83 beoordelingen


(0570) 68 74 84


Bereken je premie

Salland

Premie
7,2

Service
7,7

Zorgkeuze
7,9

Vergoeding
7,7

Direct naar

Over Salland

Salland is een kleine zorgverzekeraar en is samen met het label ‘ZorgDirect’ onderdeel van Eno. Naast één basisverzekering met ruime keuze uit ziekenhuizen, biedt Salland Verzekeringen vijf aanvullende verzekeringen (zonder medische selectie) en drie tandartsverzekeringen. De vergoedingen zijn redelijk uitgebreid tegen een gemiddelde zorgpremie.

Salland doet verder aan heldere informatievoorziening via een digitale nieuwsbrief en het is mogelijk om met je zorgpas korting te ontvangen bij fitnesscentra en met korting sportkleding aan te schaffen. Per 2015 is de basis zorgverzekering van Salland een naturapolis in plaats van restitutie met vrije zorgkeuze.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2021-€ 123,90--
2020-€ 113,90--
2019-€ 106,90--
2018-€ 101,50--
2017-€ 112,95--
2016-€ 112,95--
2015-€ 100,95--
2014-€ 96,75--
2013-€ 105,00--
2012-€ 107,00--
2011-€ 104,75--

Wat vind je van Salland?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

83 reviews over Salland

  • SS

    Sommige documenten zijn niet via tablet of mobiel te openen

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • AAgnes

    Prettig contact en dankzij de app heel overzichtelijk en makkelijk en snel declateren

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Wwbwestrik

    prima verzekering

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • NNorbert

    Ik heb gelukkig niet zoveel ervaring met Salland. Behalve de reguliere zorg gaat het goed met me. In het algemeen kan ik wel zeggen dat ik de premie, ook van Salland, bijzonder hoog vind. De aanvullende verzekeringen zijn toch telkens weer een lastige keus, wat wil je wel en wat niet verzekeren. Lijkt ook een beetje een gok. Maar dat heeft niets met Salland te maken maar vooral met ons huidige idiote borgstelsel.

    Premie
    5
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    5

  • NN van Egmond

    Salland is een erg menselijke verzekeraar. via de gemeente heb ik een zorgverzekering die speciaal is samengesteld voor zogenaamde minima. de premie bestaat dan ook uit een deel basis verzekering, een deel aanvullende verzekering(die deels optioneel is) en -ook erg prettig- een deel (verplicht)eigenrisico, dat in termijnen wordt voldaan in de maandelijkse premiebetaling. zo betaal ik elke maand hetzelfde en hoef ik niet ineens een (voor mij)groot bedrag te betalen. voor een groot aantal zaken is er volledige dekking, een ander aantal heeft een percentage dekking met een vooraf gesteld maximum per kalenderjaar, en er zijn ook zaken die niet vergoed worden, zoals elke verzekeraar die kent.
    mijn ervaring is erg goed als het gaat om de service en bereikbaarheid. bij vragen bel ik ze en krijg doorgaans erg snel een medewerker/-ster aan de lijn die parate kennis van zaken heeft, of weet waar de benodigde informatie te vinden (is). ook is er een app waarmee ik snel en makkelijk declaraties kan doen. gebruiksvriendelijk en eenvoudig doch doeltreffend. precies wat ik nodig heb!

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • CCarla Grobben

    Slechts 1 ster voor de premie. Wat mij betreft logisch, immers is iedere borgverzekering per definitie (te) duur. Onderlinge verschillen zijn verwaarloosbaar.
    Service: ik heb er nog niet echt mee te maken gehad, dus lastig om er een oordeel over te vellen.
    Zorgkeuze = op zich goed, maar niet 100% vrije keuze, dat kan dus in de praktijk een keer voor problemen gaan zorgen.
    Aanvullende pakketten is (zoals bij alle verzekeraars) een ramp om te moeten vergelijken, je moet dus een inschatting maken of je een bepaalde kwaal wel of niet ontwikkeld. En dan soms die belachelijk lage vergoedingen. Zoals bijvoorbeeld voor een bril. Zo’n ding heb je nou eenmaal nodig of niet. Maar zelfs het goedkoopste monduurtje met de goedkoopste glazen is niet te betalen vanuit de vergoeding. Als je dus de pech hebt een bril te moeten aanschaffen treft het je hoe dan ook in de portemonnee.
    Tja, erg positief klinkt het allemaal niet, maar zie het ook als een noodzakelijk kwaad. En als je er dan een beroep op moet doen ben je toch maar weer blij dat het betaald wordt.

    Premie
    1
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • LLarissa Hoogeveen

    Goede, snelle en vriendelijke hulp via de chat. Declaraties snel verwerkt en bij vragen daarover bijna altijd direct antwoord. Ook via de telefoon goed geholpen, al was dat eenmalig.

