Direct naar

Over VGZ

VGZ hoort samen met Achmea, CZ en Menzis tot de vier grootste zorgverzekeraars van Nederland. De zorgverzekeraar heeft meerdere zorglabels onder zich die zich ieder op hun eigen manier proberen te onderscheiden. Zo is er het label Bewuzt voor jongeren en mensen die relatief weinig zorg hebben, maar ook de zorgverzekeraar UMC die zich met collectieve kortingen richt op mensen die werken in een academisch ziekenhuis.

Uiteraard heeft VGZ zelf ook een breed scala aan basis- en aanvullende zorgverzekeringen tegen een scherpe zorgpremie. De basisverzekering komt in drie varianten: natura selectief, natura en restitutie en is vervolgens uit te breiden met een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen die zijn afgestemd op jouw leeftijd en zorgbehoefte. Naast een goede dekking biedt VGZ ook gratis zorgadvies aan en probeert VGZ te bemiddelen wanneer je op een wachtlijst geplaatst wordt voor behandeling bij een specialist.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2021€ 132,20€ 124,45€ 120,90-
2020€ 127,70€ 119,95€ 120,90-
2019€ 126,95€ 120,95-
2018€ 122,20€ 116,20-
2017€ 118,95€ 112,95€ 104,95-
2016€ 113,95€ 107,95€ 99,95-
2015€ 113,95€ 107,95€ 95,95-
2014€ 99,95€ 95,95€ 91,95-
2013€ 111,95€ 107,95-
2012€ 112,25€ 108,25-
2011€ 109,75€ 105,75-

Wat vind je van VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


1.548 reviews over VGZ

  • MMeivogel

    Daar ik weinig van de verzekeraar van doen heb is het moeilijk om er iets van te zegen .
    Het enige wat er van te zegen is dat als ik naar de saite ga om mijn rekeningen te bekijken
    daar heb ik veel moeite mee om er uit te komen hoe het nauw werkelijk zit

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    6
  • PP.h. Van der Stokker

    Niet altijd de goede voorlichting via telefoon

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    8
  • GGina

    Hele snelle afhandeling van declaraties.
    Makkelijke overzichtelijke app waar je al je zorgkosten in de gaten kan houden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CC. Nouwens

    Deze zorgverzekeraar geeft je persoonlijke begeleiding als je niet weet welke zorgaanbieder voor jouw het beste is. De medewerkers weten je op een correcte en goede manier te woord te staan.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • RRenate Willems

    Ben al bij VGZ sinds kinds af aan Ze zijn dan ook echt met je begaan klop je er aan ☯️☺️☯️ vandaar het lange bestaan ☺️

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJoan

    Ik hoef gelukkig niet heel veel gebruik te maken van mijn zorgverzekering. Maar de hulp die ik ondervind als het wel nodig is, is goed. Daarnaast is de app duidelijk en overzichtelijk en kun je tegenwoordig zo goed als alles regelen vanaf je mobiel.

    In kort: ik ben tevreden

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • LL van Bekkum

    Rekeningen zonder probleem uitbetaald.
    Premie wel hoog

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MM Bekkers

    Ik ben al heel lang verzekerd bij het VGZ en heb nooit problemen ondervonden.
    Mijn man mankeert van alles en bij VGZ wordt heel veel vergoed.
    Als ik vragen heb wordt ik altijd uitgebreid en professioneel te woord gestaan, enige nadeel is dat de wachttijd ooit lang is maar dat komt omdat ze alle tijd voor je nemen om je vraag goed te beantwoorden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Aanneje

    Wat een fijne , duidelijke verzekeraar is dit. Declaratie binnen een week uitbetaald, terwijl je naar weinig dingen hoeft te declareren. Ik ben heel blij dat voor deze verzekering gekozen heb!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRon

    Prima

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SSaskia

    In de meeste gevallen wordt je goed ter woord gestaan en geholpen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • Ww a van esch

    is een goede zorgverzekering. altijd netjes de vragen beantwoorden die ik stel en goed uitgelegd als ik een vraag heb.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Ccatrien

