146 beoordelingen


088 - 35 35 763


Kan het goedkoper?

Aevitae

Premie
6,5

Service
6,3

Zorgkeuze
7,2

Vergoeding
6,7

Direct naar

Over Aevitae

Aevitae is een volmachtbedrijf die zich specialiseren in (zorg)verzekeringen voor collectieven. Aevitae biedt drie basisverzekeringen die zijn ondergebracht bij EUCARE. Deze verzekeraar werkt zonder zorgplafonds.

Er kan gekozen worden voor een standaard naturapolis of een polis waarbij er sprake is van vrije keuze uit zorgaanbieders. Verder kan men bij Aevitae kiezen uit verschillende uitgebreide en minder uitgebreide aanvullende en tandartsverzekeringen.

Met de handige app kun je je eigen gegevens terugvinden, je polis nalezen en je declaraties indienen. Bij Aevitae verloopt de correspondentie overigens grotendeels digitaal, je polis ontvang je als pdf-bestand in je email. Zodra je inlogt in Mijn Aevitae, zie je onmiddellijk een overzicht van jouw volledig zorgverbruik.

Zorgpremie

JaarRestitutieNaturaBudgetMix
2020€ 133,95€ 124,95--
2019€ 133,75€ 125,95--
2018€ 122,20€ 116,20--
2017€ 118,95€ 112,95--
2016€ 113,95€ 109,45--
2015€ 113,95€ 109,45--
2014€ 95,95€ 95,95--
2013€ 107,25€ 0--
2012€ 109,75€ 0--

Wat vind je van Aevitae?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

146 reviews over Aevitae

  • JJob

    Ik ben al jaren naar volle tevredenheid verzekerd bij Aevitae. Declaraties worden snel uitbetaald en bij vragen volgt snel antwoord.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Bbuitenhuis

    lastig als je aan het eind van het jaar je eigen keuze van ziekenhuis niet meer mag kiezen. Ikaziaziekenhuis werd niet meer vergoed. Ook kan je niet zien waarom ze een rekening betalen wil je dit weten moet je met de zorgverlener bellen

    Premie
    7
    Service
    6
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • RRamon Hagenaars

    Verzekerd die zaken die je nodig hebt.
    Redelijke premie
    Snelle terugbetaling na declaratie

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJan

    Zorginkoop bij caresq. Dezelfde inkooporganisatie als promovendum. Toch 10 euro duurder en een waardeloze service. Wellicht toch verstandig om even na te denken voor met deze Maltese zorgverzekeraar in zee te gaan.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • PPeter Vermeer

    Waarom zoveel meer per maand betalen, terwijl andere verzekeringsinstellingen
    gelijk blijven of slechts heel gering de premies verhogen.
    Ook vanaf begin constant poblemen met inloggen

    Premie
    4
    Service
    4
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    4

  • MM Keulen

    Verzekering wordt voortaan uitgevoerd door Eucare, die zeggen maatwerk te willen leveren. Dat ‘maatwerk’ resulteert in minder gecontracteerde zorg (= minder keus) voor mijn natura polis + aanvulling (alleen fysio), maar wel een premieverhoging van bijna 14 euro/maand in 2020! Tijd om over te stappen,

    Premie
    1
    Service
    5
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • CCilia blom

    Helaas slecht in te loggen
    Slecht contact, vraag je om de gegevensverwerking per mail,wordt het niet beantwoord!,

  • MM Sousa

    Overdreven duur voor wat je krijgt en tot overmaat van ramp moet je betalen voor een acceptgiro omdat hun nieuwe systeem niet werkt. Mijn premie voor 2020 wordt 15.11 duurdertijd om over te stappen, jammer na 22 jaar.

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • CCorina

    Ik ben dit jaar verzekerd bij Aevitae. Helaas heb ik nog steeds geen inzicht in mijn persoonlijke nummer, declaraties, mijn pakket etc.. ook vind ik dat de premie vrij hoog is, maar moet to h nog veel zelf betalen of deels zelf betalen. verder worden ingediende rekeningen etc wel snel verwerkt.

    Premie
    4
    Service
    4
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • RRob

    Zeer slechte klantenservice, lange wachttijden!!

