Direct naar

Over Aevitae

Aevitae is een volmachtbedrijf die zich specialiseren in (zorg)verzekeringen voor collectieven. Aevitae biedt drie basisverzekeringen die zijn ondergebracht bij EUCARE. Deze verzekeraar werkt zonder zorgplafonds.

Er kan gekozen worden voor een standaard naturapolis of een polis waarbij er sprake is van vrije keuze uit zorgaanbieders. Verder kan men bij Aevitae kiezen uit verschillende uitgebreide en minder uitgebreide aanvullende en tandartsverzekeringen.

Tot slot kun je inloggen in je Mijn Aevitae account, welke ook eenvoudig als app te installeren is. Hierin kun je snel en veilig declareren, met ons communiceren en vind je gegevens over je polis, facturen en zorgverbruik.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024€ 160,95€ 147,95€ 139,45-
2023€ 149,95€ 137,95€ 127,95-
2022€ 141,95€ 131,95€ 121,95-
2021€ 138,95€ 128,95€ 122,95-
2020€ 133,95€ 124,95€ 120,95-
2019€ 133,75€ 125,95€ --
2018€ 122,20€ 116,20€ --
2017€ 118,95€ 112,95€ --
2016€ 113,95€ 109,45€ --
2015€ 113,95€ 109,45€ --
2014€ 95,95€ 95,95€ --
2013€ 107,25€ -€ --
2012€ 109,75€ -€ --

Wat vind je van Aevitae?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


260 reviews over Aevitae

  • LL.Joziasse

    Wanneer je in Nederland zorg nodig hebt , geen probleem. O wee als dat het geval in het buitenland is, dan ben je nog niet klaar. Zet je dan maar schrap om te touwtrekken, ze zien kans om een declaratie 6 weken onbeoordeeld te laten, volgens de website max. 10 dagen. Vervolgens beginnen ze overal op te beknibbelen en proberen de zaak te vertragen. Ze willen dan een stempeltje zus, een formuliertje zo. Ik moet toegeven, ze zijn uitermate vindingrijk om de zaak te vertragen. Voor mij het laatste jaar, wegwezen.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    1
  • Vvan der Kroft

    Blijk al een jaar op een verkeerde polis geboekt te hebben gestaan en daardoor een collectiviteitskorting misgelopen. Fout komt naar boven als er een per ongeluk een onjuist bestand door werkgever wordt aangeleverd bij Aevitae. Hierna in één groot drama van (opnieuw) onjuiste polissen beland. Ondanks diverse telefoongesprekken lukt het niet om een goede polis te krijgen met de juiste aanvullingen. Diverse verrekeningen door “correcties” van verkeerde polissen waardoor er absoluut geen overzicht is van de juistheid. Er zou correctie plaatsvinden naar januari 2015. Bij telefoongesprekken iedere keer de mededeling dat men er nog mee bezig is. Drama loopt nu vanaf oktober 2015.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    4

    Service
    1
    Dekking
    4
    • Vvan der Kroft

      Opeens een bloemetje van Aevitae aan de deur vandaag , excuses voor ongemak van de laatste maanden. Toch aardig

  • Bbouwmeister

    betaling voor uitgeven mediceine alleen bij avitae

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    5
  • WW van Es

    Eerst telefonisch toezeggingen doen en wanneer de rekening komt laten ze je in de kou staan. Je moet een halve jurist zijn om iets vergoed te krijgen. Declaraties moeten allemaal via het SKGZ. Snel naar een ander..

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • Ddcp de wild

    Goede verzekering.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • PPaul Marsman

    Ik ben op alle facetten tevreden. De keuzevrijheid, afhandeling claims, etc. Telefonisch staan ze me altijd vriendelijk en deskundig te woord. Duurt vaak wel lang om door de wachtrij te komen.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    5
  • Jj. de swart

    goede bereikbaarheid,duidelijk advies

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    6
  • JJulia Verweij

    Ik heb zeer tevreden over de zorgverzekering. Alleen de communicatie tussen de klant en de verzekeraar kan veel beter. Ik denk zelf door meer persoonlijker contact. Uitgebreider informatie op de website kan ook al helpen

