Direct naar

Over Vink Vink

Vink Vink is onderdeel van Menzis. Het label richt zich op verzekerden die hun zorgverzekering goed, maar snel geregeld willen hebben, zonder al te veel gedoe. Oftewel: eenvoudig afsluiten en overstappen, zodat je snel weer door kunt.

VinkVink heeft drie aanvullende verzekeringen. De eerste heeft een dekking voor buitenlandzorg en tandongevallen. De tweede, genaamd ‘bundel’ heeft een ongevallenverzekering voor fysiotherapie, mondzorg en het buitenland. Daarnaast krijg je met ‘bundel’ toegang tot de premium gezondheidsapps: Sworkit, Fabulous, Headspace en de FysioZelfCheck.

De laatste aanvullende verzekering biedt een dekking voor tandheelkundige zorg.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022---€ 111,00
2021---€ 111,00

Wat vind je van Vink Vink?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking


40 reviews over Vink Vink

  • FFleur

    Ontzettend slechte zorgverzekering. Ik blijf aangeven dat ik geen huisarts kan vinden en ze blijven mij niet geloven. Totaal geen service, echt de slechtse zorgverzekering die ik ooit heb gehad.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    • VVinkVink

      @Fleur wat naar dat je geen huisarts kunt vinden! Ik kan me voorstellen dat je hier graag hulp bij krijgt. Ik raad je aan om maandag een chat te starten met onze Klantenservice, ze brengen jou graag in contact met een zorgadviseur voor hulp bij het vinden van een huisarts. Hartelijke groet, Marcelle VinkVink

  • TTom vd Meulen

    Ik kan u nu al vetellen dat ik volgend jaar weg ben bij vink vink wat een kut zooi Je kan niet bellen en via de chat werkt niet zo onpersoonlijk dit. Het is een bagger verzekering ik had van Menzis wel wat meer verwacht.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    • VVinkVink

      @Tom vd Meulen Wat vervelend dat de chat niet werkte toen je ons probeerde te bereiken. Het kan een keer gebeuren dat er niemand beschikbaar is vanwege drukte maar dat duurt nooit lang. Verder kan je bij ons bij na alles zelf regelen in Mijn VinkVink. Wist je dat? Vriendelijke groet, Anne VinkVink

  • RRené Charite

    Ik ben overgestapt van anderzorg, waar ik dik tevreden over was, maar na 21 jaar naar vinkvink tot mijn grote spijt. Wat een slechte verzekering. Alles dubbel aanvragen, alles via de chat. Ik heb spijt dat ik bij anderzorg ben weggegaan. Zij maken fouten en jij kunt alles weer rechtzetten of hoort via the chat dat het geld al is gestort( wat klopt) maar via een brief dat je nix krijgt vergoed! Het gaat hier om meer dan 400 eur. Nee nooit meer VinkVink.

    • BBelinda

      Goedemiddag @René Charite, zoals ik lees is het bedrag waar jij recht op hebt inmiddels betaald. Het spijt mij om te lezen dat je niet goed geholpen bent. Zie jij in je online Mijn VinkVink account wel de de juiste informatie staan? Ik neem je feedback graag mee als verbeterpunt. Ik bied excuus aan voor het ongemak. Vriendelijke groet, Belinda – Vink Vink.

  • JJoep

    Valt niet mee te chatten, ze geven zelf aan via de chat omdat je ze niet kan bellen maar dan moet je eerst alle cookies accepteren (belachelijk) en dan is er nog niemand beschikbaar in de chat (waardeloos) geen Vink Vink meer volgend jaar !!

    Service
    1
    • BBelinda

      Goedemiddag @Joep, dank voor je review. Ik denk graag met jou mee! De chat is bereikbaar op werkdagen van 8:00- 18:00 uur. Ik zie bijvoorbeeld dat op dit moment collega’s beschikbaar zijn op de chat. Ook tijdens etenstijd rond 17:00 uur, is het vaak wat rustiger. De cookies zijn nodig om onze website zo goed mogelijk te laten functioneren. Wil jij het nog eens proberen? Mijn collega’s en ik helpen je graag. Hartelijke groet, Belinda – VinkVink

  • MMonique de Nijs

    Het behoort een goede buitenland verzekeraar te zijn, maar het is enorm moeilijk om te declareren vanuit het buitenland. Ze willen originele Nota’s. En per post opgestuurd! Per email wordt het niet in behandeling genomen. Heel vreemd in dit digitale tijdperk. En natuurlijk zijn ze niet te bereiken als je vragen hebt. Via de chat zijn ze altijd buiten werking en telefoneren kan niet. Wat een gedoe.

