Direct naar

Over Umc

De Zorgverzekeraar UMC is er speciaal voor medewerkers van een Universitair Medisch Centrum, UMC dus. Alle gezinsleden kun je laten meeverzekeren. Je kunt de verzekering rechtstreeks bij Zorgverzekeraar UMC afsluiten of anders via je werkgever, waarbij je in aanmerking komt voor een collectiviteitskorting.

Zorgverzekeraar UMC biedt vier varianten in aanvullende zorgverzekeringen, waar de vergoeding voor tandheelkundige behandelingen al bij inbegrepen is. Declareren kan bij Zorgverzekeraar UMC nog gewoon per post, de declaraties worden normaliter binnen tien dagen verwerkt.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023-€ 141,95-€ 147,85
2022-€ 132,65-€ 138,34
2021-€ 124,45-€ 127,64
2020-€ 124,45-€ 120,16
2019-€ --€ 116,43
2018-€ --€ 109,84
2017-€ --€ 104,90
2016-€ --€ 98,90
2015-€ --€ 98,90
2014-€ --€ 85,25
2013-€ --€ 107,25
2012-€ --€ 107,25
2011-€ --€ 106,25

Wat vind je van Umc?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


109 reviews over Umc

  • TTulay Baydar

    Zeer slecht! Heel erg onduidelijk met vergoedingen. Grootste fout dat ik ben overgestapt naar UMC.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MMartina

    Onaardige medewerker, met name erg onbehulpzaam. Snap niet waarom iemand bij de klantenservice gaat werken en dan denkt onaardig te kunnen zijn? Dan heb je een verkeerde baan uitgekozen. Ik belde om een ingediende declaraties te laten verwijderen omdat de foto die toegevoegd was onjuist was maar meneer was uiterst onvriendelijk.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    4
  • BBram

    Liegen over regels voor vergoeding en willen liefst niets uitbetalen.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • AAstrid

      @Bram, Dat gevoel heb ik ook en als je belt om uitleg wordt het onder het mom van dat er regels zijn voor de vergoedingen! Je krijgt veel niet vergoed valt niet onder de basis verz. en ook niet via je aanvullende verz. Belachelijk het is zwaar uitgeknepen deze zorgverzekering! Ik heb het goedkoopste pakket genomen en in betaal 174 euro. Kun je nagaan wat je betaald voor de andere pakketten?

  • HHendrik

    Verschrikkelijke UX (user experience), ouderwetse manier van CX (customer experience), en declaraties worden niet volledig uitbetaald (in veel gevallen laten ze voor onduidelijke redenen stukken weg). Wij gaan weg, we zijn UMC zat.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    9

    Service
    1
    Dekking
    3
  • RRonaldo

    Te duur : collectiviteit korting nu te verwaarlozen – geen restitutie polis meer. Maar wel meer premie betalen- ben inmiddels overgestapt naar OHRA met. Betere tandartsdekking.

    Service
    6
    Dekking
    4
  • GG. van Geldere

    Vroeger hadden we een uitstekende ziektekostenverzekering via IZA; betaalbaar en een perfecte dekking! Het was echt een voorrecht! We moesten helaas verplicht overstappen naar UMC: goede verzekering en (toen!) zeker niet duurder! Inmiddels zo digitaal en commercieel als het maar kan en groot misbruik van de groep gezondheidswerkers makend uitgegroeid tot de duurste verzekeringsmaatschappij. Volksverlakkerij 1e klas noemen we dit! Steeds duurder, maar steeds minder service. Vergelijking maken? Een schriftelijk overzicht van de dekking is er ook al niet meer bij; uitzoeken dus uit een veelvoud van informatie (“het zal er wel staan”) op de website: d.i. een speld in een hooiberg zoeken!! De servicegerichtheid van UMC(VGZ) is dan ook primair gericht op de wijze van digitale communicatie om vooral de eigen handen vrij te houden: zelfs een telefoontje plegen is niet de gemakkelijkste weg meer voor zover er nog een wèg is!! Vernieuwingen in de soort verzekeringen: de cliënt moet het nu zelf maar op de website uitzoeken wat de verschillen zijn en waar hij nu staat èn vooral kòmt te staan?!! Als gezondheidswerker nu ook mijn collectieve korting weg! Wat is voor mij nog de aantrekkelijkheid om nú nog bij de duurste verzekeraar verzekerd te zijn?!! Voor het eerst sinds jaren nu echt een demagogisch verhaal aangesmeerd! Het is toch te gek dat ik met mijn vrouw samen € 5.000,00 (n.b. gereduceerd jaartarief!) moet gaan betalen voor een gemiddelde verzekering (nr. 2) plus daar bóvenop nog 2x een eigen risico van totaal € 770,00. Te bizar om zó nog door te gaan!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    4

