search

Zoeken

Direct naar

Over Vink Vink Menzis

Vink Vink is onderdeel van Menzis. Het label richt zich op verzekerden die hun zorgverzekering goed, maar snel geregeld willen hebben, zonder al te veel gedoe. Oftewel: eenvoudig afsluiten en overstappen, zodat je snel weer door kunt.

VinkVink heeft drie aanvullende verzekeringen. De eerste heeft een dekking voor buitenlandzorg en tandongevallen. De tweede, genaamd ‘bundel’ heeft een ongevallenverzekering voor fysiotherapie, mondzorg en het buitenland. Daarnaast krijg je met ‘bundel’ toegang tot de premium gezondheidsapps: Sworkit, Fabulous, Headspace en de FysioZelfCheck.

De laatste aanvullende verzekering biedt een dekking voor tandheelkundige zorg.

Zorgpremie

Jaar Natura (select) Natura Combinatie Restitutie
2025--€ 141,40-
2024--€ 132,90-
2023--€ 125,00-
2022--€ 111,00-

Vink Vink Menzis nieuws

Wat vind je van Vink Vink Menzis?

Klik op de sterren om te beoordelen

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


204 reviews over Vink Vink Menzis

  • LLinda Hol

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Prima. Duidelijk

  • BB te Kiefte

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 1

    No nonsen verzekering

  • VVincent Engel

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 3

    Service

    star 1

    Dekking

    star 3

    Ik dacht een 10tje te besparen. Maar kwam optijd achter de ware aard. Heb mijn nieuwe verzekering bij Vinkvink optijd kunnen annuleren. (gelukkig) maar de mensen van Vinkvink hebben wij mooi mijn oude verzekering opgezegd! Die ik notabene al voor een compleet jaar had betaald. Mijn huidige verzekeraar moet nu alles terugdraaien daar ik een nieuwe verzekering moest aanvragen. Bedankt VinkVink!

    Excuses van een medewerker lijken op zijn plaats. Maar ja, bij VinkVink werk enkel Noa de Chatbot.

    Mensen denk goed na.

    • VVink

      @Vincent Engel

      Hi Vincent,
      Jammer om te lezen dat je uiteindelijk niet voor onze verzekering hebt gekozen. Als je je aanmeldt bij VinkVink dan wordt inderdaad de huidige polis opgezegd. Het is voor ons niet mogelijk om een opzegging te annuleren, vandaar dat je zelf contact moet leggen met je huidige zorgverzekeraar. Ik begrijp dat je hier niet op had gerekend en met een jaarbetaling brengt dat natuurlijk onverwachte verrekeningen met zich mee. Hopelijk is de polis bij je huidige verzekering inmiddels weer hersteld!

      Met vriendelijke groet,
      Jeannette
      VinkVink

  • RRemco vd R

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 7

    Ben sinds kort verzekerd bij VinkVink, en tot nu toe bevalt het goed. De premie is scherp geprijsd, en de dekking lijkt precies wat ik nodig heb. Het afsluiten van de verzekering ging soepel via hun website, en alles was snel geregeld. Ik heb nog geen declaraties hoeven indienen, dus daar kan ik niks over zeggen, maar de eerste indruk is zeker positief!

  • MMw. van der Tuin

    Mijn moeder heeft vink vink. Dacht goedkoop uit te zijn. Ze heeft echter fysiotherapie nodig gehad. Wordt pas na 22 behandelingen vergoed. Bovendien moet je bij deze verzekering voor verschillende behandelingen vooraf toestemming vragen. Ben je hier te laat mee krijg je niks vergoed. Ik raadt deze verzekering sterk af. Goedkoop is in deze vaak duurkoop. Bovendien zijn ze slecht bereikbaar

    • VVinkVink

      @Mw. van der Tuin
      Wat ontzettend balen dat jouw moeder nou net dit jaar meer zorg nodig had dan ze vooraf wellicht had gedacht. Hopelijk Onze zorgverzekering is scherp geprijsd doordat we alleen digitaal bereikbaar zijn en ons richten op met name de Basisverzekering. Voor de een is dit perfect en de ander net niet.

