Direct naar

Over ONVZ

ONVZ is een kleine Nederlandse zorgverzekeraar die bekend staat om een groot aanbod aanvullende- en tandartsverzekeringen met één van de hoogste dekkingen in Nederland. Uiteraard zit daar wel een prijskaartje aan vast.

Verder kun je jezelf abonneren op de digitale nieuwsbrief, krijg je vier keer per jaar het Lijf en Leden magazine en kun je de handige ONVZ app downloaden. Volgens ONVZ zijn hun klanten het meest tevreden over hun zorgverzekeraar en dit willen zij graag zo houden.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 142,90-€ 151,20
2023-€ 130,90-€ 142,50
2022---€ 134,50
2021---€ 134,50
2020---€ 133,00
2019---€ 129,98
2018---€ 118,34
2017---€ 115.91
2016---€ 106,65
2015---€ 101,85
2014---€ 96,51
2013---€ 107,31
2012---€ 107,31
2011---€ 107,00

Wat vind je van ONVZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


427 reviews over ONVZ

  • MMarie

    uitstekende service en dienstverlening. ik hoef niet na te denken over zorgkeuze, dat zit goed bij onvz

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • YYanik

    Was ooit een goede verzekeraar maar laatste jaar is de klantenservice er zo erg op achteruit gegaan, ook is het uitbetalen van buitenlandse declaraties haast onmogelijk bij ze…

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    2
    Dekking
    5
  • Ddick van valkenburg

    Ik ben aan geen ziekenhuis of andere hulpverlener gebonden. alle vergoedingen prima evenals de adviezen.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Jjan veerman

    goede ervaring mee alles gaat zoals afgesproken

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • AAb Veuger

    uitstekend!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EElly Velkers

    Super goed geregeld bij ONVZ. Aanvullend pakket niet goedkoop voor mij als oudere alleenstaande met alleen AOW. Maar de service is groots.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • GGerard

    Zeer goed ben al 56 jaar bij ONVZ

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • WWim de Jong

    Ik heb de meest uitgebreide dekking en ja dat kost me wel wat, maar gelet op het feit, dat ik al de jaren, dat ik bij ONVZ verzekerd nooit ook maar enige beperking of lastige vragen m.b.t. te vergoeden kosten ben tegen gekomen. Ook vragen worden snel en afdoende afgewikkeld. Oftewel ik ben erg tevreden.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Cc. angenent

    reeds meer dan 40 jaar client, dat zegt wel wat, niet de goedkoopste wel heel goed

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • AAbdel

    Prima zorgverzekering met vrije keuze en als je er niet uitkomt hulp van de Zorgconsulent. Enige nadeel is wel de prijs, het is vrij prijzig. Bijkomend voordeel is dat de Wereldfit pakket (beperkte reisverzekering) ook bij Oranje reisadvies landen uitkeert.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • SSandra Celik

    Onze zoon heeft november 2020 een ongeluk gehad en daarbij zijn kaak op 4 plaatsen gebroken en 12 tanden en kiezen zwaar beschadigd.Hij werd 22 december 18 jaar maar doordat hij eerst zware operatienoest ondergaan en omdat het gebit met schroeven op elkaar zaten kon herstel van gebit pas februari jongstleden gestart worden.Onze tandarts heeft begin december 2020 machtiging ingediend bij ONVZ maar hier gaan ze niet mee akkoord omdat zijn voortanden nog intact zijn en tussen kleine letters staat dat je dan niets vergoed krijgt, wat een ongelofelijk slap verhaal.Raad ouders met kinderen deze verzekering NIET aan.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    2
  • HHansje

    Onbegrijpelijk wat ze daar doen, Benfit had orthodontie waar mijn zoon gebruik van maakt. Nu moet ik verplicht over naar Optifit. Raad eens ik word niet geaccepteerd want heb een zoon met beugel.

    Kwalijke versobering hier

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    2
  • TTabonie

    Goede ervaringen met deze verzekeraar, via collectief ook nog een mooie korting op de premie. Ik kan overal terecht, ook bij zelfstandige behandelcentra zonder bij te betalen en de Zorgconsulent helpt mij als ik problemen heb.

