduidelijke redenen stukken weg). Wij gaan weg, we zijn UMC zat.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    9

    Service
    1
    Dekking
    3
  • RRonaldo

    Te duur : collectiviteit korting nu te verwaarlozen – geen restitutie polis meer. Maar wel meer premie betalen- ben inmiddels overgestapt naar OHRA met. Betere tandartsdekking.

    Service
    6
    Dekking
    4
  • GG. van Geldere

    Vroeger hadden we een uitstekende ziektekostenverzekering via IZA; betaalbaar en een perfecte dekking! Het was echt een voorrecht! We moesten helaas verplicht overstappen naar UMC: goede verzekering en (toen!) zeker niet duurder! Inmiddels zo digitaal en commercieel als het maar kan en groot misbruik van de groep gezondheidswerkers makend uitgegroeid tot de duurste verzekeringsmaatschappij. Volksverlakkerij 1e klas noemen we dit! Steeds duurder, maar steeds minder service. Vergelijking maken? Een schriftelijk overzicht van de dekking is er ook al niet meer bij; uitzoeken dus uit een veelvoud van informatie (“het zal er wel staan”) op de website: d.i. een speld in een hooiberg zoeken!! De servicegerichtheid van UMC(VGZ) is dan ook primair gericht op de wijze van digitale communicatie om vooral de eigen handen vrij te houden: zelfs een telefoontje plegen is niet de gemakkelijkste weg meer voor zover er nog een wèg is!! Vernieuwingen in de soort verzekeringen: de cliënt moet het nu zelf maar op de website uitzoeken wat de verschillen zijn en waar hij nu staat èn vooral kòmt te staan?!! Als gezondheidswerker nu ook mijn collectieve korting weg! Wat is voor mij nog de aantrekkelijkheid om nú nog bij de duurste verzekeraar verzekerd te zijn?!! Voor het eerst sinds jaren nu echt een demagogisch verhaal aangesmeerd! Het is toch te gek dat ik met mijn vrouw samen € 5.000,00 (n.b. gereduceerd jaartarief!) moet gaan betalen voor een gemiddelde verzekering (nr. 2) plus daar bóvenop nog 2x een eigen risico van totaal € 770,00. Te bizar om zó nog door te gaan!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    4

    Service
    3
    Dekking
    5
  • AA.E.M. Schuurman – de Wit

    Ik ben met mijn Partner meer dan 22 jaar verzekerd via mijn werkgever bij UMC en nu gepensioneerd, maar nu inmiddels de duurste Zorgverzekeraar geworden en een aantal vergoedingen vanuit het Aanvullend pakket er uit zijn gehaald. Ben nu verplicht om naar een andere Zorgverzekeraar over te stappen.
    Heel triest.!!!!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    5

    Service
    3
    Dekking
    4
  • TTess

    De duurste basispremie van Nederland….tijd om over te stappen

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • AAlbertine van Garling

    De prijs en vergoeding zijn we zeer tevreden. Hun site is zeer overzichtelijk en we hebben tot de dag van vandaag nog geen minpunt kunnen ontdekken.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • AA. Peper

    Ik heb geprobeerd te declaren, maar het lukt niet, hij bleef hangen bij ‘laden van mijn omgeving’.

    Ik heb het op 4 computers geprobeerd en het lukt uiteindelijk met een oude Mac te declareren. Maar ik kreeg daarna een email: Bekijk de zorgkostenfactuur in Mijn UMC Zorgverzekering en dat lukt niet, hij blijft weer hangen bij ‘laden van mijn omgeving’.

    De functies op de website werken niet en ik word er helemaal gek van.

    Mijn vrouw heeft het op haar werk geprobeerd, maar krijgt hetzelfde met dezelfde problemen.

    Ik heb geprobeerd te bellen, maar tijdens het wachten krijg ik de in bezettoon. Dit gebeurde de volgende keer ook. Het is een schandaal, het is totale incompetentie.

    Service
    1
  • EEddy de Wit

    Al jaren zeer tevreden, vooral de vrije keuze geeft voor ons de doorslag.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    7
    Dekking
    5
  • KKarlijn

    Ik heb destijds (opnieuw) gekozen voor deze verzekering in verband met de collectiviteitskorting. Voorheen was mijn ervaring goed qua declaraties en vergoeding, maar tegenwoordig bekruipt me het gevoel dat je veel betaalt voor weinig: hoezo behoort orthodontie NIET in het tandheelkunde-pakket?? Orthodontie wordt alleen (deels) vergoed vanaf een hoger zorgpakket waarbij je ook betaalt voor heel veel dingen die menigeen nooit gebruikt. Dus als je zelf tandartskosten verwacht en ook nog een puber hebt die een beugel moet raad ik deze verzekering met klem af!!! Ik ben echt diep teleurgesteld in hun service, dit was echt vele malen beter. De collectiviteitskorting ook trouwens.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    2

    Service
    3
  • Bbob

    Zeer slechte communicatie.
    Zeer slechte vergoeding voor goed werkende bewezen complementaire (is niet alternatief!!) geneeswijzen.

