152 beoordelingen


0900 - 80 36


Kan het goedkoper?

IZA

Premie
7,0

Service
7,8

Zorgkeuze
7,9

Vergoeding
7,7

Direct naar

Over IZA

IZA zorgverzekeraar N.V. biedt zorgverzekeringen aan voor mensen die werken in de publieke sector, bijvoorbeeld bij een gemeente, provincie of waterschap. Deze groep kan rekenen op een collectiviteitskorting van 10 procent op de basisverzekering en tot 20 procent op de aanvullende verzekering. Ook consumenten buiten deze doelgroep kunnen zich echter aansluiten bij IZA, maar dan zonder de collectieve voordelen.

IZA biedt twee basispolissen en meerdere aanvullende verzekeringen met vergoeding voor onder andere fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen en tandartskosten.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2020€ 125,85€ 119,95--
2019€ 124,75€ 119,70--
2018€ 118,50€ 114,25--
2017€ 114,25€ 110,00--
2016€ 109,25€ 106,25--
2015€ 98,76€ 92,60--

Wat vind je van IZA?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

152 reviews over IZA

  • CCootje

    tot nu toe hebben wij geen klachten, wel zien wij dat er steeds minder vergoed wordt, en er soms ook om moet “”vechten” en veel tijd kwijt zijn aan het ‘vechten !

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    7

  • BBrenda Bom

    Via mijn werkgever collectief verzekerd. Vindt de premie hoog, maar de kwaliteit is goed. Met de IzaZorg app kan ik heel makkelijk declaraties indienen en die worden snel verwerkt ook. Bij eventuele vragen is de klantenservice goed bereikbaar en wordt ik vriendelijk te woord gestaan. Met mijn aanvullende verzekering heb ik een zeer ruim aantal bezoeken aan de fysiotherapeut in mijn pakket, wat voor mij belangrijk is. Ook erg fijn dat ik die zelf kan kiezen. Klein minpuntje is de vergoeding voor brillen en lenzen, maar die vind ik bij alle verzekeraars beperkt. Het meeverzekeren van een gezinslid is ook zeer eenvoudig te regelen.

    Premie
    5
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • AA. Maas

    Voor ons nog altijd de beste zorgverzekeraar. met goede vergoedingen

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MMarjolein Vos

    Goede ervaringen, snelle uitbetaling van de declaraties. Vrije keuze in zorgaanbieders en duidelijke app waar je terecht kunt voor informatie over vergoedingen.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • AArie

    Misleidende verzekering,
    Hangen telefoon op als je graag antwoorden wil,

    Asociaal personeel.

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • EEsther

    Uiteraard erg duur. Maar welke zorgverzekering is dat niet. Mis dat ik zelf kan kiezen wat ik verzekerd wil hebben. Service tot nu toe goed

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • AAnje Muis

    Goede app. Snelle uitbetaling. Geen klachten. Nooit problemen met vergoedingen gehad

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • BBram Muit

    De premie is wat hoog. De aanvullende verzekering is goed geregeld ook de service is prima. ik word altijd goed te woord gestaan

    Premie
    6
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    10

  • DD.S. Bijlsma

    IZA is een betrouwbare en goede verzekering .

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • JJudith Comvalius

    Ik moet zeggen dat ik (gelukkig) niet zo heel vaak gebruik hoef te maken van de zorgverzekering maar de aantal keren dat dit wel het geval was heb ik heel makkelijk via de website en een keer via de app , mijn declaratie kunnen indienen. Je maakt een kopie van de factuur of foto en je verstuurd het met een paar klikken. Je krijgt vrij snel bericht of het wel of niet is goedgekeurd.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • HHugo Warnier

    Digitaal is alles snel en gemakkelijk te regelen. Ook heb met een persoonlijke inlog goed inzicht in je verzekering en ontvangen vergoedingen. En natuurlijk kan je ook goed nakijken waar je eventueel recht op hebt.
    En voor mijn gezin was dit de meest voordelige keuze, hetgeen natuurlijk niet onbelangrijk is.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • CC.M.L.Hermans v. Diessen

