Direct naar

Over Unive

Univé is een relatief grote verzekeraar die op het gebied van zorgverzekeringen wordt bestuurd door VGZ. Univé is echter wel zelf risicodrager met een eigen klantenservice en productaanbod.

De aanvullende pakketten die je bij Univé kunt kiezen komen qua vergoeding deels overeen met die van VGZ. In de premie kan er wel verschil zitten. Zo zijn de premies bij VGZ voor jongeren doorgaans lager maar zijn ouderen vanwege de leeftijdsafhankelijke premie bij VGZ soms goedkoper uit bij Univé.

Univé biedt verschillende basispolissen met ruime keuze en vrije zorgkeuze. Met de zorgpas van Univé krijg je ook korting op brillen en contactlenzen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022€ 143,89€ 133,00€ 114,90-
2021€ 133,42€ 124,74€ 110,90-
2020€ 127,89€ 119,95€ 107,95-
2019€ 126,00€ 120,95€ 105,85-
2018€ 121,25€ 116,50€ 100,95-
2017€ 117,25€ 113,25€ 98,75-
2016€ 112,00€ 107,00€ 89,95-
2015€ 112,00€ 107,00€ 85,00-
2014€ 99.95€ 95,95€ --
2013€ 111,95€ 107,95€ --
2012€ 112,25€ 108,25€ --
2011€ 109,95€ 105,75€ --

Wat vind je van Unive?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


682 reviews over Unive

  • Ppiet bakker

    alleen maar hele goede ervaringen met Unive , ben bij hen voor alles verzekerd , zorg huis auto reis en wa , hoef nooit te bedenken waar ik verzekerd ben , heb geen aanvullende zorgverzekeringen omdat ik dat overbodig vind , met dank , piet bakker

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
  • RR.Dik

    Al jaren,, lid,, alles. bij jullie verzekerd, Alles, A.O.W.,het word Wel Erg Duur, poeh..

  • FF. Linde

    Ik ben al jaren bij univé verzekerd en er ook al flink een beroep op moeten doen. Tot nu toe is alles zonder commentaar vergoed.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Bbeppie van Leth

    altijd behulpzaam, vriendelijke mensen, goede service prijs verhouding.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Nnico orij

    ik vind dat wij veel te veel moeten betalen niet normaal snel terug naar van voor de privatisering toen was het normaal en ging het ook goed dus terug die vrijheid.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    1

    Service
    6
    Dekking
    1
  • Kkatja

    Kwaliteit prijsverhouding uitstekend

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • Ggerald arissen

    Mijn ervaringen zijn prima. Snel telefonisch contact, prima en klant vriendelijke medewerkers, die deskundig je vragen beantwoorden.
    Ben zeer tevreden.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • NNick de Mink

    Univé in mijn optiek goedkoopste en beste keuze. Voldoende mogelijkheden qua zorgaanbieders en makkelijk declaratie systeem waardoor je geld weer snel terug staat op je rekening indien vooruitbetaald.
    Bereikbaarheid goed/makkelijk en professioneel.
    Goeie informatief over extra zorg en de mogelijkheden. Met tips voor voeding en beweging en een healthcheck. Momenteel springt deze zorgverzekering eruit.

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLa Bel

    Goede verzekering, je kan bijna overal terecht. Snelle afhandeling van factuur. Goed overzicht over de vergoeding etc.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • WWilma Brouwer

    Prettige zorg verzekeraar, redelijke premie. Altijd bereid om te helpen bij vragen , goed bereikbaar. Vriendelijkheid aan telefoon of op het kantoor.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AA. Hassing

    het is veel geld, maar je kunt niet zonder. Je krijgt wel snel antwoord op je vragen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • LLelian te Velthuis

    Unive is de beste zorgverzekering ooit!!! De premie wordt ieder jaar minimaal verhoogd. Daarmee behoort Unive tot de goedkoopste zorgverzekeringen. De service is uitstekend. Altijd neemt men ruim de tijd om vragen te beantwoorden en alles tot in de puntjes uit te leggen, zodat alles duidelijk en helder is. De reactie op vragen is zonder uitzondering zeer snel. Ik kan iedereen aanraden om over te stappen naar deze uitstekende zorgverzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • SSimon Bakker

    Helpen je persoonlijke juiste polis te nemen proberen niet je meer aan te smeren dan dat je nodig hebt

