125 beoordelingen


088 - 35 35 763


Vergelijken

Aevitae

Premie
6,6

Service
6,5

Zorgkeuze
7,3

Vergoeding
6,9

Direct naar

Over Aevitae

Aevitae is een volmachtbedrijf en onder van VGZ. Zij specialiseren zich onder andere in zorgverzekeringen voor collectieven. Aevitae biedt drie basisverzekeringen die zijn ondergebracht bij drie partijen, namelijk VGZ, Avéro en ASR. Er kan gekozen worden voor een standaard naturapolis of een polis waarbij er sprake is van vrije keuze uit zorgaanbieders. Verder kan men bij Aevitae kiezen uit verschillende uitgebreide en minder uitgebreide aanvullende en tandartsverzekeringen.

Met de handige app kun je je eigen gegevens terugvinden, je polis nalezen en je declaraties indienen. Bij Aevitae verloopt de correspondentie overigens grotendeels digitaal, je polis ontvang je als pdf-bestand in je email. Zodra je inlogt in Mijn Aevitae, zie je onmiddellijk een overzicht van jouw volledig zorgverbruik.

Zorgpremie

JaarRestitutieNaturaBudgetMix
2019€ 133,75€ 125,95--
2018€ 122,20€ 116,20--
2017€ 118,95€ 112,95--
2016€ 113,95€ 109,45--
2015€ 113,95€ 109,45--
2014€ 95,95€ 95,95--
2013€ 107,25€ 0--
2012€ 109,75€ 0--

Wat vind je van Aevitae?

Met het schrijven van een review help je anderen bij het zoeken naar een goede zorgverzekeraar. Je helpt ook de verzekeraar, want die kan zijn dienstverlening verbeteren. En wij gebruiken je beoordeling bij onderzoek naar de dienstverlening van verzekeraars.

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

125 reviews over Aevitae

  • MM. van der Meulen

    Slecht bereikbaar, dossier onterecht doorgegeven aan incassobedrijf. Bewijs maandelijkse betalingen aanwezig en ter inzage doorgestuurd, moeilijk moeilijk moeilijk….Ver uit de buurt blijven van deze verzekeraar.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • SStefan

    Nu 2 jaar hier verzekerd. Eerste jaar TOP, maar dit jaar een puinhoop. Als je constant achter ze aan wil zitten om te krijgen waar je recht op hebt, dan is dit de perfecte maatschappij voor jou (!)

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • HHumphrey Reket

    Ongelofelijk hoe rommelig het tegenwoordig gaat bij Aevitea. Al minstens 15 verzekerd daar met gezin incl. 2 kinderen. Kinderen sinds begin dit jaar op eigen polis gezet. En sindsdien is het een drama met onterechte aanmaningen, verkeerde toewijzing van een premiebetaling,verkeerd gebruik van een afgegeven incasso (incasso wordt voor een onjuist premiebedrag gedaan), ten onrechte opzeggen van een aanvullende verzekering van een van mijn kinderen wegens de vermeende doch in werkelijkheid niet bestaande betalingsachterstand. Aangevuld met niet reageren op een e-mail. En als klap op de vuurpijl niet willen reageren op een telefonisch verzoek e.e.a. uit te zoeken of te herstellen met een vermeend politiek-correct beroep op privacy daar mijn telefoontje over de polis van mijn dochter gaat. Ik heb het helemaal gehad met Aevitae. Het zal elders ook niet allemaal koek-en-ei zijn. Maar eind dit jaar stap ik na 15 jaar Aevitea -VGZ over naar een andere verzekeraar. Mijn gezinsleden, hoewel dit hun eigen keus is, zeer waarschijnlijk ook.

    Premie
    7
    Service
    2

  • AAad

    Ik moet zeggen, dat buiten de onbereikbaarheid, de telefoon opnemen gebeurd pas na vele malen proberen, het van het ene moment op het andere moment niet uitbetalen van een declaratie ivm nodige verwijzing (nooit nodig gehad buiten de eerste keer) zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Ben ik redelijk tevreden tuurlijk klaag ook ik over de premie maar ik kan toch niet overstappen.

