210 beoordelingen


0900 - 80 36


Kan het goedkoper?

IZA

Premie
7,1

Service
7,9

Zorgkeuze
8,1

Vergoeding
7,9

Direct naar

Over IZA

IZA zorgverzekeraar N.V. biedt zorgverzekeringen aan voor mensen die werken in de publieke sector, bijvoorbeeld bij een gemeente, provincie of waterschap. Deze groep kan rekenen op een collectiviteitskorting van 10 procent op de basisverzekering en tot 20 procent op de aanvullende verzekering. Ook consumenten buiten deze doelgroep kunnen zich echter aansluiten bij IZA, maar dan zonder de collectieve voordelen.

IZA biedt twee basispolissen en meerdere aanvullende verzekeringen met vergoeding voor onder andere fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen en tandartskosten.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2021€ 130,35€ 124,45--
2020€ 125,85€ 119,95--
2019€ 124,75€ 119,70--
2018€ 118,50€ 114,25--
2017€ 114,25€ 110,00--
2016€ 109,25€ 106,25--
2015€ 98,76€ 92,60--

Wat vind je van IZA?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

210 reviews over IZA

  • Nnick vrolijk

    van de kastje naar de muur

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AA.H. van Gils

    Bijzonder slecht. IZA heeft de aanvullende verzekeringsvoorwaarden gewijzigd na ingang van het nieuwe kalenderjaar. Kennelijk kan dat allemaal zo maar.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • TTamara Driesprong

    Onlangs contact met IZA gehad voor advies over een tandartsbehandeling. Opeens kreeg ik een paar dagen na het telefoongesprek een bos bloemen thuis! Hartstikke bedankt IZA voor de goede service.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • LLouisa Hoebe

    De laatste brief met betrekking tot het op mijn smartphone installeren van de zorgpas sloeg echt alles wat ik tot nu toe aan negatieve ervaringen heb opgedaan. Het is schandalig zoals de verzekering waarvan ik vanaf 1971 bij aangesloten ben, mij probeert over te halen om alles maar via het digitale te regelen. En dan ook nog de infantiliserende toon waarop ik word toegesproken….

  • EE. Klaassen-van Polanen Petel

    Tot nu toe ging alles vrij goed, maar de allerlaatste mail…. nou sorry jongens, dat wil echt niet meer. Ik snap er geen hout meer van. Wij zijn met ons tweeën en gepensioneerd. We moeten nu allebei op onze telefoon dezelfde IZA zorg app installeren? Of juist niet? Nergens een goed telefoonnummer te bekennen. Ja, telefoonnummers zat, maar niet over dit onderwerp. Hopeloos…

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

    • Pp.hoeksma

      @E. Klaassen-van Polanen Petel

      Helemaal mee eens. Je word permanent doorverwezen maar ergens een “contact” is klikken. Ik voel me ook af en toe hopeloos zeker met dit verplichte digitale gebeuren.

  • LLeo van Agthoven

    Op zich een goede verzekering. Het is echter volstrekt onredelijk dat de vergoeding voor een niet gecontracteerde fysio is verlaagd van € 30,96 naar € 17,50 per zitting. Ik heb daarover een klacht ingediend, maar de trein rijdt door. Ik voel mij volstrekt niet serieus genomen ondanks een gesprek met een IZA-medewerker.

    Premie
    6
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    4

  • JJohan

    Tevreden over de IZA. Maar gelukkig verdwijnt de collectiviteitskorting binnenkort, de sigaar uit eigendoos!

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • NNico

    Ik vind het een prima verzekering

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • JJan Stoel

    Goede verzekeraar, maar de verzekeringspakketten worden steeds meer uitgekleed en de premie hoger.

    Premie
    3
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • BBerry de Wit

    Van 1960 tot 2006 verzekerd bij het IZA als medewerker van de gemeente Groningen.
    Daarna door emigratie naar de UK buiten de boot gevallen. Dit jaar is mijn echtgenote overleden en ben ik op verzoek van de kinderen terug gekomen naar Nederland. Probeer nu weer verzekerd te worden bij het IZA, waar ik in 46 jaar geen klachten over heb gehad.

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Bben huiskamp

    .transparant
    .efficiënt in de uitvoering (Classic Comfort: binnen enkele dagen na declareren betaling 🙂
    .binnenkort 50 jaar (kritisch) lid – ik weet dus waarover ik spreek

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    9

  • JJ.I.van Ernst

    Deze maand – december dus – krijg ik een herinnering voor het betalen van de poliskosten “vóór 17 december 2020”. Als deze mail juist is dan vraag ik u eerst uw administratie goed te raadplegen alvorens mij de stuipen op het lijf te jagen.
    De bedoelde factuur is op 1 december 2020 door de Regiobank overgemaakt op uw bankrekening: NL75 INGB 0000 7049 27.

