Direct naar

Over Unive

Univé is een relatief grote verzekeraar die op het gebied van zorgverzekeringen wordt bestuurd door VGZ. Univé is echter wel zelf risicodrager met een eigen klantenservice en productaanbod.

De aanvullende pakketten die je bij Univé kunt kiezen komen qua vergoeding deels overeen met die van VGZ. In de premie kan er wel verschil zitten. Zo zijn de premies bij VGZ voor jongeren doorgaans lager maar zijn ouderen vanwege de leeftijdsafhankelijke premie bij VGZ soms goedkoper uit bij Univé.

Univé biedt verschillende basispolissen met ruime keuze en vrije zorgkeuze. Met de zorgpas van Univé krijg je ook korting op brillen en contactlenzen.

Naast de premies hieronder heeft Univé ook nog de ‘Zorg Basis’ polis met een premie van € 139,95 per maand in 2024.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 147,30€ 138,95€ 160,15
2023-€ 142,30€ 127,45€ 155,15
2022-€ 133,00€ 114,90€ 143,89
2021-€ 124,74€ 110,90€ 133,42
2020-€ 119,95€ 107,95€ 127,89
2019-€ 120,95€ 105,85€ 126,00
2018-€ 116,50€ 100,95€ 121,25
2017-€ 113,25€ 98,75€ 117,25
2016-€ 107,00€ 89,95€ 112,00
2015-€ 107,00€ 85,00€ 112,00
2014-€ 95,95€ -€ 99.95
2013-€ 107,95€ -€ 111,95
2012-€ 108,25€ -€ 112,25
2011-€ 105,75€ -€ 109,95

Wat vind je van Unive?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


831 reviews over Unive

  • AArthur Cramer

    Transparant aanbod en afhandeling. Bereikbaar voor gesprek en kritiek, bespreekbaar met oplossend vermogen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • YY.van de Kamer

    Is heel goed.Geen klachten,

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • YY.van de Kamer

    Zijn zeer behulpzaam als je over iers belt.Daar geef ik ze een 10 voor.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • TTrijn oosting

    Heb hele goeie ervaring altijd bereid je te helpen en vele situaties

    Service
    2
    Dekking
    10
  • TTrijn oosting

    Heb hele goeie ervaring altijd bereid je te helpen en vele situaties

    Service
    2
    Dekking
    10
  • FFrans van den Berg

    Het is een uitstekende zorgverzekering waarbij wellicht de basis premie en de aanvulling wat aan de hoge kant is maar de dekking en service is werkelijk fantastisch. Ook de mogelijkheid om het eigen risico gespreid te betalen over het jaar is een plezierige service. Daarnaast is de app erg toegankelijk en compleet. Tot slot krijg je bij noodzakelijk telefonisch contact snel een deskundige aan de telefoon, wordt je vraag opgelost en volgt bevestiging per mail. Datzelfde geldt overigens ook voor vragen per mail. Kortom een uitstekende zorgverzekeraar waar ik nog lang bij zal blijven en die ik absoluut kan aanraden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ.H.Jansen

    Gelukkig weinig contactuele ervaring. Uiteraard zijn de premies veel te hoog en de dekling veel te sumier.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • TToerse

    Heel allerd, denken met je mee

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • GGerry Pen

    Snelle afhandeling en bij vragen direct bereikbaar doordat ze nog een kantoor hebben waar je naar toe kunt, dus veel persoonlijker.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BB Herremans

    ieder jaar meer betalen en minder verzekerd.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    3

    Service
    4
    Dekking
    3
  • JJosefina Willems

    Waardeloos bedrijf die niet klantgericht schade afhandelt maar wel maandelijks geld incasseert. Geen bedrijf waar je auto moet verzekeren

