ONVZ
8,1 Score uit 486 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
8,1 Score uit 486 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
ONVZ is een kleine Nederlandse zorgverzekeraar die bekend staat om een groot aanbod aanvullende- en tandartsverzekeringen met één van de hoogste dekkingen in Nederland. Uiteraard zit daar wel een prijskaartje aan vast.
Verder kun je jezelf abonneren op de digitale nieuwsbrief, krijg je vier keer per jaar het Lijf en Leden magazine en kun je de handige ONVZ app downloaden. Volgens ONVZ zijn hun klanten het meest tevreden over hun zorgverzekeraar en dit willen zij graag zo houden.
Jaar | Natura (select) | Natura | Combinatie | Restitutie |
---|---|---|---|---|
2025 | - | € 156,10 | € 166,10 | - |
2024 | - | € 142,90 | € 151,20 | - |
2023 | - | € 130,90 | € 142,50 | - |
HH.C.Fluyt •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goede ervaring, dus ben zeer tevreden.
JJ. Gaal •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een prima zorgverzekeraar met een redelijke premie en een zeer goede dekking. Verder een zeer snelle afwikkeling van mijn declaraties
HHanny •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Telefonisch goed en snel bereikbaar. Eerlijke vermelding wanneer je een stagiair krijgt die kenbaar maakt dat hij in een leerfase zit en je niet met alles kan helpen en vraagt of je door een senior teruggebeld wilt worden. Ook vanuit buitenland goed bereikbaar. Mooie bril vergoeding en ruime fysiotherapie mogelijk.
PPhilippe Gijsen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Uitstekende zorg en service, snelle afhandeling van facturen en declaraties. Een aanrader.
LLeeuw de Anton •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Is wel duur maar de verzorging is goed uitstekend zelfs
JJanu •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik heb de superfit aanvullende verzekering. Is wat duurder maar een zeer uitgebreide dekking. En de service is fantastisch. Altijd snel een antwoord.
MMarco •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik ben 25 jaar verzekerd bij ONVZ. In verband met ernstige rugklachten had ik een operatie nodig. In Nederland wachttijd van > 8 weken. In Duitsland 3 (!) dagen. Verwijzing door neuroloog in NL.
Telefonisch bij ONVZ toestemming gevraagd: ‘Stuur de papieren in, komt wel goed’.
Twee dagen voor vertrek afwijzing per e-mail. Ze willen eerst een offerte van de kliniek en een behandelplan van de arts in Duitsland.
Ik heb alle papieren ingezonden behalve concrete prijs-opgave van chirurg. Die zie ik pas als ik daar ben. Er is wel een globaal tarief bekend, maar dat is niet voldoende.
Kortom, ze laten me stikken. Regeltjes zijn regeltjes. Geen greintje mededogen.
RRicardo •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Premie niet de meest gunstige, maar waar voor je geld. Persoonlijk vind ik de buitenlanddekking erg prettig, waarbij je voor behandeling ook naar Duitsland of België kan en de kosten gewoon worden vergoed. Service ook goed, kleine verzekeraar dus meer persoonlijk dan bij anderen.
EE.Ghit •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
For this company, you are just a number. They are corrupt in their decision-making and assessment. I consulted 4 doctors to make sure I really needed surgery. The answer was inevitably Yes. Although it appears as an intervention covered by basic insurance, the ONVZ denied reimbursement. How come their Zorg manager assessment beats 4 other specialist surgean interpretation? this company does not take care of me… better opt out or die paying…
MM. Althuis •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zo teleurgesteld in deze verzekeraar; elke claim wordt standaard afgewezen, en na eindeloos bellen (na heel erg lang in de wacht te staan), en e-mailen willen ze dan wel wat vergoeden. Zo heeft het 6 maanden geduurd voordat ik de meeste kosten van een medisch ongeval in het buitenland heb teruggekregen. Nog steeds ben ik 500 euro te kort. Na het ongeval hebben we onmiddellijk contact opgenomen met de verzekeraar en alles doorgesproken. Bij thuiskomst begon de ellende. Alleen door eindeloos vol te houden hebben we de gemaakte kosten terug gekregen min de 500.
RR. Strever •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
ONVZ was top en is helaas niet meer first class en daardoor ook duur geworden voor wat men biedt.
Immers ONVZ bood je altijd de mogelijkheid om voor geplande zorg gebruik te maken van buitenlandse ziekenhuizen ( weliswaar tegen max nl vergoeding) optimale vrije artsenkeuze was hun leuze …
ONVZ heeft echter vorig jaar besloten dit niet meer toe te staan …..
vooraf heb je nu haar toestemming nodig ….
die krijg je niet makkelijk , er wordt gestuurd op NL ziekenhuizen en bij lange wachtijden geldt de treeknorm …; gewoon wachten , terwijl je direct over de grens wel geholpen kunt worden .