    Premie
    3
    Service
    1
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • MModeline den Breems

    Wat een oplichters zeg iedere maand betaal ik netjes mijn zorgverzekering, schrijf ik het geld naar hun over, wordt er een deel terug gestort en binnen enkele dagen krijg ik een rekening op mijn mat, sorry hoor maar dan zit er echt een steekje bij je los, ik ben van dsw naar aevita gegaan omdat het voor mij goedkoper zou zijn, nou het heeft me alleen maar meer geld gekost, ik ga me hier meteen uitschrijven

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • MM

    Zojuist 2 jaar marteling afgesloten met Aevitae. Wat zijn dit een oplichters! Als je ze belt nemen ze niet op en per mail reageren ze 1 keer per 2 weken. In die tussentijd schamen ze zich niet om rare bedragen in rekening te brengen die compleet los staan van afspraken! Resultaat, een incassobureau aan je broek en geen mogelijkheid tot contact met wie dan ook. Nee, ik ben geen wanbetaler, nooit gedoe gehad met welk bedrijf dan ook, alleen met Aevitae! Vandaag maar gezegd dat alles wat nog ‘open stond’ volgens hun, in 1 keer betaald wordt door mij. Dan ben ik maar van ze af! Zou me hond hier niet verzekeren!

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • RRonald

    Geweldig goed geholpen door de helpdesk met het uitzoeken van de aanvullende verzekering(en). Zeker omdat we met de medicijnenvergoeding dit goed uit moesten zoeken. Hierbij 30 minuten aan de telefoon alle opties doorgenomen en hierdoor een scherpe premie kunnen uitzoeken.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • EEls

    Mijn kinderen zijn meeverzekerd op een collectieve verzekering via mijn werk. Voor hen is de verzekering heel erg ruim en goed. Voor de standaard zaken is de verzekering gemiddeld.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • GG. Pesch

    zeer slecht bereikbaar indien je een vraag hebt . inmiddels 4 x geprobeerd zelfs na zeer lang in de wacht te staan geen contact .
    Gewoon schandalig .

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • RRonald Jaegers

    Geweldige verzekering. Service is top. Geweldig geholpen.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Rrob assman

    telefonisch absoluut niet te bereiken

    Premie
    3
    Service
    1
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    1

  • WWendy

    Top:
    -Klantenservice is vriendelijk en welwillend
    -Aanvullende pakketten voldoende
    -Prijs

    Tip
    MijnAevitae zeer beperkt inzichtelijk
    – Declaraties duren relatief lang
    – Klantenservice niet altijd op de hoogte van regelgeving vanuit politieke beslissingen die van invloed zijn op vergoedingen

    Premie
    8
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • PP.M van Leeuwen

    3 maanden geleden een vergoeding ingediend voor een kleine ziekenhuisbehandeling in het buitenland. Hiervan tot heden nog niets van gehoord. 3 X via het contactformulier gevraagd hoe het hiermee stond. Ook hier geen reactie op. Gebeld, lang gewacht en dan nog steeds 5 wachtende voor me…Wat nu. Over naar een andere verzekering? Slecht bereikbaar en geen reactie.

    Premie
    8
    Service
    2

  • IIlse Baselier

    De premie van deze zorgverzekering is goed in verhouding met de geboden zorgkeuze en aanvullende verzekeringen.
    De uitleg/beschrijving van de verschillende soorten zorg is bondig en duidelijk.
    Het declareren van de zorgnota’s gaat snel en binnen een week worden de kosten verrekend.
    Een groot pluspunt is dat het medicijn van mijn zoon wordt vergoed, in tegenstelling tot heel veel andere zorgverzekeraars waarbij dit niet het geval is.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • FF.m.adriaansen

    Heel goed

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • LLampje

    Gaat allemaal vlekkeloos

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • NN.T. Stephan

    Goede zorgverzekering, waarin onze wensen m.b.t. zorg vervuld worden.
    Helaas zit daar wel een forse premie aan vast, maar de geboden zorg vergoedt dat wel.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • TTaco de Bruin

    Aevitae ruime keuze….zeer goed i.v.m. de huidige zorgvraag.
    Prijs-kwaliteit is zeer goed, geen negatieve verassingen.
    Overstappen naar een andere zorgverzekeraar wordt mogelijk duurkoop

