Direct naar

Kenmerken

  • Een zorgverzekering van Menzis
  • Module met 4 premium gezondheidapps
  • Bellen is niet mogelijk, chatten wel

Over Vink Vink Menzis

Vink Vink is onderdeel van Menzis. Het label richt zich op verzekerden die hun zorgverzekering goed, maar snel geregeld willen hebben, zonder al te veel gedoe. Oftewel: eenvoudig afsluiten en overstappen, zodat je snel weer door kunt.

VinkVink heeft drie aanvullende verzekeringen. De eerste heeft een dekking voor buitenlandzorg en tandongevallen. De tweede, genaamd ‘bundel’ heeft een ongevallenverzekering voor fysiotherapie, mondzorg en het buitenland. Daarnaast krijg je met ‘bundel’ toegang tot de premium gezondheidsapps: Sworkit, Fabulous, Headspace en de FysioZelfCheck.

De laatste aanvullende verzekering biedt een dekking voor tandheelkundige zorg.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023---€ 125,00
2022---€ 111,00

Wat vind je van Vink Vink Menzis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


124 reviews over Vink Vink Menzis

  • CCaroline

    Sinds 2022 heb ik een zorgverzekering bij VinkVink. Voor 2023 wilde ik mijn zorgpas inzien maar kom er achter dat en de app en de website niet werkt (kon geen connectie met de server maken, terwijl het internet het gewoon doet). Op de website kreeg ik een melding (via verschillende browsers!) dat de website temporarily down was of ERR_CONNECTION_RESET. Ik heb op mobiel en tablet het netwerk gereset (beide android), ik heb proxy server & vpn connecties disabled, de cache geleegd, verschillende browsers geprobeerd, antivirus uitgezet en incognito modus geprobeerd, maar het probleem was niet opgelost. Eindelijk heb ik na het resetten van het netwerk, de mobiel opnieuw opgestart, de VPN aan gezet en de website in een private tab geopend. Toen deed de website het eindelijk. Alleen inloggen met Digid gaat niet via de private tab dus kies voor de optie om Digid op een ander device te openen. Hopelijk helpt dit als workaround voor mensen met hetzelfde probleem.

    • CCaroline

      Om vervolgens op de website uit te vinden dat de zorgpas 2023 alleen op de app is in te zien. En die doet het juist niet! Help.

    • VVinkVink

      @Caroline wat fijn dat het je uiteindelijk gelukt is om de website te bereiken. Wel gek en vooral onhandig dat het nog steeds niet lukt om in te loggen in de app. Had je de app ook al eens opnieuw geïnstalleerd? En krijg je dan nog steeds een foutmelding? Dan raad ik je aan om een chat te starten via onze website. We kijken graag samen met jou hoe we dit op kunnen lossen zodat ook jij van onze app gebruik kunt maken. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

  • Hhans klinkert

    Ik dacht over te gaan naar Vink Vink in december 2022, maar omdat ik geen contact kon krijgen via telefoon, e-mail en zelfs chatten was een puinhoop, je krijgt geen antwoord op mijn vraag. Ik ben dus geen klant meer van Vink Vink. Stort onmiddellijk de 250 euro terug wat jullie op 13 januari 2023 hebben geïncasseerd via mijn ABN bank

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • VVinkVink

      @hans klinkert Jammer dat je je hebt bedacht en geen klant meer bent. Natuurlijk wil je graag de teveel betaalde bedragen terug ontvangen. Voor de status hiervan raad ik je aan om contact op te nemen met onze Klantenservice. Dit kan door een chat te starten via onze website. Hartelijke groet, Marcelle VinkVink

  • KKar

    Inderdaad, inloggen lukt niet heb van alles geprobeerd. Hoe kan ik jullie mailen? Dit kan echt niet!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • VVinkVink

      @Kar goed dat je dit meldt. Er is op dit moment inderdaad een probleem wat betreft het inloggen in de app. Met de nieuwe release die gepland staat voor deze maand moet dit opgelost zijn. Kies tot die tijd bij inloggen via de DigiD app voor ‘Nee’. Je logt dan via de browser in. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

    • VVinkVink

      @Kar goed dat je dit meldt. Er is op dit moment inderdaad een probleem wat betreft het inloggen in de app. Met de nieuwe release die gepland staat voor deze maand moet dit opgelost zijn. Kies tot die tijd bij inloggen via de DigiD app voor ‘Nee’. Je logt dan via de browser in. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

  • CC.J.Welsink

    Heb een nieuwe verzekering afgesloten begin december 2022, app geïnstalleerd, geen inlog, werkt niet, inloggen via website, werkt niet, allebei via DigiD, bestaan jullie wel???

