512 beoordelingen


026 400 40 40


Bereken je premie

OHRA

Premie
7,7

Service
8,4

Zorgkeuze
8,4

Vergoeding
7,9

Direct naar

Over OHRA

OHRA biedt een restitutie basisverzekering met vrije artsenkeuze en biedt de mogelijkheid om je zorgzaken online te regelen, zoals:

  • Inzien van je vergoedingen
  • Inzien van je zorggebruik en eigen risico
  • Indienen van declaraties

Met de app van OHRA heb je een goed overzicht over al je persoonlijke gegevens, je kunt bijvoorbeeld heel snel zien op hoeveel vergoeding je nog recht hebt en hoeveel eigen risico je hebt betaald.

Naast de basisverzekering biedt Ohra ook een aantal aanvullende zorgverzekeringen met diverse dekkingen, bijvoorbeeld voor fysiotherapie, alternatieve geneeskunde en de tandarts.

OHRA is zelf risicodrager voor haar zorgverzekering.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2021€ 126,75---
2020€ 116,50---
2019€ 116,30---
2018€ 107.95---
2017€ 104,55---
2016€ 96,10---
2015€ 91,87---
2014€ 88,19---
2013€ 97,30---
2012€ 99,49---
2011€ 97,25---

Wat vind je van OHRA?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

512 reviews over OHRA

  • DDE KORT

    OHRA is een zeer goede zorgverzekering belooft wat ze doen maar toch ga ik ze verlaten
    de reden is

    1 premie vond ik met 10 euro zeer hoog opgeschroefd vond het oké als ze de pakketen voor aanvullend met rust gelaten hadden maar daar hebben ze toch ook aardig in zitten snijden
    2 de korting op eigen risico is bij bij ohra redelijk laag vergeleken bij andere zorgverleners met de zelfde dekking schild soms 10 euro waarom kunnen ze niet standaard vast stellen bij elke verzekering
    de brillen vergoeding vind ik magertjes zeker als je opgroeiende kinderen heb waar de ogen sneller achter uit gaan dan is de vergoeding snel op en de alternatie geneeswijze is flink terug gebracht ook de vergoeding is dat 5,00 euro minder krijgt zeker als je elke maand 46,50 betaald

    maar wil toch positief af sluiten als ze de kosten iets minder laten stijgen en de aanvullende pakketen niet teveel hadden veranderd was ik zeker gebleven maar wie weet kom ik bij ze terug

    Premie
    3
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    5

  • AAlexandra

    Regelmatig verzekerd geweest bij Ohra. Eigenlijk altijd tevreden. Prijs/kwaliteit vind ik slecht, zoals bij elke verzekeraar tegenwoordig. Een nogal storend minpunt over afgelopen periode was het feit dat ik voorafgaand aan een behandeling telefonisch informatie heb ingewonnen over de vergoeding en toen de behandeling achter de rug was, bleek dit niet correct te zijn!

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • DDries

    Hallo ik ben Dries. Ik vind dit de beste verzekeraar. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik spreek met ervaring ik heb wel eens problemen gehad met verzekeraars maar gelukkig nog nooit met deze. Hopelijk mag dat zo blijven. Als ik deze verzekeraar mocht beoordelen qua sterren dan had ik hem zeker weten een 10 . Gegeven.
    Met hartelijke groet Dries

  • RRay

    Ik ben zeer tevreden met mijn Ohra zorgverzekering. De premie is vergelijkbaar met die van andere zorgverzekeraars, echter heb ik bij Ohra ALTIJD vrije zorgkeuze.
    De premie betaling gaat maandelijks automatisch via automatische incasso. Eventuele kosten die je moet betalen vanuit je eigen risico worden ook automatisch afgeschreven maar daar ontvang je altijd ruim tevoren (2 weken) bericht van.
    Als aanvullende verzekering kun je uit diverse pakketten kiezen. Zelf heb ik gekozen voor STERK á 7,40 per maand. Hiervoor heb ik dan 9 behandelingen fysiotherapie en daar heb ik zelf genoeg aan. Ook valt onder deze aanvullende verzekering een werelddekking voor spoedeisende hulp.

    Premie
    9
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • LL.D

    heb helaas een zorg verzekering lopen bij ohra waarvan ik het eigen risico moet betalen, alleen de manier waarop is belachelijk, je kan via de site een betalings regeling aanvragen, maar deze voldeed niet aan mijn personelijke situatie, moest per direct in december 45 euro betalen per maand, alleen voor iemand in een wwb uitkering is dit te veel, dus telefonisch contact opgenomen, waar ik al een dame aan de lijn had die er duidelijk geen zin in had en gewoon erg onvriendelijk was, na een lang en moeilijk gesprek kon ze tot 35 euro gaan ook beginnend in december, wat voor mij niet mogelijk was, ik gaf haar aan dat ik in januari wou beginnen met de eerste termijn, aangezien bij mij vorige zorg verzekeraars ook pas het eigen risico voldaan hoefte te worden bij het eerst volgende jaar en dat 35 voor mij ook te veel was, totaal geen begrip voor je situatie, en ze geven dan ook niks om klanten, maar meer om je portomonee