    Service
    3
    Dekking
    5
  • AA.E.M. Schuurman – de Wit

    Ik ben met mijn Partner meer dan 22 jaar verzekerd via mijn werkgever bij UMC en nu gepensioneerd, maar nu inmiddels de duurste Zorgverzekeraar geworden en een aantal vergoedingen vanuit het Aanvullend pakket er uit zijn gehaald. Ben nu verplicht om naar een andere Zorgverzekeraar over te stappen.
    Heel triest.!!!!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    5

    Service
    3
    Dekking
    4
  • TTess

    De duurste basispremie van Nederland….tijd om over te stappen

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • AAlbertine van Garling

    De prijs en vergoeding zijn we zeer tevreden. Hun site is zeer overzichtelijk en we hebben tot de dag van vandaag nog geen minpunt kunnen ontdekken.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • AA. Peper

    Ik heb geprobeerd te declaren, maar het lukt niet, hij bleef hangen bij ‘laden van mijn omgeving’.

    Ik heb het op 4 computers geprobeerd en het lukt uiteindelijk met een oude Mac te declareren. Maar ik kreeg daarna een email: Bekijk de zorgkostenfactuur in Mijn UMC Zorgverzekering en dat lukt niet, hij blijft weer hangen bij ‘laden van mijn omgeving’.

    De functies op de website werken niet en ik word er helemaal gek van.

    Mijn vrouw heeft het op haar werk geprobeerd, maar krijgt hetzelfde met dezelfde problemen.

    Ik heb geprobeerd te bellen, maar tijdens het wachten krijg ik de in bezettoon. Dit gebeurde de volgende keer ook. Het is een schandaal, het is totale incompetentie.

    Service
    1
  • EEddy de Wit

    Al jaren zeer tevreden, vooral de vrije keuze geeft voor ons de doorslag.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    7
    Dekking
    5
  • KKarlijn

    Ik heb destijds (opnieuw) gekozen voor deze verzekering in verband met de collectiviteitskorting. Voorheen was mijn ervaring goed qua declaraties en vergoeding, maar tegenwoordig bekruipt me het gevoel dat je veel betaalt voor weinig: hoezo behoort orthodontie NIET in het tandheelkunde-pakket?? Orthodontie wordt alleen (deels) vergoed vanaf een hoger zorgpakket waarbij je ook betaalt voor heel veel dingen die menigeen nooit gebruikt. Dus als je zelf tandartskosten verwacht en ook nog een puber hebt die een beugel moet raad ik deze verzekering met klem af!!! Ik ben echt diep teleurgesteld in hun service, dit was echt vele malen beter. De collectiviteitskorting ook trouwens.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    2

    Service
    3
  • Bbob

    Zeer slechte communicatie.
    Zeer slechte vergoeding voor goed werkende bewezen complementaire (is niet alternatief!!) geneeswijzen.

