107 beoordelingen


030 639 62 62


Vergelijken

PNOzorg

Premie
7,2

Service
8,2

Zorgkeuze
9,1

Vergoeding
8,6

Direct naar

Over PNOzorg

PNOzorg is een kleine Nederlandse zorgverzekeraar met vrije zorgkeuze, een goede service en uitgebreide dekkingen. Risicodrager is ONVZ. Hoewel de verzekeraar ooit in het leven is geroepen voor ondernemers en werknemers binnen de media en de creatieve sector, kan iedereen zich aanmelden voor hun zorgverzekeringen. Volgens klantbeoordelingen op ZorgWijzer.nl heeft PNOzorg een uitstekende klantenservice en worden de declaraties binnen een aantal dagen uitbetaald.

PNOzorg biedt een optimale keuzevrijheid in zorgverleners en je mag zelf het merk van je medicijnen bepalen. Zodra je een declaratie hebt ingestuurd, per post, online of digitaal via de speciale app, ontvang je een ontvangstbevestiging voor je eigen administratie.

Zorgpremie

JaarRestitutieNaturaBudgetMix
2019€ 129,98---
2018€ 112,24---
2017€ 109,94---
2016€ 101,15---
2015€ 96,60---
2014€ 91,54---
2013€ 100,74---
2012€ 109,50---
2011€ 107,00---

Wat vind je van PNOzorg?

Met het schrijven van een review help je anderen bij het zoeken naar een goede zorgverzekeraar. Je helpt ook de verzekeraar, want die kan zijn dienstverlening verbeteren. En wij gebruiken je beoordeling bij onderzoek naar de dienstverlening van verzekeraars.

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

107 reviews over PNOzorg

  • MMaria

    Zeer ontransparant wb inzicht in kosten eigen risico. Continu medewerkers die weliswaardig aardig zijn maar elkaar tegenspreken. Continu onverwacht toch meer moeten betalen, ook als meegedeeld is dat eigen risico reeds op is. Frustrerend! Ook mijn onvz.nl is te summier, en daardoor onduidelijk.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • KKS

    Toen het bekend werd dat de premie omhoog zou gaan in 2019 is er geen/onvoldoende uitleg geweest over de reden van deze stijging. Hierop heb ik een brief geschreven waarin ik mijn zorgen heb geuit en aangegeven dat ik over ging stappen naar een andere verzekeraar. Het enige antwoord dat ik heb gekregen is:”Graag schrijven wij u bij deze uit”. Ontzettend jammer dat je deze reactie krijgt na 5 jaar een klant te zijn geweest.

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • BB Arslecht

    Zeer slechte klantenservice. Kunnen niet inhoudelijk reageren, weten niks van de polisvoorwaarden (die gewoon op de website te vinden zijn). Kunnen geen ABN schrijven (betere screening?). Absurd hoge premies.

    Premie
    1
    Service
    1

  • JJ. Engelen

    Echt vrije zorgkeuze, geen preferentiebeleid medicijnen en beste aanvullende dekking geplande zorg Duitsland en België zijn voor mij de reden om ondanks de belachelijke premiestijging voor 2019 bij PNOzorg te blijven.

    Premie
    3
    Service
    6
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    7

  • Aanoniem

    Wij krijgen als bestaande klanten een premieverhoging van 20%!!! om de oren.
    Overal lees ik dat pno zegt dat bestaande klanten maximaal 9% méér gaan betalen, ze liegen dus gewoon. Heb geen hoge pet op van verzekeraars, weet hoe ze werken.
    Wij stappen lekker over en besparen dan ruim €600,- per jaar met precies dezelfde keuzevrijheid en 100% dekking, Anderzorg.

    Premie
    2
    Service
    5
    Zorgkeuze
    9

  • EErwin Beerman

    Ben zeer tevreden met deze verzekeraar. Ik heb vrije keuzes in zorg, ik heb onbeperkt fysiotherapie.
    Daarnaast zijn zij de enige die zoveel fysiotherapie vergoeden en zijn ondanks dit de goedkoopste die ik kon vinden. Beveel het iedereen dan ook aan.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RR. Verstraeten

    Goede verzekering met vrije keuze. Declaraties worden snel verwerkt. Stijging van de premie t.o.v. 2018 is belachelijk.