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    5
    Dekking
    8
  • PP. van Hout

    Prima verzekering voor redelijke premie

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Wwilma van de luytgaarden

    tja aanvullend tand €500 per jaar maar niet op alle kosten. niet echt duidelijk watcwel en niet!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    5
    Dekking
    1
  • AAdrie

    Nog even ter aanvulling. Mijn fysiotherapeut heeft wel een contract met Aevitae, maar op de een of andere manier staat de aanvullende verzekering/behandelingen wel in het computersysteem, maar kan hij de nota’s niet direct doorsturen.
    Ook wordt “Mijn Aevitae” niet goed bijgewerkt.

  • AAdrie

    Vrij duur en tot vervelend toe problemen gehad met de vergoedingen van de fysiotherapie, die wel verzekerd was. Men vertelde me dat “het systeem” de nota’s afwees. Dit is wel een een keer of 5 gebeurd, zowel voor mijn man als voor mezelf.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    8

    Service
    3
    Dekking
    8
  • MMaja van de Peppel

    Top verzekering met name de tandartsverzekering, waar ik helaas te vaak al gebruik van heb moeten maken, altijd correcte informatie. Het enige vind ik dat je een 0900 nr moet bellen ter info. Dat mag wat klantvriendelijker

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • Mmassie

    Waardeloos! Hoge kosten van eigen risico wat ook nog van een jaar ervoor is ! De app en desktop versie is slecht te bereiken. Per email krijg ik ook foutieve informatie

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • Cclaessens etm

    Klantnr 379368 graag had ik einde van het jaar het contrakt beeindigd omdat ik vanaf jan 2016 naar een andere verzekering ga.groetjes claessens,schoolstraat 76 dilsen belgie

  • WW.SANGERS

    TOT OP HEDEN HEBBEN WIJ GEEN KLAC HTEN, DE INGEDIENDE REKENINGEN WORDEN CORRECT AFGEHANDELD

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
  • PP. den Boer

    Premie wel wat hoog maar alles is gedekt.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    5
    Dekking
    7
  • Ssmeets wendy

    ik ben over mijn zorgverzekeraar zeer tevreden daar ik alles netjes vergoed krijg, ik ook de vrije keus blijf behouden in dokters ziekenhuizen enz… En dat wanneer ik telefonisch contact met ze heb het altijd heel vriendelijk te woord word gestaan.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • RRuud Lemmert

    goeie service maar veel te duur.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTineke Kalishoek

    In 2014 deze zorgverzekering afgesloten met name om de aanvullende tandartsverzekering van 100% blijkt in 2015 deze te zijn verlaagd naar 75% wat ik niet wist. zit er nu tot aan december aan vast maar ga zeker in december 2015 wisselen. vind dit richting klanten niet netjes.

    Service
    2
    Dekking
    5.5
  • Aanneke corsten

    Ik ben niet ontevreden over de zorgverzekeraar op zich, maar wel hoe het gaat met de zorgverzekeringen in nederland in het algemeen.
    Ik betaal me scheel. Ik ben voor 1 augustus al door mijn eigen risico heen.
    Dat is dus 50,00 euro per maand. Daarbij komen nog medicijnen die helemaal niet vergoed worden en die ik wel nodig heb zoals valium, laxeerdragees op natuurlijke basis.
    Wat ik bijzonder vervelend vind is dat de huisarts soms medikatie voorschrijft
    die dan niet helpen. Ik moet die wel betalen maar blijven in de kast liggen terwijl ik vervolgens weer andere medikatie moet proberen die ik ook weer moet betalen.
    Hierbij komt dat ik mijn fysiofitness ivbm arthrose en hernia zelf moet betalen.
    Dat is ruim 30,00 euro per maand. het is mij niet duidelijk wanneer die wel en wanneer niet word vergoed.
    Ivbm nekhernia en ernstige arthrose hebik me goed aanvullend moeten verzekeren. Als ik die op het eind van het jaar niet heb gebruikt krijg ik het niet terug. Gezien mijn snelle afbetaling van het eigen risico zou ik dat wel een optie vinden.
    Van die aanvullende verzekering heb ik wel zolen gekregen ivbm arthrose, hallux en hernia. Echter nu moeten ze weer worden veranderd en dat moet ik dan weer zelf betalen.
    Ruw weg ben ik incluis mijn premie t/m juli 2015 ruim 200 euro per mand kwijt.
    Komen daarbij nog aangepast schoenen, een aangepast hoofdkussen en in de toekomst een elektrische fiets ivbm arthrose waarvoor ik niets krijg vergoed.
    Als dat zo door gaat moet ik wel tot mijn 67ste blijven werken maar dat zal wellicht niet lukken door de hernia en arthrose.
    Ik heb het gevoel met iets onmogelijks bezig te moeten zijn.
    Ik zou het wel prettig vinden als de verzekering daareens over mee zou denken.
    En ja ik krijg zorgtoeslag. Zonder dat zou ik echt niet weten hoe ik het zou moeten doen.
    En dan praat ik niet eens over een bril kopen, extra reiskosten omdat het moeilijk is te voet of per fiets en een ander bed dat er moet komen ivbm hernia.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    6
    Dekking
    5.5
  • MM.J.C. Moonemans