      Met vriendelijke groet,
      Franky VinkVink

  • CConstant Verburgh

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Prima zorgverzekering geen problemen goed te bereiken via chat en mail erg goedkoop mijn vrouw is stomapatient en diabetes geen enkel probleem bij declareren alles wordt vergoed volgens de basisverzekering

    • VVinkVink

      @Constant Verburgh

      Bedankt voor deze mooie review!
      We hopen ook in 2025 jullie verzekering te mogen verzorgen.

      Met vriendelijke groet,
      Lizet VinkVink

  • Ggeert

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 3

    Service

    star 3

    Dekking

    star 3

    Slechte zorgverzekering de premie was oké maar ben blij dat ik weg
    slecht contact ik wil graag bellen of mailen niet chatten

    • VVinkVink

      @geert

      Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring met ons hebt!
      We bieden geen telefonische klantenservice. Mijn collega’s helpen je uiteraard graag via de chat.

      Met vriendelijke groet,
      Lizet VinkVink

  • GGoel

    Het blijft een dingetje, alleen contact via chat. Stel dat je een ingewikkeld probleem hebt en je komt er via chat niet uit, dan lijkt mij telefonisch contact toch wel wenselijk.

    Ook is het onwenselijk dat zij tandongevallenverzekering hebben gecombineerd met buitenland verzekering. Soort koppelverkoop.

    Verder geen ervaring met Vink Vink.

    • VVinkVink

      @Goel

      Bedankt voor je beoordeling.
      We hebben inderdaad een digitale klantenservice.
      Wij zijn momenteel op werkdagen bereikbaar tussen 08:00 en 19:00 via de live chat. Mochten we je ergens bij kunnen helpen, horen we het graag!

      Met vriendelijke groet,
      Lizet VinkVink

  • WW. Constant

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 1

    Dekking

    star 5

    Het is (of was) de goedkoopste voor mij en dat is goed te merken in de service! Het is absoluut onmogelijk om op één of andere manier contact te leggen. Chatten???? Dan moeten ze hiervoor wel een mopgelijkheid creëren. Op de website staat dat er rechtsonder een knop zou moeten staan. Inderdaad ZOU MOETEN, maar er geen knop te vinden!! Een ingediende declaratie wordt zonder opgaaf van redenen afgewezen. Hier tegenin gaan is om bovengenoemde reden dus niet mogelijk! Voor mij dus geen VinkVink (of Menzis) meer. Dan maar wat meer betalen!

    • VVinkVink

      @W. Constant
      Vervelend om te lezen dat de afwijsreden van de declaratie onduidelijk is en dat het vervolgens niet lukt om met ons in contact te komen. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!
      De chatbutton vind je inderdaad rechtsonder op onze pagina, maar je kan de button ook vinden via ons menu. Kies voor “service en contact” en als je dan vervolgens kiest voor “contact” dan vind je daar ook de button.
      Je start de chat altijd met Noa maar je kan altijd vragen naar een medewerker. We zijn live tussen 08:00 en 18:00.
      Hoop dat deze informatie je verder op weg helpt!

      Met vriendelijke groet,
      Jeannette

    • MMiran

      @VinkVink

      Die button is nergens te vinden. Zeer slechte klantenservice.

  • Sseggelink

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 1

    Dekking

    star 7

    Ik heb een vraag over een declaratie en zou graag willen chatten , maar er is geen chat functie te bekennen op de website ook kan ik nergens een emailadres vinden zodat ik mijn vraag per had kunnen stellen. Zou graag vernemen waar die chatbutton zich bevindt op de website want zowel op google als op edge is geen button te vinden!!!!

    • VVinkVink

      @seggelink
      De chatbutton vind je rechtsonderin. Via ons menu kan je kiezen voor; service en contact.
      Als je vervolgens kiest voor ”contact” vind je daar ook de chatbutton. Je start de chat altijd met Noa maar je kan vragen naar een medewerker. We zijn live tussen 08:00 en 18:00. Hartelijke groet, Mirijam.

  • GGeert van de Meerendonk

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 4

    Service

    star 2

    Dekking

    star 4

    Dit is slechts een fijne zorgverzekering als je geen zorg nodig hebt; alles is erop gericht om geen contact met cliënten te hebben. Voor antwoord op een hele simpele vraag ben je zo een half uur bezig en blijkt (uiteindelijk) dat je alleen verder komt in een “live chat” met een medewerker… en dat kan het HELE weekend niet!

