Direct naar

Over VGZ

VGZ hoort samen met Achmea, CZ en Menzis tot de vier grootste zorgverzekeraars van Nederland. De zorgverzekeraar heeft meerdere zorglabels onder zich die zich ieder op hun eigen manier proberen te onderscheiden. Zo is er het label Bewuzt voor jongeren en mensen die relatief weinig zorg hebben, maar ook de zorgverzekeraar UMC die zich met collectieve kortingen richt op mensen die werken in een academisch ziekenhuis.

Uiteraard heeft VGZ zelf ook een breed scala aan basis- en aanvullende zorgverzekeringen tegen een scherpe zorgpremie. De basisverzekering komt in drie varianten: natura selectief, natura en restitutie en is vervolgens uit te breiden met een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen die zijn afgestemd op jouw leeftijd en zorgbehoefte. Naast een goede dekking biedt VGZ ook gratis zorgadvies aan en probeert VGZ te bemiddelen wanneer je op een wachtlijst geplaatst wordt voor behandeling bij een specialist.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023-€ 141,95€ 132,95€ 153,65
2022-€ 132,65€ 126,15€ 142,40
2021-€ 124,45€ 120,90€ 132,20
2020-€ 119,95€ 120,90€ 127,70
2019-€ 120,95€ -€ 126,95
2018-€ 116,20€ -€ 122,20
2017-€ 112,95€ -€ 118,95
2016-€ 107,95€ -€ 113,95
2015-€ 107,95€ -€ 113,95
2014-€ 95,95€ -€ 99,95
2013-€ 107,95€ -€ 111,95
2012-€ 108,25€ -€ 112,25
2011-€ 105,75€ -€ 109,75

Wat vind je van VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


1.738 reviews over VGZ

  • FF Bongaerts

    Het is jammer dat men geen persoonlijk contact kan krijgen bij ons in de buurt. Het gaat tegenwoordig alleen maar via de computer of de telefoon, dit vind ik onpersoonlijk en soms ook lastig.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    9
  • AA W Franken

    Wel een betrouwbare zorgverzekeraar maar ze zijn allemaal zo schreeuwend duur.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    1
  • FF.Th. Buddenberg

    Niet altijd even duidelijk waar kosten worden verhaald. Gebidprothese valt onder de basis verzekering, maar wordt verhaald op de aanvullende Tandartsen Verzekering. Service is goed en een duidelijke website, waarbij je (openstaande) facturen kunt zien. Gespreide betaling van de facturen altijd mogelijk en heb je de keuze in hoeveel termijnen. Zit hier al jaren bij. Niet echte klachten.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    6
  • AArmand

    Eind juli online verzekering afgesloten met extra pakket voor 142 per maand maar omdat ik sinds begin april weer in NL ben ingeschreven moet ik de basis + de extra pakket vanaf april tot september betalen dus eind september meteen een rekening van 800 binnen dit terwijl de boete van geen verzekering hebben iets van 400 is dus als ik paar dagen later de verzekering had afgesloten (4maanden na inschrijving in NL) ze dit helemaal niet hadden mogen berekenen verder ze berekenen niet alleen de basis voor april/mei/jun/jul maar ook de extra pakket die eind jul werd afgesloten word met terug werkende kracht berekend. Telefonisch heb ik dit geprobeerd uitteleggen maar ze laten je niet eens uit praten en de griet bleef me onderbreken en over me heen praten. Juli verzekering afgesloten en pas eind sep de 1e rekening binnen die 2x hoger is dan de boete van rijksoverheid voor geen verzekering hebben :/ mijn verzekering maar meteen opzeggen zodat ik in januari een ander heb

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MM Verbrugge

    mijn ervaring niet zo best al paar maal mail verstuurd over rekeningen die ik graaag per e-mail ontvang.wil dat niet via de telefoon.deze heb ik nodig voor aangifte belasting en voor zelf controle.Er word totaal niet op gereageerd slecht hoor

    Premie
    1

    Zorgkeuze

    Service
    1
  • JJohan Voots

    Heb zelf voor Azivo Zorgverzekeraar gewerkt, onderdeel geworden van DSW. Verschil tussen VGZ die ik ook goed ken en DSW is dat je ondanks de vele regels waar je je als organisatie verschuilen kan iets niet te hoeven te doen , je ook zorg kan verlenen.

    Daarvoor heb je o.a. wachttijdenbemiddeling bij elk zorgverzekeraar, zoals bij de mijn zorgverzekeraar CZ. U heeft deze knop op uw site ook, maar uw afdeling doet daar al 3 jaar niets mee en dat is zorgelijk.