    Premie
    6
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9

  • JJerry Meijer

    Vrije keuze artsen en ziekenhuizen.
    Scherpe premie.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • MM. Quak

    Prima zorgverzekering, waar je nog een echt iemand aan de telefoon krijgt

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • MMevr. J.M. Laponder

    PNOzorg is een prima zorgverzekeraar; ze zijn vriendelijk en nemen de tijd voor de klant en geven een objectief en zorgvuldig advies.
    Tevens worden de declaraties snel verwerkt, ook het indienen ervan is heel snel en handig. Ook het zorgpakket is volledig en duidelijk. De prijs is goed in balans voor hetgeen wat je er voor terug krijgt. Al met al erg te vreden over PNO! 😉

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    7

  • GGea Roosenberg

    Prima regelingen tegen een fatsoenlijk tarief

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • MM. Hendriks

    Wij zijn al 35 bij de PNO zorg.
    Voor ons tot nog toe de beste.
    Altijd gedaan wat ze beloven.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • Ff.spruijt

    Deze persoonlijk gerichte organisatie staat mijn altijd zeer correct en doeltreffend te woord

    Premie
    9.4
    Service
    9.8
    Zorgkeuze
    9.2
    Dekking
    9.6

  • BB.J.J. Feelders

    Het is triest dat de tandartsverzekering nu ineens maar tot 80% wordt vergoed. Dit is weer een hele aderlating!

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    7

  • Eeva

    Zeer teleurstellende verhoging van de premie. Verlaging van de vergoedingen. Voor ons reden om weg te gaan.

    Premie
    2
    Service
    6
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    4

  • Ccharlie

    was/ben super tevreden met PNO, dat de tandarts vergoeding komend jaar 80% wordt ipv de eerdere 100%. is misschien voor mij toch een reden tot overstappen helaas!

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    6

  • JJeroen

    Ik was zeer tevreden over PNO, maar nu toch erg teleurgesteld over de aanpassing (verlaging) van de aanvullende verzekeringen: vanaf 2017 slechts 80% tandarts vergoeding! (was 100%), en buitenlanddekking niet meer standaard in aanvullend pakket. Jammer, voor mij rden om over te stappen!

  • BBert

    Zonder enige aarzeling zal ik het contract met PNOZorg voor 2017 verlengen. Het is de “enige” zuivere restitutiepolis vergeleken met de andere zorgverzekeringen. Onderzoek van Nederlandse Zorgautoriteit. Alle andere restitutieverzekeringen zijn niet zuiver, aldus de Nza. Snelle afhandeling van ingediende declaraties en goede voorlichting.

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • GG.Lieuwes

    hele goede verzekering, eigen keuze in zorg verleners en hulp bij wachtlijsten.
    in de aanvullende mag wat meer verschil zitten in de aantal van Fysio behandelingen , er is keuze tussen 9 en 26 behandelingen,graag ook b.v. 15 .

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

    • GG .Lieuwes

      zorg keuze heb ik ook een 10 gegeven

  • BBianca Kiers

    Het is geen dure verzekering
    Vindt de service minder..Ze houden je niet op de hoogte of je wel of niet betaald hebt I.v.m. incasso..
    Wanneer je achter loopt knikkeren ze je eruit, zonder jouw op de hoogte te stellen.
    Loop je dus onverzekerd rond.

    Premie
    6
    Service
    4
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • DDilek

    Zeer tevreden met snelle hulp

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MM.L. Lock

    De premie van PNOzorg is niet de laagste, maar voor het overige is het echt een verzorgde verzekering!

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MMonique de Jong-Mulders

    Vrije keus, het aller belangrijkste in een zorgverzekering, aanvullende verzekering is geweldig door dat je een pakket kan samen stellen en door er dan nog 2 uit te gooien krijg je nog kortong ook.
    De service is ook prima. snelle uitbetaling, makkelijk te declareren via foto. Ook telefonisch goed bereikbaar en deskundig antwoord.
    Pas 1x veranderd van zorgverzekering en gelijk de allerbeste getroffen. Hoef niet meer te zoeken naar beter!!!

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AAnita Metzelaar

    PNO zorg is laagdrempelig en zeer goed bereikbaar voor vragen. Oplossingen worden snel geboden en er wordt altijd oplossingsgericht gedacht. Echt persoonlijk in plaats van hokjes afvinken.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MMaurits

    Vrije zorgkeuze was een pre,contact tot nu toe prettig.
    Gelukkig een behoorlijk gezond jaar ,ook al tot nu toe;-)
    Afsluiten en overstapservice gingen makkelijk.
    Hoop in de resterende maanden er weinig meer mee van doen te hebben;-)
    Naar alle waarschijnlijkheid ook volgend jaar weer

    Premie
    4
    Service
    6
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • MM. Quak

    Een prima zorgverzekering met vrije keuze. Snelle uitbetaling en een vlotte klantenservice.