    • VVinkVink

      @Geert van de Meerendonk
      Bedankt voor de beoordeling. Wij zijn inderdaad een verzekering die alleen online klantenservice bieden.
      Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:00 en 18:00 via de live chat. In het weekend is er geen medewerker beschikbaar. Uiteraard staan we nu voor je klaar om je te helpen met je vragen.
      Hartelijke groet, Lizet VinkVink.

    • VVinkVink

      @Geert van de Meerendonk Vervelend dat je deze ervaring hebt. Op werkdagen is onze chat bereikbaar tijdens openingstijden (8:00 – 18:00). In eerste instantie krijg je contact met onze Noa. Noa kan je bij vele vragen helpen. Lukt het niet of wil je toch met een medewerker chatten dan is dat geen enkel probleem. Je kunt dit ook aan het begin van de chat aangeven. Noa verbindt jou dan door naar een medewerker om je verder te helpen. Hartelijke groet, Jo VinkVink

  • MMarcel

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    slechte verzekering ooit! niet te bereiken, ook niet via de chat. Alle declaratie worden zonder reden afwezen. App is zeer slecht. Niet aansluiten, zeer slechte organisatie!

    • VVinkVink

      @Marcel wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt! Op werkdagen is onze chat bereikbaar tijdens openingstijden (8:00 – 18:00). In eerste instantie krijg je contact met onze chatbot. Wil je toch met een medewerker chatten dan is dat geen enkel probleem. Je kunt dit direct aan het begin van de chat aangeven. Onze chatbot verbindt jou dan door naar een medewerker voor contact. We helpen je graag! Hartelijke groet, Marieke VinkVink

    • GGeert van de Meerendonk

      @VinkVink
      Ik sluit me volledig aan bij eerdere commentaren. Hoe onnodig ingewikkeld is communicatie VinkVink. Dit is slechts een fijne zorgverzekering als je geen zorg nodig hebt… Alles is erop gericht om geen contact met cliënten te hebben. Ik heb een hele simpele vraag en ben al bijna een half uur bezig om te Een antwoord te krijgen Maar nu blijkt dat dit alleen maar kan (?!) Door Een live chat met een medewerker te starten en dat kan het hele weekend niet!

  • BBelga

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 6

    Dekking

    star 2

    Perfect

  • MMaria

    Begin er niet aan! Natuurlijk een prima maatschappij als je ze niet nodig hebt. Maar als je ziek wordt of er lopen zaken mis zijn ze niet bereikbaar en wordt je makkelijk afgescheept via de chat. Voor hetzelfde geld heb je een prima verzekering bij FBTO met een geweldige klantenservice. Wil je toch digitaal dan kan dat ook.

    • VVinkVink

      @Maria wat spijtig om te lezen dat je deze ervaring hebt. Ik lees dat je
      ons niet altijd kunt bereiken. Onze chat is bereikbaar tijdens openingstijden. In eerste instantie krijg je contact met onze chatbot. Niet om je af te schepen, maar juist om je snel van een antwoord te kunnen voorzien. Wil je toch met een medewerker chatten? Dan is dat geen enkel probleem, je kunt dit direct aan het begin van de chat aangeven. Onze chatbot verbindt jou dan door naar een medewerker voor contact. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

    • BBelga

      @VinkVink
      Mijn ervaring met contact is prima. Gaat redelijk snel.

  • Mmarcel

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Waardeloze organisatie, app werk voor geen meter, bij een afwijzing kunnen ze geen reden opgeven… uren aan de chat gezeten, niet aan beginnen!

    • VVinkVink

      @marcel
      Wat vervelend dat je deze ervaring met ons hebt! Dagelijks zijn we via de chat bereikbaar. Wanneer je een medewerker wil spreken, kan je dit aangeven in de chatbot. We helpen je uiteraard graag. Via Mijn Vink Vink kan je bij je ingediende declaraties
      de afwijsreden van je declaratie zien.

      Hartelijke groet,
      Lizet VinkVink.

  • KKareltje

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 7

    Dekking

    star 7

    Prima verzekering, prima service en wat het belangrijkste voor mij de zorgkeuze.

  • BB te Kiefte

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Probleemloos .

