Direct naar

Over IZA

IZA zorgverzekeraar N.V. biedt zorgverzekeringen aan voor mensen die werken in de publieke sector, bijvoorbeeld bij een gemeente, provincie of waterschap. Deze groep kan rekenen op een collectiviteitskorting van 10 procent op de basisverzekering en tot 20 procent op de aanvullende verzekering. Ook consumenten buiten deze doelgroep kunnen zich echter aansluiten bij IZA, maar dan zonder de collectieve voordelen.

IZA biedt twee basispolissen en meerdere aanvullende verzekeringen met vergoeding voor onder andere fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen en tandartskosten.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 146,95€ 139,95€ 149,95
2023-€ 141,95€ 132,95€ 147,85
2022-€ 132,65€ 126,15€ 138,55
2021-€ 124,45€ 120,90€ 130,35
2020-€ 119,95€ 120,90€ 125,85
2019-€ 119,70€ -€ 124,75
2018-€ 114,25€ -€ 118,50
2017-€ 110,00€ -€ 114,25
2016-€ 106,25€ -€ 109,25
2015-€ 92,60€ -€ 98,76

Wat vind je van IZA?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


452 reviews over IZA

  • EEd

    Per 1 januari 2024 ben ik overgestapt en heb gekozen voor IZA eigen keuze gecombineerd met IZA Classic Comfort.
    Uitgebreide dekking, inclusief tandheelkunde en fysio.

    Ik had geen wachttijd tandheelkunde ivm vorige polis.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPieter

    Helaas is telefonische bereikbaarheid lastig en kan ik als ik inlog (PC of mail) niet volgen wat er zoal gecommuniceerd wordt.

    Van mijn schoonmoeder zie ik niets terug in app of als ik inlog. De gegevens zouden bij mij schoonvader erbij moeten staan, maar ik zie niets staan online of in de app m.b.t. mijn schoonmoeder.

    Er is kennelijk een verzoek ingediend door een zorgverlener en we horen maar niet wat daarop jullie beslissing is.

    Ik ben gemachtigd, maar het is vreselijk lastig om (schoon-) ouders te helpen met dit soort zaken.

    Bij voorbaat dank voor uw reactie.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    5

    Service
    2
    Dekking
    5
  • TTineke van den Dries

    Kreeg vandaag een bloemetje via IZA mw Anouk Altstadt, om mij sterkte te wensen.
    Wat een attent en lief gebaar. En IZA was me al zo fijn tegemoet gekomen!

  • MMaria

    IZA is een goede verzekering, maar een probleem:
    Wij verblijven maanden lang in Turkije. Bij ziekenhuisnota’s in de Turkse taal is IZA niet thuis. Dit is bij andere verzekeraars geen probleem. Nota’s laten vertalen door een erkende tolk, kost (vaak) meer dan de declaratie zelf.
    Apothekers geven alleen een betaalbonnetje, deze zijn ook niet declareerbaar.
    MIN-punt IZA!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    6
  • BBuitenzorg

    Een uitstekende zorgverzekeraar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHugo

    Prima

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • VV Pieterse

    Vreselijk! Na overstap VGZ

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • SS Janssen

    Slechte service en vergoedingen niet volgens afspraak. Hele discussies. Nadat IZA is overgegaan naar VGZ zou ik dit niemand aanbevelen!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • JJos

    Een goede verzekering tegen voor huidige begrippen een redelijke premie.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • NNena van jlic

    Altijd goed berijdbaar vriendelijke mensen

  • NNena

    Heel tevreden met iza

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PP.A. van der Velden

    Verbroken verbindingen en onkunde medewerker klantenservice.