    Premie
    5
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    5

  • AAstrid

    Zijn niet altijd even duidelijk over wat wel of niet vergoed word. Zou fijn zijn als dit duidelijk naar de klant gebracht word.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • Ssmeets wendy

    Een top verzekering nooit problemen gehad in verband met behandelingen dokters of wat dan ook. Wanneer er iets te declareren valt ook snelle uitbetaling. Vrije keuze in verband met ziekenhuizen de premie is goed en er zijn meerdere verzekeringen die fors duurder zijn en toch beperkingen opleggen. Ik zou niet overstappen naar een andere zorgverzekeraar ook al kreeg ik een fikse korting

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • PPiet Vermeulen

    Goede service. Snelle afhandeling van declaraties!

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Vvd Zande

    Helaas beloofd deze verzekeraar zorgproducten te vergoeden, helaas wanneer er gedeclareerd wordt blijkt het ineens niet te kunnen. Tevens wordt je als hierover uitleg vraagt, schofterig behandeld!

    Premie
    8
    Service
    1
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    1

  • JJos van Stiphout

    Goede telefonische hrlpdesk, snelle uitbetaling en een goed aanvullend pakket

    Premie
    6.8
    Service
    7.8
    Zorgkeuze
    6.8
    Dekking
    8

  • WW. Gjaltema

    Nooit problemen mee gehad en geld op tijd terug als dat moest.

    Premie
    10
    Service
    7.4
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    7

  • NN. Thomas Stephan

    Ik ben verzekerd bij “de Goudse” als onderdeel van Aevitae.
    Dat ben ik al jaren.
    De premieverhoging voor 2018 vind ik zeer mevallen.
    Daarbij is er in de vergoedingen niets te mijner nadele veranderd.
    Dus nog steeds zeer tevreden.

    Premie
    9.6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9.4
    Dekking
    9.8

  • RRonald Vermeulen

    Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik weinig gebruik maak van deze verzekering. Het beeld dat ik heb is dus niet geheel compleet

    Premie
    4.8
    Service
    4.8
    Zorgkeuze
    4.6
    Dekking
    4.8

  • MMirjam

    een top verzekering met een hele goeie dekking

    Premie
    9.6
    Service
    9.6
    Zorgkeuze
    9.6
    Dekking
    9.6

  • WW H Maas

    Bij het Zilveren Kruis krijg je altijd goede raad als je inlichtingen wil hebben over de prestaties van een ziekenhuis zodat je altijd goed geholpen wordt.

    Premie
    7
    Service
    9.4
    Zorgkeuze
    8.4
    Dekking
    7.2

  • JJet

    Voordelen:
    – Goed bereikbare klantenservice
    – klantenservice staat je vriendelijk en uitgebreid te woord
    – Goede dekking van bijvoorbeeld alternatieve zorg en fysiotherapie in aanvullende verzekering
    – Premie voordelig tov andere zorgverzekeraars mbt vergoedingen (collectief verzekerd)

    Nadelen
    – Declaraties duren lang (10 werkdagen)
    – Mijn Aevitae is niet gebruiksvriendelijk
    – Fouten bij (niet) uitbetalen, worden wel hersteld, maar hierdoor loopt het stroperig
    – Vergoedingen collectieve verzekering niet terug te vinden op de site.

    Premie
    7.4
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7.2
    Dekking
    10

  • CCindy

    Zeer tevreden. Werd snel te woord gestaan en doorverbonden naar de juiste afdeling. Duidelijke antwoorden ontvangen.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • MMonica

    Slechter zorgverzekering. Ze maken de naam van VGZ helemaal kapot. Denk dat de medewerkers eens goed geschoold moeten worden zodat ze net zo goed opgeleid zijn als bij andere zorgverzekeraars. Daarbij zijn ze erg onprofessioneel. Ik en mijn mede collega’s gaan zeker overstappen in 2018.

    Premie
    4
    Service
    1
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    4

  • SSondagh G.F.

