Direct naar

Over Salland

Salland is een kleine zorgverzekeraar en is samen met het label ‘ZorgDirect’ onderdeel van Eno. Naast één basisverzekering met ruime keuze uit ziekenhuizen, biedt Salland Verzekeringen vijf aanvullende verzekeringen (zonder medische selectie) en drie tandartsverzekeringen. De vergoedingen zijn redelijk uitgebreid tegen een gemiddelde zorgpremie.

Salland doet verder aan heldere informatievoorziening via een digitale nieuwsbrief en het is mogelijk om met je zorgpas korting te ontvangen bij fitnesscentra en met korting sportkleding aan te schaffen. Per 2015 is de basis zorgverzekering van Salland een naturapolis in plaats van restitutie met vrije zorgkeuze.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023-€ 134,90--
2022-€ 120,90--
2021-€ 123,90--
2020-€ 113,90--
2019-€ 106,90--
2018-€ 101,50--
2017-€ 112,95--
2016-€ 112,95--
2015-€ 100,95--
2014-€ 96,75--
2013-€ 105,00--
2012-€ 107,00--
2011-€ 104,75--

Wat vind je van Salland?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


99 reviews over Salland

  • PPETER TULP

    Prima verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Aastrid jansen

    Fijne verzekeraar die waar alles duidelijk is en je goed helpt

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • EEralp

    Salland komt al zijn belofte na perfect

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • MMarie-José Jansen

    Mijn verzekering is een Eno/Salland verzekering van het label Zorgdirect. De afhandeling doet zijn naam eer aan. Zaken worden direct geregeld. De prijs is gemiddeld. Niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. De dekking is heel erg goed en via de app heb je snel contact en kun je zaken direct regelen. De uitbetaling is rechtstreeks aan de zorgverlener en wanneer je zelf iets te claimen hebt, dan wordt het ook erg snel betaald. Het allerfijnste aan de verzekering vind ik dat je als mens behandeld wordt en niet als vergoedingen etend nummer. Ik ben ongeneeslijk ziek en tot mijn grote verdriet kost ik de verzekering klauwen met geld. Toch heb ik daar nooit commentaar op gehad. Als ik contact heb, word ik altijd heel vriendelijk behandeld en is het nooit een probleem als er helaas weer iets bij komt. Ze vinden het rot genoeg voor mij en doen nergens moeilijk over. Ik heb ooit jankend aan de lijn gezeten en de medewerker nam alle tijd om me gerust te stellen en alles voor me in orde te maken. Ik ben erg blij met deze verzekering.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHilde

    prima verzekeraar!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • JJolanda

    Mijn ervaring is goed met mijn zorgverzekeraar alles gaat automatisch hoef er nooit veel voor te doen dus prima

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
  • KKlaas Brouwers

    Eerst als “normale” klant en daarna collectief via de gemeente, nooit zorgkosten gemaakt dus kan ik daar niets over vertellen.

    Ik kan wel vertellen over hoe Salland is omgegaan met een opgelopen betalingsachterstand, van 1 maand.

    Ik heb in april blijkbaar mijn rekening niet betaald en Salland heeft dit verekend met de premie van Juli.

    Ik kreeg dus aanmaningen over de maand Juli. Ik heb echter gewoon betaald in Juli dus was ik het niet eens met de aanmaningen. Beetje zoals het “vroeger” met acceptgiro: ” als de betaling deze brief gekruist heeft mag u deze brief als niet verzonden beschouwen”.

    Ik heb toen bleek dat het niet ging om Juli maar om April heb ik meteen betaald. Dit was echter niet genoeg voor Salland aangezien mijn aanvullende verzekering en meeverzekerde eigen risico werden stop gezet. In feite hen ik dus een boete van 385 euro gekregen om een misverstand. Een misverstand wat verholpen was geweest als ik in April op de hoogte zou zijn gebracht van de mislukte betaling.

    Bovenstaande vond plaats in 2021. En is nog niet opgelost.

    Salland zorgverzekeringen: Zou ik niet aan beginnen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    2
    Dekking
    2
  • AAnita Berends

    we zijn al jaren bij salland en de gemeente en we gaan daar ook niet meer weg ,vriendelijk personeel en altijd goede uitleg Top!!

