Direct naar

Over IZZ door VGZ

IZZ Zorgverzekering door VGZ is er speciaal voor werkgevers en werknemers in de zorg. Om deze reden kunnen de mensen bij IZZ door VGZ vooruitkijken en meedenken naar een betere zorgverlening en vergoedingen voor mensen die nota bene in de zorg werkzaam zijn. Werknemers in de zorg lopen soms meer risico op gezondheidsklachten dan andere mensen.

Je kunt je bij IZZ door VGZ tegen een gemiddelde basispremie laten verzekeren en deze uitbreiden met een aanvullende- en/of tandartsverzekering met vrij hoge vergoedingen. Dit gaat echter wel gepaard met een relatief hoge premie.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 146,95€ 139,95€ 158,65
2023-€ 141,95€ 132,95€ 153,65
2022-€ 132,65€ 126,15€ 142,40
2021-€ 124,45€ 110,90€ 132,20
2020-€ 119,95€ 107,95€ 127,70
2019-€ 120,95€ -€ 125,95
2018-€ 114,44€ -€ 119,44
2017-€ 109,94€ -€ 113,28
2016-€ 103,28€ -€ 107,72
2015-€ 103,28€ -€ 107,72
2014-€ 92,77€ -€ 94,27
2013-€ 107,50€ -€ 109,00
2012-€ 108,00€ -€ 109,50
2011-€ 104,65€ -€ 107,45

Wat vind je van IZZ door VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


541 reviews over IZZ door VGZ

  • WWilfred Volkers

    Een van de weinige zorgverzekering met onbeperkte fysio! Snelle afhandeling.
    Snelle site en vlug antwoord op je vragen. Goede keuze en tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • LLiesbeth van der Horst-Veldpaus

    IZZ is een goede verzekering, staan telefonisch voor je klaar, geeft goede informatie

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Rrob minderhout

    al heel veel jaren lid en nog nooit een probleem gehad!!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • SSimonT

    Zorgvisie 21 juli 2016: Meander MC laat verzekerden VGZ langer wachten.
    Verzekerden van VGZ moeten zes weken extra wachten bij het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. De verzekeraar heeft volgens het ziekenhuis niet genoeg zorg ingekocht.
    In het eerste kwartaal zag het Meander Medisch Centrum al aan de declaraties dat de contracten met enkele verzekeraars niet zouden passen. Er kwamen aanzienlijk meer patiënten dan was ingeschat, ze waren ouder en ze hadden ook zwaardere zorg nodig dan waar rekening mee was gehouden. Het Meander wijt de extra toestroom van patiënten aan de aanzuigende werking van de nieuwbouw. ‘We leveren goede zorg en patiënten liggen hier op mooie eenpersoonskamers’, zegt René van Dijk, lid raad van bestuur van het Meander. ‘Er komen meer patiënten uit de randen van ons werkgebied en ook daarbuiten. Voor sommige zorg hebben we een bovenregionale functie. We doen veel hematologie, cardiologie, geriatrie, maag/darm/lever-aandoeningen en oncologie.’
    Het Meander heeft na het eerste kwartaal aan de bel getrokken bij de verzekeraars en met de meeste nieuwe afspraken kunnen maken. Dat lukte alleen niet met VGZ. Deze verzekeraar houdt het ziekenhuis in Amersfoort aan het afgesproken budgetplafond voor 2016. Van Dijk: ‘De verzekeraar zegt dat als ze ons meer budget geven, dat een ander ziekenhuis minder geld krijgt. Ik begrijp best dat dit een lastige schuifpuzzel voor ze is, maar Meander heeft te maken met de lokale situatie. Als we in dit tempo het hele jaar patiënten helpen, dan overschrijden we voor vele, vele miljoenen euro’s het afgesproken budget. We moeten ook denken aan een gezonde bedrijfsvoering. We leveren elk jaar al voor miljoenen euro’s extra zorg waarvoor verzekeraars niet betalen. In dit tempo doorgaan zou betekenen dat onze kosten de spuigaten uitlopen. We hebben in nauw overleg met VGZ besloten het gecontracteerde budget uit te smeren over het hele jaar.’
    Dat heeft gevolgen voor verzekerden van VGZ. Patiënten van deze verzekeraar moeten zes weken extra wachten. De extra wachttijd geldt overigens alleen voor nieuwe patiënten die planbare zorg nodig hebben. Als het om acute zorg gaat, of als mensen al in behandeling zijn, krijgen ze altijd zorg. Van Dijk: ‘We betreuren het zeer dat een klein deel van onze patiënten niet terecht kan in ons ziekenhuis. Het voelt niet goed, want we willen het liefste iedereen direct helpen. We verwijzen mensen nu door naar de zorgbemiddeling van VGZ.’
    Mijn vrouw en ik hadden hier beiden last van en moesten uitwijken naar Nieuwegein. Wij betalen samen € 320,90 per maand en dan verwacht je dit niet. Dus voor 2017 nemen we een andere verzekeringsmaatschappij.