    Op vragen via e-mail beloven ze binnen 5 werkdagen antwoord , heb al verschillende malen antwoord gevraagd , maar totaal geen reactie gehad. Telefonisch contact via klantenservice zeer moeizaam (lange wachttijd) en kost ook nog eens extra belkosten . Zeer klant-onvriendelijk allemaal.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • DDjamila

    Eerlijk gezegd ben ik niet tevreden. De reden hiervan heeft te maken met de aanvullende tandartsverzekering.
    Ik had een Vip aanvullend tandartsverzekering aangevraagd deze is afgewezen onder verkeerde gronden. Er zijn onjuiste argumenten gebruikt. Ik heb ook een bezwaar/klacht ingediend met uitleg. Deze is tot op heden niet beantwoord.

  • HHarry

    zie hieronder als reactie op Koenderick

    ik heb vandaag nog met aevitae gebeld. Ik wil graag gedetailleerde nota’s van zorgverleners inzien .
    Dit lukt nl niet via Mijn Aevitae. Daar vindt ik onder details nl alleen een nota nr. en faktuurnr.
    Bij Mijn tandartskosten kan ik in het geheel niet vinden wat mijn tandarts heeft gedeclareerd en voor welke verrichtingen.
    Met dat tel.gesprek werd me gezegd dat ik de nota’s bij de zorgverlener kan opvragen. Dat is nou net niet de bedoeling. Van vrienden begrijp ik dat bij andere verzekeraars de mogelijkheid wel bestaat. Graag uw reactie, want ik begrijp uit bovenstaande dat het wel kan. Met vriendelijke groet, Harry

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • GGerrit

    Al vele jaren hier verzekerd en nooit problemen met declaratie,s.
    Nu doen wij het digitaal dat gaf in het begin wat problemen maar middels telefonisch contact snel opgelost.
    Bij Aevitae verzekerd zijn geeft rust.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • AA. Tehranchi

    Aevitae gaat niet alles vergoeden. Er zijn variante zorg pakketten. Ik heb Aevitae Asia Je moet altijd raadplegen over de vergoedingen met zorgverzekeraar en niet zo maar naar bepaalde artsen of zorginstellingen gaan. Plus punten zijn Fysio behandelingen, Alternatieven behandelingen en tandarts vergoedingen.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • IIrma Zwepink

    Een goede verzekering. Ik ben er tot op heden blij mee. Ze proberen in ieder geval een antwoord op je vraag te geven. Ook al moeten ze meerdere dingen proberen om het antwoord te geven.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • JJeffry Manuel

    Alhoewel de premie aan de hoge kant is ben ik tot nu toe heel tevreden over de service, de zorgkeuze en de aanvullende verzekering. Ik heb diabetes en al verschillende hypo’s met bijbehorende ambulances bij mij op bezoek gehad. De nota’s zijn altijd betaald. Wat dat betreft niets op aan te merken. De zorgkeuze is tot op dit moment prima. Ik heb hier nog niet echt gebruik van te hoeven maken. De aanvullende verzekering is ook prima geregeld.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • CC.Koenderinck

    Aevitae geeft veel geld uit aan onterecht ingediende declaraties die niet gecontroleerd worden

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    2

    • AAevitae

      Beste C. Koenderick,

      Bedankt voor je feedback. Kun je toelichten waarom je dit zo ervaart?

      Het controleren van declaraties nemen wij zeer serieus. Iedere dag zijn onze medewerkers bezig met het uitvoeren van controles. Naast het uitvoeren van fraudeonderzoek doen wij ook materiële-, formele- en systeemcontroles. Daarnaast worden alle declaraties van zorgverleners inzichtelijk gemaakt in ‘Mijn Aevitae’ zodat de verzekerde zelf ook de delcaraties kan inzien. Zo proberen we met zijn alle om onjuiste declaraties te voorkomen.

