599 beoordelingen


(058) 291 31 31


Bereken je premie

De Friesland

Premie
7,5

Service
8,2

Zorgkeuze
8,1

Vergoeding
7,9

Direct naar

Over De Friesland

De Friesland Zorgverzekeraar is een zelfstandige verzekeraar met haar eigen klantenservice en polisaanbod.

Zo is er een voordelige online polis waarmee je alles digitaal kunt regelen. Verder zet De Friesland zich in voor een goede wachtlijstbemiddeling en ondersteuning van mantelzorgers.

Uit onderzoek van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) naar informatieverstrekking is gebleken dat medewerkers van De Friesland op alle antwoorden het juiste antwoord gaven. Hiervoor werd gebruik gemaakt van zogenaamde ‘Mystery bellers’.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2021-€ 128,45€ 113,00-
2020-€ 125,45€ 110,50-
2019-€ 125,45€ 106,75-
2018-€ 116,95€ 103,95-
2017-€ 114,95€ 99,95-
2016-€ 106,50€ 91,75-
2015-€ 101,95€ 90,75-
2014-€ 97,95€ --
2013-€ 106,90€ --
2012-€ 110,90€ --
2011-€ 103,90€ --

Wat vind je van De Friesland?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

599 reviews over De Friesland

  • AAnja

    Een specialist beklaagde zich dat hij zo weinig uitgekeerd kreeg van andere verzekeringen en vroeg mij over te stappen naar De Friesland. Wat bleek achteraf? Deze man fraudeerde als een gek (stiekem hele dure DBC’s doorgeven waar ik niets van wist en die niets met de hulpvraag te maken hadden), geen dossieropbouw, vals behandelplan gemaakt, vals bewijsbriefje, etc. Echt strafbare feiten en absoluut een zaak voor de NMA. In totaal heeft deze specialist ongeveer voor een ton gefraudeerd. Maar toen ik om hulp en raad vroeg bij De Friesland gaven ze niet thuis. Het was pech gehad maar ze deden en er niets aan en het was leuk voor de betreffende specialist, zelfs niet als ik hen mijn dossier liet inzien en het bewijs leverde. Daar was ik diep geschokt over. Ik heb nog met de NMA gebeld en die zeiden dat zij ook diep geschokt waren omdat verzekeringen juist nu fraude moeten aanpakken en omdat dit bovendien ook nog eens een sector betrof die erom bekend staat en waar de NMA een speerpunt van heeft gemaakt. Bovendien was het geen arts met een kleine positie, maar iemand die ana het hoofd van een kliniek staat en vermoedelijk nog veel meer fraudeert. Dit vroeg echt om onderzoek. Maar ook van die boodschap trok De Friesland zich niets aan. Ik vind dat zij schandalig met hun clienten, de belangen van clienten en met het premiegeld omgaan, fraude faciliteren en op zijn beloop laten en ik zal me daar nooit meer thuis voelen. Dit zijn dus verzekeraars die het onder een hoedje gooien met de sector ten koste van clienten die deze fraude mogen betalen in de vorm van opgedreven premies. Ik vond en vind het schandalig!

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1

  • TT.Huisman

    Hoe langer je bij een zorgverzekeraar bent des te groter de kans is dat je fricties krijgt met personeel dat daar werkt. De een informeert weer anders dan de ander en dit is verwarrend. Tegengestelde informatiestromen onwelwillendheid. De een weet van de ander niet af en afzonderlijk van elkaar geven ze een verschillend antwoord. In het begin zijn ze heel begrijpend en vriendelijk en denken mee maar je hoe langer je er bij bent en hoe meer medewerkers je hebt gesproken des te mee dat opvalt dat de een andere informatie geeft dan de ander en het is niet evenredig. Het kwam zelfs voor dat een medewerker aan gaslighting deed en dacht het beter te weten terwijl ik er zelf bij was datgene wat je had meegemaakt dat ontkennen. Ze betalen declaraties wel snel uit. Hoe ingewikkelder de zorgvraag des te langer het duurt voordat je aan de beurt bent terwijl hier niet langer gewacht kan worden. Nog steeds hoor je dat er geen behandeling op maat gegeven wordt en aan symptoombestrijding wordt gedaan. je moet zelf al geneeskundige boeken aanschaffen om te weten welke onderzoeken ze doen en wat ze hier op inzetten en dan lachen ze je ook nog uit en je wordt als iemand behandeld die het niet weet. Als iemand zich bijvoorbeeld herkent in angststoornissen dan wordt dat ontkend en het is alsof je in de verdediging moet en extra moet vragen bij verenigingen en auteurs die over dit soort onderwerpen hebben geschreven en ervaringsdeskundigen die hun ervaringen op internet delen en ook boeken hebben geschreven met adviezen en tips van hoe er mee om te gaan omdat de reguliere zorg zich hier niet of minder op toelegt. Nu zet men wel meer ervaringsdeskundigen in die van toegevoegde waarde kunnen zijn voor het herstel of opbouw

