Direct naar

Over IZA

IZA zorgverzekeraar N.V. biedt zorgverzekeringen aan voor mensen die werken in de publieke sector, bijvoorbeeld bij een gemeente, provincie of waterschap. Deze groep kan rekenen op een collectiviteitskorting van 10 procent op de basisverzekering en tot 20 procent op de aanvullende verzekering. Ook consumenten buiten deze doelgroep kunnen zich echter aansluiten bij IZA, maar dan zonder de collectieve voordelen.

IZA biedt twee basispolissen en meerdere aanvullende verzekeringen met vergoeding voor onder andere fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen en tandartskosten.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022€ 138,55€ 132,65--
2021€ 130,35€ 124,45--
2020€ 125,85€ 119,95--
2019€ 124,75€ 119,70--
2018€ 118,50€ 114,25--
2017€ 114,25€ 110,00--
2016€ 109,25€ 106,25--
2015€ 98,76€ 92,60--

Wat vind je van IZA?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


269 reviews over IZA

  • AAnya

    Was altijd goed, maar helaas is de toegankelijkheid en de informatie op zowel mijn iza als in de App hard hollend achteruit gegaan de laatste paar jaren. Sorteren op zorgverlener werkt niet meer, alles is gerelateerd aan de indien datum. Verbruikte zorg over het afgelopen jaar is niet goed te benaderen en niet bijgewerkt met de laatste informatie. Als oud ICT-er irriteer ik mij hier mateloos aan.
    En wil je een vraag stellen aan de service medewerk(st)er, krijg je na een hele lange wachttijd vaak geen heldere oplossing. Worden de declaraties (schijnbaar) door een computer uitgelezen en om onzinnige redenen niet vergoed als de factuurdatum later is dan de indien datum, terwijl de behandeling wel in de voorafgaande periode is afgerond.
    Of de declaratie codering, die netjes en overzichtelijk boven de omschrijving staat, niet nogmaals is mee genomen in de omschrijving zelf. Tja op die manier moet iedereen dubbel werk doen voor één declaratie!
    Vraag mij af of dit opzettelijk is in de hoop dat de verzekerde denkt dat dit buiten de vergoedingen valt en hij of zij hier geen recht op heeft.
    Heel teleurstellend, wellicht een goed idee om dit eens grondig aan te pakken en echt te verbeteren

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    2
    Dekking
    5
  • CC Harkema

    De service is altijd traag, bellen en iemand aan de lijn krijgen duurt lang en er staat suggestieve info op. Zeer ontevreden

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
    Dekking
    7
  • TToon

    Iza, is een dure verzekering geworden.
    Waarom zo duur?
    Is niet in de toekomst te betalen.
    Als je aow en klein pensioentje heb.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
    • Vvermeule

      klopt

  • JJan Hugens

    Waardeloos

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    3

    Service
    4
    Dekking
    3
  • BBen

    Het lukte IZA niet om echt duidelijk te worden rondom een ingrijpende kaakoperatie met bijbehorende orthodontie voor onze zoon (17, wordt dit jaar 18)). In het kort: IZA had veel informatie en tijd nodig voor deze conclusie: kaakoperatie wordt voor zijn 18e vergoed, bijbehorende orthodontie niet vanuit basispakket. IZA wil niet aangeven of operatie ook na 18e verjaardag wordt vergoed. Ingediende klacht daarover na 2 maanden nog niet behandeld (zoon ondertussen 18…). Nabellen hielp ook niet: bij doorverbinden vanuit klantenservice ‘eeuwig’ (>20 minuten) in de wacht gezet. Kortom, toen het er voor ons en ons kind toe deed, gaf IZA niet thuis.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    1
    Dekking
    3
  • LLinda

    Alles kun je in 1 klik online kan regelen bij IZA. Maar als je op wilt zeggen is er nergens een mogelijkheid te vinden!! vervolgens moet je bellen en beland je in een telefonische wachtrij van meer dan 30 minuten. Ook de chat is niet bereikbaar wegens drukte. IZA: als ik opzeggen gaat dat zeker gebeuren. Dit ontmoedigingsbeleid werkt alleen maar irritatie op. Niet professioneel dit

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    6
  • AA. de Jong

    Waardeloze verzekeringsmaatschappij. Kan op de eenvoudigste vragen geen antwoord geven.

  • EE.A.M. Bekkering

    De IZA verzekering dekt vrijwel alle voorkomende kosten. Declaraties worden snel en correct verwerkt.
    Alle veranderingen voor het jaar 2022 worden uitgebreid in een aparte bijlage toegelicht.
    Kort gezegd: een meer dan uitstekende verzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMevr M JH

    Zeer tevreden over telefonisch advies en behulpzame medewerkers. Website erg goed, snel en duidelijk ! Intuïtief erg goed ingesteld.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EE.B.

