507 beoordelingen


072 52 77 595


Kan het goedkoper?

Unive

Premie
7,7

Service
8,3

Zorgkeuze
8,1

Vergoeding
7,9

Direct naar

Over Unive

Univé is een relatief grote verzekeraar die op het gebied van zorgverzekeringen onderdeel uitmaakt van VGZ. De aanvullende pakketten die je bij Univé kunt kiezen komen qua vergoeding dan ook overeen met die van VGZ. In de premie kan er wel verschil zitten. Zo zijn de premies bij VGZ voor jongeren doorgaans lager maar zijn ouderen vanwege de leeftijdsafhankelijke premie bij VGZ soms goedkoper uit bij Univé.

Univé biedt verschillende basispolissen met ruime keuze en vrije zorgkeuze. Met de zorgpas van Univé krijg je ook korting op brillen en contactlenzen.

Zorgpremie

JaarRestitutieNaturaBudgetMix
2020€ 127,89€ 119,95€ 107,95-
2019€ 126,00€ 120,95€ 105,85-
2018€ 121,25€ 116,50€ 100,95-
2017€ 117,25€ 113,25€ 98,75-
2016€ 112,00€ 107,00€ 89,95-
2015€ 112,00€ 107,00€ 85,00-
2014€ 99.95€ 95,95€ --
2013€ 111,95€ 107,95€ --
2012€ 112,25€ 108,25€ --
2011€ 109,95€ 105,75€ --

Wat vind je van Unive?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

507 reviews over Unive

  • MMichel Wieringa

    Klantenservice unive = BLOEDZUIGERS

    De bloedzuigers (Hirudinea) zijn wormachtige verwanten van de regenworm.

    Het grote verschil echter is het feit dat bloedzuigers zuignappen aan beide uiteinden van hun lichaam hebben. Ook bezitten ze vaak tanden. De bloedzuiger ontleent zijn naam aan het feit dat veel soorten zich voeden met bloed uit dieren en/of mensen.

    Vervang het woord bloedzuiger in het verhaal hierboven in UNIVE KLANTENSERVICE MEDEWERKERS en voila u begrijpt waar ik naartoe wil gaan.

    TOTAAL geen oog voor situatie van klant, TOTAAL geen hart en TOTAAL respectloos meerdere keren ophangen in uitleg financiële situatie. Ik raad ieder verstandig mens dan ook aan om NIET hierbij deze organisatie aan te sluiten en weg te blijven er zijn veel betere en zorgzamer organisaties dan deze!

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AAd

    de slechtste verzekeraar die ik ooit heb gehad

    Premie
    6
    Service
    1
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    6

  • RRon

    Betreffende wachtlijst bemiddeling, en vragen over een operatie in Duitsland werd ik zeer vriendelijk en volledig ingelicht over de voor-en nadelen en kon ik een beslissing maken.
    Ook na navraag met betrekking tot een declaratie werd snel een correctie verzorgd. Ik vind de service super.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • GGP

    Zeer slechte service en informatie verstrekking. Na terugkomst uit Indonesië, heb ik de gemaakte zorgkosten ingediend. Na informatie en formulieren te hebben gekregen bij het service kantoor, stuur je alle nota’s van de zorgkosten in en upload je de nota’s. Na ruim 5 weken krijg je bericht dat get niet vergoed wordt daar het niet in het Engels, Duits, Frans of Spaans is aangeleverd. In de polisvoorwaarden staat, zorgkosten volledig gedekt in het buitenland. Er staat niet bij dat het in bv het engels moet worden aangeleverd. Ze werken op alle manieren tegen om het maar niet uit te keren. Service naar de klant is Univé vreemd. Dus pas op met uw verzekeringen.

    Premie
    6
    Service
    2
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    2

  • KK.B.Bosman

    Blijft een giga probleem om de limburgse klantenservice te verstaan, wanneer neemt unive mensen met fatsoenlijk ABN aan, ik ga nu steeds naar de service winkel in de stad, ik versta die limburgers niet

    • GGies

      @K.B.Bosman

      Ik ben een maastrichtse en spreek limburgs en ABN
      Ik weet niet waarom dat u ze niet verstaat, want alle mensen die ik spreek over het hele land waar ik mee bel. of het nu limburg is of Noord Holland. ze spreken allemaal ABN
      Sinds wanneer zit er een winkel van UNIVE in de stad ?
      ik doe alles telefonisch en via het internet regelen.nooit een probleem. en dan ligt het toch aan u zelf als u geen limburgs verstaat, want dialect word er nooit gesproken bij geen enkele klantenservice

  • Tthierry veltkamp

    Je word genaaid door unive.

