Direct naar

Over OHRA

OHRA biedt een combinatieverzekering met vrije keuze uit ziekenhuizen en veel andere zorgverleners.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om je zorgzaken online te regelen, zoals:

  • Inzien van je vergoedingen
  • Inzien van je zorggebruik en eigen risico
  • Indienen van declaraties

Met de app van OHRA heb je een goed overzicht over al je persoonlijke gegevens, je kunt bijvoorbeeld heel snel zien op hoeveel vergoeding je nog recht hebt en hoeveel eigen risico je hebt betaald.

Naast de basisverzekering biedt Ohra ook een aantal aanvullende zorgverzekeringen met diverse dekkingen, bijvoorbeeld voor fysiotherapie, alternatieve geneeskunde en de tandarts. Je kunt fysio zittingen die je niet hebt gebruikt zelfs meenemen naar het volgende jaar.

OHRA is zelf risicodrager voor haar zorgverzekering.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022---€ 129,45
2021---€ 126,75
2020---€ 116,50
2019---€ 116,30
2018---€ 107.95
2017---€ 104,55
2016---€ 96,10
2015---€ 91,87
2014---€ 88,19
2013---€ 97,30
2012---€ 99,49
2011---€ 97,25

Wat vind je van OHRA?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking


569 reviews over OHRA

  • CC.M

    Mijn ervaring is niet goed. Ik ben geboren met chronisch hepatitis b. Deze zorgverzekering heeft jaren lang mijn behandeling uitgesteld doormiddel van de opdracht te geven aan de artsen en ziekenhuizen om te frauderen met de bloeduitslagen zodat ivm de kosten van de behandeling. Omdat ze deze noodzakelijke behandeling niet tijdig werd uitgevoerd heeft het cirrose veroorzaakt in mijn lever. Deze zorgverzekering zijn criminelen en het gaat hun om het geld.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
  • TTimmer

    Nooit geen problemen gehad en goede service.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHerma Andela

    Ben altijd al bij Ohra geweest en wil er niet weg: duidelijke info, eerlijke info, veel zorgkeuze, alles is mogelijk, fijne makkelijke website, waar je alles makkelijk ook kunt vinden, nooit problemen gehad daar en last but not least eerlijke bedragen voor de zorg, niet te hoog, maar fair voor wat je wilt krijgen!, toppie, ga ook nergens anders meer heen, waarom zou ik?!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJoanne Schwencke

    Ohra heeft een goede klantenservice, met behulpzame aardige medewerkers.
    Bij een lastige declaratie vanuit Australië werd deze toch, na wat moeite, keurig afgewikkeld
    Medewerkers hebben voldoende kennis om ook over andere verzekeringsvormen bv reisverzekering, opstal etc de juiste informatie te verschaffen

    Service
    10
    Dekking
    1
  • Mmarga

    Heldere en overzichtelijke website, goede contactmogelijkheden, scherpe premie, mogelijkheid om het eigen risico vooraf gespreid te betalen, polis en zorguitgaven overzichtelijk te bekijken via de website.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Mmarie murphy

    Lage premie , goede service , snelle betaling , keuze van de zorg ook prima.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAden

    Altijd goed bereikbaar .Vriendelijke en deskundige medewerkers aan de telefoon. Goede premie stelling .Aanvullende verzekeringen opgezegd maar toen we ze nog hadden geen probleem met aantal behandelingen of kosten.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • MMARIA

    premie is ietS wat aan de hoge kant, maar je krijgt er veel voor terug.
    Vriendelijke en geduldige service-medewerkers

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Wwennekes

    Vergoeding in het ziekenhuis dichtbij huis geven ze wel als jouw specialist je naar dat ziekenhuis verwijst. Ook bij spoedopname vergoedt

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Kkerstin

    Prima zorgverzekering. Klantenservice is zorgvuldig en snel. Alles regelen via online. Wij zijn al een aantal jaar daar verzekerd en naar volle tevredenheid

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Mmarije

    Prima verzekering nog nooit een probleem mee gehad zal ook niet gauw overstappen is een goede aanrader blijf gewoon waar je verzekert ben al dat overstappen kost op den duur meer dan wanneer je blijft bij wie je nu verzekert bent toppy.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Aanna

    Ik ben heel blij met mijn zorgverzekering want ik kan er altijd op rekenen wanneer dan ook het is heel goed de service is goed dus ja eigenlijk heb ik er niks op aan te merken.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Mmarta

    k ben prima tevreden over mijn verzekeraar. Klantenservice helder en klantgericht, declaraties worden snel afgehandeld

