Direct naar

Over OHRA

OHRA biedt een combinatieverzekering met vrije keuze uit ziekenhuizen en veel andere zorgverleners.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om je zorgzaken online te regelen, zoals:

  • Inzien van je vergoedingen
  • Inzien van je zorggebruik en eigen risico
  • Indienen van declaraties

Met de app van OHRA heb je een goed overzicht over al je persoonlijke gegevens, je kunt bijvoorbeeld heel snel zien op hoeveel vergoeding je nog recht hebt en hoeveel eigen risico je hebt betaald.

Naast de basisverzekering biedt Ohra ook een aantal aanvullende zorgverzekeringen met diverse dekkingen, bijvoorbeeld voor fysiotherapie, alternatieve geneeskunde en de tandarts. Je kunt fysio zittingen die je niet hebt gebruikt zelfs meenemen naar het volgende jaar.

OHRA is zelf risicodrager voor haar zorgverzekering.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022---€ 129,45
2021---€ 126,75
2020---€ 116,50
2019---€ 116,30
2018---€ 107.95
2017---€ 104,55
2016---€ 96,10
2015---€ 91,87
2014---€ 88,19
2013---€ 97,30
2012---€ 99,49
2011---€ 97,25

Wat vind je van OHRA?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


549 reviews over OHRA

  • LLex Koster

    Wij hebben beiden een pakket met aanvulling dat voledig op onze leeftijd is gemaakt. Dat betekent ruime vergoeding voor fysio en snelle vergoeding bij podotherapie en pedicure!
    Eindelijk geen gezeur over wel of geen vergoeding.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
    • GGerrit

      @Lex Koster
      Zonde van u geld een pedicure vraagt tegenwoordig min 7,00 euro eigen bijdragen,terwijl ze geld krijgen van de podotherapeut,de verzekering en de cliënten zijn nu meer kwijt.

  • MM. Wiebers

    Kom er achter dat de brillenvergoeding is verandert! Gaat via een zeer uitgebreide aanvullend fysiopakket! Ik ga overstappen dit jaar.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    6
  • HHuib Jahn

    krijg eigenlijk te weinig voor wat ik betaal

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • AA. J. M.

    Prima verzekering met vrije zorgkeuze

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • TTommy

    goeie zorgverzekeraar vergoed meerendeel heel veeldiensten .
    Het fijne van ohra is dat je zelf de zorgverlener mag kiezen of die nou wel of geen contract heeft wordt het 100 procent vergoed.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    6
    • AAgnes

      @Tommy, die 100% vergoeding voor niet gecontracteerde zorg klopt helaas niet weet ik uit eigen ervaring.

    • GGerrit

      @Tommy
      Dat is sinds 2022 niet meer zo, alleen als je de zorg neemt waar OHRA een contract mee hebben,anders moet u 25 % zelf betalen

  • Jjeannette

    ben denk ik al zo een 20 jaar klant bij de orha. prima dekking , duidelijk. ik stap echt nooit over, ik weet waar ik aan toe ben. ben chronisch ziek (psychisch) en er word nooit moeilijk gedaan. ik heb ook aanvullend , zodat ik ook bv naar de osteopaat kan , zonder de volle mep te moeten betalen.
    zijn vriendelijk en klant gericht,

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AA

    Zeer goede

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarcel vd Wal

    Gelukkig, een goedkope verzekering , ik ben er super blij Mee , en van alle gemakken voorzien. Met de vriendelijke klanten service heb ik het niet beter kunnen treffen,en heb 300 euro uitbespaart op mijn nieuwe kroon.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RR. Van der Steeg

    Duidelijk.
    Wordt netjes te woord gestaan
    Geen oribleem

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEd

    Zat ik een jaar bij orah en dan overgestapt naar andere zorgverzekering maar krijg ik nog nota van orah onterecht hoop administratie gedaan om orah duidelijk te maken .