    Service
    2
  • JJ.D.P. Passchier

    Ik ben wel tevreden over hoe je op de site je facturen en polissen als PDF kunt downloaden. De PDF’s van de facturen zien er ook goed uit. Ik had eerst niet door dat de vergoedingen op de facturen, maar ook dat hebben jullie goed voor mekaar.
    PS: bij een eerder bezoek kreeg ik een popupscherm met wat vragen over de dienstverlening. Omdat ik toen nog niet goed door had wat er allemaal kon worden gedownload heb ik die vragen te negatief beantwoord. Daarom ook deze review.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    6
  • EEtienne Lemaire

    Hebben de nieuwe tandartscodes van 2022 nog niet op orde zodat ik een rekening moet betalen van mijn dochter die eigenlijk gewoon niks hoeft te betalen. Het recht zetten via telefoon is zwaar onder de maat en kan alleen de tandarts doen. Je bent gewoon een speelbal tussen die twee terwijl de schuld duidelijk bij umc ligt. Schandalig

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • LLia

    Nooit problemen gehad, sinds 2005 vdrzekerd bij UMC

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • EElianne Bedingfield

    Zijn 20+ jaar verzekerd geweest. Sinds dit jaar zeer slechte service met betrekking tot beleid /gebruik van insuline. Dit gebruik ik al 40 jaar. Gedurende het lopende verzekeringsjaar is daar preferentiebeleid op gezet, dus verzekering bepaalt nu merk op basis van werkzame stof niet de hulpstoffen. Andere insuline gekregen met dramatisch resultaat, tot bijna ziekenhuisopname door ontregeling aan toe. Arts geeft aan je reageert niet op de voorgeschreven insuline, dus terug op de oude die ik al 5 jaar met zeer goed resultaat gebruik. Recept met medischenoodzaak wegens recistentie, niet reageren op. Apotheker accepteert geen medische noodzaak recepten meer omdat de verzekering deze niet meer betaald als hij er teveel goedkeurt. Verzekering legt alle verantwoordelijkheid bij de apotheker, maar vergeten erbij te vermelden dat de apotheker sancties krijgt als hij buiten zijn quota afwijkende recepten goedkeurd. Mail verkeer hierover gehad met medewerkers die aangeven dat je dan maar aan de nieuwe medicatie moet wennen. Is volgens mijn arts dodelijk bij insulineresistentie. Verzekering wimpelt alles af op de apotheker. Verwijzen mij niet door naar een apotheker die dan wel kan kijken naar de medische noodzaak zonder sancties. 5 apotheken afgelopen,en geen gevonden. Willen allemaal geen recepten met medische noodzaak. Zelf 3 maanden insuline betaald. Voelt je afhankelijk van de verzekering voor diabetes materialen(pomp), en durf dan niet te klagen.
    Ga zeker weg bij deze verzekering en neem mijn gezin mee. Tevens veel bekenden/collegas hierover geinformeerd.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
  • VVan der luyt

    Al zolang bij umc/iza zolang deze verzekering bestaat. Goede communicatie. Kan alles regelen via website. App op smartphone gebruik ik niet. Snelle afwikkeling van dacturen. Wij zijn tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRené

    2021 probleemloos verlopen. Zou de premie automatisch maandelijks over willen maken met een zelfde acceptgironummer ipv een automatische incasso. Dit is zeker mogelijk bij de concurrentie maar schijnbaar niet bij UMCZorg (oud systeem?)

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AAnnet Witteveen

    Goede verzekering niets op aan te merken

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • MMarita

    Ik ben al 19 jaar aangesloten bij deze zorgverzekering het enige waar ik een opmerking over heb is het puntje Communicatie. Ik gebruik jaren een medicatie die ik levenslang moet blijven gebruiken zonder enige vorm van communicatie naar mij toe krijg ik van de apotheek te horen dat deze medicijnen niet meer worden vergoed door het UMC zorgverzekering. Zou het prettig vinden als er veranderingen plaats vinden wat betreft medicatie ( Chronisch gebruik ) dat de klant daar ook van op de hoogte van wordt gesteld . Verder ben ik wel tevreden daarom altijd trouw gebleven .

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    2
    Dekking
    10
  • CColson

    Heel slecht!!!
    Mijn kinderen hebben recht op verzekering in Nederland volgens de CVB!!! Alle benodigde formulieren opgestuurd, en nog niet in orde!
    De kids werken in Nederland, maar wonen in Belgie. Ze moeten volgens de werkgever in Nederland verzekerd zijn!!!
    Recht op verzekering in Nederland volgens de wet langdurige zorg!!!
    Maar deze verzekering stuurt je van het kastje naar de muur! Elke keer een ander verhaal van de klantenservice, geen kennis van zaken!!

