1.260 beoordelingen


0900 - 84 90


Kan het goedkoper?

VGZ

Premie
6,7

Service
7,3

Zorgkeuze
7,5

Vergoeding
7,3

Direct naar

Over VGZ

VGZ hoort samen met Achmea, CZ en Menzis tot de vier grootste zorgverzekeraars van Nederland. De zorgverzekeraar heeft meerdere zorglabels onder zich die zich ieder op hun eigen manier proberen te onderscheiden. Zo is er het label Bewuzt voor jongeren en mensen die relatief weinig zorg hebben, maar ook de zorgverzekeraar UMC die zich met collectieve kortingen richt op mensen die werken in een academisch ziekenhuis.

Uiteraard heeft VGZ zelf ook een breed scala aan basis- en aanvullende zorgverzekeringen tegen een scherpe zorgpremie. De basisverzekering komt in drie varianten: natura selectief, natura en restitutie en is vervolgens uit te breiden met een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen die zijn afgestemd op jouw leeftijd en zorgbehoefte. Naast een goede dekking biedt VGZ ook gratis zorgadvies aan en probeert VGZ te bemiddelen wanneer je op een wachtlijst geplaatst wordt voor behandeling bij een specialist.

Zorgpremie

JaarRestitutieNaturaBudgetMix
2020€ 127,70€ 119,95--
2019€ 126,95€ 120,95-
2018€ 122,20€ 116,20-
2017€ 118,95€ 112,95€ 104,95-
2016€ 113,95€ 107,95€ 99,95-
2015€ 113,95€ 107,95€ 95,95-
2014€ 99,95€ 95,95€ 91,95-
2013€ 111,95€ 107,95-
2012€ 112,25€ 108,25-
2011€ 109,75€ 105,75-

Wat vind je van VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

1.260 reviews over VGZ

  • EEdwin Kist

    Mijn zorgverzekeraar is vgz met als tussenpersoon united consumers.
    Waarom via united consumers?
    Omdat je via united consumers nog extra korting krijgt bijgeschreven.
    Nou over vgz,ze zijn altijd(op de normale tijden)te bereiken.
    Ze helpen je bij alles, en geven je overal advies voor.
    En de premie voor het basispakket(waarin heelveel vergoed wordt)is betaalbaar.
    En zoals ik al zei,via united consumers nog extra korting ook.

    Premie
    9.5
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • CCM Belde

    Overzichtelijk, goede service.

    Premie
    5.5
    Service
    7.5
    Zorgkeuze
    7.5
    Dekking
    8

  • KKonings

    Uitstekende verzekering. Alléén zijn de maandbetalingen erg hoog en het eigen risico. ( dit zou denk ik wel voor onder de €100 p. mnd. kunnen)
    Maar dat is tegenwoordig zo in nederland.
    maar wel
    een… erg fijne verzekering.

    Premie
    7.5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    7.5
    Dekking
    7.5

  • Mmohamed

    Ik vind deze vgz een hele goeie zorgverzekeraar omdat het niet te duur is en het geeft je een goede zorg

  • Ddoorsnee

    LET OP het betreft Turien en Co die voor VGZ dit pakket verzorgen, volgens mij moeten ze het zelf betalen of zo.
    Wat een “BAGGER”kantoor; heb je je nota’s ingestuurd hoor je weken niets en krijg je uiteindelijk een vergoedingslijst blijkt er van alles niet te kloppen, steeds weer discussie of iets wel/niet onder voorwaarden valt.
    Kortom er is altijd wat en uitbetalen is zooooooooooooooooooooo traaaaaaaaaaaaaaaag.

    Premie
    5.5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1.5
    Dekking
    3

  • MM.Campisano

    Goede service, maar een hoge premie

    Premie
    5.5
    Service
    7
    Zorgkeuze
    5.5
    Dekking
    5.5

  • RRene

    ooit van Trias over gegaan naar VGZ, kan helaas merken dat het geen kleine verzekering meer is, zijn goed in de normale dingen maar als je andere vragen hebt valt het niet meer in het protocol en weten ze op het call center niet wat ze er mee moeten en krijg je standaard antwoorden.