    Blijkbaar ze houden veel meer van geld dan klanten!!!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • PPiet olinga

    Het is een prima zorgverzekering

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Eed van der Geld

    prima verzekering

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • EEric Kerkhof

    goed verzorgen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRon Spuijbroek

    Ben al jaren verzekerd bij OHRA. Concurrerende premie en uitstekende service.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarijke Stijnen

    Ik ben al sinds 1975 bij de OHRA. De premies zijn goed en liggen in het midden segment. De afhandeling en de telefonische contacten vond en vind ik altijd uiterst correct en mee denkend met de cliënt. Toen de OHRA CZ werd had ik er zo mijn vraagtekens bij. Het leek mij een te grote en ruime mantel en ik houd meer van kleinschaligheid.
    Ik ben toen gaan shoppen en kwam terecht bij de Ditzo, die inderdaad de goedkoopste was in mijn ogen. Maar enkele polisvoorwaarden pasten niet zo goed bij mij. Ik ben vervolgens terug gekeerd naar de OHRA en daar nog steeds tevreden over. Je kunt alles goed opzoeken op internet, maar ook een telefonische vraag wordt met geduld en uitstekend beantwoord.
    Kortom: hoewel de premie dus iets hoger ligt dan bij de Ditzo, zijn de prima service en de duidelijke polisvoorwaarden voor mij de reden om bij de OHRA te blijven. Wel zou ik graag zoals bij het Zilveren Kruis bijvoorbeeld een aparte aanvullende verzekering voor senioren zien. Dan ben ik niet meer weg te branden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    6
  • HHan Acke

    Duidelijk in wat wel of niet vergoed wordt. Wat lastig is dat je na een herinnering mail moet inloggen om te weten wat de reden is van de te betalen declaratie. Wees kritisch op de kosten van de aanvullende verzekering, de meerkosten wegen soms niet op tegen de eventuele vergoeding.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    7
  • EEAJ Jansen

    Ik heb helaas een uitgebredei ervaring met mijn zorgverzekeraar gehad het laatste jaar. Zonder enig gezeur of heen en weer geneuzel zijn alle kosten voor mijn opname en operatie geregeld, dus ik ben super tevreden en zeer gelukkig met de service van Ohra. Ik gan nooit meer weg bij deze verzekeraar !!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • FFrits Hartgers

    Uitstekende organisatie. Nooit problemen mee. Volgend jaar ook weer onze verzekeraar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJaap

    tevreden, heb al wel gelezen dat ze van restitutiepolis gaan afstappen in 2022. Weet niet precies wat dit gaat betekenen, maar ga m’n polis zeker herzien.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • RRinaldo

    gewoon de beste verzekering voor vrije keuze. premie kan wat lager maar waar is dat niet.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJose

    gewoon zeer tevreden, declaraties verlopen soepeltjes en snel. Aanrader!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • LLuke

    Aanvullende dekkingen zijn tegenwoordig een stuk minder dan vroeger, maar verder een hele fijne verzekeraar. Bij mijn behandeling kon ik zelf een specifieke zorgverlener, terwijl deze bij andere ziektekostenmaatschappijen niet zou worden gedekt. Super!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7
  • DDennis

    Het menselijke aspect bij OHRA is ver te zoeken en waar ze claimen geen paarse krokodillen te hebben, moeten ze maar eens goed in de spiegel kijken en anders naar een opticien gaan.

    Ik ben al klant bij OHRA, voordat de zorgverzekeraar de naam OHRA kreeg. Er is een tijd geweest waarbij de service van OHRA ver boven verwachting was. Tegenwoordig zijn de kosten, keuze en aanvullende pakketten soortgelijk met concurrenten. Mijn keuze om bij OHRA te blijven was gebaseerd op de service, waar ze het verschil maakte. Maakte.

    Enkele weken terug is mijn zoon van 5 jaar opgenomen in de ziekenhuis. Hij kreeg naast antibiotica via infuus ook sterke pijnstillers (niet standaard paracetamol). Na 2 weken is mijn zoontje ontslagen en moest hij 2 tot 3 weken de tijd nemen om te herstellen/ op kracht te komen.