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Dekking
    6
    • VVinkVink

      @C.J.Welsink balen dat het niet lukt om in te loggen. Wat de app betreft is dit probleem bekend. Met de nieuwe release die voor deze maand gepland staat moet het probleem opgelost zijn. Kies tot die tijd bij inloggen via de DigiD app voor ‘Nee’ om in te loggen via de browser. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

  • TToon

    Mensen denk goed na! De chat is kompleet uitgehold je krijgt een bot en als je eenmaal door komt tot een medewerker beginnen ze gelijkt met hun voorwaardes te schermen, en arrogant en moeilijk te doen. Dit is natuurlijk een top service als je net te horen hebt gekregen dat je kanker hebt. Het zijn een stelletje ordinaire personen daar.

    Maar goed door jullie optimale service heb ik besloten na een jaar vink er een punt achter te zetten. En ben weer terug naar het CZ waar ze je wel normaal behandelen en eerst eens kijken wat ze WEL voor je kunnen doen al is het maar met woorden of een luisterend oor. i.p.v direct zich achter hun regeltjes verstoppen.

    Ik hoef van jullie ook geen sorry voor de vervelende ervaring ect.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    2
    • VVinkVink

      @Toon wat een heftige periode maak je op dit moment door. Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat. VinkVink is een online verzekering en ik kan me voorstellen dat dit nu niet de beste keuze is voor jou. Ik wens jou in ieder geval een fijne jaarwisseling en veel beterschap en kracht voor 2023. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

  • SSmaksh

    I am really in dire sitatuion, i cannot see the chat option and thus cannot cancel the premium, its really bad as there is not even an email to get in contact with , please help me get in contct with the provider as well as get me the chat option available

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • SShannon

      @Smaksh
      Good you are asking for help. I will send you the link for the chat option. You can see the chat button on the right side down the page. Sometimes it will help to try it in an other browser:

      It can be busy at the moment, you can also try to reach us tommorow from 9.00 till 17.00.

      Hope this will help you out!

  • PPeter

    Zeer tevreden over de lage prijs voor ons 2. Handige bundel met goede apps en tandongelukje kostendekking. Chatfunctie moet toegankelijker.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    10
  • KKJ

    Als je dan eindelijk de chatfunctie op de website vindt om af te zeggen, chat je met een bot.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    1
    • SShannon

      @KJ Wat jammer dat je niet tevreden bent met onze dienstverlening. Het klopt dat wij geloven in digitale dienstverlening waarbij alleen contact via de chat mogelijk is. Het is daarbij zeker ook mogelijk om met een medewerker te chatten.

      Met vriendelijke groet,
      Shannon – Vink Vink

  • RRichard

    Fijne ervaringen tot dusver. chat werkt goed.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
    • SSmaksh Mahajan

      @Richard hello, where did you find the chat button, i cannot find it and i need to cancel my insurance , please help me

  • TTinus

    Vink Vink. Wat kan ik erover zeggen behalve dat het een waardeloze verzekeraar is. Voor elke vergoeding hebben ze wel kleine lettertjes in één van de vele bijlagen die natuurlijk nooit iemand krijgt zodat ze altijd wel een k*tsmoesje hebben om maar niet te hoeven betalen. bereikbaar zijn ze slecht en alleen online, wanneer je iets met geld te maken hebt dan bellen ze je opeens wel, maar terugbellen kan niet.

    Als je alleen voor de centen gaat dan moet je hopen dat je nooit iets aan de hand krijgt, want betalen doen ze niet. Er zijn ook goedkopere, dus vinkvink kan de vinkent***ng krijgen.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    4

    Service
    3
    • VVinkVink

      @Tinus ik lees dat je niet zo’n goede ervaring hebt met ons. Wat jammer! Wanneer je kosten declareert en aan de voorwaarden voor vergoeding voldoet heb je recht op een vergoeding. De voorwaarden sturen we inderdaad niet toe, maar deze zijn wel beschikbaar via onze website.

      Vriendelijke groet,
      Marcelle VinkVink

    • VVinkVink

      @Tinus ik lees dat je niet zo’n goede ervaring hebt met ons. Wat jammer! Waneer je kosten declareert en aan de voorwaarden voor vergoeding voldoet heb je recht op een vergoeding. De voorwaarden sturen we inderdaad niet toe, maar deze zijn wel beschikbaar via onze website. Je vindt ze op de contactpagina via de veelgestelde vragen. Heb je vragen over een vergoeding? Start dan gerust een chat via onze website, we staan je graag te woord.

