IZA
7,6 Score uit 482 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
7,6 Score uit 482 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
IZA zorgverzekeraar N.V. biedt zorgverzekeringen aan voor mensen die werken in de publieke sector, bijvoorbeeld bij een gemeente, provincie of waterschap. Deze groep kan rekenen op een collectiviteitskorting van 10 procent op de basisverzekering en tot 20 procent op de aanvullende verzekering. Ook consumenten buiten deze doelgroep kunnen zich echter aansluiten bij IZA, maar dan zonder de collectieve voordelen.
IZA biedt twee basispolissen en meerdere aanvullende verzekeringen met vergoeding voor onder andere fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen en tandartskosten.
Jaar | Natura (select) | Natura | Combinatie | Restitutie |
---|---|---|---|---|
2025 | € 150,90 | € 156,70 | € 160,95 | - |
2024 | € 139,95 | € 146,95 | € 149,95 | - |
2023 | € 132,95 | € 141,95 | € 147,85 | - |
PPaul Bos •
Premie
Zorgkeuze
Service
Beste IZA, Uw medewerker zou een incasso laten uitgaan voor maandelijkse premiebetaling. Dat is tot nu toe niet gebeurt terwijl u mij een uiterste datum met mogelijke incasso kosten stuurt. Dit zou nooit aan de orde zijn, ik wilde alleen niet meer voor twee personen voor een half jaar ineens betalen. Echter…. Ik kan u niet bereiken! Belt u mij terug?!?!
MMieke •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik vind het echt niet kunnen dat er op 2 februari 2023 nog steeds geen afspraken rond zijn met diverse zorgverleners.
Ik had gekozen voor de basispolis, maar door al dit gedoe dacht ik op 31 januari dan toch maar over te stappen naar de (veel duurdere) Eigen Keuze polis.
Dacht ik ja, dit was echter niet mogelijk, want door een of andere reden kon ik niet inloggen op de site van IZA tot 31 januari middernacht.
Op 1 februari kon ik weer inloggen, maar toen viel er niets meer aan te passen en daarom ben ik genoodzaakt te wachten tot 1 januari 2024 voor ik over kan stappen naar een andere verzekering.
Alles bij elkaar genomen is dit wel een hele slechte service van IZA.
JJWV •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zijn al 40 jaar bij Iza, en altijd tevreden geweest.
Maar nu op 31 jan 2023 is nog steeds niet duidelijk welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn. En velen zijn dat nog niet helaas. Eigenlijk had dit al voor 31 dec bekend moeten zijn om als klant een goede keuze te kunnen maken.
Moet je door de erg late contracten dan nu op 31 jan nog maar kiezen voor een dure restitutiepolis?? Of het risico nemen dat je naar een andere behandelaar moet of zelf moet bijbetalen??
Volgend jaar dus beslist een andere verzekeraar die in ieder geval alle ziekenhuiszorg blijft vergoeden, ook bij een naturapolis!
AAV •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Slechte ervaring. Iza laat zijn klanten mooi het zelf uitzoekennu ze nog steeds contract hebben afgesloten met veel zorgverleners. Dit had eigenlijk al moeten gebeuren v00r 13-12. Als verzekerde mag je nog t/m 31-01 van verzekering wijzigen, maar zolang niet weet hoe of de contracten worden is een wijziging een hele puzzel en soort voor stres.
NNijman •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Attent dat ik na een ongeluk een kaartje kreeg!
PP.A. van der Velden •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
19-01-2023
Weigering vergoeding vanuit tandartsverzekering.
Opnieuw een slechte ervaring met IZA.
Ik heb een tandartsverzekering met een vastgesteld maximaal budget.
Vanaf 2019 weigert IZA ieder jaar opnieuw bepaalde kosten uit dit budget te betalen.
Ook voor 2022 werd een vergoeding geweigerd. Pas nadat ik bezwaar maak wordt uiteindelijk betaald. Ieder jaar opnieuw wordt als reden aangegeven dat hun declaratiesysteem op dit punt niet juist is. Ik vindt het niet te begrijpen dat het aanpassen van het systeem na 3 jaar nog niet gelukt is. Mijn advies: Kijk alle vergoeding van de IZA goed na. Het is bij meer dan eens voorgekomen dat de vergoeding niet juist is.