    Wij waren voor ons dochtertje in het buitenland naar de eerste hulp.
    Ook over gebeld.

    Nu weigeren ze de declaratie omdat het niet in nederlands of engels is dus moeten wij het bij een officieel vertaalbureau laten vertalen. WAT ONS NIET EERST VERTELD IS! en erg duur is!

    Daarom word onze declaratie geweigerd terwijl we gewoon wereld dekking betalen

    schandalig!! wij zaten hier voor 5 jaar bij de concurrent en nooit zo iets mee gemaakt. Ruilen is huilen zeggen ze maar. wat een spijt

    Unive ook gelijk 7/8 klanten kwijt door dit verhaal in onze vrienden/familie kring die ook vaak reizen

    Volgend jaar zitten we weer allemaal bij die oude vertrouwde verzekering die niet de boel belazerd. En dit alles voor en nota van 60 euro goed gedaan 🙂 unive

    Premie
    5
    Service
    6
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • WWilly

    Altijd zeer tevreden geweest over Univé.
    Maar wel bijzonder dat wij voor 1 januari een keuze moeten maken en Univé nog steeds geen contract heeft afgesloten met het ziekenhuis in onze woonplaats en dit waarschijnlijk ook niet gaat doen voor 1 januari.
    Zo wordt je gedwongen om te switchen van zorgverzekering. Beetje jammer…

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    10

  • JJacqueline de vaan

    Overzichtelijk, transparant en snel antwoord als je vragen of opmerkingen hebt.
    Je wordt dan meestal teruggebeld wat het een stuk persoonlijker maakt.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRichard Tingen

    Prima verzekering voor een redelijke prijs. Prima dekking

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • JJ. Massir

    Prima zorgverzekeraar.
    De premie voor aanvullende verzekeringen mag wel lager, maar is in vergelijking met andere verzekeraars gunstig.
    Keuze uit alle zorgverleners en de zorg wordt probleemloos vergoed.
    De site is duidelijk en overzichtelijk en hetzelfde geldt voor het persoonlijke overzicht van de gebruikte zorg en de nota’s en vergoedingen.
    Ik beveel deze zorgverzekeraar zeker aan.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • EErik Wentink

    Heb eigenlijk weinig contact met Univé.
    Ben gelukkig gezond.
    Ik heb er wel een goed gevoel bij.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • JJan Willem

    Bij Unive nooit problemen, via de App makkelijk om declaraties in te dienen en deze worden dan binnen 5 werkdagen overgemaakt op je rekeningnummer. Erg handig,

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Eeverhard

    ik kreeg dankzij het lid zijn van over de ijssel geen 24 maar 32 behandelingen voor de fisio voor een schappelijke prijs,
    echter voor aankomend jaar toch overstappen omdat men fisio extreem in beperkt en heb het toch nodig

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    7

  • JJan Venekamp

    Unive zorgzaam is een uitgebreide verzekering, bedoeld voor en afgestemd op de militair. Als oud-militair en veteraan heb ik daar ook nu nog steeds baat bij!

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • FFreek Plat

    Prima, goed voorelkaar

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • JJ.H. Rouwhorst

    Keurige verzekeraar, de keren dat ik hem nodig had heeft hij alles netjes geregeld.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Jjacobs

    zeer goede ervaring.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • JJohan de Boer

    Ik heb de diensten van mijn zorgverzekeraar gelukkig nog niet nodig gehad. Ik hoop dat dit nog hééééél lang zo zal blijven.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • HHans Noback

    uitermate tevreden, nooit problemen. Objectief wat betreft invulling aanvullende verzekering.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • FF.Holtrop

    Goede afhandeling van declaraties

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • GGerrit Visser

    Zeer tevreden.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • EEvert

    Bij het kijken in de zorgkiezer valt mij op dat er nog veel ziekenhuizen/ behandelcentra niet gecontracteerd zijn voor 2020