      Vriendelijke groet,
      Marcelle VinkVink

  • HHelena van der Wurf

    Ik heb me foutief aangemeld bij vink vink maar kom erachter dat het helemaal geen restitutiepolis is. Nu wil ik al binnen 3 uur weer opzeggen, maar de chat werkt gewoon niet!waarom kan ik niet mailen of bellen?? Dan moet ik 2 weken wachten en hebben jullie veel werk voor niks, want ik MOET toch opzeggen. De chat wil al de hele dag niet werken! Grrrr. Dat is dus geen fijne service. Groet H C van der Wurf 05-01-1958 dus graag mijn aanmelding zsm deleten thnx!!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    6
    • VVinkVink

      @Helena van der Wurf Wat vervelend dat je problemen hebt om contact met ons op te nemen. Als je je polis wilt annuleren kan je dat in de chat aangeven. Als er even geen collega beschikbaar is kan je in de wachtrij komen. Hopelijk lukt het je binnenkort om contact te krijgen. Hartelijke groet, Anne – VinkVink

    • HHelena van der Wurf

      Er is niet “even” maar de hele dag geen chat mogelijk met vink vink. Ik raak hier zeer gefrustreerd over, want vertrek zondag naar het buitenland. Als jullie niet bereikbaar zijn, kan ik ook niet annuleren, dus bij deze ziet u hierboven al mijn gegevens en kunt u daarmee annuleren.
      Ik moet helaas een klacht indienen als u de chat niet beter organiseert. Ik lees teveel klachten over een onbereikbare chat. Dat is een zeer slechte service en stelen van tijd van mensen. Ben nu al bezig sinds gisteren en kom NOOIT in de chat, zelfs niet op een wachtlijst!!

  • Ssanne

    Goedkoopste combinatie zorgverzekering voor 2023, contact via chat was redelijk snel. aanvraag ging gemakkelijk en kreeg paar dagen daarna een mail van fBto met de opzegging. Dus dat is goed geregeld

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Jjohan

    geen rare toeters en bellen, gewoon een prima zorg verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • LLeyla

    Mijn ervaring vooral met de app van het verzekering vink vink had ik persoonlijk slecht ervaart en volgens mij het niet mogelijke telefonisch contact met hun te krijgen.
    Daarom dit jaar had ik ander verzekering genomen .

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    1
    • VVinkVink

      @Leyla
      Wat jammer dat je geen goede ervaring met de app hebt. Als het een technisch probleem was kan het helpen om de app een keer te verwijderen, je telefoon uit en weer aan te zetten en de app opnieuw te installeren. Werkt dit niet, neem dan gerust contact met ons op via chat. Hartelijke groet, Anne – VinkVink

  • LL.

    De service is alleen via chat mogelijk. Eerste chat zeer vriendelijk. Tweede ruwweg bot. Moest het maar met link doen: zelfonderwijzend uitzoeken. 3e chat eerst heel goed en toen ik vroeg wat dan de maandpremie zou worden viel ze in dezelfde toon als 2e persoon. Zoek het maar uit. Dealbreaker!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    4
    Dekking
    8
    • VVinkVink

      @L.
      Bedankt voor je review. Ik begrijp dat je niet geheel tevreden bent over de service. Mijn excuses voor het ongemak. Bij VinkVink geloven we in digitale dienstverlening. Hierdoor leggen we je graag uit hoe je alles zelf kunt regelen. 🙂 Hartelijke groet, Lizet – VinkVink.

  • Jjo

    gekozen voor de goedkoopste basisverzekering, niet aanvullend verzekerd. Is van menzis, dus heb er een goed gevoel bij.

    wel jammer dat er betaald moet worden voor de gezonheid apps.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • CCacoyannis

    Perfecte prijs kwaliteit verhouding

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Vvan ginkel

    prima prijs voor basisverzekering. We hadden geen aanvullende verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • MMaria acu

    Ik ben tevreden met mijn verzekering ik heb nooit problemen gehad

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • Jjaap

    gewoon dikke prima no nonsens verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • TTom

    ieder jaar vergelijk ik zorgverzekeringen en kies altijd de bovenste zonder aanvullende dingen. dit jaar is het vinkvink vorig jaar ziezo, maar die zie ik nergens meer terug. zo hou ik het simpel, al veel mee bespaard

