a.s.r. (ik kies zelf)
8,3 Score uit 724 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
8,3 Score uit 724 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
Ik kies zelf van a.s.r. (voorheen Ditzo) is een zorglabel van verzekeringsmaatschappij a.s.r. Deze verzekeraar is maatschappelijk betrokken en kan zich classificeren als de meest duurzame verzekeraar van Nederland.
Ik kies zelf van a.s.r. heeft twee basisverzekeringen waar je als klant uit kunt kiezen:
Bij beide basispolissen bepaal je – tegen een relatief lage premie – zelf bij welk ziekenhuis je wordt behandeld. Op deze manier heb je altijd zelf de regie over je behandeling en het ziekenhuis waar je opgenomen wilt worden.
Ik kies zelf van a.s.r. mag zich al een aantal jaar benoemen tot een van de goedkoopste verzekeraars van Nederland met vrije keuze uit alle ziekenhuizen in Nederland.
Verder kies bij je via het nieuwe zorglabel uit een scala aan aanvullende vergoedingen, zoals tandheelkundige zorg, fysiotherapie, buitenland zorg, anticonceptie en vaccinaties. Verzekerden hoeven nooit lang te wachten op het uitbetalen van vergoedingen. Binnen tien dagen staat het geld al op je rekening.
Jaar | Natura (select) | Natura | Combinatie | Restitutie |
---|---|---|---|---|
2025 | - | € 153,00 | € 177,50 | - |
2024 | - | € 141,50 | € 158,95 | - |
2023 | - | € 128,95 | € 144,50 | - |
JJan •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Wel flinke stijging na verleden jaar
FFrank •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Positief.
Maar t.o.v 2021 wel een flinke prijsstijging. €13,55 per maand.
AAdrie •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Geen problemen gehad, aanvullende zou bril er standaard bij moeten zijn
NN.Persoon •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Uitstekend
RRon van Gameren •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik ben nu al een tijdje verzekerd bij Ditzo. ik vindt het een fijne zorgverzekeraar. De communicatie verloopt helder, enne zeker ze laten wel eens een steekje vallen, maar dan wordt het wel weer opgelost. Communicatie via app vindt ik prettig. Declareren gaat ook eenvoudig.
SS. R. A. Frans •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik voel me zo thuisbij Ditzo. Door mij gezondheid toestand heb ik het het vervelend gevoel dat ik zo duur bent voor de verzekering. Toch heb ik de ervaring dat het heel gemakkelijk gaat allemaal. Wanneer ik telefonisch contact opneem met Ditzo heb de ervaring dat zij heel aardig en professioneel zijn. Ook via mail gaat ok snel en vriendelijk. Op dit moment heb ik helemaal geen behoefte om te vergelijken met andere zorgverzekeraars.
PPieter Faber •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een van de betere zorgverzekeringen
TTheo •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
dit is een goede zorg verzekering
DD.P. van der Waal •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
zeer goede zorgverzekeraar tegen een scherpe premie, klantenservice is ook goed
AAd •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Het is een goede verzekeraar goed van prijs. Bij vragen wordt je snel geholpen spaar afspraak voor je eigen bijdragen.
JJacqueline •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ben vorig jaar over gestapt naar Ditzo en ik ben alleen maar tevreden! Heb uitstekende hulp, kan altijd met vragen bij hun terecht en ze doe ook stinkend hun best om mij bij te staan. Ze hebben ook super gezonde aanbiedingen voor weinig geld en win acties! Ik heb zelf een heel verzorgde hotel overnachting gewonnen. ZOOOO blij mee. Na jaren in de schuld lacht eindelijk het leven mij tegen moet, mede dank zij Ditzo
RR.M.T. van Ruiten •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Hele goede service en snelle betaling
WWil Brouwn •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik ben tevreden met mijn verzekeraar.
Aanvullende verzekeringen zijn voor mij wel onvoordelig: hoog maandbedrag en als ik een behandeling moet ondergaan (bijvoorbeeld bij de tandarts) wordt slechts een gedeelte van de declaratie vergoed. Verder vind ik het absurd dat ik naast de maandelijkse premie de door de overheid ingevoerde eigen bijdrage moet betalen. Dit wijt ik niet aan de verzekeraar maar aan de overheid. Het zou rechtvaardig(er) zijn indien de zorgpremie naar draagkracht wordt geïnt. Wellicht zouden verzekeraars zich hiervoor sterk kunnen maken.
YYvonne •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Het is onduidelijk wat er wel en wat er niet wordt vergoed. Informatie die je krijgt verschild nogal de een zegt dat het vergoed wordt en de ander zegt dan weer dat het niet wordt vergoed. Dus het is beter als je per mail informatie zoekt over vergoedingen. Zorgverzekeraars vergoeden sowieso bijna niets meer.
MMH Mathijsen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zeer bekwaam ,vriendelijke,geduldige personeel, hulp maakt ruimschotelijk de verwachtingen waar.
