Direct naar

Kenmerken

  • Snel antwoord op uw gezondheidsvraag met Dokter Appke
  • Klantvoordeel: kortingen op verzekeringen en brillen/lenzen
  • Restitutiepolis niet meer beschikbaar

Over De Friesland

De Friesland Zorgverzekeraar is een zelfstandige verzekeraar met haar eigen klantenservice en polisaanbod.

Zo is er een voordelige online polis waarmee je alles digitaal kunt regelen. Verder zet De Friesland zich in voor een goede wachtlijstbemiddeling en ondersteuning van mantelzorgers.

Uit onderzoek van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) naar informatieverstrekking is gebleken dat medewerkers van De Friesland op alle antwoorden het juiste antwoord gaven. Hiervoor werd gebruik gemaakt van zogenaamde ‘Mystery bellers’.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 147,45€ 136,95-
2023-€ 138,95€ 130,95-
2022-€ 131,45€ 113,25-
2021-€ 128,45€ 113,00-
2020-€ 125,45€ 110,50-
2019-€ 125,45€ 106,75-
2018-€ 116,95€ 103,95-
2017-€ 114,95€ 99,95-
2016-€ 106,50€ 91,75-
2015-€ 101,95€ 90,75-
2014-€ 97,95€ --
2013-€ 106,90€ --
2012-€ 110,90€ --
2011-€ 103,90€ --

Wat vind je van De Friesland?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


832 reviews over De Friesland

  • GG.R.Koopmans

    altijd bereikbaar en in de buurt, deskundige mensen die je te woord staan

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • MMinke

    op dit moment maak ik gelukkig niet veel gebruik van de zorgverzekeraar, maar heb tot nu toe geen problemen met declaraties

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Rrob van eck

    Tot nu toe geen enkele klacht. Alles is netjes afgewerkt

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LL. Wiersma

    Communicatie met klant verloopt slecht. Brieven worden altijd ondertekend door de directeur, terwijl
    de telefonisch of balie-medewerker/ster het probleem, resp. de klacht moet oplossen. Alleen vanaf
    het computerscherm worden conclusies getrokken. Achterliggende verhalen of motieven van de klant
    worden niet meegenomen. Bereikbaarheid. lange telefonische wachttijden en zeer gering E-mail
    verkeer zijn ronduit slecht te noemen. Duurt weken voordat een ingeleverde klacht, moet worden
    ingediend via klachtenformulier, wordt beantwoord.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    6
  • HHuub

    Géén franjes en/of fratsen, gewoon een goede zorgverzekeraar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • JJannie van der laan

    Zorgverzekering de Friesland denkt mee met de klant om de beste oplossing te vinden.
    De klant staat voorop en ze hebben leuke acties ,ik kreeg wat korting bij een abonnement van it Fryske Gea. Een prachtig natuurblad.
    Ze helpen je met een apotheek zoeken waar de juiste medicijnen zijn voor mij.
    Ze zijn altijd vriendelijk en behulpzaam..

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • TTom

    goede tandartsverzekering, lage premie. kan bij alle ziekenhuizen terecht in het land. gewoon prima tot dusver. geen opmerkingen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    7
  • Ttiesje

    prima zorg verzekering

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    8
  • RRoland

    top zorgverzekering, voor lage premie en prima aanvullende verzekeringen. ook een handige zorgwijzer te vinden op de site.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • HH.

    Waardeloze verzekering.
    Heb er geen andere woorden voor.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • RR.A. Elgersma

    Hallo medewerker van de Friesland .
    Waarom is nu de premie afgeschreven van mijn rekening , terwijl ik collectief verzekerd ben via de gemeente Oosterwolde , ze hebben ook deze maand afgeschreven van de uitkering , waarom nu dubbel ?

  • DDavid

    Zeer ontevreden over communicatie en afspraken nakomen

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • PP. Klein

    Ik ben gelukkig gezond en heb weinig direct contact met de Friesland.
    Handel de zaken online af. Declaraties worden vlot betaald.
    Betrouwbare ziektekostenverzekering

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJantje beton.

