Direct naar

Over Ditzo

Ditzo is een kleine zorgverzekeraar in Nederland. Het label is onderdeel van a.s.r. en mag zich al een aantal jaar benoemen tot een van de goedkoopste verzekeraars van Nederland met vrije keuze uit ziekenhuizen.

Tegen een relatief lage premie bepaal je zelf bij welk ziekenhuis je wordt behandeld. Op deze manier heb je altijd zelf de regie over je behandeling en het ziekenhuis waar je opgenomen wilt worden.

Ditzo claimt dat verzekerden nooit lang hoeven te wachten op het uitbetalen van vergoedingen. Binnen tien dagen staat het geld al op je rekening.

Bij Ditzo kun je kiezen uit twee voordelige basisverzekeringen en drie aanvullende verzekeringen met lage tot gemiddelde vergoedingen voor diverse zorgzaken, zoals fysiotherapie, anticonceptie en vaccinaties. Er zijn ten slotte drie tandartsverzekeringen met een maximale vergoeding tot 500 euro

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022-€ 115,50-€ 133,50
2021-€ 109,85-€ 119,95
2020-€ 107,90-€ 114,95
2019-€ 107,90-€ 109,95
2018-€ --€ 102,95
2017-€ --€ 100,95
2016-€ --€ 93,85
2015-€ --€ 89,95
2014-€ --€ 86,75
2013-€ --€ 98,50
2012-€ --€ 98,50

Wat vind je van Ditzo?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


585 reviews over Ditzo

  • KK.A. van Gelderen

    Mijn ervaring is een uitstekende verzekering voor een redelijke prijs. Nooit problemen met declareren.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RRianne

    Ditzo valt onder asr verzekeringen. Men belooft vrije arts en ziekenhuis keuze, maar als je de bekende kleine lettertjes leest blijkt dit niet altijd het geval te zijn. Voor een behandeling door een erkende arts, waarvan je mag verwachten dat je een vrije artsenkeuze hebt, bleek mij dit enkele honderden euro’s extra te kosten.
    De beslissing rondom deze keuze had alles te maken met de langere wachttijden in de ziekenhuizen en de drukte rondom corona. Dan denk je je verantwoordelijkheid te nemen, en dan kost je dit geld. Veel geld omdat Ditzo onvoldoende meedenkt in verantwoordelijk handelen. Voor hun is het zwart of wit. Terwijl andere zorgverzekeringen beter vergoeden. Het leek ook te mooi om waar te zijn. Men verschuilt zich dan achter hun website en vage prijsafspraken bij gecontracteerde zorgaanbieders

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    4
    Dekking
    4
    • DDitzo

      @Rianne Hi Rianne, vervelend dat je deze ervaring hebt gehad. Je kunt alle contracten inzien via de Ditzo ZorgZoeker. We adviseren altijd dit vooraf te doen. Neem gerust contact op met onze klantenservice als je vragen hebt of je verhaal kwijt wilt!

  • JJacqueline

    prima

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    7
  • KKayleigh Hazewinkel

    Het overstappen was makkelijk, alles werd goed geregeld en ze hebben een eenvoudige, maar handige en duidelijke app. Ik doe mee met het ASR vitality programma waarmee ik (daar moet je dan wel punten voor verdienen) 5 maanden aanvullend pakket en 2 maanden tandarts terug krijg. Altijd leuk zoiets en aan het einde van de rit heb je dus eigenlijk minder premie betaald 🙂

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • WWil Brouwn

    Ditzo is voor mij een uiterst klantvriendelijke verzekeraar die ook aandacht besteedt aan preventieve aspecten: regelmatig ontvang ik nieuwsbrieven waarin zinvolle adviezen worden gegeven om gezond(er) te leven. Mijn verzekering biedt me een ruime keuze voor zorgverleners. De premie die daarop is afgestemd, vind ik redelijk. Aanvullende verzekeringen heb ik niet, omdat die voor mij onvoordelig zouden zijn, gelet op het door de overheid verplicht gestelde eigen risico van 385 Euro per jaar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7
  • RRoel de Jel

