Menzis
7,8 Score uit 2.049 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
7,8 Score uit 2.049 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
Menzis is na Achmea, VGZ en CZ de grootste zorgverzekeraar van Nederland. Bij Menzis kun je de basisverzekering heel eenvoudig aanvullen met polissen die zijn samengesteld voor jouw leeftijdscategorie. Zo kun je kiezen voor een jongerenverzekering en uit één van de vier samengestelde aanvullende pakketten waarin bijvoorbeeld geneesmiddelen in het buitenland, brillen en contactlenzen, ooglaserbehandelingen en alternatieve behandelwijzen worden vergoed.
Door de collectieve zorgverzekering van Menzis kun je via bepaalde werkgevers en ledenorganisaties korting krijgen op je premie. Net als bij andere zorgverzekeraar zijn kinderen tot 18 jaar altijd gratis meeverzekerd, ook voor de aanvullende verzekering.
Jaar | Natura (select) | Natura | Combinatie | Restitutie |
---|---|---|---|---|
2025 | € 151,25 | € 156,25 | € 173,50 | - |
2024 | € 140,25 | € 146,75 | € 161,75 | - |
2023 | € 134,50 | € 141,25 | € 152,75 | - |
Mmarijn •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Menzis geeft al jaren lang, een gevarieerd aanbod van verzekeringsmogelijkheden, passend bij mij en mijn gezin. Daarnaast kom ik ook in aanmerking voor een collectiviteitskorting.
RR.C. van Nesch •
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goed toegankelijk, goede werkende website, en vriendelijke behandeling
JJ. de Jong •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een zeer goede verzekeraar met een prima klantenservice die meedenkt.
AAHendriks •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Het is een dure zorgverzekeraar menzis maar wel betrouwbaar, de service is goed, premie duur, wel aan te bevelen, aanvullend merk je in de kosten, uiteindelijk wel minder direct te moeten betalen, wel prettig.
DDita •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goede regionale ziekteverzekering. Helaas aan de dure kant.
Service is prima.
Cc.j eijk •
Premie
prettig en goede telefonische gespreksvoering,kortom ik ben erg tevreden.
Mmarco casimier •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
top
Bbianca •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Menzis heeft een goede aanvullende verzekering die jezelf helemaal kan samenstellen dan kan jezelf een keuze maken welke je kiest. Als je contact opneemt proberen zo goed mogelijk en duidelijk mogelijk antwoord voor je te zoeken. Als de persoon het niet zelf weet plegen ze even overleg met een collega. Ze brengen je op de hoogte als er een verandering is.
AAngelique •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goed
AArnoud van Spaandonk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Menzis benadert haar klanten op een persoonlijke manier, staat altijd voor je klaar met hulp en advies. De premie is wat hoger dan bij andere maatschappijen, maar de dekking is dan ook erg uitgebreid. Ik ben er al jaren verzekerd nadat ik andere maatschappijen had uitgeprobeerd. Tot nu toe geen enkele tegenvaller of klacht.
MM Pater •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Altijd een luisterend oor en een goed advies wat te doen als er zich veranderingen voor doen die voor ons belangrijk kunnen zijn.
LLiesbeth Lienau •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zijn al jaren bij Menzis en tevreden
JJannie nijman •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik ben zeer tevreden declaraties worden snel uitgevoerd
BBert •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Het is een duidelijke transparante verzekering, en één die mee denkt.
Zo kan je het eigen risico over 12 mnd verdelen, en kan je gebruik maken van de samen gezond app, daarin krijg je aanwijzingen voor een gezond leven.
De geboden zorg is eveneens prima geregeld, ook voor de brillen.
En de vergoedingen zijn overzichtelijk geregeld ook m.b.t. chronisch zieken.
Kortom wij zijn zeer tevreden over de Menzis.
HHand •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een aantal jaren klant geweest. Letterlijk alles moet je controleren. Er gaan zo veel zaken fout dat er een systeem achter lijkt te zitten. Toppunt van slechte klantvriendelijkheid.
MMenzis •
@Hand
Goedemorgen, zoals ik lees ben je op dit moment niet meer verzekerd bij Menzis? Ik schrik van je opmerking over onze klantvriendelijkheid. Dat is juist niet de bedoeling. Ik bied excuus aan voor deze ervaring. Je mag altijd contact met ons opnemen zodat wij er nog een keer opnieuw naar kijken. Ik kan nu niet achterhalen wat er mis gegaan is, in jouw situatie. Ook dit weekend zijn wij bereikbaar via chat of telefoon.
Vriendelijke groet, Belinda – Menzis.