    Waardeloze verzekering geworden ! Dingen die vergoed horen te worden ( EHBO cursus word niet vergoed wat wel zou moeten volgens de voorwaarden, evenals stoppen met roken moet je hun eerst toestemming voor vragen PARDON ! De arts heeft nagekeken en horen ze te vergoeden. Vind de Friesland niet meer wat het was, sinds de samenhang met Achmea. Erg jammer en raad deze verzekering NIET aan.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • JJitze Nicolai

    Uitstekende voorlichting
    Steeds goede financiering
    Betrouwbaar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEngelsman

    Zeer slechte communicatie, geven fouten niet toe. Hele service en moeilijk bereikbaar.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • DDana Houweling

    Ik vind dat je erg lang moet wachten als je belt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    7
  • PPolvo

    Alleen matige tot slechte ervaring met deze verzekeraar, de aanvullende verzekering is zeer matig in verhouding van premie en vergoedingen,

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    4
    Dekking
    3
  • CC.Dekker

    Altijd oede adviezen. Fijne app waar ik mee kan declareren op makkelijke manier. Alleen jammer dat er limiet per maand op alternatieve zorg zit. Hier valt osteopathie onder, wat ik nodig heb. Dit systeem maakt behandeling voor mij nogal duur.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Mmireille Noppen

    wij zijn nu een jaar weg, en hebben nog steeds een nota bij hun openstaan die we nog terug moeten krijgen.
    dit is ook de reden waarom wij hier zijn weg gegaan omdat elke declaratie lastig is. declaratie afdeling wijst duidelijke nota’s onterecht af.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    4
    Dekking
    7
  • Tthomas

    Geen klachten, niet duur en gemakkelijk online declareren.
    Het vergoed alleen helaas niet de fysio bij de praktijk waar ik wel eens aanklop.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • SSandra

    Sinds mijn 18e een zorgverzekering bij de Friesland zorgverzekeraar en nog altijd tevreden. Nooit problemen gehad en elke keer als ik langs de winkel kwam, altijd tot tevredenheid geholpen. Aan de telefoon zijn ze ook erg aardig en behulpzaam en ze proberen altijd mee te denken. Sommigen zien deze zorgverzekeraar als een van de duurdere, maar dit is niet zo! Daarnaast hebben ze ook een handige app, die het altijd doet en waarin je super snel en handig kunt declareren!! In een woors:Toppie.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBarry Bouma

    Alternatieve geneeswijzen en orthodontist worden ook bij het duurste pakket maar gedeeltelijk vergoed

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • Pp de wit

    goede verzekeraar die ook regionaal betrokken is

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    8
  • MMarc

    De Friesland is niet een van de grootste en dat merk je. De klantenservice probeert binnen je verzekering mee te denken en komt ook met suggesties die mij al een paar keer geholpen hebben. Zijn goed bereikbaar via diverse manieren.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJ. la Crois

    Goede prijsstelling en prima service.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • FF. Saaidi

    Ik ben al jaren klant bij de Friesland zorgverzekeraar. Goede service uitgebreide aanvullende verzekering. En goede tandverzekeringen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • LLinda

    Toegegeven: De Friesland is niet de een van de allergoedkoopste zorgverzekeraars en de maximale vergoedingen voor bijvoorbeeld een beugel zijn wat lager dan bij die voordelige verzekeraars, maar ze bieden iets wat ik bij andere verzekeraars mis: èchte service.

    Om te beginnen is daar de telefonische klantenservice. Alleen maar vriendelijke en betrokken mensen die echt hun best doen voor je. Een oplettende jongedame belde me na een telefoontje terug omdat het haar opgevallen was dat we gescheiden polissen hadden met verschillende aanvullende pakketten, en omdat de kinderen op de mijne stonden profiteerden zij niet van de uitgebreidere dekking van mijn partner. Binnen een dag had ze onze polissen omgezet in een gezinspolis, waardoor we uiteindelijk goedkoper uit waren.

    Voor sommige zaken heb je vooraf toestemming nodig, in mijn geval een oogliftcorrectie. Helaas werd deze afgewezen omdat ik niet aan de minimale overhang voldeed, maar de medisch beoordelaar belde me zelf op om het mee te delen en raadde me aan om het over een jaar nogmaals te laten beoordelen als het erger zou worden. Vervolgens stuurde ze nog een brief met haar bevindingen en vermeldde daarin meteen ook wat de exacte eisen waren. Persoonlijk en heel behulpzaam.

    Declareren is ook supersimpel: omdat ze zo’n beetje met alle partijen een contract hebben wordt dat rechtstreeks geregeld en zit je niet met het voorschieten of insturen van rekeningen.

    Met het groen&fitcollectief wordt je bovendien lid van een natuurvereniging én profiteer je van een collectiviteitskorting. Daarnaast spaar je punten die je kunt inruilen voor kortingen of zelfs gratis produkten en diensten.

    Tot slot is De Friesland er ook voor je als je het even moeilijk hebt en problemen hebt om de premies of de verplichte eigen bijdrage te betalen. Een regeling is zo getroffen en er wordt echt met je meegedacht om realistische afspraken te maken.