    Ben al ruim 50 jaar lid van IZA en wil nooit iets anders,

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • FFrank Rammeloo

    Heeft nog nooit tot problemen geleid. Als er iets niet klopte werd dit altijd opgelost en of goed toegelicht. Ik zit er al bijna 35 jaar. Al vaak vergeleken met anderen of het interessant is om over te stappen maar steevast komen zij er bij mij als voordeligst en betrouwbaar uit.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • PPaul

    Mijn ervaring is goed. Ik hoeft mij geen zorgen te maken over de declaraties, deze worden netjes afgehandeld.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • HHennie Stam

    Valt niet veel op aan te merken, soms een behandeling verplichten die onnodig duurder is, dan een logische stap

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MM.

    Tevreden

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • JJan Peeters

    IZA is al 52 jaar tot mijn volle tevredenheid mijn zorgverzekeraar. Na mijn pensionering heb ik een enkele keer gekeken naar een andere verzekeraar, maar telkens kwam ik al gauw tot de conclusie dat er geen enkele verzekeraar betere voorwaarden heeft dan IZA. IZA blijft dus mijn zorgverzekeraar.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • PPolderman

    Goede verzekeraar, denken met je mee. Geven tips hoe dingen aan te pakken als je chronisch ziek bent. Vergoeden voldoende zonder discussies.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • GG.g.Breems-Dijs

    Wij hebben deze verzekering al jaren en bevalt ons uitstekend!
    Wij blijven het IZA trouw!

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFerdi

    Al meer dan 25 jaar mijn verzekering. Altijd alles keurig en snel afgehandeld. Goed bereikbaar, zowel telefonisch als via mijn IZA. Handige app zonder veel poespas.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRichard

    Prima zorgverzekering, goede service, duidelijk

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFrans

    Service oké maar premie veel te hoog.

    Premie
    1
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • RRoland

    Duur maar wel goed

    Premie
    2
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRvV

    Niet de goedkoopste verzekering, en niet altijd de menselijke kant begrijpen bij een zorg vraag. Al vele jaren bij IZA verzekerd.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • JJan dV

    Tevreden klant. Al jaren verzekerd via overheidscollectief.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJc jansen

    Ben ruim 40 jaar bij iza
    Ben tevreden
    Word altijd goed geholpen

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • BBiels Dwarsligger

    Ik vind Iza erg duur en voor veel dingen moet ik ondanks extra bijverzekeren nog een hoop bij betalen, o.a. tandarts.

    Komend jaar stap ik over.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    1

  • SSchuurmans

    Zeer vervelende ervaring gehad met een aanvraag voor een behandeltraject. De menselijke kant en de nood achter de zorgvraag wordt niet gezien, er is enkel oog voor geld. Dat is niet hoe je behandeld wilt worden als er zorg nodig is.

    Premie
    8
    Service
    5
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    7

  • Ggroothuizen

    altijd duidelijke uitleg en fijne app

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • EEmine Solak

    Zeer slecht niet bereid om opgevraagde persoonlijke informatie toe te sturen. Alles wat gevraagd word kan niet is niet mogelijk.

    Premie
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • WW. Pappelendam

    Een aantal jaren geleden wel eens gebeld omdat ik een vraag had . Een meneer stond mij uitstekend te woord. Een dame met een Limburgs accent heeft mij een aantal keren onplezierig te woord gestaan . Ze begreep of mijn vraag niet of had geen zin zich in de vraag te verdiepen . Jammer ! Ik bel niet meer om info geen zin in een voorgeprogrammeerd antwoord.