  • Kkandeash

    We hebben tandarts aanvullend 1, dat bevalt goed.
    Declaraties zijn eenvoudig in te dienen.
    We zijn dus dik tevreden!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBernie van Helsdingen

    Op aanraden van de Gemeente Zwolle bij deze verzekeraar terecht gekomen. We zijn zeer tevreden over deze zorgverzekeraar. Goede klantenservice, vriendelijk en klantgericht. Ook de prijsstelling is acceptabel net als die van de aanvullende verzekeringen. Met alle vragen kunnen we er terecht en worden vlot en oplossingsgericht geholpen, echt top.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Bbianca

    Goede klantenservice, de premie is goedkoop en de dekking is gelijk aan die van andere verzekeraars.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • EElly chiphorst

    Alles word zeer goed omschreven wat in het pakket zit.
    Zeer goede service nooit geen klachten.
    Ben er al heel lang klant .

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • Gguus van der kolk

    no nonsens, duidelijk, snelle afhandeling.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAndy Plasschaert

    Vorig jaar overgestapt en bij de eerste vraag voor medicijnen al meteen spijt.

    Na vragen bij de klantenservice nog meer spijt. Medicijnen die ik al decennia krijg zijn te duur voor deze verzekering en worden niet vergoed. Al is aangetoond dat de vervangende medicatie mij zieker maakt. Ik moet dus sinds ik bij Salland zit mijn medicijnen (de enige zorgkosten die ik maak) zelf betalen. En hoe duur zijn die medicijnen? Die kosten 25 euro per kwartaal. Dus pas op.

    Vragen hierover worden bijna gewoon weggelachen. Ik heb het er over gehad met mijn zorgleveranciers en die moesten ook al meteen zuchten. Blijkt standaard te zijn bij deze organisatie.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • PPeter

      @Andy Plasschaert
      Salland reageert hier niet op. Geldt hier: wij zwijgt stemt toe?

  • NNBont

    Het duurt heel lang voordat je de eigen bijdrage terug krijgt.Het is nu al 7 mei.

  • JJan de Cock

    Verreweg de meest onpersoonlijke, meest zakelijke, kille en ongeorganiseerde zorgverzekering waar ik ooit bij heb gezeten. Niet informatief, medewerkers zonder kennis en alles behalve pro actief om in uitzonderlijke gevallen mensen op weg te helpen of te ondersteunen. Begin er niet aan. Tv spotjes doen het overkomen alsof Salland een persoonlijke manier van werken heeft, maar de praktijk leert dat alles draait om geld en ze zijn extreem kil en zakelijk. Ik kan niet in detail treden over de specifieke casus en die van anderen, maar de ervaringen spreken echt boekdelen; begin er niet aan. Ook leidinggevenden krijgt u niet aan de lijn of een afdeling die bijzondere casussen in behandeling neemt. Erg slim om op deze wijze alle regie te kunnen houden en mensen zonder enige reden af te kunnen wijzen.

    Apart daarvan is er iemand die door Salland, door het niet juist oppakken van een verzoek, de kille en extreem zakelijke werkwijze, een aantal dagen ”te laat” is met overstappen, omdat diegene nog in afwachting was van een antwoord op een verzoek (waar client al maanden mee bezig was geweest en een maand van tevoren had ingediend). Nu krijgt diegene de mogelijkheid niet meer om over te stappen en komt client in de finaciele problemen. Zelfs in dit soort zeer uitzonderlijke gevallen blijkt Salland zorgverzekeringen gewoon een zeer zakelijk, ongeorganiseerd en onmenselijk ”zorg” orgaan te zijn dat niets persoonlijks heeft. Als ik sterren in de min kon geven had ik dat gedaan, maar dat gaat helaas niet.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • BBetsy Willems

    declaratie overzicht krijg je dubbel, digitaal en per post.
    digitaal kun je geen declaraties indienen, alleen via de app.
    veel achteraan bellen om declaraties vergoed te krijgen en vervolgens verschillende adviezen krijgen.
    van het kastje naar de muur gestuurd

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
    Dekking
    5
  • SS

    Sommige documenten zijn niet via tablet of mobiel te openen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AAgnes

    Prettig contact en dankzij de app heel overzichtelijk en makkelijk en snel declateren