    Service
    1
  • NNienke Snijders

    Het online declareren is heel handig, ook kan je alle gemaakte zorgkosten online inzien. Ook wat er wel en niet vergoed is door IZZ, ontzettend overzichtelijk allemaal. Ze hebben veel verschillende aanvullende pakketten waar je uit kan kiezen.
    Ik draag een bril en de vergoeding voor brillen en contactlenzen is heel goed wat ik erg positief vind. Ook krijg je voor het laseren van je oog een grote vergoeding, dat zie je ook niet vaak. Daarnaast betaal je geen eigen risico bij vergoeding van je voorkeursgeneesmiddel. Het enige jammere vind ik dat het geld kost om de klantenservice te bellen, dat kost namelijk 20 cent per minuut.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPetra Vaessen

    Een super goede verzekering waarin alles gedekt is wat ik wil.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • VVicky Hendriks

    Met IZZ nog nooit problemen gehad. Vrij snel na indienen rekeningen werd het bedrag teruggestort. Vriendelijke mensen, behulpzaam, adviserend!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    9
  • IIris

    De premie is aan de hoge kant maar daarentegen worden vrijwel alle zorgkosten vergoed

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Ggeert lanjouw

    Al heel veel jaren bij dezelfde zorgverzekeraar. Veel ziekte gehad en hoge kosten. Nooit verschil van mening gehad. Wel regelmatig gekeken en vergeleken, omdat een andere zorgverzekeraar waarschijnlijk goedkoper is. Maar waarom zou je veranderen, als je zeer tevreden bent met je zorgverzekeraar?

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Bblonk

    Vind dat izz ten opzichte vaneen jaar terug minder klantvriendelijk is.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    6
  • Mmonique

    goede klantenservice, veel vergoeding en meer fysiobehandelingen waar ik weer erg blij mee ben.
    Ga zo door met jullie vriendelijkheid en service

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Mmonique

    ik krijgen veel vergoed, hogere fysio vergoeding k betaal wel meer maar het is hetook waard.
    De klantenservice is vriendelijk

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SSandra Raucamp

    Wat betreft premie en vergoedingen zou dit beter kunnen dingen die voor mij belangrijk zijn worden niet vergoed.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    6
  • JJ.A.Haagen

    Mijn IZZ. {mijn bank} geworden, je kunt of moet nu, ook aflossen van je schulden,
    Fysio therapie, pakket – extra.3 onbeperkt, maar na 8/9 behandelingen mag jou fysio-therapeut je niet meer verder behandelen, moet je naar een ander.
    pakket extra.3 wordt nu ook uitgehold terwijl de premie van het pakket blijft stijgen.
    moet maar eens gaan kijken naar de pakketten of ik daar beter van wordt.
    al met ga ik met de IZZ. er niet op vooruit. {mijn laat ik maar weg.
    Vriendelijke gr. Koos Haagen

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    6
    Dekking
    3
  • BBert Meijer

    al jaren bij IZZ verzekerd en dat bevalt mij goed.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • MMarianne de Ruiter

    altijd goed geregeld en zeer klantvriendelijk

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • EEdgar de Jongh

    redelijk goed

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • MMarianne Roskamp

    Ik ben erg tevreden over deze verzekering,en omdat het voor mij een collectieve verzekering is,die meteen van het salaris wordt ingehouden,wat erg prettig is.De service is goed,en duidelijk,het personeel goed en deskundig.ik ben al ruim 20 jaar bij hun verzekerd, en niet van plan om over te stappen naar een andere verzekering.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDesiree

    de premie is wat aanvullendezorg is wat duurde

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    10
  • Mmonique

    ik heb een uitgebreider verzekering maar deze vergoed wel heel veel, een uitgebreid plus pakket waar ik veel voordelen uit haal een goede klantenservice

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • MMerei Verhoeven

    Allereerst ben ik zeer te vrede met deze zorgverzekeraar. Ze handelen de rekeningen snel af. En bij vele organisaties kan het rechtstreeks. De zorg voor thuiswonende kinderen is goed. Tandarts kosten zijn goed geregeld. Kortom zeer te vrede over izz

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    10
    Dekking
    8
  • LLetty Jansen

    Declaraties worden snel verwerkt, je hoeft niet lang op je geld te wachten.
    Goede poilsvoorwaarden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRiek van Prattenburg