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • Ddirk

    Goedkope zorgverzekering, jammer dat er betaald moet worden voor de extra apps, want had ze graag bij de zorgverzekering gehad. Voor de rest tevreden en geeft vertrouwen want is van menzis

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • EEmma

    Snap de negatieve reviews hier niet. Ben zelf zeer tevreden met vinkvink. Heb dan ook nog zelf niets hoeven declareren of contact te zoeken oid. heb alleen de basisverzekering en zie dat ze voor 2023 de goedkoopste zijn. ik stap dan ook niet over naar een andere

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ggerry hendriks

    goedkope verzekering maar nota’s erg hoog iov Ditzo. Ik stap dan ook weer over naar Ditzo

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • VVinkVink

      @gerry hendriks Wat jammer dat je overstapt. Ik begrijp alleen niet goed, wat je bedoelt met hoge nota’s. Uiteraard mag je hierover altijd contact met ons opnemen via de chat. Met vriendelijke groet, Brigit – VinkVink

  • EEd

    Een volledige basisverzekering met vrije keuze tegen een redelijke prijs

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRichard Verhoog

    Medicijnen die bij vgz wel vergoed werden hier niet hormonen spuit tegen kanker wordt niet vergoed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    6
    • VVinkVink

      @Richard Verhoog

      Ik begrijp dat je niet helemaal tevreden bent over onze service wat betreft de medicatie. Mijn excuses voor het ongemak. Om dit verder voor je uit te zoeken, raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan via de chat op onze website.
      Met vriendelijke groet, Lizet – VinkVink

    • VVinkVink

      @Richard Verhoog Ik begrijp dat je niet helemaal tevreden bent over onze service in verband met de vergoeding voor je medicatie. Mijn excuses voor het ongemak. Om dit verder voor je uit te zoeken, raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via de chat.
      Met vriendelijke groet, Lizet – VinkVink

  • WWilly De Jager

    Goedenavond, hierbij wil ik mededelen dat ik af zie van mijn aanvraag om over te stappen naar vink vink.met vriendelijke groet willy De Jager.

    • VVinkVink

      @Willy De Jager Wat jammer dat je afziet van een zorgverzekering bij ons Willy. Het is niet mogelijk om hier je aanmelding te annuleren. Je kunt via de chat contact met ons opnemen en het daar doorgeven. Met vriendelijke groet, Brigit – VinkVink

  • RRoos

    Een belachelijke verhoging van de basisverzekering 13%.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    2
    • VVinkVink

      @Roos Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. De belangrijkste reden voor deze stijging is het stijgen van de zorgkosten. Mensen leven steeds langer. Dat is mooi, maar het betekent ook dat zij meer en vaker zorg gebruiken. De zorgkosten stijgen ook doordat er steeds meer en betere onderzoeken en behandelingen mogelijk zijn. Dit is ook zo met de ontwikkeling van nieuwe, vaak betere medicijnen. Ondanks de inzet van reserves konden we een premiestijging niet voorkomen. Hartelijke groet, Marcelle VinkVink.

    • RRoos

      @VinkVink Dat de kosten stijgen weet iedereen maar hoe jullie dit spelletje spelen is echt van laag niveau. Eerst krijgen jullie veel nieuwe klanten door de basispremie als goedkoopste aan te bieden omdat jullie alleen bereikbaar zijn via de app. Nu zijn de klanten binnen en trekken jullie de premie gelijk met de andere aanbieders terwijl deze wel telefonisch via mail enz bereikbaar zijn en jullie alleen via de app. Erg slim gespeeld maar zegt genoeg.

    • TTinus

      @VinkVink

      Hier wil ik toch wel even op reageren, want het is wel heel toevallig dat de zorgverzekeringen vele tientallen miljarden pure winst op de plank hebben liggen, maar zodra er vanuit den Haag getoeterd wordt dat we langer leven bla bla dan verhogen jullie de premie maar. Wanneer gaan ‘zorg’verzekeraars eens kijken naar de werkelijke situatie, namelijk dat geen fatsoenlijk mens deze idioterie nog betalen kan? Door die prijsverhoging doen steeds meer mensen aan zorgmijden, met alle risico’s en mankementen van dien! Schaam je.

  • DDennis g

    Slecht ze mailen alleen maar zelfs als je niet meer verzekerd wordt door een briefadres maar wel werkt in Nederland

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    4
    Dekking
    4
    • VVinkVink

      @Dennis g Ik lees dat je niet tevreden bent en dat spijt me. Is er een probleem met jouw zorgverzekering? Start dan een chat met onze Klantenservice, we helpen je graag. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink.