EE. Scheltens •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima, korte voorwaardenlijst, begrijplijke taal.
PPeter van Opstal •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Lage premie, snel contact via telefoon of mail. Deskundig bij vragen. Vrije keuze wat betreft ziekenhuis, tandarts
PPieter Faber •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Positieve ervaring
MMonique Kiesebrink •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Over het algemeen zeer tevreden.
MMenno •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Vanaf begin 2021 overgestapt op Ditzo en in eerste instantie erg positief: ik sport vrij veel (3x per week intensief) dus mooi om dan met het vitality programma mee te doen.
Maar wat blijkt: gedurende het spel worden de regels veranderd. In november zijn allerlei aanpassingen doorgevoerd die het stukken lastiger maken om je weekdoel te halen, zelfs als je 3x intensief sport.
Heel vervelend, zeker voor mensen die een 2 jarige cashback voor een apple watch hebben lopen.
En het roept ook de vraag op wat de volgende aanpassing dan wordt.
Ik heb hierover een klacht ingediend, vervolgens word ik gebeld door iemand die de aanpassingen bagataliseert en net doet of het kleine aanpassingen zijn.
Heel jammer Ditzo.
DDitzo •
@Menno bedankt voor het delen van je ervaring. Wat vervelend dat je een klacht hebt over a.s.r. Vitality. Ik wil je aanraden hiervoor met a.s.r. Vitality zelf contact op te nemen.
RRob •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ditzo schuift met je Premie factuur en zeg dan dat je gestoneerd heb wat niet waar is gevolg brief deurwaarder
Tevens declaraties die niet kloppen in me eigen Risico heb dit gemeld ze hebben gewoon schijt aan je 1januari stap ik lkkr over en vertel het iedereen dat ze DITZO niet nemen moeten kan beter €10 meer betalen dan DITZO NEMEN!!!
klantenservice is tja wat zal ik zeggen waardeloos en onvriendelijk wat heb ik spijt dat ik bij DITZO EEN VERZEKERING HEB GENOMEN goedkoop is duurkoop
LLinda Overboom •
@Rob
Heb je de premie factuur automatisch lopen. Bij Ditzo
En vervelend dat de declaraties niet kloppen bij jou.
Heb ook Ditzo zorgverzekering maar ik krijg altijd vlot antwoord de medewerkers bij Ditzo heel vriendelijk bij mij
TT.J. van den Berg •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Lage premie voor een goed pakket
SS •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goede verzekering, maar de service heel slecht. Geen telefoonnummer om te bereiken en ik word niet goed geholpen via de app, jammer. Ik raad deze verzekering niet aan voor jongeren die 18 worden. Voor mij werkt het niet.
DDitzo •
@S dankjewel voor het delen van je review. Wat vervelend dat je deze ervaring hebt gehad. Gelukkig zijn wij op veel manieren bereikbaar, ook telefonisch. Je vindt alle contactmogelijkheden op onze website. Neem gerust contact met ons op als je vragen of opmerkingen hebt!
DDitzo •
@S wat vervelend dat je deze ervaring hebt gehad. Gelukkig zijn we op veel manieren bereikbaar, ook telefonisch. Je vindt alle contactinformatie op onze website.
Neem gerust contact op als je vragen of opmerkingen hebt!
MMustafa •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goede verzekeraar.
MMUSTAFA KEMAL KULOĞLU •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik ben en Mijn vrouw al een paar jaar samen verzekerd met ditzó en wij hebben geen klachten tot nu toe.Kan het betere verzekeraars zijn maar wij weten het niet.
MMarjan Poirters-Simons •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Duidelijke informatie en leuke acties.als ik iets wilt weten krijg ik een duidelijk antwoord.
WWilma Blom •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Alles verloopt probleemloos. Héél goede verzekeraar!
NNETTY. Schoutens •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
zo wel tevreden over ditzo alleen hebben wij de zorgtaxi nodig en krijgen die alleen vergoed voor afspraken voor oncologie en voor ander zkh bezoek moeten wij zelf voor vervoer zorgen dat vind ik een minpunt
TToon de Brouwer •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ik kijk alleen hoe goedkoop de verzekering is !
Ik heb de verzekering nog niet nodig gehad !
JJJG van Bree •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Heel goed
DD.P. van der Waal •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
nooit eerder zo,n goede zorgverzekeraar gehad met lifestyle tips en bijkomende voordelen
BB hamans •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ditzo heeft weinig in het basis pakket,dat is jammer want nu moet ik helaas overstappen naar een andere zorgverzekeraar
DDitzo •
@B hamans
Bedankt voor het delen van je ervaring. De overheid stelt jaarlijks het basispakket voor de zorgverzekering samen, dit is dus voor alle verzekeraars gelijk. Wel kunnen er, afhankelijk van je type basisverzekering, bijvoorbeeld contracten van toepassing zijn. Wil je uitgebreidere zorg dan in het basispakket is opgenomen? Dan kun je nagaan of een aanvullend pakket wat voor jou is. Je mag voor advies altijd contact opnemen met onze klantenservice. We staan graag voor je klaar. Hartelijke groet!
