Direct naar

Over VGZ

VGZ hoort samen met Achmea, CZ en Menzis tot de vier grootste zorgverzekeraars van Nederland. De zorgverzekeraar heeft meerdere zorglabels onder zich die zich ieder op hun eigen manier proberen te onderscheiden. Zo is er het label Bewuzt voor jongeren en mensen die relatief weinig zorg hebben, maar ook de zorgverzekeraar UMC die zich met collectieve kortingen richt op mensen die werken in een academisch ziekenhuis.

Uiteraard heeft VGZ zelf ook een breed scala aan basis- en aanvullende zorgverzekeringen tegen een scherpe zorgpremie. De basisverzekering komt in drie varianten: natura selectief, natura en combinatie en is vervolgens uit te breiden met een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen die zijn afgestemd op jouw leeftijd en zorgbehoefte.

Naast een goede dekking biedt VGZ ook gratis zorgadvies aan en probeert VGZ te bemiddelen wanneer je op een wachtlijst geplaatst wordt voor behandeling bij een specialist.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 146,95€ 139,95€ 158,65
2023-€ 141,95€ 132,95€ 153,65
2022-€ 132,65€ 126,15€ 142,40
2021-€ 124,45€ 120,90€ 132,20
2020-€ 119,95€ 120,90€ 127,70
2019-€ 120,95€ -€ 126,95
2018-€ 116,20€ -€ 122,20
2017-€ 112,95€ -€ 118,95
2016-€ 107,95€ -€ 113,95
2015-€ 107,95€ -€ 113,95
2014-€ 95,95€ -€ 99,95
2013-€ 107,95€ -€ 111,95
2012-€ 108,25€ -€ 112,25
2011-€ 105,75€ -€ 109,75

Wat vind je van VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


2.160 reviews over VGZ

  • RRoos

    Pas op . VGZ investeert niet in Mensenrechten , niet in Klimaatverandering , Dierenwelzijn , deze krijgen een 1 als cijfer. De cijfer 10 is voor Bonussen die uitbetaald worden aan te dure Managers

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • RRotmeijer

    Rotterdampakket 36 sets maandlenzen in3 jaar vergoed ik heb er 30 vergoed gekregen maar de laatste zes vergoeden ze niet. In het verleden ook gezeur gehad over de vedoeding eigen bijdrage CAK verd ineens niet meer vergoed. Moest het weer anders op de nota staan zeer vervelen

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    4
    Dekking
    4
  • SS.A.M. van der Put

    Vgz is een prima verzekeraar. Je kunt op basis van je persoonlijke voorkeuren, gemakkelijk een keus maken uit de verschillende aanvullende pakketten en tandverzekeringen. De app werkt goed en is veilig (met DigiD gekoppeld). De instellingen kunnen gemakkelijk gepersonaliseerd worden, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PPeter

    We hebben gewoon nooit problemen gehad met VGZ.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAd Van Berlo

    Duidelijke verzekeraar. Maak gebruik van collectief.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRien

    Je kunt hen alleen telefonisch benaderen, maar dan moet je rekening houden met zeer lange wachttijden. 15 minuten is maar heel gewoon.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    3
    Dekking
    6
  • NNatalja

    Collectief verzekerd bij deze zorgverzekeraar. Wel goede ervaringen tot nu toe.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    6
  • HHendriks

    Met deze verzekering zijn we collectief verzekerd via het werk van mijn man. Dit scheelt een aardig bedrag. Ook zijn we naar overstap naar vgz gelijk verzekerd voor de orthodontist. De meeste verzekeringen willen dat je dan eerst een jaar/jaren premie betaald hebt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • FFrieda schouwenburg

    Voor mijn een goede verzekering daar ik nog kinderen heb met een beugel

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • MM s wilschut

    Heel slecht ik ben verzekerd maar krijg de factuur niet vergoed en word van het kastje naar de muur verwezen, ze zijn niet bereikbaar ja pas naar 20 min wacht dan krijg je advies en wat brengt je dat je weer terug moet bellen omdat het advies niet klopt dit heb ik tot 3x opgevolgd en nu begrijp ik waarom de w8tijd aan de tel zo lang is ze hebben een callcenter en moeten advies vragen aan een meer wetende alleen weet die niet alles en word je met het een kluitje het riet in gestuurd om wederom weer in de terug te moeten bellen en in de wacht te staan.
    Nu begrijp ik waarom het zo’n druk bezette tel lijn is succes met bellen naar vgz
    Diep triest dat je zo met vaste klanten om gaat en CZ zo goed als zeker komen we Jan weer terug naar jullie
    Fatima mijn laatste tel gesprek met vgz ik neem jou niks kwalijk je was netjes en vriendelijk aan de tel alleen helaas degene die jou advies gaf had het te druk en had geen tijd voor vaste klanten