    Erg goed ONVZ!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFroukje

    Dan neem je een goede verzekering denk je dekken ze veel, valt dat vies tegen omdat ze geen contract hebben en niet willen uitbetalen. Ben hier volgend jaar weg!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • YYF

    ONVZ ben ik al jaren klant bij en tevreden, hoewel de prijs aan de hoge kant is voor hun aanvullende verzekeringen kreeg je toch wel waar voor je geld. Helaas kreeg, want volgend jaar worden de aanvullende pakketten minder en betaalt de klant hetzelfde, ook word het een combinatie verzekering wat een teleurstelling is. Ik zit nu verder te zoeken in de hoop hetzelfde bij ONVZ voor minder te krijgen bij een grote verzekeraar.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • GG van den Belt

    Ondanks dat bij het inschrijven er wat onduidelijkheden waren zijn deze goed opgelost en kon mijn zorgverzekering hier starten.
    Duidelijke zorgverzekering en fijne service

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPeter

    Als je optifit en tand b hebt, ga je er flink op achteruit qua dekking als je 2020 met 2021 vergelijkt. Medicijnen in de aanvullende verzekering optifit van 4500 € naar 300€. ONVZ was de Mercedes onder de zorgverzekeraars……tandarts van 750 naar 500 euro.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    5
    • NNicole

      @Peter
      Dank voor de informatie. Ik was geïnteresseerd in de zorgverzekering van ONVZ vanwege de goede verhalen en was van plan 2021 over te stappen maar ik zal toch maar even verder kijken en vergelijken.

  • RRick E

    Zeer uitgebreide dekking en vrije keuze.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • JJordan

    Altijd top en positief. Kan me geen andere verzekeraar wensen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJeroen van Helden

    zeer goede verzekeraar, betrouwbaar behulpzaam en probeert mee te denken, de beste verzekering van Nederland

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SS de Smale

    De beste voorwaarden wel tegen een forse premie maar prijs kwaliteit goed

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    8
  • MMoh

    Al jaren klant vanwege zijn zuivere restitutie, hoewel prijzig en goed bereikbaar vond ik het altijd al een dure verzekeraar. Maar dat was het “waard” vanwege de volledige vrijheid die je had.

    Nu ze daar van afstappen ben ik ook weg.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    8
  • FFam. uit Amsterdam

    Met enige verbazing bekijk ik de wijzigingen voor bijv. de aanvullende verzekering optifit voor 2021.

    De vergoedingen gaan met DUIZENDEN euro’s achteruit. Mocht je over willen stappen naar ONVZ omdat je in 2020 de tip had gekregen dat ze ook alternatief redelijke vergoeding hebben, let dan even goed op. € 750,- voor oa. osteopaat is helemaal komen te vervallen en samengevoegd met alle alternatieve zorg die ook nog eens verlaagd is naar max 50 per dag met max (en 550 per jaar).
    Heb je puber-kinderen?:
    Orthodontie van 3000,- naar max 2000,-
    Acne behandeling van 100%vergoeding naar max 300,- per kalenderjaar

    brillen ook verlaagd etc. etc.
    Kortom: ENORME bezuinigingen als je goed naar vergoedingen gaat kijken terwijl de premie niet veel lijkt gestegen.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    4
  • HHendy Baldinger

    Jammer dat ONVZ samen met Zorg en Zekerheid de enige verzekeraars zijn waarbij je toestemming moet vragen voor long revalidatie bij Merem. Ik zou maar eens een dagje meelopen en kijken hoe geweldig hier gewerkt wordt door zoveel kundige mensen , hetgeen veel exacerbaties en ziekenhuisopnames voorkomt.
    Het is zo jammer dat er daardoor niet direct met een goed programma gestart kan worden omdat er steeds na een paar weken weer akkoord moet komen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MMarcel Fraters

    Niet de goedkoopste maar wel een van de beste in mijn ervaringen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • IIta de Gruiter

    Kort samengevat “ONVZ is de Mercedes onder de zorgverzekeraars “

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM van de Leur

    Een gemiddeld goede zorg verzekeraar. Snelle betaling van facturen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • EEva

    ONVZ heeft de beste prijs voor zorgverzekeringen en werken alleen met restitutie verzekeringen (dit vind ik een grote plus, vandaar mij keuze!). Toen ik hun heb benaderd met vragen merkte ik dat alle medewerkers die ik heb gesproken mij erg netjes te woord hebben gestaan en bijna al mijn vragen konden beantwoorden. Ook bij persoonlijke zaken waren zij heel netjes en voelde ik mij op me gemak aan te telefoon. Ik merkte dat zij mij echt wilde helpen.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    7
  • JJane Ester

    ze vergoeden bijna alles, ook eigen bijdrages die tegenwoordig in veel gevallen betaald moeten worden. En ja deze verzekering is niet de goedkoopste maar ik ben chronisch ziek en ik heb nog nooit meegemaakt dat er iets geweigerd werd. Je kan altijd bellen of mailen, de kant van het ONVZ is altijd vriendelijk en delen zeer helder waarom wel of waarom niet. Ik ben zeer blij dat ik daar verzekerd ben.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Jjan veerman