    • VVinkVink

      @Monique de Nijs, ik begrijp dat je baalt dat je niet via de e-mail kunt declareren. Voor buitenlandse nota’s geldt inderdaad de originele nota per post. Nederlandse nota’s declareer je via de VinkVink App. Heb je vragen, kun je op werkdagen tussen 8 uur en 18 uur met ons chatten. Hartelijke groet, Carisia – VinkVink

  • WWim Hoek

    Zeer klantonvriendelijk. N.a.v. een vraag over dekking: deze wordt in het chatcontact niet beantwoord. In plaats daarvan verwezen naar de voorwaarden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze

    Service
    1
    • VVinkVink

      Bedankt voor je reactie @Wim Hoek. Het klopt dat we je laten zien waar je zelf het antwoord op je vraag kunt vinden. Alles is terug te vinden op onze website. Bij VinkVink geloven we in digitale dienstverlening. Dat zie je terug in de premie. Kom je er niet uit? Start dan gerust een nieuwe chat. Hartelijke groet, Tessa – VinkVink

  • EErwin

    Waardeloos! Niet tot slecht bereikbaar. Wijzen declaraties af zonder argumentatie. Verschuilen zich achter chat en communiceren niet. Heb spijt van m’n keuze (premie idd wel laag)

    Premie
    10

    Zorgkeuze

    Service
    2
    • VVinkVink

      @Erwin Bedankt dat je de moeite hebt genomen een review te schrijven. Dat we een declaratie afwijzen is natuurlijk niet fijn. De argumentatie kan je vinden als je inlogt in onze app of op Mijn VinkVink.

      Op werkdagen kan je tussen 8.00 en 18.00 contact met ons opnemen via chat. Zie je rechtsonder op de website de optie “praat met een expert” dan is een collega beschikbaar voor de chat. Het is juist dat contact alleen mogelijk is via de chat, daar doen we verder ook niet geheimzinnig over.

      Hartelijke groet, Anne – VinkVink

  • MMichael

    Ik eerste instantie goede prijs met contracten met alle ziekenhuizen. Maar na paar maanden klant te zijn geweest worden het steeds duidelijker waarom ze goedkoop zijn.
    – je kan niemand telefonisch spreken
    – chat bot werkt niet (er is nooit iemand beschikbaar)
    – Preferentiebeleid waardoor je verplicht bent tot bepaalde merken van medicijnen

    Volgend jaar betaal ik wel weer een paar euro meer. Jammer dat je niet tussentijds kan switchen. Waardeloos bedrijf!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    • VVinkVink

      @Michael Dank voor je feedback, zowel negatief als positief. Fijn dat jij dit ook benoemt. Het is juist dat contact alleen mogelijk is via de chat. Zie je rechtsonder op de website de optie “praat met een expert” dan is een collega beschikbaar voor de chat. Dit kan op werkdagen van 8:00-18:00 uur.

      Preferente geneesmiddelen: op deze manier houden we de zorgkosten betaalbaar voor iedereen. Je krijgt altijd dezelfde werkzame stof geleverd, alleen is het merk anders. Belangrijk, als jij hierdoor klachten krijgt, om contact op te nemen met je apotheek en dit te bespreken.