    Premie
    5
    Service
    4.5
    Zorgkeuze
    6.5
    Dekking
    3.5

  • JJan-Bart Neerhoff

    De service als er iets fout gaat is om te huilen. Per telefoon betaal je extra geld, en per mail is het lastig iets te verduidelijken als er aan de andere kant van het mail verkeer iemand zit die niet weet waar je het over hebt.
    De premie is relatief gezien scherp, (maar in principe veel te hoog)
    De dekking wordt echter steeds meer uitgekleed. Zaken die ik niet hoef of wil zijn uitgebreid, maar de zaken die ik nodig heb worden steeds minder vergoed.
    Extra betalen voor vrije zorgkeuze vind ik ook een kwalijke zaak.

    Premie
    8.5
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • Rrick

    Elk jaar weer leuke acties en kortingen!

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    7.5
    Dekking
    7.5

  • MMark

    Ik ben zeer te vreden over de service van VGZ hoe hun met een klanten omgaan is super.

    Premie
    9.5
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8.5
    Dekking
    8.5

  • RRJ Saris

    Ik maak gebruik van het gemeentepakket van VGZ. Omdat de gemeente hieraan meebetaalt is de premie aantrekkelijk, zeker gezien wat je ervoor terug krijgt. Zo is bijvoorbeeld in dit pakket zelfs het eigen risico afgekocht. Wat betreft de overige vergoedingen voor fysiotherapie, alternatieve therapiëen en de tandarts ben ik deels tevreden. Met name de fysiotherapie vergoeding is erg goed. De vergoeding voor alternatieve geneeswijzen vind ik aan de lage kant en de tandartsvergoeding mag van mij ook flink omhoog.
    Dan de service. Deze is erg goed. Wanneer ik naar de klantenservice bel word ik uitstekend geholpen. Ook het declareren is erg eenvoudig. Je mag zelfs een foto van je factuur maken en deze via je persoonlijke VGZ site declareren. Afhandeling van de declaraties gebeurt ook snel, binnen 6 werkdagen dacht ik zelfs.
    Ten slotte ben ik blij dat ik met mijn verzekering overal terecht kan en niet moet gaan kijken waar VGZ een zorgovereenkomst mee heeft afgesloten. Al met al dus een hele dikke voldoende voor deze verzekeraar!

    Premie
    7.5
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9.5
    Dekking
    9

  • AAnnemieke van Engh

    Al sinds 4 jaar ben ik een tevreden klant van VGZ. Online zaken regelen is makkelijk, maar als je er zelf even niet uitkomt kan je altijd bellen naar de klantenservice. Hier word je goed en vriendelijk geholpen en er wordt goed naar je geluisterd. Zelf ben ik aanvullend verzekerd en dat is prima geregeld! Ik ontvang van de dermatoloog geen factuur, deze wordt direct betaald door VGZ, wat een gemak!

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    7.5

  • JJoke Helmons

    Fijne zorgverzekering maar helaas wel duur. Goede voorzieningen voor ziektes. Dus helemaal goed. Callcenter wel moeilijk te bereiken via 0900 nummer, dat vind ik niet optimaal.

  • JJoke Helmons

    Het is een goede verzekering, maar wel duur. Bovendien hebben ze een callcenter voor je vragen en die weten bijna niets, daar schiet je niks mee op. Met heel veel moeite verbinden ze je door.
    Blijft dat op het gebied van ziekte b.v. borstkanker je hele goede voorzieningen hebt. Je krijgt tot een bedrag van 300 euro per jaar gratis lingerie.
    Daarbij krijg je ook een cursus bewegen betaald. Dat vind ik het fijne van VGZ

    Premie
    3
    Service
    5.5
    Zorgkeuze
    8.5
    Dekking
    9.5

  • Àrno. Vromans

    Daar ik bij vgz voor de uitgebreide dekking heb gekozen weet ik waar ik aan tot ben.
    En als ik een probleem heb wordt deze op een profesionele manier opgelost.
    Een zeer goede verzekering waar geen ander aan kan tippen , sterker nog , een ander kan daar van leren . Schaam je maar niet, en vraag maar bij vgz of je bij hun in de leer mag komen.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJelle

    Goede prijs/kwaliteitverhouding. Bij vragen via mail of telefoon snel antwoord of reactie. Zorgkeuze best ruim, soms wel een onlogische verdeling van vergoedingen in het aanvullend pakket.