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • LLobke

    Ik ben erg blij met het aanvullende dekkingspakket: zo is de chiropractor onderdeel van therapieën zoals fysio, en heb ik nog een apart potje voor alternatieve therapie. Zo kan ik goed gebruik maken van de zorg die ik wil en slokt de chiropractor niet mijn alternatieve potje op. Het is eenvoudig declareren via de app en de app geeft een goed en uitgebreid financieel overzicht. Verbeterpunt is de uitbetaaltermijn na declaratie. Bij zilveren kruis stond het geld na 1 dag al op mijn rekening. Bij vgz moet ik een aantal dagen wachten. Al met al een fijne verzekeraar en ik overweeg deze zeker in 2020 weer te nemen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • AAnne-Co van der Meer

    Altijd goede ervaringen met VGZ. Snelle reacties en meedenkend personeel.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • OOntevreden klant

    Vorig jaar onbedoeld in het UnitedConsumers model van VGZ terecht gekomen. De beloofde korting op de maandpremie wordt dan niet van je premie afgetrokken maar in de “spaarpot” van UC “geparkeerd tot je opdracht geeft om dat je op je rekening te storten. Een maf carry back systeem. Omdat mijn maandlasten zo veel hoger uitkwamen dan verwacht heb ik geeist dat de korting (het spaarpotje) maandelijks werd gestort. Een idioot rondpompen van geld. Maar goed website niet goed gelezen en ik zat er aan vast. Nu aangegeven: dat wil ik voor 2020 niet meer. Graag offerte zonder UC deelname (die tegen de afspraak in ook wekelijks ander korting aanbiedingen deed van benzine tot telefoons, super irritant). Wens zou verwerkt worden. Na 10 dagen offerte zorgverzekering, met jawel! Opnieuw UC constructie. VGZ luistert niet naar haar klanten. En UnitiedConsumers is een typisch voorbeeld van agressieve marketing

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    6
  • TT. de Rooij

    Zoals gewoonlijk niet via internet te bereiken

  • RRien

    Tot nu toe goed.
    Vitaal vervalt. Alternatief wat aangeboden wordt is per persoon maar liefst ruim E 15,- per maand duurder.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    5

    Service
    2
    Dekking
    3
  • RR Stamkot

    Een redelijke goede dekking. En een goede service.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    8
  • Aanneke

    2019 goed contact gehad met vgz ze denken goed mee voor oplossingen. Ben zeer te vrede

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSilvia russo

    Goed

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Zzehra cagiran

    goede betaalbare verzekering die goed dekt

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    7
  • AAstrid

    VGZ heeft een goede dekking als het gaat over de medicijnen, ziekenhuisbezoeken en zorgbemiddeling. Ik ben zelf al een paar keer voor behandeling naar het buitenland geweest en werd uitstekend geholpen door de zorgbemiddeling. Ik ben één keer gewisseld van zorgverzekeraar en had toen de pech dat ik naar het buitenland moest voor behandeling. Ik liep toen tegen allerlei problemen aan die ik niet kende. Ik ben daarna weer terug naar VGZ gegaan omdat ik wist dat ik daar iets minder onduidelijkheden heb. Het is misschien iets duurder wat premie betreft maar veel handiger als er echt iets aan de hand is. Zeker een aanrader.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJosé Kraaijeveld

    Ik ben simpelweg tevreden met onze zorgverzekeraar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • CCreusen

    Redelijk tevreden

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    9
  • PPatrick Kroon

    Ik zit al jaren bij VGZ en heb zelf nog geen problemen ondervonden.
    De service is doorgaans prima en bij vragen krijg je een duidelijk antwoord, de wachttijd is soms wel wat aan de lange kant voor je iemand aan de telefoon hebt.
    Via de chat is VGZ ook makkelijk bereikbaar en klantvriendelijk.
    Helaas zijn de kosten om een verzekering te hebben wel steeds hoger met minder dekking in je basisverzekering. Jammer genoeg geld dit voor veel zorgverzekeraars.

