IZA
7,6 Score uit 454 reviews
Premie
7,0
Service
7,7
Zorgkeuze
7,9
Dekking
7,8
SSonja Tienstra •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Sinds aanvang mijn werkzame leven 1992 als ambtenaar verzekerd bij IZA. Nu in 2024 is de moeite om in te loggen op de website op “Mijn IZA bijna niet meer mogelijk om daar nog je gegevens of overzichten of vergoedingen te bekijken. En door hulp die achterlijke Ai die mijn bijna uit mijn vel doen springen. Overweeg naar andere zorgverzekering over te stappen. Helaas@! Was in vroegere tijden een goed werkende verzekering. Ook met hun website!! Nu koste het uren met vragen via een brief om iets te weten te komen.
ReagerenFFerry van Oosterwijk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al 37 jaar vind ik de IZA een uitstekende zorgverzekering. Nu heb ik een rekening van € 230 van spoedeisende hulp in het buitenland. De rekening wordt tot € 180 vergoed. Er moet een verslag bij van de diagnose en behandeling. Naast dat het onduidelijk is wat er in het verslag moet staan, is het volkomen duidelijk wat er aan de hand was. Snap niet dat IZA zo moeilijk doet. Bureaucratische reactie.
ReagerenEEd •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Per 1 januari 2024 ben ik overgestapt en heb gekozen voor IZA eigen keuze gecombineerd met IZA Classic Comfort.
Uitgebreide dekking, inclusief tandheelkunde en fysio.
Ik had geen wachttijd tandheelkunde ivm vorige polis.
ReagerenPPieter •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Helaas is telefonische bereikbaarheid lastig en kan ik als ik inlog (PC of mail) niet volgen wat er zoal gecommuniceerd wordt.
Van mijn schoonmoeder zie ik niets terug in app of als ik inlog. De gegevens zouden bij mij schoonvader erbij moeten staan, maar ik zie niets staan online of in de app m.b.t. mijn schoonmoeder.
Er is kennelijk een verzoek ingediend door een zorgverlener en we horen maar niet wat daarop jullie beslissing is.
Ik ben gemachtigd, maar het is vreselijk lastig om (schoon-) ouders te helpen met dit soort zaken.
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
ReagerenTTineke van den Dries •
Kreeg vandaag een bloemetje via IZA mw Anouk Altstadt, om mij sterkte te wensen.
ReagerenWat een attent en lief gebaar. En IZA was me al zo fijn tegemoet gekomen!
MMaria •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
IZA is een goede verzekering, maar een probleem:
ReagerenWij verblijven maanden lang in Turkije. Bij ziekenhuisnota’s in de Turkse taal is IZA niet thuis. Dit is bij andere verzekeraars geen probleem. Nota’s laten vertalen door een erkende tolk, kost (vaak) meer dan de declaratie zelf.
Apothekers geven alleen een betaalbonnetje, deze zijn ook niet declareerbaar.
MIN-punt IZA!
BBuitenzorg •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een uitstekende zorgverzekeraar
ReagerenHHugo •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima
ReagerenVV Pieterse •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Vreselijk! Na overstap VGZ
ReagerenSS Janssen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Slechte service en vergoedingen niet volgens afspraak. Hele discussies. Nadat IZA is overgegaan naar VGZ zou ik dit niemand aanbevelen!
ReagerenJJos •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een goede verzekering tegen voor huidige begrippen een redelijke premie.
ReagerenNNena van jlic •
Altijd goed berijdbaar vriendelijke mensen
ReagerenNNena •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Heel tevreden met iza
ReagerenPP.A. van der Velden •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Verbroken verbindingen en onkunde medewerker klantenservice.
Gisteren 22-12-2023 opnieuw een slechte ervaring met de bereikbaarheid van de klantenservice en incompetentie van de medewerker.
1e poging tot contact: na 10 minuten wordt de verbinding verbroken
2e poging tot contact: nadat de medewerkster mij in de wacht heeft bgezet bwordt na 24 mnuten de verbinding verbroken.
3e poging tot contact: ik krijg een vriendelijke maar onwetende medewerker aan de lijn.
-Gebeld voor een nadere uitleg van een tandartsnota vergoeding. Ik ontvang hiervoor 70% vergoeding omdat mijn tandarts een contract heeft met IZA.