    Premie
    6.5
    Service
    7.5
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    5.5

  • WWendy Peursem

    Ben best tevreden met VGZ.
    Declaraties worden snel betaald,als je belt niet lang in de wacht om iemand te spreken.
    Mensen aan de telefoon zijn niet altijd goed op de hoogte van alle regels en voorwaarden.
    Als enigste zorgverzekeraan nog een kleine vergoeding innaavullende verzekering voor mensen met coeliekie voor glutenvrij dieet

    Premie
    8.5
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • Rra verhoog

    erg lastige inlog met digid en dan ook nog een sms, totaal overbodig extra lastig

    Premie
    7.5
    Service
    4.5
    Zorgkeuze
    5.5
    Dekking
    6.5

  • PPeter

    Waardeloze verzekering hopeloze administratie foute rekeningen over niet gemaakte kosten en dreigen graag met foute incasso

    Premie
    1
    Service
    1.5
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1.5

  • BBoileau

    Sedert 1998 een geindexeerde daggeldverzekering (lees aanvullende verzekering) afgesloten bij VGZ. Vanaf 1 januari 2006 kent men het eigen product niet meer en verzekerde moet ieder jaar weer opnieuw alles uit de kast halen om de “daggeldverzekering” op de polis te krijgen. Zo ook voor het jaar 2015, echter begint het VGZ dan met verzinsels over het eerder opgezegde product daggeldverzekering welke voor onbepaalde tijd is aangegaan door verzekerde.
    Ook na consultatie de DAS rechtsbijstandverzekering en inmiddels een advocatenkantoor,komt er nog steeds geen juiste opzeggingsbrief en wordt verzekerde welke al 50 jaar bij het VGZ is aangesloten geschoffeerd met allerlei kinderlijk geschreven brieven zonder juridische onderbouwing.

    Premie
    1.5
    Service
    1.5
    Zorgkeuze
    1.5
    Dekking
    1.5

  • RR. Veldhuizen

    Er gaat van alles mis! Men deinst er niet voor terug een goedwillende cliënt met een deurwaarder te confronteren.
    Men instrueert de deurwaarder om voor een gering bedrag naar de kantonrechter te gaan.
    Mismanagement!

    Premie
    3.5
    Zorgkeuze
    3.5
    Dekking
    3.5

  • MMiep Jansen de Vrieze

    tot nu toe redelijk

  • Iina

    Ben al 40 jaar bij vgz dus voor mij geen reden om weg te gaan .
    Zou wel leuk zijn om een leuk atentie of zoiets te krijgen voor zolang bij deze verzekering te zijn.

    Premie
    9.5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Mmath

    Blij dat ik kan overstappen. Slecht contactbeheer maar nog slechtereinformatie daarover. Erg blij dat ik terug kan naar ONVZ. Voor iets meer geld wel service en evrgoeding

  • Ffamilie

    VGZ keurt div. regressietherapeuten af ondanks lidmaatschap en certificatie via NVRT. Check dus goed of jouw therapeut wordt vergoed! Dit heeft mij dit jaar zelf 1200 euro gekost omdat ik té snel ben overgestapt…terwijl de vorige verzereraar CZ wel vergoedde. Verder moet je achter bijna elke declaratie aanbellen omdat VGZ ze (ten onrechte) in eerste instantie afkeurt. Let je dus niet goed op, loop je geld mis waar je recht op hebt. Dit is voor mij dermate doorslaggevend dat ik overstap naar een betrouwbaarder, meer service-gerichtere verzekeraar als Delta Lloyd, CZ of OHRA!