    IZA heeft een zeer beroerde klantenservice.
    Meermaals erg lang ( 45min en langer) aan de lijn gezeten, zonder een relevante medewerker aan de lijn te hebben gekregen

  • FFred Wolvekamp

    Ik ben al meer dan 50 jaar lid van deze verzekeraar en heb nog nooit problemen gehad met de uitbetalingen en de rest

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMevrouw E.R.Richards

    Vriendelijke persoon aan de telefoon die weet waarover ik voor bel en mijn vraag duidelijk en begrijpelijk uitlegt. Geeft een goed advies .Goede service van Iza zorgverzekeraar. Declaraties vlug afgehandeld en uitbetaald. Ik ben zeer tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AAad

    Ik heb nog nooit enige tegenwerking geboden gekregen. Reden om bij hen te blijven, al zijn de tarieven niet de goedkoopste

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDora Van der zwet

    Ik ben blij met IZA en ook omdat ze goede service verlenen en de klanten service is ook goed bereikbaar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJan de Boer

    ik ben er al aan verbonden zolang de zorgverzekering bestaat. Altijd goed.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • GG. Poel

    Zijn uiterst tevreden over IZA, Goede verzekering, juiste en goede regelingen voor ziektekosten. Rekeningen kunen digitaal worden ingediend en binnen 5 dg. afgewerkt. Al ruim 50 jaar mijn verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTj vander Zwet

    IZA is gewoon de beste met verzekeringen en ze hebben ook hele goede klantenservice waar je vriendelijk te woord wordt gestaan als je bel

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AA.C. Van der Heijden – Muller

    Prima verzekering, alles wordt snel afgehandeld. Geeft goede adviezen.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • AAarnoud

    een zorgverzekeraar die de ziekte van Lyme WEL erkent en meedenkt.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • FFons Zijlmans

    Het is een onnodig dure verzekering, daarom wil ik opzeggen. Dat opzeggen is nagenoeg onmogelijk. Ik heb vorige week meer dan 30 minuten aan de telefoon gehangen om dat te regelen. Ik zou een brief thuis krijgen, maar die wordt niet verstuurd. Ik moet dus weer bellen, je krijgt het niet voor elkaar. Men probeert telkens een verlenging te bewerkstelligen en komt beloftes niet na.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    6
  • TTheo

    Ik vind de premie erg hoog. En het dekt te weinig. Ik heb in 2021 twee keer moeten betalen. In totaal bijna € 575,00 ondanks aanvullende verzekering. De vergoeding voor een bril is ook een beetje uitgekleed. Nu gaat de premie met 12 euro omhoog waardoor ik per maand 192 euro moet aftikken. Best veel voor een alleenstaande….

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • EErik

    Al vanaf 1978 bij IZA verzekerd (via werk), nog nooit problemen gehad.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFred Wolvekamp

    Al jaren mijn verzekeraar en nog nooit problemen gehad, altijd goede service bij vragen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Hhs

    Had een ongeluk gehad en voor revalidatie meer fysio behandelingen nodig dan de standaard hoeveelheid. Na contact met het iza deden e in t geheel niet moeilijk

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ van Genk

    hoge premie, zelfs met werkgeverskorting, maar verder heel goed.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • TTony van der Meulen

    IZA denkt inderdaad met jou als cliënt mee. Voor uitleg van de regelingen en voorwaarden tot mogelijkheden om wel of (voorlopig) niet doen van bepaalde zorgkeuzes. In een telefoongesprek wordt daarvoor de tijd genomen, ook proactief.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    6
  • RRuud

    De laatste premieverhoging vind ik toch wel aan de (ERG)hoge kant vergeleken met andere verzekeraars en vergeleken met het bedrag van de verhoging waar onze regering van was uitgegaan.
    Petje af voor de maatschappijen die een beetje met hun klanten meedenken (en voelen) en hun reserves hebben aangesproken om zo de extra verhoging een beetje binnen de perken te houden.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • MMarisca Van beek

    Ik vind de premie veel te hoog voor een alleen staantribune moeder met 2 kinderen

    Service
    6
  • FF.Biesma

    Heb vroeger als ambtenaar nooit de keuze gehad, tot enkele jaren gelden. Heb dus alles vergeleken, maar het blijft gewoon een goede verzekering. Eventueel gespreid betalen als het even niet uit komt, blijf dus hangen bij deze omdat het bevalt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTj vander Zwet

    Ik vindt IZA 1 van de betere omdat ze ook een hele goede service leveren

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RR.Kreukniet

    Geen antwoord als je mailt of schrijft, onduidelijke afwijzingen.R Telefonisch vrijwel onbereikbaar. Gauw wegwezen.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    3
  • RR.Kreukniet

    Geen antwoord als je mailt of schrijft, onduidelijke afwijzingen.R Telefonisch vrijwel onbereikbaar. Gauw wegwezen.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    3
  • Yylp

    Al jaren bij iza verzekerd de premie is wel aan de hoger kant.
    maar de afhandeling is lekker snel