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    7

  • LLinda

    Ik heb alleen maar goede ervaringen, daarom krijgen ze van mij een 8 gemiddeld

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • EEllen rodermond

    Geen problemen
    Alles wordt netjes geregeld

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AAnnet van Riel

    De dekking is in vergelijking met andere zorgverzekeraars goed. De klantenservice is uitstekend. Op elke vraag weten ze antwoord en de wachttijden zijn nooit lang. Ik heb tevens zorgbemiddeling aangevraagd, ook daar hebben ze mij uitstekend mee geholpen.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • JJF Thijs

    Slecht bij zowel telefonisch als schriftelijk contact, klachten formulier wordt nooit verzonden werkt niet.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • CC. Both

    Afrekening van declaraties is altijd erg onduidelijk en klopt soms ook niet. Het is dan vreselijk moeilijk omdat aan de klantenservice van Unive duidelijk te maken (want Unive maakt geen fouten).
    Al verschillende keren ‘gedoe’ gehad over declaraties.

    Premie
    8
    Service
    6
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • DD.M. Horst

    Ik heb geen aanvullende verzekeringen. De premie is verrassend laag.

    Premie
    9
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • AAndre

    Aanvullende fysio module van unive is top. Mooi prijsje. Jammer dat de korting bij hoog eigen risico niet zo hoog is

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • JJoris van Vliet

    Jaren lang een goeie club zonder enig gezeur maar wat ze nu hebben gedaan bevalt mij echt niet. Helaas hebben ze tot nu toe ook nog niet kunnen uitleggen waarom ze dit hebben gedaan en geven mij geen overzicht in de administratieve overzichten waardoor ik het vertrouwen totaal verloren heb.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • DD van Driel

    Altijd duidelijk, alle vragen worden goed beantwoord. Klantvriendelijk. Eigenlijk nooit problemen met de verzekering.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Ppps

    Univé is een goed zorgpakket

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • RReyhan Acikgoz

    Op zich wel goed maar ik vind de verzekeraar wat te duur. Dat is best jammer. Volgend jaar stap ik weer over.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • CClary

    Geweldig !!!!

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10

  • AAnnika Vranken

    Door onze overige verzekeringen te combineren met een zorgverzekering bij Unive, profiteren we van een aantrekkelijke korting op alle verzekeringen. Daarnaast hebben we dmv een FNV lidmaatschap nog collectief korting, waardoor we bij Unive voor een redelijk bedrag een uitgebreide dekking hebben. Op 1 enkel geval na in jaren lang klant bij Unive, is alles altijd volgens verwachting en vlot vergoed.
    Bij vragen en ‘klachten’ is Unive goed bereikbaar en wordt alles keurig uitgezocht en uitgelegd, dus ook over de klantenservice niets te klagen.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • MM. Visser

    Zeer klantvriendelijk en snel!

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • IIneke

    Univé is niet tolerant voor diabeet patiënten, zo ook voor de brillen zijn ze lastig en de service is niet optimaal

    Premie
    5
    Service
    5
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    4

  • SSjouke

    Duidelijke omschrijvingen en adequate reacties

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • PP. Mark

    Declaraties worden altijd netjes betaald, rekeningoverzicht is helder, nooit problemen en ik ben er al jaren bij verzekerd.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • GGerrit van der Meijde

    geen problemen met Unive Zorgzaam. Hier spreekt een trouwe klant

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AAad Eversdijk

    Al jaren zeer tevreden met deze zorgverzekeraar.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • HHugo

