1.377 beoordelingen


088 555 77 77


Kan het goedkoper?

CZ

Premie
7,1

Service
8,0

Zorgkeuze
8,0

Vergoeding
7,7

Direct naar

Over CZ

CZ behoort tot één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en is risicodrager voor OHRA en Nationale Nederlanden.

Bij CZ kies je uit drie verschillende basisverzekeringen, zowel natura- als restitutie. Deze polissen kunnen aangevuld worden met verzekeringen die aansluiten bij jouw zorgbehoeften en leeftijd.

  • Jongeren kunnen bijvoorbeeld kiezen voor het jongerenpakket met vergoedingen voor anticonceptiemiddelen en vaccinaties.
  • Gezinnen met kinderen kunnen gebruik maken van dekkingen voor orthodontie.
  • Voor ouderen is er een speciale 50+ verzekering met afgestemde dekkingen, zoals dekking voor een kunstgebit of een hoortoestel.

Voor studenten, jongeren en andere verzekerden die over het algemeen weinig gebruik maken van zorg en geen probleem hebben met een internetverzekering, zijn er ook CZdirect en Just.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2021€ 138,50€ 129,60€ 123,10-
2020€ 127,45€ 120,95€ 114,95-
2019€ 131,65€ 124,80€ 120,45-
2018€ 122,60€ 116,25€ 112,15-
2017€ 119,05€ 112,85€ 108,90-
2016€ 110,70€ 104,95€ 101,30-
2015€ 106,00€ 100,50€ 97,00-
2014€ 101,20€ 95,90€ 92,55-
2013€ 109,80€ 105,60€ 101,90-
2012€ 110,30€ 107,80€ --
2011€ 107,00€ 104,50€ --

Wat vind je van CZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

1.377 reviews over CZ

  • DDanuta Smosarska

    Mijn vragen worden altijd zeer uitgebreid en snel beantwoordt. Communicatie verloopt altijd heel soepel. Uit de vergelijkingssites blijkt de premie het laagst.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • PPetra Straub

    Geen expliciet positieve of negatieve ervaringen. Aanvullend pakket is prima, behalve dat de medisch pedicure niet bij alle soorten reuma wordt vergoed. Vreemd dat er onderscheid gemaakt wordt terwijl de beperkingen hetzelfde zijn.
    Verder makkelijk en snel declareren via de app. Ook het betalen van de gedeclareerde nota’s gaat vlot.
    Ook tandartspakket is goed geregeld.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • MMeulblok

    Tot nu toe altijd goede ervaringen gehad. Bij indienen factuur krijg je vrij snel je geld terug. Niets te klagen zo ver

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • FFrans Loche

    Goede afhandeling bij decaleren van kosten
    Prettige medewerkers telefonisch vragen

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • SSantana de Wolde

    Mijn ervaring met CZ:
    Alle zorgkosten word netjes vergoed.Geen moeilijkheden gehad. Cz heeft een snelle service, geeft verder goede adviezen. Bovendien maken ze snelle afhandeling van facturen. Vriendelijk personeel!

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • JJoost

    Op zich best tevreden over cz. De premie is in vergelijking met andere verzekeraars Niet erg hoog. Via de website was het niet ingewikkeld om te kiezen welk pakket het beste op bij situatie aansluit. Wat wel een beetje tegenvalt is dat de aanvulling verzekeringen uiteindelijk maar weinig extra dekking gaf en dat de communicatie hierover erg traag verliep.

    Premie
    7
    Service
    6
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    5

  • FF. Meus

    Duidelijke voorwaarden en passende premie. Snelle uitbetaling van gemaakte zorgkosten. Regelmatige voorlichting per mail over wat er op dat moment op zorggebied speeld.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    10

  • PPetra Grootjans

    Super goede klantenservice en altijd snelle uitbetaling indien zelf voorgeschoten