    Premie
    4
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • EEBA.Lankhorst

    Een lange vertrouwende band tussen ons en de verzekeraar Salland. Stipt vertrouwd sociaal en voordelig.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRia

    Prettig contact, makkelijk declareren, tijd voor je als je vragen hebt

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRobert

    Heel tevreden.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • RRick

    Geen onnodige info van hun, als ik een vraag heb krijg ik snel antwoord.

    Premie
    5
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • FFred Spijkerman

    Eigenlijk nooit contact met hen. Ook nooit een afwijzing gehad voor welke (be)handeling dan ook.
    Site zou iets eenvoudiger kunnen, vooral deel met gedeclareerde kosten.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • EEsther

    Vind salland een goede verzekering. Ben een alleen staande moeder en het is goed te betalen. Het scheelt dat er ook veel vergoed word door de verzekering.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFrank

    Dit jaar overgestapt naar Salland. Vraag me sterk af of dat een goede zet is geweest.

    Dochter van 18 proberen over te zetten naar eigen polis. Heeft heel veel tijd gekost en is ondanks toezegging nog niet geregeld. Bereikbaarheid en communicatie slecht. Behandeling ervaar ik als klantonvriendelijk en weinig betrokken, afspraken worden niet nagekomen of door andere medewerkers overgenomen zonder dat je daarvan op hoogte bent gesteld zodat je niet weet waar je aan toe bent en er nog eens achter aan kan.

    Het blijkt dat er een nieuw computersysteem is waardoor er veel problemen zijn met aanmelden van verzekerden en met declaratie.s. Op de website verschuilt men zich m.i. onterecht hiervoor achter corona. Hele performance is 2020 onwaardig. Blijkbaar worden problemen wel doorgeven, maar doet het management er niets mee.

    Heb welgeteld 1 nota ingediend dit jaar en ondanks dat je een je een bevestiging krijgt met een referentie is het bij Salland blijkbaar gangbaar dat desondanks er daar niets van bekend is. Op verzoek opnieuw ingediend, nog steeds geen reactie.

    Service
    1

    • AA.G. Ongena

      @Frank
      Ik weet niet wat of die Frank voor een kerel is, maar wij met ons gezin doen al meer dan 50 jaar met Salland.
      Af en toe zijn er wel eens wat on even heden, maar die worden voor de volle 100 % tot onze tevredenheid behandeld.
      Dus beste Frank ik weet niet waar jij het over hebt.

  • HHeidi

    Ze zijn nergens optijd mee. Communicatie gaat niet best.
    Zorgpas aan gevraagd omdat ik overgestapt was. Ik wacht nou al 14 dagen en ga op reis nou zonder zorgpas.
    Ik had hun aangegeven dat we op reis zouden gaan. Ze lappen dit gewoon aan hun laars.

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • CCarla Kolk

    Dit jaar overgestapt naar een andere zorgverzekering. Er was premie ingehouden, ten onrechte. Hier ben ik nu al drie weken mee bezig, om dit terug te krijgen. Er wordt niet gereageerd op mijn mail!!
    Volgens mij snappen ze het op de financiële afdeling niet. Drie keer al telefonisch contact gehad.Twintig minuten wachttijd voor je wordt geholpen! Schandalig. Maar al met al heb ik nog steeds niet mijn geld terug. Hoe lang gaat dit nog duren?
    Ik heb er geen hoge verwachtingen meer van en ben blij dat ik naar een andere zorgaanbieder ben overgestapt.

    Premie
    1
    Service
    1

  • NNancy van Heck

    Dit jaar was het een goede premie en ook de zorg wat ik ermee kon krijgen was erg goed.
    Maar jammer genoeg als ik bij hun volgend jaar zou blijven dan moet ik 194 euro per maand betalen en dat is gewoon te duur en teveel.
    Waardoor iknu voor volgend genoot zaakt ben om over te stappen naar een andere zorg verzekeraar.

    Premie
    5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    7

  • TTed Rensman

    uitstekende verzekering en niet duur

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • TTed Rensman

    uitstekende verzekering en niet duur

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • PPastoor

    Prima heldere voorwaarden

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AAndre

    Goede keus aan aanvullende verzekering. Communicatie verloopt prima.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AAndré

    Uitgebreide zorg keuze. Goede keuze uit verschillende zorg pakketten. Top

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • NN. van Egmond

    Prima! Ben verzekerd van zorg. Betaal premie en een deel eigen risico per maand, zodat ik dus geen hoge extra rekening krijg mbt eigen risico, zeer prettige constructie naar mijn mening! Tevens een goede aanvullende verzekering voor tandheelkunde. En er zijn coulante voorwaarden en vergoedingen mbt veelvoorkomende risico’s en oa medicatie. Bijvoorbeeld aangepaste steunzolen incl behandeling wordt 75% vergoed met maximum van €125 p/jaar. Dit “alles” zorgt:) ervoor dat ik mij verzekerd voel en een stukje rustiger, een veilig gevoel. Salland dus; prima!

