Direct naar

Over VGZ

VGZ hoort samen met Achmea, CZ en Menzis tot de vier grootste zorgverzekeraars van Nederland. De zorgverzekeraar heeft meerdere zorglabels onder zich die zich ieder op hun eigen manier proberen te onderscheiden. Zo is er het label Bewuzt voor jongeren en mensen die relatief weinig zorg hebben, maar ook de zorgverzekeraar UMC die zich met collectieve kortingen richt op mensen die werken in een academisch ziekenhuis.

Uiteraard heeft VGZ zelf ook een breed scala aan basis- en aanvullende zorgverzekeringen tegen een scherpe zorgpremie. De basisverzekering komt in drie varianten: natura selectief, natura en restitutie en is vervolgens uit te breiden met een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen die zijn afgestemd op jouw leeftijd en zorgbehoefte. Naast een goede dekking biedt VGZ ook gratis zorgadvies aan en probeert VGZ te bemiddelen wanneer je op een wachtlijst geplaatst wordt voor behandeling bij een specialist.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022€ 142,40€ 132,65€ 126,15-
2021€ 132,20€ 124,45€ 120,90-
2020€ 127,70€ 119,95€ 120,90-
2019€ 126,95€ 120,95-
2018€ 122,20€ 116,20-
2017€ 118,95€ 112,95€ 104,95-
2016€ 113,95€ 107,95€ 99,95-
2015€ 113,95€ 107,95€ 95,95-
2014€ 99,95€ 95,95€ 91,95-
2013€ 111,95€ 107,95-
2012€ 112,25€ 108,25-
2011€ 109,75€ 105,75-

Wat vind je van VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


1.671 reviews over VGZ

  • AAngelique Frencken

    Alweer jaren trouwe klant ,na andere zorg te hebben gehad maar VGZ blijft t makkelijkst te bereiken, hier ben je nog mens ,geen nummer

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    6
  • PPeter Sloof

    wat moet ik hier over vertellen, het was en is toen de beste verzekeraar met de beste voorwaarden en prijs , maar het is wettelijk verplicht om verzekerd te zijn. Ik heb geen specifieke klachten en de gezondheid is goed, dus gebruik ik de verzekering alleen voor de extra tandarts hulp en voor eventuele medicijnen.
    verder ben ik in het begin na mijn overstap naar VGZ goed geholpen met vragen die toen speelden

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • SSarina

    Goede verzekering
    Veel vergoed,tem opzichte van wat je betaald maandelijks.

    Geen onverwachte kosten

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FF.F. Truijens

    persoonlijk vind ik VGZ heel goed,vanwege het uitgebreide pakket en de heel goede aanvullende verzekering

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • IIngrid

    Vaak een eigen bijdrage bij medicijnen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    6
  • RRik van der weele

    Vgz heeft een prima service.
    Snelle uitbetaling van declaraties
    Overzichtelijke verzekering

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    7
  • II. Manuhutu-Budde

    Heel tevreden over service, medewerkers, afhandeling en voldoende aanvullende zorg keuzes.
    Als je voor tevredenheid kiest zou ik gaan voor VGZ.
    Ik raad velen deze verzekeringsmaatschappij aan.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Yyvonne

    als je zorg nodig hebt is het nooit positief is het nooit voldoende en zou je graag altijd meer willen onderliggende regeltjes zijn altijd erg vervelend en net zoals alles is het erg prijzig

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • HHKerstjens

    Best wel goed

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • CChristophe Ramakers

    Heb geen klachten, alles verloopt prima.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CChretien van der Horst

    Zit nu 2 jaar bij VGZ. Ben heel tevreden. Declaraties worden snel vergoed. Heel goede dekking. Telefonisch vlot bereikbaar. Het Samen Gezond onderdeel biedt zinvolle mogelijkheden. Fijne app

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHhdejonge

    Afgelopen jaar veel ziektekosten gehad,oa vanwege opname in ziekenhuis vanwege darmkanker.Alle kosten zijn netjes betaald en kostte alleen mijn eigen risico.Ook het kontroleprogramma na de operatie,wat 5 jaar duurt,ging zonder problemen met rekeningen.Wat ben ik blij dat ik goed verzekerd ben!