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Wwbwestrik

    prima verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • NNorbert

    Ik heb gelukkig niet zoveel ervaring met Salland. Behalve de reguliere zorg gaat het goed met me. In het algemeen kan ik wel zeggen dat ik de premie, ook van Salland, bijzonder hoog vind. De aanvullende verzekeringen zijn toch telkens weer een lastige keus, wat wil je wel en wat niet verzekeren. Lijkt ook een beetje een gok. Maar dat heeft niets met Salland te maken maar vooral met ons huidige idiote borgstelsel.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    5
  • NN van Egmond

    Salland is een erg menselijke verzekeraar. via de gemeente heb ik een zorgverzekering die speciaal is samengesteld voor zogenaamde minima. de premie bestaat dan ook uit een deel basis verzekering, een deel aanvullende verzekering(die deels optioneel is) en -ook erg prettig- een deel (verplicht)eigenrisico, dat in termijnen wordt voldaan in de maandelijkse premiebetaling. zo betaal ik elke maand hetzelfde en hoef ik niet ineens een (voor mij)groot bedrag te betalen. voor een groot aantal zaken is er volledige dekking, een ander aantal heeft een percentage dekking met een vooraf gesteld maximum per kalenderjaar, en er zijn ook zaken die niet vergoed worden, zoals elke verzekeraar die kent.
    mijn ervaring is erg goed als het gaat om de service en bereikbaarheid. bij vragen bel ik ze en krijg doorgaans erg snel een medewerker/-ster aan de lijn die parate kennis van zaken heeft, of weet waar de benodigde informatie te vinden (is). ook is er een app waarmee ik snel en makkelijk declaraties kan doen. gebruiksvriendelijk en eenvoudig doch doeltreffend. precies wat ik nodig heb!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • CCarla Grobben

    Slechts 1 ster voor de premie. Wat mij betreft logisch, immers is iedere borgverzekering per definitie (te) duur. Onderlinge verschillen zijn verwaarloosbaar.
    Service: ik heb er nog niet echt mee te maken gehad, dus lastig om er een oordeel over te vellen.
    Zorgkeuze = op zich goed, maar niet 100% vrije keuze, dat kan dus in de praktijk een keer voor problemen gaan zorgen.
    Aanvullende pakketten is (zoals bij alle verzekeraars) een ramp om te moeten vergelijken, je moet dus een inschatting maken of je een bepaalde kwaal wel of niet ontwikkeld. En dan soms die belachelijk lage vergoedingen. Zoals bijvoorbeeld voor een bril. Zo’n ding heb je nou eenmaal nodig of niet. Maar zelfs het goedkoopste monduurtje met de goedkoopste glazen is niet te betalen vanuit de vergoeding. Als je dus de pech hebt een bril te moeten aanschaffen treft het je hoe dan ook in de portemonnee.
    Tja, erg positief klinkt het allemaal niet, maar zie het ook als een noodzakelijk kwaad. En als je er dan een beroep op moet doen ben je toch maar weer blij dat het betaald wordt.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • LLarissa Hoogeveen

    Goede, snelle en vriendelijke hulp via de chat. Declaraties snel verwerkt en bij vragen daarover bijna altijd direct antwoord. Ook via de telefoon goed geholpen, al was dat eenmalig.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEBA.Lankhorst

    Een lange vertrouwende band tussen ons en de verzekeraar Salland. Stipt vertrouwd sociaal en voordelig.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRia

    Prettig contact, makkelijk declareren, tijd voor je als je vragen hebt

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRobert

    Heel tevreden.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • RRick

    Geen onnodige info van hun, als ik een vraag heb krijg ik snel antwoord.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • FFred Spijkerman

    Eigenlijk nooit contact met hen. Ook nooit een afwijzing gehad voor welke (be)handeling dan ook.
    Site zou iets eenvoudiger kunnen, vooral deel met gedeclareerde kosten.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • EEsther

    Vind salland een goede verzekering. Ben een alleen staande moeder en het is goed te betalen. Het scheelt dat er ook veel vergoed word door de verzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFrank

    Dit jaar overgestapt naar Salland. Vraag me sterk af of dat een goede zet is geweest.