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    8
  • EEmira

    De premie is best wel hoog.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRia

    De brillenwinkel had een fout gemaakt, maar na 1 telefoontje naar de IZA werd het snel opgelost en kreeg ik mijn vergoeding binnen 3 dagen

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPlony Bruynooge

    Iza is echt goed heb niets e klagen. ik ben bij de Iza meer dan 30 jaar/

  • TT vander Zwet

    We hebben echt een heel goede ervaring met IZA ,ze zijn ook zeker klantvriendelijk

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • PPeter Magnee

    IZA zorgt goed voor je. Snelle afhandeling declaraties. Transparant en eerlijk.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • LLiesbeth Perdaems

    Mijn zorgverzekeraar is zowel digitaal als telefonisch goed te bereiken. Vooral dat laatste is zeer fijn in dit digitale tijdperk. Ook krijg je digitaal snel antwoord op je vragen. Ik ben niet aanvullend verzekerd omdat ik via de basisverzekering in combinatie met mijn gezonde leefwijze goed genoeg verzekerd ben. Al net al een tevreden klant hier Sl vele jaren!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    2
  • JJ van Genk

    De premie is, ondanks korting, vrij hoog.
    De dekking en service is echter uitstekend!

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJ van Genk

    kosten van premie zijn vrij hoog
    wel hele goede dekking!

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • KKoos

    Ben al jaren tot volle tevreden heid lid van IZA en stonden altijd klaar in moeilijke tijden

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • MMonica Grob-Quartel

    Goed, alleen vindt het wel duur worden

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • GG. Nijhuis

    Ik ben al sinds jaar en dag bij deze zorgverzekeraar verzekerd en naar uiterste tevredenheid. Onze maandelijkse premie vind ik wel aan de forse kant.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CC. J. de Wildt

    altijd goede zorg zonder problemen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Llenie

    Altijd goed en nooit problemen,veel is netjes geregeld en snel

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • FF.Hoolsema

    Een goede verzekering die helpt voor goede zorg

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCor

    Ik ben 88 jaar, mijn vrouw is ook 88 en heeft een 2e set steun-kniekousen nodig. Daarvoor had ik van de huisarts een machtiging. Ik heb dezelfde steun-kniekousen (maat en merk) online besteld, voor het goedkoopste bedrag van 65 euro. Maar deze worden niet vergoed omdat de leverancier niet gecertificeerd blijkt! Dat bleek nadat mijn declaratie door IZA was afgewezen. Ik kende die voorwaarde niet en dat stond ook nergens op de machtiging vermeld. Het alternatief was dus dat ik eerst had moeten bellen, een zorgverlener die wel gecertificeerd maar veel duurder is had moeten laten komen om te meten, te bestellen en te leveren.
    Idem voor het aanschaffen van een aan- en uittrekhulp voor die knie-steunkousen, een Doff-n-Donner, prijs 78 euro. Ook die wordt niet vergoed door IZA. Een wijkverpleegkundige die deze kousen komt helpen uittrekken, wordt wel vergoed, 700 euro per maand. Ik kan daar met mijn pet niet bij.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • GGP

    Ik moet bij IZA m’n ascal cardio bruistabletten zelf betalen a 13,45 per kwartaal. Bij alle vorige werd dit vergoed, vraag mij af waarom dit niet wordt vergoed. Omdat ik geen poeder kan verdragen, betaal ik toch de tabletten zelf.

    Premie
    7

    Zorgkeuze

    Dekking
    7
  • AAnnemarie

    Al jaren naar tevredenheid verzekerd bij Iza, tot dit jaar….
    Van medicatie worden vanwege het preferentiebeleid alleen andere merken vergoed dit jaar. Met bijwerkingen tot gevolg. Maarrr daar gaat het niet om. Het gaat om zoveel mogelijk winst maken, over de rug van de (chronische) patiënten.

    Als je om verduidelijking vraagt wordt de bal bij de apotheker gelegd. Terwijl de apotheker verplicht wordt om vanwege preferentiebeleid allemaal nieuwe merken te vergoeden. Wanneer dit niet gebeurt tot een bepaald percentage, wordt de apotheker gekort. De apotheker heeft weinig ruimte om het best passende medicijn aan te bieden aan de patiënt. Zelfs als hulpstoffen anders zijn en daardoor de werking van de medicatie anders wordt.
    Kostenbesparing over de rug van de mensen die de zorg hard nodig hebben. Schandalig!

    Ook hulpmiddelen die tientallen jaren volledig worden vergoed, zijn teruggebracht naar 20% vergoeding. Wel veel bij een bedrag van ruim 1200 euro…
    Brillenvergoeding van eens in de 2 jaar naar eens in de 3 jaar.
    Etc etc.
    En dat bij een Extra zorg 3 pakket.

    Wij gaan op zoek naar een alternatief!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2

Kan het goedkoper?