    • VVinkVink

      @Dennis g
      Ik lees dat je niet tevreden bent en dat spijt me. Is er een probleem met jouw zorgverzekering? Start dan via onze website een chat met onze Klantenservice, we helpen je graag. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink.

  • BBram lindenberg

    Goedkope verzekering alleen alles via het internet verder geen contact mogelijkheid.

    Service
    9
    Dekking
    8
  • MMartijn

    Asociale verhoging van de premie, 14 euro per maand meer.
    Na 1 jaar maar weer weg.
    Jammer duidelijke app.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • VVinkVink

      @Martijn Blij om te lezen dat je tevreden bent met onze app! Teleurstellend dat je ons verlaat, ik begrijp dat de premie een belangrijke factor voor jou is. Dan is het belangrijk om te kijken naar een polis die daar het beste op aansluit. Advies nodig? Chat met ons, dit kan ook vandaag tot 16:00 uur. Groet, Belinda – VinkVink.

    • RRoos

      @Martijn

      Verhoging van 13% , boeven zijn het. Ze zitten nu gelijk met veel andere aanbieders die wel bereikbaar zijn op andere manieren dan alleen via de app.

  • AAlex

    Bedrijf is compleet onbereikbaar. Je kunt niet mailen, bellen of een brief sturen. Chat is nooit actief. Echt WAARDELOOS

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    2
    Dekking
    6
    • SShannon

      @Alex Je kunt ons inderdaad alleen via de chat bereiken. Gelukkig zijn we daar niet ‘nooit’ bereikbaar. Op werkdagen kun je van 8.00 tot 18.00 met ons chatten.

    • AAlex

      @Shannon

      Overdag werk ik en als ik savonds tijd heb, kan ik niet eens mailen en staat de chat inactief. Voor de werkende burger is vinkvink nooit bereikbaar.

    • VVinkVink

      @Alex Ik weet natuurlijk niet of jij ook in de weekenden werkt? Wij zijn ook vandaag via chat bereikbaar tot 16:00 uur. In deze periode zijn wij vaker in de weekenden bereikbaar. Groet, Belinda – VinkVink

  • DDick van der Waal

    kraakhelder en goede service, premei is ook een van de laagsten

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • PPeter

    Perfecte zorgverzekering qua premie, vergoeding en uitbetaling declaratie. Maar communicatie kan alleen via chat en dat is een ramp eerste klas.

    Als dat komend jaar op dezelfde wijze gaat stap ik over. Dan maar geen goedkoopste premie.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    2
  • EEmal

    Dit is echt een zorgverzekeraar die al voor je een declaratie wil indienen zo moeilijk mogelijk wil maken om het daar van af te zien. Ik probeer al weken een buitenlandse declaratie in te dienen voor een eenzame bejaarde man die op reis naar India met hartproblemen is opgenomen en her en der geld heeft kunnen lenen om zijn kosten te kunnen dekken. We weten dat sommige ouderen moeilijk kunnen omgaan met computer of smartphone laat staan chatten. Er is op geen enkele manier mogelijk om ze telefonisch te woord kunnen staan. Digital is het niet mogelijk om te declareren alleen per post. Dat heb ik dus gedaan 2x aangetekend en beide keren werd de post niet aangenomen, kreeg ik 2dagen later teruggestuurd. Via de chat wordt je ook niet wijs het is volgens mij een extern bedrijf die het stukje klantenservice regelt en voor elke vraag overleggen ze met de verantwoordelijke die niet direct toegang heeft tot de verzekeraar. Meeste vragen kunnen ze ook niet beantwoorden ene zegt aangetekend sturen is mogelijk ander zegt nee alleen met de gewone post kopie accepteren ze niet moet origineel zijn dus als het kwijt is tja hebben ze weer een reden om het niet uit te betalen. Ik heb aantal keren via de chat aangegeven dat het om een kwetsbaar oudere persoon gaat en of het mogelijk is om via telefoon of e-mail contact met ze te mogen helaas zonder resultaat want de verantwoordelijke persoon kan dat niet regelen. Ik adviseer iedereen om paar eurootjes extra te betalen bij een ander zorgverzekeraar dan al dat hoofdpijn bij vinkvink. En zo te lezen al die reviews ben ik niet de enige

