Direct naar

Kenmerken

  • Onderdeel van Zilveren Kruis
  • Beperkte zorgkeuze in Principe Polis Budget

Over De christelijke zorgverzekeraar

De christelijke zorgverzekeraar (voorheen Pro Life) is ontstaan vanuit een fusie met de verzekeringsmaatschappij DVZ Achmea en is bij die naam al even verwoord.

De christelijke zorgverzekeraar pleit voor christelijke zorgverlening en biedt in een van haar aanvullende verzekeringen bijvoorbeeld vergoeding voor psychosociale hulp door een christelijke hulpverlener. De verzekeraar wil geloof, zorg en gezondheid samenbrengen en christelijke zorgverlening voor iedereen toegankelijk maken.

De christelijke zorgverzekeraar staat voor het leven volledig te leven en hierop richt zij dan ook de vergoedingen vanuit haar basisverzekering. Pas in de aanvullende verzekeringen wordt er gesproken over extra zorg rondom het levenseinde.

Als gratis service biedt de verzekeraar ondersteuning door een Vertrouwensarts, die kan helpen bij het beantwoorden van allerlei zorg- en levensvragen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023-€ 137,95€ 131,95-
2022-€ 124,90€ 117,30-
2021-€ 128,45€ 120,95-
2020-€ 125,45€ 115,95-
2019-€ 126,95€ 114,95-
2018-€ 119,45€ 105,95-
2017-€ 117.45€ --
2016-€ 109,45€ --
2015-€ 102,45€ --
2014-€ 99,95€ --
2013-€ 108,25€ --
2012-€ 108,25€ --
2011-€ 105,85€ --

Wat vind je van De christelijke zorgverzekeraar?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


126 reviews over De christelijke zorgverzekeraar

  • PPeter Deege

    Prima zorgverzekering al heb ik in hun gedachtengoed wat moeten inleveren, wat logischer wijs voortkomt uit de wetgeving. Verder een ruime keus uit de christelijke zorfverlening

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMaria Imelda

    Alles wordt duurder, dus ook bij Pro Life. De keuzes die je vaak op digitale wijze moet doen, breken mij steeds op. Onder tegendruk zwichtte ik bijna om naar een ander Zorgverzekeraar over te stappen. Heeft het zin? Ook struikel ik over de vele voorwaarden, die zo gauw veranderen. Het lijkt zo vaak meer om het het geld te gaan dan om te leren goed met elkaar om te gaan. Nog even en ik kan het digitaal niet meer bolwerken. Pro Life staat zelf onder druk van de tijdgeest die alles belachelijk probeert te maken wat ook maar met het Christelijk Geloof te maken heeft. Eén Goede Landelijke ZorgVerzekering zou beter geweest zijn. Terug naar de Grondwet van vóór 1980. Waar men in een land het Leven nog altijd mag afbreken van heel jong tot oud, daar zal ik mij nooit echt helemaal veilig kunnen voelen. Het lijkt wel of in ons land kwade geesten en machten vrij spel hebben tot in de ‘Sociale Media?’ aan toe. Discussiëren heeft zijn langste tijd gehad, want de ene zondebok na de andere wordt naar voren gebracht. Lijkt op heksenjacht en de ene afrekening na de andere vindt plaats. Het is de tijdgeest waar ik nooit aan heb kunnen wennen. Het leven is een blijvende strijd tussen goed en kwaad.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    3

    Service
    6
    Dekking
    2
  • HHans van den Berg

    Pro life maakt een totale bende van de afhandeling van mijn polis en probeerd te overgang naar een nieuwe zorgverzekeraar (VGZ) totaal te blokkeren. Heb premie betaald voor december, maar pro life vraag me even om te betalen voor december EN Januari. Bovendien hadden ze me nodeloos bij CAK aangemeld, weer afgemeld per 1 dec en CAK heeft toch het loonbeslag ingehouden voor januari premie terwijl ik weg wil bij pro life. Ik ben diverse keren, vooral door een man daar (waarschijnlijk zilveren kruis figuur) op schandalige wijze te woord gestaan. Excuusbrief van 7 dec zit weer vol fouten, ik heb nog nooit zoiets slechts meegemaakt als Christen. Wil niets meer met ze te maken hebben!

