Direct naar

Over VGZ

VGZ hoort samen met Achmea, CZ en Menzis tot de vier grootste zorgverzekeraars van Nederland. De zorgverzekeraar heeft meerdere zorglabels onder zich die zich ieder op hun eigen manier proberen te onderscheiden. Zo is er het label Bewuzt voor jongeren en mensen die relatief weinig zorg hebben, maar ook de zorgverzekeraar UMC die zich met collectieve kortingen richt op mensen die werken in een academisch ziekenhuis.

Uiteraard heeft VGZ zelf ook een breed scala aan basis- en aanvullende zorgverzekeringen tegen een scherpe zorgpremie. De basisverzekering komt in drie varianten: natura selectief, natura en combinatie en is vervolgens uit te breiden met een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen die zijn afgestemd op jouw leeftijd en zorgbehoefte.

Naast een goede dekking biedt VGZ ook gratis zorgadvies aan en probeert VGZ te bemiddelen wanneer je op een wachtlijst geplaatst wordt voor behandeling bij een specialist.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 146,95€ 139,95€ 158,65
2023-€ 141,95€ 132,95€ 153,65
2022-€ 132,65€ 126,15€ 142,40
2021-€ 124,45€ 120,90€ 132,20
2020-€ 119,95€ 120,90€ 127,70
2019-€ 120,95€ -€ 126,95
2018-€ 116,20€ -€ 122,20
2017-€ 112,95€ -€ 118,95
2016-€ 107,95€ -€ 113,95
2015-€ 107,95€ -€ 113,95
2014-€ 95,95€ -€ 99,95
2013-€ 107,95€ -€ 111,95
2012-€ 108,25€ -€ 112,25
2011-€ 105,75€ -€ 109,75

Wat vind je van VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


2.160 reviews over VGZ

  • JJanny van Spronsen

    VGZ is een zorgverzekeraar die snel handelt, declaraties die ik instuur worden snel behandeld en beantwoordt naar mij. De premie is voor mij goed te doen. Ik kan geen negatieve dingen bedenken over hun en zal VGZ zeker aanbevelen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ffranklin papavoine

    zeer goed

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MMarietje

    Vgz biedt een groot keuzemogelijkheid aan aanvullende zorgpakketten. Voor jong,oud en gezinnen. Ook kan men kiezen uit verschillende tandartspakketten. Ook aan de mantelzorgers wordt gedacht.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Jjhm van der leest

    de premie is in vergelijking met andere aanbieders onder de maat ook is de service ver onder de maat de zorgkeuze valt zeer tegen en aanvullend daar heb je maar een paar keuzes in

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • JJohan de Hoon

    Premie is behoorlijk t.o.v. sommige concurrenten, Service en dekking zijn goed. Regionaal heel sterk vertegenwoordigd, veel keuze in behandelaars.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    7
  • AA.Huisman

    Wordt altijd, ( als ik om informatie vraag netjes geholpen) deskundig en netjes.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    8
  • Rrianne krebbeks

    de service van vgz kan beter. een keer 1 dag de eigen risico te laat betaald (ivm een ziekenhuisopname) en geen pardon, betalingsregeling vervalt gelijk. dit vind ik wel hard.
    had meer begrip verwacht.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    4
    Dekking
    7
  • Bbjorn smolders

    Goede aanvullende verzekeringen en zeer ruime keuze van zorgkeuze. Vriendelijke service.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    10
  • Kkaya

    Het is best wel goeie verzekering en duidelijk makkelijk declaratie indenen. Veilig gewoon top.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    5
    Dekking
    9
  • RR.Moelee

    VGZ brengt mij keurig op de hoogte van alle kosten die er worden gemaakt en vergoed en zijn daarom redelijk transparant. De premie is niet de laagste maar gemiddeld goed met veel keuzes of je wel of niet in aanmerking komt voor een vergoeding. Ik heb nog nooit onenigheid gehad over een te betalen bedrag en er is een mogelijkheid tot spreiden wanneer het ineens een hoog bedrag blijkt te zijn. Ik ben erg tevreden en ben nog nooit overgestapt.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    8
  • Iineke de jonge

    Hele goede service. Snelle afhandeling van declaraties.
    Altyd snel beantwoorden van telefoon en bereidwilligheid is erg goed mbt het beantwoorden van alle vragen en/of geven van advies!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • Ttheobakkers

    premie is naar gebruik de beste premie en de service is voor mij 100% zorg keuze kan wel beter en de aanvulling graag uitgebreider aangeven welke bij de verzekerde past.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    10
    Dekking
    5
  • EEsther

    Goede verzekeraar en door een collectieve verzekering nuet duur. Altijd bereikbaar en declaraties makkelijk in te dienen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Hhans van wijgerden

    een goede verzekeraar met ruime keuze

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    3
  • HHenk

    Hele slechte verzekeraar. Hebben het liefst dat je zo snel mogelijk weer bij ze weggaat. Nooit zo’n slechte behandeling meegemaakt.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    3