    Service
    2
  • JJ.D.P. Passchier

    Ik ben wel tevreden over hoe je op de site je facturen en polissen als PDF kunt downloaden. De PDF’s van de facturen zien er ook goed uit. Ik had eerst niet door dat de vergoedingen op de facturen, maar ook dat hebben jullie goed voor mekaar.
    PS: bij een eerder bezoek kreeg ik een popupscherm met wat vragen over de dienstverlening. Omdat ik toen nog niet goed door had wat er allemaal kon worden gedownload heb ik die vragen te negatief beantwoord. Daarom ook deze review.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    6
  • EEtienne Lemaire

    Hebben de nieuwe tandartscodes van 2022 nog niet op orde zodat ik een rekening moet betalen van mijn dochter die eigenlijk gewoon niks hoeft te betalen. Het recht zetten via telefoon is zwaar onder de maat en kan alleen de tandarts doen. Je bent gewoon een speelbal tussen die twee terwijl de schuld duidelijk bij umc ligt. Schandalig

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • LLia

    Nooit problemen gehad, sinds 2005 vdrzekerd bij UMC

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • EElianne Bedingfield

    Zijn 20+ jaar verzekerd geweest. Sinds dit jaar zeer slechte service met betrekking tot beleid /gebruik van insuline. Dit gebruik ik al 40 jaar. Gedurende het lopende verzekeringsjaar is daar preferentiebeleid op gezet, dus verzekering bepaalt nu merk op basis van werkzame stof niet de hulpstoffen. Andere insuline gekregen met dramatisch resultaat, tot bijna ziekenhuisopname door ontregeling aan toe. Arts geeft aan je reageert niet op de voorgeschreven insuline, dus terug op de oude die ik al 5 jaar met zeer goed resultaat gebruik. Recept met medischenoodzaak wegens recistentie, niet reageren op. Apotheker accepteert geen medische noodzaak recepten meer omdat de verzekering deze niet meer betaald als hij er teveel goedkeurt. Verzekering legt alle verantwoordelijkheid bij de apotheker, maar vergeten erbij te vermelden dat de apotheker sancties krijgt als hij buiten zijn quota afwijkende recepten goedkeurd. Mail verkeer hierover gehad met medewerkers die aangeven dat je dan maar aan de nieuwe medicatie moet wennen. Is volgens mijn arts dodelijk bij insulineresistentie. Verzekering wimpelt alles af op de apotheker. Verwijzen mij niet door naar een apotheker die dan wel kan kijken naar de medische noodzaak zonder sancties. 5 apotheken afgelopen,en geen gevonden. Willen allemaal geen recepten met medische noodzaak. Zelf 3 maanden insuline betaald. Voelt je afhankelijk van de verzekering voor diabetes materialen(pomp), en durf dan niet te klagen.
    Ga zeker weg bij deze verzekering en neem mijn gezin mee. Tevens veel bekenden/collegas hierover geinformeerd.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
  • VVan der luyt

    Al zolang bij umc/iza zolang deze verzekering bestaat. Goede communicatie. Kan alles regelen via website. App op smartphone gebruik ik niet. Snelle afwikkeling van dacturen. Wij zijn tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRené

    2021 probleemloos verlopen. Zou de premie automatisch maandelijks over willen maken met een zelfde acceptgironummer ipv een automatische incasso. Dit is zeker mogelijk bij de concurrentie maar schijnbaar niet bij UMCZorg (oud systeem?)

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AAnnet Witteveen

    Goede verzekering niets op aan te merken

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • MMarita

    Ik ben al 19 jaar aangesloten bij deze zorgverzekering het enige waar ik een opmerking over heb is het puntje Communicatie. Ik gebruik jaren een medicatie die ik levenslang moet blijven gebruiken zonder enige vorm van communicatie naar mij toe krijg ik van de apotheek te horen dat deze medicijnen niet meer worden vergoed door het UMC zorgverzekering. Zou het prettig vinden als er veranderingen plaats vinden wat betreft medicatie ( Chronisch gebruik ) dat de klant daar ook van op de hoogte van wordt gesteld . Verder ben ik wel tevreden daarom altijd trouw gebleven .

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    2
    Dekking
    10
  • CColson

    Heel slecht!!!
    Mijn kinderen hebben recht op verzekering in Nederland volgens de CVB!!! Alle benodigde formulieren opgestuurd, en nog niet in orde!
    De kids werken in Nederland, maar wonen in Belgie. Ze moeten volgens de werkgever in Nederland verzekerd zijn!!!
    Recht op verzekering in Nederland volgens de wet langdurige zorg!!!
    Maar deze verzekering stuurt je van het kastje naar de muur! Elke keer een ander verhaal van de klantenservice, geen kennis van zaken!!

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2

Kan het goedkoper?