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MMos

    op allerlei manieren contact opgezocht. Eindstand belde ik vanuit India naar alarmcentrale rondom 19.00uur. Mevrouw reageert heel kort door de bocht. Praat door je heen, stelt je niet gerust, eindstand opgehangen. Heeft aan dat ik een nota van de dr nodig heb. Ik geeft aan dat ik geopereerd wordt, mevrouw vindt de kosten te hoog. Geen woorden voor, bizar voor woorden. Ze hebben via de app de verbinding tweemaal verbroken. Diana en Rik. Als je de antwoord niet weet dan zorg je dat je het kan navragen, bij andere collega ipv chat beëindigen. Ik moet met spoed teruggebeld

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • JJ. Dijk

    Helaas is VGX, Univé, nog steeds in onderhandeling met zorgaanbieders. Iedere keer dat mijn vrouw naar het ziekenhuis moet voor zorg kijken we of er wel of geen contract is. Overstappen kan niet, wel eventueel minimaal 20 km verder reizen!

  • MMi

    Krijg geen mogelijkheid om mijn eigen risico in termijnen te betalen, maar moet het in een keer betalen. Slechte service en voor mij een reden om in december over te stappen!

    Premie
    6

    Zorgkeuze

    Service
    2
  • RRobin

    Waardeloos. Niets beter dan ordinaire straatrovers.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • AAndre van Leeuwen

    Geen gezeur en gewoon deur.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • MMarinus

    Ik zit al meer dan 28 jaar bij unive, en heb nooit het nut ervan ingezien om over te stappen. Als je nooit geen problemen met je verzekering hebt en altijd naar tevredenheid word geholpen, waarom zou je dan overstappen, nu weet je wat je hebt, bij een andere moet je maar weer kijken wat je krijgt en hoe alles gaat, met betrekking tot bijbetaling van eigen risico etc. nee ik blijf mooi bij Unive, net zoals ik al mijn andere verzekeringen ook bij hun heb lopen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJacqueline

    Prima service. De uitleg over vergoeding zou uitgebreider kunnen. Doordat ik meerdere verzekering heb bij Univé, krijg ik extra korting op het totale premie bedrag.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AAleida Kroezen

    Het maakt niet uit bij wie je bent ze geven je toch allemaal een koekje van eigen deeg!!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    6
  • BB Van Ommen

    Snel geregeld met vergoedingen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • Ppeter

    Steeds als ik weer bij de huisarts ben geweest of bij de tandarts of waar dan ook voor zorg langs ben geweest, ontvang ik geen rekening. De rekeningen gaan direct naar de zorgverzekeraar en zij betalen hun deel uit. Daarna, als in het geval van tandarts bijvoorbeeld nog een klein percentage zelf vergoed moet worden krijg ik netjes een rekening voor dat kleine deel nog met ruime tijd om te betalen.
    Kortom er wordt veel vergoed en de rekeningen hoef je niet voor te schieten.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBissesar

    Heb goede contact met unive

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AAry Riri

    Prijs/kwaliteit is goed, hoge vergoedingen t.o.v. Andere verzekeraars, die veel meer premie berekenen. Declaraties worden ook nog eens snel afgehandeld èn uitbetaald! Was voor t volgende jaar al aan het kijken of ik eventueel niet elders beter en goedkoper kan, maar t ziet er naar uit dat deze klant gewoon ff pas op de plaats zet en sterker nog, heb al div. Mensen in mijn omgeving overgehaald om ook bij Unive te gaan… Het mag duidelijk zijn, hier schrijft een zeer tevreden klant en ik blijf zeker bij jullie Univé…!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJannie Blom

    Luisteren heel goed en helpen je overal mee ook als er wat anders aan de hand is . Fijne mensen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • WWilmaMuller

    Al jaren bij Univé en zeer tevreden

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • WWilma Muller

    We zijn al vele jaren bij Univé en zeer tevreden

  • Rrikstien Poppema

    prima

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRikstien Poppema

    Unive vind ik een hele goede zorgverzekeraar. Enkele jaren geleden heb ik een ongeluk gehad in Spanje, en alles werd keurig geregeld. Nooit last met betalingen van aangeboden rekeningen van ziekenhuis, doktoren, enz Alles goed bespreekbaar aan de telefoon of in de winkel. ik beveel ze aan!!!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLoes Schijf

