Vink Vink Menzis
6,0 Score uit 240 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
6,0 Score uit 240 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
Vink Vink is onderdeel van Menzis. Het label richt zich op verzekerden die hun zorgverzekering goed, maar snel geregeld willen hebben, zonder al te veel gedoe. Oftewel: eenvoudig afsluiten en overstappen, zodat je snel weer door kunt.
VinkVink heeft drie aanvullende verzekeringen. De eerste heeft een dekking voor buitenlandzorg en tandongevallen. De tweede, genaamd ‘bundel’ heeft een ongevallenverzekering voor fysiotherapie, mondzorg en het buitenland. Daarnaast krijg je met ‘bundel’ toegang tot de premium gezondheidsapps: Sworkit, Fabulous, Headspace en de FysioZelfCheck.
De laatste aanvullende verzekering biedt een dekking voor tandheelkundige zorg.
| Jaar | Natura (select) | Natura | Combinatie | Restitutie |
|---|---|---|---|---|
| 2025 | - | - | € 141,40 | - |
| 2024 | - | - | € 132,90 | - |
| 2023 | - | - | € 125,00 | - |
JJanie •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zeer slechte ervaring vanaf dag 1 er wordt praktisch niets vergoed. Gespreid vooraf betalen is onmogelijk. Reactie op ingediende factuur duurt minimaal 2 weken. Ben blij als ik hier vanaf ben. 1 grote vergissing!
VVinkVink •
@Janie wat spijtig om te lezen dat je niet tevreden bent over onze verzekering. Altijd weer een puzzel om een verzekering te vinden die qua vergoedingen bij je past en belangrijk om hier bij het afsluiten van een verzekering goed naar te kijken. Had je op basis van de vergoedingen informatie op onze website andere verwachtingen? Welke vergoeding betreft het? Het is bij ons inderdaad niet mogelijk om je eigen risico vooraf gespreid te betalen. Wel is het mogelijk om een betalingsregeling af te sluiten. Dit kan je online zelf makkelijk regelen! Meer informatie vind je op onze website onder het kopje contact opnemen met VinkVink. Met betrekking tot de declaraties streven wij ernaar om declaratie binnen 14 dagen af te handelen. Met vriendelijke groet, Jeannette VinkVink
WW. de Graaf •
Premie
Zorgkeuze
Service
Zeer slechte service. Problemen worden zgn opgelost. vervolgens veranderd er niets. Moedeloos word ik ervan. Wat een incapabel zooitje daar. Ze kunnen en doen niks. Halen dubbele premies van de rekening en beweren dat die nog openstaan en betaald moeten worden.
VVinkVink •
@W. de Graaf ik kan me voorstellen dat het frustreert als er niets veranderd. Zeker als het betrekking heeft op betalingen die je hebt verricht. Onze Klantenservice neemt graag alle betalingen met je door. Ik wil je vragen om hiervoor een chat te starten op onze website. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink
Llos •
Premie
Zorgkeuze
Service
totaal geen contact mogelijk. site met een chat die nergens verschijnt en niet werkt.
inloggen met digid. app gedownload nog steeds geen contact mogelijk.
waardeloos bedrijf als je het mij vraagd
VVinkVink •
@los Dat zijn sterke woorden. Wat jammer om te lezen dat het niet lukt om contact met ons te krijgen. Wij zijn via chat bereikbaar. Bij Service en Contact zie je rechts onderaan het scherm, de mogelijkheid om een chat met ons te starten. Het kan zijn dat het op een bepaald moment even iets drukker is. Het is via onze app niet mogelijk een chat te starten of contact op te nemen. Met vriendelijke groet, Brigit VinkVink
FFleur •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ontzettend slechte zorgverzekering. Ik blijf aangeven dat ik geen huisarts kan vinden en ze blijven mij niet geloven. Totaal geen service, echt de slechtse zorgverzekering die ik ooit heb gehad.