    Premie
    5.5
    Service
    1.5
    Zorgkeuze
    3.5
    Dekking
    3.5

  • PPieter

    Al jaren na volle tevredenheid bij de VGZ verzekerd. Eerst via mijn werkgever en nu als prive-rekeninghouder via de collectiviteit van de ING . Ik ben nog aan het shoppen, maar denk dat ik bij de VGZ blijf. 5 a 10% korting op de basis en 20% korting ( was 15%) op de aanvullende. Tel uit je winst. iI heb dit jaar naast de Basis Natura , een aanvullende Best verzekering , maar ga het komend jaar voor de Basis Goede Keuze ( nieuwe mogelijkheid ) met 5% korting en de Aanvullende Beter met 20% korting. Aangezien VGZ met het ziekenhuis in mijn stad een contract heeft kan ik voor de goedkoopste basisverzekering gaan. Daarnaast heb ik dit jaar alweer mijn budgets voor het AV Best niet opgemaakt ( makkelijk op de VGZ website te bekijken) en kan deze budgets dus verlagen en zodoende kom ik op de AV Beter uit. Ik ga dan in 2015 per maand zo’n € 7,50 minder premie betalen!!!!!!! En wel € 105,94 Mijn advies is : loop eens goed je huidige zorgverzekering ( basis en aanvullende) en de vergoedingen voor de AV na. De premie voor de Tandartsverzekering heb ik even buiten beschouwing gelaten, want die heb ik zelf niet nodig. Opmerking voor de heer Prive: Ik snap niet dat u op een nieuwe premie van € 162,00 uitkomt.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AArianne

    Premie behoorlijk omhoog gegaan.
    Klantenservice geeft slecht advies en weinig bereid tot helpen

    • Ccis

      Sinds Trias VGZ is gaan heten is de klantvriendelijkheid gedaald tot het minimale. Je word computermatig aan de telefoon geholpen met staandaard antwoorden op vragen, nadat je in plaats van je naam je klantnummer hebt op moeten geven. Problemen worden niet opgelost, ze worden alleen maar groter. Er komt geen advies voor de problemen met VGZ. Door hoge premie en slechte klantenservice heb ik nu de keus gemaakt om bij VGZ weg te gaan.

      Premie
      1
      Service
      0.5
      Zorgkeuze
      0.5
      Dekking
      0.5

  • PPrivé

    Premie voor 2015 veel te hoog van 114,00 naar 130,42 is zo’n 16,00 euro per maand meer. Voor een AOW inkomen zonder pensioen niet op te brengen want 375,00 komt er ook nog eens bij, dus tel maar uit je winst. Het enige voordeel is dat je een betaalregeling kan treffen, ( is volgens mij meer dan normaal) maar dan kom je al gauw op 162, 00 of per maand en dan zo’n 12 maanden lang. En dan nog wat niet in het pakket zit en zelf moet betalen bv de Apotheek. Voor mij mag dit systeem op de schop want hier door komen er alleen meer armen en dakloze bij. De rijke zullen hier geen last van hebben, de minima kan een doorverwijzing van de arts niet opvolgen en gaat niet naar het ziekenhuis terwijl de verzekeringen miljarden op de plak hebben en winst maken. Dit moest ik toch even kwijt want ben al ziek geworden van de nieuwe premie!
    Trouwens het telefoon tarief vind ik klantonvriendelijk moet een normaal tarief zijn en geen extra ook de telefonisten zijn vaak onkundig en brutaal als er een gewone vraag word gesteld. Dit is mijn ervaring en daar moet u het mee doen 😉

    Premie
    1.5
    Service
    3.5
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • JJo

    Deze maatschappij is van ouds her best een degelijke maatschappij ! !
    Het is alleen jammer dat de werknemers getraint worden om te liegen tegen
    hun klanten als het over gedane betalingen gaat .
    Het gaat er bij de directie , raad van bestuur , en de raad van toezicht die er nu aan hetbewind zijn alleen over zoveel mogenlijk geld binnen halen, zodat genoemde personen alle een dikke bonus krijgen op het eind van het jaar !

  • HH. Knigge

    Zojuist de VGZ polis binnen gekregen voor 2015, het is maar liefst 16,28 duurder geworden. Als je bedenkt hoe slecht de service van VGZ is dan kan ik iedereen aanraden om andere zorgverzekeraars te vergelijken. Ze maken het nu wel heel erg bont, het wordt tijd zoals de SP gisteren al zei: alles moet terug naar de staat. Weg met de privatisering.

