search

Zoeken

Direct naar

Over Umc

De Zorgverzekeraar UMC is er speciaal voor medewerkers van een Universitair Medisch Centrum, UMC dus. Alle gezinsleden kun je laten meeverzekeren. Je kunt de verzekering rechtstreeks bij Zorgverzekeraar UMC afsluiten of anders via je werkgever, waarbij je in aanmerking komt voor een collectiviteitskorting.

Zorgverzekeraar UMC biedt vier varianten in aanvullende zorgverzekeringen, waar de vergoeding voor tandheelkundige behandelingen al bij inbegrepen is. Declareren kan bij Zorgverzekeraar UMC nog gewoon per post, de declaraties worden normaliter binnen tien dagen verwerkt.

Zorgpremie

Jaar Natura (select) Natura Combinatie Restitutie
2025-€ 153,95€ 160,95-
2024-€ 145,95€ 149,95-
2023-€ 141,95€ 147,85-
2022-€ 132,65€ 138,34-
2021-€ 124,45€ 127,64-
2020-€ 124,45€ 120,16-
2019-€ -€ 116,43-
2018-€ -€ 109,84-
2017-€ -€ 104,90-
2016-€ -€ 98,90-
2015-€ -€ 98,90-
2014-€ -€ 85,25-
2013-€ -€ 107,25-
2012-€ -€ 107,25-
2011-€ -€ 106,25-

Umc nieuws

Wat vind je van Umc?

Klik op de sterren om te beoordelen

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


142 reviews over Umc

  • LLia

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Nooit problemen gehad, sinds 2005 vdrzekerd bij UMC

  • EElianne Bedingfield

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Zijn 20+ jaar verzekerd geweest. Sinds dit jaar zeer slechte service met betrekking tot beleid /gebruik van insuline. Dit gebruik ik al 40 jaar. Gedurende het lopende verzekeringsjaar is daar preferentiebeleid op gezet, dus verzekering bepaalt nu merk op basis van werkzame stof niet de hulpstoffen. Andere insuline gekregen met dramatisch resultaat, tot bijna ziekenhuisopname door ontregeling aan toe. Arts geeft aan je reageert niet op de voorgeschreven insuline, dus terug op de oude die ik al 5 jaar met zeer goed resultaat gebruik. Recept met medischenoodzaak wegens recistentie, niet reageren op. Apotheker accepteert geen medische noodzaak recepten meer omdat de verzekering deze niet meer betaald als hij er teveel goedkeurt. Verzekering legt alle verantwoordelijkheid bij de apotheker, maar vergeten erbij te vermelden dat de apotheker sancties krijgt als hij buiten zijn quota afwijkende recepten goedkeurd. Mail verkeer hierover gehad met medewerkers die aangeven dat je dan maar aan de nieuwe medicatie moet wennen. Is volgens mijn arts dodelijk bij insulineresistentie. Verzekering wimpelt alles af op de apotheker. Verwijzen mij niet door naar een apotheker die dan wel kan kijken naar de medische noodzaak zonder sancties. 5 apotheken afgelopen,en geen gevonden. Willen allemaal geen recepten met medische noodzaak. Zelf 3 maanden insuline betaald. Voelt je afhankelijk van de verzekering voor diabetes materialen(pomp), en durf dan niet te klagen.
    Ga zeker weg bij deze verzekering en neem mijn gezin mee. Tevens veel bekenden/collegas hierover geinformeerd.

  • VVan der luyt

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Al zolang bij umc/iza zolang deze verzekering bestaat. Goede communicatie. Kan alles regelen via website. App op smartphone gebruik ik niet. Snelle afwikkeling van dacturen. Wij zijn tevreden.

  • RRené

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    2021 probleemloos verlopen. Zou de premie automatisch maandelijks over willen maken met een zelfde acceptgironummer ipv een automatische incasso. Dit is zeker mogelijk bij de concurrentie maar schijnbaar niet bij UMCZorg (oud systeem?)