    goed

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHendrik

    Geweldig!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • NNel Verduin

    Een fijne en goede verzekering
    Ben zeer tevreden al jaren lang

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Cc. angenent

    prima verzekering, ben al ruim 40 jaar bij hun verzekerd

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • MMelissa Harteveld

    Goede uitgebreide dekking, hulp bij vragen en snel antwoord. Staan je ook persoonlijk te woord en nemen de tijd is mijn ervaring. Hangt wel een aardig prijskaartje aan.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • JJE de Heer Verstoep

    altijd snel antwoord en afrekeningen. Prima service

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    8
  • HHerman H

    De premie voor ONVZ is zeker niet de laagste maar je krijgt er wel wat voor terug.
    Ik heb nooit problemen met het indienen van declaraties. Deze worden zonder problemen altijd binnen twee werkdagen uitbetaald. De helpdesk is goed bereikbaar en heeft een goede kennis van zaken. Geven ook alternatieven aan.
    De zorgkeuze is in principe ongelimiteerd je kan overal terecht.
    Kortom ik ben zeer tevreden oven mijn zorgverzekeraar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RR.Schut

    Geen gezeur verzekering altijd goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBetty Wubbe-Janssen

    Jaren lang ben ik verzekerd bij ONVZ en ik vind het een hele fijne verzekering !
    Als je een declaratie instuurt heb je heel gauw het geld op je rekening.
    Als je ergens mee zit kan je dat vragen en er over praten en dan wordt je heel fijn geholpen!
    Ze staan altijd voor je klaar !
    Ze helpen ook met de keuze van een ziekenhuis!
    Ik ben heel blij met deze verzekering !

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFred Pietersma

    Tijdens mijn baan werd ik verzekerd bij ONVZ. Dat begon al rond 1970. Nog nooit een probleem gehad met een declaratie. Toen ik op een gegeven moment in het ziekenhuis terecht kwam, kreeg ik van een medewerkster van ONVZ een kaartje. Nee, ik ben er niet mee getrouwd en het is ook geen vriendin geworden. Ik vond dat een heel leuk gebaar.
    Na een vraag van mij over een declaratie (juni van dit jaar), kreeg ik een antwoord waaruit bleek dat de pilletjes die ik voor mijn huidkanker kreeg (vitamine D3) door de alwetende apotheek waren veranderd in een een niet-geneesmiddel. Hierdoor kreeg ik natuurlijk niets terug. Ben een gesprek aangegaan met de apotheek en na veel mitsen en maren heb ik nu het geneesmiddel weer dat vergoed wordt.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHerman Gerritsma

    Jammer, ONVZ eens een mooi boeket bloemen in de dorre verzekeringswereld is nu omgeruild voor een bossie kunstrozen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    3
    Dekking
    1
  • BBirgit

    Geen goede advies gekregen over de aanvullende verzekering die ze hebben terwijl wij daar wel extra naar hadden gevraagd

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    2
  • JJ.de Jong

    In mijn beleving onderscheidt ONVZ zich van de andere zorgverzekeraars, dat ze doet wat ze belooft. Ik ben chronisch patiënt en moet heelaas veel gebruik maken van allerlei zorg. Tot op heden wordt alles vergoed, mede doordat ik aanvullend verzekerd ben. Soms is hier wel een speciale verklaring voor nodig, maar dan zijn heel veel kosten ook gedekt. Denk hierbij aan reiskosten naar ziekenhuizen en specialisten, dieetkosten, wekelijkse fysiotherapie, verbandmaterialen en nog veel meer.
    De klantenservice vind ik uitstekend. Je wordt goed en snel geholpen. Declaraties worden heel snel verwerkt en uitbetaald. De applicatie op de telefoon werkt heel goed. Ik kan zo o.a. snel m’n declaratie insturen. Contact is op velerlei manieren mogelijk. ONVZ is bereikbaar via telefoon, facebook, twitter en e-mail. Ook het gebruik van de zorgconsulent vind ik een aanwinst. Voor speciale vragen kan ik bij de consulent terecht. Ik heb specifieke vragen kunnen stellen om te weten, welke wegen ik moest bewandelen om zaken zelf te regelen. Al met al ben ik een heel tevreden klant.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJankovi

    Met het jaar slechter. Orthodontie gewijzigd van €3000 naar €1000 per 12 maanden. Veel buiten vergoeding, voor toch wel forse prijs aanvullende verzekering.
    Ook bij indienen rekeningen lopen we op tegen een muur van bureaucratie.
    Ben al 7 jaar alhier verzekerd. Maar dit is echt het laatste jaar.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    2
  • Kken

