IZA
7,6 Score uit 474 reviews
Premie
7,0
Service
7,7
Zorgkeuze
7,9
Dekking
7,8
IIneke eijsbouts •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Nog geen problemen gehad en bijna overal terecht kunnen
ReagerenMMarie •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Aan het begin van mijn IZA verzekering was ik erg blij met de zorgverzekering. Ik had altijd een uitgebreide basisverzekering met een flinke aanvullende verzekering. Echter, sinds IZA onderdeel is van VGZ merk ik een veel strenger beleid t.a.v. bv de voorkeursmedicijnen. Onwrikbaar. Daar stoor ik mij gigantisch aan. Vooral het pantropazol medicijn wisselt zo vaak in voorkeur… De hulpstoffen bij sommige medicijnen veroorzaken huiduitslag en jeuk, vooral op mijn hoofd. Ik heb nooit last bij aurobindo, maar dat is geen voorkeurs medicijn. Dus medische noodzaak moet er voor zorgen dat ik aurobindo krijg. is door apotheker zelf aangegeven. Elke keer nu dat ik mijn medicijnen ophaal bij apotheker is er discussie. Genant, terwijl huisarts aangeeft: medische noodzaak. Enfin, altijd gedoe. Dit is tot nu enige struikelpunt. Verder tevreden over iZA, bereikbaarheid en communicatie. Nu nog een goedwerkende app…. ( heeft het altijd goed gedaan, maar op mijn nieuwe iphone lijkt er iets misgegaan. nu domein “mijn iza en app” is niet te bereiken. dus kan ik niet inloggen en moet dus regelmatig bellen. Probleem is nog niet opgelost. Ik ga dit jaar wel goed kijken naar de vergelijker. Ik betaal wel erg veel premie ( €232,) per maand per 2025.
ReagerenHHans Raven. •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Als ik heel eerlijk moet zijn, dan moet ik zeggen dat ik vind dat de premie steeds hoger wordt en dat de vergoedingen steeds lager worden en minder uitgebreid. Als je ziet wat je maandelijks moet betalen dat is niet meer normaal.
ReagerenJammer maar wat doe je eraan.
PP.B.Perdon-Kool •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Altijd directe afhandeling. Telefonisch contact zeer meelevend en behulpzaam.
ReagerenGGerard van der Vlist •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima verzekering, nooit geen problemen, ook niet bij machtigingen en opnames, medicijnen.
ReagerenGGerard van der Vlist •
Premie
Zorgkeuze
Service
Nooit geen problemen, ook niet met machtigingen en opnames.
ReagerenCC.J.J.Kuiper •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Uitstekende verzekering, goede service, behulpzaam, goede alarmcentrale, prettige digitale omgeving
ReagerenMM. El aidi •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goed service,klant vriendelijke
ReagerenJJ van den Bos •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Premie is aardig hoog..
ReagerenRuime/goede vrijheid zorgkeuze.
Hoge vergoeding fysio
JJ van den Bos •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goede service, geen klachten.
ReagerenRuime fysio voorziening.
PPeter Jochems •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al jaren een zeer betrouwbare solide partij in de wereld van de zorgaanbieder. Geen poespas en duidelijkheid in de keuzes die voor jou van belang zijn. Zowel declaraties en informatie vraag zijn zeer service gericht en duidelijk.
ReagerenMMarian Kuizenga •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
We zijn al jaren met te vredenheid verzekerd bij IZA
ReagerenKK. Diepeveen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Duidelijke website declaraties snel betaald
ReagerenGGerard Onrust •
Premie
Zorgkeuze
Service
Nette service en de facturering verloopt vlekkeloos
ReagerenKKees Stada •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al heel lang ben ik coöperatief verzekerd bij de IZA. Heel tevreden ben ik. Telefonisch snel geholpen! Vroeger moest je zelf de rekeningen opsturen. Diverse keren, zelfs voor zeer ernstige kanker, heb ik in het ziekenhuis gelegen. Ik zie geen rekening en er wordt rechtstreeks betaald. Jammer dat de vergoedingen van de tandarts niet bijgesteld worden.
ReagerenMMonique •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima verzekering, maar wel een opmerking. De tandartsverzekering gaat ieder jaar omhoog, de rekening van de tandarts gaat ook ieder jaar omhoog, maar het verzekerde bedrag is al jaren hetzelfde. Je kunt ieder jaar steeds minder met het verzekerde bedrag. Wordt het niet tijd om de verzekerde bedragen eens aan te passen. Of wil IZA dat we dan maar een duurder pakket nemen of zelf meer bijbetalen.
ReagerenEEdwin •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik heb onlangs een tandarts factuur ingediend die men afkeurde, terwijl deze aan alle voorwaarden voldoet. Klantendienst kan mij niet helpen, kan factuur ineens niet inzien (2x ingediend, 2x zelfde verhaal). Reden van afkeur klopt niet. IZA laat niets meer weten… slechte service helaas.