      Hartelijke groet, Belinda – VinkVink

  • MMarcel

    belachelijk “bedrijf” wat alleen maar met een chat werkt, die 9 van de 10 keer niet actief is.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    3

    Service
    1
    Dekking
    1
    • VVinkVink

      @Marcel Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Bij VinkVInk geloven we in digitale dienstverlening. Je hangt bij ons niet eindeloos aan de lijn, maar begint gewoon een chat. Onze ervaren medewerkers helpen je graag. Is de chat bezet? Dan is het even druk. Probeer het later nog eens. Hartelijke groet, Marcelle – VinkVink

  • LLeon

    Zorgpremie afgesloten per december, vind het wel een hele vreemde gang van zaken om 2 keer dan vervolgens het volledige bedrag af te schrijven in januari.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    1
    Dekking
    10
    • VVinkVink

      @Leon ik snap je verbazing hierover. Ik leg je graag uit waarom we dit doen. In december hebben we geen maandpremie afgeschreven voor januari. Dit omdat iedereen tot 31 december van zorgverzekeraar kan wisselen. Op 14 januari incasseerden we de premie voor januari en 28 januari de premie voor februari. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink.

  • BBob

    Geen gebruik gemaakt van de verzekering.
    Ze konden de overstap niet regelen.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • VVinkVink

      @Bob, dat is balen! We hadden je graag verwelkomt. We kunnen de overstap alleen regelen als je je voor 1 januari bij ons aanmeldt. Opzeggen bij je oude verzekeraar moet namelijk voor 1 januari.
      Hopelijk tot volgend jaar!
      Hartelijke groet, Tessa – VinkVink

  • DDavy

    Ze hebben ene overstap regelen , maar blijkbaar kunnen ze de overstap niet regelen. Dit laten ze je pas in februari weten als je niet meer kan overstappen.
    hierdoor blijf je dus bij je oude dure verzekering.
    In mijn geval scheelt dit 15 euro per maand.
    absurt slechte service en geen fatsoenlijke oplossing

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    3

    Service
    1
    Dekking
    1
    • VVinkVink

      @Davy, wat jammer dat de overstap niet is gelukt. En balen dat je nu met zo’n hoge premie zit. Opzeggen bij je oude zorgverzekeraar moet voor 1 januari. Dus als je wilt dat wij dit regelen moet je je voor 1 januari bij ons aanmelden. Dan kunnen wij de opzegging regelen. Daarna kan het niet meer. Heb je je zelf voor 1 januari afgemeld dan heb je tot 1 februari de tijd om een nieuwe verzekering af te sluiten.
      Hopelijk tot volgend jaar!
      Hartelijke groet, Tessa – VinkVink

  • FFrits

    Premie kan niet worden afgeschreven middels automatische incasso. Bij de bank is geen blokkade bekend. Heel Vink vink is niet bekend bij de Rabobank. Dus ook niet geblokkeerd. Vink Vink blijft je gewoon terug sturen naar je bank, waar helemaal niets regelen valt. Nu dus elke maand € 2 extra voor papieren factuur. En je kunt ze dus niet bellen..Volgens jaar snel weer weg bij Vink Vink.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    5
    • VVinkVink

      @Frits De incasso op 14 januari ging inderdaad niet goed, mijn excuses hiervoor. Dat lag niet aan jou of je bank. Je kunt via Mijn VinkVink de incassowijze weer op automatische incasso zetten. Dat gaat vanaf nu goed en bespaart je elke maand € 2. Met vriendelijke groet, Brigit – VinkVink

  • GGeorge

    Vink zetten en verzekerd zijn. Eh, toch ook niet. Afgesloten via een zorgvergelijker en polis ontvangen.

    Da’s mooi toch?

    Nou, inloggen lukte niet ‘Weet je zeker dat je klant bent’? Ja, dat weet ik zeker.

    App. gestart, duurde in totaal 45 minuten: we hebben de polis doorgehaald, heb je daar geen bericht over gehad? Nee, ander app ik je niet. Om een of andere vage reden is deze polis geroyeerd. Overleg met de polisafdeling, wachten, wachten, wachten…

    Resultaat: ik ben niet verzekerd (maar goed dat ik probeerde in te loggen) en daar krijg je geen bericht over. Nee, ik ben geen wanbetaler. Nee, ik heb geen fout gemaakt.

    Oplossing: opnieuw aanmelden.