EE. Venner •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Op TV wordt in spotjes aangegeven dat je vooral moet gaan shoppen om goedkoper uit te zijn met je verzekering. Ik ben er inmiddels al uren mee bezig om de appels met appels te vergelijken en peren met peren. Maar als de prijs slechts 1 of een paar euro’s scheelt. Vraag ik me af hoe gezellig de groepsactiviteit van de zorgverzekeraars is geweest waarbij ze afspraken hebben gemaakt wie wat met hoeveel gaat vergoeden. Het blijft dan alsnog weer appels met peren vergelijken.
DDE Jong Oppersma •
Nu, deze ervaring, dat we 3 dagen voor tijd de dupe zijn van een onderhandeling waar 33 zorgverzekeraars “JA” op zeggen en 9 Waaronder IZA “DE” ambtenaren verzekering. Bij uitstek nu even tot aan 32 minuten geleden laten zitten. Wij zijn 55 jaar bij het “IZA” hele volksstammen hebben hun brood, huis en directeur of ander soort baan carrière mee verdient kunnen leven. Schandalig vind ik het 1 dag voor het einde v/h jaar. Terwijl ik te goeder trouw nog nooit, een stap buiten de “IZA” ambtenaren boot heb gedaan. Echt erg hóór deze “STRESS”. Vooral nu we oud zijn vanaf onze 19e tot nu 74.
AAns •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Vreselijk, ben al meer dan 35 jaar verzekerd bij Iza zorgverzekeraar maar nu is de maat vol. Ik krijg niemand aan de lijn, ze zijn gewoon niet te bereiken, zowel telefonisch of via chat/mail (niet te bereiken). Als ze moeten uitbetalen zijn ze niet meer online.
NNijman •
@Ans
Waarom stap je dan niet over?
ik krijg altijd iemand aan de lijn…
Lleen •
@Ansik ik ben al 45 jaar lid ik kan nergens zorgkosten notta s krijgen wat ik wel of niet vergoed krijg als je vraagt om het telefoonnummer krijg dit niet WAARDELOOS
DD.Renniers •
Heb een halve dag geprobeerd iza te bellen, te vergeefs !
Ze hebben geen contract met BENU
CCc van Tuil •
Goed al58jaar lid Maar nu heb ik een vraag Hoe staat het met de apotheek van mij is die nog aangesloten bij jullie
AA.Jongenelen •
Ik heb vandaag vijf keer gebeld, iedere keer ruim een half uur of langer aan de telefoon gezeten en nog steeds niemand aan de lijn gehad Heel klantonvriendelijk , het is gewoon ongelooflijk.
JJan Dijksterhuis •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima verzekering, niet de goedkoopste
SSlingerlad •
@Jan Dijksterhuis Ha ha je bent wel de enige tevreden
klant rara hoe kan dat?
HH.m verberk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zeer klantvriendelijk en proberen mee te denken en samen tot een oplossing te komen
RRvD •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
premies steeds hoger terwijl de verzekering steeds verder wordt uitgekleed. service verder wel goed, dat mag dan ook wel met die hoge premies.
Hhp stolle •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
vragen worden deskundig beantwoord. Zeer tevreden over de tandarts verzekering bij hun geen addertjes onder het gras van 80% vergoed tot een max van. Nee bijvb 500 alles wordt 100% vergoed tot max 500
LLiene E.R.Richards •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik ben al jaren lid van de Iza. Nooit problemen gehad en goede service bij vragen.
LLaetitia •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Uitgebreidpakket met uitstekende aanvullende verzekering
Met. Vragen kun je altijd terecht en wordt je vriendelijk maar
Vooral deskundig geholpen Wij vinden IZA dan ook een
Top verzekering!
Wwalter •
Dekking
Tandverzekering per maand 19 euro max 250 (totaal 223,50) dan kan ik beter niet verzekerd zijn voor die 26,50 euro. En als ik het niet nodig heb dan betaal ik mee aan jullie winst. Slecht hoor!! Ik dacht dat verzekering bedoeld is voor een stukje zekerheid als er iets niet goed gaat (gebit in dit geval)
AAns •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Heel moeilijk om contact te krijgen en dan zo min mogelijk moeite doen om de klant te helpen. Ben al jaren klant van IZA maar dit jaar ben ik echt teleurgesteld.
AA. Meijer •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
gewoon goed
PPeter Magnee •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Uitstekende verzekering, betrouwbaar en accuraat.
MMarcel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Dekking prima en goede aanvullingen snelle uitbetaling van rekeningen en makkelijk app waar je alles kan vinden en declareren.
AA. Van Uden •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al jaren mijn zorgverzekeraar.