  • MMarleen Teernstra

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 10

    Basis verzekerd maar genoeg aanvullende keuzes, bij vragen is er snel reactie

  • PPeter Guiking

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 9

    Dekking

    star 6

    VinkVink heeft in de eerste plaats een zeer betaalbare premie voor de basisverzekering, minpuntje te weinig voordeel als je meer eigen risico wilt. De verzekering is onderdeel van Menzis en daarom zeer deskundig, brede mogelijkheden voor de zorgaanbieders, dus vrijwel overal kan je terecht. Verder een goed werkende en snelle app waar je vrijwel alles zelf kan regelen. Ook zijn ze zeer meedenkend en werkend als je eigenrisicobetalingen wilt spreiden.
    Kortom een absolute aanrader

  • Aaad

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Het is wel meest digitaal.

  • FFelix Metselaar

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 2

    Contact leggen met VinkVink is zeer problematisch en ze doen weinig voor je. Bij mij hebben ze een rekening van € 25 betaald aan Goedegebuure slaaptechniek. Goedegebuure had niets voor mij gedaan, VinkVink betaalde de rekening aan Goedegebuure en liet mij met incasso de rekening betalen via mijn eigen risico. Vervolgens wilde VinkVink niets meer voor me doen. Ik moest het maar zelf regelen met Goedegebuure. De communicatie met VinkVink verloopt zeer stroef en het duurt erg lang voordat je een medewerker aan de lijn hebt. De computer begrijpt niets en een medewerker is moeizaam te krijgen en die verbreekt het contact als je iets te lang wacht.

    • VVinkVink

      @Felix Metselaar
      Bedankt voor het delen van je review. Jammer om te lezen dat je deze ervaring met ons hebt. Via Zorgwijzer kan ik niet uitzoeken wat er precies gedeclareerd is door Goedgebuure. Wanneer deze kosten niet kloppen raad ik je aan om nogmaals contact met ons op te nemen. Wanneer je in de chat vraagt om een medewerker, word je gelijk doorverbonden naar een medewerker. Hartelijke groet, Liz Vink Vink.

  • VVandebergh

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Contact uitermate gecompliceerd. Voor oudere mensen geen optie. Als je jong en gezond bent kan het een optie zijn. Als je declareert moet je zeer zorgvuldig de uitbetaling controleren. Je verzinnen allerlei excuses om rekeningen niet of slechts deels te vergoeden. Zeker als t om reguliere zorg un het buitenland gaat.

    • VVinkVink

      @Vandebergh

      Ook ouderen kunnen zich bij ons verzekeren. Het is wel goed om dan te weten dat je vooral zelf alles digitaal regelt. Kom je ergens niet uit, helpen we graag via chatcontact verder. Als we jou nog kunnen helpen met uitleg over jouw buitenlandse declaraties, neem gerust contact met ons op. Graag kijken we mee of we jou verduidelijking kunnen geven. Hartelijke groet, Jo VinkVink

  • AA. van Leeuwen

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 9

    Dekking

    star 9

    Met deze verzekering gaat alles naar wens. Geen eigen voorfinanciering nodig. Ben zeer tevreden.

    • SShannon

      @A. van Leeuwen

      Wat een top beoordeling. Heel erg bedankt hiervoor.

      Hartelijke groet,
      Shannon Vink Vink

  • AAd Peters

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 9

    Dekking

    star 8

    Ben nu 1 jaar klant bij Vink Vink Menzis. Heb het tot nu toe zeer positief ervaren.
    Met het gebruik van de zinkvink app is het zeer eenvoudig om alle informatie in te zien. Verder heb je , met de app op je mobiel, je zorgpas altijd bij je. Nog geen negatieve dingen tegen gekomen.

    Ad Peters

    • SShannon

      @Ad Peters

      Wat fijn dat je zo tevreden bent. Op naar een positief 2024!

