search

Direct naar

Over Vink Vink Menzis

Vink Vink is onderdeel van Menzis. Het label richt zich op verzekerden die hun zorgverzekering goed, maar snel geregeld willen hebben, zonder al te veel gedoe. Oftewel: eenvoudig afsluiten en overstappen, zodat je snel weer door kunt.

VinkVink heeft drie aanvullende verzekeringen. De eerste heeft een dekking voor buitenlandzorg en tandongevallen. De tweede, genaamd ‘bundel’ heeft een ongevallenverzekering voor fysiotherapie, mondzorg en het buitenland. Daarnaast krijg je met ‘bundel’ toegang tot de premium gezondheidsapps: Sworkit, Fabulous, Headspace en de FysioZelfCheck.

De laatste aanvullende verzekering biedt een dekking voor tandheelkundige zorg.

Contact

Zorgpremie

Jaar Natura (select) Natura Combinatie Restitutie
2025--€ 141,40-
2024--€ 132,90-
2023--€ 125,00-
2022--€ 111,00-

Vink Vink Menzis nieuws

Wat vind je van Vink Vink Menzis?

Klik op de sterren om te beoordelen

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


240 reviews over Vink Vink Menzis

  • LLuc

    Premie

    star 5

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 4

    Dekking

    star 3

    De service als je ergens mee zit is erg traag. De chatbot snapt helemaal niks en de medewerker was niet even aardig. Voorbeeld: ik had hulp nodig met een incasso en voor dat mijn probleem was opgelost sloot de medewerker de chat en kwam ik weer bij die vervelende chatbot terecht.

    • VVinkVink

      @Luc

      Begrijpelijk dat het frustrerend is als je hulp nodig hebt en je vervolgens het gevoel hebt dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Zeker bij iets als een incasso wil je snel en duidelijk geholpen worden.

      We werken met chatbot NOA om veel vragen snel digitaal af te handelen, maar we beseffen dat dit niet altijd voldoende is. Als je persoonlijke hulp nodig hebt, hoort een medewerker je netjes en volledig te helpen en het afsluiten van de chat is dan ook zeker niet de bedoeling. Excuses voor dit ongemak!

      Heb je inmiddels antwoord gekregen op al je vragen? Mocht dit niet het geval zijn, wil je onze klantenservice dan nog een kans geven?

      Met vriendelijke groet,
      Jeannette
      VinkVink

  • FFreek

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 7

    Dekking

    star 9

    Het afsluiten van een verzekering via vink vink ging verrassend soepel. Binnen een paar minuten was alles geregeld, zonder onnodig gedoe of moeilijke keuzes. De uitleg is duidelijk en in gewone taal, wat het allemaal een stuk begrijpelijker maakt dan bij veel andere verzekeraars.

    De app werkt fijn: overzichtelijk, snel en makkelijk in gebruik. Declaraties indienen kost bijna geen tijd en de bevestigingen komen direct binnen. Bij vragen is de klantenservice goed bereikbaar en wordt er vriendelijk en snel gereageerd.

    Over het algemeen voelt Vink vink betrouwbaar en transparant aan. Alles is gericht op eenvoud en gemak, precies wat je wilt als je geen zin hebt om urenlang verzekeringen te vergelijken.

  • Eed

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    VinkVink schuift declaraties van december expres door naar januari, zodat klanten onnodig een nieuwe maandpremie moeten betalen. Pure misleiding. De zorg werd in het vorige jaar geleverd, maar ze schuiven het handig door om extra premie te innen in het nieuwe jaar.

    En als je daar vragen over hebt? Vergeet het maar. Je komt niet in contact met een medewerker. Alles moet via hun “chatservice” met chatbot NOA — en dat is echt een ramp. NOA begrijpt je niet, geeft standaard-antwoorden, en je wordt opzettelijk in rondjes gestuurd. Dit is geen service, dit is digitale afschuiftechniek.

    VinkVink noemt zich ‘modern’, maar wat ze echt zijn:
    – Onpersoonlijk
    – Onbereikbaar
    – Onbetrouwbaar

    Alles is gericht op zo min mogelijk contact en maximaal incasseren. Ik raad iedereen aan: begin hier niet aan. Goedkoop lijkt aantrekkelijk, tot je ziet hoe ze je als klant behandelen.

    Een zorgverzekeraar die geen zorg toont.

    • VVinkVink

      @ed

      Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik vind het vervelend om te lezen dat je het gevoel hebt dat we declaraties opschuiven. Ik kan deze situatie dan ook niet helemaal plaatsen. Graag geef ik een toelichting.

      We schuiven declaraties niet bewust door naar een nieuw kalenderjaar. De verwerking van zorgkosten is afhankelijk van wanneer zorgverleners hun nota’s bij ons indienen. Als een nota pas in januari binnenkomt, wordt deze administratief verwerkt in het nieuwe jaar, ook al is de zorg in december geleverd. Dit is een landelijke werkwijze en geen opzet om extra premie te innen. Bijvoorbeeld nota’s van medisch specialistische zorg worden soms later gedeclareerd. Ziekenhuizen sturen de rekening van alle kosten van je behandeling vaak in één keer; als één pakketje. Zo’n pakketje heet een DBC (Diagnose Behandel Combinatie). Een DBC wordt na (maximaal) 120 dagen gesloten. Daarna stuurt het ziekenhuis de rekening van alle kosten van je behandeling naar ons op. Zodra we de rekening van het ziekenhuis hebben ontvangen, brengen we deze zo snel mogelijk bij je in rekening.