    Gelukkig heb ik weinig ervaring omdat ik inherent gezond ben. Maar die paar keren dat ik contact met de VGZ heb gehad werd ik altijd netjes behandeld en kreeg snel antwoord.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AAsween Sahadewlall

    Vindt Vgz best een prijzige zorgverzekeraar.
    Denk ook dat ik dit jaar zal overstappen naar een andere zorgverzekeraar.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • HHelen

    Te dure premie voor wat je terug krijgt

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    4
  • WWolter

    Helaas word er weinig dingen die ik nodig heb vergoed en ja eigen bijdrage is veels te hoog en ook de premie kan best veel lager

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    3

    Service
    6
    Dekking
    1
  • PPia

    uitbetalingen van declaraties vlot, communicatie matig tot slecht

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    6
  • JJohn Maas

    Elk jaar duurder en steeds minder zorg

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    4
  • CCor Sluijk

    Zoals iedere verzekeraar zijn ze wel goed. Maar het is een hoge maandlast, volledige duidelijkheid in normaal Nederlands is er niet. Ik begrijp dat zorg geld kost, en mijn bijdrage moet doen, eigen risico begrijp ik ook. Maar de verwerking hiervan niet altijd. Zoals mijn vriendin die uit Mexico komt, haar aangemeld en de kosten hiervoor gewoon betaald, eerste rekening mag ik 100% betalen!! Die vond ik op zijn minst ZEER teleurstellend.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • Jjos verhoeven

    Deze zorgverzekeraar heeft ons al jaren voorbeeldig behandeld . natuurlijk is deze niet altijd de meest
    voordelige maar stabiliteit is voor ons belangrijker.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RRinus van eijk

    Heel goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRenate Willems

    Ben al van kinds af aan bij VGZ zorgverzekering en ik heb eigenlijk nooit aan een overstap gedacht .

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • NNicol De Leeuw Hendriks

    Prima verzekering zeer duidelijk en eerlijk.
    Al jaren tevreden klant bij hun.
    Geen nonsens.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHerman Burgers

    Gaat perfect, nooit geen problemen, aanrader.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • CC.

    Ze zijn niet benaderbaar via mail, alleen bellen of post. Maar voor iemand met spraakproblemen en niet meer kunnen schrijven is communicatie erg lastig.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    4
  • JJacco

    Ik heb goede ervaringen met VGZ, nooit gedoe over declaraties. Zelfs niet met (deels) handgeschreven declaraties uit Frankrijk nadat mijn vrouw een botbreuk had opgelopen tijdens onze vakantie.

    Tip voor VGZ: onderscheid je door te helpen bij de keuze of en welke aanvullende verzekeringen handig zijn. Ook voor het eigen risico. Bijvoorbeeld door terug te kijken naar de declaraties van de afgelopen jaren.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    6
  • OOzlem guclu

    Fijne service ! Klachten worden snel in behandeling genomen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    2
  • TTherese

    Ik ben zeer tevreden. ze denken goed mee wanneer het nodig is en altijd vriendelijk. Ook zijn ze heel goed bereikbaar

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • Cc.a pronk van duin

    tot aan dit jaar een perfecte verzekering maar vanwege enkele zorg vragen met veel problemen denk ik er erg goed over na om naar een andere verzekering overste stappen
    ik ben namelijk al heel wat jaren bij jullie verzekerd maar dit jaar spant wel de kroon omdatbik aan mijn gezondheid alles doe om zo min mogelijk bij jullie aan te kloppen en dan omdat jullie niet gecontacteerd zijn met degene waar ik de gli bij volg om gezonder te gaan leven zoveel problemen maakt en het niet vergoed dus mij een hoop geld gaat kosten wat ik er tot nu toe nog steeds zelf heb betaald terwijl dit landelijk is opgenomen om te doen voor iedereen
    ik vind het jammer dat ik er nu zo over moet praten maar wacht jullie nieuwe premie af anders stapnik in januari zeker over naar een andere verzekering

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    4
    Dekking
    8
  • KKyra

