Direct naar

Over a.s.r.

a.s.r. is een grote Nederlandse verzekeraar die een duurzame zorgverzekering biedt aan met aandacht voor gezondheid en fitheid. Mensen met een grote zorgbehoefte zich doorgaans vinden in de tamelijk uitgebreide aanvullende pakketten en de vrije zorgkeuze uit zorgaanbieders.

De zorgpremie bij ASR (voorheen De Amersfoortse) behoort niet tot de laagste. Sterker nog, a.s.r. heeft de duurste restitutiepolis in Nederland.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024€ 170,95€ 149,95--
2023€ 156,50€ 137,50--
2022€ 152,90€ 132,90--
2021€ 147,95€ 126,95--
2020€ 142,95€ 122,50--
2019€ 133,30€ 122,50--
2018€ 125,50€ ---
2017€ 117,50€ ---
2016€ 107,95€ ---
2015€ 102,95€ ---
2014€ 95,59€ ---
2013€ 109,50€ ---
2012€ 112,50€ ---
2011€ 109,95€ ---

Wat vind je van a.s.r.?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


103 reviews over a.s.r.

  • TTony

    Hoge premies die elk jaar stijgen. Slechte bereikbaarheid klantenservice. Veel gedeeltelijke vergoedingen. Declaraties voor zorgkosten in het buitenland niet goed afgehandeld. Lees vooral de kleine lettertjes.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    7

    Service
    2
    Dekking
    3
  • RRonald

    Snelle teruggave van betaalde rekeningen en een snelle telefoonservice.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • JJoke

    Ik vind het jammer dat in de aanvullende parket dingen zitten die ik niet nodig hebt bv zwangerschap. Ik heb meer aan fysio.En het zou misschien fijn zijn voor mensen met overgewicht die de virtuele maagband en stoppen met roken vergoed krijgen is stukken goed koper rond de €500.00 dan een operatie. En geen klachten nadien.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    5

    Service
    8
    Dekking
    5
  • JJoke

    Het zou fijn zijn als je zelf je aanvulling mag kiezen vaak zitten er vergoeding in die je niet nodig hebt bijvoorbeeld als je zwanger bent.ik zou meer risico willen hebben in verband met lichamelijk klachten.
    En misschien een behandeling via hypnose.Ik heb een virtuele maagband kost nog geen €500.00 euro en al 5 jaar 30 kilo lichter en geen klachten naar een operatie.wat heel duur is .zou fijn zijn als daar eens naar gekeken wordt en helpt het niet dan kan je altijd nog voor een operatie kiezen.hoop dat jullie hier is naar gaan kijken.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    6
  • SSjef Vijgen (JWLM)

    Ben tevreden met mijn verzekering. Maak er nu gelukkig weinig gebruik van, maar dat was paar jaar geleden wel anders en ben toen ook heel goed geholpen. intensieve behandelingen gehad en zonder problemen afgehandeld, zelfs incl. vervoer naar behandelingen. Top!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • TT.Broeksteeg

    Niets aan toe te voegen…Correct Niet duur Keuze is groot Beleefd

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RReinder Smit

    Geen slechte ervaring

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • JJ,dubeld

    Ik ben blij met asr het kan niet beter

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAnita wallaard

    Ze zijn als je vragen heb goed en begrijpelijk

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    4
  • IIrene de Zdreu

    Erg tevreden en veranderd in 2024 niet van zorgverzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • Bbart van den Berg

    Een top organisatie met een uitstekende zorgaanbieding. Goede service, en altijd bereikbaar

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • LLenie

    Ik zat te wachten tot, na 20 fysiotherapie, op chronische basis fysiotherapie. Ze melden netjes dat ik de 20 fysiotherapie voorbij was en de chronische fysio inging.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HH.kruijning

    Zeer vlotte afhandeling.
    Erg tevreden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGJ Pieterse