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • AAyse Dogan

    Ik probeer jullie al een week te bereiken wordt opgenomen geen antwoordt het kan niet zo zijn dat mensen jullie niet kunnen bereiken erg slecht geregeld daar schrik ik van en vind het heel slordig ik bel al meer dan 20 x wordt opgenomen maar jullie horen mij niet zeer teleurgesteld

  • LLeo

    Fijne zorgverzekeraar met veel aanvullende opties. Korting via het rijk.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    10

  • RRuud Beskers

    Ben jaren al verzekerd bij de IZA en was tevreden hierover.
    Maar ik betaal toch een redelijk bedrag aan verzekerd bedrag en ben ook nog
    aanvullend verzekerd. Maar tot mijn verbazing krijg je voor farmaceutische geneesmiddelen weinig of in het geheel niet vergoed.
    Ben je in het buitenland en je wordt daar geholpen ontvang je van de IZA ook geen vergoeding.
    Ga je naar de oogarts ontvang je ook hiervoor een factuur. Ik vraag mij of waarvoor
    ik nu verzekerd ben. Ga je naar de tandtechnici ontvang je wederom een rekening.
    Ik betaal aan premie een bedrag van € 307.12 per maand voor 2 personen.
    Ik vraag mij af wat ik nog wel vergoed krijg. Stel als ik vanwege de Corona wordt opgenomen ontvang ik waarschijnlijk een factuur waar je een lening voor moet afsluiten.
    Ik begrijp niet hoe de IZA zo laag gezakt is.
    Ik vermoed dat ze veel winst willen maken in 2018 262 miljoen euro.

    Ik begrijp er niets van dat ze wel denken aan het rendement maar niet denken aan hun klanten

    Premie
    5
    Service
    2
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    3

    • GG.Zomer

      @Ruud Beskers
      Ik betaal 340,-per maand en heb dezelde ervaringen ,zo wordt de 12,50 voor de reanimatie
      herhalingscursus niet meer vergoed,door de maagkanker van mijn vrouw wordt de sondevoeding (8,- per dag) niet vergoed omdat het geen voorkeur middel is en in het ziekenhuis kregen we een andere sondepomp omdat iza de gebruikelijke niet vergoed en alle medicijnen moeten we zelf betalen.
      Kortom IZA is een waardeloze zorgverzekeraar en na 35 jaar IZA overweeg ik volgend jaar om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar

  • AAd

    De Eigen bijdrage GVS is gewoon omgezet naar Eigen risico. Geen discussie over mogelijk. Dus de belastingdienst gaat niet meer akkoord met extra ziektekosten want het is nu “eigen risico”. Dat je daar als verzekeraar aan meewerkt is echt niet sociaal-maatschappelijk verantwoord. En dat met die hoge premies die IZA rekent.

    Premie
    2
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • JJoke

    Er wordt minder vergoed. Zou keuze willen hebben in bijvoorbeeld anticonceptie ed.

    Premie
    3
    Service
    4
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    3

  • TTrudie Hogenboom

    Ik ben al 40 jaar verzekerd bij de IZA tot mijn volle tevredenheid. Natuurlijk heb ik ook aanvragen gedaan die niet verzekerd werden. Natuurlijk heb ik ook vergoedingen gewild die niet haalbaar waren. Maar de service van de medewerkers is altijd perfect geweest. Vriendelijk, meedenkend en respectvol.
    Bij verkeerde keuze waar ik later spijt van had werd dit teruggedraaid.
    Ik zit heel goed bij deze verzekeraar en denk er niet over om weg te gaan naar een ander.

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRob van Beem

    Was voorheen goedkoper en betere service, nu al een aantal keren geen vergoeding gehad terwijl ik wel recht erop had. Na bellen uiteindelijk goed gekomen. Mensen aan de telefoon niet vriendelijk. Kortom, gaat sterk achteruit.

    Premie
    4
    Service
    6
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • Kkoos regeer

    Snel kontakt, als dat nodig is. Vergoeding(en) wat laat bij geschreven.

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • CCM

    Prijzig, maar geen gedoe.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • DD Segers

    Vlotte afhandeling van de rekeningen. Als je vragen hebt wordt je altijd correct en netjes te woord gestaan. mensen zijn deskundig op hun vakgebied als ze iets niet meteen kunnen regelen wordt het wel zo snel mogelijk doorgegeven.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • PPR²

    Zorgkeuze en dekking zijn goed, premie te hoog.