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AAlexandra Voncken

    Al sinds jaaaaaren verzekerd bij CZ (top collectief) en altijd tevreden geweest. Ze betalen altijd snel uit na indienen van een declaratie en alles is ook inzichtelijk via de site. Ook de declaratieapp is echt een uitkomst, vroeger moest alles met de post en later inscannen maar nu gewoon een foto maken via de app en klaar is kees. Wat ik alleen jammer vind is, dat ik vorig jaar juli een jaar onbeperkt fysio ben gestart na een verwijzing van de orthopeed i.v.m. een frozen shoulder en daar is begin dit jaar een flink gat ingeslagen wegens corona. Een kleine drie maanden niet kunnen gaan en dat terwijl mijn jaar onbeperkt afliep in juli. Meerdere malen hierover contact gezocht, en ook mijn fysio heeft CZ meerdere malen hierover benaderd maar helaas sturen ze ons steeds met een kluitje in het riet. Zoals wellicht bij velen bekend is staat 2 tot 3 jaar voor een frozen shoulder dus het feit dat ik 3 maanden kwijt ben uit mijn ene jaar is erg frustrerend. Ik heb hierdoor ook echt een terugval gehad. Ik hoop dat CZ mee leest, ik begrijp van lotgenoten dat meerderen hiermee tegen de lamp zijn gelopen en dat is erg jammer. Ook een aandachtspunt vind ik dat de vergoeding voor alternatief al jaaaaren op 40 Euro per dag staat terwijl de meeste alternatieve genezers tarieven hanteren van 50, 60, 80 of nog meer Euro. De premies gaan omhoog, alles wordt maar steeds meer uitgekleed maar de vergoedingen blijven wel jaren stil staan. Dat is een frustrerend iets. CZ heeft het jaren goed gedaan maar als de vergoedingen voor alternatief niet omhoog gaan ga ik me helaas toch ook eens elders oriënteren. Al met al sinds jaren tevreden klant maar nu door e.e.a. toch ook een kritische klant geworden. CZ doe er iets mee! Dank.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • JJos Bellefroid

    Gaat prima zo

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • IIneake

    Premie erg hoog
    Aangepaste schoenen 1 x per 1,5 jaar met bijdrage van 155€,
    Je zou echt ieder jaar schoenen moeten krijgen

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • TTon Schepens

    goede verzekering, doen nooit in elk geval met ons helemaal niet moeilijk.
    Hun uitleg waar het ook over gaat is Simpel en Duidelijk voor iedereen te begrijpen

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • LLeonie

    Verzekerd bij CZ via een collectiviteit. Betaalbare premie, ook bij aanvullend zorgpakket. Wel zijn de vergoedingen wat laag vergeleken met sommige andere zorgverzekeringen. Declaraties zijn makkelijk in te dienen via de app. Binnen 3 werkdagen staat de vergoeding op de rekening. Wel krijgen we veel papieren post, wat niet nodig is. Dit zal vast aan te passen zijn, maar dat moet dan dus wel op eigen initiatief. Al met al tevreden over onze huidige premie en de service van onze zorgverzekering.

    Premie
    9
    Service
    7
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    6

  • Jj driessen

    Ben gepensioneerd en heb bij CZ de aanvullende verzekering 50+. Ben hier zeer tevreden over en is afgestemd op de doelgroep.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • PPetra Grootjans

    Uitstekende klantenservice
    En altijd snel met eventuele terugbetalingen

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • PPeter van Schijndel

    Gewoon goed, zoals het hoort!

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • CChoco

    Zolang je netjes op tijd betaald hoor je niemand.
    Zodra je 2 of 3 premie maanden achterstand hebt vanwege een moeilijke periode dan laat CZ zijn ware gezicht zien.
    Ze stoppen sowieso je aanvullende verzekering tot je de achterstand hebt ingehaald.
    Ook al ben je 20 jaar klant. Interesseert ze geen r**t! (Zelfs in Corona tijd)
    Als je aan het einde van het jaar je verzekering wilt aanpassen en je hebt zelfs maar 1 maand premie achterstand dan weigeren ze dat gewoon ijskoud.
    Ze hebben sindskort een nieuw incasso Robot systeem genaamd “Bella” waarbij je telefonisch en zelfs via Whatsapp gestalked wordt bij premie achterstanden.
    Kortom, CZ heeft zijn beste tijd gehad.
    Ze zijn alleen maar uit op winst.