      Hartelijke groet,
      Shannon Vink Vink

  • AAnna

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 9

    Dekking

    star 10

    betaalbare premie en contact via chat is voor mij geen enkel probleem. Wanneer ik niet uitkom is het eenvoudig om via de chat contact op te nemen. Ook gelukkig ruime keuze aan ziekenhuizen en dokters wanneer ik deze nodig zou hebben. Ook dit jaar blijf ik weer, tot op heden geen klachten gehad

    • SSilke

      @Anna

      Wat fijn dat je zo tevreden bent en dat je weer blijft! Daar zijn we blij mee. 🙂 Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om een review achter te laten.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • MMarian Heinen

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    ik vind Vink Vink top‼️
    De online chat is veel beter als een telefoontje waarvan je de helft weer vergeet. Het chat gesprek kun je downloaden en later gewoon weer terug lezen. Top

    • SSilke

      @Marian Heinen

      Super handig inderdaad, dat vinden wij nou ook! Mooi dat je zo tevreden bent. Wij zijn ook blij met jou! Dank je wel voor je mooie review.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • JJ.Louman

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 5

    Ik ben lid maar kan geen medewerker aan de telefoon krijgen alles gaat via een chatbot .Plus je kan ook niet 38 euro per maand betalen voor je eigen risico Je bent volledig afhankelijk van de Zorgkiezer die mij vertelde dat ik het wel per maand kon betalen(38euro) Dat bleek dus niet zo en ben er ”ingestonken” Zeer slecht aftreksel van Menzis !! Ik neem nu een andere zorgverzekering. Goed gedaan Menzis !

    • SSilke

      @J.Louman

      Wat jammer dat je het gevoel hebt dat je verkeerd geïnformeerd bent. Een betalingsregeling is (vaak) wel mogelijk, maar de regeling gespreid betalen eigen risico kennen we inderdaad niet. We proberen de premie zo laag mogelijk te houden door de dienstverlening enkel digitaal aan te bieden. Tijdens onze openingstijden heb je ook altijd de mogelijkheid om een medewerker te spreken. Ondanks je ontevredenheid wil ik je toch bedanken voor je review.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • PPeter

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Prima verzekering en voordelig ook in 2024. Al die mensen die klagen over communicatie begrijpen jullie methodiek niet.

    • SSilke

      @Peter

      Er zit inderdaad een idee achter de digitale dienstverlening! 😉 Fijn dat je weer bij ons blijft Peter. Super bedankt voor je mooie review.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • HHans

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 10

    Blijf bij ze als ze komend jaar ook zo goedkoop zijn! Lage premie, zonder poespas. Contact via chat is oke, soms is telefoon handiger.

    • SSilke

      @Hans

      We kunnen de premie zo laag mogelijk houden door de dienstverlening digitaal aan te bieden. Fijn dat je verder zo tevreden bent! Hopelijk blijf je ook in 2024 weer bij ons.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • MMarijke hoefakker

    Premie

    star 10

    Menzis vind ik een fijne zorgverzekeraar goede hulp bij vragen, snelle afwikkeling van de ingezonden nota’s en prettig telefooncontact. Ruime vergoedingsregeling. Ik blijf….

    • SSilke

      @Marijke hoefakker

      Wat fijn om te horen! Dank je wel voor je mooie review en woorden.

      Hartelijke groet,
      Silke

  • AAnnemary

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Goede prijs kwaliteit verhouding. Snelle reactie via de app. Veel keuzes speciale klinieken. Kortom, geen spijt van overstap. Veel geld bespaard door overstap naar deze verzekering.

    • SSilke

      @Annemary

      Toch fijn dat we daar aan hebben bijgedragen! Dank je wel voor je super mooie review.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • EEvert

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Een prima zorgverzekering met een lage prijs

    • SSilke

      @Evert

      Hoger dan een 10 kan niet, super! Dank je wel voor je mooie review.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • BB te Kiefte

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 2

    Alles is goed geregeld.

    • SSilke

      @B te Kiefte

      Mooie cijfers hoor! Dat zien we graag. Super bedankt voor je review.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • RR.Aukema

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 9

    altijd vlot alles afgehandeld, makkelijk ook te declareren. Heb zelf geen aanvullende verzekering dus daar kan ik niets over zeggen

    • SSilke

      @R.Aukema

      Fijn om te horen! Super bedankt voor je review.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • PPeter Guiking

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 9

    Vinkvink heeft een goede app waar je voor bijna alles terecht kan om zelf te regelen. Eenvoudig taalgebruik en adviserend waar mogelijk en/of nodig. De verzekering zelf is, in ieder geval voor mij, een goede verzekering met veel zorg contracten dus er is altijd wel een zorgverlener of instelling als ziekenhuis die een contract heeft.
    Geen gezeur als je een rekening in gedeelten wil betalen en zelfs diverse mogelijkheden. Kortom VinkVink is een aanrader met een relatief “lage” premie

    • SSilke

      @Peter Guiking

      Fijn dat je tevreden bent, dank je wel voor je review!