    Premie
    7
    Service
    5
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    5

  • EEb

    Ik ben super tevreden misschien wat duurder,maar ontzettende vriendelijk personeel en goed bereikbaar.
    Dus een dikke 10

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • LLydia Dijkstra

    Contact gehad, ondanks corona zeer goed te woord gestaan. Declaraties via de app gaan ze snel. Telefonisch is de verzekering makkelijk aan te passen

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • KKlaas Kroese

    Een top zorgverzekeraar, altijd correct, behulpzaam,
    Probleem oplossend. goed overleg, goede vergoeding, altijd overleg mogelijk.
    Meelevend en meedenkend inbelang patient,
    en een goede vergelijkbare premie.
    Bedankt, een vader met 2 nierpatienten, 2 kankerpatienten, en kleine (hernia, nieuw knie enz)
    ziekten.
    Dank voor alles met vr groet

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • BBen Sanderse

    Doet wij beloofd en de premie niet onnodig hoog.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • Nnel

    snelle aktie met het betalen of terug betalen van facturen, goede uitgebreide verzekering, heel tevreden

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJanny van Duijvenvoorde

    Al jaren een verzekering die aan de top staat. Betrouwbaar, vooruitstrevend en klamtvriendelijk.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • LL. Brinkman

    Ik ben erg tevreden met De Friesland als zorgverzekeraar. Nu moet ik ook zeggen dat ik bijna nooit iets heb, dus nooit echt intensief contact me ze heb moeten hebben. Maar wanneer ik ze belde voor iets werd ik altijd snel en vriendelijk geholpen, alles werd uitgezocht op het moment dat ik belde. Het voelt persoonlijk en er wordt tijd voor je genomen. Fijne ervaring dus.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • JJohan Feenstra

    Al jaren tevreden klant, vooral de warme en persoonlijke service wordt gewaardeerd. Betrouwbare zorgverzekeraar.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • RRonald J.M. Alkemade

    Wij zitten al jaren bij zorgverzekeraar De Friesland naar volle tevredenheid. Een goede premie voor de juiste diensten. Op alle vragen een direct antwoord. Wat wil je nog meer van een verzekeraar.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJanny van Duijvenvoorde

    De Friesland is een zorgverzekeraar met hart voor de klanten.
    De Friesland mijn verzekering.
    Meer woorden zijn overbodig, ervaar het zelf en stap over.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJ.W.A. Tiecken

    Al wat jaartjes bij deze zorgverzekeraar, prima service en behulpzaam personeel.
    Er word geluisterd naar de klant.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • GGerrit Ynema

    zijn goed te bereiken en behulpzaam bij vragen krijg goeie en duidelijke antwoorden

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • AA. Kreuels

    Geweldig

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AA.P. Kooistra

    Ingediende declaratie na paar weken afgekeurd. Heb nu 3x om uitleg gevraagd. Ze zijn inmiddels na 2 maanden nog steeds bezig om uit te zoeken waarom de declaratie niet is gehonorreerd. Begrijp ik niets van. Zou zo uit dossier duidelijk moeten zijn lijkt me

    Premie
    6
    Service
    4
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    4

  • GG. Koopmans

    Vlotte administratieve afhandeling

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • BBertus T Sittrop

    Premie lijkt concurrerend bij helaas wel meer hoge eigen risico!
    Service digitaal kan opener worden geregeld, daar declareren niet via klantenservice geregeld kan worden als men DigiD niet altijd bij de hand hebt.
    Aanvullend verzekeren vergt veel uitdieping bij meer noodzakelijke zorgaspecten met weer hogere premie kosten.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • JJ.G. van Turennout

    Wij hebben geen problemen ondervonden.

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • TTrieneke Veenstra-van der Zee

    Super goede verzekering, ze helpen waar ze kunnen. De vergoedingen is beter als bij de andere verzekeringen.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJeanet

    Na de diagnose borstkanker hoefden mijn man en ik ons helemaal geen zorgen te maken over de zorgverzekering. Geweldig hoeveel er werd vergoed .. In zo’n periode heb je al zorgen genoeg , en was dat echt een hele opluchting
    Met mij gaat het dankzij alle behandelingen nu goed

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • SSneeuwwitje

    Dichtbij, betrokken, behulpzaam en toch geen stugge Fries

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    10

  • FFemke Welvaadt

    Makkelijk on lline declareren

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRenzy

    Ze zijn altijd vriendelijk en kundig in het helpen met vragen en dergelijke.
    Helaas is de zorgpremie erg hoog. Ook betaal ik al mijn hele leven voor zwanger zijn, bevallen en alle andere zaken die daar bij komen, terwijl ik zelf niet zwanger kan worden. Zo is dat wel met meer onderwerpen zo en voor iedereen geld weer wat anders. Het zou mooi zijn als je bij welke verzekering dan ook gewoon per onderwerp kunt betalen, zodat je niet teveel betaald en zeker alleen betaald voor wat je nodig bent.