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • VVolgend jaar gelukkig weg

    Serieus slechte ervaringen met Salland. Vanaf dag 1 dat ik niet meer kon wisselen. Daarvoor heel aardig. Ik snap dan ook die positieve reviews niet. Zijn ze gekocht? Hebben die mensen geen zorg afgenomen? Kosten ze salland niet zoveel als ik kost? Salland is traag met reageren. Ik kan hun wachtdeuntje van de telefoon dromen. Als ik na een week bel of mijn email is aangekomen kunnen ze niets zien. En vervolgens krijg ik doodleuk de volgende dag (een week na de dagtekening die op de brief staat) een brief via de post. Als ik een rekening indien van bijv. 120 euro en ze vergoeden er 100 van, maken zij ervan dat ik maar 100 heb ingediend. Terwijl ik recht heb op 120 euro. Ik kan op mijn kop staan. En met veel gedoe krijg ik dan soms toch nog de vergoeding. Nooit hun schuld. Die probeerden ze mij in de schoenen te schuiven. Maar dat wilde niet, omdat ik heel secuur dingen indien en daar geen fouten in maak. Naar gedrag. Veel te veel mensen die zich met 1 aanvraag bezig houden en allemaal een deeltje doen. Er staat dat ze zo goed zijn het hele bedrag te vergoeden. Wat niet klopt. Dat ze tgt eno en salland zijn zorgt intern ook voor vertraging. Zorgverleners krijgen heel snel hun geld, maar ik moest/moet er lang op wachten. Als ik het al kreeg. Ze willen heel veel bewijs. Op hun papier lijkt alles te kloppen. Maar het klopt niet met de realiteit. Dat heeft me het hele jaar dwars gezeten. Ze behandelden ne als potentiele fraudeur. Ik heb zoveel energie moeten steken in contact over vergoedingen. Mailen, bellen, via de website indienen, dingen inscannen etc. Ik legde mijn berekeningen uit op kleuterniveau en dan nog kreeg ik terug dat het voor hen onduidelijk was. Dit was 1 jaar en nooit weer. Als je zorg nodig hebt: ergens anders is het beter. Als je geen zorg nodig hebt: ergens anders is het goedkoper. Echt: trap er niet in. Lees de reviews die niet zo lovend zijn. Jij kan maar zo de volgende zijn die komend jaar (te) veel tijd kwijt is aan je geld terugkrijgen. Of het dus niet eens terugkrijgen. Na tig klachten indienen is het redelijk hersteld. Reactie op de klachten was ook nog: ‘excuus dat u dat zo ervaren hebt. ‘ Dat is geen excuus. Rekenen kunnen ze niet en nog steeds klopt het niet. Ik steek er geen energie meer in. Laat ze er blij van worden.

    Premie
    4
    Service
    2

  • RRosette

    Een goede zorgverzekering. Geen problemen.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Ss.hulsebos

    Prima tot nu toe, alles wordt duidelijk uitgelegd en zorg en medicatie op tijd betaald. Contact is ronduit goed te noemen en problemen indien aanwezig worden direct aangepakt

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • NNancy

    Goede zorgverzekeraar waar ik geen problemen mee heb. En die al veel voor mij heeft vergoedt.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    10

  • AAnnet

    Super goede verzekering die ook voor speciale medicatie veel vergoed. Ze zijn zeer klantvriendelijk en erg op service gericht. Er zijn nette regelingen aanwezig voor het betalen van het eigen risico. Als men een vraag niet kan beantwoorden dan word je op een nader afgesproken tijdstip terug gebeld.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • HH.M.Wolters

    Deze verzekeraar biedt een verzekering met goede voorwaarden. De premie is lager dan met een collectief contract bij andere verzekeraars.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • HHans

    Fijne verzekering nooit geen problemen mee, eb de vergoedingen zijn perfect

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • GGerry Hendriks

    prima verzekering die je ten alle tijden helpt

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • Ggerry hendriks

    prima zorgverzekering en voor het bloedprikken en medicijnen ben ik veel goedkoper uit dan bij zilveren kruis. heb suikerziekte 2 mijn vrouw stapt ook over naar Salland en het is fijn dat je de nota’s per post krijgt wat voor oudere mensen handig is

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • Ddenise

    goed, ik kan helaas niet overstappen op gemeente polis ivm betalingsachterstand

    Premie
    8
    Service
    7
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    4

  • CCarla Hulleman

    Heb gezien dat de basisverzekering bij Salland een van de goedkoopste is en dat er in de aanvullende verzekeringen veel meer fysiobehandelingen zit dan bij andere verzekeringen. Toppie hoor.