Hele slechte ervaringen met service centre onvz gehad in een zeg maar spoed geval , waarbij ik in NL niet tijdig terecht kon.Mocht niet naar ziekenhuis net over de grens , moest formulieren invullen , wachten etc.
Over geklaagd …. Weliswaar excuses en bos bloemen gehad van ONVZ voor de slechte behandeling door het ONVZ service center , doch dat doet er niet aan af dat de directie dit beleid handhaaft en laat uitvoeren door het service center en zorgconsulenten
Wil je voor geplande reguliere zorg naar een arts of ziekenhuis in Duitsland zonder te hoeven wachten ?…..
Dan moet je niet meer bij ONVZ zijn maar bij CZ, ohra of NN en bij hun de internationale zorgpas aanvragen .
Dan kun je ook gewoon met je (open) verwijzing van je huisarts voor geplande zorg gewoon naar een Duits ziekenhuis in de grenstreken ( wordt met CZ financieel afgehandeld via de krankenkasse AOK) en daar kun je zo terecht
Dat kon dus totvoorkort ook bij ONVZ , doch nu niet meer …
ONVZ heeft dus afscheid genomen van een van kernwaarden, zonder dit expliciet te vermelden( veranderd in haar voorwaarden) past denk ik niet meer in hun verdienmodel .
Houdt daarmee rekening ONVZ is niet meer wat het was, ook de eventuele inzet van hun goedwillende zorgconsulent maakt dat niet anders , die is ook aan dit beleid gebonden
BBen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al jarenlang verzekerd bij ONVZ. Alles goed, totdat je contact hebt met het servicecenter. Dan merk je dat je niet te maken hebt met een eersteklas zorgverzekeraar, maar met een derderangs afdeling met incompetente medewerkers. Van privacywetgeving hebben zij geen kaas gegeten, bedienen zich van onbeschoft gedrag en de klachtenafdeling is niet onafhankelijk. Dus staar je niet blind op excellent en eersteklas, want wat ik bij ONVZ heb meegemaakt lusten de honden geen brood van.
TTon Bos •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goede service je krijgt soms meer dan goede service en snelle uitkering van onkosten.
MMath Cobben •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Geen klachten altijd zeer snel met uitbetalen.
NNekeman •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Altijd goede service
Mmw. drs. J.Th.M. Venmans •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik heb goede ervaringen met ONVZ. Als ik bel krijg ik antwoord op mijn vraag. Ook denkt men met mij mee om tot een keuze te komen. Rekeningen worden vlot betaald.
LLex Schultz •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
prima verzekering, goede en vooral snelle service
HHarrie. Wessels •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Meerdere jaren goede zorg verleend
Alle vrijheid omtrent keuze
Aanrader
HHenk van Dalen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Een uitgebreid pakket met niet gestuurde zorg. Vrijheid in het kiezen van de zorg
AAb Veuger •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zeer goede maatschappij, met de beste tandartsvoorzieningen!
RRené Kortman •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Snelle betaler.
SSietze Veenstra •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goede verzekering, niet duur.
Ruime keuze in pakketten en aanvullende verzekeringen.
Snelle afhandeling van declaraties.
Vrije keuze van behandelaars en b.v. ziekenhuizen.
DD Goddijn •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima verzekering niet de goed koopste maar wel een goede keuz
Dick
LLex Schultz •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Heel snel met betalen van declaraties
Mmw. drs. J.Th.M. Ven,mans •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Als ik met vragen zit, dan krijg ik daar steeds een antwoord op; ze zijn ook redelijk snel bereikbaar, waardoor de wachttijd erg kort is.
AAb Veuger •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
in een woord uitstekend!
SSylvia •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
de basis is niet goedkoop en ook de aanvullende verzekering is erg duur.
Je krijgt er wel wat voor terug. De service is goed.
Overstappen naar een andere verzekering heeft geen zijn, voor de aanvullende verzekering wordt ik zeker geweigerd. Laat dan alles maar bij de ONVZ
GGerard •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ben bij Menzis weggegaan in 2006, ONVZ was jarenlang goede verzekeraar maar de laatste jaren is de service stuk slechter geworden. Het is een dure verzekeraar die het geld niet waard is. Tandartsverzekering hebben ze zomaar in 2021 verlaagd naar 1250 euro. Ik overweeg over te stappen.
