Direct naar

Over Aon

Aon is een grote verzekeringsmakelaar- en adviseur uit de Verenigde Staten. In Nederland is het concern actief in verschillende verzekeringsproducten, waaronder autoverzekeringen, inboedelverzekeringen, rechtsbijstandsverzekeringen en zorgverzekeringen.

CZ is risicodrager voor de basisverzekering van Aon.

Aon biedt drie soorten basispolissen aan. Daarbij zijn er ook verschillende uitgebreide en minder uitgebreide aanvullende pakketten en tandartsverzekeringen beschikbaar. Aon werkt samen met veel werkgevers, waardoor je van bepaalde extra’s geniet.

Tenslotte biedt Aon een zogenaamde ziekenhuisverzekering aan waarmee je bijvoorbeeld luxe voorzieningen en maaltijden tijdens het verblijf in het ziekenhuis vergoed kunt krijgen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 145,85€ 143,00€ 159,00
2023-€ 138,25€ 131,90€ 149,00
2022-€ 134,50€ 126,75€ 145,25
2021-€ 128,45€ 120,95€ 139,95
2020-€ 125,45€ 115,95€ 134,95
2019-€ 126,84€ -€ 135,05

Wat vind je van Aon?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


42 reviews over Aon

  • WWim de Jongh

    slecht contact via telefoon

    Premie
    5

    Zorgkeuze

    Service
    3
  • NNel Kroon

    Je kunnen bijna overal naartoe en goede verwerking Top

  • JJoel

    Fijne verzekering met lage prijzen en fijne keuzes. Ook een fijne klantenservice. Krijgt van mij een 10.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJohn Reijmer

    Altijd bereikbaar en goede snelle afwikkeling van declaraties. Kan eigenlijk niet beter en het is dat ik uit principe geen tienen geef anders………..

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HHenk

    – Facturering van eigen risico: vaak zeer laat en zonder specificatie
    – Snelheid van het in rekening brengen van een boete indien factuur voor eigen risico niet direct wordt betaald: kan niet beter!
    – Telefonische bereikbaarheid: zeer slecht (minimaal 30-45 minuten wachten)
    – Snelheid reactie per e-mail: eveneens bedroevend
    – Website slecht toegankelijk, zoekplaatje
    – Kortom een prima verzekering als je alleen premie betaalt en geen zorgkosten maakt

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    1
  • JJason

    Mailcontact wordt pas na 1 maand beantwoord: hun smoes is; in de krant lees je dat er arbeidstekort is.

    Daarnaast betaal ik meer dan 250 euro per maand (Vitaal Premium) maar wordt de Chiropractor behandeling niet vergoed. Belachelijke afzetters.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
  • MMaarten

    Waardeloos online portal! Je kan nauwelijks inzicht krijgen in de gemaakte zorgkosten en waarom ze al dan niet terecht zorgkosten niet vergoeden (zo juist weer een fout gevonden bij ze; 6 fysio behandelingen krijg ik alsnog vergoed).
    De klantenservices is super aardig, dat dan weer wel.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • NNatasja

    echt de beste zorgverzekeraar, geweldige service, snelle betaling van nota’s en vrije keuze!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Llarin

    nooit enig probleem met welke service dan ook. Premie zeer goed en de aanvullende verzekeringen dekken vrijwel alles. tegen een ook zeer aantrekkelijke prijs Zeer klantvriendelijk bij vragen aan servicebalie Zeer ruime keuze in de vorm van zorg en vrijheid van zorgverlener(s).Zou altijd deze zorgverzekeraar,die ik al jaren heb,aan een ieder aanbevelen

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AA.L. van Haasteren

    Alles goed en snel geregeld zonder gezeur

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EElaine patterson

    Scherpe premie, met een hoge korting. nog weinig van gebruik gemaakt, maar alles loopt online wat ik wel prettig vind.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • EEd Groeneveld

    Gewoon goed !!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AA.Brobbel

    Al jaren bij deze zorgverzekeraar nooit problemen gehad met declareren of vragen over rekeningen die betaald moeten worden duidelijke uitleg. Toevallig nu bezig met aanvraag eigen vervoer voor ziekenhuis bezoek als patiënt ook hier word netjes alles in orde gebracht ,dus ik ben zeer tevreden met mijn zorgverzekeraar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM vmOtten-Heunen.