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • CColombo

    het is echt een schandaal als je een maand vergeet of de deadline betaalt, stuur het dan onmiddellijk aan degenen die schulden innen met een mooie boete in plaats van je te helpen je echt in de problemen te brengen schamen

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    1
    • HHerman Bos

      @Colombo
      Colombo was een detective, een echte speurneus.
      Je vindt vast wel een betere,goedkopere en een meer coulante verzekering.
      Als jou baas trouwens je salaris niet optijd overmaakt, wat doe je dan?
      Misschien is automatische incasso iets voor jou.
      Fijne jaarwisseling en een gezond 2022
      Gr. Herman Bos

  • JJan Lindeboom

    De declaratie wordt meestal snel gestort en het is een kort lijntje. We kunnen zo bij het kantoor langsgaan en worden dan uiterst vriendelijk en correct behandeld en geholpen en te woord gestaan. En de prijs is in verhouding niet te hoog.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Rrobin

    simpel want ik heb niet veel nodig. kost sowieso een hoop geld.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    4
  • GGert Bakker

    Vele jaren verzorgd.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEskes T.R.B.

    Tot nu toe altijd in volle tevredenheid overal meegeholpen!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • HHarry Boxem

    Ben met 63 te oud om hier gebruik van te maken
    en de premie p/m is te duur bij alle verzekeraars

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
    • LLoek van der Hulst

      @Harry Boxem
      te oud?! op je 63e. en om waar gebruik van te maken?
      en ja het kost geld en voor velen te veel

  • WWilma Muller

    Met het hele gezin en nu met mijn man zijn we al jaren heel tevreden over Unive zorgverzekering. Eerder via de post en nu digitaal krijgen we informatie, de vergoedingen en /of betalingen gaan ook naar wens. De premie is hoog, maar niet veel anders dan andere zorgverzekeraars, dus hiermee ook tevreden.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • HHenk Rutten

    Goede uitgebreide verzekering tot nu toe geen klachten over.
    ondanks mijn veelvuldig gebruik van hun diensten.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • RRia Ruiter

    Men wordt heel goed op de hoogte gehouden van saldo eigenbijdrage. Precies wat het kost en de vergoeding. Als er een vraag is kan je telefonisch of in het kantoor heel goed geholpen worden.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BB. Kaaij

    Wij hebben alleen een basisverzekering. Die is prima geregeld bij Unive. Nooit problemen met facturen en dergelijke. Alles wordt prompt vergoed. Geen omkijken naar

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
  • CChristien Michels

    Unive is makkelijk bereikbaar dankzij de kantoren waar je makkelijk terecht kan bij vragen. Ook telefonisch kan je goed terecht m et vragen. Je wordt altijd perfect te woord gestaan. Ik vind het niet prettig als je alles via internet moet regelen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPeter Gemser

    we zijn al sinds mijn dienstverlating in 2003 bij Defensie verzekerd bij Zorgzaam (Univé). We (mijn echtgenote en ik) zijn vrijwel probleemloos en tot volle tevredenheid bij Zorgzaam verzekerd. De enige “hick-up” was een meningsverschil over een door de apotheek verstrekt medicijn, maar één telefoontje naar Univé klantenservice was voldoende om alles weer recht te zetten. Inmiddels hebben we te horen gekregen dat Zorgzaam/Univé wordt ondergebracht bij VGZ en we hebben er het volle vertrouwen in dat de service en verzekeringspakket voor ons zal blijven voldoen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Ssjef siero

    uitstekende verzekering voor mij

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBastianeke Lindeboom

    De keren dat we een declaratie ingediend hebben werd het netjes en snel vergoed. Men is altijd bereid om je te woord te staan, is laagdrempelig en vriendelijk. En bovendien zijn ze niet de duurste.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AAlex

    De service valt op geen enkele manier te bereiken, de hele site schiet continu in storing.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    5
  • RRon de Graaff

    Snelle beoordeling van gemaakte zorgkosten en idem dito eventuele betalingen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGerda Mulder

    Kwaliteit die geleverd wordt is prima. Ook in de prijs kan ik me vinden.
    Kantoor om eventueel mondelinge toelichting te krijgen is dichtbij. Dat is iets wat ik zeer waardeer.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KKar

    Prima verzekeraar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BB. Nieuwenhout