    Jarenlang als cliënt bij Aevitea. Goede service, uitgebreid pakket en betrouwbaar. On-line handelingen zijn eenvoudig en voor iedereen te behappen. Empathie staat hoog in vaandel

  • MM.J.C. Moonemans

    Jarenlang als client bij Aevitea. Goede service, uitgebreid pakket en betrouwbaar. On-line handelingen zijn eenvoudig en voor iedereen te behappen.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Dde haas

    zeer goede keus
    snel problemen afhandelen

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAns

    Mijn verzekering is prima nooit geen moeilijk heden. Een echte aanrader.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • AAns

    Mijn verzekering is prima, nooit geen moeilijk heden.een aanrader

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8.5
    Dekking
    9.5
  • DD van Offeren

    De premie is redelijk en het pakket is voldoende uit te breiden.Maar de eigen risico is VEELS te HOOG!

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    4.5

    Service
    4.5
    Dekking
    5
  • MMirjam Wierenga

    Het is een hele goede zorgverzekering we hoeven nooit ergens achteraan alles wordt geregeld nou waren we daar ook vip verzekerd door mijn man dus we zijn zeer tevreden over deze zorgverzekeraar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Dde haas

    Alles wordt direct goed afgehandeld en er wordt nergens problemen om gemaakt als men iets moet regelen
    Dit is voor ons de beste zorgverzekeraar

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    7
    Dekking
    10
  • Fflip

    premie is in orde,contact met de klantenservice gaat en de zorgkeuse is als bij alle anderen. Waar het de basisverzekering betreft ontlopen de verzekeringen elkaar niet. Een aan vullende verzekering heb ik niet dus hier kan ik geen mening over geven

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    3.5
  • CConny van Velthoven

    alle verzekeraars zijn alleen maar bezig om zoveel mogelijk winst te maken over de rug van zieke mensen. Mijn zoon is 13 heeft spataders en moet geopereerd worden, maar de verzekering gaat dit NIET vergoeden valt ineens onder cosmetische zorg. Hebben een beroep gedaan op de coulance maar nee hoor ondanks dat hij met 9 jaar hier ook aan is geopereerd en het gaat om een jeugdig persoon en dit niet veel voorkomt werd het weer afgewezen. Geld gaat boven mensen en dit wordt steeds erger.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    1.5

    Service
    2
    Dekking
    4
  • TTon Remkes

    Service Goed, premie kan wat minder is wel erg hoog

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7.5
    Dekking
    7
  • WWJP van der Wouden

    Redelijke verzekering met goede service. Aanvullende pakketten kunnen wel wat uitgebreider zijn. Helaas geen goede verzekering voor brillen.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7
  • SSmeets Wendy

    Ben verzekerd bij prima voor elkaar onderdeel van aevitae en heb er geen klagen over alles wordt altijd netjes geregeld en heb in alles de vrije keus. Dus wat meer kan een mens nog meer verlangen.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAnja van de Ven