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • EE.van Hommelen

    Scherpe premie en alles lekker online.
    Vlot antwoord op vragen.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • EE.van Hommelen

    Scherpe premie en alles lekker online.
    Vlot antwoord op vragen.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRob Stomphorst

    Degelijk

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    6

  • YYvonne

    Hartproblemen als ik de dekking goed heb gelezen wordt er niets gedekt. Ik heb een kastje meegekregen, van de huisarts, voor de registratie van mijn hartslag. Ik was er vanuit gegaan dat dit onder mijn dekking viel, daarom had ik een ruime aanvullende dekking gekozen, maar helaas de € 142,00 kon ik gewoon zelf betalen. Ik ben toen gaan kijken welke zorg, betreffende hart zaken, er wel onder de dekking vallen. Nou ik heb niets kunnen vinden. Er zijn verzekeraars die dit wel vergoeden.

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    5

  • EEllen

    Goed bereikbaar. Zeer vriendelijk en flexibel.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10

  • TTheodoor de Vries

    Na bij een verzekeraar geweest te zijn waar je niet vrije keuze had was het een verademing om dat nu wel te hebben voor ongeveer dezelfde prijs en met ook een goede service en goede zorgkeuze en uitstekende aanvullende pakketten.
    Heel tevreden met deze zorgverzekeraar

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • RRudolf Jekel

    Al meer dan 40 jaar alle verzekeringen onder gebracht bij Ohra. Nooit enig probleem met Ohra gehad. Prima en zeer correcte en vriendelijke service. Premies waren zeker concurrerend. Betalen vlot uit.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • Ttromp

    Ben geschrokken van de verhoging

  • EEdwin

    Prima verzekering. Snelle afhandeling. Alles top geregeld

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • NNikki van Asselt

    Erg goed geholpen door de klantenservice toen dat nodig was. De premie is in vergelijking met andere verzekeraars prima. Declareren van je zorgkosten kan erg gemakkelijk via de app. Ook krijg je altijd snel reactie na een declaratie of vraag.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • EEdwin Jansen

    Ik heb tot nu toe (alweer 4 jaar) echt geen enkele klacht over ohra als zorg verzekeraar.
    De weinige keren dat ik ze nodig had gaven ze ook gewoon thuis zonder gezeur of extra vragen.
    Als ik dit geweten had dan was ik al lang geleden overgestapt.

    Premie
    5
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • HHardenbol

    vrije keuze en vlotte afhandeling

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    7

  • JJan

    Is niet zo goedkoop maar wel goede zorg en vrij in artsen keuzes.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MMees

    Hele fijne verzekeraar, geen problemen gehad op het moment dat er zorg nodig was en ten alle tijden bereikbaar

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • BBert kamphorst

    Eigenlijk geen ziekte of iets dergelijks gehad,

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • PP. van den Akker

    haast nooit vragen over een vergoeding of waar ik terecht kan altijd alles goed geregeld. En als ik toch nog een vraag heb is hij altijd goed beantwoord.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • EEdward van der Ven

    Mijn ervaring is zeer positief, het contact met de klantenservice is zeer goed en correct, ze zijn altijd bereid om mee te denken en te zoeken naar een passende oplossing als er zich een probleem voordoet met een evt zorgverlener of instelling.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MMeg

    Alles is heel gemakkelijk bij Ohra.
    Je hebt je eigen account en daar kan je alles bekijken, zoals je rekeningen en de datum. Je kan kiezen of je de premie automatisch wilt laten afschrijven of niet. Ik ben heel tevreden bij OHRA

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • PP.verhaaren

    Goed.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AA

    Ohra maakt het zeer makkelijk om via de app declaraties in te dienen en betaalt deze snel uit.
    Ondanks dat ze niet de goedkoopste zijn, verlenen ze wel uitgebreid persoonlijk advies en zijn goed bereikbaar. Als klant heb je het gevoel dat deze verzekeraar er voor je is.

    Premie
    4
    Service
    7
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRon

    Snelle uitbetaling en goede service. Naast contact via internet is er ook altijd contact per telefoon mogelijk. De medewerkers van het callcetrum zijn zeer deskundig en uitermate behulpzaam

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • CC. Walhof

    Ik ben erg tevreden met deze zorgverzekering, al schrik ik wel van de prijsstijging! Gelukkig hoef ik alleen voor mezelf te betalen. Goed overleg is mogelijk. Er wordt geluisterd.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10

  • AA.c Scherff

    Zeer goede ervaring
    Na ongeluk met wintersport( Pols gebroken) bloemtje ontvangen van de OHRA

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • SSmits

    Ohra is een no-nonse verzekeraar! Veel mogelijkheden, zoals declareren, informeren en analyseren van je pakket en verbruik zijn digitaal verkrijgbaar. Dat is prima geregeld. Qua premie is Ohra gemiddeld en qua voorzieningen bovengemiddeld al is dit per persoon natuurlijk verschillend.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • EE.L. van Rijn

    Het wisselen van fabrikanten van de medicijnen is zeer irritant en vaak een verslechtering. Ook de in te nemen gewijzigde medicijnen is vaak een grotere belasting. Ga bij de apotheek informeren of er een verzekeraar is die dat tijdens het verzekerings jaar niet doet!