    Na 2 weken ging zijn gezondheid echter erop achteruit. Hij had een keelontsteking opgelopen door verlaagde weerstand. Huisarts heeft geadviseerd om op eigen kracht proberen te herstellen. Na 2 weken sukkelen, zagen we dat hij er slechter op werd, eten ging moeizamer, zijn gewicht nam af en energieniveau daalde.

    Na controle bleek zijn amandelen ontstoken te zijn. Wederom advies om eerst even tegen aan te kijken. In de nacht merkte we op dat hij stopte met ademhalen en dan na x aantal seconde moest happen naar lucht (apneu). Hierdoor kon zijn lichaam niet rusten tijdens slaap en zwakte hij nog meer af.

    We zijn doorverwezen naar een KNO-arts voor controle. Daar is meteen vastgesteld dat een ingreep moet plaatsvinden. Advies is normaliter eerst aansterken en dan ingreep, maar aansterken lukte maar niet. Ipv 3 maanden, is ingreep eerste instantie teruggebracht naar 3 weken. Vervolgens naar een week door urgentie vanuit KNO-arts.

    Doordat eten en slikken moeilijk gaat en ingreep spoedig zal plaatsvinden, hebben we op internet gezocht wat we nog zouden kunnen doen. Hier hebben we gelezen over bijvoeding (drinkbare maaltijd vervanger). Hiermee zou mijn zoon enigszins wat kunnen aansterken voordat ingreep plaatsvindt. We hebben met de huisarts overlegd en hij heeft direct een recept uitgeschreven.

    Recept is bij de leverancier aangekomen en die is er mee aan de slag gegaan om de volgende dag al bijvoeding te kunnen leveren. Om te kunnen leveren, heeft de leverancier goedkeuring van de verzekeraar nodig, in dit geval OHRA. Eind van de middag zijn we door de leverancier gebeld dat OHRA geen goedkeuring heeft gegeven. We hebben de leverancier gevraagd of ze alsnog kunnen leveren als we het zelf zouden bekostigen, maar dat was niet mogelijk. Ze hadden goedkeuring van zorgverzekeraar nodig en hadden binnen hun eigen cirkel van invloed gekeken of er voor ons nog andere mogelijkheden waren, maar die was er niet.

    Ik heb direct contact opgenomen met OHRA en het bovenstaande uitgelegd en urgentie van mijn zoon aangegeven, De medewerker vond het heel vervelend en ging navraag doen. Na een half minuutje kwam ze terug aan de lijn, dat ze echt niet de verklaring van de huisarts kon accepteren, Dit moest van een diëtist komen… Aan mij werd geadviseerd om een diëtist te raadplegen. Ondanks de ingreep van mijn zoon binnen enkele dagen plaatsvindt en ook rekening gehouden moet worden met een levertijd, was dit het uitkomst van mijn gesprek.

    Voor de goede orde: je zou de bijvoeding ook bij een apotheek kunnen kopen. Ik heb meer dan 10 apotheken gebeld en geen van ze had het op voorraad. Daarnaast zou je de bijvoeding ook via een online apotheek kunnen bestellen op eigen kosten, maar dan zou door de levertijd de bijvoeding na de ingreep pas geleverd worden. Mosterd na de maaltijd.

    De regels bij OHRA staan boven de gezondheid van mijn zieke zoon. Ik snap niet waarom OHRA nog medewerkers heeft die klanten telefonisch te woord staan. Dit proces kunnen ze makkelijk automatiseren, immers is geen denkkracht meer nodig om regels te vertellen en afwijken van deze regels, dat kunnen de medewerkers niet.

    Afsluitend zegt de medewerker dat ze het vervelend voor mij vindt, dat ze mijn situatie begrijpt en wenst mij succes.

    Als de medewerker mij daadwerkelijk had begrepen, dan kiest ze bewust voor een paarse krokodil. Als de medewerker mij niet begrijpt, en alleen een script leest, tja, wat is de toegevoegde waarde van de zin dan? In ieder geval nam boosheid toe, toen mij werd verteld dat mijn situatie werd begrepen.