    Dat zal ik zeker doen maar niet bij VinkVink. Wel een polis afgeven maar geen royement sturen, ik vindt het maar eng…

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    5

    Service
    3
    Dekking
    5
    • VVinkVink

      @George Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Dit klinkt inderdaad als een valse start. Normaal gesproken ontvang je na aanmelding inderdaad een polisblad ter bevestiging en kan je vanaf de startdatum van je verzekering gebruik maken van onze app. Ik begrijp uit je bericht dat je verzekering uiteindelijk niet geactiveerd is en dat je daar geen bericht van hebt ontvangen. Begrijpelijk en logisch dat je deze verwachting hebt. Excuses dat de aanmelding op deze wijze is verlopen. Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Met vriendelijke groet, Jeannette VinkVink

  • Wwouter

    eerlijkheidshalve vind ik het niet de meest makkelijke website om een zorgverzekering aan te vragen, daar zit nog ruimte voor verbetering.

    wel scherpe premie icm tand verzekering en van menzis waar ik eerst was verzekerd.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    8
  • EE.G. Koops

    Negatief omdat ze via Chat NIET bereikbaar zijn.
    Ik ben een paar dagen geleden overgestapt maar het blijkt dat in tegenstelling van wat bij een andere zorgvergelijker ‘vergoeding zorgverzekeraars’ staat vermeld, met vele zorgverleners nog geen contract is afgesloten.
    Probeer hier al twee dagen via Chat meer duidelijkheid over te krijgen maar helaas…!!!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    5
    • VVinkVink

      @E.G. Koops Wat jammer dat je ons niet te pakken hebt gekregen via de chat. Is het ondertussen gelukt? Het is op dit moment inderdaad vrij druk. We zijn met veel zorgaanbieders nog in onderhandeling over de contracten voor 2022. We hebben er alle vertrouwen in dat we er met de meesten uit gaan komen. In onze Zorgvinder zie je de meest actuele stand van zaken. Deze wordt dagelijks bijgewerkt. Met vriendelijke groet, Nadja – VinkVink

  • JJuliët

    Heel duidelijk waarvoor je verzekerd bent en ook nog eens een scherpe premie. “Kind” van Menzis dus dat zit wel goed! Blij mee

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSimon

    Eens gekeken op de site. Ziet er leuk uit, maar informatie is vrij summier. De polisvoorwaarden kan ik nérgens vinden op de site. Een verzekeraar die de voorwaarden zó ver weg (ver)stopt, roept bij mij argwaan op.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    6
    • VVinkVink

      @Simon Bedankt voor het delen van je ervaring. Argwaan is zeker niet nodig. Als je op onze website kiest voor de optie “service en contact” dan zie je zes veel gestelde vragen staan. Bij vraag zes vind je onze polisvoorwaarden en dus ook het antwoord op jouw vraag. Neem gerust nog een kijkje!
      Met vriendelijke groet,
      Jeannette

  • EElles

    Aangemeld voor Vink Vink, geinige naam. Enige wat jammer is dat ze telefonisch niet zijn te benaderen, maar enkel via chat. Wel met alle ziekenhuize een contract volgens mij.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    6
    • VVinkVink

      @Elles Bedankt voor het compliment! We hebben inderdaad gekozen voor klantenservice via de chat. Je kan alles zelf online regelen en mocht je onverwachts een keer hulp nodig hebben, dan helpen de collega van de chat je graag verder! Op deze manier kunnen we onze verzekering tegen een scherpe premie aanbieden. In onze ZorgVinder vind je alle gecontracteerde zorgverleners.

      Met vriendelijke groet,
      Jeannette

  • Jjoyce

    tevreden, makkelijk af te sluiten

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
    • VVinkVink

      @joyce Welkom! Leuk om te lezen dat je voor 2022 een verzekering bij ons hebt afgesloten! Met vriendelijke groet, Jeannette

  • Rremco

    Vandaag overgestapt, kende het nog niet. maar de premie was voordelig in mijn geval. aanvullend alleen tandarts verzekerd. Benieuwd naar volgend jaar.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    6
    • VVinkVink

      @remco Bedankt voor het delen van je ervaring. Leuk om te lezen dat je voor onze verzekering hebt gekozen. Laten we er samen een mooi 2022 van maken! Met vriendelijke groet, Jeannette

Kan het goedkoper?