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • CClaesen

    Dubbel betalen, aanmaning met incasso, alleen telefonisch contact mogelijk maar je blijft 10 minuten wachten in een wachtrij, betalend vanuit buitenland, ik wil weg bij umc

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • JJolanda

    Uren aan de telefoon gezeten zonder enige bemiddeling als resultaat.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • Заявка,Ha имя выcлaли пpиз. Пpимитe пo ccылкe > https://forms.yandex.com/cloud/63147fd81a862292755fbcc5/?hs=9bbec550e79d444e85b1d4b7437c57eb&

      5oe1ds

  • WW.Schuurman

    Communiceren is met UMC is moeilijk.!

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    7

    Service
    3
    Dekking
    4
  • MM.van Bers

    Geweldig dat inloggen via de App.
    Ben al uren bezig.
    Als ik eindelijk op zover ben dat het lijkt te lukken….. sorry de site is niet bereikbaar.

    Wat een gepruts daar !!
    Wellicht is het beter een zorgverzekeraar in de arm te nemen, die gewoon de telefoon opneemt.
    En niet…. er zijn zoveel wachtenden …..

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    4
  • KKitty Verbeek

    Na een aantal jaren elders verzekerd te zijn nu voor 2021 toch weer de keuze gemaakt terug te keren naar UMC. Aangeboden pakketten waren en zijn nog steeds aantrekkelijk en voordelig, met name door de extra korting als je in het UMC werkt. Blijft belangrijk een weloverwogen keuze te maken in aanbod; je betaalt wellicht te veel aangezien je de ingekochte zorg niet nodig hebt. In dat geval kun je de kosten beter “los” voldoen; dit valt vaak veel goedkoper uit. We gaan het zien hoe het eea. gaat verlopen!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    9
  • RRon

    Gewoon een goede zorgverzekeraar, betaalt wat ze zeggen en snel

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • BBrett Stroo

    Prijzig maar voor mij de beste optie
    Omdat dit de enige zorgverzekeraar is die een 4e ivf poging vergoed

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJ.Haarsma

    Er goed in wachtlijst bemiddeling en goed in het vinden van oplossingen als je bijvoorbeeld bij een zorgverlener niet juist geholpen wordt. Ze zoeken dan naar een passende oplossing. Ook worden declaraties snel uitbetaald. Nog nooit problemen ondervonden met deze verzekering.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • OOdette

    Slechte ervaringen met de administratie. Kreeg rekeningen van andere klanten, dus niet voor mij bestemd. Beweert medewerker ook nog dat het wel klopt!!?? Huh, ik weet toch echt zelf wel wat ik wel en niet mankeer en waar ik wel of geen behandeling voor heb gekregen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    3
    Dekking
    8
  • MM.W. de Fluiter

    Ik vind de premie te hoog voor een coll.verzekering.
    Daarnaast moet k ieder jaar me weer goed verdiepen in de wijzigingen of die voor mij persoonlijk oke zijn of negatief om niet bedrogen uit te komen.
    Specifiek toegesneden wijzigingen zoals bijvoorbeeld voor 2021 met de tandarts zouden er duidelijker uit moeten springen.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    6
  • JJanny

    Zijn soms erg stug in het toekennen van vergoeding van zorg.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    7
  • SStephan Schop

    Degelijke prijs i.v.t. de vergoede zorg en diensten.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    8
  • CCindy

    Weinig ervaring mee. Premie stijgt niet hard, maar verzekerde waarde of items steeds verder uitgehold

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • AA.Meuldijk

    Lastig zoeken naar de juiste info. Krijg ik zojuist een mail met de mededeling over de nieuwe polis voor de komende tijd……… nergens info over de polis voor 2021 te vinden!!!!
    Hoop heen en weer klikken in het systeem, maar info ho maar! Het is al zo goed als november hoor! Kom door met die gegevens. Erg beperkte info overigens wat zorg nu precies kost.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    5
  • AAnnemiek

