search

Zoeken

Direct naar

Over Vink Vink Menzis

Vink Vink is onderdeel van Menzis. Het label richt zich op verzekerden die hun zorgverzekering goed, maar snel geregeld willen hebben, zonder al te veel gedoe. Oftewel: eenvoudig afsluiten en overstappen, zodat je snel weer door kunt.

VinkVink heeft drie aanvullende verzekeringen. De eerste heeft een dekking voor buitenlandzorg en tandongevallen. De tweede, genaamd ‘bundel’ heeft een ongevallenverzekering voor fysiotherapie, mondzorg en het buitenland. Daarnaast krijg je met ‘bundel’ toegang tot de premium gezondheidsapps: Sworkit, Fabulous, Headspace en de FysioZelfCheck.

De laatste aanvullende verzekering biedt een dekking voor tandheelkundige zorg.

Zorgpremie

Jaar Natura (select) Natura Combinatie Restitutie
2025--€ 141,40-
2024--€ 132,90-
2023--€ 125,00-
2022--€ 111,00-

Vink Vink Menzis nieuws

Wat vind je van Vink Vink Menzis?

Klik op de sterren om te beoordelen

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


216 reviews over Vink Vink Menzis

  • BBob

    Premie

    star 1

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Geen gebruik gemaakt van de verzekering.
    Ze konden de overstap niet regelen.

    • VVinkVink

      @Bob, dat is balen! We hadden je graag verwelkomt. We kunnen de overstap alleen regelen als je je voor 1 januari bij ons aanmeldt. Opzeggen bij je oude verzekeraar moet namelijk voor 1 januari.
      Hopelijk tot volgend jaar!
      Hartelijke groet, Tessa – VinkVink

  • DDavy

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 3

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Ze hebben ene overstap regelen , maar blijkbaar kunnen ze de overstap niet regelen. Dit laten ze je pas in februari weten als je niet meer kan overstappen.
    hierdoor blijf je dus bij je oude dure verzekering.
    In mijn geval scheelt dit 15 euro per maand.
    absurt slechte service en geen fatsoenlijke oplossing

    • VVinkVink

      @Davy, wat jammer dat de overstap niet is gelukt. En balen dat je nu met zo’n hoge premie zit. Opzeggen bij je oude zorgverzekeraar moet voor 1 januari. Dus als je wilt dat wij dit regelen moet je je voor 1 januari bij ons aanmelden. Dan kunnen wij de opzegging regelen. Daarna kan het niet meer. Heb je je zelf voor 1 januari afgemeld dan heb je tot 1 februari de tijd om een nieuwe verzekering af te sluiten.
      Hopelijk tot volgend jaar!
      Hartelijke groet, Tessa – VinkVink

  • FFrits

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 1

    Dekking

    star 5

    Premie kan niet worden afgeschreven middels automatische incasso. Bij de bank is geen blokkade bekend. Heel Vink vink is niet bekend bij de Rabobank. Dus ook niet geblokkeerd. Vink Vink blijft je gewoon terug sturen naar je bank, waar helemaal niets regelen valt. Nu dus elke maand € 2 extra voor papieren factuur. En je kunt ze dus niet bellen..Volgens jaar snel weer weg bij Vink Vink.

    • VVinkVink

      @Frits De incasso op 14 januari ging inderdaad niet goed, mijn excuses hiervoor. Dat lag niet aan jou of je bank. Je kunt via Mijn VinkVink de incassowijze weer op automatische incasso zetten. Dat gaat vanaf nu goed en bespaart je elke maand € 2. Met vriendelijke groet, Brigit – VinkVink

  • GGeorge

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 3

    Dekking

    star 5

    Vink zetten en verzekerd zijn. Eh, toch ook niet. Afgesloten via een zorgvergelijker en polis ontvangen.

    Da’s mooi toch?

    Nou, inloggen lukte niet ‘Weet je zeker dat je klant bent’? Ja, dat weet ik zeker.

    App. gestart, duurde in totaal 45 minuten: we hebben de polis doorgehaald, heb je daar geen bericht over gehad? Nee, ander app ik je niet. Om een of andere vage reden is deze polis geroyeerd. Overleg met de polisafdeling, wachten, wachten, wachten…

    Resultaat: ik ben niet verzekerd (maar goed dat ik probeerde in te loggen) en daar krijg je geen bericht over. Nee, ik ben geen wanbetaler. Nee, ik heb geen fout gemaakt.

    Oplossing: opnieuw aanmelden.