      VinkVink is een digitale zorgverzekering. Dat betekent dat we voornamelijk communiceren via de app en chat. Kom je er met onze chatbot Noa niet uit, dan kan je tijdens kantooruren altijd vragen om met een medewerker in contact te komen. Je wordt dan doorgeschakeld naar een beschikbare collega. We helpen graag!

      Met vriendelijke groet,
      Jeannette
      VinkVink

  • AAndrew

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 9

    Dekking

    star 10

    As an expat in the Netherlands, I really appreciate how simple and affordable Vink Vink is. Everything is digital, the app is easy to use, and claims are processed quickly. I don’t need to call anyone, which makes it very convenient. Great option if you prefer handling your health insurance fully online.

  • SSander

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 7

    Dekking

    star 8

    De premie is laag en het digitale regelen werkt handig. Wel merk ik dat de app soms hapert en het contact via chat niet altijd even snel gaat.

    Voor wie weinig zorg nodig heeft is het prima, maar voor complexere vragen misschien wat beperkt.

  • Aa.

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Vinkvink is lekker overzichtelijk en goedkoop. Alles regel je via de app en dat gaat meestal soepel. Declaraties worden snel verwerkt en ik heb geen onverwachte kosten gehad. Voor mij ideaal, zolang je geen behoefte hebt aan telefonische klantenservice.

  • SSchijven

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 3

    Service

    star 3

    Dekking

    star 1

    Hele slechte communicatie, wij wonen in het buitenland en worden na een half jaar gewoon uit de verzekering gegooid zonder een herinnering (arbeidscontract liep af en had de verlengingen niet tijdig doorgestuurd) Dan vervolgens de polissen niet terugzetten zoals het was. Chatmedewerkers kortaf en denken dat ik een hele dag de tijd heb. Jammer, ik ben heel teleurgesteld en weet nu zeker dat ik service voor premie kies. Liever een paar euro meer per maand voor persoonlijk contact. Dit is een aanfluiting.

    • VVinkVink

      @Schijven
      Wat vervelend dat je een onprettige en teleurstellende ervaring met ons hebt gehad. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je vergeet om een verlenging te sturen en logisch dat je dan verwacht dat na verzending de polis weer naar wens actief wordt gezet.
      VinkVink is inderdaad een online zorgverzekering, dus we regelen veel digitaal. Maar natuurlijk hoor je dan nog steeds goed en vriendelijk geholpen te worden.
      Excuses dat je dit niet zo hebt ervaren! Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen neem dan gerust contact op met onze digitale assistent Noa. Tip: als je vraagt om een medewerker, dan word je direct doorgeschakeld naar een collega.

      Met vriendelijke groet,
      Jeannette
      VinkVink

  • Mmary

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 2

    Dekking

    star 1

    het lijkt allemaal goedkoop maar als ik in 6 manden tijd al voor 515 euro aan eigenbijdragen en extra apotheek kosten moet betalen met ik aan het einde van het jaar meer kwijt dan toen ik bij menzis zat. ik raad niemand vink vink aan als je veel medicijnen gebruikt. dan ben je namelijk het haasje.
    het is goed voor iemand die nooit naar de huisarts hoeft of ziekenhuis dan ben je nog wel geld kwijt, maar ik ben blij als het jaar voorbij is en ik terug kan naar menzis of een betere verzekeraar.

    • VVinkVink

      @mary
      Ik kan mij voorstellen dat € 515 in 6 maanden tijd betalen veel geld is.
      Heb je zowel eigen bijdrage als risico moeten betalen door kosten vanuit de apotheek?
      Vanuit hier kan ik niet meekijken in je gegevens. Maar mijn collega’s van de klantenservice
      kijken graag met je mee.
      Je mag vragen om een medewerker, zodat onze chatbot Noa je doorverbind.
      We zijn live op werkdagen tussen 8.00 -18.00 uur .

      Alvast bedankt voor de moeite.

      Hartelijke groet,
      Mirjam VinkVink

  • VVinkVink

    @Lyon
    Op dit moment is het inderdaad redelijk druk. Dit komt mede doordat wij maandag (2e Pinksterdag) niet geopend waren. Via social media zijn we wel 7 dagen per week aanwezig, waardoor je meestal dezelfde dag al een reactie ontvangt.

    Vaak is het op de chat tussen 8:00 en 9:00 en tussen 17:00 en 18:00 wat rustiger. Wil je het dan nog eens proberen?

    Met dank aan jouw review ga ik intern het idee voor een digitale wachtrij voorleggen.

    Vriendelijke groet, Mirjam VinkVink

  • LLyon

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Heel slecht bereikbaar. Zoals eerdere reacties.

    VinkVink is gisteren en vandaag in de ochtend, middag en namiddag niet bereikbaar. Steevast antwoord de bot “het is druk, probeer het later nog eens”. Je komt ook niet in de rij om netjes op mijn beurt te wachten.