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    1
  • Ssjaak

    goede verzekering met vlotte terugbetaling nota’s. Jammer dat de principiële zaken geschrapt zijn. Was juist de toevoeging die ik zocht

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    8
  • Ccorina

    uitmuntend

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDanny

    Top

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • AAstrid

    Ik ben erg tevreden altijd wanneer ik met de klantenservice bel met een vraag, de telefonisten hebben alle tijd en begrip en ik krijg niet de indruk met een groot call center te maken te hebben, zij zijn oprecht geïnteresseerd en betrokken en als individuele klant voel ik mij gezien en gehoord.
    Helaas hebben zij wel per 2023 concessies moeten doen aan hun pro life gedachtengoed en gaan ze meer dingen vergoeden die op ethisch vlak tot discussie kunnen leiden bij christenen en andere gelovigen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • JJan Mimpen

    Pro Life geeft veel aandacht aan voorlichting en zet in op een geestelijk en sociaal rijk en gezond leven. De service is altijd correct, doelmatig en vriendelijk. Echt top

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • WWim

    Door een zaagongeluk raakte ik drie vingers van mijn linkerhand kwijt. Dat is al ongelukkig genoeg. Ik kreeg geen vergoeding voor een prothese. Aanvraag werd tot tweemaal toe afgewezen, ondanks onderbouwing van de geneesheer-directeur.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
  • JJ.

    We hebben in Nederland een basispakket, waarop iedere burger recht heeft. Een verzekeraar die besluit bepaalde zaken uit dit pakket niet te vergoeden gaat tegen dit solidariteitsprincipe in. Het is ongehoord dat arme mensen door dit soort fratsen meer moeten betalen voor bijvoorbeeld euthanasie of abortus. Nu brengt men hier tegen in dat dit niet volgens ‘bijbelse normen’ is: het is in dit land bij wet toegestaan en bij wet verplicht in de basisverzekering. Een verzekeraar die zich niet aan de wet wil houden dient zsm ontbonden te worden.

    Service
    2
    Dekking
    2
    • DDorien

      @J.
      Gelukkig leven we in een land waar nu nog keuzevrijheid en vrijheid van meningsuiting is…het geluk voor u om een andere keuze te maken dan te kiezen voor ProLife, de keuze voor mij om niet extra te hoeven betalen voor anticonceptie, euthanasie of abortus…en andere zaken die mijn normen en waarden in de weg staan….

    • HHans van den Berg

      @J. U bent niet eens verzekerd bij deze maatschappij dus u hebt geen enkele reden en geen recht om hier een review te plaatsen. Er zijn geen “arme mensen” die meer moeten betalen voor een abortus (moord) of euthanasie (zelfmoord) zoals u beweerd. Graag staven met financiele gegevens. De mensen die bij deze verzekering zitten hebben hier bewust voor gekozen, en zij die dit niet willen kunnen gewoon bij het Pro Life overkoepelende Zilvderen Kruis terecht.

  • AAgnes

    Heeft heel goede klantenservice, altijd vriendelijk. Vanuit aanvullende pakketten unieke vergoedingen die aansluiten bij mijn levensvisie en stijl, Top!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • JJenny Velthoek-Milan

    Ik zat met onsteking in mijn mond. Ze hebben naar alle mogelijkheden gezoekt voor een oplossing. Maar die was er niet helaas. Omdat ik met spoed naar Suriname moest om mijn vader te begraven . Kreeg ik netjes een kaartje in de brievenbus. Met daarin handgeschreven sterkte met de pijn! En gecondoleerd met u vader!! Ik zat te huilen toen ik die kaart las. Wat een medeleven van dat bedrijf. Dat zie of hoor je niet vaak.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • AAltcorn

    Discrimineren voor geld

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • EEsther

    Wegens gewetensbezwaren twee jaar geleden overgestapt naar pro life. Ik kon me niet vinden in de zorg vergoedingen van mijn oude verzekeraar en wou daar niet langer aan mee betalen. Sindsdien is het hele gezin overgestapt en wij zijn super tevreden en blijven :).