    Premie
    0.5
    Service
    0.5
    Zorgkeuze
    5.5
    Dekking
    5

  • Mmarc

    De service bij vgz is goed, ze helpen je met alles ook als je je zorgverzekering tijdelijk niet kan betalen. de maandelijkse kosten kunnen denk ik wel omlaag. verder ben ik tevreden over de diensten en services van vgz. ze reageren snel en proberen je altijd te helpen of andere mogelijkheden te bieden

    Premie
    5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • JJohn Benders

    Prima zorgkeuze, zowel basis als aanvullend. Persoonlijk vind ik de site voor je factuuroverzicht niet duidelijk, vorig jaar werkte deze ook beroerd. Laatste twee jaar enorme problemen gehad met rekeningen. Deze kwamen veel te laat met als gevolg dat ik direct een aanmaning met verhoging kreeg. Ik bellen en terwijl de verrekening nog moest plaatsvinden, kreeg ik een 2e aanmaning binnen. Facturen die binnenstromen zijn erg onduidelijk…althans voor mij in ieder geval.
    De laatste rekening die ik deze maand ontving was een ziekenhuisrekening uit oktober 2012…dat is meer dan twee jaar geleden! Onnodig uit te leggen dat ik hier erg onrustig van word…..ik ben heel snel weg!

    Premie
    4
    Service
    3.5
    Zorgkeuze
    7.5
    Dekking
    8

    • FFrans

      Dat een rekening van een zkh 2 jaar later komt, ligt aan het zkh. Zij hebben de zgn dbc pas laat afgesloten en vervolgens de rekening naar VGZ gestuurd.

  • RRoy Berkenbosch

    Prijs tja kan natuurlijk altijd goedkoper we blijven tenslotte Nederlanders maar zit er al 12 jaar bij en altijd worden alle problemen goed opgelost ook in het buitenland en dat vind ik fijn bent toch op een vreemde plek en mijn aanvullende tand verzekering is ook top zullen vast goedkopere zijn maar ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten en zolang dat blijft blijf ik ook

    Premie
    5.5
    Service
    7.5
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    7

  • SSam Vervoort

    Eerst misschien handig om mij even voor te stellen. Ik ben Sam Vervoort, net 18 jaar en student. Daarom wil ik graag een beoordeling geven over mijn zorgverzekeraar. Net 18, en nu? Juist een zorgverzekering afsluiten. Met wat hulp van mijn ouders ben ik bij VGZ terecht gekomen. Gekeken naar welke zorg ik wilde en natuurlijk geen al te hoog eigen-risico. Buiten dat wil je als beginnend student natuurlijk niet teveel betalen. Zelf betaal ik, mede door de ontvangen zorgtoeslag nog net geen 50 euro per maand. Voor een student misschien wat veel maar toch ben ik zeer tevreden. Aangezien ik goed verzekerd ben, ik de premie niet té hoog vind en de premie altijd op de correcte datum afgeschreven wordt. De verzekering afsluiten bij VGZ was geen enkel probleem, de site en service is zeer gebruiksvriendelijk. Kortom, als studentje ben ik een tevreden ‘klant’.

    Sam Vervoort

    Premie
    8
    Service
    9.5
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9.5

  • NNiek de Bruijn

    Bij de VGZ krijg ik altijd goede hulp aangeboden. Echt een top service!
    Verder vind ik de premie betaalbaar, dus dat is voor mij goed te doen. Veel schades worden gedekt, dus ik vind het fijn dat ik een aanvullende verzekering heb, maar deze zou wel beter mogen, want ik krijg helaas niet altijd alles vergoed.
    Maar qua service is er niks te klagen, dus als je een verzekering af wilt sluiten zou ik zeker kiezen voor de VGZ!