  • AAnnet Witteveen

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 10

    Dekking

    star 8

    Goede verzekering niets op aan te merken

  • MMarita

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 2

    Dekking

    star 10

    Ik ben al 19 jaar aangesloten bij deze zorgverzekering het enige waar ik een opmerking over heb is het puntje Communicatie. Ik gebruik jaren een medicatie die ik levenslang moet blijven gebruiken zonder enige vorm van communicatie naar mij toe krijg ik van de apotheek te horen dat deze medicijnen niet meer worden vergoed door het UMC zorgverzekering. Zou het prettig vinden als er veranderingen plaats vinden wat betreft medicatie ( Chronisch gebruik ) dat de klant daar ook van op de hoogte van wordt gesteld . Verder ben ik wel tevreden daarom altijd trouw gebleven .

  • CColson

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Heel slecht!!!
    Mijn kinderen hebben recht op verzekering in Nederland volgens de CVB!!! Alle benodigde formulieren opgestuurd, en nog niet in orde!
    De kids werken in Nederland, maar wonen in Belgie. Ze moeten volgens de werkgever in Nederland verzekerd zijn!!!
    Recht op verzekering in Nederland volgens de wet langdurige zorg!!!
    Maar deze verzekering stuurt je van het kastje naar de muur! Elke keer een ander verhaal van de klantenservice, geen kennis van zaken!!

  • CClaesen

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Dubbel betalen, aanmaning met incasso, alleen telefonisch contact mogelijk maar je blijft 10 minuten wachten in een wachtrij, betalend vanuit buitenland, ik wil weg bij umc

  • JJolanda

    Premie

    star 5

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Uren aan de telefoon gezeten zonder enige bemiddeling als resultaat.

  • WW.Schuurman

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 3

    Dekking

    star 4

    Communiceren is met UMC is moeilijk.!

  • MM.van Bers

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 4

    Geweldig dat inloggen via de App.
    Ben al uren bezig.
    Als ik eindelijk op zover ben dat het lijkt te lukken….. sorry de site is niet bereikbaar.

    Wat een gepruts daar !!
    Wellicht is het beter een zorgverzekeraar in de arm te nemen, die gewoon de telefoon opneemt.
    En niet…. er zijn zoveel wachtenden …..

  • KKitty Verbeek

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 9

    Na een aantal jaren elders verzekerd te zijn nu voor 2021 toch weer de keuze gemaakt terug te keren naar UMC. Aangeboden pakketten waren en zijn nog steeds aantrekkelijk en voordelig, met name door de extra korting als je in het UMC werkt. Blijft belangrijk een weloverwogen keuze te maken in aanbod; je betaalt wellicht te veel aangezien je de ingekochte zorg niet nodig hebt. In dat geval kun je de kosten beter “los” voldoen; dit valt vaak veel goedkoper uit. We gaan het zien hoe het eea. gaat verlopen!

  • RRon

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 9

    Dekking

    star 9

    Gewoon een goede zorgverzekeraar, betaalt wat ze zeggen en snel

  • BBrett Stroo

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Prijzig maar voor mij de beste optie
    Omdat dit de enige zorgverzekeraar is die een 4e ivf poging vergoed

  • JJ.Haarsma

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Er goed in wachtlijst bemiddeling en goed in het vinden van oplossingen als je bijvoorbeeld bij een zorgverlener niet juist geholpen wordt. Ze zoeken dan naar een passende oplossing. Ook worden declaraties snel uitbetaald. Nog nooit problemen ondervonden met deze verzekering.

  • OOdette

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 3

    Dekking

    star 8

    Slechte ervaringen met de administratie. Kreeg rekeningen van andere klanten, dus niet voor mij bestemd. Beweert medewerker ook nog dat het wel klopt!!?? Huh, ik weet toch echt zelf wel wat ik wel en niet mankeer en waar ik wel of geen behandeling voor heb gekregen.

  • MM.W. de Fluiter

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 6

    Dekking

    star 6

    Ik vind de premie te hoog voor een coll.verzekering.
    Daarnaast moet k ieder jaar me weer goed verdiepen in de wijzigingen of die voor mij persoonlijk oke zijn of negatief om niet bedrogen uit te komen.
    Specifiek toegesneden wijzigingen zoals bijvoorbeeld voor 2021 met de tandarts zouden er duidelijker uit moeten springen.

  • JJanny

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 7

    Dekking

    star 7

    Zijn soms erg stug in het toekennen van vergoeding van zorg.