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDanny Wattilete

    In één woord, TOP1

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEva

    Uitermate slecht, proberen bij een ziek familielid onder kosten uit te draaien door te sjoemelen met de termijn waarop je kosten kan aangeven. Doen er alles aan om onder kosten uit te draaien. Bij klachten wordt je niet serieus genomen. Heb alsnog het geld teruggekregen via de ombudsman. Eind van het jaar ga ik direct overstappen.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • Bbram lindenberg

    ik heb geen aanvullende verzekering verzekering is prima betaald vlug

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    9
  • CCorry van Braak – ten Hove

    Wij hebben een fijne zorgverzekering die zich houdt aan onze Christelijke waarden en normen.
    Hun advertentie en pagina geven aan wat ze doen en zijn. Ik ben eens veranderd van zorgverzekering, maar werd (om netjes te zeggen), flink voor de mal gehouden door aan te geven dat ze meer fysio gaven dan anderen. Wij zijn meteen het volgende jaar weer terug gegaan naar ProLife.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHendrik-Jan de Jong

    perfecte verzekering, geen onnodige poespas, maar juist datgene wat je nodig hebt!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJ. van der Beek

    Uitermate slecht. Bieden christelijke zorg aan maar zelfs uitvoeren is er niet bij. Aanvragen en klachten wordt niet op gereageerd. Christelijk is bij Prolife doorschakelen naar Zilveren Kruis en niets meer van zich laten horen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • MMartin

    Ze staan altijd voor j eklaar. Geen lange wachttijden aan de telefoon.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • HHarm-Jan

    Al jaren verzekerd bij ProLife. Hier altijd positieve ervaringen gehad. Bij vragen staan ze snel en goed te woord. Via de website heb je goede mogelijkheden om eventuele vergoeding bij een behandeling te zoeken. Een van de weinige zorgverzekeraars die goede waarden en normen hanteren vanuit een christelijk standpunt.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PP.Boer

    De ervaringen die wij hebben zijn gewoon goed.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBram lindenberg

    Prima verzekering geen problemen gehad

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RRegina

    Een fijne zorgverzekeraar met een gouden klantenservice. Hier wordt je echt gehoord.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAnita Mensink

    Bij iedere vraag m.b.t een vergoeding of wachtlistbemiddeling wordt ik door Prolife gehoord.
    Geen kluitjes in het riet, boter bij de vis. Niet zoals andere verzekeraar niet terecht kunnen bij zorgaanbieder van voorkeur vanwege budgetplafonds etc. Kortom Prolife staat voor leven en afspraken

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCoby de jong

    Goede vergoeding snel uitbetaald alleen jammer geen vergoeding voor medische zorg in het buitenland

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DD. de Bruijn

    Het belangrijkst voor mij is dat dit een verzekering is die voor het Leven kiest.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    7
    Dekking
    7
  • CCornet

    Zeer goed. Niet duur. Helpen als je uitdagingen hebt. Ze zijn erg klantvriendelijk en klantgericht. Als ik ze aan de telefoon heb denken ze me ons mee. Dat is heel prettig. Ik kan deze zorgverzekeraar zeker aanbevelen. De pakket samenstelling mag je ook zelf bepalen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarja Wagenaar

    betrokken; nadat ik de operatie had doorgegeven, kreeg ik een kaartje met sterkte toegewenst toegestuurd.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • Lliesbeth van Amsterdam