    Premie
    5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • MM Huisman

    Prima verzekering en vriendelijke mensen aan de telefoon

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • KKris

    Gelukkig weinig gebruik van hoeven maken, maar oversluiten en jaarlijkse incasso ging prima

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • HHester Groos

    Goede verzekering, goed contact mee als er problemen zijn. Veel wordt verzekerd

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • EErik Elsenbroek

    Zonder dralen wordt er van alles voor je geregeld

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • AAarts

    Goede service,ook bij wachttijd bemiddeling.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • JJ Scheeringa

    Duur maar goede verzekering Vlot met betalen

    Premie
    2
    Service
    7
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    7

  • JJohan Taling

    Goedenmorgen.
    Wat is het verschil tussen de basisverzekering en de budget verzekering
    Vriendelijke groet.. Johan Taling

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Ffroukje schuurmans

    Gewoon goede verzekering niks meer niks minder

    Premie
    8

  • JJohan Taling

    Goedenavond.
    Is de budget polis 2021, niet van toepassing?
    Vriendelijke groet.. Johan Taling

  • JJohan Taling

    Prima

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8

  • JJohan Taling

    Goedenavond.
    Is de budget polis 2021, niet van toepassing?
    Vriendelijke groet.. Johan Taling

  • Bbineke

    een betrouwbare zorgverzekering. duidelijk en laagdrempelig.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    5

  • Jjan

    is meestal altijd wel goed

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • EErik

    Makkelijk toegankelijke zorgverzekeraar. Goede service, snelle uitbetaling. Redelijke premie. Maakt gebruik van een makkelijk te gebruiken app voor de meeste zaken.

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AAstrid

    De premie is goed voor wat deze biedt.
    Bij vragen heb je snel antwoord, bij indienen declaratie via de (handige) app heb je zelfs binnen een paar dagen het bedrag op je rekening staan. Super!
    De aanvullende premie is zeer correct voor wat deze biedt.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • PP. Hadders

    Via internet alles prima aan te passen en gespreide betaling eigen risico mogelijk.
    Bij problemen telefonisch snel geholpen

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • JJoyce posthuma linthorst

    Keurig geregeld, declaraties binnen een paar dagen op rekening gestort.
    Erg vriendelijke helpdesk!
    Heel blij met de friesland

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Jjoke otter

    op zich heel goed zorgverzekering alleen ik vind het zo duur worden per maand

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    5

  • JJol

    Friesland Zorg: gelukkig heb ik er weinig anders mee te maken dan de vertrouwde zaken. Die worden netjes, helder en vlot afgehandeld.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7

  • EELLA

    Fijne zorgverzekering. Al jaren hier bij

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • SSj. de Jong

    de Friesland is een goede zorgverzekeraar, vergoedt ook alternatieve behandelingen zoals acupunctuur en vergoedt ingediende nota’s binnen enkele weken. Je kunt zo naar binnen lopen, of in mijn geval naar binnen rijden op de scootmobiel, bij het servicepunt. Men maakt zonodig kopieën van nota’s en legt alles goed uit. De telefoon wordt vlot opgenomen; de medewerker is vriendelijk en behulpzaam, is bereid om terug te bellen en doet dit ook inderdaad

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • NNelly van Moorhem

    Word altijd goed en vriendelijk geholpen als ik een vraag heb en declaraties worden ook zorgvuldig afgehandeld

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • TTineke Kabel

    Tot nog toe voor ons de beste verzekering waar je het meest krijgt voor wat je betaald.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • Kkarin de graaf

    Zeker niet de goedkoopste. Dekking ook niet optimaal.
    Nu dochter beugel moet, tijd om over te stappen.
    Dekking is minimaal met nog 1 jaar wachttijd.

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

    • TTrijntje

      @karin de graaf
      Dit is zeker waar. Dit is bijna alleen te betalen voor de rijken onder ons. Ik vind het verschrikkelijk duur wat ze hiervoor vragen(je moet de duurste pakketten nemen). Ik ben ook aan het zoeken naar een andere verzekering voor de beugel voor onze zoon. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

  • PPeter

    Een goede, voordelige, no-nonsens zorgverzekering. Onderdeel van Achmea, dus betrouwbaar.

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • IIlona

    Ben best tevreden met deze zorgverzekeraar. Declaraties worden snel geregeld. Als je vragen hebt en belt word je heel vriendelijk geholpen. De zorgverzekering is vrij prijzig geworden de laatste jaren, bij deze krijg je wel waar voor je geld. Goede app met overzichtelijke inzagen in de zorg die je hebt gekregen.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8