    Gisteren 22-12-2023 opnieuw een slechte ervaring met de bereikbaarheid van de klantenservice en incompetentie van de medewerker.
    1e poging tot contact: na 10 minuten wordt de verbinding verbroken
    2e poging tot contact: nadat de medewerkster mij in de wacht heeft bgezet bwordt na 24 mnuten de verbinding verbroken.
    3e poging tot contact: ik krijg een vriendelijke maar onwetende medewerker aan de lijn.
    -Gebeld voor een nadere uitleg van een tandartsnota vergoeding. Ik ontvang hiervoor 70% vergoeding omdat mijn tandarts een contract heeft met IZA.
    IZA stelt in haar brief dat zij een standaardtarief vergoeding geven omdat het gedeclareerde bedrag hoger is dan het standaardtarief. Gevraagd wat dit standaardtarief dan is omdat ik volgens mijn berekening € 1,07 meer vergoeding zou moeten ontvangen. De medewerker geeft aan dat de IZA het begrip standaardtarief niet kent en dat ik niet moeilijk moet boen over € 1,07. Dit soort verschillen komt volgens hem wel vaker voor. Hij geeft aan dat hij mij niet kan vertellen hoe hoog het standaardtarief is.
    Ik vraag de medewerker naar de lijst vergoedingen 2023 waarnaar de IZA op haar site verwijst en of hier de standaardvergoeding op staat. Hij geeft aan de lijst niet te kennen.
    -IZA stelt in haar brief dat een deel van de tandartsnota niet wordt vergoed omdat ik een eigen bijdrage moet betalen. Een bedrag wordt niet genoemd Op mijn vraag hoe hoog deze eigen bijdrage is stelt hij dat er geen sprake is van een eigen risico. Hij stelt dat bij de VGZ alle eigen bijdragen worden geboekt onder de noemer “ eigen risico”. Hij lijkt het verschil tussen eigen risico en eigen bijdrage niet te kennen.

    -Op mijn vraag of ik naar zijn volledige naam mag vragen in verband met een op te starten klachtenprocedure stelt hij deze niet te mogen geven. Hij adviseert mij vooral een klacht in te dienen omdat de kantenservice medewerkers het zat worden steeds de lading over zich heen te krijgen door de onduidelijkheid van de brieven inzake declaraties.

    Het gesprek wordt hierop door mij beëindigd.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    8
    • PP.A. van der Velden

      Correctie op mijn revieuw.Ik ontvang 70% vergoeding van de nota omdat mijn tandarts geen contract heeft met de IZA.

  • PP.A. van der Velden

    Contact met klantenservice wordt zonder reden verbroken.

    Gisteren 3 x gebeld met de IZA klantenservice omdat ik uitleg wilde over een niet vergoedde nota ingediend door mijn zorgverlener.
    Gesprek 1: door medewerkster werd tijdens het gesprek de verbinding verbroken. Reden: onbekend.
    Gesprek 2: tijdens de wacht werd de verbinding verbroken.
    Gesprek 3: uiteindelijk heb ik een uitleg gekregen. Het advies gekregen mijn zorgverlener te vertellen welke code deze moet gebruiken voor de declaratie,
    Te gek voor woorden dat ik contact moet opnemen met mijn zorgverlener over een onjuiste declaratie. Dat hoort naar mijn idee de IZA te doen.
    Alles bij elkaar heeft het 45 minuten gekost om een antwoord te krijgen. Schandalig.
    Ik krijg het gevoel dat mensen niet interessant zijn voor IZA. Alleen kostenbesparing is interessant.
    Dit is niet de eerste slechte ervaring met de IZA klantenservice. Het lijkt er soms op dat ik meer weet van de IZA voorwaarden dan de medewerker/ medewerkster van de klantenservice IZA.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    8
  • MM.koningen

    Ruime dekking en snelle betaling

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • VVan doorn

    Ben zeer tevreden met de onkosten vergoedingen en de behandelingen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • HH. Kimmels

    Al meer dan 50 jaar heb ik IZA als zorgverzekering. Nooit problemen, altijd goed bereikbaar en vriendelijke medewerkers. Ook uitstekend geholpen toen ik een keer (met een vermoeden van rughernia) een beroep deed op wachtlijstbemiddeling: in een mum van tijd kon ik terecht voor een mri-scan in een privé-kliniek elders in het land. De premies zijn concurrerend en de vergoedingen zijn goed, met een prima tandverzekering.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • VVanoorschot

    Goed

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AAnnelies Bijlsma

    Uitgebreide zorgverzekeraar met voldoende keuzemogelijkheid. Bereikbaarheid ook altijd goed. Service wordt voldoende /goed geboden maar dat mag je qua prijs ook wel verwachten.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • RRita

    Super blij met de iza
    Veilig trouw en behulpzaam

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJan.P van Heeren

    Worden altijd correct behandeld.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ .de Roos

    Ben al jaren bij de iza heb tot op heden geen klachten gehad word altijd correct geholpen door vriendelijke medewerkers en hun zorg pakket is goed en duidelijk

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BB.Meddens- van Aarsen

    Altijd snel en correct behandeld! Hartelijke groet B.Meddens !!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPatricia Bardi

    Hele Goode Service!