IZA stelt in haar brief dat zij een standaardtarief vergoeding geven omdat het gedeclareerde bedrag hoger is dan het standaardtarief. Gevraagd wat dit standaardtarief dan is omdat ik volgens mijn berekening € 1,07 meer vergoeding zou moeten ontvangen. De medewerker geeft aan dat de IZA het begrip standaardtarief niet kent en dat ik niet moeilijk moet boen over € 1,07. Dit soort verschillen komt volgens hem wel vaker voor. Hij geeft aan dat hij mij niet kan vertellen hoe hoog het standaardtarief is.
Ik vraag de medewerker naar de lijst vergoedingen 2023 waarnaar de IZA op haar site verwijst en of hier de standaardvergoeding op staat. Hij geeft aan de lijst niet te kennen.
-IZA stelt in haar brief dat een deel van de tandartsnota niet wordt vergoed omdat ik een eigen bijdrage moet betalen. Een bedrag wordt niet genoemd Op mijn vraag hoe hoog deze eigen bijdrage is stelt hij dat er geen sprake is van een eigen risico. Hij stelt dat bij de VGZ alle eigen bijdragen worden geboekt onder de noemer “ eigen risico”. Hij lijkt het verschil tussen eigen risico en eigen bijdrage niet te kennen.
-Op mijn vraag of ik naar zijn volledige naam mag vragen in verband met een op te starten klachtenprocedure stelt hij deze niet te mogen geven. Hij adviseert mij vooral een klacht in te dienen omdat de kantenservice medewerkers het zat worden steeds de lading over zich heen te krijgen door de onduidelijkheid van de brieven inzake declaraties.
Het gesprek wordt hierop door mij beëindigd.
ReagerenPP.A. van der Velden •
Correctie op mijn revieuw.Ik ontvang 70% vergoeding van de nota omdat mijn tandarts geen contract heeft met de IZA.
ReagerenPP.A. van der Velden •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Contact met klantenservice wordt zonder reden verbroken.
Gisteren 3 x gebeld met de IZA klantenservice omdat ik uitleg wilde over een niet vergoedde nota ingediend door mijn zorgverlener.
ReagerenGesprek 1: door medewerkster werd tijdens het gesprek de verbinding verbroken. Reden: onbekend.
Gesprek 2: tijdens de wacht werd de verbinding verbroken.
Gesprek 3: uiteindelijk heb ik een uitleg gekregen. Het advies gekregen mijn zorgverlener te vertellen welke code deze moet gebruiken voor de declaratie,
Te gek voor woorden dat ik contact moet opnemen met mijn zorgverlener over een onjuiste declaratie. Dat hoort naar mijn idee de IZA te doen.
Alles bij elkaar heeft het 45 minuten gekost om een antwoord te krijgen. Schandalig.
Ik krijg het gevoel dat mensen niet interessant zijn voor IZA. Alleen kostenbesparing is interessant.
Dit is niet de eerste slechte ervaring met de IZA klantenservice. Het lijkt er soms op dat ik meer weet van de IZA voorwaarden dan de medewerker/ medewerkster van de klantenservice IZA.
MM.koningen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ruime dekking en snelle betaling
ReagerenVVan doorn •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ben zeer tevreden met de onkosten vergoedingen en de behandelingen
ReagerenHH. Kimmels •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al meer dan 50 jaar heb ik IZA als zorgverzekering. Nooit problemen, altijd goed bereikbaar en vriendelijke medewerkers. Ook uitstekend geholpen toen ik een keer (met een vermoeden van rughernia) een beroep deed op wachtlijstbemiddeling: in een mum van tijd kon ik terecht voor een mri-scan in een privé-kliniek elders in het land. De premies zijn concurrerend en de vergoedingen zijn goed, met een prima tandverzekering.
ReagerenVVanoorschot •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goed
ReagerenAAnnelies Bijlsma •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Uitgebreide zorgverzekeraar met voldoende keuzemogelijkheid. Bereikbaarheid ook altijd goed. Service wordt voldoende /goed geboden maar dat mag je qua prijs ook wel verwachten.
ReagerenRRita •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Super blij met de iza
ReagerenVeilig trouw en behulpzaam
JJan.P van Heeren •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Worden altijd correct behandeld.