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • VVinkVink

      @Emal Lief dat je deze man hiermee helpt. Jammer om te lezen dat dit niet goed gaat en het contact met ons niet soepel gaat. Ik begrijp uit je verhaal dat meneer in het buitenland geen contact heeft gehad met de Alarmcentrale. Een tip voor een eventueel volgende keer. Want bij hogere kosten regelen zij namelijk direct de kostenstroom. Een buitenlandse nota kan inderdaad alleen per post worden ingediend, niet digitaal. Waarom dit niet lukt weet ik niet. Heb je ons juiste adres? Deze staat op onze site vermeld. Mocht je nog vragen hebben, neem via de chat contact met ons op. Met vriendelijke groet, Brigit – VinkVink

  • TThomas

    Als je buitenlandse verzekering wil moet je zeker hier niet aansluiten.
    Het is alsof ze er alles aan doen om het zo moeilijk mogelijk te maken om een buitenlandse declaratie in te dienen en terug te betalen.
    Wil je document indienen? Ah jammer, enkel via de post hoewel we een app hebben die dat allemaal gemakkelijk zou kunnen doen.
    Document is niet in het nederlands of engels (stel je voor in Europa)? Ja, professionele vertaler inhuren en betalen die de helft van de prijs van de rekening vraagt.
    Ik zorg ervoor dat ik hier zo snel mogelijk weg ben en naar een verzekering ga die mee is met de hedendaagse tijd.

    Service
    1
    • VVinkVink

      @Thomas Wat jammer dat je kosten hebt gemaakt terwijl je in het buitenland was. Ik hoop dat het inmiddels weer goed met je gaat? Het klopt dat we buitenlandse nota’s per post willen ontvangen en dat deze in het Nederlands of Engels opgesteld moeten zijn. Voor een volgende keer kan je dit misschien direct aan de zorgverlener vragen. Ik hoop natuurlijk dat je gezond blijft zodat het niet nodig is. Hartelijke groet, Anne VinkVink

    • MMarja

      @VinkVink
      Tuurlijk Vink Vink daar hebben ook alle artsen tijd voor om in alle talen een nota te gaan zitten vertalen. Ze hebben wel wat beters te doen. Jullie willen gewoon niet uitbetalen! Schandalig en je laat wel mensen extra betalen voor buitenland dekking! In en in triest gewoon om mensen op deze wijze te besodemieteren. Waardeloos bedrijf! Ik ben weg!

  • JJanie

    Zeer slechte ervaring vanaf dag 1 er wordt praktisch niets vergoed. Gespreid vooraf betalen is onmogelijk. Reactie op ingediende factuur duurt minimaal 2 weken. Ben blij als ik hier vanaf ben. 1 grote vergissing!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • VVinkVink

      @Janie wat spijtig om te lezen dat je niet tevreden bent over onze verzekering. Altijd weer een puzzel om een verzekering te vinden die qua vergoedingen bij je past en belangrijk om hier bij het afsluiten van een verzekering goed naar te kijken. Had je op basis van de vergoedingen informatie op onze website andere verwachtingen? Welke vergoeding betreft het? Het is bij ons inderdaad niet mogelijk om je eigen risico vooraf gespreid te betalen. Wel is het mogelijk om een betalingsregeling af te sluiten. Dit kan je online zelf makkelijk regelen! Meer informatie vind je op onze website onder het kopje contact opnemen met VinkVink. Met betrekking tot de declaraties streven wij ernaar om declaratie binnen 14 dagen af te handelen. Met vriendelijke groet, Jeannette VinkVink

  • WW. de Graaf

    Zeer slechte service. Problemen worden zgn opgelost. vervolgens veranderd er niets. Moedeloos word ik ervan. Wat een incapabel zooitje daar. Ze kunnen en doen niks. Halen dubbele premies van de rekening en beweren dat die nog openstaan en betaald moeten worden.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    • VVinkVink

      @W. de Graaf ik kan me voorstellen dat het frustreert als er niets veranderd. Zeker als het betrekking heeft op betalingen die je hebt verricht. Onze Klantenservice neemt graag alle betalingen met je door. Ik wil je vragen om hiervoor een chat te starten op onze website. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

  • Llos

    totaal geen contact mogelijk. site met een chat die nergens verschijnt en niet werkt.
    inloggen met digid. app gedownload nog steeds geen contact mogelijk.
    waardeloos bedrijf als je het mij vraagd

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    • VVinkVink

      @los Dat zijn sterke woorden. Wat jammer om te lezen dat het niet lukt om contact met ons te krijgen. Wij zijn via chat bereikbaar. Bij Service en Contact zie je rechts onderaan het scherm, de mogelijkheid om een chat met ons te starten. Het kan zijn dat het op een bepaald moment even iets drukker is. Het is via onze app niet mogelijk een chat te starten of contact op te nemen. Met vriendelijke groet, Brigit VinkVink