    Premie
    4
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • BBea

    Het is een verzekeraar met een goede premie en uitstekende vergoedingen. Ben heel tevreden met hoe alles be- en afgehandeld wordt. Er is ook een ruime keus in uitbreiding van de basisverzekering. Dit staat ook heel duidelijk op de site uitgelegd.
    Elk jaar vergelijk ik de zorgverzekeringen weer en elk jaar kom ik weer uit bij IZA. De uitbetaling gaat vlot en als je een vraag hebt, dan helpen ze je uitstekend aan de telefoon.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • JJdP

    Heel gemengde gevoelens over de service. Naast de onduidelijkheid over wat onder Groepszwemmen voor reumapatiënten verstaan wordt (elders heet dat hydrotherapie of bewegen in warm water) is deze vergoeding in de aanvullende verzekeringen zover weggestopt dat het alleen vindbaar is als de voorwaarden op een pdf-bestand gedownload worden van de site.
    Verder werden de vergoeding van een gedeeltelijke prothese pas na 3x lang telefoneren vergoed, maar dan ook nog eens rechtstreeks aan de zorgverlener zonder melding aan mij. Gelukkig was de zorgverlener zo attent om de vergoeding aan mij door te sturen. Overigens kunnen ze bij de telefonische service alleen bellen, dus neem gesprekken op. Mailen of een brief sturen kunnen ze niet. Zelfs niet als bevestiging van afspraken.

    Premie
    8
    Service
    5
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • GG. Bex

    Service bij declaratie zeer matig. Wijzen declaratie af. Met reden nemen alleen originelen in behandeling. Dat gaat moeilijk met scannen. Dan doe je het maar ouderwets met originelen. Terwijl ze aangeven je krijgt originelen niet meer retour. Dan krijg je een nieuwe andere afwijzing. Alleen declaraties van bepaalde landen worden in behandeling genomen. Deze van mij moeten naar een vertaalbureau. Ze weten schijnbaar niet wat medical massage betekend dat moet vertaald worden door een vertaalbureau. Mocht ik dit doen gaat natuurlijk weer afwijzingsgrond 1 in werking alleen originelen. En zo is de cirkel rond. Meest storende vind ik nog dat ze helemaal niet reageren op klachten.

    Premie
    8
    Service
    2
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • BBen

    Een degelijke goede zorgverzekeraar.
    Waar de premie wellicht net ietsje hoger ligt maar de service ook.
    Declaraties vaak binnen 2 werkdagen uitbetaald krijgen is daar een voorbeeld van.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • GG. Hoekstra

    Waarom een 0900-nummer bij IZA en geen 088-nummer. Er staat bij IZA “gebruikelijke belkosten”,maar hoeveel is dat?

    Premie
    6
    Service
    1
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • EEdward

    Geweldig services en helder en duidelijk qwa vergoeding, tevens een handige App om alles te regelen

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • HHans

    Wat een verschrikkelijke boevenclub is de IZA. Alles aanvullend verzekerd en een brace voor je arm bij een schouderluxatie krijg je niet eens vergoed. Om dit nog erger te maken mag het bedrag van de zelf gekochte brace á 100€ niet eens afgetrokken worden van het eigen risico. Daarna ben ik maar van ellende naar een spiritueel heler gegaan dat word gelukkig wel vergoed…… prioriteiten laten we maar zeggen!

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    2

  • AAAD

    Na ongeveer 50 jaar IZA zonder klachten voelen wij ons met de nieuwe premie voor 2020 wel behoorlijk gepakt. Wij reageren niet zo snel maar dit is toch wel te gek. Voor 2 personen 232 euro per jaar meer is toch niet uit te leggen. Voor deze 232 euro blijft het pakket gewoon hetzelfde. Dat is dan 324 euro per maand u hoeft verder niets te doen. Het halveren van de collectiviteitskorting voelt als een extra prijsverhoging die alleen maar prettig is voor IZA. Op onze leeftijd nog even overstappen lijkt geen optie. We accepteren deze verhoging dan ook onder protest. Na alle goed ervaringen is dit iets wat je van IZA niet zou verwachten.

    Premie
    4
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    4

    • EEdvanstraaten

      @AAD
      Direct met je eens deze verzekeraar word ook te duur.eigen risico is ook veel te hoog.daarbij ook nog veel zorg die uit het basis pakket is verwijdert.