    Het is wel duidelijk, toch een flinke stijging,

    van € 174-07 naar €184-37.

  • JJules B.

    Ik heb al jaren een beschikbare tandartsverzekering tand3 van AON.
    In 2021 betaal ik EUR 38,20 zorgpremie per maand.
    In 2022 is de premie EUR 47,20 per maand voor dezelfde verzekering. In mijn beleving een onfatsoenlijke verhoging. Gelukkig mag je bij wijzigingen in de zorgpremie of voorwaarden je verzekering opzeggen. Even heel goed opletten dus als je een nieuw polisblad met voorwaarden of een premieoverzicht met nieuwe premie 2022 ontvangt. Het is de moeite waard om ook even elders te vergelijken

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • Dde Boer

      @Jules B. Vreemde zaak. Op mijn polisblad voor 2022 voor tand 3 staat hetzelfde bedrag als voor tand 3 in 2021. € 38,21. Wil ik nog even afwachten dus wat nu het juiste bedrag is.

  • MMiranda

    Zeer slechte ervaring met Aon zorgverzekering . Slechte communicatie , lange wachttijd op klachten. Polissen door wijzigingen onoverzichtelijk!

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • CC.Lucas

    geen uitgesproken mening

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • CC.Lucas

    tot nu toe goede ervaring

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    4
  • NNella

    Dit keer wederom zeer slechte telefonische bereikbaarheid.
    Nalatigheid in het aanpassen van de autoverzekering op mijn verzoek.
    Vorige keer was de afhandeling van een schadegeval ook zeer omslachtig en langdurig.

    Premie
    5

    Zorgkeuze

    Service
    1
  • AArya Usha Rajan

    Worst customer treatment when you reach out for claims. I had my delivery in abroad in an event of COVID associated travel limitations. I have submitted my claims 4 months back and am still following up on same. Now they do not even respond to emails.
    Worst care and customer methods.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    1
  • SS Chmetta

    Alles is top bij deze verzekering, goed bereikbaar en verzekering past prima bij mijn zorgbehoefte!

    Aan zou dit direct moeten aanbieden ipv via iak

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFret

    Goede ervaring, binnen 3 dagen declaraties uitbetaald.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMeike

    Mijn man is zeer tevreden bij deze zorgverzekering, goede dekking op de aanvullende verzekeringen en een ruim zorgaanbod. Via werk ook nog een goede aanbieding, kortom prima volgens hem. In 2021 ga ik ook mee en ben benieuwd hoe dat is ten opzichte van ONVZ die de vergoedingen bij Optifit nu erg versobert.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ Oulif

    Sinds dit jaar verzekerd bij ze, erg bereikbaar voor hulp en de zorgkeuze bij Restitutie is uiteraard prima, al met al zeer tevreden met deze verzekeraar.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • PP.Groenewegen

    Geeft snel geld terug indien er is voorgeschoten goede verzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLinda Jansen

    Erg tevreden. Via mijn werk hier al jaren verzekerd. Ik hoef geen aanvullende dingen, nu hebben ze een instappakketje met paar belangrijke dingen en die kost me maar €1,50 per maand. Heel blij mee,

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    10
  • HHoldi

    Mijn vrouw is hier klant en tevreden. De Aon bied wel Restitutie aan iets wat bij ONVZ weggaat. Ik ga overdtappen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MMarco

    n/a

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    9
  • MMazbi

    zeer negatieve ervaring mee. erg traag, onvriendelijk, heeft zaken vaak niet op orde, klantenservice slechts bereikbaar na zeer lange wachttijden (30-45 minuten is geen uitzondering), afhandeling van declaraties erg traag en vaak met fouten.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    2
  • HHarry Verhoeven

    Prima tandverzekering, hoge vergoeding lage premie.