TTilly •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Met vragen kan ik makkelijk bellen en wordt ik goed te woord gestaan
BBrinkhuis •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Premie vind je altijd te hoog, omdat je dat maandelijks moet betalen, net als gas,water,huur,hypotheek,e.d., echter vind het heel fijn dat ik bij menzis de eigen bijdrage voor 2 personen maandelijks kan betalen, daar in een keer zou dat in die maand problemen kunnen geven. Wij wonen in de buurt van het ziekenhuis, en daar wij er de laatste tijd veel moeten zijn, vinden wij het heel fijn, dat dit allemaal daar kan worden geregeld. Wij zijn al jaren geleden aanvullend verzekerd en dat geeft ons een prettig gevoel nu wij er wel aanspraak op moeten maken i.v.m. leeftijd. Hebben nooit problemen met menzis gehad, alles is altijd prima geregeld, en nu na 50 jaar zullen wij zeker niet overstappen naar een ander.
CCornelia den Breejen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Als je ze nodig heb zijn er
GGerard van der Poel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Menzis heeft een app ontwikkeld. Met deze app is het eenvoudig om declaraties in te zenden, stand eigen risico en je wordt goed geïnformeerd over de dekking. Klantenservice goed bereikbaar.
HHarH •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ik vind menzis een fijne zorgverzekeraar. Alle ziekenhuizen zijn aangesloten en ze staan je altijd bij als je ergens hulp voor nodig hebt
MM.a.Fecunda •
Premie
Zorgkeuze
Service
Prima,geen problemen,goede
Ervaring geen klachten.
PPatrick •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ik mankeer niet zo heel veel dus ik declareer ook niet zoveel. Maar waar ik voor naar de dokter of ziekenhuis voor ga wordt netjes vergoed. Dus kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben over mijn verzekeraar. Aan één kant zou je kunnen zeggen neem allemaal Menzis maar elk mens heeft zijn of haar eigen kwalen dus is het kiezen van een verzekering iets persoonlijk. Ik ben tevreden dus ik blijf bij Menzis en zie het komende jaar 2023 met vertrouwen tegemoet.
JJ ter Haar •
Premie
Zorgkeuze
Service
Is al zolang ik verzekerd ben voor ziektekosten samen mijn maatschappij tot volledige tevredenheid nog geen problemen gehad
Wwill Rondhuis •
Premie
Zorgkeuze
Service
Alhoewel de premie behoorlijk aan de hoge kant is, is de service, de dekking en de klantvriendelijkheid van de helpdesk TOP! De pakketten zijn soms wat rommelig in uitleg, maar als je er even goed voor gaat zitten wijst het zichzelf allemaal redelijk goed uit, en is er voor iedereen een goed en aan je eigen persoonlijke wensen pakket samen te stellen!
Bben •
Premie
Zorgkeuze
Service
tot nu toe geen klachten over wat dan ook
Rr briene •
Premie
Zorgkeuze
Service
De ervaring is goed alleen te duur
MMenzis •
@r briene
Goed om te lezen dat de ervaring goed is! Dat houden we graag zo. Je mag altijd via chat of telefoon contact met ons opnemen. Wij kijken graag mee naar je polis. Maak je al gebruik van een collectief bijvoorbeeld? Of ben je te hoog verzekerd? Dat zijn factoren die van invloed zijn op de premie. Binnen nu en 1 week zijn de nieuwe vergoedingen en premies voor 2023 bekend. Neem dan gerust contact op voor hulp en advies. Hartelijke groet, Belinda – Menzis.
DD Koers •
Premie
Zorgkeuze
Service
is redelijk goed
MMenzis •
@D Koers
Goedemiddag, redelijk goed vraagt om verbetering toch? Je mag altijd contact met ons opnemen zodat wij kunnen meedenken. Hartelijke groet, Belinda – Menzis.
JJeroen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik had een geschil met het ziekenhuis. Ik vindt nog steeds dat het ziekenhuis onterecht een rekening heeft ingediend bij de zorgverzekeraar. Maar ze doen niks voor je ja geld innen. Ze houden elkaars hand boven het hoofd. Maar goed ik zal braaf betalen aan deze oplichters.
MMenzis •
@Jeroen
Wat vervelend dat je een geschil had met het ziekenhuis. Het kan een keer gebeuren dat er onterecht kosten bij ons worden gedeclareerd. Je mag dan altijd contact opnemen met onze klantenservice en dan zoeken we dit voor je uit. Ik nodig je uit om op onze site te kijken hoe een nota van het ziekenhuis werkt. Hartelijke groet, Carisia – Menzis
GGonnie •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Na tientallen jaren gezond te zijn geweest is mijn moeder helaas geconstateerd met de ziekte ALS. Vervolgens heeft ze haar spaargeld gebruikt om medische kosten tijdelijk te vergoeden er vanuit gaande dat ze dit middels haar verzekering weer kan krijgen.