    Zeer slecht bereikbaar en als je dan een medewerker aan de lijn krijgt dan weten ze vaak het juiste antwoord niet te vertellen waardoor je weer terug moet bellen of correcties worden niet juist doorgevoerd. Bereikbaarheid per telefoon is echt slecht en dat is tegelijkertijd de enige optie waarop je ze kan bereiken. Zegt waarschijnlijk al genoeg over de manier waarop ze werken, totaal niet klantgericht.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • AAnne

    Ik ben nog nooit zo slecht te woord gestaan als bij de VGZ. Ik werd keer op keer niet teruggebeld terwijl mij dat wel werd beloofd. Op een gegeven moment (toen ik voor de zoveelste keer had teruggebeld Overveen ingediende factuur) werd de verbinding verbroken. Toen ik niet werd terug gebeld en ik zelf maar weer belde werd ik zeer lelijk te woord gestaan, ik moest maar even geduld hebben. Hoewel er voordat je een werknemer aan de telefoon krijgt altijd via een automatisch bericht te horen krijgt dat het gesprek wordt opgenomen voor trainingsdoeleinden was dat bij dit gesprek heel toevallig niet gebeurd. Ik heb een klacht ingediend. Ik kreeg hier ook weer heel laat een medewerker voor aan de telefoon. Hij was duidelijk niet geïnteresseerd in mijn klacht en bood wel een bloemetje aan voor het ongemak. Dit bloemetje heb ik nooit ontvangen. Ik ben overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Schandalige service!!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    4
  • MMiranda

    Als je over iets belt, geven ze slechte informatie. Ik heb een gemeentepakket voor mijn zoon bij VGZ afgesloten toen hij vorig jaar 18 werd. Hij is verstandelijk beperkt en ik dacht ik laat gelijk het eigen risico meebetalen. Omdat we niet veel geld hebben en niet voor onverwachte kosten willen komen te staan. Een mevrouw van Stichting Mee, was daarbij, omdat er nogal wat op je afkomt als je zoon verstandelijk beperkt is en volwassen wordt. Ik had tegen haar gezegd wat ik wilde. Op de website had ik gelezen, verbruik je het eigen risico niet, dan krijg je het geld terug. Hij is niet veel ziek dus ik dacht, als er verder niks gebeurt kan ik iets leuks voor hem kopen van het geld wat hij dan terug zou krijgen. Maar wat blijkt nu ze hebben twee verzekeringen bij VGZ en bij de verzekering die ik afgesloten heb voor mijn zoon, is hij dus blijkbaar extra verzekerd en krijgt hij dat geld dus helemaal niet terug. Daar is toen wij daar over belde helemaal niks over gezegd. Anders had ik hem op deze manier niet verzekerd. Waarom zou ik, hij is dan wel geestelijk beperkt maar verder lichamelijk gezond. Dat had de persoon die wij toen aan de lijn hadden ook kunnen zien in de computer. Op facebook zegt VGZ dat ik me vergist heb in twee verzekeringen. Maar ik wist helemaal niet dat er een tweede verzekering was. Als je dat niet verteld wordt hoe moet je dat dan weten. Ze schuiven het aan de kant, alsof ik de dommerik ben. Ze denken helemaal niet met je mee, zijn star en willen dat geld gewoon niet terug geven, heb ik van die mevrouw van facebook begrepen. voor ons is dat een hoop geld. Ook kan ik het niet stopzetten, want ja dat kan volgend jaar pas. Dus is hij dit jaar nog een keer zoveel geld kwijt, tenzij hij ziek wordt natuurlijk. Maar met dit gemeentepakket zijn we gewoon stukken duurder uit i.p.v. goedkoper en betaald hij 160 euro per maand. Ik dacht het goed gedaan te hebben voor mijn zoon, niet dus. Ach ja ze denken zo mee met mensen die minder geld hebben. Ik ben er echt zo verdrietig maar ook boos over. Want mijn zoon had zo graag een trampoline gewild en was superblij toen ik vertelde dat hij dit jaar zijn eigen risico zou terug krijgen. Maar nee, ik heb volgens VGZ een fout gemaakt, ik voel me nu ook nog eens schuldig naar mijn zoon toe, want het is mijn fout volgens VGZ, ik heb nog nooit zo’n rottige starre maatschappij meegemaakt. Meeleven met cliënten, ach nee joh, trap er niet in mensen. Als je bij VGZ een fout maakt, ben je het haasje.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • KKeziban

    Slechtste verzekeringsmaatschappij ooit!!!!