    Dochter van 18 proberen over te zetten naar eigen polis. Heeft heel veel tijd gekost en is ondanks toezegging nog niet geregeld. Bereikbaarheid en communicatie slecht. Behandeling ervaar ik als klantonvriendelijk en weinig betrokken, afspraken worden niet nagekomen of door andere medewerkers overgenomen zonder dat je daarvan op hoogte bent gesteld zodat je niet weet waar je aan toe bent en er nog eens achter aan kan.

    Het blijkt dat er een nieuw computersysteem is waardoor er veel problemen zijn met aanmelden van verzekerden en met declaratie.s. Op de website verschuilt men zich m.i. onterecht hiervoor achter corona. Hele performance is 2020 onwaardig. Blijkbaar worden problemen wel doorgeven, maar doet het management er niets mee.

    Heb welgeteld 1 nota ingediend dit jaar en ondanks dat je een je een bevestiging krijgt met een referentie is het bij Salland blijkbaar gangbaar dat desondanks er daar niets van bekend is. Op verzoek opnieuw ingediend, nog steeds geen reactie.

    Service
    1
    • AA.G. Ongena

      @Frank
      Ik weet niet wat of die Frank voor een kerel is, maar wij met ons gezin doen al meer dan 50 jaar met Salland.
      Af en toe zijn er wel eens wat on even heden, maar die worden voor de volle 100 % tot onze tevredenheid behandeld.
      Dus beste Frank ik weet niet waar jij het over hebt.

  • HHeidi

    Ze zijn nergens optijd mee. Communicatie gaat niet best.
    Zorgpas aan gevraagd omdat ik overgestapt was. Ik wacht nou al 14 dagen en ga op reis nou zonder zorgpas.
    Ik had hun aangegeven dat we op reis zouden gaan. Ze lappen dit gewoon aan hun laars.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • CCarla Kolk

    Dit jaar overgestapt naar een andere zorgverzekering. Er was premie ingehouden, ten onrechte. Hier ben ik nu al drie weken mee bezig, om dit terug te krijgen. Er wordt niet gereageerd op mijn mail!!
    Volgens mij snappen ze het op de financiële afdeling niet. Drie keer al telefonisch contact gehad.Twintig minuten wachttijd voor je wordt geholpen! Schandalig. Maar al met al heb ik nog steeds niet mijn geld terug. Hoe lang gaat dit nog duren?
    Ik heb er geen hoge verwachtingen meer van en ben blij dat ik naar een andere zorgaanbieder ben overgestapt.

    Premie
    1

    Zorgkeuze

    Service
    1
  • NNancy van Heck

    Dit jaar was het een goede premie en ook de zorg wat ik ermee kon krijgen was erg goed.
    Maar jammer genoeg als ik bij hun volgend jaar zou blijven dan moet ik 194 euro per maand betalen en dat is gewoon te duur en teveel.
    Waardoor iknu voor volgend genoot zaakt ben om over te stappen naar een andere zorg verzekeraar.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    7
  • TTed Rensman

    uitstekende verzekering en niet duur

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPastoor

    Prima heldere voorwaarden

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAndre

    Goede keus aan aanvullende verzekering. Communicatie verloopt prima.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAndré

    Uitgebreide zorg keuze. Goede keuze uit verschillende zorg pakketten. Top

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • NN. van Egmond

    Prima! Ben verzekerd van zorg. Betaal premie en een deel eigen risico per maand, zodat ik dus geen hoge extra rekening krijg mbt eigen risico, zeer prettige constructie naar mijn mening! Tevens een goede aanvullende verzekering voor tandheelkunde. En er zijn coulante voorwaarden en vergoedingen mbt veelvoorkomende risico’s en oa medicatie. Bijvoorbeeld aangepaste steunzolen incl behandeling wordt 75% vergoed met maximum van €125 p/jaar. Dit “alles” zorgt:) ervoor dat ik mij verzekerd voel en een stukje rustiger, een veilig gevoel. Salland dus; prima!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • VVolgend jaar gelukkig weg