    Grappig om te lezen dat VinkVink op onderstaande reactie wel op dezelfde dag reageert..

    • VVinkVink

      @Lyon
      Dankjewel voor je aanvulling. Zoals Mirjam eerder al benoemde was het aan het begin van de week heel erg druk. Hopelijk heb je het op haar advies nog een keer geprobeerd en ben je inmiddels geholpen met je vraag. Vandaag is onze bezettingsgraad op de chat goed.

      Ik wens je alvast een prettig weekend.

      Vriendelijke groet,

      Franky VinkVink

  • RRick

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Net een reactie van VinkVink op mijn review hier dat de wachttijd 3 minuten is. Wat een gelul Welke wachtrij? De bot wijst mij iedere keer af met de melding dat het druk is. Al een week. Ja, er zaten twee vrije dagen tussen, maar de overige dagen kreeg ik dezelfde reactie. Ik word in de maling genomen. Ik heb een hele simpele vraag of mijn buitenlanddeclaratie is aangekomen, maar wat als er écht wat aan de hand is? Dan word je zieker van VinkVink dan van de ziekte zelf. Wat een nepperij Dat dit kán in Nederland.

    • VVinkVink

      @Rick
      Ik begrijp dat het vervelend is als je niet direct contact kan krijgen. Wanneer het drukker is, dan krijg je van onze chatbot Noa inderdaad de melding dat er niemand beschikbaar is voor een livechat omdat er da neen wachtrij is. We proberen iedereen zo spoedig mogelijk te helpen. Soms kan het ook helpen om op een ander tijdstip contact op te nemen. Vaak is het tussen 17:00 en 18:00 wat rustiger. Misschien kan je het dan nog eens proberen. We geven je graag duidelijkheid over jouw buitenlandse declaratie.

      Vriendelijke groet,
      Jo VinkVink

  • RRick

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Wanneer ik ook probeer te chatten met VinkVink, het is altijd druk bezet. Probeer het later nog een keer is het advies, maar na 10 keer proberen slaat dat ook nergens meer op. Hoe kom ik in contact met een maatschappij waar ik iedere maand geld naar overboek?

    • VVinkVink

      @Rick

      Het spijt me dat je niet direct in contact met ons kwam. Vanaf wanneer je het probeerde is niet geheel duidelijk uit dit bericht. We zijn net 4 dagen dicht geweest i.v.m. Goede Vrijdag en Paasmaandag. Vanaf vanmorgen 8:00 uur kon je weer met ons chatten. Het is druk, maar de wachttijd is ongeveer 3 minuten op dit moment. Start gerust een nieuwe chat met Noa en vraag haar gelijk om een medewerker. Hopelijk tot straks!

      Hartelijke groet,
      Franky VinkVink

    • RRick Lammers

      @VinkVink
      Ik probeer het al een week, ieder uur. Vandaag dus ook al vanaf 8u. Krankzinnig om te zeggen dat de wachttijd 3 minuten is. Welke wachttijd? Ik sta helemaal niet in de queue oid.
      Ik heb een hele simpele vraag: ik heb 3 weken geleden een buitenlandnota op de post gedaan maar nog altijd staat ie er niet bij bij ‘declaraties ingediend’. Is het überhaupt aangekomen? Bestaat VinkVink überhaupt? Echt bizar dit.

      Ik heb een reactie nodig van jullie zodat ik bij mijn reisverzekering kan declareren.

  • AAntje Van den berg voorheen bettelli

    L.s. ik ben erg boos. Echtgenoot overleden 22 3 2023 is nooit aangepast wel doorgegeven hierdoor ook.mijn bsn nr daardoor niet aangepast . Contact onmogelijk weet niet wat te doen. Ik verlang een brief met duidelijke aanwijzingen hoe in contact te kunnen komen met vinkvink ben over de 80 maar is geen reden om afgewezen te worden. Slechte waardering

    • VVinkVink

      @Antje Van den berg voorheen bettelli Wat vervelend om te lezen dat je zo boos bent. Helaas kan ik vanuit hier niet meekijken naar de situatie van jouw polis. Een overlijden krijgen we via de gemeente door en wordt de polis beëindigd. Hierover sturen we een brief naar het adres dat op de polis bekend is. Ik adviseer je contact met ons op te nemen via de chat op onze website. Je krijgt contact met Noa, onze chatbot. Vraag om een medewerker en Noa verbind je door naar de livechat met een medewerker tijdens onze openingstijden 8.00 -18.00 uur op kantoordagen.

      Hartelijke groet,
      Jo VinkVink

  • IInge

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 3

    Dekking

    star 1

    Waardeloos dat je gewoon je helemaal niet (extra) kunt verzekeren voor fysiotherapie. Dit lijkt mij toch redelijk standaard voor een verzekering?

    • VVinkVink

      @Inge

      Begrijpelijk dat je deze vraag stelt. Bij ons kan je je alleen verzekeren voor fysiotherapie na een ongeval. Reguliere fysiotherapie bieden wij niet. Hierdoor past onze zorgverzekering niet bij iedereen. Heb je fysiotherapie nodig? Dan zou je voor volgend jaar een kijkje kunnen nemen bij Menzis of Anderzorg.