    Eigenlijk heb ik bijna geen contact met ze, behalve die ene keer.
    Mijn man moest een nieuwe heup en de wachttijd was 5 maanden. Nog langer pijn lijden was bijna geen optie. Toen hebben we de afdeling wachtlijst bemiddeling van Univé gebeld. We hadden binnen 5 dagen bericht, met verschillende opties om sneller aan de beurt te komen. Half oktober gebeld met 1 van de ziekenhuizen en reeds op 4 november aan de beurt! Hulde voor de zorgbemiddeling van Univé! Dit was het goede nieuws. Het slechte nieuws: helaas de mobiele telefoon in het ziekenhuis in het toilet laten vallen, niet verzekerd, onherstelbaar beschadigd. Maar superblij met mijn nieuwe heup. Weg pijn!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • FF.Holtrop

    Snelle afhandeling van declaraties , gemakkelijk gespreid betalen, zelf gemakkelijk extra´s bepalen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    8
  • FF.Holtrop

    Snelle afhandeling van declaraties , gemakkelijk gespreid betalen, zelf gemakkelijk extra´s bepalen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    8
  • TT. Ludema

    Uitstekende zorgverzekering, klantvriendelijk, duidelijk.
    Declaraties via de app makkelijk in te dienen en binnen paar dagen weer het geld op de rekening.
    Klantenservice is ook duidelijk en vriendelijk en behulpzaam.
    Geen wachttijd als je overstapt voor tandarts
    Echte aanrader dus.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGerrit van der Meijde

    Geen problemen met deze verzekeraar. Zeer te spreken over de adviseur in Elst.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBen-Reus

    Ik ben al mijn hele leven bij Unive verzekerd en dat is dus al een heel tijdje en in dat tijdje” heb ik nog nooit een probleem gehad met Unive dus wat dat betreft zou ik
    Unive iedereen willen aanraden, wat ik dus ook doe. Overstappen naar een andere verzekeraar zal dan ook niet gebeuren, daar heb ik zelfs nooit aan gedacht.

    met vriendelijke groet, Ben.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEverhard

    ik kan overal terecht voor behandelingen maar heb helaas minimaal 32 behandelingen nodig aan fysiotherapie en daardoor is unive heel goed voor mij door de premie die daarvoor geldt.
    ze zijn niet de goedkoopste maar heb vergeleken met andere verzekeringen niets te klagen qua prijs want als ik zoek via zorgwijzer dan is de premie bij andere verzekeraars gauw een 100 euro of meer per maand.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • Kklaas looden

    Ben verzekerd bij zorgzaam en deze is een onderdeel van Unive opgericht door oud militairen die verzekerd zijn bij SZVK. Uitstekende verzekering met zeer goede voorwaarden en service

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BB.Breure

    Goede verzekering ben er tevreden over.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • TT.J. van den Broek

    Unive heeft gewoon de beste service en is persoonlijk. Geen bandjes, geen online robots die je alleen maar hun eigen vragen kan stellen zonder dat je iets uit kan leggen. Er is geen drempel om bij ze binnen te lopen, vriendelijk en zeer behulpzaam. Ze geven adviezen waar je iets aan hebt en zijn zeer geduldig. Ik heb meerdere malen gebeld voor adviezen of wat ik het beste kon doen. Ik heb al mijn verzekeringen bij Univé en dat bevalt heel erg goed. Misschien ben ik een paar euro duurder uit wanneer ik al mijn verzekeringen even bekijk, zoals autoverzekering, maar de service, bereikbaarheid en vriendelijkheid weegt niet op tegen die drie euro duurder. Bij een andere zeer grote zorgverzekeraar was ik een klantnummer, een emailadres met een naam op een scherm. Vele verzekeraars vergeten dat kennis van hun medewerkers heel veel beter is en veel beter werkt dan telefonistes in een callcenter, die een lijstje naast zich hebben liggen wat ze moeten antwoorden, er komt te weinig vanuit echte kennis en zeker geen begrip. Univé heeft medewerkers met kennis en kunnen vragen beantwoorden waar ik zelfs adviezen bij krijg, zonder me iets meer of iets anders extra erbij willen verkopen, zij vinden mijn vragen belangrijker… iets wat ik altijd heb gemist bij grotere zorgverzekeraars die alleen willen verkopen.
    Dus ik blijf bij Univé.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    7
  • MM.Sempel

    Ik maak gelukkig bijna geen gebruik van mijn zorgverzekering, dus kan er niet heel veel over zeggen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • JJose

    Degelijke partij met aantrekkelijke premie. Aardige medewerkers bij de klantservice

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MMahmoud

    De slechtste verzekeringsmaatschappij waarbij ik ooit ben verzekerd. Hun klantenservice is vreselijk. Het duurt erg lang voordat ze de telefoon opnemen en ze kunnen mijn probleem nooit oplossen. Ze zeggen altijd dat ze aantekeningen zullen maken en me de komende 2 dagen terugbellen en uiteindelijk nooit meer terugbellen.