    Heb bij Ditzo geen aanvullend, maar wel totaal vrije keus. De premie is redelijk t.o.v. de anderen. De service is prima online. De overzichten van de gebruikte zorg en je betalingen(eigen risico) zijn duidelijk en overzichtelijk Als je vragen heb de mensen aan de telefoon zijn begrijpend en weten veel en je wordt zeer geholpen

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
  • NNienke Smith

    Gelukkig qua gezondheid weinig nodig. Maar tot nu toe prima. Premie in goede verhouding. Snelle uitbetaling. Goede service, advies en men wordt goed op de hoogte gehouden met actualiteiten. Ook de Ditzo zorg App is handig. Alle gegevens meteen bij de hand.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSra Frans

    Ik voel me zeker bij Ditzo. Ik vaak het gevoel dat ik een zeer dure klant ben van de verzekeraar. Maar geen enkel probleem. Wanneer ik contact zoek of vragen heb, dan word ik heel vriendelijk behandeld.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • WW van Duuren

    Ben zeer tevreden over mijn zorgverzekering. Heeft nog nooit moeilijkheden gehad. Zeer zeker een aanrader.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • PPetra van veenendaal

    Staan klaar als je ze nodig heb.
    Had taxivergoeding nodig na een operatie en de 6 weken daarna ….iedere dag naar de bestraling…
    Een TOP verzekeraar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPiërre

    Vanaf het bestaan van Ditzo zijn wij naar volle tevredenheid klant en ZEER tevreden. Nooit ook maar een reden gehad om andere verzekering te nemen ook niet na premieverhoging. Wat goed is moet je behouden.
    Wat wel is veranderd en ik NIET begrijp is de 50 km grens betreffende de ziekenhuis keuze België/Duitsland?? Op 60 km ligt ziekenhuis dat je beter kan behandelen en daar kun je dan volgens de voorwaarden niet terecht, of je woont aan de Brabantse kant of aan de Limburgse kant van de grens maakt een verschil in Academische ziekenhuis keuze.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    4
  • JJack Goossens

    Gewoon goed Duidelijke tel communicatie Prijs kwaliteit top !

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EErik van B.

    Ben sinds 2019 klant bij Ditzo via a.s.r. Vitality. Prima tot begin november dit jaar toen ze eenzijdig de spelregels, afspraken en beloningen veranderden in het nadeel van de klant. Nu blijkt dat het nog groter maken van de winst van ASR (en die is de eerste helft van dit jaar al met ruim 20% gestegen) en kostenbesparing belangrijker te zijn dan het klantbelang. Het klantbelang staat bij hen onderaan. Je kunt er blijkbaar ook niet op vertrouwen dat deze verzekeraar zich aan de afspraken houdt als je een overeenkomst met hen aangaat. Het is te hopen dat ze gaan werken aan het terugwinnen van het vertrouwen van de ASR Vitality klanten en de verslechteringen terugdraaien.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    3

    Service
    1
    Dekking
    3
  • PPatrick

    Niet meer de goedkoopste ! App werkt al maanden niet, trekt zich niets aan van reviews op google app store. Slecht bereikbaar via sociale media, zoals messenger. Antwoorden na enkele dagen slaan de plank vaak mis. Niet bereikbaar via e-mail !

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    5
  • PPetra vd B.

    Prima zolang je niet meedoet met a.s.r. Vitality. Dan blijkt de eigen winst voor ASR belangrijker dan het klantbelang en blijkt ASR een onbetrouwbare partner die tussentijds de spelregels verandert in het nadeel van haar klanten.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    4
  • JJan

    Wel flinke stijging na verleden jaar

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • FFrank

    Positief.
    Maar t.o.v 2021 wel een flinke prijsstijging. €13,55 per maand.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    4
  • AAdrie

    Geen problemen gehad, aanvullende zou bril er standaard bij moeten zijn

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • NN.Persoon

    Uitstekend

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRon van Gameren

    Ik ben nu al een tijdje verzekerd bij Ditzo. ik vindt het een fijne zorgverzekeraar. De communicatie verloopt helder, enne zeker ze laten wel eens een steekje vallen, maar dan wordt het wel weer opgelost. Communicatie via app vindt ik prettig. Declareren gaat ook eenvoudig.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • SS. R. A. Frans