    Volgens de vergelijkingssites zou ik tot 80 euro op jaarbasis kunnen besparen als ik zou overstappen. Nu zou dat wel welkom zijn want zo heel erg breed hebben we het nou ook weer niet, maar na heel wat negatieve ervaringen bij andere verzekeraars is de fantastische service, de hulp, de tijdsbesparing, de ontzorging en het geruststellende gevoel van De Friesland me die 80 euro echt wel waard.

    Een aanrader!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • PPetra van stiphout

    Super vriendelijk begripvol en meedekend

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • CCarla Verveer

    Prima verzekeraar alles wordt binnen hooguut 1 week terug gestort.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    10
    Dekking
    8
  • SSavannah Weistra

    Ik vind de Friesland zorgverzekeraar een eerlijke en vertrouwde zorgverzekeraar. Sinds mijn 18de zit ik al bij de Friesland en ook in 2019 blijf ik bij hun. In 2017 kreeg ik last van rare klachten en kreeg toen veel ziekenhuisonderzoeken en wat ben ik blij dat je dan goed verzekerd bent. Ik vind het een prima zorgverzekeraar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSayeeda

    Wachttijden aan de telefoon zijn kort.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • LLouis van Rijthoven

    prima geregeld en geen poes pas

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RR.W.R. Schreuder

    Snelle afhandeling zonder gezeur. Goede en snelle service.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HH.Neevel

    Gunstige premie,duidelijke informatie over eigen risico,goede aanvullende verzekeringen

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJ Huisman

    Prima zorgverzekering , duidelijk en prettige service

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • TTrudy Moen

    De Friesland is een goede verzekering ik zou hem iedereen aanraden.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJ. Hadders-Brouwer

    Gemakkelijk bereikbaar.
    Eventuele rekeningen gemakkelijk in te leveren in mobiel kantoor.
    Terugbetaling is binnen no time geregeld.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    6
  • CCharles Albersen

    een prima zorgverzekeraar die voor zijn klanten klaar staat.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • TTineke Stavleu

    Ik ben heel tevreden met ze en geen problemen

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSijbout Sjoerd Jaasma

    Al jaren bij De Friesland. Nog steeds dik tevreden.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Jj.bouwer

    enkele dingen kunnen anders zoals verband middelen en diabetische hulp middelen niet meer via internet bestellen maar normaal bij de apotheek halen.
    dit scheelt volgens mij veel geld en tijd

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    7
  • TTjitske zeilstra

    De premie vind ik wat hoog.De service is top.Wordt goed en netjes te woord gestaan.Begrijpelijke taal.En ze denken mee over oplossingen/problemen.

    Prima zorgverz

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    8
  • Aa de graaf-jeltema

    De friesland is een zeer goede zorg verzekering. Je word altijd goed te woord gestaan en geen lange wachtlijsten.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHuisman

    Tegengestelde informatiestromen. Verder wordt er wel veel vergoed zoals brillen e.d.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    7
  • PPetra Kortekaas

    Al jaren bij de Friesland, met name door de uitstekende service van de mensen die er werken! Ook de app is heel erg fijn! Declaraties met 1 klik verzonden.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    10
    Dekking
    7
  • CCindy

    Al jaren bij de Friesland de premie is wel hoog maar.. als chronisch patiënt word er erg veel vergoed ..voor vragen altijd keurig antwoord.
    Vergoeding snel betaalt.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AA

    goede service en vriendelijk personeel als je belt

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    6
  • TT van Zuidam

    Vriendelijke en persoonlijke zorgverzekeraar. Onderdeel van Achmea. Bij telefonische informatie over aansluiting van een zorginstelling kreeg ik foute en wat knullige (‘ik weet het eigenlijk niet en kan het ook niet vinden’) informatie. De tandarts vergoeding viel nogal tegen, een geplaatste kroon werd voor minder dan de helft vergoed).De site vond ik wat lastig, uitloggen is pas met omwegen mogelijk

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    5
  • Cc. voortman

    De prijs- kwaliteitsverhouding is goed. De telefonische service is correct en vriendelijk. Een enkele fysiotherapeut heeft mij in 2018 als klant geweigerd vanwege de slechte contracten die deze verzekeraar schijnbaar aan deze doelgroep oplegt. Omdat mijn huidige fysiotherapeut nu ook te kennen heeft gegeven dat ze in 2019 geen zaken meer met De Friesland wil doen, heb ik besloten een andere verzekeraar te zoeken. Jammer maar helaas.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    5

Kan het goedkoper?