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFerat Yildirim

    Diverse declaraties ingediend maar de verwerking laat lang op zich wachten… Langer dan een maand na hun ontvangst. Reden is: “we hebben het druk” Sorry ..later miss Beterschap Nu heb ik het op mijn werk ook altijd MEGA druk Maar bij ONS is de klant nog steeds koning en mag deze niets merken van mogelijke drukte!! Jammer dat ik NIET bij een zorgverzekeraar werk. Daar worden ze dus nog wel slapend rijk!!!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJane Hofte

    Service is uitstekend, wordt goed uitgelegd door de medewerkers. en wordt bijna alles vergoed, alleen ze zijn best wel duur. Maar ik zit al 60 jaar bij Ohra. Ik weet wat ik aan hun heb.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • NNatasja

    Mijn declaraties wat ik voorheen bij een andere zorgaanbieder zelf moest voorschieten en dan gedeeltelijk terugkreeg, gebeurd nu omgekeerd. Wat veel makkelijker is voor mij: de factuur gaat direct naar Ohra, het bedrag dat ik zelf moet betalen wordt aan mij kenbaar gemaakt door de zorgverlener. Die betaal ik vervolgens, en alles is klaar!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • GGerwin

    Gewoon goed !!!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • Eesin

    Prima zorgverzekering, declareren is makkelijk via de ohra app. Weinig bijzonders om te vermelden, prima verzekeraar.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • Ccaroline

    Omdat ik van weinig naar erg veel sporten ging kreeg ik klachten als vermoeide benen en algehele vermoeidheid. Ik belde met een medewerker van Ohra om te vragen of ik een consult bij een sportarts vergoed krijg na doorverwijzing huisarts, en zij zei me dat ik dat zelf zou moeten betalen ook al heb ik verder geen behandeling nodig. Ik zie dat dit bij andere verzekeringen wel in het basis-pakket zit. Dit was dit jaar mijn enige contact met Ohra, dus nee, daarover niet tevreden.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • EEric Kerkhof

    goede behandeling

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • LLex Koster

    Wij hebben beiden een pakket met aanvulling dat voledig op onze leeftijd is gemaakt. Dat betekent ruime vergoeding voor fysio en snelle vergoeding bij podotherapie en pedicure!
    Eindelijk geen gezeur over wel of geen vergoeding.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
    • GGerrit

      @Lex Koster
      Zonde van u geld een pedicure vraagt tegenwoordig min 7,00 euro eigen bijdragen,terwijl ze geld krijgen van de podotherapeut,de verzekering en de cliënten zijn nu meer kwijt.

  • MM. Wiebers

    Kom er achter dat de brillenvergoeding is verandert! Gaat via een zeer uitgebreide aanvullend fysiopakket! Ik ga overstappen dit jaar.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    6
  • HHuib Jahn

    krijg eigenlijk te weinig voor wat ik betaal

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • AA. J. M.

    Prima verzekering met vrije zorgkeuze

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • TTommy

    goeie zorgverzekeraar vergoed meerendeel heel veeldiensten .
    Het fijne van ohra is dat je zelf de zorgverlener mag kiezen of die nou wel of geen contract heeft wordt het 100 procent vergoed.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    6
    • AAgnes

      @Tommy, die 100% vergoeding voor niet gecontracteerde zorg klopt helaas niet weet ik uit eigen ervaring.

    • GGerrit

      @Tommy
      Dat is sinds 2022 niet meer zo, alleen als je de zorg neemt waar OHRA een contract mee hebben,anders moet u 25 % zelf betalen

  • Jjeannette

    ben denk ik al zo een 20 jaar klant bij de orha. prima dekking , duidelijk. ik stap echt nooit over, ik weet waar ik aan toe ben. ben chronisch ziek (psychisch) en er word nooit moeilijk gedaan. ik heb ook aanvullend , zodat ik ook bv naar de osteopaat kan , zonder de volle mep te moeten betalen.
    zijn vriendelijk en klant gericht,

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AA

    Zeer goede

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarcel vd Wal

    Gelukkig, een goedkope verzekering , ik ben er super blij Mee , en van alle gemakken voorzien. Met de vriendelijke klanten service heb ik het niet beter kunnen treffen,en heb 300 euro uitbespaart op mijn nieuwe kroon.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RR. Van der Steeg

    Duidelijk.
    Wordt netjes te woord gestaan
    Geen oribleem

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEd

    Zat ik een jaar bij orah en dan overgestapt naar andere zorgverzekering maar krijg ik nog nota van orah onterecht hoop administratie gedaan om orah duidelijk te maken .