    Het verschil tussen VGZ en DSW is dat zij er wel wat mee doen. Dus iedere zorgverzekerde die komende jaren voor de keuze staat wil ik naar VGZ of blijf ik bij VGZ, raad ik aan DSW en CZ te overwegen.

    Zij beginnen niet met regels afvinken, maar luisteren naar hun klanten en helpen ze waarvoor ze zijn opgericht en bestaansrecht aan ontlenen.

    Wie weet herkend VGZ dat ze denken dat de klanten bestaan door hen, maar VGZ u bestaat echt puur en alleen omdat er klanten zijn en lopen deze weg, bestaat u niet meer of wordt u gedwongen uw dienstverlenging te verbeteren.

    Dit is mijn antwoord op ons telefoongesprek van hedenmorgen.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • TTerrible insurer!!!

    Horrible!!! Absolutely terrible! All declarations are rejected without a good explanation. When you try to call, you wait for 20 minutes, then they say they will look into your case and ask you to stay on the line and after a few minutes, the call timer is off and your call is ended without getting any help! So you waste 30 minutes and get no help, only more frustration. You cannot send an email. Absolutely ridiculously! Even if you get one of their additional/supplementary insurance packages, it does not matter because they will simply keep rejecting any costs that come with very vague reasons why.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    2
  • JJulia

    Terrible insurance with terrible service!

    1. If you want to receive an answer and call to the client service – the conversation time is limited to 30 min. With the waiting time normally it is not enough to receive an answer. So the conversation is just over after 30 min and you have to call again and explain to the new person your question (they never wright down the problem), so everything starts all over. I have spent a lot of time, money and my nerves trying to get an answer.
    2. If you go to any provider which doesn’t have a contract with VGZ – they will reimburse maximum 64% of the invoice no matter what it says in the rules. For some invoices there is no reimbursement at all. They will find any reason NOT to reimburse the invoice. So be very carefull with it!
    3. In most of the additional insurances there is a coverage for a lot of nice things. But not with VGZ 😀 I am paying 22 EUR pre month additionally and don’t get things I would like to have. For example, using of the Tens during giving a birth is insured by all of the other companies, but nor VGZ!

    Think twice if you really want to go with them!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • TT.A.Huissteden

    Ervaring kan ik niet zeggen Ik heb mij aangemeld en weer afgemeld ,wat me niet kan herrinneren Daar ik graag bij u wil blijven .Schrijft u mij weer in ? Ik hoor het wel

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • TTwan Marien

    Ik heb al jaren VGZ, ze hebben een goede service en een goede prijs kwaliteit verhouding, en denken met je mee met je portemonnee.
    De helpdesk hoef je niet lang te wachten voordat ze opnemen, en je wordt snel en vakkundig geholpen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ Travaille

    Zonder meer aan te bevelen , zeker in combinatie met United Consumers.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • SStephanie

    OPLICHTERS! Ik woon na jaren in het buitenland sinds 30 November weer in Nederland, sluit hier een verzekering af, en word vanaf 2 Oktober belast. Ook het opsturen van duidelijk bewijs van de gemeente dat ik pas vanaf 30 November in Nederland woon haalt niks uit. Ze stelen gewoon onterecht 2 maanden aan polisgeld en weigeren nog uit te leggen hoe ze uberhaupt aan de datum van 2 Oktober komen ook! WAT JE OOK DOET, VERZEKER JE NIET HIER !!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • CC.A. de Coo

    Ik heb tot nu toe, alles betaald gekregen wat nodig was.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HHans Huigen

    VGZ is een fijne, betrouwbare zorgverzekeraar, declaraties worden snel afgehandeld, en het telefonisch contact is erg prettig, meedenkend personeel.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KKees

    Snelle afwikkeling, klantvriendelijk en informatief

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BB. Kaaij

    Uitstekende voorwaarden, alles op tijd geregeld. Alleen de premie is wat te hoog. Voor de rest een prima zorgverzekering

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ppala

    ben al meer dan 60 jaar klant bij hun nooit geen problemen gehad

    een goede verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KKarin

    Kreeg hele goede uitleg!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • Mmonique drent

    Doet wat er beloofd wordt

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • JJoke Nieuwenhuijs

    Tot nu toe: TEVREDEN!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    9
  • SSaskia Smits-Santing

    Staan altijd voor je klaar, behulpzaam en vriendelijk.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • BBe

    Adequaat en goed telefonische contacten. Know how en goed geholpen steeds. Denken mee en handelen facturen snel af.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCoby Briggeman-den Hartog