    Voor een vriendelijke prijs toch een goede service, snelle vergoeding en duidelijke website waar je precies kunt zien wat de stand van zaken is.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    5
    Dekking
    9
  • Ddohmen

    met aevitae op stap, dat is geen grap
    goed verzekerd zijn, is als een goede wijn
    verzorgd zijn voor het leven, zeg het maar even
    dat is de énige leuze , alleen aevitae je keuze

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    9
  • Rrebecca

    Goede klantenservice. Je kan via een app je declaratie invullen en 9/10 keer staat het terug te storten bedrag binnen 2 dagen op je rekening. Contact met de klantenservice is ook erg goed en het zijn vakbekwame mensen die je te woord staan. De website is duidelijk en op je persoonlijke pagina zie je eigenlijk alles wat je nodig hebt.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • PPaul Goinga

    Snelle service, ongeacht welk medium je gebruikt. Scherpe prijs en altijd op tijd met uitbetalen. Geweldig

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7.5
    Dekking
    9.5
  • AAnge

    I am a customer one year and I have used my insurance once for a small accident I had and another time for an extra chiropractic massage I had. I pay for the premium package with all the goodies and coverage. When I claim my money for the massage they said I am not covered, the communication is really bad because I don’t speak Dutch yet.

    Premie
    1.5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5.5
    Dekking
    1
  • GG. de Vries

    Foute rekeningen en een ontzettende slechte service. Ze weten zélf niet hoe het met sommige vergoedingen werkt, moet ik het hún uitleggen. Ook krijg je een grote mond toe als je ze vriendelijk probeert te vertellen hoe wél zit. Kom hier nooit meer terug.

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    3.5
    • LL.Joziasse

      Komt me bekend voor, ze hebben uiterst lange tenen als ze geen gelijk krijgen

  • AAlletta

    Jaar bij hen geweest. Op zich prima, maar:
    In 2015 worden -bewezen effectieve- ADHD medicatie niet meer vergoed.
    Allerlei alternatieve geneeswijzen, allemaal NIET bewezen… WEL.
    Dit is te bizar voor woorden.

    Premie
    1.5

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1.5
    Dekking
    1
  • Zzegers

    Prima service en goede behandeling van de rekeningen, als je belt krijg je een vriendelijke medewerker aan de lijn die alles goed uitlegt, tevens is de website makkelijk en goed te besturen.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    7.5
    Dekking
    5.5
  • Nn de boer

    ik ben al jarenlang verzekerd via aevitae. Niets mis mee, vergoeden bepaalde medicijnen niet maximaal. Maar dat is bij andere zorgverzekeraars ook zo.
    Veel gaat digitaal, zoals declaraties.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    6

    Service
    5.5
    Dekking
    6
  • EEdwin Janse

    Heerlijk een verzekering zonder gezeur!

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9.5
    Dekking
    10
  • NNidia

    Ik ben zeer tevreden over mijn zorgverzekeraar. Heb nooit problemen met declaraties. Klantenservice is altijd vriendelijk en duidelijk. De kosten per maand zijn niet sky high. Ben ook niet van plan om naar een andere zorgverzekeraar over te stappen.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    7
    Dekking
    7.5
  • Cc.cinjee

    de premie is natuurlijk te hoog, maar goed in vergelijking met andere zorgverzekeraars.
    de service is prima en het declareren gaat gemakkelijk via de site.
    dus voor mij geen reden om volgend jaar over te stappen.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    10
  • RRonald Jaegers

    Een goede service, uitgebreide aanvullende verzekering. Je wordt goed geholpen aan de telefoon met je vragen. De ingediende declaraties worden goed nakegeken en op tijd uitbetaald. Oftewel een top verzekering.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJ. Buijsen

    Niet alle correspondentie verloop digitaal. Je hebt de keuze: of digitaal of per post.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGerold Clyde Bhagwandin

    Goede service , Klantvriendelijk en snelle uitbetaling declaraties

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    4

    Service
    5.5
    Dekking
    4.5
  • AA. Meijs

    Goede, correcte afhandeling van declaraties!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7.5

Kan het goedkoper?