    Serieus slechte ervaringen met Salland. Vanaf dag 1 dat ik niet meer kon wisselen. Daarvoor heel aardig. Ik snap dan ook die positieve reviews niet. Zijn ze gekocht? Hebben die mensen geen zorg afgenomen? Kosten ze salland niet zoveel als ik kost? Salland is traag met reageren. Ik kan hun wachtdeuntje van de telefoon dromen. Als ik na een week bel of mijn email is aangekomen kunnen ze niets zien. En vervolgens krijg ik doodleuk de volgende dag (een week na de dagtekening die op de brief staat) een brief via de post. Als ik een rekening indien van bijv. 120 euro en ze vergoeden er 100 van, maken zij ervan dat ik maar 100 heb ingediend. Terwijl ik recht heb op 120 euro. Ik kan op mijn kop staan. En met veel gedoe krijg ik dan soms toch nog de vergoeding. Nooit hun schuld. Die probeerden ze mij in de schoenen te schuiven. Maar dat wilde niet, omdat ik heel secuur dingen indien en daar geen fouten in maak. Naar gedrag. Veel te veel mensen die zich met 1 aanvraag bezig houden en allemaal een deeltje doen. Er staat dat ze zo goed zijn het hele bedrag te vergoeden. Wat niet klopt. Dat ze tgt eno en salland zijn zorgt intern ook voor vertraging. Zorgverleners krijgen heel snel hun geld, maar ik moest/moet er lang op wachten. Als ik het al kreeg. Ze willen heel veel bewijs. Op hun papier lijkt alles te kloppen. Maar het klopt niet met de realiteit. Dat heeft me het hele jaar dwars gezeten. Ze behandelden ne als potentiele fraudeur. Ik heb zoveel energie moeten steken in contact over vergoedingen. Mailen, bellen, via de website indienen, dingen inscannen etc. Ik legde mijn berekeningen uit op kleuterniveau en dan nog kreeg ik terug dat het voor hen onduidelijk was. Dit was 1 jaar en nooit weer. Als je zorg nodig hebt: ergens anders is het beter. Als je geen zorg nodig hebt: ergens anders is het goedkoper. Echt: trap er niet in. Lees de reviews die niet zo lovend zijn. Jij kan maar zo de volgende zijn die komend jaar (te) veel tijd kwijt is aan je geld terugkrijgen. Of het dus niet eens terugkrijgen. Na tig klachten indienen is het redelijk hersteld. Reactie op de klachten was ook nog: ‘excuus dat u dat zo ervaren hebt. ‘ Dat is geen excuus. Rekenen kunnen ze niet en nog steeds klopt het niet. Ik steek er geen energie meer in. Laat ze er blij van worden.

    Premie
    4

    Zorgkeuze

    Service
    2
  • RRosette

    Een goede zorgverzekering. Geen problemen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Ss.hulsebos

    Prima tot nu toe, alles wordt duidelijk uitgelegd en zorg en medicatie op tijd betaald. Contact is ronduit goed te noemen en problemen indien aanwezig worden direct aangepakt

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • NNancy

    Goede zorgverzekeraar waar ik geen problemen mee heb. En die al veel voor mij heeft vergoedt.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAnnet

    Super goede verzekering die ook voor speciale medicatie veel vergoed. Ze zijn zeer klantvriendelijk en erg op service gericht. Er zijn nette regelingen aanwezig voor het betalen van het eigen risico. Als men een vraag niet kan beantwoorden dan word je op een nader afgesproken tijdstip terug gebeld.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HH.M.Wolters

    Deze verzekeraar biedt een verzekering met goede voorwaarden. De premie is lager dan met een collectief contract bij andere verzekeraars.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HHans

    Fijne verzekering nooit geen problemen mee, eb de vergoedingen zijn perfect

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGerry Hendriks

    prima verzekering die je ten alle tijden helpt

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Ggerry hendriks

    prima zorgverzekering en voor het bloedprikken en medicijnen ben ik veel goedkoper uit dan bij zilveren kruis. heb suikerziekte 2 mijn vrouw stapt ook over naar Salland en het is fijn dat je de nota’s per post krijgt wat voor oudere mensen handig is

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Ddenise

    goed, ik kan helaas niet overstappen op gemeente polis ivm betalingsachterstand

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    5

    Service
    7
    Dekking
    4
  • CCarla Hulleman

    Heb gezien dat de basisverzekering bij Salland een van de goedkoopste is en dat er in de aanvullende verzekeringen veel meer fysiobehandelingen zit dan bij andere verzekeringen. Toppie hoor.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?