    Ik betaal liever iets meer voor mijn zorgverzekering, waarbij ik met mensen te maken heb, dan met een bureaucratische onderneming met 0,0% empathie en oplossend vermogen. Ik was in de veronderstelling dat ik dat deed, maar gisteren ben ik uit mijn droom geholpen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    6
  • LL.T. Paans

    Ohra heeft een zorgverzekering met onbeperkte keuze en bovendien een deskundige service afdeling en ook in je dossier online kun je alles wat je maar wilt vinden. Een aanrader.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • BBen

    Snelle service en betaling.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJules Schneiders

    Vooral “Fysio meeneem regel”vind ik een hele goede zet !!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RRob

    op zich een prima bedrijf, maar let op de kleine lettertjes… vooral bij schadeverzekering is men niet zo happig om uit te keren.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • RR.G. van der steeg

    Geen aanvullende verzekering afgesloten. Dus geen sterren.
    OHRA, snelle afwikkeling, duidelijk en geen gezeur.
    Prima verzekering.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SS. Krijnen

    Echt geen gezeur, dus ook geen blauwe of paarse of wat voor kleur krokodillen ook.
    Gewoon goed geregeld, overzichtelijke website voor controle op je uitgave.
    Erg tevreden, dus bij OHRA gebleven.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLudwieg Van Der Valk

    Goede verzekering

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AArie

    Forse premie, verder geen klachten

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • EEveline van Herk

    OHRA scoort uitstekend wat betreft service en klantvriendelijkheid, eventuele problemen worden efficiënt en snel opgelost. De kosten voor de premie zijn acceptabel, ingediende nota’s worden snel afgehandeld.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJe

    1 ster is eigenlijk nog te weinig.

    Aanvullende vergoedingen worden niet vergoed omdat het “systeem” dit niet kan verwerken.

    Wat een slechte Zorgverzekering!

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    1
    Dekking
    1
  • NN.Cranendonk

    erg goede verzekering en zeer makelijk in gebruik, het is alleen erg jammer dat ze te duur zijn

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDE KORT

    OHRA is een zeer goede zorgverzekering belooft wat ze doen maar toch ga ik ze verlaten
    de reden is

    1 premie vond ik met 10 euro zeer hoog opgeschroefd vond het oké als ze de pakketen voor aanvullend met rust gelaten hadden maar daar hebben ze toch ook aardig in zitten snijden
    2 de korting op eigen risico is bij bij ohra redelijk laag vergeleken bij andere zorgverleners met de zelfde dekking schild soms 10 euro waarom kunnen ze niet standaard vast stellen bij elke verzekering
    de brillen vergoeding vind ik magertjes zeker als je opgroeiende kinderen heb waar de ogen sneller achter uit gaan dan is de vergoeding snel op en de alternatie geneeswijze is flink terug gebracht ook de vergoeding is dat 5,00 euro minder krijgt zeker als je elke maand 46,50 betaald

    maar wil toch positief af sluiten als ze de kosten iets minder laten stijgen en de aanvullende pakketen niet teveel hadden veranderd was ik zeker gebleven maar wie weet kom ik bij ze terug

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    5
  • AAlexandra

    Regelmatig verzekerd geweest bij Ohra. Eigenlijk altijd tevreden. Prijs/kwaliteit vind ik slecht, zoals bij elke verzekeraar tegenwoordig. Een nogal storend minpunt over afgelopen periode was het feit dat ik voorafgaand aan een behandeling telefonisch informatie heb ingewonnen over de vergoeding en toen de behandeling achter de rug was, bleek dit niet correct te zijn!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    7
  • DDries

    Hallo ik ben Dries. Ik vind dit de beste verzekeraar. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik spreek met ervaring ik heb wel eens problemen gehad met verzekeraars maar gelukkig nog nooit met deze. Hopelijk mag dat zo blijven. Als ik deze verzekeraar mocht beoordelen qua sterren dan had ik hem zeker weten een 10 . Gegeven.
    Met hartelijke groet Dries