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • JJasper

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    waardeloos. ik krijg het niet eens voor elkaar een medewerker te spreken over de kosten die ik krijg toegestuurd. het enige communicatie middel is een chatbot die niet begrijpt wat je bedoeld en je geen steek verder helpt. wat een complete ramp

    • VVinkVink

      @Jasper

      Wat vervelend dat je er niet uitkomt met onze Chatbot. In dit gesprek met de chatbot, mag je altijd vragen om een medewerker. Je wordt dan direct doorverbonden met een medewerker. We zijn dagelijks geopend tussen 08:00 en 18:00 uur.
      Ook kan je je rekeningen ten alle tijden inzien via Mijn Vink Vink op de pagina ‘Mijn geldzaken’.

      Hartelijke groet,
      Lizet VinkVink

  • HHossam

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Slecht, geen email, geen telefoon, geen chat functie! Dus geen contact manier!

    • SSilke

      @Hossam Wat jammer dat je geen contact hebt kunnen krijgen. Om de premie zo laag mogelijk te houden hebben we ervoor gekozen beperkte contactmogelijkheden aan te bieden. Via de chat kun je ons wel spreken als je naar een medewerker vraagt. De livechat is bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 18.00. Heb je wellicht buiten deze openingstijden geprobeerd contact te krijgen? Hartelijke groet, Silke VinkVink

  • AAlex

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 4

    Service

    star 1

    Dekking

    star 4

    Je kunt geen persoonlijk contact krijgen via telefoon. Als je je probleem uitlegt op de chat krijg je alleen standaard antwoorden en als je kritisch bent sluiten ze gewoon de chat en moet je weer opnieuw beginnen, uiteraard zonder oplossing. Schandalig dat dit mag in Nederland

    • VVinkVink

      @Alex Wat jammer om te lezen dat het contact met ons niet goed verloopt. We zijn inderdaad alleen via de Chat bereikbaar en niet per telefoon. Het is mogelijk om via de chat persoonlijk met een collega te chatten. Het is dan uiteraard niet de bedoeling dat de verbinding wordt verbroken. Mijn excuses hiervoor. Mocht je nog een keer contact opnemen, geef dit ook aan bij de collega. We kijken dan wat we op dat moment voor je kunnen doen. Vriendelijke groet, Brigit VinkVink

  • SSoeris Dhawtal

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Net als alle zorgverzekeraars. Je betaalt veel premie. Zodra je een beroep doet op de zorg krijg je een boete in de vorm van eigen risico.

    • VVinkVink

      @Soeris Dhawtal wat naar dat je zorg nodig had. Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je daarna met kosten wordt geconfronteerd in de vorm van het eigen risico. Ook snap ik dat het voor jou voelt alsof dit een boete is. Maar dit is het absoluut niet, niemand verdient een boete omdat je zorg nodig hebt. Het verplichte eigen risico is van toepassing op iedereen van 18 jaar en ouder. Het verplichte eigen risico is € 385 en is alleen van toepassing op de Basisverzekering. Ook goed om te weten; wanneer je het maximum van € 385 hebt bereikt ontvang je voor dat jaar geen facturen meer voor het verplichte eigen risico. Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt gekregen over het verplichte eigen risico en wens jou een prettige dag. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink.

  • MManon

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Slechte verzekering. De basis zaken die normaal is een basispakket vallen (bv kraampakket / NIPT test en kunnen bevallen waar je wilt) zitten allemaal niet in dit pakket zonder dat dit ergens goed vermeld wordt. Heb spijt dat ik ben overgestapt destijds, zwaar ontevreden.