    Lang verhaal. Begint bij het ontvangen van een zorg nota. Deze maken ze zo dat het ECHT onleesbaar is, geen specificatie niets. Je moet t maar geloven. Eerste telefoongesprek, factuur wordt dan gespecificeerd (telefonisch) maar wat blijkt, Unive heeft een telefoongesprek van mij met t ziekenhuis van twee minuten betaald, af €251,28. Je moet zelf maar een klacht bij t ziekenhuis indienen, zij vinden deze declaratie volkomen terecht.
    Dan, factuur totaal was 118€, stond duidelijk bij te betalen. Maar volgens Unive staat een bedrag van 229 in de verkeerde tabel. Deze moet je er nog bij optellen en ook betalen! Niet uit te leggen! En als je dan vraagt om een correcte gespecificeerde factuur dan kan het niet! Ze willen de fout niet eens herstellen! Gespecificeerd mag niet omwille van de privacy zien zij niet eens iets. Dit terwijl dame 1 zelf alles telefonisch voorleest! Het kan dus wel.
    Wat een belabberde service, een nare manier van te woord staan. Het enige antwoord op t bel script van Unive staat is, dien maar schriftelijk een klacht in. Daar stapelen ze het wel op.
    De oorzaak van het stijgen van de zorgkosten is het kwijtraken van contact met de werkvloer! UNIVE werkt hier aan mee en bevordert het al te graag.

    Unive, zij plukken er de vruchten van!

    EEN WEEK LATER:
    Na een week eindelijk reactie van Unive, wat boven water blijft staan is dat ze er zelf ook echt niets van snappen Continu moet er een ander bij worden gehaald om weer een soort uitleg te geven. Een factuur is echt alleen maar optellen en aftrekken, zo ingewikkeld is het niet. Maar het systeem van Unive heeft hier de grootste moeite mee.
    Ik ben onderhand dagen verder, en uren werk in Unive gestoken. Omdat ze het zelf ook echt niet weten, toegeven dat iets fout op factuur staat, maar niets kunnen verbeteren stellen ze een bedrag voor om het af te doen. €87
    Goh…. daar gaat uren werk en frustratie…. het enige wat een particulier vraagt is een kloppende factuur. Ik ga nog steeds ruim 140€ de piepzak in…. Hopelijk wordt dit bij Unive geïnvesteerd in een calculator of een systeem wat op kan en tellen en af kan trekken…. Dat is echt beschikbaar voor € 140,=
    Ik blijf bij mijn eerste review, TE SLECHT VOOR WOORDEN, leer van je fouten. In dit geval geven ze toe, maar doen geen boter bij de vis. Kluitje en het riet, en Unive de vruchten er van…

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AA . Zewuster

    Ben er even tussenuit geweest maar kom toch weer terug bij Univé waar ik meerdere verzekeringen heb . Als ik iets wil weten word ik snel en kundig te woord gestaan . En een ongeval werd, maar ook declaraties worden snel uitgekeerd . Zie me niet snel overstappen bij deze verzekeraar die betrokken is bij zijn klanten .

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • MM rob

    Heel tevreden zeer flexibel met betalingsregelingen

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    1

  • YYvon Veldhoen.

    Univé heeft heel positief meegedacht toen ik een volledige gebitsprothese moest hebben.
    Ik ben bij het kantoor langs gegaan. Daar hebben ze precies voorgerekend wat wel en niet zou worden vergoed.
    Ik kreeg het advies de behandeling uit te stellen tot het nieuwe jaar en een tandarts verzekering te nemen. Dit scheelde mij honderden euro’s.
    In plaats van te proberen zo min mogelijk uit te keren hebben ze gekeken hoe ik zo veel mogelijk vergoed zou kunnen krijgen.
    Alle lof voor Univé!

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • HHans Noback

    uitstekende service, nooit problemen ondervonden.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • PP.Reenalda

    Heldere verzekeringen, zowel basis als aanvullend. Goede reactie op mijn vragen en snel antwoord

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • BBram Pater

    Mijn zorgverzekeraar staat er niet bij. Maar die is SZVK als onderdeel van Univé. Heb er geen klachten over. Declaraties worden binnen een week afgehandeld voor zover ik die zelf moet indienen. Dat gaat digitaal en beveiligd via DigiD. Even scannen en uploaden. Fluitje van een cent.
    Is gemiddeld wat uitgebreider dan andere zorgverzekeraars en de prijs is onder het gemiddelde. Vandaar overal 10 sterren

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • TTheo .

    Via de mail is er maandelijks contact en als er een rekening binnen komt wordt dit goed en snel geregeld via DigiD zodat ik zelf het overzicht behoud op mijn uitgave .

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRichard Klupper

    Werkt zeer snel als je de papieren in vult en op stuurt met een duidelijk uitleg komen we er zeer snel uit al vele malen meegemaakt, dus zeker een aanrader voor iedereen.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9