GG van Toor •
Zorgkeuze
Service
Dekking
Snel bereikbaar Hogere rekening eenvoudig in termijnen te betalen
Hhj.arts •
Premie
Zorgkeuze
Service
prima verzekering waardeert mijn vrije keuze
MMadelon •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
De medewerker van onvz had veel verstand en hielp mij bij het kiezen van een goeie behandelaar en wat korte tips. Erg fijn
KKramer •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al vele jaren tot grote tevredenheid bij ONVZ verzekerd elk jaar opnieuw doe ik een onderzoek om te kijken of ik zal overstappen ja dan nee. Tot nog toe geen reden gehad om over te stappen dus hoop nog lang en goed verzekerd te kunnen blijven
LLHVD •
Premie
Zorgkeuze
Service
Een waardelozere verzekering kun je je niet voorstellen. Ik krijg een vergoeding niet waar ik recht op heb, wat in mijn ONVZ dossier staat, en dat gaat nu al anderhalf jaar zo. IK dien plusminus vier keer per jaar de declaratie in en krijg hem in eerste instantie niet of slechts deels vergoed. Pas nadat ik erover gebeld heb en het voor de zoveelste keer heb uitgelegd, krijg ik alsnog het volledige bedrag. Het nieuwste advies is om de declaratie in te dienen via de app en apart een mail te sturen naar een afdeling van de ONVZ met verwijzing naar mijn dossier bij de ONVZ, waarin staat dat ik deze declaraties wél 100 procent vergoed krijg. Ik ben 73 jaar en word letterlijk ziek van de ONVZ.
GGeertS •
Premie
Zorgkeuze
Service
Waardeloze verzekering. Keurig volgens de instructie op de website van ONVZ een verzekering afgesloten voor mijn dochter die 18 werd, vanaf de eerste dag van de volgende maand. Nergens staat dat de tandarts zorg blijkbaar in de tussentijd vervalt, hierdoor ben ik opgezadeld met een rekening van 500 euro. Een klacht heeft ook niet geholpen. Als je twijfelt tussen ONVZ en een ander, ga dan voor de ander.
GG.J. Reitsma •
Prijzig.
WWarnaar •
Slecht te bereiken vandaag heel mijn telefoon accu leeg, doordat ik in de wacht gezet word. En gisteren ook Een normaal algemeen E.mail adres is ook niet te vinden.
MMarijn •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Na jaren tevreden te zijn met ONVZ, ben ik dit jaar toch weggegaan. ONVZ adverteert met ‘de Eersteklas Zorgverzekering’, waar lange tijd een kern van waarheid in heeft gezeten. De service was goed, de vergoedingen ruim en je wist waar je op kon rekenen. Je betaalde iets meer, maar je gaat niet naar ONVZ voor een budgetpolis.
In de laatste paar jaren is de verzekering van ONVZ behoorlijk uitgekleed. In de aanvullende pakketten is de vergoeding niet zelden met tot wel de helft verminderd. In de meest extreme gevallen is een vergoeding van €4540 naar slechts €300 bijgesteld (farmaceutische zorg). Ook het motto ‘keuzevrijheid’ is aangetast bij de basisverzekering: voor GGZ en wijkverpleging moet je goed op de contracten letten. Daar waar sommige verzekeraars nog tot wel 80-90% vergoeden van NZa tarieven bij ongecontracteerde zorgverleners, lijkt ONVZ met 60-65% eerder op een budgetverzekeraar.
Zo behoort ONVZ nu ook tot de middenklasse, maar wel met een fors prijskaartje. Slechts één verzekeraar hanteert hogere prijzen voor een combinatiepolis en enkele restitutieverzekeraars hebben zelfs lagere prijzen dan ONVZ. Waarom heeft ONVZ dan de zekerheid van restitutie laten varen? Bij een second opinion plots €1000 moeten bijleggen, maar na een paar weken wachten op een herbeoordeling wel het volledige bedrag vergoed krijgen. Dat is ONVZ: de tweedeklas zorgverzekering met eersteklas prijzen.
MMaike •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Al jaren verzekerd bij ONVZ. Altijd hoogste eigen risico en aanvullend met Optifit. Ik leef heel gezond, eet gezond, rook en drink niet en sport 3 tot 4 keer in de week. Ik heb de afgelopen jaren zelden gebruik moeten maken van zorg en dus ook zelden iets ingediend. Afgelopen november heb ik tijdens het sporten een verkeerde beweging gemaakt, waardoor ik 5 keer naar de chiropracter moest gaan. Gelukkig is het inmiddels allemaal weer goed en moet ik nog 1 keer langs voor een laatste check-up. Hierop is mijn aanvraag om naar de Topfit aanvullende verzekering te gaan afgewezen! Ik had de afgelopen 6 maanden geen gebruik mogen maken van de verzekering en dan was het wel goedgekeurd. Ik ben afgewezen op een incorrecte, onvolledige en kortzichtige vraagstelling! Ze baseren hun oordeel op de 5 declaraties van de afgelopen 6 maanden en niet op het feit dat ik zelden iets heb ingediend de afgelopen jaren (max 8 op 5 jaar tijd). Ik wilde naar Topfit, die echt nog een pak duurder is, omdat ik me graag veilig voel in deze onzekere tijden. De manier waarop mijn verzekering met me omgaat, maakt me alleen maar onzekerder! Ik voel me heel slecht behandeld en totaal niet serieus genomen, terwijl ze blij en dankbaar moeten zijn met iemand die zo goed voor z’n gezondheid zorgt!