    Premie per maand wordt € 3,50 pm pp. hoger

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • EE

    Zeer duur gebleven maar de service is enorm gekelderd.
    Onvriendelijk en onbekwame mensen aan de telefoon, veel vergoedingen vallen na kleine wijzigingen niet meer in je pakket.
    Kleine vergelijker heeft geresulteerd in een overstap naar een andere aanbieder met dezelfde voorwaarden maar 120 per maand goedkoper(hele gezin)

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • HH. Berkhoff

    Goede ervaring

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRoel de Vries

    Sinds 2016 verzekerd bij AON via IAK via een collectief van een voormalig werkgever.
    Nooit problemen met de voorwaarden, goed advies als je erom vraagt en een bijzonder uitgebreid pakket dat je nergens anders kan krijgen voor deze prijs.
    Al met al dus een tevreden klant die graag klant blijft.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KK

    Verzekering via werkgever bij AON, was oorspronkelijk bij IAK maar dat is overgenomen. Vanwege goede IAK ervaringen gebleven hoewel niet de goedkoopste. Premie jaar vooruit betaald. Daarna meer dan een half jaar problemen en aanmaningen omdat AON bij de verwerking een fout had gemaakt en blijkbaar niet in staat was dat te herstellen totdat ik eindelijk een klantenservicemedewerker met inzet en initiatief bereikte. Daarna was zelfs de herstelbrief nog fout die nog steeds het herstel van een betalingsachterstand vermeldde. Uiteindelijk excuses gekregen, maar geen goede ervaring.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    5
  • PPeter van de Sande

    ik heb tot op heden voor dat IAK over ging naar AON nooit problemen gehad en verwacht het ook nu niet

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • HHans van Vliet

    Prettig bij deze zorgeverzekeraar is dat ik me geen zorgen hoef te maken voor de meer individuele behoeften. Dagelijkse pilletjes. Podolooog, bril, gehoorapparaat. Verbandmiddelen in vele vormen inclusief zalf voor de dagelijkse behandeling. Maar ook handschoenen voor de medewerksters van de thuiszorg. Financiële afhandeling verloopt buiten mijn gezichtsveld vol automatisch.
    Tenslotte een duidelijk overzicht van de ten laste van de polis gebrachte kosten, aangevuld met de eigen bijdrage. Is een hulpmiddel bij het invullen van de IB-aangifte.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • Ggerard Nibbelke

    Wij zijn al enkele jaren verzekerd bij het IAK, nu AON. Mijn echtgenote is werkzaam geweest bij Philips en ik ben werkzaam geweest in de Zorg zij was bij het IAK ( was onderdeel van Philips) en ik bij het IZZ. Nu mijn pensioen hebben we besloten om bij een verzekeraar te gaan. Nu merken we dat we door de overname door AON we steeds minder invloed hebben. En betalen best een heel hoge premie. Dus zijn we ons aan het oriënteren naar een alternatief. Maar door de vele verschillen en moeilijk te doorgronden voorwaarden zijn we er nog niet uit.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    4
    Dekking
    8
  • JJacques Koek

    Al jarenlang vertrouwen in mijn no-nonsense zorgverzekeraar IAK (nu Aon). Ook de website is gebruiksvriendelijk. Gemakkelijk online declareren, verzekerkingspakket aanpassen aan eventueel veranderde omstandigheden en wensen. Leuke ledenacties onder andere rondom de marathon van Eindhoven.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AA. Schouten

    Wel makkelijk dat Aon mehtyfenidaat Concerta vergoedt. Bij andere zorgverzekeraars was het niet duidelijk of men concerta vergoedt, helpdesk kon me ook niet uitleggen wat wel/niet vergoed werd bij gebruik van concerta. De vergoeding voor diabetici vind ik ook heel helder, met name voor wat betreft de podotherapeut. Hun site is erg overzichtelijk. Op vragen die ik via mail aan hen stel, krijgt ik een snelle reactie terug. Ook vind ik het makkelijk online te declareren. Hiervan krijg ik over het algemeen een snelle reactie.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    7
  • AAnnemieke van Leeuwen

    Ik ben erg tevreden bij IAK (Aon). Ze nemen altijd erg snel de telefoon op en helpen altijd met rust. Ze leggen dingen goed uit en ook als ik meerdere keren om iets bel blijven ze vriendelijk. Verder is het heel makkelijk online te declareren en gaat dit ook soepel. Ze hebben pas het systeem verandert waarbij je niet langer alle gegevens van de rekening hoeft in te vullen maar enkel nog de foto. De rest doen zij zelf, ideaal. Het is wel een beetje jammer dat de website je verzekeringsnummer niet kan onthouden waardoor ik steeds mijn verzekeringspasje moet pakken om in te loggen.