    VGZ bied een ruime zorgkeuze, je kan dus bij vele ziekenhuizen en zorgverleners terecht.
    Wanneer er geen contract is met VGZ dan vergoed VGZ normaalgesproken tot 75%.
    Ik maak gebruik van een aanvullende tand verzekering waarbij altijd het grootste deel van de kosten vergoed is. Mijn tandartsrekening is doorgaan tussen de 0 en 30 euro wat ik zelf moet betalen en dan heb ik 8 gebitsreinigingen gehad, röntgenfoto en periodieke controle.
    De rekening krijg ik altijd via Famed en die is zeer overzichtelijk en hier staat precies op welk bedrag er vergoed is en wat er overblijft. De rekeningen van VGZ zelf zijn doorgaans vaag en niet overzichtelijk met betrekking tot wat er vergoed is, wat niet en hoeveel eigen risico er nog over is.

    Als laatste heb ik nog gekeken of het de moeite is om over te stappen voor lagere kosten.
    Er zijn wel aanbieders als ZEKUR waar je zo een €10,- goedkoper uit bent maar dan is ook je zorgkeuze bijvoorbeeld weer meer beperkt en de vergoeding weer wat lager. Niet de moeite waard dus voor een bedrag tot €10,-. Bij OHRA is de keuze weer wat ruimer maar daar betaal je ook weer een iets hoger bedrag.

    Al met al ben ik tot nu toe meer dan tevreden met de huidige verzekering die ik bij VGZ heb.
    Dekking, kosten en vergoeding is hier redelijk goed in balans.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    8
  • MMirjam

    Jammer dat vgz bepaald of je een operatie vergoed krijgt en niet de arts

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    5
  • Ssander vasseur

    erg fijne ervaringen hiermee

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    8
  • CChristian kracht

    Gewoon een goeie zorgverzekering met genoeg keuze en een handige app waarin je zo een foto kan maken van de factuur en zo naar hun kan sturen om te declareren.
    Verder staat er duidelijk vermeld wat vergoed word en wat niet.
    Kortom ik ben een tevrede klant bij vgz

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ees

    heel erg slechte zorgverzekeraar. wil al jaren overstappen maar verzinnen steeds meer trucjes dat ik niet mag over stappen zomaar rekeningen zonder dat ik zorg of medicijnen krijg de klachtenafdeling snappen me wel maar kunnen niks doen zogenaamd.

    ik raad niemand aan om met deze zorgverzekeraar aan. het zijn oplichters

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • CCor Bernard

    uitstekend .

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • PP.J.Duiker

    Nog altijd goede ervaring

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • EEsther

    Ik ben al jaren “klant” bij het VGZ en heb meerdere keren gekeken of ik elders voor dezelfde dekking goedkoper uit zou kunnen zijn, maar dit is niet het geval. Verder ben ik dik tevreden met VGZ, dus waarom zou ik overstappen

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    8
  • JJacqui

    Ik ben al heel lang bij VGZ en dat bevalt goed.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Nnicol

    sinds enkele jaren verzekerd bij vgz. deze verzekering past tot nu toe beste bij ons gezin en onze behoefte. De premie is marktcomform en ook de verzekeringen zijn prima.
    Heb al meermalen contact gehad met verschillende vragen en hierbij wordt ik steeds prima geholpen door de klantenservice.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    9
  • RRPenraat

    niks op aan te merken ga zo door

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • GGeorge Brenkman

    Direct antwoord op je vragen
    Vriendelijk aan de telefoon
    Goeie service

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HH.p.achterberg

    Ze proberen je altijd te helpen bij het zoeken naar specialisten die snel kunnen helpen bij problemen. De premie valt niet tegen en bv tandarts consult wordt 100% vergoed. Kan bij veel zorgverleners terecht en de vergoeding is normaal.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    8
  • Sseltonrijch

    Hij is niet goedkoop en er valt steeds meer buiten de verzekering. Komen te laat achter bv een achterstand en doen er dan maanden over voordat dit bedrag wordt doorberekend naar ons. Vind ik jammer

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • WW.Schouten

    Het is niet meer duidelijk wat vergoed wordt of niet en dan nog wordt er zeer regelmatig na het inzenden van zorg facturen het betaalde bedrag afgekeurd. En na een correspondentie of telefoongesprek of zelfs na een klacht ingediend te hebben het gevraagde bedrag uitgekeerd.
    Dit is zeer vervelend.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    7
  • Ddirk van der heeden

    Prima verzekeraar helpt altijd mee om de juiste oplossing te vinden Via united consumers nog een leuke korting ook