    Ik voel me zo thuisbij Ditzo. Door mij gezondheid toestand heb ik het het vervelend gevoel dat ik zo duur bent voor de verzekering. Toch heb ik de ervaring dat het heel gemakkelijk gaat allemaal. Wanneer ik telefonisch contact opneem met Ditzo heb de ervaring dat zij heel aardig en professioneel zijn. Ook via mail gaat ok snel en vriendelijk. Op dit moment heb ik helemaal geen behoefte om te vergelijken met andere zorgverzekeraars.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    7
  • PPieter Faber

    Een van de betere zorgverzekeringen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • TTheo

    dit is een goede zorg verzekering

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    7
  • DD.P. van der Waal

    zeer goede zorgverzekeraar tegen een scherpe premie, klantenservice is ook goed

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AAd

    Het is een goede verzekeraar goed van prijs. Bij vragen wordt je snel geholpen spaar afspraak voor je eigen bijdragen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJacqueline

    Ben vorig jaar over gestapt naar Ditzo en ik ben alleen maar tevreden! Heb uitstekende hulp, kan altijd met vragen bij hun terecht en ze doe ook stinkend hun best om mij bij te staan. Ze hebben ook super gezonde aanbiedingen voor weinig geld en win acties! Ik heb zelf een heel verzorgde hotel overnachting gewonnen. ZOOOO blij mee. Na jaren in de schuld lacht eindelijk het leven mij tegen moet, mede dank zij Ditzo

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RR.M.T. van Ruiten

    Hele goede service en snelle betaling

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWil Brouwn

    Ik ben tevreden met mijn verzekeraar.
    Aanvullende verzekeringen zijn voor mij wel onvoordelig: hoog maandbedrag en als ik een behandeling moet ondergaan (bijvoorbeeld bij de tandarts) wordt slechts een gedeelte van de declaratie vergoed. Verder vind ik het absurd dat ik naast de maandelijkse premie de door de overheid ingevoerde eigen bijdrage moet betalen. Dit wijt ik niet aan de verzekeraar maar aan de overheid. Het zou rechtvaardig(er) zijn indien de zorgpremie naar draagkracht wordt geïnt. Wellicht zouden verzekeraars zich hiervoor sterk kunnen maken.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    3
  • YYvonne

    Het is onduidelijk wat er wel en wat er niet wordt vergoed. Informatie die je krijgt verschild nogal de een zegt dat het vergoed wordt en de ander zegt dan weer dat het niet wordt vergoed. Dus het is beter als je per mail informatie zoekt over vergoedingen. Zorgverzekeraars vergoeden sowieso bijna niets meer.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    5
  • MMH Mathijsen

    Zeer bekwaam ,vriendelijke,geduldige personeel, hulp maakt ruimschotelijk de verwachtingen waar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EE. Scheltens

    Prima, korte voorwaardenlijst, begrijplijke taal.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPeter van Opstal

    Lage premie, snel contact via telefoon of mail. Deskundig bij vragen. Vrije keuze wat betreft ziekenhuis, tandarts

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PPieter Faber

    Positieve ervaring

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MMonique Kiesebrink

    Over het algemeen zeer tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    6
  • MMenno

    Vanaf begin 2021 overgestapt op Ditzo en in eerste instantie erg positief: ik sport vrij veel (3x per week intensief) dus mooi om dan met het vitality programma mee te doen.

    Maar wat blijkt: gedurende het spel worden de regels veranderd. In november zijn allerlei aanpassingen doorgevoerd die het stukken lastiger maken om je weekdoel te halen, zelfs als je 3x intensief sport.
    Heel vervelend, zeker voor mensen die een 2 jarige cashback voor een apple watch hebben lopen.

    En het roept ook de vraag op wat de volgende aanpassing dan wordt.

    Ik heb hierover een klacht ingediend, vervolgens word ik gebeld door iemand die de aanpassingen bagataliseert en net doet of het kleine aanpassingen zijn.

    Heel jammer Ditzo.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    4
    • DDitzo

      @Menno bedankt voor het delen van je ervaring. Wat vervelend dat je een klacht hebt over a.s.r. Vitality. Ik wil je aanraden hiervoor met a.s.r. Vitality zelf contact op te nemen.