      Hartelijke groet,
      Lizet VinkVink

    • MMerel

      @VinkVink
      Jullie vallen toch onder Menzis?

  • EE. van Bree

    ik wil contact opnemen met vink vink. kan geen telefoonnummer vinden.
    Zou moeten chatten, gaat niet aangezien ik geen mobiele telefoon
    bezit. Wil graag weten waarom ik nog geen vezekeringsbewijs heb
    ontvangen en wil taxivervoer regelen van mijn huisadres naar het
    Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam.
    Bij mij is helaas slokdarmkanker vastgesteld en ik moet radiotherapie
    ondergaan in bovenstaand ziekenhuis.
    Graag Uw bemiddeling in deze kwestie.
    Hoogachtend: E. van Bree Schotersingel 57 Haarlem
    Relatienummer: 8621496

    • VVinkVink

      @E. van Bree Wat heftig dat je deze diagnose hebt gekregen! Ik kan me voorstellen dat je graag iets voor het vervoer regelt. Je kan ons inderdaad niet bellen, maar wel chatten. Bij VinkVink regel je alles digitaal. Stel je vraag aan onze digitale assistent Noa. Kan Noa je niet helpen? Dan kun je tijdens 8.00 -18.00 uur met een medewerker chatten.

      Ook zonder mobiele telefoon kan je met ons chatten op onze website. Je vindt rechtsonder de chatoptie.

      Als je inlogt via de website in je Mijn VinkVink, vind je al je persoonlijke gegevens en ook je verzekeringsbewijs.

      Op onze website onder het kopje vergoedingen kan je ook kijken voor de informatie over vervoer en ook zie je daar de aanvraag link.

      Ik wens je alvast veel sterkte voor de behandeling!

      Met vriendelijke groet,

      Jo, VinkVink

  • SSigrid

    Premie

    star 5

    Zorgkeuze

    star 1

    Dekking

    star 1

    Ik zit voor het eerst bij vink vink maar krijg er nu al spijt van daar je niet normaal kan bellen als er iets is en zie dat ze per begin van d maand afschrijven i.p.v wat je vraagt rond de 22e als de mensen hun inkomens hebben ik vind de chatgesprekken onpersoonlijk

    • VVinkVink

      @Sigrid, wat jammer te lezen dat je spijt hebt. Je kan ons niet bellen, maar wel chatten. Bij VinkVink regel je alles digitaal. Stel je vraag aan onze digitale assistent Noa. Kan Noa je niet helpen? Dan kun je tijdens 8.00 -18.00 uur met een medewerker chatten.

      De maandelijkse premie incasseren we de 29e van de maand. Lukt een incasso niet, dan doen we een 2e poging. Deze poging kan dan begin van de maand uitkomen.

      Als we je nog ergens mee kunnen helpen, chat met mijn collega’s.

      Met vriendelijke groet,

      Jo, VinkVink

  • HHenk Keurentjes

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Alles word netjes en snel betaald als je zorgkosten maakt ik had erg veel in 2024 geen probleem voor vink vink daar gaat het toch om en ik hoef ze niet te bereiken alles is duidelijk op hun site

  • HHeleen

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Vandaag een afschuwelijke ervaring gehad met de klantenservice van VinkVink (chat, andere optie is er niet). Mijn vraag werd niet begrepen. Ik heb meerdere keren geprobeerd mijn vraag uit te leggen, maar alsnog verwees de medewerker mij alleen naar de pagina waar het antwoord niet stond. Uiteindelijk zei hij letterlijk: “als je het zelf zo goed weet, waarom vraag je het mij dan?” Eeeeeh, omdat ik alsnog de info niet heb? Daarna gaf ik aan dat hij de chat ging verbreken “omdat ik zijn antwoord niet accepteerde”. Ja, omdat je geen antwoord geeft! Daarna zei hij “succes ermee hè, doei “. Sorry, maar hoe onprofessioneel kun je zijn. Gaf zo weinig vertrouwen in VinkVink dat ik hier absoluut nooit een verzekering bij zou afsluiten

    • VVinkVink

      @Heleen
      Hi Heleen,
      Wat schrik ik van je bericht en van de ervaring die je omschrijft.
      Dit is zeker niet de service die je van ons mag verwachten.
      We vinden het belangrijk dat je altijd klantvriendelijk wordt geholpen en antwoord krijgt op de vragen waarmee je een chat start.
      Ik bied hierbij dan ook mijn excuses aan voor de wijze waarop deze chat is verlopen.
      Je review breng ik intern onder de aandacht zodat wij (en de desbetreffende collega) van jouw ervaring kunnen leren.
      Ik wil je dan ook bedanken voor het delen!
      Mocht je openstaan voor een 2e kans, neem dan gerust contact met ons op zodat we je verder kunnen informeren en een betere ervaring kunnen geven.

      Met vriendelijke groet,
      Jeannette
      VinkVink

  • AAnne B.

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Ideale zorgverzekering als je weinig contact wenst en aan een basisverzekering genoeg hebt. Aanvullend ben ik niet verzekerd, maar mankeer gelukkig op t moment ook niets..