    Premie
    6
    Service
    1
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • PP. den Boer

    Geen problemen. Goede dekking, alleen voor aanvullende verzekeringen betaal je voor items die niet van toepassing zijn. Alle verzekeringen moeten meer een verzekering aanbieden die op de persoon van toepassing is. Bijvoorbeeld; als man, alleenstaand, is de pil niet van toepassing maar ik betaal er wel voor.

    Premie
    6
    Service
    7
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • WWil Theunissen

    Prompte betaling bij declaraties.

    Beantwoording van e-mails duurt echt heel lang.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • MMargarita

    Absolutely incompetent customer service. They do not speak English properly and aswering to your emails for weeks and still don’t understand what to do. The simple procedure to link somebody to your partner’s insurace takes too long. Very annoying service.

    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • DDohmen

    Een verzekering tot volle tevredenheid

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • TTaco de Bruin

    Zeer goede ervaringen i.v.m. mijn echtgenote (dialyse patient)
    denken goed mee, antwoorden en schakelen snel
    Is niet de goedkoopste of duurste, maar ondoordacht overstappen naar de goedkoopste?
    Je weet wat je hebt en je weet nooit wat je hiervoor terugkrijgt……

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10

  • GGer Vermont

    alle zorg verzekeraars bepalen wat er wel en niet aan noodzakelijke medicijnen gebruikt mag worden maar weten niet wat er bij mensen gebeurd als de medicijnen weer een naar hun eisen worden gewijzigd.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • FFred Hovestad

    Nog nooit problemen gehad krijg altijd mail als er wat is

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • BBas

    snelle afhandeling declaraties

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • LLouise

    Ooit was Aevitae vriendelijk, snel met afwikkeling en correct.

    Nu wacht je 18 mimuten aan de telefoon, declaraties worden niet juist betaald, en bij één opmerking hierover, krijg je nog een snauw terug.
    En daarbij, de premie is, in 4 jaar tijd met dertig euro per jaar duurder geworden.

    Hopelijk veranderd dit, want er zijn meer ziektekostenverzekeringen.

    Premie
    2
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    2

  • Ppatrick

    Zeer slecht bereikbaar, relatief duur afgezien van bepaalde aanvullende verzekeringen ondanks een collectief via werkgever,

    Ik switch.

    Premie
    5
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    4

  • LLuc Lemmens

    Onbereikbaar voor buitenlandse klanten die verplicht in Nederland verzekerd moeten zijn. Aanmaningen en incasso te pas en te onpas.

    Premie
    4
    Service
    1
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    1

  • MM. van der Meulen

    Slecht bereikbaar, dossier onterecht doorgegeven aan incassobedrijf. Bewijs maandelijkse betalingen aanwezig en ter inzage doorgestuurd, moeilijk moeilijk moeilijk….Ver uit de buurt blijven van deze verzekeraar.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • SStefan

    Nu 2 jaar hier verzekerd. Eerste jaar TOP, maar dit jaar een puinhoop. Als je constant achter ze aan wil zitten om te krijgen waar je recht op hebt, dan is dit de perfecte maatschappij voor jou (!)

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • HHumphrey Reket

    Ongelofelijk hoe rommelig het tegenwoordig gaat bij Aevitea. Al minstens 15 verzekerd daar met gezin incl. 2 kinderen. Kinderen sinds begin dit jaar op eigen polis gezet. En sindsdien is het een drama met onterechte aanmaningen, verkeerde toewijzing van een premiebetaling,verkeerd gebruik van een afgegeven incasso (incasso wordt voor een onjuist premiebedrag gedaan), ten onrechte opzeggen van een aanvullende verzekering van een van mijn kinderen wegens de vermeende doch in werkelijkheid niet bestaande betalingsachterstand. Aangevuld met niet reageren op een e-mail. En als klap op de vuurpijl niet willen reageren op een telefonisch verzoek e.e.a. uit te zoeken of te herstellen met een vermeend politiek-correct beroep op privacy daar mijn telefoontje over de polis van mijn dochter gaat. Ik heb het helemaal gehad met Aevitae. Het zal elders ook niet allemaal koek-en-ei zijn. Maar eind dit jaar stap ik na 15 jaar Aevitea -VGZ over naar een andere verzekeraar. Mijn gezinsleden, hoewel dit hun eigen keus is, zeer waarschijnlijk ook.