    We zijn al een aantal jaren bij deze zorgverzekeraar tot volle tevredenheid in vergelijking met eerdere verzekeraars een verademing. Snelle afhandeling van zaken overzichtelijke wijze van wat wel en niet voor eigen rekening is, en vooral het menselijk aspect dat wordt vertoond. Nooit meer switchen naar een andere zorgverzekeraar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7
  • MMark Schaeffer

    Indienen van een declaratie met factuur is erg simpel. App knipt foto automatisch bij. De afhandeling van ASR is gemakkelijk en simpel via de app. Verwerking hiervan is meer dan goed, snelle verwerking en bijschrijving van het gedeclareerde. In app kun je ook gemakkelijk zien wat je eigen bijdrage is van eigen risico.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Jjans berends

    goede zorgverzekering met een betaalbare prijs ook de afhandeling van declaraties verloopt heel soepel en snel echt een topper

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • SSirano

    Is gewoon een goede verzekering heb helemaal niets te klagen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SSirano Nelom

    Ik heb vorig jaar een hart stilstand gehad en was voor een 30 minuten dood na enige schokken werd er een hardslag waargenomen ik heb toen 2 dagen in coma gelegen iik heb toen een ICD gehad en alles was piekfijn geregeld door A.R.S Ben heel tevreden met deze verzekering 100 % goed

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRonald Starrenburg

    Dit jaar via de achterdeur bepaalde medicijnen niet meer vergoed. Min puntje kwam uit een speciaal potje…. pff

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    7
  • WWim.Westerveld

    Eigenlijk nooit problemen en zo hoort het te zijn

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MM Clabbers-Giebels

    Al jarenlang verzekerd en altijd een prima service!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SS.de Hont

    Tot nu toe prettige ervaringen Communicatie gaat snel en makkelijk via de app.
    Duidelijk en overzichtelijk !

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PPaul Reinhard

    Tandarts vergoeding is minimaal ondanks aanvullende verzekering slechts 20% vergoeding, vind ik slecht, na noodingreep in het buitenland tijdens vakantie, terug van vakantie, eigen tandarts nog op vakantie, weekend tandarts, 25% de rest voor jezelf , op mijn mail waarom? Kunt u zelf op de website terug vinden, na een half uur zoeken was ik er wel klaar mee

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    4
  • MMiel Fiscalini

    Je weet precies waar je aan toe bent.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGerda van Elburg

    Goed

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    8
  • RRalph

    goede verzekeraar relevante polis voorwaarden snelle uitbetaling na declaratie snelle communicatie

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMRijntjes

    Alles zonder problemen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • RReinder Hekma

    asr is online verzekeraar, dus makkelijk bereikbaar. Respons op digitale vragen is goed. Verrekening van eigen risico is duidelijk en je krijgt digitale overzichten van betaalde nota’s.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • AAnne-Marie Elzinga

    Duidelijke uitleg over nota’s. Declaraties worden supersnel behandeld. Attente medewerkers

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM Lansink

    Gelukkig geen zorg nodig gehad, kan er niets over zeggen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • MM Lansink

    Helaas kan ik weinig zeggen over alle gevraagde dingen. Want Ditzo werd afgelopen jaar ineens asr. Gelukkig had ik geen zorg nodig. Voor volgend jaar ga ik opnieuw alles weer nakijken , welk pakket voor mij t beste past. Voor nu is t maar zo.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • PPeter Langendonk

    Goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAlbertus de Groot

    Deze beoordeling i\moet U zien als de beoordeling van Ditzo, altijd uitstekende ervaringen met Ditzo. Nu Ditzo veranderd is in ASR kan ik helaas nog geen beoordeling afgeven. Ben niet blij met de verandering dus overweeg ik om over te stappen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RReza Taberima

    De communicatie via de app is helder en declaraties worden snel verwerkt

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • JJoop janssen

    Zeer tevreden. Wachten op de nieuwe prijs

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • GGeert Teujissen

    Al een aantal malen goede service ontvangen bij advies en zorg in het buitenland

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • NNH

    Run!!!!!
    Deze mensen geven geen reet om je mentale gezondheid, financiële situatie en zullen geen rekening houden met je als je ooit in de problemen komt met geld. Ze gaan over lijken zodat zij de premies kunnen innen en jij de boodschappen niet meer kan betalen.
    Run, while you still have a chance!