VVinkVink •
@Fleur wat naar dat je geen huisarts kunt vinden! Ik kan me voorstellen dat je hier graag hulp bij krijgt. Ik raad je aan om maandag een chat te starten met onze Klantenservice, ze brengen jou graag in contact met een zorgadviseur voor hulp bij het vinden van een huisarts. Hartelijke groet, Marcelle VinkVink
Llos •
@VinkVink
contact opnemen met de chatservice ???? is helemaal niet mogelijk. eens met fleur wat een flut bedrijf
VVinkVink •
@los Hoi Los, Bij Vink Vink geloven we dat iedereen zelf het beste zijn zaken kan regelen. Daar tegenover bieden we een scherpe premie. Lukt het een enkele keer toch niet zelf dat kan je tijdens onze openingstijden met ons chatten. Je vindt onze chat op de contactpagina. Hartelijke groet, Anne VinkVink
FFleur •
@VinkVink
Dit heb ik meerdere malen geprobeerd maar zij geloven niet dat ik alle huisartsen heb geprobeerd dus doen niks voor me. Ontzettend slechte service. Zorgverzekering betalen zonder juiste zorg te kunnen ontvangen…
VVinkVink •
@Fleur Hoi Fleur, Ik vind het jammer dat je het gevoel hebt dat we je niet willen helpen of begrijpen. Neem van mij aan dat dat niet het geval is. Alleen in sommige gebieden is er geen directe oplossing. Daarom vragen we je te chatten met ons, zodat we onze afdeling Zorgadvies kunnen inschakelen om je te adviseren. Neem je toch nog een keer contact op? Hartelijke groet, Anne VinkVink
Jjolanda •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
goedkoop en goed, heb ook weinig zorg nodig
TTom vd Meulen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ik kan u nu al vetellen dat ik volgend jaar weg ben bij vink vink wat een kut zooi Je kan niet bellen en via de chat werkt niet zo onpersoonlijk dit. Het is een bagger verzekering ik had van Menzis wel wat meer verwacht.
VVinkVink •
@Tom vd Meulen Wat vervelend dat de chat niet werkte toen je ons probeerde te bereiken. Het kan een keer gebeuren dat er niemand beschikbaar is vanwege drukte maar dat duurt nooit lang. Verder kan je bij ons bij na alles zelf regelen in Mijn VinkVink. Wist je dat? Vriendelijke groet, Anne VinkVink
RRené Charite •
Ik ben overgestapt van anderzorg, waar ik dik tevreden over was, maar na 21 jaar naar vinkvink tot mijn grote spijt. Wat een slechte verzekering. Alles dubbel aanvragen, alles via de chat. Ik heb spijt dat ik bij anderzorg ben weggegaan. Zij maken fouten en jij kunt alles weer rechtzetten of hoort via the chat dat het geld al is gestort( wat klopt) maar via een brief dat je nix krijgt vergoed! Het gaat hier om meer dan 400 eur. Nee nooit meer VinkVink.
BBelinda •
Goedemiddag @René Charite, zoals ik lees is het bedrag waar jij recht op hebt inmiddels betaald. Het spijt mij om te lezen dat je niet goed geholpen bent. Zie jij in je online Mijn VinkVink account wel de de juiste informatie staan? Ik neem je feedback graag mee als verbeterpunt. Ik bied excuus aan voor het ongemak. Vriendelijke groet, Belinda – Vink Vink.
JJoep •
Service
Valt niet mee te chatten, ze geven zelf aan via de chat omdat je ze niet kan bellen maar dan moet je eerst alle cookies accepteren (belachelijk) en dan is er nog niemand beschikbaar in de chat (waardeloos) geen Vink Vink meer volgend jaar !!
BBelinda •
Goedemiddag @Joep, dank voor je review. Ik denk graag met jou mee! De chat is bereikbaar op werkdagen van 8:00- 18:00 uur. Ik zie bijvoorbeeld dat op dit moment collega’s beschikbaar zijn op de chat. Ook tijdens etenstijd rond 17:00 uur, is het vaak wat rustiger. De cookies zijn nodig om onze website zo goed mogelijk te laten functioneren. Wil jij het nog eens proberen? Mijn collega’s en ik helpen je graag. Hartelijke groet, Belinda – VinkVink
MMonique de Nijs •
Het behoort een goede buitenland verzekeraar te zijn, maar het is enorm moeilijk om te declareren vanuit het buitenland. Ze willen originele Nota’s. En per post opgestuurd! Per email wordt het niet in behandeling genomen. Heel vreemd in dit digitale tijdperk. En natuurlijk zijn ze niet te bereiken als je vragen hebt. Via de chat zijn ze altijd buiten werking en telefoneren kan niet. Wat een gedoe.
VVinkVink •
@Monique de Nijs, ik begrijp dat je baalt dat je niet via de e-mail kunt declareren. Voor buitenlandse nota’s geldt inderdaad de originele nota per post. Nederlandse nota’s declareer je via de VinkVink App. Heb je vragen, kun je op werkdagen tussen 8 uur en 18 uur met ons chatten. Hartelijke groet, Carisia – VinkVink
MMichael •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ik eerste instantie goede prijs met contracten met alle ziekenhuizen. Maar na paar maanden klant te zijn geweest worden het steeds duidelijker waarom ze goedkoop zijn.
– je kan niemand telefonisch spreken
– chat bot werkt niet (er is nooit iemand beschikbaar)
– Preferentiebeleid waardoor je verplicht bent tot bepaalde merken van medicijnen
Volgend jaar betaal ik wel weer een paar euro meer. Jammer dat je niet tussentijds kan switchen. Waardeloos bedrijf!!