Prima service
FFvO •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Tot op heden zeer tevreden met IZA
II.D. •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
wanneer iemand in het gezin dure zorg nodig hebt en hiervoor een machtiging aangevraagd is, wordt het dus heel moeilijk, zoniet onmogelijk om deze zorg te krijgen.
Lleen •
@I.D.Maand premie veel te duur nu 177.54 straks bijna 200euro
HHans •
Met verbazing heb ik onderstaande reviews gelezen en ik ervaar in het geheel niet wat verschillende personen vermelden over hun ervaring met IZA. De reviews moeten wel een aandachtspunt zijn voor de IZA en proberen onderstaande personen tevreden te maken. Succes hiermee.
AA.A. Bruynooge •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ben heel erg ziek geweest de laatste jaren en altijd is alles betaald . Petje af voor de Iza.
VVan Hal •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Deze verzekeraar is goedkoop als je kijkt naar wat zij leveren. Heel veel zorginstellingen worden vergoed. Ik heb nog nooit geconstateerd dat een zorginstelling niet vergoed werd. Je hoeft dus niet te zoeken, je kan gewoon de dichtstbijzijnde zorginstelling nemen. Dit is erg gemakkelijk.
MManon •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goed contact, duidelijk, geen verrassingen achteraf
NNOvW •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Restitutie verzekering geldt alleen voor de basis verzekering. Onduidelijk in wat wel en niet vergoed wordt bij ongecontracteerde zorgverleners.
BBas •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zeer slechte service. Alles moet via de app, maar die werkt eigenlijk nooit echt goed. Eigen risico zelf bij afsluiten op 385 laten zetten, blijkt het niet aangepast te zijn, waarna ik een dikke rekening kreeg. Ook worden polissen niet goed gecommuniceerd (alleen in de app).
Ffrits •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Vrij dure verzekering incl. de aanvullend verzekeringen. De brilvergoeding van 2 naar 3 jaar gegaan vind ik een slechte zaak
JJan Rhebergen •
Duur, maar goed. Veel mogelijkheden om te kiezen. Jammer dat de collectiviteit korting eraf is. Veel fysiotherapeut behandelingen.
MMarcel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Matige ziektekostenverzekeraar, weinig service gericht, telefonisch weten ze niets ben er niet tevreden over.
HH de Zeeuw •
Ben tijdens mijn werk bij gemeente altijd bij de IZA verzekerd geweest.Maar werd ineens overgeheveld nar VGZ.Waarom weet ik niet.Was altijd tevrede met mijn IZA verzekering
JJacqueline •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goede verzekering
RR. Heemskerk •
Premie
Zorgkeuze
Service
ik heb al jaren niets gedeclareerd,veel t ingewikkeld
FFrank •
Premie
Zorgkeuze
Service
Goede verzekeraar tegen niet al te hoge kosten. Dekking voldoet voor ons prima en is ruim te noemen. Financiële afhandeling is daar in tegen erg onoverzichtelijk. Kontrole over waar welke kosten zijn gemaakt en wanneer zijn niet altijd goed te achterhalen. Hulp aan de telefoon is altijd vriendelijk en goed, niet altijd adequaat.
AA.van Brenkelen •
Premie
Zorgkeuze
Service
IZA is voor mij een verzekeraar die vertrouwd en bereikbaar is. Dé vergoedingen zijn normaal en indien aanvullend verzekerd kom je niet snel voor verrassingen te staan. Als je rekening van zorg die je zelf nog bij zou moeten betalen te hoog wordt dan kan je zelfs indien nodig een betalings regeling afspreken zodat je het in maandelijkse termijnen kan voldoen. Dit vindt ik een goede zaak , daar er anders misschien klanten in financiele problemen zouden kunnen komen.
Ook ben ik al ruim 50 jaar lid van de IZA en nog nooit heb ik in 2 strijd gestaan om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar , want het gras is niet altijd groener aan de andere kant!
BB de Valk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Slechte ervaring met IZA, geld innen willen ze wel, maar je verder helpen niet, van het kastje naar de muur gestuurd 10x….. 0 service, je mag het lekker allemaal zelf uitzoeken…. Ga er niet mee in zee!
MMourik •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Meerdere keren word mijn medicijnen weer verwisseld voor goedkopere waar je doodziek van word , ze zeggen dan
Andere verpakking bij de Benu , maar nu zegt ze dat doet je zorgverzekeraar , dus IZA is helemaal, niet zo goed , steeds meer klachten van medicijnen die omgewisseld worden ja anders moet je ze zelf betalen schandalig gewoon
LLouisa •
@Mourik
Is preferentie beleid van de overheid.