    Premie
    7.5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8.5
    Dekking
    5

  • MMarcel Dekker

    Bij VGZ zorgverzekeraar, (voorheen Trias), ben ik al 16 jaar verzekerd. Sinds dat ik vanaf mijn 14 de jaar ben gaan werken. Ik heb tot op heden nog geen klachten over mijn zorgverzekeraar gehad, in de jaren ben ik een keer opgenomen geweest in een ziekenhuis, waar veel kosten gemaakt moesten worden, maar alles werd gewoon zonder gezeur van de verzekeraar vergoed. En daarvoor mag VGZ van mij wel een Groot “Pluspuntje” krijgen.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • SSaskia Boonman

    De premie vind ik hoog. Ik had nogal wat problemen met de vergoeding van vaccinaties, die wel ik het vergoedingen tabel staan, maar waar ze geen contract mee zouden hebben. Gelukkig is dat opgelost, al duurde dit wel maanden. Verder is alles vrij overzichtelijk op de VGZ site.

    Premie
    2
    Service
    6
    Zorgkeuze
    5.5
    Dekking
    5

  • TT. van Pouderoyen

    Ben al lange tijd klant bij VGZ, tevreden over de service, de online mogelijkheden, de premie zou wat lager kunnen (maar wie wil dat niet), vrije zorgkeuze is erg prettig en de aanvullende verzekeringen waren altijd goed, tot 2014. Toen werd ik ineens onaangenaam verrast doordat slechts een deel van alternatieve behandelingen werd vergoed (tot een maximum bedrag per jaar) en niet meer 100%. Dat vind ik echt jammer. Graag weer terug naar het oude systeem: 100% vergoeden tot een maximum bedrag per jaar. Dit max. bedrag ook indexeren, omdat de prijs per behandeling ook steeds hoger wordt. Verder was er onlangs een misverstand mbt betaling facturen door verhuizing van ouders. VGZ heeft dit heel snel en heel aardig netjes opgelost met een afbetalingsregeling. Helemaal super! Nogmaals bedankt.

    Premie
    6.5
    Service
    9
    Zorgkeuze
    7.5
    Dekking
    5.5

  • FFam rood

    We hebben deze verzekering nu een jaar. Hievoor zaten we bij unive. De prijs ging omlaag en dat was fijn. Ook kunnen we bij vgz kiezen voor elke zorg die we maar willen. Het enige wat ons stoort zijn dat niet alle medicijnen vergoed worden. Hier m oet je goed opletten. Soms kan je ook de huisarts aangeven dat he bij vgz zit hij kan dan kijken naar een alternatiefmiddel. Verder gaat ales automatisch en is het best een goede verzekering.

    Premie
    9
    Service
    7
    Zorgkeuze
    9.5
    Dekking
    8.5

  • Mmarianne

    Ik vind de service top als ik in termijnen wil betalen is dit geen probleem en als je wat hebt gehad wat onder je eigen risico valt dan krijg je vaak in die maand het overzicht en hoef je niet zoals bij sommige zorgverzekeraars te wachten en te wachten en denk je dat je niks hoeft te betalen en krijg je opeens een half jaar later nog een rekening
    ook vind ik dat ze erg klantvriendelijk aan de telefoon zijn en met je mee denken als je er niet uit komt.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9.5

  • AAnita Viergever

    VGZ is voor mij de ideale verzekeraar. De service is vriendelijk en zorgvuldig terwijl declaraties snel en accuraat worden uitbetaald. De dekking is zeer zuidelijk. Bovendien is VGZ maatschappelijk actief op vele gebieden, onder andere als sponsor van de Nijmeegse Vierdaagse. Gezondheid en preventie staat hoog in het vaandel. Voor goede zorg, zorg je samen met VGZ!

    Premie
    10
    Service
    9.5
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJoke Helmons

    Een prima verzekering eigenlijk al van oudsher.
    Voor mij als kankerpapient helemaal goed, daar hebben ze oog voor.