Belangrijk om te weten bij Menzis:
Er wordt uitsluitend gecommuniceerd door de door hun ontwikkelde app. Waarbij een declaratie goedkeuring/afkeuringsproces gemiddeld 1,5 week duurt. Daarnaast wordt er 0,0 meegedacht qua ziektebeeld van de patiënt en zal diegene wie de communicatie met Menzis moet doen (in dit geval zoon) van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Een mooi voorbeeld is het onderstaande hoe een declaratie proces van een genoodzaakte taxi i.v.m. een rolstoel vergaat:
Indien dit je eerste declaratie is dien je een app te downloaden (dit is voor jongeren geen probleem, echter kan dit voor de relatief oudere mensen al een probleem zijn i.v.m. inlog gegegevens digid.
Uiteindelijk na het installeren declareer je de kosten middels copy van de factuur. Deze wordt vervolgens afgewezen omdat je geen machtiging van de arts hebt toegestuurd. Deze conditie staat nergens in app/globaal op de website beschreven behalve in de kleine lettertjes van de polis. Daarnaast wordt deze afkeuring ook niet via de app gecommuniceerd, hier staat alleen afgekeurd. Vervolgens door te bellen met Menzis kom je erachter dat je een machtiging nodig hebt (2 weken zijn gepasseerd).
Nadat je de machtiging hebt gerealiseerd dien je opnieuw de declaratie om vervolgens na twee weken er weer achter komt dat deze afgekeurd is. En nee, je raadt het al dit wordt niet via de app gecommuniceerd, hiervoor moet je zelf met Menzis bellen. Vervolgens krijg je te horen dat het rolstoelnummer niet beken is en dat deze doorgegeven moet worden (is het zo moeilijk om deze condities kenbaar te maken online/voor de contactpersoon die mij vertelde dat een machtiging van de arts nodig was om dit ook aan te geven?).
Hoe is het afgelopen? Tot slot, het rolstoelnummer doorgegeven aan Menzis om wederom 2 weken later te zien dat de declaratie is afgekeurd. Dit keer staat er onbekende zorgverlener. Na wederom te hebben gebeld is de conclusie het volgende, het totaal bedrag bedraagt (660 euro):
1. Voor noodzakelijke taxi ritten staat er een persoonlijke bijdrage van 100 euro vast (raar, want je hebt een eigen risico). Deze wordt van de 660 euro afgetrokken;
2. Je eigen risico moet je eerst verbruiken (logisch, maar waarom dan nog een persoonlijke bijdrage?). Eigen risico betreft 350 euro;
3. Taxibedrijven die niet geregistreerd staan bij Menzis wordt een max van 0.85 per km. uitbetaald. (Ook dit staat natuurlijk weer duidelijk vermeld op de website, dus niet)
4. Tot slot, vraag ik aan de medewerker waarom de over +/- 150 euro dan nog niet is uitgekeerd. Om vervolgens het volgende antwoord te krijgen: Deze inhoud mogen we niet verstrekken want u ben niet gemachtigd voor uw moeder. Kortom, vertellen wat jij fout doet (in hun ogen)/wat jij aan moet leveren (in de hoop dat je het op geeft) dat kunnen ze wel. Op het moment dat je dat allemaal hebt gedaan komen ze met een andere smoes.
Dit is 1 voorbeeld over hoe Menzis te werk gaat. Ik kan zo nog een 4/5tal voorbeelden meer op noemen. Waarbij de ziekte van patiënt totaal geen zaak is voor Menzis, maar waar maar een ding voorop staat. Dat is zo weinig mogelijk uitkeren door zoveel mogelijk excuses/mazen uit de wet te gebruiken.
Het laatste wat ik wil is dat Menzis nu op dit bericht gaat reageren met een verzoek tot contact, want ik weet wel na 4/5 keer contact met jullie te hebben gehad dat je een machtigingsformulier moet invullen. Als je dan vervolgens tegen jullie zegt dat je moeder niet in staat is om te praten/te schrijven krijg je het vriendelijke verzoek om het dan maar bij de rechter wettelijk vast te leggen dat jij gemachtigd bent. Kortom, weer zo’n heerlijk met ziekte meedenken voorbeeld.
Ben blij dat ik persoonlijk niet bij Menzis zit en raad het dan ook iedereen die ik ken af.