Heeft niets te maken met ziektekostenverzekeraar
JJacco •
Service
De service is werkelijk bedroevend. Voor mijn schoonmoeder hebben we een PGB-aanvraag gedaan en we wacht nu al bijna vijf maanden op een antwoord. Niemand kan de status doorgeven, want de afdeling is zelf niet bereikbaar en andere afdelingen kunnen de gegevens niet inzien. Gelukkig is de zorgverlener bereid om de zorg te blijven verlenen, maar zij wachten op hun geld, omdat wij geen nota’s kunnen indienen. Werkelijk schandalig!
RRonald •
Premie
Zorgkeuze
Service
Eerst de collectiviteitskorting eraf en dan nu zeer slecht dat brilvergoeding van 2 naar 3 jaar is gegaan. Ogen gaan eerder en sneller achteruit tegenwoordig, zeker als je boven de 50 bent, maar ook bij de jongere generaties zie je deze ontwikkeling – dan zou je verwachten dat een goede zorgverzekering juist de dekkingsvoorwaarden hiertoe aanpast naar kortere termijnen! Zeker met dit soort maandelijkse premiebedragen en jaarlijkse enorme verhogingen…
AAnoniem •
Premie
Zorgkeuze
Service
Premie te hoog en service bar slecht!! Alweer declaratie retour gekregen om onbenullige reden en kortzichtigheid van de ambtenaren van IZA. Slechtste ambtenaren van het land werken bij IZA, ik zou zeggen: solliciteer maar bij onze belastingdienst! Volgend jaar geen IZA meer, waardeloos gewoon!!
LLouisa •
@Anoniem
Het IZA is geen overheidsinstantie en daar werken geen ambtenaren.
EEd •
Premie
Zorgkeuze
Service
Gaat hardhollend achteruit. Service langzamerhand gewoonweg slecht. Eén vakje in de ogen van IZA verkeerd aangekruist op een declaratie formulier medisch vervoerEd en de hele declaratie wordt afgekeurd (ik had het vakje ’transplantatie’ aangevinkt omdat ik een orgaantransplantatie heb ondergaan maar volgens IZA is dat fout en had ik het vakje ‘hardheidsclausule’ moeten aanvinken). Nu moet ik de hele declaratie opnieuw online aanmaken hetgeen me ivm ernstige tremors (bijwerking medicijnen) in mijn handen plm anderhalf uur tijd kost. Daar had de dame van het IZA die mij telefonisch te woord stond geen boodschap aan.
Ga je schamen IZA!!
II.G.Booman-Westra •
Premie
Zorgkeuze
Service
ik heb geen goede ervaring. we zijn wel vriendelijk geholpen hoor!
maar we zijn 2 jaar terug verkeerd voorgelicht. nu zijn we daar de dupe van en draaien voor de kosten op terwijl we daar eigenlijk geen geld voor hebben.
waarom kun je je niet tussentijds verzekeren?
SSleinada •
Premie
Zorgkeuze
Service
Veel te duur, slechte service.
Vvermeule •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
IZA is heel slecht en te duur
AAnya •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Was altijd goed, maar helaas is de toegankelijkheid en de informatie op zowel mijn iza als in de App hard hollend achteruit gegaan de laatste paar jaren. Sorteren op zorgverlener werkt niet meer, alles is gerelateerd aan de indien datum. Verbruikte zorg over het afgelopen jaar is niet goed te benaderen en niet bijgewerkt met de laatste informatie. Als oud ICT-er irriteer ik mij hier mateloos aan.
En wil je een vraag stellen aan de service medewerk(st)er, krijg je na een hele lange wachttijd vaak geen heldere oplossing. Worden de declaraties (schijnbaar) door een computer uitgelezen en om onzinnige redenen niet vergoed als de factuurdatum later is dan de indien datum, terwijl de behandeling wel in de voorafgaande periode is afgerond.
Of de declaratie codering, die netjes en overzichtelijk boven de omschrijving staat, niet nogmaals is mee genomen in de omschrijving zelf. Tja op die manier moet iedereen dubbel werk doen voor één declaratie!
Vraag mij af of dit opzettelijk is in de hoop dat de verzekerde denkt dat dit buiten de vergoedingen valt en hij of zij hier geen recht op heeft.
Heel teleurstellend, wellicht een goed idee om dit eens grondig aan te pakken en echt te verbeteren