    Premie
    4

    Zorgkeuze

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MM.

    Nu ik zelf hulp nodig heb, kom ik er achter dat a.s.r. vrijwel niks vergoed. Dus je betaald wel je verzekering maar je kan nergens terecht. Dus absoluut geen aanrader!!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    2

    Service
    4
    Dekking
    2
  • VVictor

    Prettige communicatie, goede service, maar niet goedkoop.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAlexander

    Het probleem is dat asr extreem slecht bereikbaar is. je kunt weliswaar chatten maar medische vragen moet je telefoneren. ALs je geluk hebt moet je 30 minuten wachten maar dan kun je nog niet spreken met iemand die je kunt helpen want alles gaat via de telefonist. Dus je moet eindeloos vertellen wat er aan de hand is, waarna de persoon gaat overleggen en bij je terugkomt. Ook huisartsen en specialisten moeten eindeloos wachten., Eindeloze verspilling. Soms moet je meer dan een uur wachten en je hebt gevoel dat je priacy wordt geschonden omdat je al je vragen neutraal moet verwoorden zodat de tussenpersoon het weer kan bespreken.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
    Dekking
    7
  • Ccaroline roelofs

    Ben dik tevreden, nog nooit geen klachten.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Mmagda

    je weet waar je aan toe bent

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • SS.bergbad

    Ik heb geen moeite met gecontracteerde zorg, dat is dé manier om de premie betaalbaar te houden. En voor mensen die dat niet willen hebben de keuzevrijheid middels een restitutiepolis.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • SStijn Aling

    Mijn ervaringen met deze verzekeraar zijn zeer goed, want de service is erg goed en persoonlijk vind ik dat heel erg fijn. Het is een verzekering die aansluit op je behoeften. Ze houden ook wel rekening met het milieu, dat vind ik echt heel goed van ze. Ze zitten ook vaak wel in de buurt dat is wel handig. Ze helpen je ook vrijwel altijd goed als je hulp nodig hebt. Ik vind het gewoon een hele fijne verzekering en ik denk dat ik zeker ook niet de enige ben die dat vind.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCootje

    Aanvullende pakket is super (uitgebreid) en dekt veel van wat wij nodig hebben, maar premie is verschrikkelijk hoog. Ik blijf ivm aanvullende pakket,anders zou ik absoluut overstappen!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    10
  • NNicole

    Steeds bereid om met je mee te denken, ook buiten de lijntjes. Wat onmogelijk lijkt is in alle redelijkheid en billijkheid vaker toch mogelijk

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • Aalina

    prima zorgverzekering! Het enige waar ik omkijken naar heb is de rekening van de tandarts insturen, en ook fijn dat je je eigen risico gespreid kan betalen. Ik denk dat ik er maar blijf.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • Qqueen

    geen enkel probleem met ze gehad, gelukkig heb ik ook niet veel ziekte problemen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Aastrid

    Gelukkig, een goedkope verzekering , ik ben er super blij Mee , en van alle gemakken voorzien. Met de vriendelijke klanten service heb ik het niet beter kunnen treffen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Pps

    ASR is een hele onbetrouwbare verzekeraar, en gaat over lijken als hun verdienmodel aangetast wordt. Ik ben door hun duizenden euro’s bestolen, door oneerlijke woekerpolissen af te sluiten, en hun verantwoordelijkheid niet willen dragen.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • HHenk Kleijweg

      Dit is niet mijn ervaring; wat mij betreft een zéér betrouwbare verzekeraar! En snel met uitbetalen van declaraties, meestal binnen 2 dagen.
      Over woekerpolissen: a.s.r. was niet de enige verzekeraar en dat was ook in een heel andere tijd. Bovendien heeft dit niets met de zorgverzekering te maken.

Kan het goedkoper?