  • EEmma

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 2

    Dekking

    star 1

    Ik ben sinds 2 jaar verzekerd via Vink Vink Menzis. Wat mij tegen begint te staan is het plafond wat zij instellen. Dit omdat ze vinden dat er genoeg andere zorgaanbieders zijn van een bepaald type zorg. Wat ze vergeten is dat die “genoeg andere zorgaanbieders” zoals een gewoon ziekenhuis lange wachtlijsten hebben en dat de kosten van deze ziekenhuizen ook vele malen hoger zijn vanwege o.a. onnodige overheadkosten. Een zelfstandig behandelcentrum waar ik uitermate goed ben behandeld en waar ik binnen een paar dagen terecht kon mag dankzij deze flutverzekering geen nieuwe patiënten meer behandelen in 2024. Ik heb de declaratiecode opgezocht van mijn behandeling. De kosten van mijn behandeling bedroegen 500 euro. In diverse ziekenhuizen kost dezelfde behandeling tussen de 1000 en 1200 euro. Dit noemt men verkeerde zuinigheid. Ik overweeg om toch maar over te stappen.

    • VVinkVink

      @Emma, als ik je bericht goed lees ben je uitermate goed behandeld in een zelfstandig behandelcentrum. Super om dat te horen! Ik begrijp vanuit jouw bericht dat je ook andere geluiden hebt gehoord met betrekking tot omzetplafonds. Jij hebt hier geen hinder van ondervonden, maar een ander die hier tegenaan loopt kan een chatgesprek met onze klantenservice starten. Diegene brengen we dan in contact met een Zorgadviseur die hierbij verder helpt. Dit geldt ook voor jou trouwens, als je die hulp nodig hebt.

      Met vriendelijke groet,
      Franky
      VinkVink

  • LLinda Hol

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Prima. Duidelijk

  • BB te Kiefte

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 1

    No nonsen verzekering

  • VVincent Engel

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 3

    Service

    star 1

    Dekking

    star 3

    Ik dacht een 10tje te besparen. Maar kwam optijd achter de ware aard. Heb mijn nieuwe verzekering bij Vinkvink optijd kunnen annuleren. (gelukkig) maar de mensen van Vinkvink hebben wij mooi mijn oude verzekering opgezegd! Die ik notabene al voor een compleet jaar had betaald. Mijn huidige verzekeraar moet nu alles terugdraaien daar ik een nieuwe verzekering moest aanvragen. Bedankt VinkVink!

    Excuses van een medewerker lijken op zijn plaats. Maar ja, bij VinkVink werk enkel Noa de Chatbot.

    Mensen denk goed na.

    • VVink

      @Vincent Engel

      Hi Vincent,
      Jammer om te lezen dat je uiteindelijk niet voor onze verzekering hebt gekozen. Als je je aanmeldt bij VinkVink dan wordt inderdaad de huidige polis opgezegd. Het is voor ons niet mogelijk om een opzegging te annuleren, vandaar dat je zelf contact moet leggen met je huidige zorgverzekeraar. Ik begrijp dat je hier niet op had gerekend en met een jaarbetaling brengt dat natuurlijk onverwachte verrekeningen met zich mee. Hopelijk is de polis bij je huidige verzekering inmiddels weer hersteld!

      Met vriendelijke groet,
      Jeannette
      VinkVink

  • RRemco vd R

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 7

    Ben sinds kort verzekerd bij VinkVink, en tot nu toe bevalt het goed. De premie is scherp geprijsd, en de dekking lijkt precies wat ik nodig heb. Het afsluiten van de verzekering ging soepel via hun website, en alles was snel geregeld. Ik heb nog geen declaraties hoeven indienen, dus daar kan ik niks over zeggen, maar de eerste indruk is zeker positief!

  • MMw. van der Tuin

    Mijn moeder heeft vink vink. Dacht goedkoop uit te zijn. Ze heeft echter fysiotherapie nodig gehad. Wordt pas na 22 behandelingen vergoed. Bovendien moet je bij deze verzekering voor verschillende behandelingen vooraf toestemming vragen. Ben je hier te laat mee krijg je niks vergoed. Ik raadt deze verzekering sterk af. Goedkoop is in deze vaak duurkoop. Bovendien zijn ze slecht bereikbaar

    • VVinkVink

      @Mw. van der Tuin
      Wat ontzettend balen dat jouw moeder nou net dit jaar meer zorg nodig had dan ze vooraf wellicht had gedacht. Hopelijk Onze zorgverzekering is scherp geprijsd doordat we alleen digitaal bereikbaar zijn en ons richten op met name de Basisverzekering. Voor de een is dit perfect en de ander net niet.

      Met vriendelijke groet,
      Franky VinkVink

  • CConstant Verburgh

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Prima zorgverzekering geen problemen goed te bereiken via chat en mail erg goedkoop mijn vrouw is stomapatient en diabetes geen enkel probleem bij declareren alles wordt vergoed volgens de basisverzekering

    • VVinkVink

      @Constant Verburgh

      Bedankt voor deze mooie review!
      We hopen ook in 2025 jullie verzekering te mogen verzorgen.