    Premie
    8
    Service
    7
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • HHans Janssen

    Nooit geen problemen over vergoedingen. Zeer goede service. Premie ook prima voor de pakketten die ik heb

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10

  • AAnnet Nikkels

    Prima zorgverzekering

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • Gguus van der kolk

    duidelijk, eerlijk, snel, reële kosten. waar voor jouw geld.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJ,Guchelaar

    lokale verzekeraar waar alle plaatselijke zorgverleners cotractren mee hebben en dat scheelt veel werkzaamheden

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • CC.Keijzer

    Ik ben heel tevreden nog nooit en probleem gehad .

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • AAnnet van Ravensberg

    Super verzekering!

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • ZZwangere

    Wat een vreselijk ontmoedigingsbeleid hanteert Salland wat betreft het afhandelen van declaraties. Zolang mogelijk de boel traineren om over te gaan tot betalen. Ze geven je het gevoel alsof je de boel fraudeert. Ik ga hier zsm weg!

  • Llevi

    mensen, onze persoonlijke ervaring was zeer slecht met Salland, afspraken worden niet nagekomen, reacties blijven uit totdat je ze aanspreekt op social media. Daarnaast beloven ze veel te vergoeden en achteraf verwijzen ze naar de kleine lettertjes in polissen van 100 pagina’s. Met het antwoord dat je het zelf vooraf had kunnen lezen…. Beloof het dan niet vooraf als er naar gevraagd word, ik persoonlijk kreeg het gevoel dat ik gewoon moedwillig belazerd werd, terwijl ik wist dat ik in mijn recht stond. Na tussenkomst van de nederlandse zorg authoriteit en diverse bezwaren hebben ze toch nog uit gekeerd waarop we recht hadden. Daarnaast komen ze koud en kil over qua organisatie. Ik heb dit ook aangegeven maar helaas…. Zou ik ze iemand aanraden. NEE totaal NIET

    Premie
    8
    Service
    2
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • RRosalie

    Echt slecht!
    De facturering ging herhaaldelijk fout.
    Door lange wachttijd in ziekenhuis voor een mri-scan wilde ik bij Medita de scan laten maken want daar kon ik binnen 3 dagen terecht. Echter ziekenhuis weigerde hieraan mee te werken. Salland wilde hierin niet bemiddelen. Terwijl ik een blessure had met veel pijn en immobilliteit. De vraag of het ziekenhuis wel mocht weigeren moest worden “neergelegd” bij een andere afdeling. Dit zou 1 werkweek duren!
    Maar het duurde 2 weken voordat ik hier antwoord op kreeg en ook pas nadat ik ze openlijk op Twitter hier op n aaangesproken had (en al eens had gebeld)
    Hierdoor liep alles onnodige vertraging op.
    Als je ze belt kan je ze amper verstaan omdat je alle telefonistes doorelkaar hoort praten. Ik ben er 2 jaar bij geweest maar stap nu over.
    Waardeloze organisatie!

    Premie
    6
    Service
    1
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    1

  • JJ. ter Haar

    Ze zijn op dit moment 1 van de duurste van Nederland. Als je dat bent dan mag er ook wel iets van je verwacht worden. Ik heb dit jaar een hele slechte ervaring gehad waardoor ik al vrij snel besloten had dat ik zou gaan overstappen naar een andere zorgverzekeraar.

    Premie
    1
    Service
    6
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    5

  • RRon Gerritsma

    Wij zijn overgestapt vanwege de gunstige prijs/kwaliteitsverhouding. Geen zorgen over betalen, dat gaat rechtstreeks. Alleen de eigen bijdrage maakt dat het ieder jaar toch een aderlating is. Daar wij niet elke keer de zorgwijzer willen raadplegen, weten wij niet of dit voor ons de beste keuze is. Natuurlijk doen wij onszelf te kort, maar tijd om het uit te zoeken gunnen wij onszelf niet.

    Premie
    5
    Service
    7
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    5

  • BB.Rijks

    de premie zou best wel wat lager kunnen maar dat geld voor alle zorg aanbieders,de service van salland is ok en de zorgkeuze is erg goed net als de aanvullende verzekering.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • DD Franssens

    Altijd wordt ik vriendelijk te woord gestaan en nemen ze de tijd voor mij. Ik zou geen andere zorgverzekering mee nemen

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • Ooosterhof

    Duidelijke communicatie.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • AAlice van der Meiden

    Salland ziektekostenverzekering is een betrouwbare en service verlenende onderneming waarin goede keuze van zorg gemaakt kunnen worden. Duidelijk, transperant, correct, goede uitleg, serviceverlenend.

    Premie
    5
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    10

  • UUitstekende service, bij vragen duidelijke antwoorden

    Ze krijgen van mij een 9,5

    Premie
    5
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9