    Bij Unive krijg je altijd tips en goede raad ook als het voor hen betekend dat de premie lager uitvalt. Altijd een luisterend oor in alle situaties.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHenk

    Al jaren bij Unive verzekerd bevalt nog steeds goed.
    Geen gezeur over wat er wel of niet verzekerd is.
    Duidelijke communicatie.
    Goede regeling om het eigen risico gespreid te betalen indien nodig.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TT. Koopmans

    Gewoon een goede verzekering zonder poespas

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • EEverhard

    is een iets duurdere verzekering maar zij geven 32 behandelingen voor fysio en ik heb dat echt nodig dus de premie meer dan waard. heb al wel de zorgwijzer gebruikt en kom tot de conclusie dat overstappen voor mij in ieder geval daarom geen optie is. zal ze daarom zeker aanbevelen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • MMariska

    Premie scheelt niet veel met gelijkwaardige verzekeringen. De service is goed, ik was eens ten einde raad door heel veel pijn {nekhernia bleek later} en kreeg te horen dat er 6 weken wachttijd was voor een afspraak met een neuroloog. verzekering gebeld, en deze verwees mij door naar een ander ziekenhuis, binnen 1 week geholpen en binnen 10 dagen na bellen uitslag!
    topservice!
    Overigens is alle zorg goed geregeld!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • KKoos Venema

    Uiterst tevreden met deze zorgverzekeraar. Alles altijd keurig afgehandeld.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGeorge

    Neemt de tijd voor je en denkt met je mee

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • RRuud Arends

    Ik ben heel tevreden met Zekur , een onderdeel van Univè. Dan moet ik ook zeggen dat ik redelijk gezond leef, gezond eet, ik kook heel graag.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SSan

    Mijn dochter heeft spoedeisende hulp nodig gehad in Frankrijk. Dit was dusdanig acuut dat niet direct naar het verzekeringsgedeelte gekeken is. Nog tijdens de opname heb ik de alarmcentrale gebeld en het zou allemaal geregeld worden, geen enkel probleem. Zij zijn echter niet alleen van unive. Unive zelf wilde NIETS regelen. Ik sprak hen pas na de opname. Zij wilden zonder medisch dossier niets betalen en een medisch dossier opvragen in een Frans ziekenhuis (waar ze geen Engels spreken en wat op 1,5u rijden lag) was niet mogelijk. Zij wilden ons daar niet in assisteren. Ik had een duidelijke factuur van het ziekenhuis en die wilden zij niet vergoeden. Nogmaals contact met de alarmcentrale en zij wisten niet wat ze hoorden. Het werd zelfs een beetje weggelachen, want dit kon echt niet waar zijn. Zij waren zeer vriendelijk en gingen het voor me regelen met Unive. Uiteindelijk mocht ik de factuur doorsturen en het leek geregeld. Tot ik een aanmaning kreeg van het ziekenhuis. Een gedeelte van de factuur is betaald, een gedeelte niet. Geen idee waarom.
    De reisverzekering wil het vergoeden, maar die hebben uiteraard wel een verklaring nodig van Unive dat zij het niet vergoeden en waarom niet. Unive helpt me op geen enkele manier. De opname was in juni, het is nu november en het is nog niet geregeld.
    Voor mij nooit meer Unive!!
    (Als je hen belt sta je overigens minimaal 30min in de wacht. Er is geen keuzemenu, je moet je vraag inspreken en het werkt voor geen meter)