    VGZ is voor mij een prima verzekering, toen ik 2 Jaar geleden een nieuwe knie moest heeft VGZ me heel goed begeleidt. Ik kon naar het ziekenhuis waar ik graag wilde. Ook nu ik mijn aanvullende wilde veranderen, heb ik gebeld ,om geen fouten te maken en hebben ze weer prima advies gegeven. Waarbij ik wil zeggen dat ook aan de telefoon iedereen zeer aardig en geduldig is.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJas Boogert

    prima

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMartha van den Akker

    Ik heb niets dan goede ervaring met deze verzekeraar

    Dekking
    10
  • AA W Franken

    Al een jaren aangesloten bij VGZ, bevalt nog steeds prima

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    3
  • RRina Schalkwijk

    Ben er al jarenlang lid ,heb nog nooit problemen gehad. Zal dus niet snel overstappen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRoland van der waarden

    Goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJL ‘t Hart

    VGZ is een goede zorg verzekeraar die doet wat ze moeten doen en hebben een goede service
    De web site is ook duidelijk en makkelijk met zoeken.
    Ze hebben duidelijke facturen die overzichtelijk zijn.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    5
    Dekking
    6
  • MMeijer

    Prettige verzekeraar, goede premie. Heb niet vaak contact maar wanneer nodig is dat prettig en denkt men met me mee. De app vind ik erg positief. Ik heb goed inzicht in hoe ik ben verzekerd, welke kosten er al zijn geweest maar ook hoe het qua zorgaanbieders zit met een contract etc. Ondanks dat het een grote verzekeraar is, vind ik dat ze het prima doen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHaifaa

    Zeer slechte service! Hebben er weken over gedaan om de ziekenhuiskosten in het buitenland vergoed te krijgen.
    Niks goed over te melden

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MMathijs

    Al jaren verzekerd. Zeer fijne ervaringen, klantenservice altijd makkelijk bereikbaar. Ze zetten zich altijd goed in voor zinnige zorg voor hun cliënten. Niks dan lof voor de innovatieve zorgverzekeraar. De grootste boeven zijn de ziekenhuizen en farmacie.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJolanda van der Pol

    Ik vindt het erg fijn dat er voor mensen met een laag inkomen het Gemeente pakket bestaat. Geen stress / zorgen over de eigen bijdragen omdat dit bedrag is verwerkt in deze kosten. De Vgz heeft een hele fijne, altijd goed werkende app die ik zelf kan hanteren zonder hulp/ begeleiding. De declaraties verlopen via de app erg goed en worden snel afgehandeld/ vergoed. Ik heb een totale overzicht over mijn tegoed & vergoeding. Ook de klantenservice is altijd erg behulpzaam en meedenkend. Ik ben al vele jaren een tevreden klant 🙂

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EErik I M Fleuren

    Ze betalen erg snel de voorgeschoten rekeningen uit. Wat ik wel slecht vindt is dat ze werken met een zorgplafond, waardoor je risico loopt bij je zorgverlener aan het einde van het jaar niet behandeld kunt worden!
    Jammer genoeg ook geen keuze pakket (een soort cafetaria systeem) mogelijk bij de aanvullende verzekering, waarmee je kunt kiezen voor die zaken die je wenst te verzekeren met bijbehorende premie.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    7
  • JJ. Beerens

    Voorgeschoten facturen worden snel vergoed.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • DDanielle

    Over het algemeen ben ik tevreden. Ik ben al jaren klant. Ik gebruik weinig tot niet van alle mogelijkheden. Maar wat ik in het verleden nodig had ging goed en snel. Je kn alles in de app regelen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • NNel van Buren

    Goede eerlijke verzekering ,niet de goedkoopste maar geen verassingen achteraf ,heel transparant in wat wel en niet vergoed word.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAngelique

    Goede verzekering

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • RR.van Wanrooij

    Nog nooit ergens een probleem ondervonden met deze verzekeraar. Erg prettig als je wat ouder wordt en meer zorg nodig hebt.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • SSjef De Wildt

    Ben niet tevreden over Vgz administratie klopt nooit en de behandeling van klachten laat te wensen over.
    Weinig service zijn alleen op je geld uit
    Als ik kon vertrek ik vandaag nog maar ze houden je in de greep met achterstand van premies wat niet terecht is doordat de administratie niet op orde is.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • JJeannette Coret