AAnita •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik wilde me dit jaar anders verzekeren omdat de kinderen niet meer op mijn polis staan. ONVZ vind je meteen een risico als je af en toe gebruik maakt van BSR (Body Stress Release). Dan begrijp je er dus als verzekeraar niets van. Ik doe dit om mijn lijf in conditie te houden, preventief, om de reguliere zorg een hoop geld te besparen. Volgens mij is de beste wereld in gezondheidszorg nog altijd 1 waarbij regulier en alternatief hand in gaan, ze vullen elkaar perfect aan. Door af en toe BSR te gebruiken kom ik niet met reguliere zorg in aanraking.
ONVZ wil zich liever scheel betalen aan reguliere zorg dan helpen zorg te voorkomen.
Zeer, zeer slecht!!!
SSarina Mäenpää •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
The service quality has gone down a lot during the past year or two. Get different information everytime I call there. Always a surprise what they pay back and first they say they pay XX amount but in the end they don´t pay it back. Now have been waiting on the phone somebody to pick up for 40 minutes and still counting. Chat is not working, impossible to get in touch with them.
HHenk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Helder, duidelijk overzicht vergoedingen, duidelijk met overzicht betalingen.
Zeer vriendelijke medewerkers met kennis .voor mij een top verzekering zonder poespas.
MMarcous •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
bij de Onvz krijg je een extra arts er “gratis”bij, nl de medisch adviseur. Deze beoordeelt of een behandeling/operatie nuttig is. Vanwege mijn leeftijd(66) kwam ik niet in aanmerking voor een orthopedische operatie. Hij/Zij vond dat dit op mijn leeftijd niet relevant genoeg. Het zou aangetoond zijn dat ik waarschijnlijk na twee of drie jaar vrijwel even veel pijn zou hebben als iemand die niet geopereerd wordt. En dan is het voor de ONVZ weggegooid geld. Veel orthopeden zijn het hier niet mee eens en verwachten dat ik juist wel baat zou hebben bij een operatie, maar de medisch adviseur weet het beter. En de kosten worden niet vergoed. Wij gaan dit jaar overstappen.
HHetty Vennink •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Uitgebreid aanvullende verzekering
Zeer snel uitbetaling van declaratie.
Denken mee en altijd vriendelijk.
MMarian •
Geprobeerd over te stappen naar ONVZ ivm de ruime fysiotherapie vergoeding, die ik nodig heb vanwege artroseklachten. Bereid om daarvoor een forse premie per maand te betalen. Gezondheidsvragen naar waarheid beantwoord en…..NIET geaccepteerd voor de aanvullende verzekering vanwege mijn artrose. Eerlijkheid wordt dus niet beloond.
Jjalal •
@Marian
Op zich niet heel gek want bij ONVZ staat heel duidelijk dat je je verzekert voor iets wat KAN gebeuren. Als jij er al per definitie gebruik van maakt is het niet meer verzekeren maar gebruik maken ervan. Het is juist door dit beleid dat de kosten niet door het dak gaan bij ONVZ en het nog enigszins schappelijk is
BBen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Geen gezeur, altijd geholpen en als er iets is wordt het opgelost
Aa.lems •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
ONVZ is een zeer betrouwbare verzekeraar. Afwikkeling van declaraties is meer dan
perfect. Ze zijn bepaald niet de goedkoopste.
DD Goddijn •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima verzekering wat ik gevraagd heb leveren ze
DD Goddijn •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima verzekering wat ik gevraagd heb leveren xe
MMarcel Fraters •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Dit is denk wel de beste zorgverzekering die er is, zeer goede service die veel verder gaat dan de rekening betalen.
Heb door ziekte meer dan gemiddeld gebruik moeten maken van de verzekering en ben al die tijd met goede adviezen en hulp waar nodig geholpen.
Mmc rossen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
een belangrijke beslissing dit jaar: door corona stijgen de kosten voor de verzekeraar maar de kosten voor de gewone zorg dalen dus dit jaar geen premieverhoging. dat zie ik bij de andere zorgverzekeraars niet terug en die zouden toch dezelfde redenen moeten hebben om de premieverhoging wel of niet door te voeren.
Verder hebben ze een erg goede regeling voor terugbetaling van gemaakte kosten, ze betalen een declaratie meestal binnen vijf dagen terug