    Premie
    1

    Zorgkeuze

  • AA.A. Bruynooge

    Nooit klachten alles is altijd correct. Ik heb doorlopend oedeem therapie nodig na kanker veel problemen gekregen niet goed lopen enz. Ook fysio gym 1 x in de week iv met longproblemen . Ik ben blij met de IZA

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    10
  • KKaak

    Gewoon goede verzekering willen we

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    8
  • TThea Giesen-Roel

    Uitstekende zorgverzekeraar

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM.vlaswinkel

    Vindt hem toch erg duur

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    6
  • AAd van Ommeren

    Snelle afhandeling

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • AAd van Ommeren

    Snelle afhandeling van declaraties

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • AArthur Glas

    Ik ben al zeker 55 jaar verzekerd bij het IZA. Nooit geen klachten gehad en altijd met veel service behandeld

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHuub Mommers

    Al mijn hele leven lid bij de IZA. Altijd stipt bij insturen facturen en betaling binnen enkele dagen. Kan overal bij elk ziekenhuis of anderszins terecht zonder bijbetaling ook in het buitenland. Naar mijn mening is er geen betere.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ.m van der Ven

    Goede voorlichting en snelle afhandeling van rekeningen Kortom een goede verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PP. M. Krielen

    Al jaren deze zorgverzekeraar nooit geen problemen gehad. Meer hoef ik er niet over te schrijven, goed is goed.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • TTrees MP van den Borne-Bruijnis

    Ik ben al jaren blij met IZA. Nooit geen problemen en altijd meewerkend. Ik hoop nog lang verzekerd te blijven bij deze Zorgverzekeraar

    Dekking
    10
  • PPaul van der Sloot

    Alles goed geregeld.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    8
  • RRuud Coers

    Prima verzekering met een goede dekking!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJan Posthuma

    Op zich is de zorgverzekeraar uitstekend maar de afhandeling van medische zorgkosten duurt te lang. Je krijgt een halfjaar na de behandeling pas een afrekening van de kosten en dan ben je vaak de draad kwijt welke kosten je als gezin gemaakt hebt. En dat dan vooral in de dure maanden van het jaar

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Ggelaudemans

    nooit problemen mee gehad

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • SSTELLA KOBBEN

    Zeer vriendelijke en geduldig uitleggende mensen aan de telefoon gehad als ik uitleg nodig had.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • TTheo Knottnerus

    Ik ben zeer tevreden over mijn verzekering. Wat zorgkeuze betreft, wordt dit ondersteund door de huisarts

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    7
  • WW. Kuiper

    Al 53 jaar tevreden met IZA

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRia stolte

    Zeer betrouwbaar en altijd vriendelijk en correct duidelijk als je vragen hebt.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTheo Vonk

    Duidelijkheid, goede prijs kwaliteit verhouding. Goede telefonische bereikbaarheid met namen voor ouderen van belang

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTon van Berkel

    Al vele jaren zijn mijn vrouw (ambtenaar) en ik verzekerd bij IZA. Alles klopt bij IZA en de motivatie om over te stappen ontbreekt volledig.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarleen Gunther

    Zeer tevreden ; goede vergoedingen.
    Snelle afhandeling

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ttjeerd

    Nooit problemen ervaren met declaraties, declareren gaat op eenvoudige wijze via de app. De app van de zorgverzekeraar is overzichtelijk, klantvriendelijk en beidt ruim voldoende informatie. Het aantal gecontracteerde zorgaanbieders is ruim. Wel ben ik van mening dat de aanvullende zorgverzekering aardig aan de prijs is.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    5

    Service
    7
    Dekking
    3
  • WWim Meij

    geen probleem gehad

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    7
  • BBill Wouters

    De verzekeraar kan goed rekenen en zorgt dat de premie elk jaar maximaal omhoog gaat. Diverse medicijnen moeten een eigen bijdrage worden betaald. Ook de vergoedingen worden elk jaar minder

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    5
    Dekking
    8
  • AAnna kuijs-buur

    Mijn man is 71 jaar lid van de iza
    Ik ben 46 jaar lid
    Wij hebben gelukkig nooit problemen gehad met de super verzekering de iza

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Cc.v.d.pruik

    zijn al een hele tijd bij deze verzekeraar,meer dan 30 jaar,alleen de premie is ook aardig gestegen met der jaren

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9

Kan het goedkoper?