    Premie
    6
    Service
    8.5
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • WW.peursem

    Al jaren zeer tevreden over vgz,snel iemand aan de lijn als je belt voor informatie,snelle uitbetaling bij declaraties.duidelijke site informatie goed te vinden.
    Premie voor aanvullende verzekeringen vind ik wel aan de hoge kant maar daar krijg je dan ook wel een breed pakket voor

    Premie
    6
    Service
    9.5
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7.5

  • DDavid Houwer

    Erg blij met de verzekering en zeker ook de diensten. Declareren gaat erg gemakkelijk via de website en gedeclareerde bedragen staan meestal binnen een week op de rekeningen. Gelukkig zijn wij via deze verzekeraar niet gebonden aan gecontracteerde zorgverleners en kunnen we overal terecht. Wij zitten nu 3 jaar bij deze verzekeraar en ik zit er ook zeker volgend jaar weer bij. Ze hebben dan misschien niet de laagste premie, maar dit maken ze zeker goed met de heldere manier van communicate en randservice die ze bieden.

    Premie
    7
    Service
    7.5
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • Ttara naipal

    Ik vind dat de verzekeraar goed zijn best doet mij te helpen. Ik heb goede ervaringen gehad en nog nooit het gevoel gehad dat ik eigenlijk bedrogen wordt door mijn zorgverzekeraar.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • IIlse prins

    Een prima zorgverzekering zonder problemen. Wanneer ik iets declareer, staat het altijd weer snel op mijn eigen rekening. Ik maak niet veel gebruik van mijn zorgverzekering, omdat ik bijna nooit wat heb. Anticonceptie moet ik wel zelf betalen, dit vind ik opzich wel een minpunt. Wanneer ik geen anticonceptie gebruik, krijg ik last van andere klachten waardoor ik weer andere geneesmiddelen zou moeten gebruiken, die dan vervolgens wel vergoed worden door de zorgverzekering. Ook gebruik ik de anticonceptie als voorbehoedsmiddel, mocht ik toch zwanger raken, word dit ook allemaal wel weer vergoed. Hier zit ik niet op te wachten dus vandaar ook de pil. Een beetje dubbel dus. Maargoed, dan denk ik het is goed voor mijn lichamelijke toestand, dus dan betaal ik het zelf maar zonder te zeuren.

    Premie
    7.5
    Service
    7.5
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • JJ. Kees

    VGZ is opzich een goede verzekering -zeker qua prijs/kwaliteit verhouding-voor Nederlandse zorg. Echter Belgische medicijnen worden niet vergoed! In de grensstreek kan dat wel eens een probleem opleveren. Er moet dan een machtiging worden aangevraagd en de voorschrijvende arts dient uitgebreid te motiveren waarom dat medicijn geschikt is. Uiteindelijk beslist dan VGZ en die doet dat in haar eigen voordeel.

    Premie
    5
    Service
    6
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    3.5

  • Eels

    redelijk

    Premie
    6
    Service
    7
    Zorgkeuze
    6.5
    Dekking
    6

  • LLinda

    Ik ben een student met een beetje gezondheidspech, meerdere operaties onder gaan en leef al structureel vanaf kinds aan met migraine. Natuurlijk slik ik hiervoor veel medicijnen en moet ik geregeld naar het ziekenhuis. Al deze behandelingen zijn erg duur, gelukkig kan ik via VGZ studeren, leuke dingen doen en gezond blijven. Want als ik dit allemaal zelf zou moeten betalen en uitzoeken dan was het niet mogelijk voor mij om te studeren. Als ik iets niet zeker weet over de dekking bel ik ze even op en ze staan me altijd vriendelijk te woord. Top service!

    Premie
    9.5
    Service
    7.5
    Zorgkeuze
    6.5
    Dekking
    5.5

  • BBritt

    Dit jaar heb ik helaas veel zorg nodig gehad. Hierdoor ben ik regelmatig in contact geweest met mijn zorgverzekeraar. Iedere keer hadden de medewerkers een duidelijk antwoord, en waren in alle gevallen bereid om te helpen met een oplossing of alleen al te luisteren naar je problemen. De premie is goed, niet te hoog. Ook is de manier van afschrijven van het eigen risico super. Je krijgt ruim van te voren een brief met daarin alle informatie en een datum dat het word afgeschreven. Dus is er ook genoeg tijd voor als er iets niet klopt. Met mijn vgz hou je alles goed in de gate en kan je zelfs zien hoeveel de totale zorg die jij hebt gekost is. Hier word je jezelf dan heel bewust van. Zeker een blijvertje!

    Premie
    9.5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10