    • VVinkVink

      @Manon wat jammer dat je zo ontevreden bent en we niet aan je verwachting voldoen. Het klopt dat VinkVink geen vergoeding kent voor een kraampakket. De NIPT vergoeden we echter wel, als je hiervoor een medische indicatie hebt. Ook mag je bevallen waar je maar wilt. Hou er dan wel rekening mee dat we bij een niet gecontracteerde zorgaanbieder de kosten tot een maximumbedrag vergoeden. Meer weten? Kijk dan eens op onze website bij de vergoeding van ‘Verloskundige zorg uit de Basisverzekering’. Heb je hier nog vragen over? Start dan gerust een chat via onze website, we helpen je graag. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

  • SSandy

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 3

    Het is wat met die Zorg dochter bedrijven, zij het niet ASR met Ditzo, dan is het wel Menzis hiero, vroeg of laat gaat het mis met jullie k*t smoesjes, ook jullie die hier achter hun desk verscholen zitten, en allerlei smoesjes verzinnen, mensen jullie moeten op trustpilot ervaringen schrijven, hier manipuleren ze de berichten, als je echt tevreden ben of niet ga daarheen om te delen…of anders nog beter Meld ze aan bij NZa dit is een meldpunt precies voor deze ondernemingen.

    • VVinkVink

      @Sandy dat klinkt niet goed! Heb je een zorgverzekering bij VinkVink en loop je tegen een probleem aan? Start dan een chat via onze website. Onze Klantenservice kijkt en denkt graag met je mee. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

    • HHans

      @VinkVink

      Op de website van VinkVink zie ik geen mogelijkheid om te chatten staan. Dat schijnt alleen via de browser Safari te kunnen. Die werkt alleen op een iPhone. Mijn zorgverzekering, Vink Vink, is dus onbereikbaar voor mij. Slecht Slecht Slecht

    • VVinkVink

      @Hans wat vreemd dat je geen chatbutton ziet. Ik heb het net in meerdere browsers getest, maar ik zie de chat button wel. Heb je de cookies wel geaccepteerd? Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

    • DDs

      @VinkVink op Trustpilot daar kun je ook reviews schrijven over een bedrijf,maar zodra je dat dan op zijn teentjes trapt met de waarheid dan halen ze je review offline, bij mij worden 50% offline gehaald omdat ik heel precies zeg waar het op staat! Wat betreft VinkVink valt mij wel op dat de reviews wat positiever zijn dan bij FBTO, misschien dat het toch eens proberen ga…

  • AAmit

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 4

    Dekking

    star 6

    Their website and app gies down frequently, not sure how to reach put to them in such situations. Hope they can fix their IT

    • VVinkVink

      @Amit I’m sorry to hear that you sometimes have to deal with our app dropping out. That’s not the intention. If the problem persists, will you start a chat via our website? Our Customer Service team will be happy to help you. Kind regards, Marcelle VinkVink

  • TThomas

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Ik heb mijn overstap naar VinkVink geannuleerd, maar ze hebben me toch uitgeschreven bij mijn vorige verzekeraar tegen mijn wensen in.
    Ook hebben ze beloofd dat ze contact zouden opnemen met mijn vorige verzekeraar om de verzekering te herstellen; dat is niet gebeurd.

    • VVinkVink

      @Thomas Jammer om te lezen dat je je hebt bedacht en elders verzekerd wilt zijn. Nu begrijp ik uit je review dat wij hebben toegezegd jouw aanmelding te annuleren, maar dat dit niet is gebeurd. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We willen je natuurlijk graag helpen. Wil je een chat starten via onze website, zodat wij vanaf onze klantenservice met je mee kunnen kijken? Vriendelijke groet, Nicky VinkVink

  • CCaroline

    Sinds 2022 heb ik een zorgverzekering bij VinkVink. Voor 2023 wilde ik mijn zorgpas inzien maar kom er achter dat en de app en de website niet werkt (kon geen connectie met de server maken, terwijl het internet het gewoon doet). Op de website kreeg ik een melding (via verschillende browsers!) dat de website temporarily down was of ERR_CONNECTION_RESET. Ik heb op mobiel en tablet het netwerk gereset (beide android), ik heb proxy server & vpn connecties disabled, de cache geleegd, verschillende browsers geprobeerd, antivirus uitgezet en incognito modus geprobeerd, maar het probleem was niet opgelost. Eindelijk heb ik na het resetten van het netwerk, de mobiel opnieuw opgestart, de VPN aan gezet en de website in een private tab geopend. Toen deed de website het eindelijk. Alleen inloggen met Digid gaat niet via de private tab dus kies voor de optie om Digid op een ander device te openen. Hopelijk helpt dit als workaround voor mensen met hetzelfde probleem.

    • CCaroline

      Om vervolgens op de website uit te vinden dat de zorgpas 2023 alleen op de app is in te zien. En die doet het juist niet! Help.