    Ze doen moeilijk met machtigingen geven. Slechte bereikbaarheid, geen kennis. Langere wachttijden dan het is aangegeven doordat ze zogenaamd weinig personeel hebben. Medische adviseur weet volgens mij niks over bepaalde zorg. Ze zijn zeker niet klantgericht heel erg jammer dit ik betaal zoveel aan ze en al jaren bij ze verzekerd. Voortaan geen vgz meer.

  • NNadine

    Vage voorwaarden als je het op zoekt, telefoon is een lange wachttijd en steeds een andere uitleg waarom het niet wordt terugbetaald. Verschillende medicijnen moeten wisselen , wat geen goede uitwerking had. Maar helaas, oude worden evengoed niet vergoed.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    4
    • RRubye

      Rubye fußball trikots für herren online kaufenbei breuninger finden sie eine große auswahl
      von trikots und attraktiver artikel Fußballtrikots Kinder.
      JadeE

    • JJustina

      Justina manchester united-manager ole gunnar solskjær har fått nye billige
      fotballdrakter, nedslående nyheterstjernestopper harry liverpool bekrefter ny draktleverandørfra og
      med Rubin

  • NNr Husky70

    Volgens het antwoordapparaat van VGZ is hun telefonische klantenservice open doordeweeks van 8 tot 20u en op zaterdag van 9 tot 13u. Ben deze zaterdag al bijna een uur na 9 u aan het bellen maar het bandje zegt “we zijn nu gesloten” om vervolgens bovenstaande tijden door te geven. En dat alles omdat ik ze moet vertellen dat ze een stomme fout gemaakt hebben. Blij dat ik weg ben bij ze…

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    4
    Dekking
    10
  • WWalid Khoshdel

    slechte service en duur

  • AAad

    Zeer slechte ervaring met afhandeling van declaraties en machtigingen. Klanten servies niet behulpzaam en staat niet voor de klant. Ik ben blij op tijd naar andere afgestapt. Vgz nooit meer

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • LLeander Voots

    Vreselijk, al 2 jaar bezig met zorg zoeken die ik nodig heb, ze doen er NIKS AAN!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • Ppiet

    hoge premie, telefonisch niet bereikbaar, blijvende onduidelijkheid over mijn betalingen.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    2
  • PPauline

    Pas op voor VGZ! Je denkt dat de therapeut vergoedt wordt uit je aanvullende verzekering maar dit weigeren ze. Hun reden; we vergoeden eerst vanuit de basisverzekering, als je nog een bedrag eigen risico hebt staan moet je de behandelingen zelf betalen. Ze gebruiken dus niet je aanvullende verzekering. Dit vind ik dus misleiding. Volgens hun niet want het staat in hun voorwaarden. Zelfs de therapeut was verbaasd! Gelijk overgestapt naar CZ. Zij vergoeden wel gelijk vanuit aanvullende verzekering want daar betaal je voor! Daarnaast zijn ze lastig te bereiken en is de welwillendheid ver te zoeken. Kortom; je betaald voor aanvullende maar je krijgt GEEN vergoeding. Pas als je eigen risico op is, pas als er vergoedt is vanuit je basis, DAN pas willen ze je aa vullende verzekering aanspreken. Dit kost je erg veel geld!! Want begin al bij de fysio en ergotherapeut.
    Bij CZ krijg je heel makkelijk iemand aan de lijn, die alles precies weet en het ook nog schriftelijk bevestigd. VGZ is een zeer nare ervaring geweest! Voor mij nooit meer!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • JJulie

    Slechtste zorgverzekering ooit!

