168 beoordelingen


088 - 35 35 763


Kan het goedkoper?

Aevitae

Premie
6,5

Service
6,5

Zorgkeuze
7,3

Vergoeding
6,9

Direct naar

Over Aevitae

Aevitae is een volmachtbedrijf die zich specialiseren in (zorg)verzekeringen voor collectieven. Aevitae biedt drie basisverzekeringen die zijn ondergebracht bij EUCARE. Deze verzekeraar werkt zonder zorgplafonds.

Er kan gekozen worden voor een standaard naturapolis of een polis waarbij er sprake is van vrije keuze uit zorgaanbieders. Verder kan men bij Aevitae kiezen uit verschillende uitgebreide en minder uitgebreide aanvullende en tandartsverzekeringen.

Met de handige app kun je je eigen gegevens terugvinden, je polis nalezen en je declaraties indienen. Bij Aevitae verloopt de correspondentie overigens grotendeels digitaal, je polis ontvang je als pdf-bestand in je email. Zodra je inlogt in Mijn Aevitae, zie je onmiddellijk een overzicht van jouw volledig zorgverbruik.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2021€ 138,95€ 128,95--
2020€ 133,95€ 124,95--
2019€ 133,75€ 125,95--
2018€ 122,20€ 116,20--
2017€ 118,95€ 112,95--
2016€ 113,95€ 109,45--
2015€ 113,95€ 109,45--
2014€ 95,95€ 95,95--
2013€ 107,25€ 0--
2012€ 109,75€ 0--

Wat vind je van Aevitae?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

168 reviews over Aevitae

  • SSjoerd

    Gewoon geen problemen met de verzekeraar.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • MM .Koetsier

    Ik ben nog steeds verontwaardigd over het feit dat jullie vorig jaar naast de verhogingen opeens de tandartsvergoeding van 250 euro eruit hebben gehaald. Beetje stiekem en voor de verzekeraar wel heel onvoordelig!

  • SSiri

    Zeer goede verzekering uitstekende dekking voor een goed tarief.
    Zeer snelle afhandeling van ingediende nota’s.
    Zeer duidelijke en korte communicatie lijnen.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MMarinda

    Ze helpen goed en antwoorden snel op vragen

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • PP.J. Stam

    zeer tevreden

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • PPeggy

    Prima geholpen, goede uitleg over mijn zorgvragen

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • BBurm

    tot heden prima geregeld Snel antwoordt op vragen en vergoedingen

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • PPeggy

    Prima geholpen, goede uitleg over mijn zorgvragen

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • HHendrik-Jan

    In 2020 verzekerd geweest via Aevitea op de bewust polis. Erg slecht behandeld en onduidelijke communicatie. Over vragen omtrent beschermwaardigheid van het leven en hoe ze hier mee om gaan werd altijd erg vaag gedaan en kreeg ik geen duidelijk antwoord.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • KKim

    Aan de duurdere kant, maar bij problemen, goede hulp.
    Van wachtrij bemiddeling tot vragen, snel reactie.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • JJanet Cuperus

    Als we een probleem hebben staat de klantenservice altijd voor ons klaar en denken op een oplossingsgerichte manier mee. Prima zorgverzekering!

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • GGert Jonkers

    Prima contact en alles regelbaar via internet.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • SSiri

    Zeer goede alles omvattende verzekering. Zeer snel antwoord op een vraag. Zeer snelle afhandeling van ingediende declaraties.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • LLotte

    Fijne zorgverzekering. Alles is duidelijk en overzichtelijk en kan alles makkelijk vinden als ik inlog.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJack

    goe3de voorwaardeen

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MMaggy

    Premies worden steeds duurder en de dekking steeds minder. Maar dat is bij alle zorgverzekeraars helaas het geval. Service van Aevitae is prima. Willen nog meedenken met de klant.

    Premie
    4
    Service
    8
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    4

  • SSusan

    Mijn basisverzekering is meer dan €160??? Hoe kan dit?
    Ik zou inzage papieren toegestuurd krijgen & declaratie briefjes, nog steeds niet ontvangen.
    En als je ze belt, dan sta je te lang in de wachtrij.
    Trouwens Interpolis is ook zo’n rare. Als jij je tandverzekering hoog wil, dat kan alleen als je in 10 jaar nog nooit iets hebt gehad aan je gebit. Wat een geldwolven!!

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • KKruchten

    Ben altijd goed geholpen

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • TTeddy

    De wijzen bewaren hun kennis zorgvuldig! Collectieve ziektekostenverzekering investeren via VGZ in…

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    2

  • SSan

    Altijd tevreden geweest met mijn VIP pakket, maar de laatste jaren sluiten ze steeds minder contracten af waardoor je 20% voor je kiezen krijgt.
    Ik kan door mijn hoge medische kosten niet meer op gelijk niveau overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Ik moet het dus maar slikken.