  • WWillem van der Ploeg

    Het wordt zo langzamerhand beschamend, hoeveel premie jullie als zorgverzekeraars vragen. En zeg nou niet dat het echt nodig is, want als ik zie hoeveel reclame er gemaakt wordt op de televisie om over te stappen, dan moet hier wel bakken met geld aan verdiend worden.
    Verder wil ik wel even zeggen, dat de zorg bij u goed voor elkaar is.
    Dit moest ik even kwijt, want de onvrede van de mensen over het steeds maar verhogen van de premie is gigantisch, en dat lijken de verzekeraars maar niet te zien.

    Premie
    4
    Service
    7
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • MMarcel P. – Groningen

    Ik vind het zeer vervelend en schandalig dat IZA veel te vroeg de premie int (bij automatische incasso). Zo wordt de premie voor december 2020 al op 27 november automatisch afgeschreven. Dat is 5 werkdagen te vroeg. Gebeld met IZA maar is niets aan te doen. IZA is prima verzekeraar maar dit moeten ze echt verbeteren!
    gr. Marcel.

    Premie
    5
    Service
    2
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • RR Schouten

    19 jaar bij iza.
    vind nu dat het tijd wordt om verder te kijken.
    De premie gaat naar 150 euro incl tandarts en fisio
    bij een andere betaal ik 109. zonder tandarts en fisio
    als ik bij iza de verzekering neemt betaal ik 130 euro
    scheelt toch 21 euro per maand

    Premie
    1
    Service
    4
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • LL,B,Emmerzael

    Ben tevreden.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RR.S. De Cleir

    Veel rekeningen worden automatisch vergoed, niet voorschieten of zelf indienen. Zeker een pluspunt. Minpunt de veelal duurdere supplementen verkrijgbaar bij de apotheek worden niet vergoed. Als je niet tegen de reguliere medicijnen kan is dit een dure aangelegenheid. Ook bij de belastingdienst niet te declareren.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • PP.H.Westdijk

    ben zowat 55 jaar bij de IZA en nog altijd zeer tevreden

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • GGreetje Hilbolling

    Zolang ik heb gewerkt bij de overheid, en ook nu ik gepensioneerd ben, ben ik al verzekerd bij IZA. Tijdens mijn werkzame leven waren we als ambtenaren verplicht verzekerd bij IZA. Was altijd een prima verzekering (geen ziekenfonds, maar particulier). De verzekering bevalt nog altijd goed (het is natuurlijk een verzekering en die betalen het liefst zo weinig mogelijk uit). Ik heb de comfort verzekering, daar zit o.a. ook een tandartsverzekering in. Ingediende declaraties worden snel betaald. Nog nooit problemen gehad. Volgend jaar dus maar weer IZA.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • AAnnelies

    Met de IZA restitutiepolis en een aanvullende verzekering is de dekking zeer ruim. Je kunt overal terecht . Mocht er al eens een vraag zijn dan is de klantenservice goed bereikbaar. Met de website heb je een uitgebreid overzicht van de gemaakte kosten en wat wel en niet vergoed is. Jammer vind ik wel dat je bij een aanvullende polis altijd een pakket af moet nemen. Ik heb bijvoorbeeld geen behoefte aan alternatieve geneeswijzen, maar die zitten altijd in mijn aanvullende verzekering. Zo zullen er ook mensen zijn die dit wel willen, maar geen vergoeding voor een bril. Meer modulaire aanvullende polis zou dus welkom zijn. Dit is overigens ook een minpuntje bij andere verzekeraars,

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    6

  • CC Francke

    Als je declareert krijg je snel je geld terug.
    Ook vragen worden goed en adequaat beantwoord

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • II.W. van de Wijngaard

    Al sinds 1983 bij de IZA en altijd keurige afhandelingen. Nog nooit iets naars mee gehad dus zeeeeer tevreden.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • AA. Meijer

    Altijd alles goed geregeld.

    Premie
    4
    Service
    9
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    9

  • MM.P.Th. de Gou-Houba.

    Tragisch zijn onze ervaringen met de afwikkelingen van onze declaraties vanaf 2019. Op brieven wordt niet gereageerd. Declaraties worden genegeerd. De ambtenaar klachten zegt niet te hoeven reageren op nalatigheden van de afdeling buitenland. Echtgenote van een oud-burgemeester van Haarlem,vandaar IZA klas 2A, doch ook sedert 1947 bij VGZ klas 2A verzekerd zijnde, wordt men nu behandeld als een fraudeur. Volgens het Hof van Justitie EU artikel 56 ondermijnt Uw administratie de beperking van het vrije verkeer, aldus een oordeel van de geschilencommissie. Gaarne Uw antwoord wachtende, vriendelijk gegroet!