    • VVinkVink

      @Caroline wat fijn dat het je uiteindelijk gelukt is om de website te bereiken. Wel gek en vooral onhandig dat het nog steeds niet lukt om in te loggen in de app. Had je de app ook al eens opnieuw geïnstalleerd? En krijg je dan nog steeds een foutmelding? Dan raad ik je aan om een chat te starten via onze website. We kijken graag samen met jou hoe we dit op kunnen lossen zodat ook jij van onze app gebruik kunt maken. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

  • VVinkVink

    @hans klinkert Dat is natuurlijk ook heel vreemd. Wat gaat er mis met de chat? Wanneer je via de chat met ons contact opneemt, mag je een antwoord van ons verwachten. Wil je het anders nog eens proberen? Vriendelijke groet, Brigit VinkVink

  • Hhans klinkert

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Ik dacht over te gaan naar Vink Vink in december 2022, maar omdat ik geen contact kon krijgen via telefoon, e-mail en zelfs chatten was een puinhoop, je krijgt geen antwoord op mijn vraag. Ik ben dus geen klant meer van Vink Vink. Stort onmiddellijk de 250 euro terug wat jullie op 13 januari 2023 hebben geïncasseerd via mijn ABN bank

    • VVinkVink

      @hans klinkert Jammer dat je je hebt bedacht en geen klant meer bent. Natuurlijk wil je graag de teveel betaalde bedragen terug ontvangen. Voor de status hiervan raad ik je aan om contact op te nemen met onze Klantenservice. Dit kan door een chat te starten via onze website. Hartelijke groet, Marcelle VinkVink

  • KKar

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Inderdaad, inloggen lukt niet heb van alles geprobeerd. Hoe kan ik jullie mailen? Dit kan echt niet!

    • VVinkVink

      @Kar goed dat je dit meldt. Er is op dit moment inderdaad een probleem wat betreft het inloggen in de app. Met de nieuwe release die gepland staat voor deze maand moet dit opgelost zijn. Kies tot die tijd bij inloggen via de DigiD app voor ‘Nee’. Je logt dan via de browser in. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

  • CC.J.Welsink

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Dekking

    star 6

    Heb een nieuwe verzekering afgesloten begin december 2022, app geïnstalleerd, geen inlog, werkt niet, inloggen via website, werkt niet, allebei via DigiD, bestaan jullie wel???

    • VVinkVink

      @C.J.Welsink balen dat het niet lukt om in te loggen. Wat de app betreft is dit probleem bekend. Met de nieuwe release die voor deze maand gepland staat moet het probleem opgelost zijn. Kies tot die tijd bij inloggen via de DigiD app voor ‘Nee’ om in te loggen via de browser. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

  • TToon

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Mensen denk goed na! De chat is kompleet uitgehold je krijgt een bot en als je eenmaal door komt tot een medewerker beginnen ze gelijkt met hun voorwaardes te schermen, en arrogant en moeilijk te doen. Dit is natuurlijk een top service als je net te horen hebt gekregen dat je kanker hebt. Het zijn een stelletje ordinaire personen daar.

    Maar goed door jullie optimale service heb ik besloten na een jaar vink er een punt achter te zetten. En ben weer terug naar het CZ waar ze je wel normaal behandelen en eerst eens kijken wat ze WEL voor je kunnen doen al is het maar met woorden of een luisterend oor. i.p.v direct zich achter hun regeltjes verstoppen.

    Ik hoef van jullie ook geen sorry voor de vervelende ervaring ect.

    • VVinkVink

      @Toon wat een heftige periode maak je op dit moment door. Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je gaat. VinkVink is een online verzekering en ik kan me voorstellen dat dit nu niet de beste keuze is voor jou. Ik wens jou in ieder geval een fijne jaarwisseling en veel beterschap en kracht voor 2023. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

  • SSmaksh

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    I am really in dire sitatuion, i cannot see the chat option and thus cannot cancel the premium, its really bad as there is not even an email to get in contact with , please help me get in contct with the provider as well as get me the chat option available

    • SShannon

      @Smaksh
      Good you are asking for help. I will send you the link for the chat option. You can see the chat button on the right side down the page. Sometimes it will help to try it in an other browser:

      It can be busy at the moment, you can also try to reach us tommorow from 9.00 till 17.00.

      Hope this will help you out!