    Dat zal ik zeker doen maar niet bij VinkVink. Wel een polis afgeven maar geen royement sturen, ik vindt het maar eng…

    • VVinkVink

      @George Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Dit klinkt inderdaad als een valse start. Normaal gesproken ontvang je na aanmelding inderdaad een polisblad ter bevestiging en kan je vanaf de startdatum van je verzekering gebruik maken van onze app. Ik begrijp uit je bericht dat je verzekering uiteindelijk niet geactiveerd is en dat je daar geen bericht van hebt ontvangen. Begrijpelijk en logisch dat je deze verwachting hebt. Excuses dat de aanmelding op deze wijze is verlopen. Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Met vriendelijke groet, Jeannette VinkVink

  • Aadrie

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    uitstekend

  • Wwouter

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 7

    Dekking

    star 8

    eerlijkheidshalve vind ik het niet de meest makkelijke website om een zorgverzekering aan te vragen, daar zit nog ruimte voor verbetering.

    wel scherpe premie icm tand verzekering en van menzis waar ik eerst was verzekerd.

  • EE.G. Koops

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 1

    Dekking

    star 5

    Negatief omdat ze via Chat NIET bereikbaar zijn.
    Ik ben een paar dagen geleden overgestapt maar het blijkt dat in tegenstelling van wat bij een andere zorgvergelijker ‘vergoeding zorgverzekeraars’ staat vermeld, met vele zorgverleners nog geen contract is afgesloten.
    Probeer hier al twee dagen via Chat meer duidelijkheid over te krijgen maar helaas…!!!

    • VVinkVink

      @E.G. Koops Wat jammer dat je ons niet te pakken hebt gekregen via de chat. Is het ondertussen gelukt? Het is op dit moment inderdaad vrij druk. We zijn met veel zorgaanbieders nog in onderhandeling over de contracten voor 2022. We hebben er alle vertrouwen in dat we er met de meesten uit gaan komen. In onze Zorgvinder zie je de meest actuele stand van zaken. Deze wordt dagelijks bijgewerkt. Met vriendelijke groet, Nadja – VinkVink

  • Ss.a.

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    super!

  • JJuliët

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Heel duidelijk waarvoor je verzekerd bent en ook nog eens een scherpe premie. “Kind” van Menzis dus dat zit wel goed! Blij mee

  • SSimon

    Eens gekeken op de site. Ziet er leuk uit, maar informatie is vrij summier. De polisvoorwaarden kan ik nérgens vinden op de site. Een verzekeraar die de voorwaarden zó ver weg (ver)stopt, roept bij mij argwaan op.

    • VVinkVink

      @Simon Bedankt voor het delen van je ervaring. Argwaan is zeker niet nodig. Als je op onze website kiest voor de optie “service en contact” dan zie je zes veel gestelde vragen staan. Bij vraag zes vind je onze polisvoorwaarden en dus ook het antwoord op jouw vraag. Neem gerust nog een kijkje!
      Met vriendelijke groet,
      Jeannette

  • EElles

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 6

    Dekking

    star 6

    Aangemeld voor Vink Vink, geinige naam. Enige wat jammer is dat ze telefonisch niet zijn te benaderen, maar enkel via chat. Wel met alle ziekenhuize een contract volgens mij.

    • VVinkVink

      @Elles Bedankt voor het compliment! We hebben inderdaad gekozen voor klantenservice via de chat. Je kan alles zelf online regelen en mocht je onverwachts een keer hulp nodig hebben, dan helpen de collega van de chat je graag verder! Op deze manier kunnen we onze verzekering tegen een scherpe premie aanbieden. In onze ZorgVinder vind je alle gecontracteerde zorgverleners.

      Met vriendelijke groet,
      Jeannette

  • Jjoyce

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 8

    Dekking

    star 7

    tevreden, makkelijk af te sluiten

    • VVinkVink

      @joyce Welkom! Leuk om te lezen dat je voor 2022 een verzekering bij ons hebt afgesloten! Met vriendelijke groet, Jeannette

  • Rremco

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 7

    Dekking

    star 6

    Vandaag overgestapt, kende het nog niet. maar de premie was voordelig in mijn geval. aanvullend alleen tandarts verzekerd. Benieuwd naar volgend jaar.

    • VVinkVink

      @remco Bedankt voor het delen van je ervaring. Leuk om te lezen dat je voor onze verzekering hebt gekozen. Laten we er samen een mooi 2022 van maken! Met vriendelijke groet, Jeannette

  • SSilke

    @Anna

    Nogmaals dank voor je review! Per ongeluk dubbel denk ik ? 😉

    Hartelijke groet,
    Silke VinkVink