      Met vriendelijke groet,
      Lizet VinkVink

  • Ggeert

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 3

    Service

    star 3

    Dekking

    star 3

    Slechte zorgverzekering de premie was oké maar ben blij dat ik weg
    slecht contact ik wil graag bellen of mailen niet chatten

    • VVinkVink

      @geert

      Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring met ons hebt!
      We bieden geen telefonische klantenservice. Mijn collega’s helpen je uiteraard graag via de chat.

      Met vriendelijke groet,
      Lizet VinkVink

  • GGoel

    Het blijft een dingetje, alleen contact via chat. Stel dat je een ingewikkeld probleem hebt en je komt er via chat niet uit, dan lijkt mij telefonisch contact toch wel wenselijk.

    Ook is het onwenselijk dat zij tandongevallenverzekering hebben gecombineerd met buitenland verzekering. Soort koppelverkoop.

    Verder geen ervaring met Vink Vink.

    • VVinkVink

      @Goel

      Bedankt voor je beoordeling.
      We hebben inderdaad een digitale klantenservice.
      Wij zijn momenteel op werkdagen bereikbaar tussen 08:00 en 19:00 via de live chat. Mochten we je ergens bij kunnen helpen, horen we het graag!

      Met vriendelijke groet,
      Lizet VinkVink

  • WW. Constant

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 1

    Dekking

    star 5

    Het is (of was) de goedkoopste voor mij en dat is goed te merken in de service! Het is absoluut onmogelijk om op één of andere manier contact te leggen. Chatten???? Dan moeten ze hiervoor wel een mopgelijkheid creëren. Op de website staat dat er rechtsonder een knop zou moeten staan. Inderdaad ZOU MOETEN, maar er geen knop te vinden!! Een ingediende declaratie wordt zonder opgaaf van redenen afgewezen. Hier tegenin gaan is om bovengenoemde reden dus niet mogelijk! Voor mij dus geen VinkVink (of Menzis) meer. Dan maar wat meer betalen!

    • VVinkVink

      @W. Constant
      Vervelend om te lezen dat de afwijsreden van de declaratie onduidelijk is en dat het vervolgens niet lukt om met ons in contact te komen. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn!
      De chatbutton vind je inderdaad rechtsonder op onze pagina, maar je kan de button ook vinden via ons menu. Kies voor “service en contact” en als je dan vervolgens kiest voor “contact” dan vind je daar ook de button.
      Je start de chat altijd met Noa maar je kan altijd vragen naar een medewerker. We zijn live tussen 08:00 en 18:00.
      Hoop dat deze informatie je verder op weg helpt!

      Met vriendelijke groet,
      Jeannette

    • MMiran

      @VinkVink

      Die button is nergens te vinden. Zeer slechte klantenservice.

    • LLuk

      @W. Constant
      Ik had hetzelfde probleem. Blijkbaar is de button onzichtbaar als je adblock ingeschakeld hebt, dus die moet je uitzetten. Inderdaad ongelofelijk dom van VinkVink

  • Sseggelink

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 1

    Dekking

    star 7

    Ik heb een vraag over een declaratie en zou graag willen chatten , maar er is geen chat functie te bekennen op de website ook kan ik nergens een emailadres vinden zodat ik mijn vraag per had kunnen stellen. Zou graag vernemen waar die chatbutton zich bevindt op de website want zowel op google als op edge is geen button te vinden!!!!

    • VVinkVink

      @seggelink
      De chatbutton vind je rechtsonderin. Via ons menu kan je kiezen voor; service en contact.
      Als je vervolgens kiest voor ”contact” vind je daar ook de chatbutton. Je start de chat altijd met Noa maar je kan vragen naar een medewerker. We zijn live tussen 08:00 en 18:00. Hartelijke groet, Mirijam.

  • GGeert van de Meerendonk

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 4

    Service

    star 2

    Dekking

    star 4

    Dit is slechts een fijne zorgverzekering als je geen zorg nodig hebt; alles is erop gericht om geen contact met cliënten te hebben. Voor antwoord op een hele simpele vraag ben je zo een half uur bezig en blijkt (uiteindelijk) dat je alleen verder komt in een “live chat” met een medewerker… en dat kan het HELE weekend niet!

    • VVinkVink

      @Geert van de Meerendonk
      Bedankt voor de beoordeling. Wij zijn inderdaad een verzekering die alleen online klantenservice bieden.
      Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:00 en 18:00 via de live chat. In het weekend is er geen medewerker beschikbaar. Uiteraard staan we nu voor je klaar om je te helpen met je vragen.
      Hartelijke groet, Lizet VinkVink.

    • VVinkVink

      @Geert van de Meerendonk Vervelend dat je deze ervaring hebt. Op werkdagen is onze chat bereikbaar tijdens openingstijden (8:00 – 18:00). In eerste instantie krijg je contact met onze Noa. Noa kan je bij vele vragen helpen. Lukt het niet of wil je toch met een medewerker chatten dan is dat geen enkel probleem. Je kunt dit ook aan het begin van de chat aangeven. Noa verbindt jou dan door naar een medewerker om je verder te helpen. Hartelijke groet, Jo VinkVink

  • MMarcel

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    slechte verzekering ooit! niet te bereiken, ook niet via de chat. Alle declaratie worden zonder reden afwezen. App is zeer slecht. Niet aansluiten, zeer slechte organisatie!

