search

Zoeken

Direct naar

Over IZA

IZA zorgverzekeraar N.V. biedt zorgverzekeringen aan voor mensen die werken in de publieke sector, bijvoorbeeld bij een gemeente, provincie of waterschap. Deze groep kan rekenen op een collectiviteitskorting van 10 procent op de basisverzekering en tot 20 procent op de aanvullende verzekering. Ook consumenten buiten deze doelgroep kunnen zich echter aansluiten bij IZA, maar dan zonder de collectieve voordelen.

IZA biedt twee basispolissen en meerdere aanvullende verzekeringen met vergoeding voor onder andere fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen en tandartskosten.

Zorgpremie

Jaar Natura (select) Natura Combinatie Restitutie
2024€ 139,95€ 146,95€ 149,95-
2023€ 132,95€ 141,95€ 147,85-
2022€ 126,15€ 132,65€ 138,55-
2021€ 120,90€ 124,45€ 130,35-
2020€ 120,90€ 119,95€ 125,85-
2019€ -€ 119,70€ 124,75-
2018€ -€ 114,25€ 118,50-
2017€ -€ 110,00€ 114,25-
2016€ -€ 106,25€ 109,25-
2015€ -€ 92,60€ 98,76-

IZA nieuws

Wat vind je van IZA?

Klik op de sterren om te beoordelen

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


454 reviews over IZA

  • SSonja Tienstra

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Sinds aanvang mijn werkzame leven 1992 als ambtenaar verzekerd bij IZA. Nu in 2024 is de moeite om in te loggen op de website op “Mijn IZA bijna niet meer mogelijk om daar nog je gegevens of overzichten of vergoedingen te bekijken. En door hulp die achterlijke Ai die mijn bijna uit mijn vel doen springen. Overweeg naar andere zorgverzekering over te stappen. Helaas@! Was in vroegere tijden een goed werkende verzekering. Ook met hun website!! Nu koste het uren met vragen via een brief om iets te weten te komen.

  • FFerry van Oosterwijk

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 7

    Dekking

    star 2

    Al 37 jaar vind ik de IZA een uitstekende zorgverzekering. Nu heb ik een rekening van € 230 van spoedeisende hulp in het buitenland. De rekening wordt tot € 180 vergoed. Er moet een verslag bij van de diagnose en behandeling. Naast dat het onduidelijk is wat er in het verslag moet staan, is het volkomen duidelijk wat er aan de hand was. Snap niet dat IZA zo moeilijk doet. Bureaucratische reactie.

  • EEd

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Per 1 januari 2024 ben ik overgestapt en heb gekozen voor IZA eigen keuze gecombineerd met IZA Classic Comfort.
    Uitgebreide dekking, inclusief tandheelkunde en fysio.

    Ik had geen wachttijd tandheelkunde ivm vorige polis.

  • PPieter

    Premie

    star 3

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 2

    Dekking

    star 5

    Helaas is telefonische bereikbaarheid lastig en kan ik als ik inlog (PC of mail) niet volgen wat er zoal gecommuniceerd wordt.

    Van mijn schoonmoeder zie ik niets terug in app of als ik inlog. De gegevens zouden bij mij schoonvader erbij moeten staan, maar ik zie niets staan online of in de app m.b.t. mijn schoonmoeder.

    Er is kennelijk een verzoek ingediend door een zorgverlener en we horen maar niet wat daarop jullie beslissing is.

    Ik ben gemachtigd, maar het is vreselijk lastig om (schoon-) ouders te helpen met dit soort zaken.

    Bij voorbaat dank voor uw reactie.

  • TTineke van den Dries

    Kreeg vandaag een bloemetje via IZA mw Anouk Altstadt, om mij sterkte te wensen.
    Wat een attent en lief gebaar. En IZA was me al zo fijn tegemoet gekomen!

  • MMaria

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 7

    Dekking

    star 6

    IZA is een goede verzekering, maar een probleem:
    Wij verblijven maanden lang in Turkije. Bij ziekenhuisnota’s in de Turkse taal is IZA niet thuis. Dit is bij andere verzekeraars geen probleem. Nota’s laten vertalen door een erkende tolk, kost (vaak) meer dan de declaratie zelf.
    Apothekers geven alleen een betaalbonnetje, deze zijn ook niet declareerbaar.
    MIN-punt IZA!

  • BBuitenzorg

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Een uitstekende zorgverzekeraar

  • HHugo

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 8

    Prima

  • VV Pieterse

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Vreselijk! Na overstap VGZ

  • SS Janssen

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Slechte service en vergoedingen niet volgens afspraak. Hele discussies. Nadat IZA is overgegaan naar VGZ zou ik dit niemand aanbevelen!

  • JJos

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Een goede verzekering tegen voor huidige begrippen een redelijke premie.