    Premie
    7
    Service
    2

  • AAad

    Ik moet zeggen, dat buiten de onbereikbaarheid, de telefoon opnemen gebeurd pas na vele malen proberen, het van het ene moment op het andere moment niet uitbetalen van een declaratie ivm nodige verwijzing (nooit nodig gehad buiten de eerste keer) zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Ben ik redelijk tevreden tuurlijk klaag ook ik over de premie maar ik kan toch niet overstappen.

    Premie
    3
    Service
    1
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • MModeline den Breems

    Wat een oplichters zeg iedere maand betaal ik netjes mijn zorgverzekering, schrijf ik het geld naar hun over, wordt er een deel terug gestort en binnen enkele dagen krijg ik een rekening op mijn mat, sorry hoor maar dan zit er echt een steekje bij je los, ik ben van dsw naar aevita gegaan omdat het voor mij goedkoper zou zijn, nou het heeft me alleen maar meer geld gekost, ik ga me hier meteen uitschrijven

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • MM

    Zojuist 2 jaar marteling afgesloten met Aevitae. Wat zijn dit een oplichters! Als je ze belt nemen ze niet op en per mail reageren ze 1 keer per 2 weken. In die tussentijd schamen ze zich niet om rare bedragen in rekening te brengen die compleet los staan van afspraken! Resultaat, een incassobureau aan je broek en geen mogelijkheid tot contact met wie dan ook. Nee, ik ben geen wanbetaler, nooit gedoe gehad met welk bedrijf dan ook, alleen met Aevitae! Vandaag maar gezegd dat alles wat nog ‘open stond’ volgens hun, in 1 keer betaald wordt door mij. Dan ben ik maar van ze af! Zou me hond hier niet verzekeren!

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • RRonald

    Geweldig goed geholpen door de helpdesk met het uitzoeken van de aanvullende verzekering(en). Zeker omdat we met de medicijnenvergoeding dit goed uit moesten zoeken. Hierbij 30 minuten aan de telefoon alle opties doorgenomen en hierdoor een scherpe premie kunnen uitzoeken.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • EEls

    Mijn kinderen zijn meeverzekerd op een collectieve verzekering via mijn werk. Voor hen is de verzekering heel erg ruim en goed. Voor de standaard zaken is de verzekering gemiddeld.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • GG. Pesch

    zeer slecht bereikbaar indien je een vraag hebt . inmiddels 4 x geprobeerd zelfs na zeer lang in de wacht te staan geen contact .
    Gewoon schandalig .

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • RRonald Jaegers

    Geweldige verzekering. Service is top. Geweldig geholpen.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Rrob assman

    telefonisch absoluut niet te bereiken

    Premie
    3
    Service
    1
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    1

  • WWendy

    Top:
    -Klantenservice is vriendelijk en welwillend
    -Aanvullende pakketten voldoende
    -Prijs

    Tip
    MijnAevitae zeer beperkt inzichtelijk
    – Declaraties duren relatief lang
    – Klantenservice niet altijd op de hoogte van regelgeving vanuit politieke beslissingen die van invloed zijn op vergoedingen

    Premie
    8
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • PP.M van Leeuwen

    3 maanden geleden een vergoeding ingediend voor een kleine ziekenhuisbehandeling in het buitenland. Hiervan tot heden nog niets van gehoord. 3 X via het contactformulier gevraagd hoe het hiermee stond. Ook hier geen reactie op. Gebeld, lang gewacht en dan nog steeds 5 wachtende voor me…Wat nu. Over naar een andere verzekering? Slecht bereikbaar en geen reactie.