    Blijkbaar ze houden veel meer van geld dan klanten!!!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • PPiet olinga

    Het is een prima zorgverzekering

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Eed van der Geld

    prima verzekering

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • EEric Kerkhof

    goed verzorgen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRon Spuijbroek

    Ben al jaren verzekerd bij OHRA. Concurrerende premie en uitstekende service.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarijke Stijnen

    Ik ben al sinds 1975 bij de OHRA. De premies zijn goed en liggen in het midden segment. De afhandeling en de telefonische contacten vond en vind ik altijd uiterst correct en mee denkend met de cliënt. Toen de OHRA CZ werd had ik er zo mijn vraagtekens bij. Het leek mij een te grote en ruime mantel en ik houd meer van kleinschaligheid.
    Ik ben toen gaan shoppen en kwam terecht bij de Ditzo, die inderdaad de goedkoopste was in mijn ogen. Maar enkele polisvoorwaarden pasten niet zo goed bij mij. Ik ben vervolgens terug gekeerd naar de OHRA en daar nog steeds tevreden over. Je kunt alles goed opzoeken op internet, maar ook een telefonische vraag wordt met geduld en uitstekend beantwoord.
    Kortom: hoewel de premie dus iets hoger ligt dan bij de Ditzo, zijn de prima service en de duidelijke polisvoorwaarden voor mij de reden om bij de OHRA te blijven. Wel zou ik graag zoals bij het Zilveren Kruis bijvoorbeeld een aparte aanvullende verzekering voor senioren zien. Dan ben ik niet meer weg te branden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    6
  • HHan Acke

    Duidelijk in wat wel of niet vergoed wordt. Wat lastig is dat je na een herinnering mail moet inloggen om te weten wat de reden is van de te betalen declaratie. Wees kritisch op de kosten van de aanvullende verzekering, de meerkosten wegen soms niet op tegen de eventuele vergoeding.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    7
  • EEAJ Jansen

    Ik heb helaas een uitgebredei ervaring met mijn zorgverzekeraar gehad het laatste jaar. Zonder enig gezeur of heen en weer geneuzel zijn alle kosten voor mijn opname en operatie geregeld, dus ik ben super tevreden en zeer gelukkig met de service van Ohra. Ik gan nooit meer weg bij deze verzekeraar !!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • FFrits Hartgers

    Uitstekende organisatie. Nooit problemen mee. Volgend jaar ook weer onze verzekeraar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJaap

    tevreden, heb al wel gelezen dat ze van restitutiepolis gaan afstappen in 2022. Weet niet precies wat dit gaat betekenen, maar ga m’n polis zeker herzien.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • RRinaldo

    gewoon de beste verzekering voor vrije keuze. premie kan wat lager maar waar is dat niet.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJose

    gewoon zeer tevreden, declaraties verlopen soepeltjes en snel. Aanrader!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • LLuke

    Aanvullende dekkingen zijn tegenwoordig een stuk minder dan vroeger, maar verder een hele fijne verzekeraar. Bij mijn behandeling kon ik zelf een specifieke zorgverlener, terwijl deze bij andere ziektekostenmaatschappijen niet zou worden gedekt. Super!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7
  • DDennis

    Het menselijke aspect bij OHRA is ver te zoeken en waar ze claimen geen paarse krokodillen te hebben, moeten ze maar eens goed in de spiegel kijken en anders naar een opticien gaan.

    Ik ben al klant bij OHRA, voordat de zorgverzekeraar de naam OHRA kreeg. Er is een tijd geweest waarbij de service van OHRA ver boven verwachting was. Tegenwoordig zijn de kosten, keuze en aanvullende pakketten soortgelijk met concurrenten. Mijn keuze om bij OHRA te blijven was gebaseerd op de service, waar ze het verschil maakte. Maakte.

    Enkele weken terug is mijn zoon van 5 jaar opgenomen in de ziekenhuis. Hij kreeg naast antibiotica via infuus ook sterke pijnstillers (niet standaard paracetamol). Na 2 weken is mijn zoontje ontslagen en moest hij 2 tot 3 weken de tijd nemen om te herstellen/ op kracht te komen.

    Na 2 weken ging zijn gezondheid echter erop achteruit. Hij had een keelontsteking opgelopen door verlaagde weerstand. Huisarts heeft geadviseerd om op eigen kracht proberen te herstellen. Na 2 weken sukkelen, zagen we dat hij er slechter op werd, eten ging moeizamer, zijn gewicht nam af en energieniveau daalde.

    Na controle bleek zijn amandelen ontstoken te zijn. Wederom advies om eerst even tegen aan te kijken. In de nacht merkte we op dat hij stopte met ademhalen en dan na x aantal seconde moest happen naar lucht (apneu). Hierdoor kon zijn lichaam niet rusten tijdens slaap en zwakte hij nog meer af.