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • DDJ Roosenberg

    Al jarenlang een stabiele organisatie die goed meedenkt met het welzijn van haar klanten.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • EEric Heilman

    Bij dez keuze van de zorgverzekering ben ik eerst naar de pakketten gaan kijken, en vervolgens naar de prijzen. Bij PNO was ik het beste af voor wat betreft de aanvullende tandverzekering. Afgelopen jaar niet meer vergeleken, daar ik tevreden ben met PNO. Ik heb de nieuwe maandpremie nog niet ontvangen, maar zal waarschijnlijk niet veel afwijken van de gemiddelde prijsstijgingen in de zorg.
    Kortom: Ik ben tevreden met PNO en zal er waarschijnlijk ook wel bij blijven

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • AAnne Mieke Ouwendijk

    Wederom weer brieven en aanmaningen over onduidelijke bedragen.
    Nu in een AANGETEKENDE BRIEF om duidelijkheid en uitleg gevraagd. Ook mijn ongenoegen geuit.
    Na drie weken antwoord.
    NIET VAN PNO.
    Maar van FLANDERIJN van ECK,
    INCASSO EN GERECHTDEURWAARDERS.
    Voor 12-10-2016 betalen.
    Anders gaan zij direct over tot dagvaarding.
    Dit is toch werkelijk belachelijk.
    Geen enkel respons van PNO op mijn brief.
    Nog nooit zo’n onbeschofte, onprofessionele zorgverzekering meegemaakt.
    En als je bij FLANDERIJN van ECK kijkt, is dat ook zo’n dubieus gebeuren.
    Dus…..Betalen…….

    Service
    1

  • WW. Boot

    Klanten binnenhalen met loze beloften! Zorgverzekeraar welke haar afspraken niet nakomt en enkel vanuit haar eigen financiële oogpunt handelt. Klachtenafhandeling is zeer traag en onbevredigend.

    Premie
    3
    Service
    1
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    1

  • YYahya

    Ik wil graag klant worden

  • SSusanne

    Super tevreden. Goede dekking. Snelle afhandeling meestal binnen 3 dagen geld op rekening. Blijft wel eens nota hangen maar wordt vaak goed opgelost. Ik ga nooit meer weg.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AA.M Ouwendijk

    Zeer slecht. Tijdens mijn echtscheiding vele telefoontjes en mails om adreswijziging en wijziging bankrekening door te geven.
    Iedere keer weer verkeerde rekening waar ze op incasseerde, en verkeerde naam.
    En iedere keer brieven met allemaal verschillende bedragen die ze nog te goed hadden van me. En als ik belde wat nu het precieze bedrag was, dan was het voor de medewerkers een hoop gepuzze in de computer. En kwam er weer een ander bedrag.
    Ik ben per 1-1-16 overgestapt naar een andere verzekeraar. Kreeg aanmaning in december 2015 dat ze de premie voor januari 2016 nog niet binnen hadden. Nee natuurlijk niet. Ben bij nieuwe zorgverzekering.
    Nu na half jaar brief over aanmaningen en achterstanden.????? Mijn ex is nog steeds bij hun verzekerd. Schrijf een brief dat ze bij mijn ex moeten zijn.
    Maar stoïcijns als ze zijn, krijg ik weer een brief.
    Binnen 21 dagen betalen anders incasso bureau.
    Werken ze zo langs elkaar heen, of hebben ze echt een betonnen plaat voor hun kop.

    Premie
    5
    Service
    2
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • RR. Schwartz

    ik ben geschokt dat pnozorg van onvz is, waar i8k juist ben weg gegaan vanwege de slechte afhandeling en onduidelijke afrekeningen.
    Er word zomaar van alles bij je bank afgeschreven zonder enige waarschuwing en ik moet zeggen het lijken allemaal spook rekeningen zeker omdat je totaal niet kan zien wat en voor wie deze rekeningen zijn alles is enorm wazig en onduidelijk daarbij valt het op dat er ook vaak dubbele bedragen van je rekening worden gehaald.
    Jammer genoeg stond er vorig jaar nergens vermeld dat dit weer een sub maatschappij is van de hele grote. Het moet verboden worden dat bedrijven zomaar hele hordes bedrijven kunnen opzetten met hetzelfde doel … jouw veel geld afhandig maken.
    Ik vind dat hele eigen bijdrage gedoe pure diefstal, je betaald voor een verzekering die eigenlijk helemaal of bijna nooit iets hoeft uit te keren. Gewoon belachelijk en eerlijk gezegd komt het erop neer dat ik niet of nauwelijks nog naar de dokter omdat je op voorhand weet dat je weer een vette aderlating op de rekening krijgt. Hierdoor zijn we terug in de oertijd. Alleen de beter bedeelde krijgen goede zorg de rest heeft pech gehad.