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • KKoos

    Lange wachttijden aan de telefoon, zeer summiere informatie in Mijn Aevitae.

    Premie
    5
    Service
    5
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • NNancy

    Klachten worden snel opgepakt. Verzekering is wel prijzig

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • JJob

    Ik ben al jaren naar volle tevredenheid verzekerd bij Aevitae. Declaraties worden snel uitbetaald en bij vragen volgt snel antwoord.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Bbuitenhuis

    lastig als je aan het eind van het jaar je eigen keuze van ziekenhuis niet meer mag kiezen. Ikaziaziekenhuis werd niet meer vergoed. Ook kan je niet zien waarom ze een rekening betalen wil je dit weten moet je met de zorgverlener bellen

    Premie
    7
    Service
    6
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • RRamon Hagenaars

    Verzekerd die zaken die je nodig hebt.
    Redelijke premie
    Snelle terugbetaling na declaratie

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJan

    Zorginkoop bij caresq. Dezelfde inkooporganisatie als promovendum. Toch 10 euro duurder en een waardeloze service. Wellicht toch verstandig om even na te denken voor met deze Maltese zorgverzekeraar in zee te gaan.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • PPeter Vermeer

    Waarom zoveel meer per maand betalen, terwijl andere verzekeringsinstellingen
    gelijk blijven of slechts heel gering de premies verhogen.
    Ook vanaf begin constant poblemen met inloggen

    Premie
    4
    Service
    4
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    4

  • MM Keulen

    Verzekering wordt voortaan uitgevoerd door Eucare, die zeggen maatwerk te willen leveren. Dat ‘maatwerk’ resulteert in minder gecontracteerde zorg (= minder keus) voor mijn natura polis + aanvulling (alleen fysio), maar wel een premieverhoging van bijna 14 euro/maand in 2020! Tijd om over te stappen,

    Premie
    1
    Service
    5
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • CCilia blom

    Helaas slecht in te loggen
    Slecht contact, vraag je om de gegevensverwerking per mail,wordt het niet beantwoord!,

  • MM Sousa

    Overdreven duur voor wat je krijgt en tot overmaat van ramp moet je betalen voor een acceptgiro omdat hun nieuwe systeem niet werkt. Mijn premie voor 2020 wordt 15.11 duurdertijd om over te stappen, jammer na 22 jaar.

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • CCorina

    Ik ben dit jaar verzekerd bij Aevitae. Helaas heb ik nog steeds geen inzicht in mijn persoonlijke nummer, declaraties, mijn pakket etc.. ook vind ik dat de premie vrij hoog is, maar moet to h nog veel zelf betalen of deels zelf betalen. verder worden ingediende rekeningen etc wel snel verwerkt.

    Premie
    4
    Service
    4
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • RRob

    Zeer slechte klantenservice, lange wachttijden!!

    Premie
    6
    Service
    1
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • PP. den Boer

    Geen problemen. Goede dekking, alleen voor aanvullende verzekeringen betaal je voor items die niet van toepassing zijn. Alle verzekeringen moeten meer een verzekering aanbieden die op de persoon van toepassing is. Bijvoorbeeld; als man, alleenstaand, is de pil niet van toepassing maar ik betaal er wel voor.

    Premie
    6
    Service
    7
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • WWil Theunissen

    Prompte betaling bij declaraties.

    Beantwoording van e-mails duurt echt heel lang.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • MMargarita

    Absolutely incompetent customer service. They do not speak English properly and aswering to your emails for weeks and still don’t understand what to do. The simple procedure to link somebody to your partner’s insurace takes too long. Very annoying service.

    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • DDohmen

    Een verzekering tot volle tevredenheid

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • TTaco de Bruin

    Zeer goede ervaringen i.v.m. mijn echtgenote (dialyse patient)
    denken goed mee, antwoorden en schakelen snel
    Is niet de goedkoopste of duurste, maar ondoordacht overstappen naar de goedkoopste?
    Je weet wat je hebt en je weet nooit wat je hiervoor terugkrijgt……

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10

  • GGer Vermont

    alle zorg verzekeraars bepalen wat er wel en niet aan noodzakelijke medicijnen gebruikt mag worden maar weten niet wat er bij mensen gebeurd als de medicijnen weer een naar hun eisen worden gewijzigd.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • FFred Hovestad

    Nog nooit problemen gehad krijg altijd mail als er wat is

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • BBas

    snelle afhandeling declaraties

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • LLouise

    Ooit was Aevitae vriendelijk, snel met afwikkeling en correct.