  • Wwim elsing

    website goed, heldere informatie, snelle beantwoording van vragen, meedenkende mensen voor het oplossen van een probleem

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Jj.kempenaars

    ruime vergoedingtandarts bij classic

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • TTheo van den Broek

    Betalen snel uit.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • OOtto Jelsma

    Goed

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • JJan Kooij

    Ik ben verzekerd via de werkgever bij Iza en maak gebruik van een collectiviteitskorting. Maak zelden gebruik van de verzekering omdat ik gelukkig nooit wat mankeer. Enkel zo nu en dan naar de tandarts. Maar ja, het is een verplichting om verzekerd te zijn. Zelf dus weinig te melden, maar hoor wel van de collega’s dat zij tevreden zijn. En ik dus ook, maar dan juist dat ik ze niet of nauwelijks nodig hebt.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • AAdry van der Linden

    Ben al 55 jaar verzekerd bij IZA.
    Nooit geen problemen gehad.
    Prima, betrouwbaar, behulpzaam.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MMartine

    Duidelijke correspondentie. Contact is heel fijn. Prijs/kwaliteit top! Tevreden verzekerde.

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • GG. de Lange

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • JJan van der sleen

    Prijs kwaliteit is in evenwicht

    Premie
    9
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • FFranny

    Ben nog steeds erg tevreden niet voor niet al meer dan 20 jaar verzekerd bij IZA. Sinds een jaar of 3 is mijn partner ook mee verzekerd en dat kon allemaal tegen dezelfde voorwaarden en collectiviteit. Medewerkers zijn erg behulpzaam. Kortom een zeer tevreden klant

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • EE. Bekkering

    De nota’s van de geleverde zorg worden perfect afgehandeld. Bij hoge kosten van de eigen bijdrage kunnen deze – indien wenselijk – in termijnen worden voldaan.
    Verder is het goed verzekerd te zijn bij IZA.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJ.M.van derVen

    Al jaren hier verzeker goede service en goed persoonlijk contact kortom voel mijn hier goed bij

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • EEva

    Al een jaar of 5 verzekerd bij IZA, tot volle tevredenheid. Alles wordt altijd snel en juist afgehandeld, nooit een probleem gehad bij hen.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • MMargreet Huisman

    Gaat altijd goed. Nooit klachten. Wij zijn al jaren hier verzekerd.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MMarzena Podemska

    Uitstekende klantenservices. Altijd bereikbaar. Bijna alles online te regelen maar indien nodig ook goed telefonisch bereikbaar en goede adviezen. Ruim 20 jaren een klant van. Wellicht niet goedkoopste maar altijd tevreden als klant geweest.

    Premie
    4
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRAYMOND

    Dit is een recht toe recht aan verzekering. Heb tot nu toe geen enkel probleem gehad met vergoeding van mijn zorgbehoefte.

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFrans

    Zijn prima

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFrans

    Prima info op mijn vragen.
    Voldoende voorzieningen beschikbaar.
    Goede prijs kwaliteit verhouding.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFrans

    Prima premie voor hele goede en uitgebreide zorgverzekering.
    Goede ervaringen met deze verzekeraar.
    Snel en deskundige antwoorden op mijn vragen.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFrans

    Prima premie voor hele goede en uitgebreide zorgverzekering.
    Goede ervaringen met deze verzekeraar.
    Snel en deskundige antwoorden op mijn vragen.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AAngelique van Campen

    We kennen deze verzekeraar al heel lang en wat hen siert is dat ondanks ze groot geworden zijn, de klant nog steeds hoog in het vaandel staat. En ja, ze zijn helaas niet de goedkoopste maar daartegenover staat een prima service. De app die men aanbied is wellicht niet veel makkelijker of beter dan van de concurrenten dus daar ligt het verschil niet. Ook de prijs van de basis en aanvullende verzekeringen zijn niet de laagste maar wat ik al eerder aangaf, persoonlijke service is zeker in deze tijd met Corona voor mij heel belangrijk. Zo belangrijk dat ik de IZA waardeer wat zij doen!

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • TTheo

    Ze zeggen wel eens vroeger was alles beter!
    En ja dat geldt ook voor de IZA

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    6

  • MMiriam Verstappen

    Altijd een nette en correcte snelle behandeling.
    Ze hebben goede vergoedingen

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • CC vielvoije

    Ik heb alleen maar goede ervaring met de IZA zowel in Nederland als buitenland is het perfect geregeld en 100procent te vertrouwen

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRachna

    Zijn tevreden

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRachna

    Zijn erg tevreden

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8