  • RRay

    Ik ben zeer tevreden met mijn Ohra zorgverzekering. De premie is vergelijkbaar met die van andere zorgverzekeraars, echter heb ik bij Ohra ALTIJD vrije zorgkeuze.
    De premie betaling gaat maandelijks automatisch via automatische incasso. Eventuele kosten die je moet betalen vanuit je eigen risico worden ook automatisch afgeschreven maar daar ontvang je altijd ruim tevoren (2 weken) bericht van.
    Als aanvullende verzekering kun je uit diverse pakketten kiezen. Zelf heb ik gekozen voor STERK á 7,40 per maand. Hiervoor heb ik dan 9 behandelingen fysiotherapie en daar heb ik zelf genoeg aan. Ook valt onder deze aanvullende verzekering een werelddekking voor spoedeisende hulp.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    9
  • LL.D

    heb helaas een zorg verzekering lopen bij ohra waarvan ik het eigen risico moet betalen, alleen de manier waarop is belachelijk, je kan via de site een betalings regeling aanvragen, maar deze voldeed niet aan mijn personelijke situatie, moest per direct in december 45 euro betalen per maand, alleen voor iemand in een wwb uitkering is dit te veel, dus telefonisch contact opgenomen, waar ik al een dame aan de lijn had die er duidelijk geen zin in had en gewoon erg onvriendelijk was, na een lang en moeilijk gesprek kon ze tot 35 euro gaan ook beginnend in december, wat voor mij niet mogelijk was, ik gaf haar aan dat ik in januari wou beginnen met de eerste termijn, aangezien bij mij vorige zorg verzekeraars ook pas het eigen risico voldaan hoefte te worden bij het eerst volgende jaar en dat 35 voor mij ook te veel was, totaal geen begrip voor je situatie, en ze geven dan ook niks om klanten, maar meer om je portomonee

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • EE.van Hommelen

    Scherpe premie en alles lekker online.
    Vlot antwoord op vragen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • EE.van Hommelen

    Scherpe premie en alles lekker online.
    Vlot antwoord op vragen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • RRob Stomphorst

    Degelijk

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    6
  • YYvonne

    Hartproblemen als ik de dekking goed heb gelezen wordt er niets gedekt. Ik heb een kastje meegekregen, van de huisarts, voor de registratie van mijn hartslag. Ik was er vanuit gegaan dat dit onder mijn dekking viel, daarom had ik een ruime aanvullende dekking gekozen, maar helaas de € 142,00 kon ik gewoon zelf betalen. Ik ben toen gaan kijken welke zorg, betreffende hart zaken, er wel onder de dekking vallen. Nou ik heb niets kunnen vinden. Er zijn verzekeraars die dit wel vergoeden.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    5
  • EEllen

    Goed bereikbaar. Zeer vriendelijk en flexibel.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • TTheodoor de Vries

    Na bij een verzekeraar geweest te zijn waar je niet vrije keuze had was het een verademing om dat nu wel te hebben voor ongeveer dezelfde prijs en met ook een goede service en goede zorgkeuze en uitstekende aanvullende pakketten.
    Heel tevreden met deze zorgverzekeraar

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RRudolf Jekel

    Al meer dan 40 jaar alle verzekeringen onder gebracht bij Ohra. Nooit enig probleem met Ohra gehad. Prima en zeer correcte en vriendelijke service. Premies waren zeker concurrerend. Betalen vlot uit.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Ttromp

    Ben geschrokken van de verhoging

  • EEdwin

    Prima verzekering. Snelle afhandeling. Alles top geregeld

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • NNikki van Asselt

    Erg goed geholpen door de klantenservice toen dat nodig was. De premie is in vergelijking met andere verzekeraars prima. Declareren van je zorgkosten kan erg gemakkelijk via de app. Ook krijg je altijd snel reactie na een declaratie of vraag.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    8
  • EEdwin Jansen

    Ik heb tot nu toe (alweer 4 jaar) echt geen enkele klacht over ohra als zorg verzekeraar.
    De weinige keren dat ik ze nodig had gaven ze ook gewoon thuis zonder gezeur of extra vragen.
    Als ik dit geweten had dan was ik al lang geleden overgestapt.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?