VVinkVink •
@Michael Dank voor je feedback, zowel negatief als positief. Fijn dat jij dit ook benoemt. Het is juist dat contact alleen mogelijk is via de chat. Zie je rechtsonder op de website de optie “praat met een expert” dan is een collega beschikbaar voor de chat. Dit kan op werkdagen van 8:00-18:00 uur.
Preferente geneesmiddelen: op deze manier houden we de zorgkosten betaalbaar voor iedereen. Je krijgt altijd dezelfde werkzame stof geleverd, alleen is het merk anders. Belangrijk, als jij hierdoor klachten krijgt, om contact op te nemen met je apotheek en dit te bespreken.
Hartelijke groet, Belinda – VinkVink
Aanoniem •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
super! nooit geen problemen
MMarcel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
belachelijk “bedrijf” wat alleen maar met een chat werkt, die 9 van de 10 keer niet actief is.
VVinkVink •
@Marcel Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Bij VinkVInk geloven we in digitale dienstverlening. Je hangt bij ons niet eindeloos aan de lijn, maar begint gewoon een chat. Onze ervaren medewerkers helpen je graag. Is de chat bezet? Dan is het even druk. Probeer het later nog eens. Hartelijke groet, Marcelle – VinkVink
LLeon •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zorgpremie afgesloten per december, vind het wel een hele vreemde gang van zaken om 2 keer dan vervolgens het volledige bedrag af te schrijven in januari.
VVinkVink •
@Leon ik snap je verbazing hierover. Ik leg je graag uit waarom we dit doen. In december hebben we geen maandpremie afgeschreven voor januari. Dit omdat iedereen tot 31 december van zorgverzekeraar kan wisselen. Op 14 januari incasseerden we de premie voor januari en 28 januari de premie voor februari. Vriendelijke groet, Marcelle VinkVink.
BBob •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Geen gebruik gemaakt van de verzekering.
Ze konden de overstap niet regelen.
VVinkVink •
@Bob, dat is balen! We hadden je graag verwelkomt. We kunnen de overstap alleen regelen als je je voor 1 januari bij ons aanmeldt. Opzeggen bij je oude verzekeraar moet namelijk voor 1 januari.
Hopelijk tot volgend jaar!
Hartelijke groet, Tessa – VinkVink
DDavy •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ze hebben ene overstap regelen , maar blijkbaar kunnen ze de overstap niet regelen. Dit laten ze je pas in februari weten als je niet meer kan overstappen.
hierdoor blijf je dus bij je oude dure verzekering.
In mijn geval scheelt dit 15 euro per maand.
absurt slechte service en geen fatsoenlijke oplossing
VVinkVink •
@Davy, wat jammer dat de overstap niet is gelukt. En balen dat je nu met zo’n hoge premie zit. Opzeggen bij je oude zorgverzekeraar moet voor 1 januari. Dus als je wilt dat wij dit regelen moet je je voor 1 januari bij ons aanmelden. Dan kunnen wij de opzegging regelen. Daarna kan het niet meer. Heb je je zelf voor 1 januari afgemeld dan heb je tot 1 februari de tijd om een nieuwe verzekering af te sluiten.
Hopelijk tot volgend jaar!
Hartelijke groet, Tessa – VinkVink
FFrits •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Premie kan niet worden afgeschreven middels automatische incasso. Bij de bank is geen blokkade bekend. Heel Vink vink is niet bekend bij de Rabobank. Dus ook niet geblokkeerd. Vink Vink blijft je gewoon terug sturen naar je bank, waar helemaal niets regelen valt. Nu dus elke maand € 2 extra voor papieren factuur. En je kunt ze dus niet bellen..Volgens jaar snel weer weg bij Vink Vink.
VVinkVink •
@Frits De incasso op 14 januari ging inderdaad niet goed, mijn excuses hiervoor. Dat lag niet aan jou of je bank. Je kunt via Mijn VinkVink de incassowijze weer op automatische incasso zetten. Dat gaat vanaf nu goed en bespaart je elke maand € 2. Met vriendelijke groet, Brigit – VinkVink
GGeorge •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Vink zetten en verzekerd zijn. Eh, toch ook niet. Afgesloten via een zorgvergelijker en polis ontvangen.
Da’s mooi toch?
Nou, inloggen lukte niet ‘Weet je zeker dat je klant bent’? Ja, dat weet ik zeker.