    Nu wacht je 18 mimuten aan de telefoon, declaraties worden niet juist betaald, en bij één opmerking hierover, krijg je nog een snauw terug.
    En daarbij, de premie is, in 4 jaar tijd met dertig euro per jaar duurder geworden.

    Hopelijk veranderd dit, want er zijn meer ziektekostenverzekeringen.

    Premie
    2
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    2

  • Ppatrick

    Zeer slecht bereikbaar, relatief duur afgezien van bepaalde aanvullende verzekeringen ondanks een collectief via werkgever,

    Ik switch.

    Premie
    5
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    4

  • LLuc Lemmens

    Onbereikbaar voor buitenlandse klanten die verplicht in Nederland verzekerd moeten zijn. Aanmaningen en incasso te pas en te onpas.

    Premie
    4
    Service
    1
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    1

  • MM. van der Meulen

    Slecht bereikbaar, dossier onterecht doorgegeven aan incassobedrijf. Bewijs maandelijkse betalingen aanwezig en ter inzage doorgestuurd, moeilijk moeilijk moeilijk….Ver uit de buurt blijven van deze verzekeraar.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • SStefan

    Nu 2 jaar hier verzekerd. Eerste jaar TOP, maar dit jaar een puinhoop. Als je constant achter ze aan wil zitten om te krijgen waar je recht op hebt, dan is dit de perfecte maatschappij voor jou (!)

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • HHumphrey Reket

    Ongelofelijk hoe rommelig het tegenwoordig gaat bij Aevitea. Al minstens 15 verzekerd daar met gezin incl. 2 kinderen. Kinderen sinds begin dit jaar op eigen polis gezet. En sindsdien is het een drama met onterechte aanmaningen, verkeerde toewijzing van een premiebetaling,verkeerd gebruik van een afgegeven incasso (incasso wordt voor een onjuist premiebedrag gedaan), ten onrechte opzeggen van een aanvullende verzekering van een van mijn kinderen wegens de vermeende doch in werkelijkheid niet bestaande betalingsachterstand. Aangevuld met niet reageren op een e-mail. En als klap op de vuurpijl niet willen reageren op een telefonisch verzoek e.e.a. uit te zoeken of te herstellen met een vermeend politiek-correct beroep op privacy daar mijn telefoontje over de polis van mijn dochter gaat. Ik heb het helemaal gehad met Aevitae. Het zal elders ook niet allemaal koek-en-ei zijn. Maar eind dit jaar stap ik na 15 jaar Aevitea -VGZ over naar een andere verzekeraar. Mijn gezinsleden, hoewel dit hun eigen keus is, zeer waarschijnlijk ook.

    Premie
    7
    Service
    2

  • AAad

    Ik moet zeggen, dat buiten de onbereikbaarheid, de telefoon opnemen gebeurd pas na vele malen proberen, het van het ene moment op het andere moment niet uitbetalen van een declaratie ivm nodige verwijzing (nooit nodig gehad buiten de eerste keer) zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Ben ik redelijk tevreden tuurlijk klaag ook ik over de premie maar ik kan toch niet overstappen.

    Premie
    3
    Service
    1
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • MModeline den Breems

    Wat een oplichters zeg iedere maand betaal ik netjes mijn zorgverzekering, schrijf ik het geld naar hun over, wordt er een deel terug gestort en binnen enkele dagen krijg ik een rekening op mijn mat, sorry hoor maar dan zit er echt een steekje bij je los, ik ben van dsw naar aevita gegaan omdat het voor mij goedkoper zou zijn, nou het heeft me alleen maar meer geld gekost, ik ga me hier meteen uitschrijven

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • MM

    Zojuist 2 jaar marteling afgesloten met Aevitae. Wat zijn dit een oplichters! Als je ze belt nemen ze niet op en per mail reageren ze 1 keer per 2 weken. In die tussentijd schamen ze zich niet om rare bedragen in rekening te brengen die compleet los staan van afspraken! Resultaat, een incassobureau aan je broek en geen mogelijkheid tot contact met wie dan ook. Nee, ik ben geen wanbetaler, nooit gedoe gehad met welk bedrijf dan ook, alleen met Aevitae! Vandaag maar gezegd dat alles wat nog ‘open stond’ volgens hun, in 1 keer betaald wordt door mij. Dan ben ik maar van ze af! Zou me hond hier niet verzekeren!

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • RRonald

    Geweldig goed geholpen door de helpdesk met het uitzoeken van de aanvullende verzekering(en). Zeker omdat we met de medicijnenvergoeding dit goed uit moesten zoeken. Hierbij 30 minuten aan de telefoon alle opties doorgenomen en hierdoor een scherpe premie kunnen uitzoeken.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9