    Prima club.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • MM.Kneepkens

    Fantastisch

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDiana

    Prima zorgverzekering alleen erg duur geworden

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    10
    Dekking
    6
  • GGert van Geldere

    Goede service. Goede dekking.
    Voldoet geheel aan alle wensen!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • KKarlijn

    Ik heb dit jaar weinig gebruik gemaakt van zorg. Maar de keren dat dit wel zo was, werkte dit zeer goed. Ik krijg een factuur in de mail en kan deze middels Ideal direct betalen zonder poespas. Daarnaast werkt de app goed en kan ik direct inzien hoeveel eigen risico ik nog moet betalen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRené Mollema

    Geen opmerkingen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • RRené Mollema

    Geen op en of aanmerkingen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • JJan

    Ik diende eerder deze maand bij UMC zorgvezekering een declaratie in van 2100€ voor noodzakelijk helikoptervervoer in het buitenland. Hiervan betaalden zij maar een heel klein deel terug. Enerzijds door mijn eigen risico en dat begrijp ik. Anderzijds komen ze met een bedrag van 850€ dat ze niet willen vergoeden omdat maximale vergoeding bereikt is. Verder geen uitleg en als ik om verduidelijking vraag krijg ik het antwoord dat aan helikoptervervoer in het buitenland een maximaal bedrag van 1250€ gekoppeld is. Dit is nergens te vinden in de voorwaarden en als ik vraag naar deze voorwaarden dan krijg ik ook het antwoord dat dat online niet te vinden is. Waar dan wel? Geen antwoord… Volgens wat ik lees heb ik recht op 100% vergoeding aan de in Nederland geldende tarieven. Met deze uitleg kan ik dus ook niet mee verder om bij mijn reisverzekering overige kosten te declareren. Dan betaal je al jaren duizenden euro’s, verbruik je niks en als je eens iets nodig hebt dan krijg je dit.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • MMG

    Een tip: contact via chat medewerker – die gaf (goede) suggestie- maar chatcontact werd onzichtbaar toen ik van niet ingelogd naar persoonlijk ingelogd ging. Dus dacht de chat medewerker dat ik geen reactie meer gaf, contact afgebroken. En even wachten op nieuw chat contact duurt wel even > 5min om 9.45u ‘sochtends. Dat zou computertechnisch opgelost moeten kunnen worden, toch ?

  • GGerritsen-Zevenboom

    Al meer dan een jaar worden iedere week mijn medicijnen in een dagstrip afgeleverd. Begin dit jaar zijn kennis de regels gewijzigd. In de borgstrip zitten medicijnen die niet duurder zijn maar buiten de regelgeving van het UMC vallen, zonder waarschuwing worden rekeningen verstuurd die inmiddels gezamenlijk het eigen risico bedrag ver overstijgen. Contact met een medewerker heeft geen enkel effect en een gesprek met de zorgverzekeraar is niet te voeren. Ook niet met de Medisch Adviseur die de mogelijkheid heeft deze zeer vervelende en vooral onredelijke situatie op te lossen. Jammer dat we deze zeer slechte zorgverzekering hebben gecontinueerd en een schande dat een verzekering zo patiënten uitmelkt.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • YYvet

    Prima zorgverzekering, zeker met de bijkomende korting als je in een UMC werkt. Vrije zorgkeuze is voor mij erg belangrijk, daarom UMC.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • DDekker

    Als specialist van UMC is dit een uitstekende zorgverzekeraar met oog voor de zorg en haar medewerkers.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BB. Kraan

    Ik ben al jaren lid en zij vergoeden genetisch onderzoek, bril, podotherapeutische zolen, DNA onderzoek naar erfelijke aandoeningen en de tandarts, specialistische hulp etc. Nu ik richting de 60 ga, vind ik dat soort dingen en service extra belangrijk.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • WW.Schuurman

    Communicatie is te beperkt,!! gegeven wijzigen gaat zeer moeilijk.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    7

Kan het goedkoper?