    Service
    1
    Dekking
    1
  • SSandra Derksen

    Onbekwaam klantonvriendelijk personeel in het call centre. Zou VGZ niet aanraden bij familie en vrienden. Stap eind dit jaar dan ook over.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    3
    Dekking
    7
  • EEllen Raatjes

    Ik geef VGZ een dikke onvoldoende. VGZ heeft de aanvullende verzekering voor mijzelf, partner en dochter beeindigd. Volgens hun hebben ze ons daarover ingelicht via een brief van 25 maart 2016. Op 29 maart 2016 hebben wij een betalingsregeling afgesproken met VGZ, maar volgens VGZ vervalt de aanvullende verzekering ondanks dat er op de achterkant van de brief over de betalingsregeling duidelijk staat vermeld dat de aanvullende verzekering van kracht blijft tijdens de betalingsregeling.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    3

    Service
    2
    Dekking
    4
  • JJonno

    Volgens het Vgz hebben ze geschoold personeel op hun afdeling klantenservice !
    Hebben de proef op de som genomen of dit zo is.
    Wij konden direkt aan de gang bij het Vgz op deze bewuste afdeling via een uitzendburo.
    En konden zo achter alle financeele perikelen komen van klanten.
    Via een antwoorden lijst , waarin de meest voorkomende vragen staan die klanten stellen, moeten wij hun beantwoorden.
    Onze ervaring tot op heden is dat je goed moet kunnen liegen , althans zo min mogenlijk zeggen.
    Bij problemen komen de beroepsleugenaars in het spel , misleiding van mensen met financele problemen is voor deze vaste werknemers een feestje.
    Let op met het Vgz , betaal minimaal je premie op tijd , want intern zijn er direkte contakten met incassobedrijfjes , waarvan ze met zekerheid een percentage krijgen zodra de klant betaald heeft.
    TZT Komt er een item op de tv over de werkwijze van het Vgz

  • Ssuzanne

    Ronduit slechte klantenservice, afhandeling declaraties, onbekwaam personeel, van kastje naar de muur gestuurd, lange wachttijden telefonisch, digitaal vgz werkt slecht, trage tot geen reacties op contact/klacht indienen via de mail…

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    2
    Dekking
    6
  • MMevr. de Wit

    Zeer slechte zorgverzekering
    Service ver onder de maat.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    2
  • HHarm

    VGZ is duur en de vergoedingen zijn slechter dan bij bv IZA. Die hebben ze nu overgenomen dus die mensen zijn allemaal de klos en moeten nu gaan overstappen wat ze helemaal niet wilden omdat IZA wel goed was.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    2
    Dekking
    1
  • Kkees

    Als je een vraag stelt omtrent je vergoedingenoverzicht ( of waarom je iets niet vergoed krijgt) wordt je werkelijk op een teleurstellende manier te woord gestaan. Bij een fout tussen de apotheek en VGZ omtrent een al dan niet voorkeursgeneesmiddel vlgs de VGZ lijst moest ik dat zelf maar met de apotheek zien te regelen. Bleek een fout in de lijst van VGZ. Kreeg geen duidelijke uitleg ondanks herhaaldelijk vragen. Telefoniste gaf aan e.e.a. voldoende aan mij uitgelegd te hebben en deelde mede daardoor de verbinding te verbreken. Hetgeen ze ook deed.
    Service ver onder de maat. Voor deze “service” moet je trouwens nog 0,20 euro betalen boven je telefoonkosten met 10 minuten wachttijd.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
  • MMarcel Leentvaar

    VGZ is een prima verzekering tegen een redelijke prijs. De service is uitstekend. Ik zou VGZ zeker aanbevelen o.b.v. mijn ervaringen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    8
  • RR. van Dinther

    Een vreselijk nadeel is, dat je perse een mobiele telefoon moet hebben om in te kunnen loggen op “mijn VGZ”. Ik weiger om een mobiele telefoon aan te schaffen, alleen maar voor het inloggen bij VGZ. VGZ heeft daar echter lak aan en ziet mij dus liever vertrekken.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    6
  • KKarin

    Ervaring met andere zorgverzekeringen heb ik niet. Qua zorg zit je goed bij VGZ. Voor goede service moet je er echter niet zijn, op een enkele uitzondering na. Elke keer krijg je iemand anders aan de telefoon en elke vragen ze naar je BSN. Je BSN mag alleen gebruikt worden voor het wisselen van medische informatie. Dus mensen, zeker niet geven aan de telefonist(e)!!
    Dit jaar ga ik op zoek naar een ander.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    1
    Dekking
    8
  • SStoel

    De service en snelheid van declaraties verwerken bij VGZ is super!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ccharissa

    Ik vind VGZ opzich een goede zorgverzekeraar maar ben pas 18 dus ben nog een beetje zoekende hoe alles werkt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    6
  • DDiana smeets