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • BBelinda

    makkelijk declareren, eigen keuze van zorgverlener

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • VVincent van Riet

    Ik vind de OHRA zorgverzekering zeer goed. Qua prijs kwaliteit heel goed. Service is prima. Een belletje en er wordt direct aktie ondernomen. Alles wordt geregeld zonder dat je er aandacht hoeft te geven. Ik kan iedereen OHRA zorgverzekeringen aanraden

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • VVan der Wolde Henk

    Nooit problemen, een goede verzekeringsmaatschappij, ook al is een ander goedkoper, ik blijf

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • SSander

    Omdat ik (gelukkig) geen gebruik heb gemaakt van mijn zorg(verzekering) dit jaar, is het lastig om volledige uitspraken te kunnen doen over het serviceniveau van Ohra. Wel is de documentatie overzichtelijk. Doordat ik bij mijn verzekering gekozen heb voor een vrije zorgkeuze, ontvangt Ohra hiervoor het maximale sterren. Ik heb geen aanvullende zorgverzekering afgesloten en kan om die reden geen gedegen antwoord op geven op dat aspect.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10

  • JJohannes de Waal

    Bij Ohra vind je een goede Zorgverzekering. Prijs/prestatie-verhouding is prima in orde. Ook de aanvullende verzekeringen zijn (voor ieder natuurlijk anders) de moeite waard om te overwegen.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • AArdo de Sterke

    Snelle reacties, duidelijke omschrijving.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • TT.Doeven

    Ben tig jaren bij OHRA en nog nooit geen problemen gehad

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • JJasmijn

    De klantenservice van OHRA is vriendelijk en reageert snel, de nota’s die ik ontvang zijn soms incorrect. Gelukkig kan OHRA dit meestal voor mij corrigeren (bijv. dat ik uiteindelijk niet zelf hoefde te betalen voor 2 coronatests). Ik ben over het algemeen tevreden over mijn huidige zorgverzekeraar.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • PP. Gabes

    Ik zit al meer dan 40 jaar bij de Ohra en dan wel collectief via mijn werkgever (IBM). De premie is niet zeer hoog maar alleen de uitbetaling van speciale gevallen zijn erg moeizaam. Dit keer liet ik bloed prikken bij mijn eigen huisartsenpost en dat gaat naar het Renier De Graaf Ziekenhuis in Delft en die rekening heb ik dus niet uitbetaald gekregen en ik weet toch steeds niet waarom niet. Ook een rekening van een pedicure in het revalidatie centrum waar ik verbleef kreeg ik niet betaald. Erg vervelend vind ik dat en ondanks mijn uitleg kreeg ik geen uitbetaling.
    Verder vind ik de Ohra een prima verzekeraar die geen onderzoek in het ziekenhuis tegen houdt

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • AAlex Grendelman

    Nooit problemen met de nota’s, altijd correct. Een goed overzicht. Via het inloggen alles duidelijk zichtbaar.

    Premie
    8
    Service
    7
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    7

  • PPhilip

    Ik heb gelukkig weinig aanspraak hoeven te maken op mijn verzekering. Kan dus weinig ervaringen delen. Voor wat betreft voorlichting en service is het prima geregeld. Servicedesk werkt prima en snel.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRobin

    Minimale vergoeding en geen passende oplossingen als het gaat om in Nederland niet geregistreerde medicatie

    Premie
    8
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • TTony van Schenk Brill

    geen

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • AA. Voorduin

    Goede volledige verzekering, voldoende keuze wat zorg en aanvullende zorg. Financiële afhandeling keurig.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • MMia

    Goede solide verzekeraar met een ruime vergoeding voor zaken die voor ons als senioren belangrijk zijn. Snelle uitbetaling van nota’s.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • RRonald

    Duidelijk, niet extreem duur voor restitutiepolis en snel mbt afhandelen nota’s

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • EE.J.

    Goede prijs-/kwaliteitverhouding. De zorgverzekering van Ohra is een restitutiepolis, dus vrije zorgkeuze. Goedkoopste keuze in restitutiepolissen in 2020. Ohra valt onder het CZ-label.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • RRita van Bochove

    Ik ben tevreden

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • RRita

    Tevreden

    Premie
    4
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • YYoni

    Top verzekering help snel en goed contact.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10