TTheo •
Deze verzekering is goed voor de ouderen.
HHarrie •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Gewoon goed.
Goed bereikbaar.
Snelle afhandeling declaraties.
Uitstekende service.
Kwaliteit/prijsverhouding uitstekend.
Ww meems •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
goed tevreden
BBen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
beste prijs-kwaliteit verhouding al jaren voor mij.
enige feedback is dat ik graag een fysio module zou willen zien, nu betaal ik ook nog voor vergoedingen die ik toch niet gebruik zoals anti-conceptie.
MMarco •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
The Ryanair of health insurers. It’s cheaper, but the coverage is bare bones. I don’t recommend it, unless you’re prepared to pay for anything as even the ‘zorg beter’ packet is pretty much useless. For the 2-3 things that are covered, you’ve got free choice so I’ll give them that.
SS. Groosman •
Premie
Zorgkeuze
Service
Het jaar 2021 was voor mij geen prettig jaar, Ditzo heeft alles vergoed betreffende de ziekte, die mij overkwam. Tevens het persoonlijke contact met een van de medewerkers was informatief en zeer aangenaam. Ditzo is voor mij een geweldige verzekering.
Ddirk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
perfecte zorgverzekeraar, alles snel online te declareren, prima prijs en aanvullend voldoende. asr vitality afgenomen, maar tot dusver nog geen gebruik van gemaakt.
RRick •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Excellent, really. Straightforward website/app and nice personnel. No complaints so far. Price could always be better of course.
DDirk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Voor de overstap via de chat contact gehad met een medewerker over de vergoeding van een medicijn. Er is aangegeven dat het medicijn vergoed zou worden. Declaratie ervan wordt afgewezen en omdat er (door een technische fout) geen mogelijkheid is om de chat terug te halen wordt de bewijslast bij de klant neergelegd. Waardeloze service.
Kkim r. •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
nu al 2 jaar verzekerd bij de ditzo. nooit geen problemen en goedkope premie.
MMoniqu •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Na een aanvraag voor een vergoeding voor een bepaalde behandeling blijft men loze beloftes maken. “de afdeling kijkt er vandaag naar, dan heeft u morgen bericht”, “Ze lopen hartstikke achter op de afdeling, maar u heeft volgende week bericht”, “ik stuur u vanmiddag nog een overzicht van het contact”. Enzovoort enzovoort. Inmiddels anderhalve maand verder en nog steeds geen antwoord. Zelfs een klacht indienen op de website van ditzo kan niet vanwege “een technische storing”
DDitzo •
@Moniqu
Hi Monique, wat vervelend dat dit zo lang geduurd heeft. Allereerst onze oprechte excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaren hebt. Jouw machtigingsaanvraag is inmiddels afgehandeld, je ontvangt hierover bericht in jouw online omgeving. Laat het gerust weten als je verder nog vragen of opmerkingen hebt!
JJoss •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Excellent communication and service. App works great as well. I also like the free accident coverage that comes with the basic plan.
KKjeld •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Verkeerd voorgelicht door Ditzo bij de klantenservice. Ditzo geeft aan sorry wij kunnen het gesprek niet terugvinden. Dus de bewijslast ligt bij u. U had zelf het gesprek moeten opnemen.
Letterlijke citaat van Ditzo: “U geeft aan dat wij stellen dat wanneer een collega informatie aan u verstrekt waarvan wij niet kunnen beoordelen wat er aan u is toegezegd, wij hiervoor niet verantwoordelijk zijn en hier geen rechten aan kunnen ontlenen. U wilt weten wat ons standpunt hierin is. Uw beschrijving van ons standpunt is correct. “
NNicolas •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Quite happy with Ditzo. Clear and well-functioning app and quick, direct communication through whatsapp and phone. Their English is on par with most other organizations.
EEmma •
@Rosa Dank voor het delen van je review. Vervelend dat je dit zo ervaren hebt. Het is wellicht goed om te weten dat de voorwaarden en premies van de zorgverzekering jaarlijks kunnen wijzigen. Elk jaar rond 12 november maken wij de voorwaarden en premies voor het volgende jaar bekend. Dus rond 12-11-2021 zullen de voorwaarden en premies van 2022 bekend gemaakt worden. Je mag tegen die tijd ook altijd contact met ons opnemen om door te spreken wat er eventueel voor jou zou wijzigen. Heb je verder nog vragen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice, we staan graag voor je klaar!
SScholten •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima verzekering
MMaria •
Service
Dekking
Don’t like it so far. Communication is unacceptable. I am waiting more than two months to change my policy statement and they are still sending letters asking the wrong amount of money while when we talked on the phone they said they would change it. Sometimes they don’t answer to my messages.
SSaul •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Decent, straightforward company with higher value than most other companies, in my opinion.
Zero complaints so far.