  • FFleur

    Ontzettend slechte zorgverzekering. Ik blijf aangeven dat ik geen huisarts kan vinden en ze blijven mij niet geloven. Totaal geen service, echt de slechtse zorgverzekering die ik ooit heb gehad.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    • VVinkVink

      @Fleur wat naar dat je geen huisarts kunt vinden! Ik kan me voorstellen dat je hier graag hulp bij krijgt. Ik raad je aan om maandag een chat te starten met onze Klantenservice, ze brengen jou graag in contact met een zorgadviseur voor hulp bij het vinden van een huisarts. Hartelijke groet, Marcelle VinkVink

    • Llos

      @VinkVink
      contact opnemen met de chatservice ???? is helemaal niet mogelijk. eens met fleur wat een flut bedrijf

    • VVinkVink

      @los Hoi Los, Bij Vink Vink geloven we dat iedereen zelf het beste zijn zaken kan regelen. Daar tegenover bieden we een scherpe premie. Lukt het een enkele keer toch niet zelf dat kan je tijdens onze openingstijden met ons chatten. Je vindt onze chat op de contactpagina. Hartelijke groet, Anne VinkVink

    • FFleur

      @VinkVink

      Dit heb ik meerdere malen geprobeerd maar zij geloven niet dat ik alle huisartsen heb geprobeerd dus doen niks voor me. Ontzettend slechte service. Zorgverzekering betalen zonder juiste zorg te kunnen ontvangen…

    • VVinkVink

      @Fleur Hoi Fleur, Ik vind het jammer dat je het gevoel hebt dat we je niet willen helpen of begrijpen. Neem van mij aan dat dat niet het geval is. Alleen in sommige gebieden is er geen directe oplossing. Daarom vragen we je te chatten met ons, zodat we onze afdeling Zorgadvies kunnen inschakelen om je te adviseren. Neem je toch nog een keer contact op? Hartelijke groet, Anne VinkVink

  • Jjolanda

    goedkoop en goed, heb ook weinig zorg nodig

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTom vd Meulen

    Ik kan u nu al vetellen dat ik volgend jaar weg ben bij vink vink wat een kut zooi Je kan niet bellen en via de chat werkt niet zo onpersoonlijk dit. Het is een bagger verzekering ik had van Menzis wel wat meer verwacht.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    • VVinkVink

      @Tom vd Meulen Wat vervelend dat de chat niet werkte toen je ons probeerde te bereiken. Het kan een keer gebeuren dat er niemand beschikbaar is vanwege drukte maar dat duurt nooit lang. Verder kan je bij ons bij na alles zelf regelen in Mijn VinkVink. Wist je dat? Vriendelijke groet, Anne VinkVink

  • RRené Charite

    Ik ben overgestapt van anderzorg, waar ik dik tevreden over was, maar na 21 jaar naar vinkvink tot mijn grote spijt. Wat een slechte verzekering. Alles dubbel aanvragen, alles via de chat. Ik heb spijt dat ik bij anderzorg ben weggegaan. Zij maken fouten en jij kunt alles weer rechtzetten of hoort via the chat dat het geld al is gestort( wat klopt) maar via een brief dat je nix krijgt vergoed! Het gaat hier om meer dan 400 eur. Nee nooit meer VinkVink.

    • BBelinda

      Goedemiddag @René Charite, zoals ik lees is het bedrag waar jij recht op hebt inmiddels betaald. Het spijt mij om te lezen dat je niet goed geholpen bent. Zie jij in je online Mijn VinkVink account wel de de juiste informatie staan? Ik neem je feedback graag mee als verbeterpunt. Ik bied excuus aan voor het ongemak. Vriendelijke groet, Belinda – Vink Vink.

  • JJoep

    Valt niet mee te chatten, ze geven zelf aan via de chat omdat je ze niet kan bellen maar dan moet je eerst alle cookies accepteren (belachelijk) en dan is er nog niemand beschikbaar in de chat (waardeloos) geen Vink Vink meer volgend jaar !!