    • VVinkVink

      @Marcel wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt! Op werkdagen is onze chat bereikbaar tijdens openingstijden (8:00 – 18:00). In eerste instantie krijg je contact met onze chatbot. Wil je toch met een medewerker chatten dan is dat geen enkel probleem. Je kunt dit direct aan het begin van de chat aangeven. Onze chatbot verbindt jou dan door naar een medewerker voor contact. We helpen je graag! Hartelijke groet, Marieke VinkVink

    • GGeert van de Meerendonk

      @VinkVink
      Ik sluit me volledig aan bij eerdere commentaren. Hoe onnodig ingewikkeld is communicatie VinkVink. Dit is slechts een fijne zorgverzekering als je geen zorg nodig hebt… Alles is erop gericht om geen contact met cliënten te hebben. Ik heb een hele simpele vraag en ben al bijna een half uur bezig om te Een antwoord te krijgen Maar nu blijkt dat dit alleen maar kan (?!) Door Een live chat met een medewerker te starten en dat kan het hele weekend niet!

  • BBelga

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 6

    Dekking

    star 2

    Perfect

  • MMaria

    Begin er niet aan! Natuurlijk een prima maatschappij als je ze niet nodig hebt. Maar als je ziek wordt of er lopen zaken mis zijn ze niet bereikbaar en wordt je makkelijk afgescheept via de chat. Voor hetzelfde geld heb je een prima verzekering bij FBTO met een geweldige klantenservice. Wil je toch digitaal dan kan dat ook.

    • VVinkVink

      @Maria wat spijtig om te lezen dat je deze ervaring hebt. Ik lees dat je
      ons niet altijd kunt bereiken. Onze chat is bereikbaar tijdens openingstijden. In eerste instantie krijg je contact met onze chatbot. Niet om je af te schepen, maar juist om je snel van een antwoord te kunnen voorzien. Wil je toch met een medewerker chatten? Dan is dat geen enkel probleem, je kunt dit direct aan het begin van de chat aangeven. Onze chatbot verbindt jou dan door naar een medewerker voor contact. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink

    • BBelga

      @VinkVink
      Mijn ervaring met contact is prima. Gaat redelijk snel.

  • Mmarcel

    Premie

    star 2

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Waardeloze organisatie, app werk voor geen meter, bij een afwijzing kunnen ze geen reden opgeven… uren aan de chat gezeten, niet aan beginnen!

    • VVinkVink

      @marcel
      Wat vervelend dat je deze ervaring met ons hebt! Dagelijks zijn we via de chat bereikbaar. Wanneer je een medewerker wil spreken, kan je dit aangeven in de chatbot. We helpen je uiteraard graag. Via Mijn Vink Vink kan je bij je ingediende declaraties
      de afwijsreden van je declaratie zien.

      Hartelijke groet,
      Lizet VinkVink.

  • KKareltje

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 7

    Dekking

    star 7

    Prima verzekering, prima service en wat het belangrijkste voor mij de zorgkeuze.

  • BB te Kiefte

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Probleemloos .

  • MMarleen Teernstra

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 10

    Basis verzekerd maar genoeg aanvullende keuzes, bij vragen is er snel reactie

  • PPeter Guiking

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 9

    Dekking

    star 6

    VinkVink heeft in de eerste plaats een zeer betaalbare premie voor de basisverzekering, minpuntje te weinig voordeel als je meer eigen risico wilt. De verzekering is onderdeel van Menzis en daarom zeer deskundig, brede mogelijkheden voor de zorgaanbieders, dus vrijwel overal kan je terecht. Verder een goed werkende en snelle app waar je vrijwel alles zelf kan regelen. Ook zijn ze zeer meedenkend en werkend als je eigenrisicobetalingen wilt spreiden.
    Kortom een absolute aanrader

  • Aaad

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Het is wel meest digitaal.

  • FFelix Metselaar

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 2

    Contact leggen met VinkVink is zeer problematisch en ze doen weinig voor je. Bij mij hebben ze een rekening van € 25 betaald aan Goedegebuure slaaptechniek. Goedegebuure had niets voor mij gedaan, VinkVink betaalde de rekening aan Goedegebuure en liet mij met incasso de rekening betalen via mijn eigen risico. Vervolgens wilde VinkVink niets meer voor me doen. Ik moest het maar zelf regelen met Goedegebuure. De communicatie met VinkVink verloopt zeer stroef en het duurt erg lang voordat je een medewerker aan de lijn hebt. De computer begrijpt niets en een medewerker is moeizaam te krijgen en die verbreekt het contact als je iets te lang wacht.

    • VVinkVink

      @Felix Metselaar
      Bedankt voor het delen van je review. Jammer om te lezen dat je deze ervaring met ons hebt. Via Zorgwijzer kan ik niet uitzoeken wat er precies gedeclareerd is door Goedgebuure. Wanneer deze kosten niet kloppen raad ik je aan om nogmaals contact met ons op te nemen. Wanneer je in de chat vraagt om een medewerker, word je gelijk doorverbonden naar een medewerker. Hartelijke groet, Liz Vink Vink.