    Ik ben tevreden over de vgz

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Rriet van leeuwen

    VGZ is voor mij al jaren een goede zorgverzekering, zonder problemen worden diversen zonder gezeur vergoed, en dat is natuurlijk ook erg belangrijk.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    5
  • MM. Grandia

    Scherpe premie, deskundig en snel is alles geregeld. Als ik weer een keuze zou maken is de keuze snel gemaakt.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • MM. Grandia

    Ben al jaren lid bij deze zorgverzekering, en het is een uitstekende zorgverzekering. Heel scherp in premie, en de dekking is vergelijkbaar met die van mijn vrouw (FBTO). Als ik nogmaals een keuze zou moeten maken is de keuze snel gemaakt! Als ze allemaal zo waren als de VGZ zag de wereld er heel anders uit….

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Jj.verkuil

    Ik ben zeer tevreden over de behandeling en de afwikkeling vab de zorgaanbieder.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • FFenny

    Niet de goedkoospte verzekeraar, maar wel de verzekeraar met de beste dekkking voor de laagste prijs! Ook de service is gewoon top, je wordt goed en snel geholpen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFeline

    Ik ben opzicht tevreden over VGZ, maar vind de service tegenvallen. Ze helpen ze niet graag (althans zo komt het over) en het sturen je van het kastje naar de muur. Alles moet online geregeld worden en ik snap dat mensen dat vaak niet zien zitten. De declaraties zijn erg onduidelijk en alles wordt samen op een hoop gegooid. Daardoor kan je geen tot moeilijk onderscheidt maken.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    2
    Dekking
    6
  • AAnayan

    goed

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Aanja

    zolang ik me herrinner ben ik bij vgz toen ik trouwde is dat zo gebleven dus al 65 jaar .
    ben altijd goed geholpen .heb het niet makkelijk gehad .na een val van de trap heb ik 4 jaar niet kunnen lopen maar ben echt goed geholpen met aanpasingen vervoer fisio medicijnen .
    en het spreekwoord luid hier vind je wat .daar laat je wat .
    dus ik denk dat ik maar hierblijf .
    weet nu wat ik heb

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Hhelga

    Zit al een aantal jaren bij VGZ. Bevalt me prima. De vergoedingen zouden iets hoger met bijv brillen/contactlenzen, meer verder zijn ze er als je ze nodig heb. Als ze een vraag niet kunnen eantwoorden, bellen ze je binnen 3 werkdagen terug. Nog geen vervelende dingen meegemaakt bij ze.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    8
  • MM.Barten

    Ik heb al jaren VGZ en daar nooit spijt van gehad. Ik heb di9abetes dus moet regelmatig alles voor de insulinepomp hebben ook al is dit meer dan normaal is. Ook pillen die niet snel vergoed worden krijg ik gewoon en eigenlijk al wat ik nodig heb. Afgewezen wordt er maar zelden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • DD.L. Koorn

    Wij zitten al drie jaar bij VGZ en nog nooit problemen gehad met zorgkeuze o.i.d. Nog nooit zelf een rekening gehad die moest betaald worden. Wij zijn zeer tevreden over VGZ en blijven ook volgend jaar weer bij hun met onze zorgverzekering.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • MMien van Gogh

    Ik ben tevreden over VGZ, maar de aanvullende verzekering zou ik graag beter willen zien. Het is een hoop geld extra, maar niet een hoop extra genoeg aanvullingen. Maar VGZ is vertrouwd en service is goed, dus ik blijf!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • Aa van vessem

    ben best tevreden over mijn zorgverzekering met een relatief goede prijs/kwaliteits verhouding

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    7
  • Nnicol

    prima tevreden over de verzekering ooit een andere gehad waar ik minder tevreden over was.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    8
  • LLenie

    een 7,5, online komen bij vgz met een sms niet prettig, ook de facturenmonduidelijk over de medische zorg, en declareren online geeft vaak problemen

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    6
  • AA.Elings

    Altijd perfect geholpen, vriendelijke,kundige mensen. Premie niet verhoogd voor aankomend jaar ! Duidelijke overzichten.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EElly

    Is goedkoop en snelle afhandeling

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Lluciano

    ik ben zeer tevreden met mijn zorgverzekeraar vanwege alle kosten die ik nodig heb voor mijn medicatie van daar dat ik jullie zoo hoog heb gescoord dank jullie wel vgz ik zal ook altijd bij jullie verzekerd blijven mijn helle leven lang

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    8
  • JJ. Tammer

    Goede service. Snelle reacties en verwerking van vragen en vergoedingen. Maatwerk en duidelijk.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWesley

    VGZ staat dicht bij de patient. Je kan altijd in de buurt naar een ziekenhuis.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Hhans mulder

    zeer tevreden over deze zorgverlener.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ww.f.lodewijk

    is wel een van duurdere.
    maar wel goede service.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?