App. gestart, duurde in totaal 45 minuten: we hebben de polis doorgehaald, heb je daar geen bericht over gehad? Nee, ander app ik je niet. Om een of andere vage reden is deze polis geroyeerd. Overleg met de polisafdeling, wachten, wachten, wachten…
Resultaat: ik ben niet verzekerd (maar goed dat ik probeerde in te loggen) en daar krijg je geen bericht over. Nee, ik ben geen wanbetaler. Nee, ik heb geen fout gemaakt.
Oplossing: opnieuw aanmelden.
Dat zal ik zeker doen maar niet bij VinkVink. Wel een polis afgeven maar geen royement sturen, ik vindt het maar eng…
VVinkVink •
@George Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Dit klinkt inderdaad als een valse start. Normaal gesproken ontvang je na aanmelding inderdaad een polisblad ter bevestiging en kan je vanaf de startdatum van je verzekering gebruik maken van onze app. Ik begrijp uit je bericht dat je verzekering uiteindelijk niet geactiveerd is en dat je daar geen bericht van hebt ontvangen. Begrijpelijk en logisch dat je deze verwachting hebt. Excuses dat de aanmelding op deze wijze is verlopen. Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Met vriendelijke groet, Jeannette VinkVink
Aadrie •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
uitstekend
Wwouter •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
eerlijkheidshalve vind ik het niet de meest makkelijke website om een zorgverzekering aan te vragen, daar zit nog ruimte voor verbetering.
wel scherpe premie icm tand verzekering en van menzis waar ik eerst was verzekerd.
EE.G. Koops •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Negatief omdat ze via Chat NIET bereikbaar zijn.
Ik ben een paar dagen geleden overgestapt maar het blijkt dat in tegenstelling van wat bij een andere zorgvergelijker ‘vergoeding zorgverzekeraars’ staat vermeld, met vele zorgverleners nog geen contract is afgesloten.
Probeer hier al twee dagen via Chat meer duidelijkheid over te krijgen maar helaas…!!!
VVinkVink •
@E.G. Koops Wat jammer dat je ons niet te pakken hebt gekregen via de chat. Is het ondertussen gelukt? Het is op dit moment inderdaad vrij druk. We zijn met veel zorgaanbieders nog in onderhandeling over de contracten voor 2022. We hebben er alle vertrouwen in dat we er met de meesten uit gaan komen. In onze Zorgvinder zie je de meest actuele stand van zaken. Deze wordt dagelijks bijgewerkt. Met vriendelijke groet, Nadja – VinkVink
Ss.a. •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
super!
JJuliët •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Heel duidelijk waarvoor je verzekerd bent en ook nog eens een scherpe premie. “Kind” van Menzis dus dat zit wel goed! Blij mee
SSimon •
Eens gekeken op de site. Ziet er leuk uit, maar informatie is vrij summier. De polisvoorwaarden kan ik nérgens vinden op de site. Een verzekeraar die de voorwaarden zó ver weg (ver)stopt, roept bij mij argwaan op.
VVinkVink •
@Simon Bedankt voor het delen van je ervaring. Argwaan is zeker niet nodig. Als je op onze website kiest voor de optie “service en contact” dan zie je zes veel gestelde vragen staan. Bij vraag zes vind je onze polisvoorwaarden en dus ook het antwoord op jouw vraag. Neem gerust nog een kijkje!
Met vriendelijke groet,
Jeannette
EElles •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Aangemeld voor Vink Vink, geinige naam. Enige wat jammer is dat ze telefonisch niet zijn te benaderen, maar enkel via chat. Wel met alle ziekenhuize een contract volgens mij.
VVinkVink •
@Elles Bedankt voor het compliment! We hebben inderdaad gekozen voor klantenservice via de chat. Je kan alles zelf online regelen en mocht je onverwachts een keer hulp nodig hebben, dan helpen de collega van de chat je graag verder! Op deze manier kunnen we onze verzekering tegen een scherpe premie aanbieden. In onze ZorgVinder vind je alle gecontracteerde zorgverleners.
Met vriendelijke groet,
Jeannette
Jjoyce •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
tevreden, makkelijk af te sluiten
VVinkVink •
@joyce Welkom! Leuk om te lezen dat je voor 2022 een verzekering bij ons hebt afgesloten! Met vriendelijke groet, Jeannette
Rremco •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Vandaag overgestapt, kende het nog niet. maar de premie was voordelig in mijn geval. aanvullend alleen tandarts verzekerd. Benieuwd naar volgend jaar.
VVinkVink •
@remco Bedankt voor het delen van je ervaring. Leuk om te lezen dat je voor onze verzekering hebt gekozen. Laten we er samen een mooi 2022 van maken! Met vriendelijke groet, Jeannette
SSilke •
@Anna
Nogmaals dank voor je review! Per ongeluk dubbel denk ik ? 😉
Hartelijke groet,
Silke VinkVink