MMenzis •
@Gonnie Een heftige situatie. Er is ondertussen contact geweest met de familie.
Met vriendelijke groet, Brigit – Menzis
FF van toor •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ben al jaren bij Menzis, 1 jaar eruit geweest omdat ik dacht beter af te zijn maar nee, ben weer terug. Geweldig hoor.
MMenzis •
@Erzsebet bartucz wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over onze dekking. De vergoeding in de Basisverzekering wordt door de overheid bepaalt en is bij elke zorgverzekeraar gelijk. Dat geldt ook voor fysiotherapie in de Basisverzekering. Wij kennen aanvullende verzekeringen met dekking voor fysiotherapie.
Stoppen met roken zit als vergoeding in de Basisverzekering. Voor meer informatie of vragen mag je altijd met ons contact opnemen. Met vriendelijke groet, Brigit – Menzis
EErzsebet bartucz •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
De slechte zorgverzekering zit er niks in moet je als nog voor alles betalen , geen fysio terwijl andere zorgaanbieders wel hebben 1 dag hulp voor stoppen met roken .
MMenzis •
@Erzsebet bartucz, niks is wel erg weinig. Gelukkig is dit ook niet het geval. Voor het stoppen met roken vergoeden we bijvoorbeeld 1 traject per jaar, niet 1 dag. Wil je kijken of je een uitgebreidere verzekering nodig hebt dit jaar? Neem dan contact met ons op. Je kunt je verzekering voor dit jaar nog tot en met 31 januari 2022 aanpassen. Hartelijke groet, Tessa – Menzis
HHakan •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Wat een onzin verzekeringen. We worden gewoon genaaid. Niet verzekeren is veel beter. Ik zou dan eigenlijk willen dat iedereen NIET verzekerd. Is veel goedkoper. En moet je iets ondergaan, ga naar Zuid Europese landen. Zorg is daar veel en veel goedkoper.
MMenzis •
@Hakan Jammer dat je er zo over denkt. In Nederland hebben we een sociaal stelsel waarbij we allemaal meebetalen voor de zorg. Gelukkig krijg je hiervoor ook veel terug mocht je een keer iets hebben. Als je een dure operatie zelf moet betalen omdat je niet verzekerd bent word je daar denk ik ook niet heel blij van. Met vriendelijke groet, Nadja – Menzis
Jjudith •
Zorgkeuze
Service
ondanks dat ik niet ga overstappen ivm beugel van de jongste, ga ik zodra het kan wel overstappen naar menzis. Goede pakketten en heel duidelijke uitleg en ze denken echt mee
LLindsay •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Helaas komt er voor mij 8 jaar een einde bij menzis, altijd zeer tevreden geweest maar nu de fysiotherapie naar beneden gaat besloten over te stappen. Voor hetzelfde bedrag krijg ik bij een ander 4 behandelingen meer en 250 euro tandartskosten meer vergoed.
HH Braaksma Drop •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een goede ervaring. Voor 2022 is het heel jammer dat de fysiotherapeut maar zo weinig is, zeker als je daardoor kan blijven lopen.
MMenzis •
@H Braaksma Drop, hartelijk bedankt bedankt voor de mooie cijfers. Ondanks dat we de vergoeding voor fysiotherapie moesten verlagen om de premie betaalbaar te houden. Fijn dat u dit hier deelt. Hartelijke groet,
Tessa van Menzis
FF. De vink •
Wisselend. Na een ongeval met een heupfactuur wijgerde Menzis de rolstoel taxi vergoeding van het ziekenhuis en naar het verzorgingshuis te vergoeden. Pas na heel lang en wijzend op de bassisverzekering voorwaarden gingen ze overstag. Minpunten dus. Daarna geen problemen meer gehad .
MMenzis •
@F. De vink Bedankt voor het delen van uw ervaring. Vervelend om te lezen dat het traject met betrekking tot het vervoer moeizaam is verlopen. Is het herstel goed gegaan? Mocht u nog vragen hebben of we u ergens mee kunnen helpen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
PPeggy •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima zorgverzekering. Alles online en prima hulp/antwoorden en oplossingen bij vragen. Ook bij extremen was niets geen probleem
MMenzis •
@Peggy, bedankt voor je mooie cijfers. Daar zijn we blij mee. Fijn dat je dit hier met ons deelt. Hartelijke groet, Tessa – Menzis
GGeert J. •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Sinds jaren tevreden. Helaas komend jaar 2022 stIjgt mijn maandpremie met ruim 10 €, aanvullend 2 is het aantal vergoedingen fysio gezakt van 18 naar 12, is de vergoeding alternatief gezakt met 100€, en helaas is ook korting voor verhoging eigen risico met maandelijks 5€ Verlaagd.