  • RRob

    Ditzo schuift met je Premie factuur en zeg dan dat je gestoneerd heb wat niet waar is gevolg brief deurwaarder
    Tevens declaraties die niet kloppen in me eigen Risico heb dit gemeld ze hebben gewoon schijt aan je 1januari stap ik lkkr over en vertel het iedereen dat ze DITZO niet nemen moeten kan beter €10 meer betalen dan DITZO NEMEN!!!
    klantenservice is tja wat zal ik zeggen waardeloos en onvriendelijk wat heb ik spijt dat ik bij DITZO EEN VERZEKERING HEB GENOMEN goedkoop is duurkoop

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • LLinda Overboom

      @Rob
      Heb je de premie factuur automatisch lopen. Bij Ditzo
      En vervelend dat de declaraties niet kloppen bij jou.
      Heb ook Ditzo zorgverzekering maar ik krijg altijd vlot antwoord de medewerkers bij Ditzo heel vriendelijk bij mij

  • TT.J. van den Berg

    Lage premie voor een goed pakket

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SS

    Goede verzekering, maar de service heel slecht. Geen telefoonnummer om te bereiken en ik word niet goed geholpen via de app, jammer. Ik raad deze verzekering niet aan voor jongeren die 18 worden. Voor mij werkt het niet.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    6
    • DDitzo

      @S dankjewel voor het delen van je review. Wat vervelend dat je deze ervaring hebt gehad. Gelukkig zijn wij op veel manieren bereikbaar, ook telefonisch. Je vindt alle contactmogelijkheden op onze website. Neem gerust contact met ons op als je vragen of opmerkingen hebt!

    • DDitzo

      @S wat vervelend dat je deze ervaring hebt gehad. Gelukkig zijn we op veel manieren bereikbaar, ook telefonisch. Je vindt alle contactinformatie op onze website.
      Neem gerust contact op als je vragen of opmerkingen hebt!

  • MMustafa

    Goede verzekeraar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MMUSTAFA KEMAL KULOĞLU

    Ik ben en Mijn vrouw al een paar jaar samen verzekerd met ditzó en wij hebben geen klachten tot nu toe.Kan het betere verzekeraars zijn maar wij weten het niet.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MMarjan Poirters-Simons

    Duidelijke informatie en leuke acties.als ik iets wilt weten krijg ik een duidelijk antwoord.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWilma Blom

    Alles verloopt probleemloos. Héél goede verzekeraar!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • NNETTY. Schoutens

    zo wel tevreden over ditzo alleen hebben wij de zorgtaxi nodig en krijgen die alleen vergoed voor afspraken voor oncologie en voor ander zkh bezoek moeten wij zelf voor vervoer zorgen dat vind ik een minpunt

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    3
    Dekking
    3
  • TToon de Brouwer

    Ik kijk alleen hoe goedkoop de verzekering is !
    Ik heb de verzekering nog niet nodig gehad !

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
  • JJJG van Bree

    Heel goed

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DD.P. van der Waal

    nooit eerder zo,n goede zorgverzekeraar gehad met lifestyle tips en bijkomende voordelen

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • BB hamans

    Ditzo heeft weinig in het basis pakket,dat is jammer want nu moet ik helaas overstappen naar een andere zorgverzekeraar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    2

    Service
    6
    Dekking
    2
    • DDitzo

      @B hamans
      Bedankt voor het delen van je ervaring. De overheid stelt jaarlijks het basispakket voor de zorgverzekering samen, dit is dus voor alle verzekeraars gelijk. Wel kunnen er, afhankelijk van je type basisverzekering, bijvoorbeeld contracten van toepassing zijn. Wil je uitgebreidere zorg dan in het basispakket is opgenomen? Dan kun je nagaan of een aanvullend pakket wat voor jou is. Je mag voor advies altijd contact opnemen met onze klantenservice. We staan graag voor je klaar. Hartelijke groet!

  • TTheo

    Deze verzekering is goed voor de ouderen.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HHarrie

    Gewoon goed.
    Goed bereikbaar.
    Snelle afhandeling declaraties.
    Uitstekende service.
    Kwaliteit/prijsverhouding uitstekend.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ww meems

    goed tevreden

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?