    Premie
    8
    Service
    2

  • IIlse Baselier

    De premie van deze zorgverzekering is goed in verhouding met de geboden zorgkeuze en aanvullende verzekeringen.
    De uitleg/beschrijving van de verschillende soorten zorg is bondig en duidelijk.
    Het declareren van de zorgnota’s gaat snel en binnen een week worden de kosten verrekend.
    Een groot pluspunt is dat het medicijn van mijn zoon wordt vergoed, in tegenstelling tot heel veel andere zorgverzekeraars waarbij dit niet het geval is.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • FF.m.adriaansen

    Heel goed

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • LLampje

    Gaat allemaal vlekkeloos

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • NN.T. Stephan

    Goede zorgverzekering, waarin onze wensen m.b.t. zorg vervuld worden.
    Helaas zit daar wel een forse premie aan vast, maar de geboden zorg vergoedt dat wel.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • TTaco de Bruin

    Aevitae ruime keuze….zeer goed i.v.m. de huidige zorgvraag.
    Prijs-kwaliteit is zeer goed, geen negatieve verassingen.
    Overstappen naar een andere zorgverzekeraar wordt mogelijk duurkoop

    Premie
    5
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    5

  • AAstrid

    Zijn niet altijd even duidelijk over wat wel of niet vergoed word. Zou fijn zijn als dit duidelijk naar de klant gebracht word.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • Ssmeets wendy

    Een top verzekering nooit problemen gehad in verband met behandelingen dokters of wat dan ook. Wanneer er iets te declareren valt ook snelle uitbetaling. Vrije keuze in verband met ziekenhuizen de premie is goed en er zijn meerdere verzekeringen die fors duurder zijn en toch beperkingen opleggen. Ik zou niet overstappen naar een andere zorgverzekeraar ook al kreeg ik een fikse korting

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • PPiet Vermeulen

    Goede service. Snelle afhandeling van declaraties!

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Vvd Zande

    Helaas beloofd deze verzekeraar zorgproducten te vergoeden, helaas wanneer er gedeclareerd wordt blijkt het ineens niet te kunnen. Tevens wordt je als hierover uitleg vraagt, schofterig behandeld!

    Premie
    8
    Service
    1
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    1

  • JJos van Stiphout

    Goede telefonische hrlpdesk, snelle uitbetaling en een goed aanvullend pakket

    Premie
    6.8
    Service
    7.8
    Zorgkeuze
    6.8
    Dekking
    8

  • WW. Gjaltema

    Nooit problemen mee gehad en geld op tijd terug als dat moest.

    Premie
    10
    Service
    7.4
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    7

  • NN. Thomas Stephan

    Ik ben verzekerd bij “de Goudse” als onderdeel van Aevitae.
    Dat ben ik al jaren.
    De premieverhoging voor 2018 vind ik zeer mevallen.
    Daarbij is er in de vergoedingen niets te mijner nadele veranderd.
    Dus nog steeds zeer tevreden.

    Premie
    9.6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9.4
    Dekking
    9.8

  • RRonald Vermeulen

    Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik weinig gebruik maak van deze verzekering. Het beeld dat ik heb is dus niet geheel compleet

    Premie
    4.8
    Service
    4.8
    Zorgkeuze
    4.6
    Dekking
    4.8

  • MMirjam

    een top verzekering met een hele goeie dekking

    Premie
    9.6
    Service
    9.6
    Zorgkeuze
    9.6
    Dekking
    9.6

  • WW H Maas

    Bij het Zilveren Kruis krijg je altijd goede raad als je inlichtingen wil hebben over de prestaties van een ziekenhuis zodat je altijd goed geholpen wordt.

    Premie
    7
    Service
    9.4
    Zorgkeuze
    8.4
    Dekking
    7.2

  • JJet

    Voordelen:
    – Goed bereikbare klantenservice
    – klantenservice staat je vriendelijk en uitgebreid te woord
    – Goede dekking van bijvoorbeeld alternatieve zorg en fysiotherapie in aanvullende verzekering
    – Premie voordelig tov andere zorgverzekeraars mbt vergoedingen (collectief verzekerd)

    Nadelen
    – Declaraties duren lang (10 werkdagen)
    – Mijn Aevitae is niet gebruiksvriendelijk
    – Fouten bij (niet) uitbetalen, worden wel hersteld, maar hierdoor loopt het stroperig
    – Vergoedingen collectieve verzekering niet terug te vinden op de site.

    Premie
    7.4
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7.2
    Dekking
    10