    Verder hebben ze soms wat moeite met verzekeringen die met elkaar te maken hebben. Zo had ik in Amerika een vorm van de vogelgriep opgelopen en moest ik daar naar een arts en medicijnen halen. Nu ben ik volledig voor zorg wereldwijd via mijn reisverzekering van IAK verzekerd maar bij het declareren werd mijn claim afgewezen. Bleek dat mijn claim terecht was gekomen bij mijn Nederlandse zorgverzekering en dat deze niet konden communiceren met mijn wereld reisverzekering. Dit was erg lastig en heeft lang geduurd voordat we het konden oplossen. Gezien het hier om een aanzienlijk bedrag ging was het wel erg vervelend.

    Daarnaast ben ik ook tegen wat onlogische zaken aangelopen met mijn zorgverzekering zelf. Ik ben heel erg uitgebreid aanvullend verzekerd omdat ik graag weet dat mocht mij iets overkomen ik dan ook echt voor alles ben verzekerd. Nu moest ik een moedervlek laten verwijderen omdat ik hier last van had. Dit was volgens de huisarts noodzakelijk, enkel omdat deze erg in het zicht zat wilde de huisarts het niet zelf doen maar werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis en een plastisch chirurg. Vervolgens zie ik maanden later dat de kosten hiervan zijn afgetrokken van mijn eigen risico, vreemd want ik ben aanvullend verzekerd voor plastische chirurgie. Enkel deze werd niet aangesproken (zo vertelde het IAK mij) omdat het een noodzakelijke ingreep was volgens mijn huisarts. Hierdoor behoorde het tot de basisverzekering. Het IAK vertelde mij vervolgens dood leuk aan de telefoon dat als ik had gevraagd om borstvergroting, zonder medische noodzakelijkheid, dat ik hier dan wel voor zou zijn verzekerd, want dat zou de aanvullende verzekering wél hebben opgevangen. Ik vind persoonlijk dat de aanvullende verzekeringen dan hun doel voorbij schieten. Ik heb aanvullende verzekeringen om mezelf voor onnodige kosten te beschermen en te verzekeren bij ziekte, niet bij cosmetische ingrepen. Hierin stelde IAK erg teleur (al denk ik dat dit een nationale zorgverzekering regel zal zijn).

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
    • SSaskia Bos, IAK

      @Annemieke van Leeuwen

      Ik wil hier graag even op reageren. We ontvangen hier nl. vragen over en moeten dan onze klanten teleurstellen omdat bovenstaande informatie niet helemaal juist is.

      Wanneer u om medische reden een moedervlek laat verwijderen, wordt dit altijd vergoed vanuit de basisverzekering. Als om cosmetische redenen een moedervlek verwijderd gaat worden kan er geen vergoeding plaatsvinden vanuit de basisverzekering. Omdat het vanuit de basisverzekering wordt vergoed, wordt er aanspraak gemaakt op uw Eigen Risico. Eigen risico wordt namelijk verrekend enkel op vergoedingen vanuit de basisverzekering. In dit geval maakt het dus niet uit of u aanvullend bent verzekerd voor plastisch chirurgie, want de dekking vanuit de basisverzekering gaat altijd voor.

      IAK biedt geen aanvullende verzekeringen waarin een vergoeding zit voor een borstvergroting op cosmetische basis. Over het algemeen worden cosmetische plastische behandelingen niet vergoed door de zorgverzekeraars alleen enkel op medische indicatie. Wij zijn ook niet bekend met een verzekeraar die een borstvergroting op cosmetische basis vergoedt.

      U hebt helemaal gelijk dat u kiest voor een aanvullende verzekering om uzelf voor onnodige kosten te beschermen. Dat is ook de basis van verzekeren: u wilt zich tegen financiële gevolgen van een risico beschermd die u zelf niet kan of wilt dragen.

      Ik hoop dat u hier wat meer duidelijkheid door hebt. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag. U kunt deze ook mailen naar zorg@iak.nl.

Kan het goedkoper?