    Goede service. Helaas wel hoge premie

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EErnst Bethbeder

    Prima dekking, er valt altijd makkelijk een betalingsregeling te treffen. Vriendelijk aan de telefoon. Goede duidelijke website.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJojanneke Haverkamp

    We betalen eigenlijk voor alle zorgverkeringen teveel geld en krijgen er te weinig voor terug. De premies gaan ieder jaar omhoog, maar de vergoedingen worden ieder jaar minder. De aanvullende verzekeringen worden ook ieder jaar verder uitgekleed, zodat je eigenlijk voor meer vergoedingen ook weer meer moet betalen. Heel erg jammer dat de zorgverzekeraars toch deze macht hebben. Geef mij het oude zorgstelsel maar weer, want ik betaal eigenlijk voor niets. Ik maak eigenlijk bijna nooit gebruik van de zorg, maar als ik dan een keer wat nodig heb moet ik het of helemaal zelf betalen of eerst dat verdomde eigen risico. Heel erg jammer.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    3

    Service
    4
    Dekking
    2
  • NN. Poelman

    nooit problemen en genoeg keuze in de zorgverleners

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • NNettie Brouwers

    Nog nooit geen klachten gehad, alles wordt er snel en zeer goed afgehandeld.
    Ook de info die we krijgen is heel netjes verzorgd. .Dus nog steeds geen reden voor mij en mijn man om over te stappen op een andere verzekering.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAnnette Bijlenga

    Prima zorgverzekering. Goed te benaderen via telefoon. Uitgebreide dekking met aanvullende verzekering.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJM LEEZER

    Geen opmerkingen. Goede zorgverzekeraar

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FF.postma

    Goede verzekering’ prima helpdesk en duidelijke declaraties

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    7
  • PP.H. te T.

    Onleesbare papierwinkel. Gebruik eens gebruikers om je in te beelden in welk doolhof je als leek terechtkomt. Voor jullie misschien gesneden koek, voor mij (en waarschijnlijk vele anderen) niet.
    Goed werkende medicijn Azilect wordt niet vergoed. Onbegrijpelijk!

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    4
  • AAnk Noordhuizen

    Voortreffelijke verzekering

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPriya

    Heel slechte klantenservice. Vooral bij declaraties altijd incomplete en vage antwoorden na meerdere keren bellen krijg uiteindelijk waar ik recht op heb. 2017 stap ik ZEKER over!!

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    2
  • MMirte Haverkort

    Overgestapt ivm collectieve mogelijkheid. Nu al spijt van. Logge, grote organisatie met onvakkundige telefonistes. Standaard e-mailtjes op hele redelijke vragen. Er wordt totaal niet meegedacht met de klant. Slechte tandartsverzekering. Klantbelang staat niet voorop en Zorgplicht ver te zoeken. Niet afsluiten!! Helaas zitten wij hier nu aan vast voor een jaar.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    2
  • CCarolien

    Mijn zorgverzekeraar levert me nogal wat stress op, de afgelopen maanden is het echt een ramp. Ik krijg veel rekeningen waarvan het niet inzichtelijk is waar ik voor betaal. Ik krijg veel niet meer vergoed wat ik eerder wel vergoed krijg en als ik hen hierover mail met vragen krijg ik geen (duidelijk) reactie. Zelfs het betalen van rekeningen is lastig waardoor ik aanmaningen krijg terwijl ik echt niet te beroerd ben om te betalen voor wat ik gebruik. Ik heb is meerdere keren gemaild met vragen en/of klachten maar de antwoorden zijn vaak onvolledig. Ik ga dan ook zo snel mogelijk overstappen. Ik vind het erg vervelend dat mij dit zo veel energie kost terwijl zij er zouden moeten zijn om me te helpen.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • Ss.wijga

    Izz staat via de klantenservice altijd voor mij klaar. Declaraties worden snel uitbetaald.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    8
  • MMarga Schoeman

    Dankzij mijn werk in 2003 bij IZZ terecht gekomen. Vooralsnog zie ik geen reden om te wisselen. Met name om het feit dat IZZ 1 van de weinige zorgverzekeraars is die onbeperkte fysio aanbiedt in een aanvullend pakket. Met 1 slechte knie waarmee ik 2x per week bij de fysio ben, komt dat natuurlijk heel goed uit. Reken maar uit: zo’n 52 weken x 2 = 104 behandelingen. Terwijl veel zorgverzekeraars niet verder gaan dan maximaal 36 behandelingen.
    Dan betaal ik liever wat meer premie… 🙂