  • SStephan Schop

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 10

    Dekking

    star 8

    Degelijke prijs i.v.t. de vergoede zorg en diensten.

  • CCindy

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 6

    Dekking

    star 6

    Weinig ervaring mee. Premie stijgt niet hard, maar verzekerde waarde of items steeds verder uitgehold

  • AA.Meuldijk

    Premie

    star 5

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 5

    Dekking

    star 5

    Lastig zoeken naar de juiste info. Krijg ik zojuist een mail met de mededeling over de nieuwe polis voor de komende tijd……… nergens info over de polis voor 2021 te vinden!!!!
    Hoop heen en weer klikken in het systeem, maar info ho maar! Het is al zo goed als november hoor! Kom door met die gegevens. Erg beperkte info overigens wat zorg nu precies kost.

  • AAnnemiek

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 7

    Dekking

    star 7

    Prima club.

  • MM.Kneepkens

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Fantastisch

  • DDiana

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 10

    Dekking

    star 6

    Prima zorgverzekering alleen erg duur geworden

  • GGert van Geldere

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 10

    Goede service. Goede dekking.
    Voldoet geheel aan alle wensen!

  • KKarlijn

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Ik heb dit jaar weinig gebruik gemaakt van zorg. Maar de keren dat dit wel zo was, werkte dit zeer goed. Ik krijg een factuur in de mail en kan deze middels Ideal direct betalen zonder poespas. Daarnaast werkt de app goed en kan ik direct inzien hoeveel eigen risico ik nog moet betalen.

  • RRené Mollema

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 6

    Dekking

    star 6

    Geen opmerkingen

  • RRené Mollema

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 6

    Dekking

    star 6

    Geen op en of aanmerkingen

  • JJan

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Ik diende eerder deze maand bij UMC zorgvezekering een declaratie in van 2100€ voor noodzakelijk helikoptervervoer in het buitenland. Hiervan betaalden zij maar een heel klein deel terug. Enerzijds door mijn eigen risico en dat begrijp ik. Anderzijds komen ze met een bedrag van 850€ dat ze niet willen vergoeden omdat maximale vergoeding bereikt is. Verder geen uitleg en als ik om verduidelijking vraag krijg ik het antwoord dat aan helikoptervervoer in het buitenland een maximaal bedrag van 1250€ gekoppeld is. Dit is nergens te vinden in de voorwaarden en als ik vraag naar deze voorwaarden dan krijg ik ook het antwoord dat dat online niet te vinden is. Waar dan wel? Geen antwoord… Volgens wat ik lees heb ik recht op 100% vergoeding aan de in Nederland geldende tarieven. Met deze uitleg kan ik dus ook niet mee verder om bij mijn reisverzekering overige kosten te declareren. Dan betaal je al jaren duizenden euro’s, verbruik je niks en als je eens iets nodig hebt dan krijg je dit.

  • MMG

    Een tip: contact via chat medewerker – die gaf (goede) suggestie- maar chatcontact werd onzichtbaar toen ik van niet ingelogd naar persoonlijk ingelogd ging. Dus dacht de chat medewerker dat ik geen reactie meer gaf, contact afgebroken. En even wachten op nieuw chat contact duurt wel even > 5min om 9.45u ‘sochtends. Dat zou computertechnisch opgelost moeten kunnen worden, toch ?

  • GGerritsen-Zevenboom

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Al meer dan een jaar worden iedere week mijn medicijnen in een dagstrip afgeleverd. Begin dit jaar zijn kennis de regels gewijzigd. In de borgstrip zitten medicijnen die niet duurder zijn maar buiten de regelgeving van het UMC vallen, zonder waarschuwing worden rekeningen verstuurd die inmiddels gezamenlijk het eigen risico bedrag ver overstijgen. Contact met een medewerker heeft geen enkel effect en een gesprek met de zorgverzekeraar is niet te voeren. Ook niet met de Medisch Adviseur die de mogelijkheid heeft deze zeer vervelende en vooral onredelijke situatie op te lossen. Jammer dat we deze zeer slechte zorgverzekering hebben gecontinueerd en een schande dat een verzekering zo patiënten uitmelkt.

  • YYvet

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Prima zorgverzekering, zeker met de bijkomende korting als je in een UMC werkt. Vrije zorgkeuze is voor mij erg belangrijk, daarom UMC.