  • VVandebergh

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 2

    Contact uitermate gecompliceerd. Voor oudere mensen geen optie. Als je jong en gezond bent kan het een optie zijn. Als je declareert moet je zeer zorgvuldig de uitbetaling controleren. Je verzinnen allerlei excuses om rekeningen niet of slechts deels te vergoeden. Zeker als t om reguliere zorg un het buitenland gaat.

    • VVinkVink

      @Vandebergh

      Ook ouderen kunnen zich bij ons verzekeren. Het is wel goed om dan te weten dat je vooral zelf alles digitaal regelt. Kom je ergens niet uit, helpen we graag via chatcontact verder. Als we jou nog kunnen helpen met uitleg over jouw buitenlandse declaraties, neem gerust contact met ons op. Graag kijken we mee of we jou verduidelijking kunnen geven. Hartelijke groet, Jo VinkVink

  • AA. van Leeuwen

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 9

    Dekking

    star 9

    Met deze verzekering gaat alles naar wens. Geen eigen voorfinanciering nodig. Ben zeer tevreden.

    • SShannon

      @A. van Leeuwen

      Wat een top beoordeling. Heel erg bedankt hiervoor.

      Hartelijke groet,
      Shannon Vink Vink

  • AAd Peters

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 9

    Dekking

    star 8

    Ben nu 1 jaar klant bij Vink Vink Menzis. Heb het tot nu toe zeer positief ervaren.
    Met het gebruik van de zinkvink app is het zeer eenvoudig om alle informatie in te zien. Verder heb je , met de app op je mobiel, je zorgpas altijd bij je. Nog geen negatieve dingen tegen gekomen.

    Ad Peters

    • SShannon

      @Ad Peters

      Wat fijn dat je zo tevreden bent. Op naar een positief 2024!

      Hartelijke groet,
      Shannon Vink Vink

  • AAnna

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 9

    Dekking

    star 10

    betaalbare premie en contact via chat is voor mij geen enkel probleem. Wanneer ik niet uitkom is het eenvoudig om via de chat contact op te nemen. Ook gelukkig ruime keuze aan ziekenhuizen en dokters wanneer ik deze nodig zou hebben. Ook dit jaar blijf ik weer, tot op heden geen klachten gehad

    • SSilke

      @Anna

      Wat fijn dat je zo tevreden bent en dat je weer blijft! Daar zijn we blij mee. 🙂 Dank je wel dat je de moeite hebt genomen om een review achter te laten.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • MMarian Heinen

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    ik vind Vink Vink top‼️
    De online chat is veel beter als een telefoontje waarvan je de helft weer vergeet. Het chat gesprek kun je downloaden en later gewoon weer terug lezen. Top

    • SSilke

      @Marian Heinen

      Super handig inderdaad, dat vinden wij nou ook! Mooi dat je zo tevreden bent. Wij zijn ook blij met jou! Dank je wel voor je mooie review.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • JJ.Louman

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 2

    Service

    star 2

    Dekking

    star 5

    Ik ben lid maar kan geen medewerker aan de telefoon krijgen alles gaat via een chatbot .Plus je kan ook niet 38 euro per maand betalen voor je eigen risico Je bent volledig afhankelijk van de Zorgkiezer die mij vertelde dat ik het wel per maand kon betalen(38euro) Dat bleek dus niet zo en ben er ”ingestonken” Zeer slecht aftreksel van Menzis !! Ik neem nu een andere zorgverzekering. Goed gedaan Menzis !

    • SSilke

      @J.Louman

      Wat jammer dat je het gevoel hebt dat je verkeerd geïnformeerd bent. Een betalingsregeling is (vaak) wel mogelijk, maar de regeling gespreid betalen eigen risico kennen we inderdaad niet. We proberen de premie zo laag mogelijk te houden door de dienstverlening enkel digitaal aan te bieden. Tijdens onze openingstijden heb je ook altijd de mogelijkheid om een medewerker te spreken. Ondanks je ontevredenheid wil ik je toch bedanken voor je review.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • PPeter

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Prima verzekering en voordelig ook in 2024. Al die mensen die klagen over communicatie begrijpen jullie methodiek niet.

    • SSilke

      @Peter

      Er zit inderdaad een idee achter de digitale dienstverlening! 😉 Fijn dat je weer bij ons blijft Peter. Super bedankt voor je mooie review.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • HHans

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 10

    Blijf bij ze als ze komend jaar ook zo goedkoop zijn! Lage premie, zonder poespas. Contact via chat is oke, soms is telefoon handiger.

    • SSilke

      @Hans

      We kunnen de premie zo laag mogelijk houden door de dienstverlening digitaal aan te bieden. Fijn dat je verder zo tevreden bent! Hopelijk blijf je ook in 2024 weer bij ons.

      Hartelijke groet,
      Silke VinkVink

  • MMarijke hoefakker

    Premie

    star 10

    Menzis vind ik een fijne zorgverzekeraar goede hulp bij vragen, snelle afwikkeling van de ingezonden nota’s en prettig telefooncontact. Ruime vergoedingsregeling. Ik blijf….

    • SSilke

      @Marijke hoefakker

      Wat fijn om te horen! Dank je wel voor je mooie review en woorden.

      Hartelijke groet,
      Silke