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCG Hoogland

    Goede prijs kwaliteit verhouding wat betreft de premie.
    Zorgdekking naar mijn zin: verantwoord uitgebreid.
    Aanvullende verzekerring prima: tandarts vergoeding zeer bevredigend, nooit discussies.
    Toegankelijke website.
    Snelle afhandeling declaraties.
    Klantvriendelijke medewerkers.
    Goede begrijpelijke voorlichting.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PPatrick hartog

    Goede zorgverzekeraar, duidelijk, snel contact voor vragen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    8
  • SSandra

    Ik ben zeer tevreden. Overzichtelijke overzichten, prima website en prettige communicatie via telefoon.
    Ik wissel wel eens van zorgverzekeraar maar IZZ is de eerste waar ik bij teruggekomen ben.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • NNico

    Prima verzekering, vooral voor de mensen die weren in de zorg.
    Afhankelijk van welke aanvullende verzekering je ook hebt, de vergoedingen zijn uitstekend
    De website is makkelijk te begrijpen,de declaraties kun digitaal inleveren, de uitbetaling heb je dan meestal binnen 1 week al opje bankrekening staan. Persoonlijk ben ik nog geen moeilijkheden tegeggekomen in die 30 jaar dat ik bij de IZZ verzekerd ben

  • SSandy van Maanen

    Ik ben op zich wel heel erg tevreden met IZZ, fijn dat veel gewoon 100 % vergoed wordt.
    Klantenservice altijd erg vriendelijk, maar weet niet altijd een goed antwoord te geven.
    Hier valt naar mijn mening, nog wel wat te halen !!!
    De uitbetaling van declaraties, gaat lekker vlot, hoeft geen weken te wachten.
    Wel erg jammer dat de premie erg hoog is (incl aanvullende paketten)
    Terwijl de verzekeraars genoeg in kas hebben !!!
    Vorig jaar wel E 50 retour gehad, maar zou liever zien dat premie omlaag ging.
    Voor de rest prima verzekering, met erg vriendelijke klantenservice.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    10
    Dekking
    8
  • VVera Ligtenberg

    Heel tevreden over IZZ zorgverzekeraar. Gelukkig hebben zij nog een aanvullend pakket extra verzorgd 3 waarin wel alle fysiotherapie vergoed wordt. Verder als je vragen hebt kun je die goed stellen aan ze en je krijgt netjes antwoord. Zeker een aanrader ook als je niet in de zorg werkzaam bent.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDaniel

    Super zorgverzekeraar! Vooral op het gebied van de tandartsverzekering erg goed. Op het gebied van online betalingen nog een beetje onduidelijk, maar dat is al beter geworden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • LLieke van der Velden

    heb het afgelopen jaar heel veel te maken gehad met ziekenhuis Rotterdam en UZ Gent vanwege een hersentumor die is geconstateerd. Gedurende deze periode heb ik altijd een zeer goed contact mogen hebben met IZZ

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • SS.T Verhoef

    Ik ben via mijn werk verzekerd bij IZZ. Voor iedereen die in de zorgt werkt, raad ik deze zorgverzekeraar aan. Wanneer ik contact zoek met IZZ, wordt ik gelijk geholpen. Ze denken met je mee en je krijgt het gevoel dat je echt een persoon bent en niet zomaar een nummertje.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFrans Postma

    zeer tevreden over IZZ

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRamon Otto

    Al jaren verzekerd bij IZZ met het meest complete aanvullende pakket. Voor de gemiddelde 40 plusser een zeer complete dekking, vrije keuzes in de plek en manier van verzorgen. Het geheel klopt en sluit aan bij mijn zorgvraag, ook al heb ik geen zware behandelingen of veel medicatie nodig.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • Ttruus alberts

    na diverse behandelingen bij de tandarts werd ik goed geholpen door mijn verzekering ik kan er altijd terecht met mijn vragen en krijg ook prompt antwoord hierop

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • MM. Nieuwland

    Overall wel goed!
    Moet glimlachen om de reactie hieronder. Roken doe je vrijwillig en dat kost je heel erg veel geld. en je gezondheid…… Stoppen doe je ook vrijwillig. Dat bespaart je weer heel veel geld. Dat je daar in investeerd en niet een ander hiervoor op laat draaien vind ik een gezond uitgangspunt.

    Ik had wel iets vreemds: toen in een verdachte moedervlek liet weghalen door de huis arts (ik dacht: is goedkopen dan de dermatoloog), moest ik het onderzoek door de patholoog zelf betalen. had ik het wel door de dermatoloog laten doen, was het gratis geweest. Tsja, een volgende keer weet ik het dan wel…..

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    4

    Service
    5
    Dekking
    6

Kan het goedkoper?