Agis en Zilveren Kruis samen verder; wat verandert er?

Agis en Zilveren Kruis samen verder; wat verandert er?

Artikel door: Koen Kuijper - geen reacties

Agis en Zilveren Kruis samen verder; wat verandert er?

Begin van dit jaar kwam Achmea met het bericht naar buiten dat per 1 januari 2015 het zorgmerk Agis overgaat in Zilveren Kruis. Hetzelfde geldt voor het jongerenlabel TakeCareNow!. Het doel van de overgang is het verbeteren van de dienstverlening en het verlagen van de marketing- en verkoopkosten.  De overgang zou ook ten goede moeten komen van de zorgpremie. Agis en Zilveren Kruis werken al nauw samen op veel vlakken. Zo sluiten ze samen zorgcontracten af bij ziekenhuizen, huisartsen, therapeuten en andere zorgaanbieders en vallen beide zorgverzekeraars onder het concern Achmea.

Op dit moment hebben ongeveer 1,2 miljoen Nederlanders een zorgverzekering bij Agis of TakeCareNow!. Wat gaat er gebeuren voor deze klanten in 2015 en in hoeverre gaat er iets veranderen voor hen?

Klanten van Agis en TakeCareNow! worden uiteraard op de hoogte gesteld van de overgang, maar hoeven zelf niets te doen, meldt een voorlichtster van Achmea woensdag aan ZorgWijzer.nl. In feite zullen klanten die op dit moment verzekerd zijn bij Agis of TakeCareNow! dus niet veel merken van de overgang naar Zilveren Kruis. Net zoals ieder jaar zullen verzekerden van beide labels in november voorzien worden van informatie over de wettelijke en aanvullende wijzigingen die in 2015 zullen gaan plaatsvinden. Denk hierbij aan veranderingen in het basispakket of aanpassing van de premie en voorwaarden.

Eventuele aanvullende polissen die verzekerden hebben afgesloten bij Agis of TakeCareNow! blijven bestaan, maar gaan onder het merk Zilveren Kruis verder. Hier kunnen, net zoals bij andere aanvullende zorgverzekeringen, ieder jaar wel kleine wijzigingen in plaatsvinden qua vergoeding en premiehoogte.

Wat verandert er verder?

  • De Agis en TakeCareNow websites zullen verdwijnen of een speciale landingspagina krijgen waardoor bezoekers worden doorgestuurd naar de Zilveren Kruis website.
  • De ‘Mijn Agis’ en ‘Mijn TakeCareNow!’ omgeving zal overgaan naar ‘Mijn Zilveren Kruis’, die dezelfde functionaliteiten biedt.
  • Het Agis telefoonnummer voor de klantenservice zal intact blijven.

Wat er in 2015 gebeurt met de basispremie van Agis- en TakeCareNow klanten is nog niet duidelijk. Zo is de vraag bijvoorbeeld of de basispremie van verzekerden bij Agis gelijk wordt aan de basispremie van Zilveren Kruis. Hierover zal Agis en TakeCareNow de eigen klanten tijdig berichten. Ieder jaar wordt de premie opnieuw berekend aan de hand van de inhoud van het basispakket en het type polis: restitutie, natura- of natura internetpolis.

Schrijf een reactie

Het e-mailadres blijft prive.