Fysio 6x 35 ….. 210,- minder
Alternatieve zorg 100,- minder
Vergoeding hoger ER. 60,- minder
Premie stijging. 130,-
Helaas toch wel enorme verandering tov 2021
MMenzis •
@Geert J. Hallo Geert, we hebben inderdaad een aantal vergoedingen verlaagd voor komend jaar. Naast de verlaging van het aantal behandelingen fysiotherapie zijn daar ook weer nieuwe dingen zijn bijgekomen zoals de FysioZelfcheck app, vergoeding van 16 behandelingen fysiotherapie na een ongeval en 20 behandelingen fysiotherapie bij specifieke aandoeningen en klachten. Wil je dat we met je meekijken of het slim is nog iets te veranderen neem dan gerust contact met ons op. Hartelijke groet, Tessa – Menzis
KKoopman •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
We zijn nog nooit gewisseld van zorgverzekering maar nu ze de fysio bijna gehalveerd hebben haken wij af en gaan naar een andere zorgverzekering. Mijn man heeft elke week fysio nodig met 20 keer lukt die niet meer terwijl de premie hetzelfde blijft zo wordt het wel een uitgeklede aanvullende verzekering
MMenzis •
@Koopman Wat jammer dat jullie overstappen. Het klopt dat wij de vergoeding van fysiotherapie hebben verminderd. Dit om de aanvullende verzekering voor al onze verzekerden betaalbaar te houden. Ik lees dat je man regelmatig fysiotherapie nodig heeft. Is het misschien een idee dat jullie contact met ons opnemen? Wij kijken graag samen met je man naar de mogelijkheden.
Met vriendelijke groet, Brigit – Menzis
CCornelis •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
staan altijd klaar om je te helpen
BBert Dekker •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Menzis heeft voor de top-aanvulling het aantal behandelingen fysiotherapie voor 2022 zonder eerdere aankondiging verminderd van 32 naar 20 tegen dezelfde premie!
MMenzis •
@Bert Dekker Wij hebben inderdaad de vergoeding van fysiotherapie verlaagd voor komend jaar. In de nieuwe voorwaarden/polis die wij in november hebben gestuurd staat deze informatie. Daar staat tegenover dat er ook weer nieuwe dingen zijn bijgekomen zoals de FysioZelfcheck app, vergoeding van 16 behandelingen fysiotherapie na een ongeval en 20 behandelingen fysiotherapie bij specifieke aandoeningen en klachten.
Met vriendelijke groet, Brigit – Menzis
Wwillem •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
behoorlijk dure verzekering als je kijkt wat er maar in je pakket zit of wat er eventueel aan vergoedingen word gegeven. Het valt mij vies tegen om hier verzekerd te zijn.
MMenzis •
@willem jammer dat je dit zo ervaart. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice? We kijken graag naar je pakket en of er een beter passend en voordeliger pakket voor je is. Met vriendelijke groet, Nadja – Menzis
CCarmen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik heb goede ervaringen met Menzis. Niet de goedkoopste aanbieder in de markt, maar ze zijn wel betrouwbaar. Ik heb een moeilijke periode gehad en financieel liep het ook niet top, waardoor ik niet altijd mijn premie kon betalen. Menzis biedt een luisterend oor en draagt oplossingen aan. Er wordt met de klant meegedacht. De klantenservice is echt top. Ze doen wat ze beloven. In mijn optiek is Menzis een aanrader.
Aastrid jansen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
uitstekend .goede prijs en heel transparant .hulp bij vragen. vriendelijke mensen aan de telefoon .geven je ook goed advies. wat je moet doen. ben nu 4 jaar bij menzis en heeeel tevreden .zou het iedereen aanraden om ook die keuze te maken.
OOzgur •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zeer goede zorgverzekering voor weinig geld .Voor de aanvullende verzekeringen die ik nodig heb is deze niet duur
AAnna •
Top, goede hulp als het nodig is, verder uitgebreide hulpservice die goed werkt. Ook is de website zeer overzichtelijk. Zeer tevreden
Dderksyl •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Lekkere lage premie. Makkelijk declareren met DigID. Al met al een zorgeloze zorgeverzekering.
MMiranda •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik heb weinig of geen ervaring, ik weet alleen dat ze redelijk snel zijn met de declaraties
Ssarah •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een goede zorgverzekering, waar je je eigen risico gespreid kunt betalen, en eventuele declaraties makkelijk ingediend kunnen worden. Niet onbelangrijk deze worden supersnel terugbetaald.