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • WWillem van Dijk

    Bij vragen word ik altijd fatsoenlijk en respectvol te woord gestaan. Er wordt de tijd genomen om mijn vragen duidelijk te beantwoorden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MMarijke

    Moeilijk telefonisch te bereiken.
    Geen kantoor in de plaats waar ik woon żit 50 km hier vandaan.
    Veranderingen door geven is niet zo eenvoudig

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    4
    Dekking
    2
  • IIne

    Heb afgelopen jaar geen gebruik gemaakt van de verzekering en ook geen contact gehad. Dus kan hier ook niks over schrijven. In het verleden werd ik wel snel en correct geholpen

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    6
  • CClasien van der Sanden

    Na telefonisch overleg met VGZ over de verzekering van mijn dochter die 18 jaar werd heb ik toch weer een uitgebreide zorgverekering voor haar afgesloten omdat zijn chronisch therapie nodig heeft waar ze niet altijd gebruik van maakt. In 2018 heeft ze daar wel gebruik van gemaakt en ze moest toch eerst haar eigen bijdrage opmaken. Nadat ze naar revalidatie-arts was geweest en een aantal therapien was alles weer voor haar rekening. Jullie laten het overkomen als ik die verzekering voor haar afsloot dat er doordat zij chronisch is geen eigen bijdrage wordt berekend. Maar dat is dus niet zo dus om een uitgebreide verzekering af te sluiten is alleen erg kostbaar en heeft weinig nut dan. Daar zijn wij slecht in geinformeerd.

  • PPeeters

    Alles oke

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHelena

    goede zorgverzekeraar helpen snel en houden rekening met de verzekerde

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAly

    Ik ben al meer dan 15 jaar klant bij VGZ.
    In al die jaren is het voor mij een zeer goede verzekering geweest.
    De premie is niet de goedkoopste maar is wel betaalbaar net zoals de aanvullende verzekering.
    Je weet goed waarvoor je wel en niet (extra) voor verzekerd bent.
    De nota’s zijn overzichtelijk en goed te begrijpen.
    Ook als er een hoog bedrag moet worden betaald van het eigen risico krijg je eerst een mail of je het in 1 keer wilt betalen of in meerdere termijnen.
    Ook bij vragen is het gemakkelijk om contact met VGZ te krijgen.
    Via de telefoon of via chat zijn ze goed te bereiken.
    De vragen worden goed beantwoord en ze helpen je zeer goed.
    Ik ben uiterst tevreden over VGZ en zal zeker niet overstappen naar een andere verzekeraar.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHuub Donkers

    altijd oke

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • OOlivia

    Na een jaar had ik problemen met het verzekeringsnummer van mijn dochter, die onder de 18 is en via mij is verzekerd. Maar daarna nooit problemen gehad. En zit al jaren bij VGZ

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    6
  • PPeter Muijshondt

    Helaas de zorgpremie stijgt maar, maar je krijgt steeds minder vergoed en wie profiteren er van? Juist ja de zorgverzekeraars. En dat klopt niet. De zorgverzekeringen en het rijk moeten onmiddellijk ingrijpen om de zorg te redden.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    7
  • MM v Abeelen

    Al jaren klant van VGZ. Doordat ik al behoorlijk wat aantal keren onderzoeken en behandelingen heb gehad in het ziekenhuis heeft dat alles bij elkaar nogal wat gekost. Doordat ik goed verzekerd ben wordt dit ook allemaal betaald. Ik mijzelf goed verzekerd omdat ik toch regelmatig klachten heb die terugkomen en waaraan ik behandeld moet worden. Ik ben blij met mijn zorgverzekeraar.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • IIlona Heuver

    De app van vgz werkt goed. Ik vind het handig dat ik alleen maar een foto hoef te maken ipv alle info er ook nog bij te zetten. Het is snel inzichtelijk welke vergoeding ik heb ontvangen en waarom. Dit staat voor mij helder omschreven.
    Ook vind ik de voorwaarden goed, bijvoorbeeld de vergoeding voor mindfulnesstraining. Daar mogen andere zorgverzekeraars een voorbeeld aan nemen!
    Door dit mogelijk/laagdrempelig te maken voor klanten, zullen zij wellicht minder gebruik hoeven te maken van bijv fysio en huisartsgerelateerde kosten. Wat ook weer een voordeel is voor de zorgverzekeraar.
    Al met al ben ik tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?