  • DDekker

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Als specialist van UMC is dit een uitstekende zorgverzekeraar met oog voor de zorg en haar medewerkers.

  • BB. Kraan

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Ik ben al jaren lid en zij vergoeden genetisch onderzoek, bril, podotherapeutische zolen, DNA onderzoek naar erfelijke aandoeningen en de tandarts, specialistische hulp etc. Nu ik richting de 60 ga, vind ik dat soort dingen en service extra belangrijk.

  • WW.Schuurman

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 6

    Dekking

    star 7

    Communicatie is te beperkt,!! gegeven wijzigen gaat zeer moeilijk.

  • QQueen Gielen

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Goed advies en eerlijkheid en uitleg van premies en beste pakket kan nemen ook rekende met de kosten. Wat nodig is voor mij persoonlijk. En zelf mag bweten of ik toch meer in pakket wil. En niet te vrezen over zorg elders deze kenbaar kan maken. Omdat jullie die instantie adviseren en toch niet voor mij naar behoren functioneren en problemen ermee heb. Want jullie adviseerde die instantie. Ik voel me bij jullie serieus genomen met klachten van zorg in die instantie.

    Bedankt een meer als 100 procent tevreden. Is geen cijfer meer aan te geven h o e goed ik vind werken. Q Gielen.

  • LLaura

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 2

    Helemaal niet blij dat we gedeelte van de alternatieve zorg moeten gaan betalen. Toch maar gaan overstappen.

  • DDorothé Hoohenkerk

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    als je iets nodig hebt is het snel geregeld met de financiering, geen problemen
    ze zijn ook altijd goed bereikbaar

  • MMarga

    Premie

    star 3

    Zorgkeuze

    star 3

    Service

    star 5

    Dekking

    star 2

    Tijd om over te stappen.
    Alternatieve zorg totaal uitgekleed, terwijl dit, zeker ook in preventief opzicht veel kosten scheelt.
    Tevens zeer slechte communicatie.

  • EEva

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 6

    Erg jammer dat de vergoeding voor alternatieve zorg verandert ! Dit terwijl(of daarom?) mensen er steeds meer gebruik van willen maken. Tijd om over te stappen:-((

  • JJarno

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Uitstekende zorgverzekering. Zowel voor UMC medewerkers (myself) en mijn gezin. Voor zover ik weet kunnen ook Nederlanders die niet bij een UMC werken zich erbij verzekeren. Prima pakketten en vrije zorgkeuze.

  • JJelle

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 6

    Dekking

    star 2

    Hoge premie en veel zelf betalen

    • IIne Broekema

      @Jelle

      Dat begin ik z.l.h. ook te vinden, de aanvullende pakketten worden steeds meer uitgekleed, het wordt dan veel te duur, denk erover om alleen op basis verzekering over te gaan..

  • SSheila

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 4

    Dekking

    star 2

    Hoge premie en dan nog veel zelf betalen

  • GG. Roossien

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 9

    Dekking

    star 8

    Heeft de uitgebreidste dekking van alle anderen, anders was ik wel overgestapt, de prijs is gewoon goed,. Declaraties die je via de app gemakkelijk kan indienen, staan bijna binnen 3/4 dagen op je rekening.
    Spelen goed in op de maatschappij wat men nodig heeft. En je aanvraag wordt altijd geaccepteerd.
    Ik ga zorgeloos het nieuwe jaar in, 2019, kom maar op.

  • MMilie de Wilde

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 7

    Dekking

    star 7

    Goede zorgverzekeraar

  • MMilie de Wilde

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Prettige zorgverzekeraar met vlotte afwikkeling, goede telefonische service. Mogelijkheid om eigen risico in maandtermijnen te betalen.

  • Eerik

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    alles altijd super geregeld

  • WW.Schuurman

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 3

    Dekking

    star 5

    Op zich een goeden zorgverzekeraar, maar de communicatie met de klanten service is heel triest.!!!

  • LL.J. de Lange

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 9

    Dekking

    star 9

    Heel goed, mooi geprijsd, ruime keuze.

  • LLian

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 9

    Dekking

    star 8

    Goede zorgverzekeraar. Makkelijk declaraties te doen met behulp van de app