      Indien wij je kunnen helpen met het rechtzetten van een onterechte declaratie vragen we je je gegevens te sturen socialmedia@aevitae.com

      Met vriendelijke groet,

      Aevitae

    • HHarry

      ik heb vandaag nog met aevitae gebeld. Ik wil graag gedetailleerde nota’s van zorgverleners inzien .
      Dit lukt nl niet via Mijn Aevitae. Daar vindt ik onder details nl alleen een nota nr. en faktuurnr.
      Bij Mijn tandartskosten kan ik in het geheel niet vinden wat mijn tandarts heeft gedeclareerd en voor welke verrichtingen.
      Met dat tel.gesprek werd me gezegd dat ik de nota’s bij de zorgverlener kan opvragen. Dat is nou net niet de bedoeling. Van vrienden begrijp ik dat bij andere verzekeraars de mogelijkheid wel bestaat. Graag uw reactie, want ik begrijp uit bovenstaande dat het wel kan. Met vriendelijke groet, Harry

  • WWouter van Beerschoten

    Goede maar dure zorgverzekering,door korting via werkgever aantrekkelijker,de notas worden na indienen binnen 2 weken betaald,doordat alles digitaal gaat wordt het je heel gemakkelijk gemaakt,de notas van b.v. de tandarts worden direct ingediend zodat je daar geen omkijken naar hebt,ik heb nogal wat medicijnen i.v.m. hartproblemen maar het eigen risico hiervan wordt netjes gespreid zodat je het in termijnen kan betalen,als je problemen of vragen hebt kun je altijd bellen,als het druk is sta je wel even in de wacht maar voor de rest een prima verzekering alleen zou de premie nog wel wat omlaag kunnen.,

    Premie
    6
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • RRon Bakker

    Goede verzekering maar helpdesk niet altijd goed op de hoogte voor wat betreft afspraken over collectieve verzekering

    Premie
    8
    Service
    7
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • EEdwin Cildavil

    Aevitae is een zeer aangename en prettige zorgverzekeraar. Duidelijke informatie en declareren is erg gemakkelijk. Enige minpuntje is de manier van inloggen op Mijn Aevitae. Meeste zorgverzekeraars werken inmiddels met DigiD, Aevitae nog niet.

    Premie
    7
    Service
    6
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • DDennis Gouka

    Afgelopen jaar heb ik kunnen ervaren dat Aevitae een zeer slecht georganiseerd bedrijf is wanneer je buiten de standaard valt. In mijn geval had aevitae een foute beoordeling gemaakt. En op basis hiervan werd mijn zorgverzekering per direkt per mail stopgezet. Pas na 5 maanden en vele mails en telefoontjes verder werd dit hersteld. In die tijd krijg je met allerlei verschillende medewerkers te maken en word je van het kastje naar de muur gestuurd. Van een persoonlijk contact is in dit geval geen enkele sprake. Ook het woord sorry kennen ze niet. Tot op de dag van vandaag heeft het bedrijf het woord sorry niet gebruikt. Fouten worden overal gemaakt maar ik ben echt verbaasd dat een bedrijf in het geval van een klacht zo slecht georganiseerd is. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die deze ervaring heb. Kortom; als mijn mening gevraagd wordt naar Aevitae zou ik iedereen adviseren om hier goed over na te denken. Het is niet voor niets dat andere zorgverzekeraars een veel betere beoordeling hebben.

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • Mmarionet beverloo

    Perfect

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • CChrist Biemans

    Hele goede service! Echt altijd! Ook heel snel en correct met uitbetalen en je wordt altijd heel vriendelijk geholpen aan de telefoon.
    Niets anders dan lof voor Aevitae !

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • CCoosje van den Boom

    Een zorgverzekering precies afgestelt op de doelgroep, die denkt aan het moeilijker worden bij oudere mensen.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • Dd.a.m de boer-van schijdel

    brief ontvangen op 10-11-2016 met de nodige gegevens om in te loggen, maar het lukt van geen kanten. Slecht systeem!

    Premie
    1
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    2

    • GGerrit

      Geachte d.a.m de boer-van schijdel.
      Even bellen en ze lossen het voor je op
      Premie een 1
      Zorgkeuze een 10
      Vergoedingen een 2
      Heeft een beter rapport verdiend.

  • Rrinus herrebout

    een goede service en snelle afwikkeling van de declaraties en goede informatie

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRichard Keus

    Op zich goed alleen ik zou wat ruimere aanvullende pakketten willen hebben en uiteraard snap ik dat hier dan een hogere prijs bij hoort maar geef in ieder geval de keuze.

    Premie
    7
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    4

  • JJ.burgstede

    Heb tot nu toe geen problemen gehad met voorlichting en behandelingen, dus blijf waar ik ben

    Premie
    5
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    10