    Vanaf september een betalingsregeling geprobeerd af te sluiten, steeds werd mij via de telefoon gezegd dat dit in orde was. Aan het einde van de maand zag ik weer dat dit niet van mijn rekening was afgeschreven. Toen ik weer opnieuw belde om dit af te sluiten zei de werknemer dat dit niet mogelijk was, na aandringen de betalingsregeling kunnen regelen waar na ik er van uit ging dat het in oktober wel zou worden afgeschreven.. Maar nee ook weer niet.
    Uiteindelijk een factuur gevraagd om het in 1 keer te betalen, waardoor ik de hele maand maar 50 euro heb overgehouden i.p.v 100 euro!!!!!!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • Ccb.dkl

    Goede verzekering! mooie site waar gegevens goed vindbaar zijn. Makkelijk declaraties invoeren en worden snel behandeld. Voor vragen kan je er terecht en wordt je goed geholpen. Kortom niets aan te merken.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • GGaby

    Ik zit al zo lang ik me kan heugen bij VGZ. Nooit problemen mee gehad en doen niet moeilijk met vergoedingen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJoseleene Barrero Puerto

    Goede service en hoge klantvriendelijkheid.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • IIngrid

    Dit jaar de overstap gemaakt naar VGZ. Tot op heden gaat het prima, maar toch ga ik VGZ niet opnieuw kiezen. Want ondanks de lage premie heb ik moeite met hun nee op aanvragen van revalidatie op dit moment, heb zelf ook langdurige revalidatie nodig gehad dus vind dat een reden tot een andere keuze dit jaar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • MMiranda

    Ik mag bij vgz voor de alternatieve zorg 300 euro besteden. Leuk zou je denken, maar VGZ bepaald dus hoeveel je per dag mag uitgeven. Dat is 45 euro. Zijn de kosten hoger dan moet je het zelf bijleggen. Ze vergeten alleen als je door ziekte een uitkering hebt, geld iets is wat je niet veel hebt. Het is dus vaak niet op te brengen is om geld bij te leggen. Ik vind het dus echt belachelijk dat VGZ bepaald hoe je die 300 euro mag besteden, omdat de een of andere hoge pief heeft besloten dat het zo moet, kan ik daarom niet naar de alternatieve zorg van mijn eigen keuze. Te gek voor woorden vind ik dat.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    4
    Dekking
    4
  • JJoyce Luiten

    Goede dekking aanvullende verzekering.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Jjohn dalhuijsen

    het is een goede verzekering maar alles opgeteld ben je een hoop geld kwijt.zeker met een paar gezinsleden en maak je geen gebruik van de fisio betaal je het toch allemaal voor niets in de extra paketten 1 2 en 3

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • II vanderbroeck

    Ik blijf bij deze verzekering omdat met mijn gezondheid overstappen heel moeilijk is.
    Ik krijg 9 van de 10 keer een verkeerd antwoord op vragen die je stelt aan de klanten service.
    Erg vervelend en dit kan en moet beter want het heeft vaak behoorlijk gevolgen. Ik moet ondanks een heel uitgebreid pakt veel dingen bijbetalen of zelf betalen. Dit loopt per jaar behoorlijk op. En ik heb een vrijekeus verzekering. Ondanks dat kan ik bijna niet bij ongecontracteerde zorgaanbieders terecht omdat de eigenbijdragen zo hoog wordt dat ik het niet kan betalen. En van thuiszorg krijg je minder uren terwijl er geen andere mogelijkheden waren. Zelfs het VGZ vond zelf geen andere oplossing.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    4

    Service
    4
    Dekking
    4
    • VVia de chat vragen stellen en daar screenshots van maken en dan klacht indienen, zo alles vergoed gekregen wat hun fout deden

      @I vanderbroeck

  • MMatthijs

    Alleen bij voorgeschreven medicijnen wordt bij de apotheek nogal eens een ander merk medicijn geleverd. Verder geen enkel probleem. Keuze ziekenhuis: nog geen problemen gehad. Fysio : nog geen problemen gehad. Second opinion: : nog geen problemen gehad. en ga zo maar door.
    Kortom voor ons een prima keus!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10

Kan het goedkoper?