    Premie
    4
    Service
    4
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    4

  • CCocky

    Als je CZ info vraagt over de post omdat hun client bijna blind is een pc en geen digi d heeft weigeren ze dit te verzenden. Ze vinden dat iemand die bijna blind is en niets op een digitaal scherm kan zien maar een pc moet aanschaffen en maar moet vragen of de thuiszorg medewerker of de mantelzorger maar een digi d voor haar moet aanvragen.
    Is dit Veilig. ? Denken deze mensen van CZmee?
    Nee deze dame is door een medische fout bijna blind en ook dan doet CZ NIETS. Zoek het zelf maar uit. Op hulp kan je NIET rekenen als je iets ergs overkomt

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • WWieke van Wissing

    Via de klantenservice heb ik een vraag gesteld.

    Ik ben ontzettend lief geholpen door Lianne van Els en ik heb zelfs helemaal een kaartje in de brievenbus gekregen.

    Persoonlijker wordt het niet meer 🙂

    Dankjewel voor je hulp en kaart Lianne!

    Groet,
    Wieke

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • SStefan

    Cz denk alleen in geld en niet in service. Advies aan iedereen is niet in zee gaan met cz

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • JJasper

    Wij als gezin zijn al geruime tijd verzekerd bij CZ. De service richting de klant is van zeer hoog niveau. Mocht er ooit iets zijn dan doen ze oprecht hun best om mee te denken en gaan oplossingsgericht te werk. Hierbij staat de klant centraal en wordt serieus genomen. De vriendelijkheid van de medewerkers is heel bijzonder en heb dit bij andere bedrijven wel eens anders ervaren
    Ga zo door!!!

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • DDixon Block

    Overall I am happy with CZ. I had one negative experience that was resolved positively, hence the 4/5 rating. I was expecting a bill from CZ for 6 months and it never came. When it finally came, they said they would automatically take the €800 from my account within two weeks!! I found this unacceptable to give such short notice after no communication for 6 months. But when I called their customer service to (politely) explain my complaint, they understood my concern and we came quickly to an agreeable payment arrangement. I was happy with the process and outcome of the situation.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    10

  • KKate

    Erg behulpzaam aan telefoon..denken mee wat betreft je verzekering wat goed bij je past…Al jaren ben ik bij CZ…

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • HHH

    Service is duidelijk minder dan enige jaren geleden. Simpele dingen als terugbellen is al teveel gevraagd

    Premie
    6
    Service
    2
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • GGF

    Onmenselijke organisatie enkel gebaseerd op profit, profit en nog eens profit. Grote onzin dat er ‘induvidueel’ gekeken zou worden.

    Premie
    10
    Service
    2
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    2

  • JJaap maliepaard

    In af wachting van zc il heb op 7 januari dr polis van mijn vrouw aan gepast de natura en 4 de eerste en tandarts 8.70 maar heb nog niets ge hoort

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • PPeter Paul Muijres

    Prima verzekeraar, snelle afhandeling van declaraties, goede app en overzichtelijk zorgverbruik en tegoeden. Premie kan concurreren met andere verzekeraars. Al jaren lid…

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • SSerena

    Goede service. Veel vergoeding onder de aanvullende verzekering Jongeren (vaccinaties, anticonceptie, fysio én tandarts). Altijd snelle afhandeling van declaraties. Hoge declaratie na bezoek arts in het buitenland werd ook direct volledig vergoed. Laatste een vraag gesteld over mijn dekking via Facebook en had een dag later antwoord.
    Kortom, erg tevreden!

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • BBabs

    Duidelijke verzekering. Online kun je volgen wat je ziektekosten verbruik is.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • EEmiel

    het duurt wel lang voordat ik een keer iemand aan de lijn krijg, ik ben op deze manier zo een hoop euro’s kwijt aan belkosten.
    krijg je na 15 min wachten iemand aan de lijn en word er opgehangen.
    lekker dan..
    en ze helpen je niet eens verder met goed verzekeren voor je gebit terwijl je het juist hard nodig hebt.
    echt belachelijk.
    ik stap over.