ReagerenSSonja Tienstra •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Sinds aanvang mijn werkzame leven 1992 als ambtenaar verzekerd bij IZA. Nu in 2024 is de moeite om in te loggen op de website op “Mijn IZA bijna niet meer mogelijk om daar nog je gegevens of overzichten of vergoedingen te bekijken. En door hulp die achterlijke Ai die mijn bijna uit mijn vel doen springen. Overweeg naar andere zorgverzekering over te stappen. Helaas@! Was in vroegere tijden een goed werkende verzekering. Ook met hun website!! Nu koste het uren met vragen via een brief om iets te weten te komen.
ReagerenFFerry van Oosterwijk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al 37 jaar vind ik de IZA een uitstekende zorgverzekering. Nu heb ik een rekening van € 230 van spoedeisende hulp in het buitenland. De rekening wordt tot € 180 vergoed. Er moet een verslag bij van de diagnose en behandeling. Naast dat het onduidelijk is wat er in het verslag moet staan, is het volkomen duidelijk wat er aan de hand was. Snap niet dat IZA zo moeilijk doet. Bureaucratische reactie.
ReagerenMMieke Beeren •
@Ferry van Oosterwijk
ReagerenIk loop ook steeds tegen bureaucratie aan inzake rekeningen Turkije. Totaal geen begrip voor omstandigheden waar we geen grip op hebben.
EEd •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Per 1 januari 2024 ben ik overgestapt en heb gekozen voor IZA eigen keuze gecombineerd met IZA Classic Comfort.
Uitgebreide dekking, inclusief tandheelkunde en fysio.
Ik had geen wachttijd tandheelkunde ivm vorige polis.
ReagerenPPieter •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Helaas is telefonische bereikbaarheid lastig en kan ik als ik inlog (PC of mail) niet volgen wat er zoal gecommuniceerd wordt.
Van mijn schoonmoeder zie ik niets terug in app of als ik inlog. De gegevens zouden bij mij schoonvader erbij moeten staan, maar ik zie niets staan online of in de app m.b.t. mijn schoonmoeder.
Er is kennelijk een verzoek ingediend door een zorgverlener en we horen maar niet wat daarop jullie beslissing is.
Ik ben gemachtigd, maar het is vreselijk lastig om (schoon-) ouders te helpen met dit soort zaken.
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
ReagerenTTineke van den Dries •
Kreeg vandaag een bloemetje via IZA mw Anouk Altstadt, om mij sterkte te wensen.
ReagerenWat een attent en lief gebaar. En IZA was me al zo fijn tegemoet gekomen!
MMaria •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
IZA is een goede verzekering, maar een probleem:
ReagerenWij verblijven maanden lang in Turkije. Bij ziekenhuisnota’s in de Turkse taal is IZA niet thuis. Dit is bij andere verzekeraars geen probleem. Nota’s laten vertalen door een erkende tolk, kost (vaak) meer dan de declaratie zelf.
Apothekers geven alleen een betaalbonnetje, deze zijn ook niet declareerbaar.
MIN-punt IZA!
BBuitenzorg •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een uitstekende zorgverzekeraar
ReagerenHHugo •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima
ReagerenVV Pieterse •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Vreselijk! Na overstap VGZ
ReagerenSS Janssen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Slechte service en vergoedingen niet volgens afspraak. Hele discussies. Nadat IZA is overgegaan naar VGZ zou ik dit niemand aanbevelen!
ReagerenJJos •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een goede verzekering tegen voor huidige begrippen een redelijke premie.
ReagerenNNena van jlic •
Altijd goed berijdbaar vriendelijke mensen
ReagerenNNena •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Heel tevreden met iza
ReagerenPP.A. van der Velden •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Verbroken verbindingen en onkunde medewerker klantenservice.
Gisteren 22-12-2023 opnieuw een slechte ervaring met de bereikbaarheid van de klantenservice en incompetentie van de medewerker.
1e poging tot contact: na 10 minuten wordt de verbinding verbroken
2e poging tot contact: nadat de medewerkster mij in de wacht heeft bgezet bwordt na 24 mnuten de verbinding verbroken.
3e poging tot contact: ik krijg een vriendelijke maar onwetende medewerker aan de lijn.
-Gebeld voor een nadere uitleg van een tandartsnota vergoeding. Ik ontvang hiervoor 70% vergoeding omdat mijn tandarts een contract heeft met IZA.
IZA stelt in haar brief dat zij een standaardtarief vergoeding geven omdat het gedeclareerde bedrag hoger is dan het standaardtarief. Gevraagd wat dit standaardtarief dan is omdat ik volgens mijn berekening € 1,07 meer vergoeding zou moeten ontvangen. De medewerker geeft aan dat de IZA het begrip standaardtarief niet kent en dat ik niet moeilijk moet boen over € 1,07. Dit soort verschillen komt volgens hem wel vaker voor. Hij geeft aan dat hij mij niet kan vertellen hoe hoog het standaardtarief is.
Ik vraag de medewerker naar de lijst vergoedingen 2023 waarnaar de IZA op haar site verwijst en of hier de standaardvergoeding op staat. Hij geeft aan de lijst niet te kennen.