    Ze zeggen dat je een melding op hun website moet indienen en op hun website kun je de klacht niet eens indienen omdat er een technische fout staat.

    Ze zijn ook erg onprofessioneel als het erom gaat transparant te zijn over details zoals het wijzigen van uw verzekeringsdeadline en proberen u op te lichten.

    U zult verzekeringsmaatschappijen van veel betere kwaliteit vinden!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • TTvv

    “36 setjes maandlenzen” zijn blijkbaar specifieke lenzen, wat niet goed aangegeven staat, want ik dacht dat ik met Hans Anders wel goed zat, die stonden namelijk in de polisvoorwaarden. Had best de aangegeven lenzen willen kiezen, maar om daarom maar 100 euro te vergoeden vind ik onrechtvaardig, zeker omdat mijn lenzen nauwelijks duurder zijn. Volgend jaar maar ergens anders heen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • WWagenaar

    Slechte klantenservice.!

    Univé valt blijkbaar onder VGZ waardoor er veel onduidelijkheden zijn., ook voor het personeel., heb al heel wat mensen aan de lijn gehad., Werkelijk een drama…!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MM.A

    Ik ben niet tevreden over deze verzekeringsmaatschappij.

    Communicatie met het bedrijf is ontzettend moeilijk, duurt lang voordat je ze kan spreken en de mensen op de klantenservice zijn ronduit bot.

    De mogelijkheden op de app zijn niet groot. Zo is een specificatie van een declaratie inzien daar niet eens mogelijk, daarvoor moet je inloggen op je computer.

    Daarnaast heb ik het idee dat er zo weinig mogelijk informatie wordt verstrekt zodat je er juist geen vragen over stelt.
    Zo is een nota/specificatie van een declaratie altijd onduidelijk. En moet je bij de klantenservice navragen om wat voor product of dienst het precies ging. Dit is niet af te lezen en daardoor niet goed te controleren.

    Ook als blijkt dat je niet het gehele bedrag vergoed krijgt wordt er geen uitleg verschaft waarom dit zo is: ben ik door mijn budget heen, valt deze dienst niet in de vergoeding etc. ?

    De pluspunten: het indienen van declaraties worden over het algemeen redelijk snel afgehandeld en het is een goedkope verzekeraar.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    2
    Dekking
    5
  • CCarline

    Een zeer slechte zorgverzekeraar met 0 affiniteit m.b.t. hun klant. Ik wilde 1 uitdraai verbruikte zorgkosten 2020 en dit is bij Unive onmogelijk.

    Drie maal gebeld waarvan 3 x eraf gegooid na, let wel; 40 minuten totaal aan wachttijd…..Per email uberhaupt onbereikbaar want hebben ze niet. Wel een chat maar daar fungeert slechts een robot.

    Unive, daar plukt U GEEN vruchten van. Wel ergenis want ik heb nog nooit zo’n slecht bedrijf meegemaakt. Mijn advies, neem geen Unive want het bespaart u zeer veel ergenis.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • MMarja

    Onoverzichtelijke website.
    Telefonische contactmomenten over zorgverzekering zijn erg afstandelijk en soms ronduit ongemakkelijk omdat vragen of situaties niet begrepen worden. Heb daarom andere zorgverzekeraar gekozen dit jaar. Unive stuurde in reactie hierop een brief met een aanbod voor goedkopere zorgverzekering. Dit illustreert dat Unive uit gaat van aannames in plaats van moeite doen voor cliëntgericht contact.
    Overigens ben ik wel tevreden over de kwaliteit van persoonlijk contact met Unive op het kantoor. Het is met name de uitvoering van de zorgverzekering waar ik moeite mee heb.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    3
    Dekking
    5
  • LLoes

    De klantenservice van de zorgverzekering valt tegen. Helemaal vergeleken met de geweldige service die wordt geboden bij de schadeverzekeringen.

    Voor de schadeverzekeringen blijven we zeker klant bij Unive maar wat de zorgverzekering betreft vertrekken we snel weer naar een ander.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?