    Service
    1
    • BBelinda

      Goedemiddag @Joep, dank voor je review. Ik denk graag met jou mee! De chat is bereikbaar op werkdagen van 8:00- 18:00 uur. Ik zie bijvoorbeeld dat op dit moment collega’s beschikbaar zijn op de chat. Ook tijdens etenstijd rond 17:00 uur, is het vaak wat rustiger. De cookies zijn nodig om onze website zo goed mogelijk te laten functioneren. Wil jij het nog eens proberen? Mijn collega’s en ik helpen je graag. Hartelijke groet, Belinda – VinkVink

  • MMonique de Nijs

    Het behoort een goede buitenland verzekeraar te zijn, maar het is enorm moeilijk om te declareren vanuit het buitenland. Ze willen originele Nota’s. En per post opgestuurd! Per email wordt het niet in behandeling genomen. Heel vreemd in dit digitale tijdperk. En natuurlijk zijn ze niet te bereiken als je vragen hebt. Via de chat zijn ze altijd buiten werking en telefoneren kan niet. Wat een gedoe.

    • VVinkVink

      @Monique de Nijs, ik begrijp dat je baalt dat je niet via de e-mail kunt declareren. Voor buitenlandse nota’s geldt inderdaad de originele nota per post. Nederlandse nota’s declareer je via de VinkVink App. Heb je vragen, kun je op werkdagen tussen 8 uur en 18 uur met ons chatten. Hartelijke groet, Carisia – VinkVink

  • WWim Hoek

    Zeer klantonvriendelijk. N.a.v. een vraag over dekking: deze wordt in het chatcontact niet beantwoord. In plaats daarvan verwezen naar de voorwaarden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze

    Service
    1
    • VVinkVink

      Bedankt voor je reactie @Wim Hoek. Het klopt dat we je laten zien waar je zelf het antwoord op je vraag kunt vinden. Alles is terug te vinden op onze website. Bij VinkVink geloven we in digitale dienstverlening. Dat zie je terug in de premie. Kom je er niet uit? Start dan gerust een nieuwe chat. Hartelijke groet, Tessa – VinkVink

  • EErwin

    Waardeloos! Niet tot slecht bereikbaar. Wijzen declaraties af zonder argumentatie. Verschuilen zich achter chat en communiceren niet. Heb spijt van m’n keuze (premie idd wel laag)

    Premie
    10

    Zorgkeuze

    Service
    2
    • VVinkVink

      @Erwin Bedankt dat je de moeite hebt genomen een review te schrijven. Dat we een declaratie afwijzen is natuurlijk niet fijn. De argumentatie kan je vinden als je inlogt in onze app of op Mijn VinkVink.

      Op werkdagen kan je tussen 8.00 en 18.00 contact met ons opnemen via chat. Zie je rechtsonder op de website de optie “praat met een expert” dan is een collega beschikbaar voor de chat. Het is juist dat contact alleen mogelijk is via de chat, daar doen we verder ook niet geheimzinnig over.

      Hartelijke groet, Anne – VinkVink

  • MMichael

    Ik eerste instantie goede prijs met contracten met alle ziekenhuizen. Maar na paar maanden klant te zijn geweest worden het steeds duidelijker waarom ze goedkoop zijn.
    – je kan niemand telefonisch spreken
    – chat bot werkt niet (er is nooit iemand beschikbaar)
    – Preferentiebeleid waardoor je verplicht bent tot bepaalde merken van medicijnen

    Volgend jaar betaal ik wel weer een paar euro meer. Jammer dat je niet tussentijds kan switchen. Waardeloos bedrijf!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    • VVinkVink

      @Michael Dank voor je feedback, zowel negatief als positief. Fijn dat jij dit ook benoemt. Het is juist dat contact alleen mogelijk is via de chat. Zie je rechtsonder op de website de optie “praat met een expert” dan is een collega beschikbaar voor de chat. Dit kan op werkdagen van 8:00-18:00 uur.

      Preferente geneesmiddelen: op deze manier houden we de zorgkosten betaalbaar voor iedereen. Je krijgt altijd dezelfde werkzame stof geleverd, alleen is het merk anders. Belangrijk, als jij hierdoor klachten krijgt, om contact op te nemen met je apotheek en dit te bespreken.

      Hartelijke groet, Belinda – VinkVink

  • Aanoniem

    super! nooit geen problemen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarcel

    belachelijk “bedrijf” wat alleen maar met een chat werkt, die 9 van de 10 keer niet actief is.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    3

    Service
    1
    Dekking
    1
    • VVinkVink

      @Marcel Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Bij VinkVInk geloven we in digitale dienstverlening. Je hangt bij ons niet eindeloos aan de lijn, maar begint gewoon een chat. Onze ervaren medewerkers helpen je graag. Is de chat bezet? Dan is het even druk. Probeer het later nog eens. Hartelijke groet, Marcelle – VinkVink

Kan het goedkoper?