  • NNena van jlic

    Altijd goed berijdbaar vriendelijke mensen

  • NNena

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Heel tevreden met iza

  • PP.A. van der Velden

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 1

    Dekking

    star 8

    Verbroken verbindingen en onkunde medewerker klantenservice.

    Gisteren 22-12-2023 opnieuw een slechte ervaring met de bereikbaarheid van de klantenservice en incompetentie van de medewerker.
    1e poging tot contact: na 10 minuten wordt de verbinding verbroken
    2e poging tot contact: nadat de medewerkster mij in de wacht heeft bgezet bwordt na 24 mnuten de verbinding verbroken.
    3e poging tot contact: ik krijg een vriendelijke maar onwetende medewerker aan de lijn.
    -Gebeld voor een nadere uitleg van een tandartsnota vergoeding. Ik ontvang hiervoor 70% vergoeding omdat mijn tandarts een contract heeft met IZA.
    IZA stelt in haar brief dat zij een standaardtarief vergoeding geven omdat het gedeclareerde bedrag hoger is dan het standaardtarief. Gevraagd wat dit standaardtarief dan is omdat ik volgens mijn berekening € 1,07 meer vergoeding zou moeten ontvangen. De medewerker geeft aan dat de IZA het begrip standaardtarief niet kent en dat ik niet moeilijk moet boen over € 1,07. Dit soort verschillen komt volgens hem wel vaker voor. Hij geeft aan dat hij mij niet kan vertellen hoe hoog het standaardtarief is.
    Ik vraag de medewerker naar de lijst vergoedingen 2023 waarnaar de IZA op haar site verwijst en of hier de standaardvergoeding op staat. Hij geeft aan de lijst niet te kennen.
    -IZA stelt in haar brief dat een deel van de tandartsnota niet wordt vergoed omdat ik een eigen bijdrage moet betalen. Een bedrag wordt niet genoemd Op mijn vraag hoe hoog deze eigen bijdrage is stelt hij dat er geen sprake is van een eigen risico. Hij stelt dat bij de VGZ alle eigen bijdragen worden geboekt onder de noemer “ eigen risico”. Hij lijkt het verschil tussen eigen risico en eigen bijdrage niet te kennen.

    -Op mijn vraag of ik naar zijn volledige naam mag vragen in verband met een op te starten klachtenprocedure stelt hij deze niet te mogen geven. Hij adviseert mij vooral een klacht in te dienen omdat de kantenservice medewerkers het zat worden steeds de lading over zich heen te krijgen door de onduidelijkheid van de brieven inzake declaraties.

    Het gesprek wordt hierop door mij beëindigd.

    • PP.A. van der Velden

      Correctie op mijn revieuw.Ik ontvang 70% vergoeding van de nota omdat mijn tandarts geen contract heeft met de IZA.

  • PP.A. van der Velden

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 8

    Contact met klantenservice wordt zonder reden verbroken.

    Gisteren 3 x gebeld met de IZA klantenservice omdat ik uitleg wilde over een niet vergoedde nota ingediend door mijn zorgverlener.
    Gesprek 1: door medewerkster werd tijdens het gesprek de verbinding verbroken. Reden: onbekend.
    Gesprek 2: tijdens de wacht werd de verbinding verbroken.
    Gesprek 3: uiteindelijk heb ik een uitleg gekregen. Het advies gekregen mijn zorgverlener te vertellen welke code deze moet gebruiken voor de declaratie,
    Te gek voor woorden dat ik contact moet opnemen met mijn zorgverlener over een onjuiste declaratie. Dat hoort naar mijn idee de IZA te doen.
    Alles bij elkaar heeft het 45 minuten gekost om een antwoord te krijgen. Schandalig.
    Ik krijg het gevoel dat mensen niet interessant zijn voor IZA. Alleen kostenbesparing is interessant.
    Dit is niet de eerste slechte ervaring met de IZA klantenservice. Het lijkt er soms op dat ik meer weet van de IZA voorwaarden dan de medewerker/ medewerkster van de klantenservice IZA.

  • MM.koningen

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Ruime dekking en snelle betaling

  • VVan doorn

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 9

    Dekking

    star 8

    Ben zeer tevreden met de onkosten vergoedingen en de behandelingen

  • HH. Kimmels

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 9

    Dekking

    star 10

    Al meer dan 50 jaar heb ik IZA als zorgverzekering. Nooit problemen, altijd goed bereikbaar en vriendelijke medewerkers. Ook uitstekend geholpen toen ik een keer (met een vermoeden van rughernia) een beroep deed op wachtlijstbemiddeling: in een mum van tijd kon ik terecht voor een mri-scan in een privé-kliniek elders in het land. De premies zijn concurrerend en de vergoedingen zijn goed, met een prima tandverzekering.

  • VVanoorschot

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Goed

  • AAnnelies Bijlsma

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 8

    Dekking

    star 9

    Uitgebreide zorgverzekeraar met voldoende keuzemogelijkheid. Bereikbaarheid ook altijd goed. Service wordt voldoende /goed geboden maar dat mag je qua prijs ook wel verwachten.