    Zit al jaren bij onvz… durf door chronische ziekten niet over te stappen… echter in 2020 wederom verslechtering dekking bij stijgende premie… de maat is voor mij nu vol… ga op zoek naar een ander voor2021

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    4
  • KKarin

    Duur maar goed verzekerd! Voorlopig blijf ik en raden we het nog steeds aan. Helaas worden de aanvullende pakketten elk jaar uitgedund en daardoor veranderd van naam. ( Wat je pas laat verneemt als je zelf je premie uitzoekt.). Dat is jammer. O.a. de brillenvergoeding was de reden om aan te sluiten bij ONVZ , jaren gelden dan, dat is nu geen reden meer. Gelukkig zijn we nog steeds met de onbeperkte fysio… als de papieren maar goed zijn ingevuld. Maanden werk om je betaling van fysio via de goede administratieve weg te laten verlopen. Ligt zowel aan fysio als aan ONVZ die het anders schijnt te vragen dan “de anderen”. Hetzelfde gedonder met verschillende medicijnen en uiteindelijk is toch gewoon de apotheek die het niet goed doet. Maar ondertussen lijkt het alsof ONVZ het de zorgverleners niet makkelijk maakt. Dat is raar om te ervaren als klant!!! Dat kan anders. Uitstekende hulp gekregen bij de klantenservice, die blijven maar vertellen hoe je een en andert moet uitleggen aan de hulpverlener. Dat gevoel dat je klem zit tussen zorgverlener en zorgbetaler… dat is niet fijn. Ondanks alle hulp.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    8
  • GGemiste Kans

    Ooit was ONVZ een fantastische verzekeraar… ik heb vele anderen geadviseerd om deze verzekering te nemen. Vriendelijk, service-gericht en ook op het gebied van aanvullende verzekeringen zeer uitgebreid, bijna 20 jaar een waardevolle vertegenwoordiger van hun organisatie.

    De laatste 2 jaar echter zijn dingen veranderd, simpele vragen hebben soms weken nodig om beantwoord te worden en bij elke vergoeding worden de punten en komma’s omgedraaid, waardoor je vaak x keer terug moet naar je zorgverlener… heel spijtig!

    Ze zijn een van de duurdere verzekeraars en nu dus ook niet meer service-gericht. Denk dus goed na of je dit wil, want ondanks het stabiele verleden zal ik op dit moment niemand meer aanraden gebruik te maken van hun dienstverlening!!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    2
    Dekking
    5
    • Kken

      @Gemiste Kans

      Ik heb precies dezelfde ervaringen, ook al jaren bij onvz… zit nu nog “vast” door de orthodontie voor mijn zoon… anders was ik vertrokken in 2021..

  • PP.J. van Egmond

    Snel, klantvriendelijk, correcte afhandeling

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJanita

    Werkelijk een grote teleurstelling, Ik heb een top Internationale verzekering (duur) De medicijnen die ik nodig heb zijn voor hoge bloeddruk, cholesterol en schildklier, bedrag 220,00 euro ( wat ik altijd moet voorschieten) Kreeg 15,00 euro terug, goed geregeld

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • GGerard

    T/m 2019 was ik verzekerd bij ONVZ. Volgens mij echt al iets van 15 jaren of langer. Het laatste jaar (2019) betaalde we voor onze superfit verzekering maar liefst meer dan 6.000 Euro. Alles was verzekerd. Dat bleek niet waar te zijn. Halverwege vorig jaar moesten wij een klacht indienen via het SKGZ en kregen we gelijk voor het vergoeden van bepaalde medicijnen zonder “zi nummer” en in december had ik een laserbehandeling nodig volgens de huisarts en werd ik doorverwezen, maar de vergoeding bleef uit. Superfit polis blijkt niet alles te vergoed ook al wordt je doorverwezen. De klantvriendelijkheid liet ook te wensen over. Zodoende zijn we eind 2019 overgestapt naar een andere zorgverzekeraar.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
    Dekking
    1
  • SSabine

    Ze laten je als klant betalen voor een dure aanvullende verzekering, maar als je een kind hebt die in hun ogen net iets te duur wordt, dan zetten ze jouw kind zo een pakket lager, geen mogelijkheid meer om kind alsnog in het zelfde pakket als de ouder te krijgen, want hebben elke keer weer een andere reden dat ze er niet in mag.
    Zeker niet aan te bevelen

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2

Kan het goedkoper?