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHKerstjens

    Is goed

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • CC.M Luyten

    Ik heb een fijne verzekering heel uitgebreid en goede service.
    Als je geld van ze tegoed heb staat het snel opnemen bank
    terug gestort.
    Dus ik ga nooit meer veranderen.
    Dank u fijne dag.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    10
  • BBert Niemeijer

    prima zorgverzekeraar met een juiste prijs/zorgverhouding. klantvriendelijk

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • JJim Buijs

    De zorgpremie is wat aan de hoge kant maar dat is nu eenmaal bij alle verzekeraars de service is echt prima wordt altijd naar tevredenheid geholpen ik ben tevreden met de zorgkeuze aangezien ik nog op geen enkel vlak problemen heb gehad ik vindt dat de aanvullende vergoedingen aan de lage kant zijn helemaal gekeken nar de premie die ik betaal

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PP.A.Colpaart

    VGZ is een uiterst betrouwbare verzekering ben al vele jaren client bij hun tot aller tevredenheid ben via United Consumers bij hun aangesloten wat ook nog eens een voordeel in de premie oplevert met een maandelijks rendement

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ppatrick

    Goede verzekering, declaraties worden heel snel afgehandeld

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    10
    Dekking
    9
  • RRob

    Duidelijke voorwaarden. Een goed werkende en duidelijke website.
    Vergoedingen worden snel afgehandeld.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    9
  • CCecile Kop

    In 2019 hadden ze een zorgverzekering voor ouderen boven de 60 en paste perfect aan voor mij en vorig jaar is die verzekering vervallen. Heel jammer vind ik dit.
    Het zou beter zijn om de patiënt/cliënt zelf het basis en aanvullend pakket te laten kiezen

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    10
    Dekking
    8
  • FF Bongaerts

    Het is jammer dat men geen persoonlijk contact kan krijgen bij ons in de buurt. Het gaat tegenwoordig alleen maar via de computer of de telefoon, dit vind ik onpersoonlijk en soms ook lastig.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    9
  • AA W Franken

    Wel een betrouwbare zorgverzekeraar maar ze zijn allemaal zo schreeuwend duur.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    1
  • FF.Th. Buddenberg

    Niet altijd even duidelijk waar kosten worden verhaald. Gebidprothese valt onder de basis verzekering, maar wordt verhaald op de aanvullende Tandartsen Verzekering. Service is goed en een duidelijke website, waarbij je (openstaande) facturen kunt zien. Gespreide betaling van de facturen altijd mogelijk en heb je de keuze in hoeveel termijnen. Zit hier al jaren bij. Niet echte klachten.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    6
  • AArmand

    Eind juli online verzekering afgesloten met extra pakket voor 142 per maand maar omdat ik sinds begin april weer in NL ben ingeschreven moet ik de basis + de extra pakket vanaf april tot september betalen dus eind september meteen een rekening van 800 binnen dit terwijl de boete van geen verzekering hebben iets van 400 is dus als ik paar dagen later de verzekering had afgesloten (4maanden na inschrijving in NL) ze dit helemaal niet hadden mogen berekenen verder ze berekenen niet alleen de basis voor april/mei/jun/jul maar ook de extra pakket die eind jul werd afgesloten word met terug werkende kracht berekend. Telefonisch heb ik dit geprobeerd uitteleggen maar ze laten je niet eens uit praten en de griet bleef me onderbreken en over me heen praten. Juli verzekering afgesloten en pas eind sep de 1e rekening binnen die 2x hoger is dan de boete van rijksoverheid voor geen verzekering hebben :/ mijn verzekering maar meteen opzeggen zodat ik in januari een ander heb

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MM Verbrugge

    mijn ervaring niet zo best al paar maal mail verstuurd over rekeningen die ik graaag per e-mail ontvang.wil dat niet via de telefoon.deze heb ik nodig voor aangifte belasting en voor zelf controle.Er word totaal niet op gereageerd slecht hoor

    Premie
    1

    Zorgkeuze

    Service
    1
  • JJohan Voots

    Heb zelf voor Azivo Zorgverzekeraar gewerkt, onderdeel geworden van DSW. Verschil tussen VGZ die ik ook goed ken en DSW is dat je ondanks de vele regels waar je je als organisatie verschuilen kan iets niet te hoeven te doen , je ook zorg kan verlenen.

    Daarvoor heb je o.a. wachttijdenbemiddeling bij elk zorgverzekeraar, zoals bij de mijn zorgverzekeraar CZ. U heeft deze knop op uw site ook, maar uw afdeling doet daar al 3 jaar niets mee en dat is zorgelijk.

    Het verschil tussen VGZ en DSW is dat zij er wel wat mee doen. Dus iedere zorgverzekerde die komende jaren voor de keuze staat wil ik naar VGZ of blijf ik bij VGZ, raad ik aan DSW en CZ te overwegen.

    Zij beginnen niet met regels afvinken, maar luisteren naar hun klanten en helpen ze waarvoor ze zijn opgericht en bestaansrecht aan ontlenen.

    Wie weet herkend VGZ dat ze denken dat de klanten bestaan door hen, maar VGZ u bestaat echt puur en alleen omdat er klanten zijn en lopen deze weg, bestaat u niet meer of wordt u gedwongen uw dienstverlenging te verbeteren.

    Dit is mijn antwoord op ons telefoongesprek van hedenmorgen.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • TTerrible insurer!!!