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • AAnnemarie koekebakker

    Ik krijg precies wat ik wil is best uitgebreid en veel keuzes ik ben zeer tevreden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Rr. Belinfante

    ben al +40 jaar bij unive verzekerd. Vaker uitgerekend of andere verzekeraars goedkoper waren zoals ze in de reclames aangaven maar al met al scheelde het soms een paar eu per jaar. Niet de moeite om te veranderen en ik ben tevredden met ze. Ook al ben ik nooit ziek geweest en ga nooit naar een dokter en betaal al die jaren wel premie. Tandarts ga ik wel naar toe.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    10
  • SShroq hamid

    Ik ben blij met mijn zorgverzekering en heb verzekeringen terug bij hen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    6
  • MMaic

    Met gebruikmaking van de app zeer eenvoudig te declareren

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    8
  • PP de Vries

    Prima keus

  • HHella Stam

    voor ons is unive op een paar kleinigheidjes na prima als zorgverzekeraar
    altijd snel handelend ,geen vaag gedoe dus super…….

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • CCharles Wout

    Goede, snelle en correcte service. Premie en afwikkeling van “zaken” zijn. App is zeer overzichtelijk en duidelijk. Top

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • JJeroen

    Alle verzekeringen op de hoogste keuze. Mede gekozen voor de vrije keuze. Mijn fysiotherapeut is voor zichzelf begonnen en heeft geen contract met VGZ, waardoor er maar een zeer kleine vergoeding tegenover staat. Dit is gebaseerd op het door de VGZ bepaalde markt conforme tarief. De slager keurt hier m.i. zijn eigen vlees…Het einde van het jaar nadert en ik heb nog nooit zo getwijfeld om bij Unive te vertrekken….

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • HHenk

    Slecht onduidelijk over vergoeding zorg iedereen verteld iets andrrs

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • RRoger

    Het is echt de meeste waardeloze zorgverzekering. De klantenservice is echt een puinhoop! Je wordt niet geholpen en de medewerkers aan de lijn zeggen gewoon keihard dat ze je niet verder kunnen helpen. Al een maand lang aan het bellen en van het kastje naar de muur gestuurd terwijl ik mijn zorgverzekering MOET opzeggen per 1 augustus. Wettelijk heb ik geen recht meer op zorgverzekering omdat ik geen inkomen in NL meer heb en woonachtig in België ben. Niemand kan dit regelen daar, elke medewerker zegt iets anders en ze zetten je bewust in de wacht of leggen gewoon de telefoon neer. Als je vraagt om een leidinggevende of de juiste afdeling zeggen ze ´´dit is geen optie´´ en daar moet je het dan maar mee doen. Geen mailcontact mogelijk en ondertussen blijft de verzekering lopen en blijven ze incasseren. Echt nog nooit meegemaakt dat een bedrijf zo met hun klanten omgaat. Ik raadt iedereen af om hier een zorgverzekering af te sluiten. Er zijn genoeg andere zorgverzekeringsmaatschappijen die je wel goed en op tijd helpen.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • BBram

    Meest verschrikkelijke zorgverzekering ooit.

    De app werkt niet of nauwelijks. Moet telkens mijn wachtwoord resetten.

    In het buitenland in het ziekenhuis beland. Zorgpas was niet op te vragen via de app. De alarm centrale was niet bereikbaar. Zelf voorgeschoten en laten gedeclareerd. Dit wordt niet vergoed omdat de factuur is het portugees is. Unive vergoed alleen in het Engels, Spaans, Frans en Duits, crimineel…

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
  • BBram

    Op papier heel goed. In de praktijk waardeloos. Kosten gaan opeens van eigen risico maar nog erger unive alarmcentrale is onbereikbaar. Unive app werkt niet, krijgt dan ook een extreem slecht cijfer ondanks dat unive zelf met een hoog cijfer adverteerd. Wij gaan overstappen zodra dat kan. Wat een aanfluiting.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    2
  • FF.Kasiemkhan.

    Beste Univé medewerkers.

    ik wil graag mijn verzekering veranderen kan dat nog?het gaat om fysiotherapie.

    Graag ontvang ik een mail van Univé.

    Met vriendelijke groet Faroek Kasiemkhan.

Kan het goedkoper?