    Zeer goede ervaring. 2x een nieuwe heup, in Benidorm Spanje: prijs retour ticket Schiphol-Alicante, opgehaald door busje ziekenhuis, samen op kamer Nederlandse vrouw, chirurg Nederlander. 24 uur IC, daarna 5 dagen ziekenhuis, goede verzorging, zeer hygiënisch, ronde torens, niet van afdeling af, ziekenhuis-pyama,goed eten, keuze-menu, elke dag fysiotherapie,
    Met ambulance naar zeer goed zorghotel Patricia voor 3 weken! Elke dag word je gedoucht, ingesmeerd, en aangekleed, verpleegster komt trombose-prik doen, en eigen medicijnen brengen. Zeer goed, keuzerijk eten 3x daags. Grote kamer met balkon, koelkast, TV, badkamer en waterkoker. Fruitmand, Danone yoghurtjes. Gezellige ontspaningskamer met koffie-zetapparaat, thee, wijn, frisdrank, cake en koekjes. Nederlandse krant en spellen. Met bus in rolstoel gezellig naar markt en terrasjes aan boulevard!
    1 uur fysiotherapie elke dag, behalve zondag, daarna modderplak op pijnlijkste plek met warmtelamp erboven. Met busje in rolstoel op controle ziekenhuis met begeleiding. Na verwijdering hechtingen, oefeningen in verwarmd zwembad met fysiotherapeute. Na 3 weken met busje terug gebracht naar vliegveld Alicante, wordt koffie voor je gehaald, toiletbezoek voor je in vliegtuig gaat, goede plaats voorin vliegtuig ……..en dan weer op Schiphol……een ellende!
    En dat verzorgt VGZ voor je en dat is binnen een week geregeld, en weet je wanneer je vertrekt en het ziekenhuis in Benidorm verzorgt de tickets en die betaal je daar. Mijn oudste dochter is 5 dgn overgekomen naar hotel, kreeg dus 2 persoonsnamen! Kosten €30 per dag inclusief alles, ook het mooie weer, dus lekker oefenen buiten met rollator op enorm terras met prachtig uitzicht, gezellige comfortabele zitjes en kontakt met iedereen. Je kosten zijn alleen de vliegtickets!!! GEWELDIG VGZ!!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPeter Eijkelkamp

    Goed overzichtelijke website.
    Vooral tevreden over app en het declaratie systeem. Goed gebruikgemaakt van de technische mogelijkheden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AA.M. Pijnenburg Sprangers

    Mijn ervaring met VGZ is prima. Gelukkig heb ik ze nog niet vaak nodig gehad. De ingediende declaraties worden altijd snel verwerkt.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • MMelanie

    Goede verzekering met goede voorwaarden. Nooit problemen mee gehad. Prima service! Voor vragen kun je hier altijd terecht. Alles staat duidelijk beschreven op de site. Een zeer tevreden klant die al jaren hier verzekerd is zeker geen klachten over.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • NN fongsuwan

    Goed en snel regelen via de app

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SSnezana Vuckovic

    VGZ is beste zorgverzekeraar in Nederland. Ik heb allees in oorde bij die verzekeraar!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ a Peters

    als je een declaratie indient dan staat hij binnen 2 dagen op je rekening en je kunt uit alle ziekenhuizen kiezen hij is dan misschien niet de goed koopste maar wel de beste en snelste

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AA.J.Loontjens

    Redelijke ervaringen .Snel met uitbetalen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    9
  • MMujde Unver

    Wat je zorg ook is, ze hebben altijd tijd voor je. Als je zorgvraag specifiek is, en je hebt er hulp bij nodig, dan zorgen ze zelfs dat er een vaat peraoon mee bezig gaat. Ze nemen de tijd en vertellen duidelijk wat ze voor je kunnen doen.
    De basisverzekering is voor iedereen betaalbaar, en de aanvullende keuzes zoals tandarts en bril zijn goed geregeld.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • Mmevrouw J. Deuning

    Ik ben al weer een aantal jaren bij VGZ. Via een collectief valt het premiebedrag mee. Ik krijg nl korting en de korting wordt voor mij bewaard tot ik het nodig heb. Dat is toch meegenomen. Als ik een vraag of probleem heb n.a.v. een zorgvraag is een telefoontje genoeg. Het wordt door VGZ opgelost. Ze nemen de tijd voor je. Ze leggen het desnoods een paar keer uit als je hen niet goed begrijpt. Ja ik kan wel zeggen: Ik ben tevreden ! Ik heb geen 10 sterren kunnen geven, omdat als ik me niet aan gesloten heb bij het collectief de premie niet kan betalen en ook de zorg van VGZ niet kan afnemen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9

Kan het goedkoper?