    Horrible!!! Absolutely terrible! All declarations are rejected without a good explanation. When you try to call, you wait for 20 minutes, then they say they will look into your case and ask you to stay on the line and after a few minutes, the call timer is off and your call is ended without getting any help! So you waste 30 minutes and get no help, only more frustration. You cannot send an email. Absolutely ridiculously! Even if you get one of their additional/supplementary insurance packages, it does not matter because they will simply keep rejecting any costs that come with very vague reasons why.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    2
  • JJulia

    Terrible insurance with terrible service!

    1. If you want to receive an answer and call to the client service – the conversation time is limited to 30 min. With the waiting time normally it is not enough to receive an answer. So the conversation is just over after 30 min and you have to call again and explain to the new person your question (they never wright down the problem), so everything starts all over. I have spent a lot of time, money and my nerves trying to get an answer.
    2. If you go to any provider which doesn’t have a contract with VGZ – they will reimburse maximum 64% of the invoice no matter what it says in the rules. For some invoices there is no reimbursement at all. They will find any reason NOT to reimburse the invoice. So be very carefull with it!
    3. In most of the additional insurances there is a coverage for a lot of nice things. But not with VGZ 😀 I am paying 22 EUR pre month additionally and don’t get things I would like to have. For example, using of the Tens during giving a birth is insured by all of the other companies, but nor VGZ!

    Think twice if you really want to go with them!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • TT.A.Huissteden

    Ervaring kan ik niet zeggen Ik heb mij aangemeld en weer afgemeld ,wat me niet kan herrinneren Daar ik graag bij u wil blijven .Schrijft u mij weer in ? Ik hoor het wel

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • TTwan Marien

    Ik heb al jaren VGZ, ze hebben een goede service en een goede prijs kwaliteit verhouding, en denken met je mee met je portemonnee.
    De helpdesk hoef je niet lang te wachten voordat ze opnemen, en je wordt snel en vakkundig geholpen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTwan Marien

    Ik heb al jaren VGZ, ze hebben een goede service en een goede prijs kwaliteit verhouding, en denken met je mee met je portemonnee.
    De helpdesk hoef je niet lang te wachten voordat ze opnemen, en je wordt snel en vakkundig geholpen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ Travaille

    Zonder meer aan te bevelen , zeker in combinatie met United Consumers.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • SStephanie

    OPLICHTERS! Ik woon na jaren in het buitenland sinds 30 November weer in Nederland, sluit hier een verzekering af, en word vanaf 2 Oktober belast. Ook het opsturen van duidelijk bewijs van de gemeente dat ik pas vanaf 30 November in Nederland woon haalt niks uit. Ze stelen gewoon onterecht 2 maanden aan polisgeld en weigeren nog uit te leggen hoe ze uberhaupt aan de datum van 2 Oktober komen ook! WAT JE OOK DOET, VERZEKER JE NIET HIER !!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • CC.A. de Coo

    Ik heb tot nu toe, alles betaald gekregen wat nodig was.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HHans Huigen

    VGZ is een fijne, betrouwbare zorgverzekeraar, declaraties worden snel afgehandeld, en het telefonisch contact is erg prettig, meedenkend personeel.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KKees

    Snelle afwikkeling, klantvriendelijk en informatief

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BB. Kaaij

    Uitstekende voorwaarden, alles op tijd geregeld. Alleen de premie is wat te hoog. Voor de rest een prima zorgverzekering

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ppala

    ben al meer dan 60 jaar klant bij hun nooit geen problemen gehad

    een goede verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KKarin

    Kreeg hele goede uitleg!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • Mmonique drent

    Doet wat er beloofd wordt

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • JJoke Nieuwenhuijs

    Tot nu toe: TEVREDEN!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    9
  • JJoke Nieuwenhuijs

    Tot nu toe: TEVREDEN!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    9
  • SSaskia Smits-Santing

    Staan altijd voor je klaar, behulpzaam en vriendelijk.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • BBe

    Adequaat en goed telefonische contacten. Know how en goed geholpen steeds. Denken mee en handelen facturen snel af.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCoby Briggeman-den Hartog

    VGZ is voor mij een prima verzekering, toen ik 2 Jaar geleden een nieuwe knie moest heeft VGZ me heel goed begeleidt. Ik kon naar het ziekenhuis waar ik graag wilde. Ook nu ik mijn aanvullende wilde veranderen, heb ik gebeld ,om geen fouten te maken en hebben ze weer prima advies gegeven. Waarbij ik wil zeggen dat ook aan de telefoon iedereen zeer aardig en geduldig is.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJas Boogert

    prima

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMartha van den Akker

    Ik heb niets dan goede ervaring met deze verzekeraar

    Dekking
    10
  • AA W Franken

    Al een jaren aangesloten bij VGZ, bevalt nog steeds prima

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    3
  • RRina Schalkwijk

    Ben er al jarenlang lid ,heb nog nooit problemen gehad. Zal dus niet snel overstappen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRoland van der waarden

    Goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?