    Pro life is een hele betrokken verzekeraar, die ook meer biedt dan alleen een vergoeding. Een leuk cadeautje in het kraampakket bijvoorbeeld. Ook bieden ze relatieavonden en gratis online cursussen om je mentale gezondheid te verbeteren. Ik vind het goed dat ze meehelpen in het voorkomen van ziek worden.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRia

    Pro Life weet wat ik nodig heb

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Wwillemien mekelenkamp

    ik heb mijn arm gebroken ik wil graag weten of er reformatorisch herstellingsoord dat vergoed word door prolife ik woon in putten

  • JJohan Tuyp

    christelijke organisatie die voor jou is.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • WW. van Pelt

    Prima verzekering voor mensen die niet willen meebetalen aan zaken waar je om wat voor reden niet achter staat. Deze verzekering is ondergebracht bij Zilveren Kruis en heeft alle mogelijkheden die bij het Zilveren kruis geboden worden. Niet echt de goedkoopste, maar wel een gedegen organisatie. Nooit problemen gehad met declaraties.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AA.C. Nap-Kalle

    Wordt prima geïnformeerd over alle veranderingen,
    Kan terecht voor vragen, zonder van kastje naar de muur gestuurd te worden.
    Duidelijkheid.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    6
  • JJ.W. van den Hoek

    Pro Life levert een prima service, is erg sterk in de communicatie en biedt nuttige extra services (vraagbaak, online diensten, etc.). Ik ben er al jaren klant ook al had ik elders een beetje goedkoper uit kunnen zijn, hun inzet en de extra’s zijn het zeker waard.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • EElly Brinksma

    Ik ben zeer tevreden met Pro Live

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTheo

    Zeer goede en fijne zorgverzekeraar

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJanD

    Was een prima zorgverzekeraar, tot dat ze dit jaar de restitutie polis hebben weggehaald als keuze. Beetje jammer wel.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    5

    Service
    7
    Dekking
    7
  • NNn

    Zeer slecht
    Geen begrip
    Ons zo op kosten jagen
    Dit is niet christelijk

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • PPeter

      Kun je hier een toelichting opgeven ? Hoezo op kosten jagen ? Verklaar je nader ??

  • CChristiaan

    Staan voor christelijke zorg. Dat is belangrijk. Prolife is hier echt een goed voorbeeld van. Nooit problemen aangaande vergoedingen of zorg die nodig is. Aanrader.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    9
  • NN van der Bie-Bos

    Wel duur voor mijn gevoel zeker de extra’s, maar verder vriendelijk meelevende mensen en meedenkende.
    En daarbij past hij bij mijn visie qua zorg.
    Ik ben er blij mee.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • JJeanette

    Prima,de premie is niet de laagste. Maar een goede service, behulpzame en vakkundige mensen. En over de vergoedingen ook niet te klagen. Dus wij, als christenen, zijn verplicht deze zorgverzekering die PROLIFE is te steunen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Bbram lindenberg

    prima verzekering voor dat geld.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    7
  • AAJ. V

    Al jaren klant bij Pro Life. Al jaren zeer tevreden. Klantvriendelijkheid staat hoog in het vaandel en dat maken ze ook waar. Ze zijn vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon. Declaraties worden vlot en correct afgehandeld. Een zorgverzekering waar je je bij thuis voelt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • PP. H de Vries

    Geweldige klantenservice. Deze zorgverzekering past bij mij.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AA.M, Hoekstra

    wel goed maar ik ben doof dus is het moeilijk telefoneren m’n vrouw moet dan toestemming krijgen

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    5

    Service
    6
    Dekking
    5
  • Jj.nieuwland

    zorgvuldigheid, vlotte service, snel antwoord op vragen, vlotte afhandeling declaraties, behulpzame medewerkers.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • TTrudy

    Premie is hoog maar dat is bij elke zorgverzekering het geval. De klantenservice is wel top! Kortgeleden telefonisch contact gehad met een vraag en toen korting gekregen op de premie met een excuus dat dat niet eerder gegeven werd. Eerlijke zorgverzekering voor mijn gevoel

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    7

Kan het goedkoper?