ReagerenJJ .de Roos •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ben al jaren bij de iza heb tot op heden geen klachten gehad word altijd correct geholpen door vriendelijke medewerkers en hun zorg pakket is goed en duidelijk
ReagerenBB.Meddens- van Aarsen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Altijd snel en correct behandeld! Hartelijke groet B.Meddens !!
ReagerenPPatricia Bardi •
Premie
Hele Goode Service!
ReagerenAA.A. Bruynooge •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Nooit klachten alles is altijd correct. Ik heb doorlopend oedeem therapie nodig na kanker veel problemen gekregen niet goed lopen enz. Ook fysio gym 1 x in de week iv met longproblemen . Ik ben blij met de IZA
ReagerenKKaak •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Gewoon goede verzekering willen we
ReagerenTThea Giesen-Roel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Uitstekende zorgverzekeraar
ReagerenMM.vlaswinkel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Vindt hem toch erg duur
ReagerenAAd van Ommeren •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Snelle afhandeling
ReagerenAAd van Ommeren •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Snelle afhandeling van declaraties
ReagerenAArthur Glas •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik ben al zeker 55 jaar verzekerd bij het IZA. Nooit geen klachten gehad en altijd met veel service behandeld
ReagerenHHuub Mommers •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al mijn hele leven lid bij de IZA. Altijd stipt bij insturen facturen en betaling binnen enkele dagen. Kan overal bij elk ziekenhuis of anderszins terecht zonder bijbetaling ook in het buitenland. Naar mijn mening is er geen betere.
ReagerenJJ.m van der Ven •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goede voorlichting en snelle afhandeling van rekeningen Kortom een goede verzekering
ReagerenPP. M. Krielen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al jaren deze zorgverzekeraar nooit geen problemen gehad. Meer hoef ik er niet over te schrijven, goed is goed.
ReagerenTTrees MP van den Borne-Bruijnis •
Dekking
Ik ben al jaren blij met IZA. Nooit geen problemen en altijd meewerkend. Ik hoop nog lang verzekerd te blijven bij deze Zorgverzekeraar
ReagerenPPaul van der Sloot •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Alles goed geregeld.
ReagerenRRuud Coers •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima verzekering met een goede dekking!
ReagerenJJan Posthuma •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Op zich is de zorgverzekeraar uitstekend maar de afhandeling van medische zorgkosten duurt te lang. Je krijgt een halfjaar na de behandeling pas een afrekening van de kosten en dan ben je vaak de draad kwijt welke kosten je als gezin gemaakt hebt. En dat dan vooral in de dure maanden van het jaar
ReagerenGgelaudemans •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
nooit problemen mee gehad
ReagerenSSTELLA KOBBEN •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zeer vriendelijke en geduldig uitleggende mensen aan de telefoon gehad als ik uitleg nodig had.
ReagerenTTheo Knottnerus •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik ben zeer tevreden over mijn verzekering. Wat zorgkeuze betreft, wordt dit ondersteund door de huisarts
ReagerenWW. Kuiper •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al 53 jaar tevreden met IZA
ReagerenRRia stolte •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zeer betrouwbaar en altijd vriendelijk en correct duidelijk als je vragen hebt.
ReagerenTTheo Vonk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Duidelijkheid, goede prijs kwaliteit verhouding. Goede telefonische bereikbaarheid met namen voor ouderen van belang
ReagerenTTon van Berkel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al vele jaren zijn mijn vrouw (ambtenaar) en ik verzekerd bij IZA. Alles klopt bij IZA en de motivatie om over te stappen ontbreekt volledig.
ReagerenMMarleen Gunther •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zeer tevreden ; goede vergoedingen.
ReagerenSnelle afhandeling
Ttjeerd •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Nooit problemen ervaren met declaraties, declareren gaat op eenvoudige wijze via de app. De app van de zorgverzekeraar is overzichtelijk, klantvriendelijk en beidt ruim voldoende informatie. Het aantal gecontracteerde zorgaanbieders is ruim. Wel ben ik van mening dat de aanvullende zorgverzekering aardig aan de prijs is.
ReagerenWWim Meij •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
geen probleem gehad
ReagerenBBill Wouters •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
De verzekeraar kan goed rekenen en zorgt dat de premie elk jaar maximaal omhoog gaat. Diverse medicijnen moeten een eigen bijdrage worden betaald. Ook de vergoedingen worden elk jaar minder
Reageren