    We zijn doorverwezen naar een KNO-arts voor controle. Daar is meteen vastgesteld dat een ingreep moet plaatsvinden. Advies is normaliter eerst aansterken en dan ingreep, maar aansterken lukte maar niet. Ipv 3 maanden, is ingreep eerste instantie teruggebracht naar 3 weken. Vervolgens naar een week door urgentie vanuit KNO-arts.

    Doordat eten en slikken moeilijk gaat en ingreep spoedig zal plaatsvinden, hebben we op internet gezocht wat we nog zouden kunnen doen. Hier hebben we gelezen over bijvoeding (drinkbare maaltijd vervanger). Hiermee zou mijn zoon enigszins wat kunnen aansterken voordat ingreep plaatsvindt. We hebben met de huisarts overlegd en hij heeft direct een recept uitgeschreven.

    Recept is bij de leverancier aangekomen en die is er mee aan de slag gegaan om de volgende dag al bijvoeding te kunnen leveren. Om te kunnen leveren, heeft de leverancier goedkeuring van de verzekeraar nodig, in dit geval OHRA. Eind van de middag zijn we door de leverancier gebeld dat OHRA geen goedkeuring heeft gegeven. We hebben de leverancier gevraagd of ze alsnog kunnen leveren als we het zelf zouden bekostigen, maar dat was niet mogelijk. Ze hadden goedkeuring van zorgverzekeraar nodig en hadden binnen hun eigen cirkel van invloed gekeken of er voor ons nog andere mogelijkheden waren, maar die was er niet.

    Ik heb direct contact opgenomen met OHRA en het bovenstaande uitgelegd en urgentie van mijn zoon aangegeven, De medewerker vond het heel vervelend en ging navraag doen. Na een half minuutje kwam ze terug aan de lijn, dat ze echt niet de verklaring van de huisarts kon accepteren, Dit moest van een diëtist komen… Aan mij werd geadviseerd om een diëtist te raadplegen. Ondanks de ingreep van mijn zoon binnen enkele dagen plaatsvindt en ook rekening gehouden moet worden met een levertijd, was dit het uitkomst van mijn gesprek.

    Voor de goede orde: je zou de bijvoeding ook bij een apotheek kunnen kopen. Ik heb meer dan 10 apotheken gebeld en geen van ze had het op voorraad. Daarnaast zou je de bijvoeding ook via een online apotheek kunnen bestellen op eigen kosten, maar dan zou door de levertijd de bijvoeding na de ingreep pas geleverd worden. Mosterd na de maaltijd.

    De regels bij OHRA staan boven de gezondheid van mijn zieke zoon. Ik snap niet waarom OHRA nog medewerkers heeft die klanten telefonisch te woord staan. Dit proces kunnen ze makkelijk automatiseren, immers is geen denkkracht meer nodig om regels te vertellen en afwijken van deze regels, dat kunnen de medewerkers niet.

    Afsluitend zegt de medewerker dat ze het vervelend voor mij vindt, dat ze mijn situatie begrijpt en wenst mij succes.

    Als de medewerker mij daadwerkelijk had begrepen, dan kiest ze bewust voor een paarse krokodil. Als de medewerker mij niet begrijpt, en alleen een script leest, tja, wat is de toegevoegde waarde van de zin dan? In ieder geval nam boosheid toe, toen mij werd verteld dat mijn situatie werd begrepen.

    Ik betaal liever iets meer voor mijn zorgverzekering, waarbij ik met mensen te maken heb, dan met een bureaucratische onderneming met 0,0% empathie en oplossend vermogen. Ik was in de veronderstelling dat ik dat deed, maar gisteren ben ik uit mijn droom geholpen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    6
  • LL.T. Paans

    Ohra heeft een zorgverzekering met onbeperkte keuze en bovendien een deskundige service afdeling en ook in je dossier online kun je alles wat je maar wilt vinden. Een aanrader.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • BBen

    Snelle service en betaling.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJules Schneiders

    Vooral “Fysio meeneem regel”vind ik een hele goede zet !!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RRob

    op zich een prima bedrijf, maar let op de kleine lettertjes… vooral bij schadeverzekering is men niet zo happig om uit te keren.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • RR.G. van der steeg

    Geen aanvullende verzekering afgesloten. Dus geen sterren.
    OHRA, snelle afwikkeling, duidelijk en geen gezeur.
    Prima verzekering.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SS. Krijnen

    Echt geen gezeur, dus ook geen blauwe of paarse of wat voor kleur krokodillen ook.
    Gewoon goed geregeld, overzichtelijke website voor controle op je uitgave.
    Erg tevreden, dus bij OHRA gebleven.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLudwieg Van Der Valk

    Goede verzekering

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?