    Premie
    4
    Service
    4
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    4

  • SSlecht

    Sinds samengaan met ONVZ steeds slechter en slechter. Slechte (en schofterige) klantenservice, proberen onder declaraties uit te komen, verslechterende polisvoorwaarden. Dit is het laatste jaar bij PNO. Jammer, want het WAS altijd een van de beste zorgverzekeraars. Er zijn inmiddels betere.

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    2

  • Jjoke

    Zeer slechte service naar aanleiding van overstappen verzekering niet op de tijd terugkoppeling naar client naar aanvraag aanvullende gegevens moet jezelf op de laatste dag van het jaar nog achteraan gaan om te horen te krijgen dat acceptatie geweigerd is.

    Service
    1

  • HHans

    Goed, prefect en prettig, voel me nog klant en geen klantnummer.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • NNed

    PNOzorg de beste ziektekostenverzekeraar van Nederland.
    Ik heb een voorstel voor u: Misschien is het handiger als er geen “medische selectie” is voor de klanten die al een jaar bij u zijn ( wachttijd ) dit geldt voor “PNO Extra” pakket.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • AAsha

    Aanvullend extra .wat kost de zorgverzekering per masnd

  • PPetra Verkerk

    Goede dekking, vriendelijke medewerkers, goede uitleg, goed bereikbaar, snelle en correcte afhandeling vragen en rekeningen

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • Rrandy

    Echt een top verzekering, service goed

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • NNina Mol

    Ik ben gewoon super tevreden! Geweldig behulpzame klantenservice, supersnelle uitbetaling en een heel prettige website met alle info. Ik blijf klant!!

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • HH kloosterman

    Is zeer slecht geworden. Begin dit jaar niet te bereiken. Wel een excuus brief gekregen maar daar heb ik weinig aan. Heel veel tijd besteed aan telefoneren maar werd niet doorverbonden. Wanneer je verschil hebt met de tandartsrekening omdat de tandarts iets in rekening brengt wat niet mag dan moet ik dat met de tandarts hierover in debat gaan dat het niet klopt. Tandarts zegt dat hij niets fout doet, het resultaat is dat ik het moet betalen en pno doet niets. Echt waardeloos.

  • HHans Jongeneel

    Uitstekende kleine verzekeraar. Niet de goedkoopste. Maar… persoonlijk, geen keuzemenu´s, direct een medewerker aan de lijn, zeer snelle uitbetaling, zie zelden facturen, uitgebreide aanvullende dekkingen. men is altijd vriendelijk en vrolijk aan de lijn, handige declareerapp. Met recht de beste.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • EEvert Morren

    PNO is een zeer goede zorgverzekeraar. Het dekkingspakket is normaal maar de aanvullende pakketten bieden zeer ruime dekking. De service van PNO is echt goed en optimaal. Echter vind ik wel dat de aanvullende pakketten, hoewel goed, prijstechnische wat aan de hoge kant zijn. Voor wie het kan betalen zou ik PNO dan ook van harte aanbevelen. Zelf ben ik al jaren bij deze verzekeraar en heb zelfs een keer gewisseld maar weer terug gekomen. PNO is gewoon goed en je heb ruim de vrije keuze.

    Premie
    5
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Ffbartling

    Prima zorgverlener,al 47 jaar bij hen.
    Niet goedkoop,wel goed.
    Alleen altijd gedoe met tandartsrekening,vreselijk.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • MMarja

    Prima verzekering, snelle betaling, nooit “gedoe”.
    Vrije keus van zorg.
    Niet de goedkoopste

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    10

  • MM.L.Lock

    ze hebben niet de laagste premie, maar verder een prima verzekering

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • EEllen

    Een heldere simpele polis.
    Goede prijs en service en goed bereikbaar.
    Bij vragen krijg je duidelijk advies en goede zorg.
    Mijn keuze is duidelijk…. volgend jaar weer!!!

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • BB. v.d.Heuvel

    Prima van informatie voorzien. Dit wordt mijn nieuwe zorgverzekering !