    Service
    1
    Dekking
    1

  • Aantoinette vogelzang

    Uitstekende adviezen
    zeer gemakkelijk online declareren
    geld staat binnen paar dagen op de bankrekening
    prima overzicht zorguitgaven

    Premie
    3
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • MMaria Dik

    Ik ben bij CZ verzekerd, Basis net extra aanvullend tandarts.
    Ik ben een gezegend mens want ik ben niet ziek! (ik klop het gelijk af :-)))
    Met alleen wat tandarts rekeningen die ik heb verstuurd, waren ze heel snel met de afhandeling.
    Ik kan dus alleen maar hopen dat ze ook zo snel zijn als ik ze meer nodig hebt als het niet zo goed met mijn gezondheid gaat.
    Tot die tijd, zal ik ze beloven zo gezond mogelijk te leven.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRuud

    Erg bureaucratisch. Voor de rest doen ze het wel goed in mijn situatie.
    Aanvullend tandarts is erg duur, dus heb ik maar opgezegd, want dat kun je beter zelf betalen.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • RRuud

    Erg bureaucratisch. Voor de rest doen ze het wel goed in mijn situatie.
    Aanvullend tandarts is erg duur, dus heb ik maar opgezegd, want dat kun je beter zelf betalen.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • Aa.vogelzang

    mails worden snel en duidelijk beantwoord.

    Premie
    3
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    6

  • HHans

    Gebeld vanwege een ingediende declaratie voor doktersbezoek in het buitenland, die niet goed was verwerkt.
    De medewerker nam de tijd e.e.a. uit te zoeken en na 2 dagen heb ik een aangepaste vergoeding toegestuurd gekregen.
    Daarnaast staat hier de CZ kantoor bus. Ook hier met een 2-tal vragen goed te woord gestaan en de benodigde formulieren direct meegekregen om in te vullen en een folder met de benodigde informatie omtrent het onderwerp.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Jjeanet

    Zeer behulpzaam aan de telefoon en vrije keuze van ziekenhuis

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • Ddirk

    alles prima geregeld

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • WWim de Zwart

    Ik heb CZ al zolang ik leef heb nog nooit problemen met mijn zorgverzekeraar gehad dus blijf ik gewoon bij CZ .

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • Ddirk

    prima geregeld vlotte betaling en afwerking

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RR. Koelemij

    De betere zorgverzekering met uitgebreide dekking. Over de premie kan ik zeggen dat die in vergelijking met andere zorgverzekeringen redelijk is. Zeker gezin het uitgebreide dekkingspakket.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • GG.Rijerse

    CZ is al jaren mijn zorgverzekeraar. Ik heb alleen maar goede ervaringen met deze zorgverzekeraar. Ondanks dat alles op internet is op te zoeken, vraag ik toch regelmatig informatie op per telefoon. Mijn ervaring is dat ik nagenoeg nooit lang op de verbinding moet wachten en op een vriendelijke manier de antwoorden op mijn vragen krijg. Ook krijg ik adviezen hoe het een en ander moet gebeuren. Ik hecht hier veel waarde aan. Daarbij komt dat wij niet duur uit zijn met deze zorgverzekeraar.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • Ppiet van houtum

    Gelukkig heb ik ze nooit nodig, maar als dat wel zo is, staan ze voor me klaar, en zorgen er voor dat alles uit mijn handen genomen word, en daarom alles heel vlotjes verloopt.

    Premie
    5
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • Bbas

    waardeloze bende

    zonder kennis / schoolverlaters

    3 uur in de wacht

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • PP. van Bakel

    Ben al van kinds af aan bij CZ verzekert, nog nooit klachten of problemen gehad

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • LLOEK WIDDERSHOVEN

    ben al mijn leven lang verzekerd bij cz.
    dus ook zeer tevreden.

    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • Aab

    heel erg fijn

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • CC van TWIST

    Cz is een goede zorgverzekering. Snelle afhandeling. Duidelijk. Helemaal goed

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • EEdClaa

    Geweldige verzekeraar die zijn roots heeft bij het oude ziekenfonds en dat merk je!
    Doen wat ze beloven en declaraties worden snel betaald, zonder gezeur of een beroep op “kleine lettertje”.
    Wij zouden best een goedkopere verzekering kunnen vinden, maar betalen liever iets meer voor deze service.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • MMarit

    Erg fijne verzekering, die ook bij problemen niet de rug toekeren. Ik heb verschillende zorgvragen gehad afgelopen en ook dit jaar, en ze denken altijd goed met je mee. Ook betalingsregelingen voor bijvoorbeeld eigen risico zijn zo geregeld, erg prettig. Komt het een keer niet uit om te betalen? Ook dat is geen probleem en zoeken ze een passende oplossing voor

    Premie
    5
    Service
    9
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7