-IZA stelt in haar brief dat een deel van de tandartsnota niet wordt vergoed omdat ik een eigen bijdrage moet betalen. Een bedrag wordt niet genoemd Op mijn vraag hoe hoog deze eigen bijdrage is stelt hij dat er geen sprake is van een eigen risico. Hij stelt dat bij de VGZ alle eigen bijdragen worden geboekt onder de noemer “ eigen risico”. Hij lijkt het verschil tussen eigen risico en eigen bijdrage niet te kennen.
-Op mijn vraag of ik naar zijn volledige naam mag vragen in verband met een op te starten klachtenprocedure stelt hij deze niet te mogen geven. Hij adviseert mij vooral een klacht in te dienen omdat de kantenservice medewerkers het zat worden steeds de lading over zich heen te krijgen door de onduidelijkheid van de brieven inzake declaraties.
Het gesprek wordt hierop door mij beëindigd.
ReagerenPP.A. van der Velden •
Correctie op mijn revieuw.Ik ontvang 70% vergoeding van de nota omdat mijn tandarts geen contract heeft met de IZA.
ReagerenPP.A. van der Velden •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Contact met klantenservice wordt zonder reden verbroken.
Gisteren 3 x gebeld met de IZA klantenservice omdat ik uitleg wilde over een niet vergoedde nota ingediend door mijn zorgverlener.
ReagerenGesprek 1: door medewerkster werd tijdens het gesprek de verbinding verbroken. Reden: onbekend.
Gesprek 2: tijdens de wacht werd de verbinding verbroken.
Gesprek 3: uiteindelijk heb ik een uitleg gekregen. Het advies gekregen mijn zorgverlener te vertellen welke code deze moet gebruiken voor de declaratie,
Te gek voor woorden dat ik contact moet opnemen met mijn zorgverlener over een onjuiste declaratie. Dat hoort naar mijn idee de IZA te doen.
Alles bij elkaar heeft het 45 minuten gekost om een antwoord te krijgen. Schandalig.
Ik krijg het gevoel dat mensen niet interessant zijn voor IZA. Alleen kostenbesparing is interessant.
Dit is niet de eerste slechte ervaring met de IZA klantenservice. Het lijkt er soms op dat ik meer weet van de IZA voorwaarden dan de medewerker/ medewerkster van de klantenservice IZA.
MM.koningen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ruime dekking en snelle betaling
ReagerenVVan doorn •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ben zeer tevreden met de onkosten vergoedingen en de behandelingen
ReagerenHH. Kimmels •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al meer dan 50 jaar heb ik IZA als zorgverzekering. Nooit problemen, altijd goed bereikbaar en vriendelijke medewerkers. Ook uitstekend geholpen toen ik een keer (met een vermoeden van rughernia) een beroep deed op wachtlijstbemiddeling: in een mum van tijd kon ik terecht voor een mri-scan in een privé-kliniek elders in het land. De premies zijn concurrerend en de vergoedingen zijn goed, met een prima tandverzekering.
ReagerenVVanoorschot •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goed
ReagerenAAnnelies Bijlsma •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Uitgebreide zorgverzekeraar met voldoende keuzemogelijkheid. Bereikbaarheid ook altijd goed. Service wordt voldoende /goed geboden maar dat mag je qua prijs ook wel verwachten.
ReagerenRRita •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Super blij met de iza
ReagerenVeilig trouw en behulpzaam
JJan.P van Heeren •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Worden altijd correct behandeld.
ReagerenJJ .de Roos •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ben al jaren bij de iza heb tot op heden geen klachten gehad word altijd correct geholpen door vriendelijke medewerkers en hun zorg pakket is goed en duidelijk
ReagerenBB.Meddens- van Aarsen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Altijd snel en correct behandeld! Hartelijke groet B.Meddens !!
ReagerenPPatricia Bardi •
Premie
Hele Goode Service!
ReagerenAA.A. Bruynooge •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Nooit klachten alles is altijd correct. Ik heb doorlopend oedeem therapie nodig na kanker veel problemen gekregen niet goed lopen enz. Ook fysio gym 1 x in de week iv met longproblemen . Ik ben blij met de IZA
ReagerenKKaak •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Gewoon goede verzekering willen we
ReagerenTThea Giesen-Roel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Uitstekende zorgverzekeraar
ReagerenMM.vlaswinkel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Vindt hem toch erg duur
ReagerenAAd van Ommeren •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Snelle afhandeling
ReagerenAAd van Ommeren •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Snelle afhandeling van declaraties
ReagerenAArthur Glas •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik ben al zeker 55 jaar verzekerd bij het IZA. Nooit geen klachten gehad en altijd met veel service behandeld
ReagerenHHuub Mommers •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al mijn hele leven lid bij de IZA. Altijd stipt bij insturen facturen en betaling binnen enkele dagen. Kan overal bij elk ziekenhuis of anderszins terecht zonder bijbetaling ook in het buitenland. Naar mijn mening is er geen betere.
Reageren