  • RRita

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Super blij met de iza
    Veilig trouw en behulpzaam

  • JJan.P van Heeren

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Worden altijd correct behandeld.

  • JJ .de Roos

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Ben al jaren bij de iza heb tot op heden geen klachten gehad word altijd correct geholpen door vriendelijke medewerkers en hun zorg pakket is goed en duidelijk

  • BB.Meddens- van Aarsen

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Altijd snel en correct behandeld! Hartelijke groet B.Meddens !!

  • PPatricia Bardi

    Premie

    star 1

    Hele Goode Service!

  • AA.A. Bruynooge

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 10

    Nooit klachten alles is altijd correct. Ik heb doorlopend oedeem therapie nodig na kanker veel problemen gekregen niet goed lopen enz. Ook fysio gym 1 x in de week iv met longproblemen . Ik ben blij met de IZA

  • KKaak

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 6

    Dekking

    star 8

    Gewoon goede verzekering willen we

  • TThea Giesen-Roel

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Uitstekende zorgverzekeraar

  • MM.vlaswinkel

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 6

    Dekking

    star 6

    Vindt hem toch erg duur

  • AAd van Ommeren

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 10

    Dekking

    star 8

    Snelle afhandeling

  • AAd van Ommeren

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 8

    Snelle afhandeling van declaraties

  • AArthur Glas

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Ik ben al zeker 55 jaar verzekerd bij het IZA. Nooit geen klachten gehad en altijd met veel service behandeld

  • HHuub Mommers

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Al mijn hele leven lid bij de IZA. Altijd stipt bij insturen facturen en betaling binnen enkele dagen. Kan overal bij elk ziekenhuis of anderszins terecht zonder bijbetaling ook in het buitenland. Naar mijn mening is er geen betere.

  • JJ.m van der Ven

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Goede voorlichting en snelle afhandeling van rekeningen Kortom een goede verzekering

  • PP. M. Krielen

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 6

    Al jaren deze zorgverzekeraar nooit geen problemen gehad. Meer hoef ik er niet over te schrijven, goed is goed.

  • TTrees MP van den Borne-Bruijnis

    Dekking

    star 10

    Ik ben al jaren blij met IZA. Nooit geen problemen en altijd meewerkend. Ik hoop nog lang verzekerd te blijven bij deze Zorgverzekeraar

  • PPaul van der Sloot

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 6

    Dekking

    star 8

    Alles goed geregeld.

  • RRuud Coers

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Prima verzekering met een goede dekking!

  • JJan Posthuma

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Op zich is de zorgverzekeraar uitstekend maar de afhandeling van medische zorgkosten duurt te lang. Je krijgt een halfjaar na de behandeling pas een afrekening van de kosten en dan ben je vaak de draad kwijt welke kosten je als gezin gemaakt hebt. En dat dan vooral in de dure maanden van het jaar

  • Ggelaudemans

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 9

    Dekking

    star 9

    nooit problemen mee gehad

  • SSTELLA KOBBEN

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 10

    Dekking

    star 8

    Zeer vriendelijke en geduldig uitleggende mensen aan de telefoon gehad als ik uitleg nodig had.

  • TTheo Knottnerus

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 6

    Dekking

    star 7

    Ik ben zeer tevreden over mijn verzekering. Wat zorgkeuze betreft, wordt dit ondersteund door de huisarts

  • WW. Kuiper

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Al 53 jaar tevreden met IZA

  • RRia stolte

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Zeer betrouwbaar en altijd vriendelijk en correct duidelijk als je vragen hebt.

  • TTheo Vonk

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Duidelijkheid, goede prijs kwaliteit verhouding. Goede telefonische bereikbaarheid met namen voor ouderen van belang

  • TTon van Berkel

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Al vele jaren zijn mijn vrouw (ambtenaar) en ik verzekerd bij IZA. Alles klopt bij IZA en de motivatie om over te stappen ontbreekt volledig.

  • MMarleen Gunther

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Zeer tevreden ; goede vergoedingen.
    Snelle afhandeling

  • Ttjeerd

    Premie

    star 3

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 7

    Dekking

    star 3

    Nooit problemen ervaren met declaraties, declareren gaat op eenvoudige wijze via de app. De app van de zorgverzekeraar is overzichtelijk, klantvriendelijk en beidt ruim voldoende informatie. Het aantal gecontracteerde zorgaanbieders is ruim. Wel ben ik van mening dat de aanvullende zorgverzekering aardig aan de prijs is.

  • WWim Meij

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 6

    Dekking

    star 7

    geen probleem gehad

  • BBill Wouters

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 5

    Dekking

    star 8

    De verzekeraar kan goed rekenen en zorgt dat de premie elk jaar maximaal omhoog gaat. Diverse medicijnen moeten een eigen bijdrage worden betaald. Ook de vergoedingen worden elk jaar minder