216 beoordelingen


0900 25 93 587


Kan het goedkoper?

ZEKUR

Premie
8,3

Service
7,0

Zorgkeuze
6,8

Vergoeding
7,0

Direct naar

Over ZEKUR

ZEKUR heeft een voordelige zorgverzekering en is een merk van Univé. ZEKUR heeft een toegankelijke zorgverzekering die je zelf kunt samenstellen. Je kiest voor de basisverzekering
uit een naturapolis en een restitutiepolis. De basisverzekering kun je uitbreiden met losse aanvullende verzekeringen voor tandheelkunde, fysiotherapie en buitenland of een complete aanvullende verzekeringsbundel waarin ook vergoedingen zitten voor anticonceptie, brillen en lenzen, verloskunde en kraamzorg en alternatieve geneeswijzen.

Naast de zorgverzekering heeft ZEKUR ook verzekeringsbundels voor auto, wonen en zzp.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2020€ 121,50-€ 101,95-
2019€ 113,40-€ 98,50-
2018€ 109,12-€ 93,85-
2017€ 105,53-€ 92,00-
2016€ 100,80-€ 86,00-
2015€ 100,80-€ 82,50-
2014€ --€ 80,25-
2013€ --€ 92,25-
2012€ --€ 92,50-
2011€ --€ 88,88-

Wat vind je van ZEKUR?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

216 reviews over ZEKUR

  • MMax

    Ik belde de klantenservice om mijn verzekering stop te zetten.
    De contactpersoon was zeer bot en hing direct op zonder dat ik de kans had om nog een vraag te stellen.

    Service
    1

  • TTerry Heeren

    Ik ben vorige week geopereerd in het Amphia te Breda, dat is toch een gewoon en groot ziekenhuis.
    Ben daar terecht gekomen door verwijzing van mijn huisarts. Nu ben ik er deze week achter gekomen dat Zekur GEEN contract heeft met dit ziekenhuis!
    Ze hadden mij, en vele anderen, er wel eens op mogen wijzen dat ze dit ziekenhuis niet meer onder contract hadden, want in 2019 was dat nl wel zo. Krijg nooit post of mail van Zekur over de gewijzigde polis!
    Kosten tot nu toe zijn al 2600 euro, waarvan ik nu dus 20% moet betalen! Gaat niet gebeuren, Zekur of het ziekenhuis zijn beiden nalatig geweest om me te informeren, vind ik.
    Maar hun zullen vinden dat het mijn verantwoording is. We zullen zien.
    Ook ben ik de eerste keer niet fijn behandeld door een medewerker van Zeker, ongeduldig en chagrijnig. De dag daarna had ik een vriendelijk iemand aan de lijn.
    Ik weet niet hoe dit gaat aflopen maar voor mij is dit anders zeker een reden om over te stappen naar een andere zorgverzekering!

    Premie
    8
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

    • WWouter Dörr

      @Terry Heeren, dit is mij ook gebeurd nadat ik hun eigen zorgzoekers , die ik op hun site heb gevonden en heb benaderd om uit te zoeken waar ik het beste terecht kon voor een long behandeling. Met andere woorden waar kan ik naartoe? Dit was mijn vraag! Ik was in tegenstelling tot u wel op de hoogte dat je je moet laten behandelen in een gecontracteerd ziekenhuis van ZEKUR.nl moet laten behandelen, en heb deze vraag dan ook tot driemaal toe aan die zorgzoekers van ZEKUR.nl gesteld of de zorg door het door hen geadviseerde ziekenhuis wel werd vergoed! Tot drie keer toe hebben ze mij dat dan ook bvestigd! Nu heeft het ziekenhuis voor de overige 20% van de kosten middels BMK incassobureau tegen mij een procedure aangespannen. Ook ik ben niet van plan dit te gaan betalen en laat dit dan ook voor het gerecht komen, omdat ik dit een schandalige manier van zakendoen vind. Met. vr. groet Wouter Dörr.

  • EEsmee

    Het zijn fijne mensen en helpen je heel goed. Als ik ergens niet uit kom kan ik altijd bellen en helpen hun mij. Ben erg tevreden over zekur

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJoke Schilder

    Al jaren verzekerd en een paar keer zorg nodig gehad. Die keren goed afgehandeld, dus ik blijf bij Zekur ook in 2020. Erg handig dat je meteen een dekking hebt voor reis- en annuleringsverzekering in het uitgebreide pakket!!

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • RRenata van der Staaij

    Ik word altijd netjes geholpen, de vragen worden snel beantwoord!
    Ik ben heel tevreden over zekur

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • Wwb de Gans

    Eén van de goedkoopste verzekeringen. Let wel op dat je niet bij alle ziekenhuizen terecht kunt voor behandeling, maar de grotere ziekenhuizen worden zonder problemen vergoed. Mijn ervaring is een duidelijke, vriendelijke en snelle afhandeling van vragen. Voor een uitgebreidere dekking is er een redelijke aanvullende verzekering mogelijk, inclusief dekking voor tandarts voor de meest noodzakelijke kosten. No nonsens verzekering voor een redelijk bedrag …..

    Premie
    9
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    3

  • Jjos

    Waardeloze verzekering maatschappij sluit nooit een verzekering daar af.
    Meerdere telefonische toezeggingen gehad dat ze mij in het gelijk stelde omtrent verkeerd advies van hun zijde.
    Maar het schriftelijk willen bevestigen doen ze niet en maar blijven incasseren
    Malafide en oplichtingspraktijken!!! zie review op hun eigen site een 4,3 dat geloof je toch niet.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • RR Hensen

    Uitgebreide verzekering zonder fratsen…weet je het ff niet wordt je vriendelijk geholpen door de klantenservice medewerker.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • CCarla

    Echt de allergoedkoopste verzekering! Je kunt niet bij alle ziekenhuizen terecht, uiteraard weer wel bij spoedopnames, maar goede ziekenhuizen zijn aangesloten. Makkelijk online regelen en snelle en duidelijke afhandeling. Zekur 😉 als je niet veel zorgvraag hebt en/of verwacht een duidelijke aanrader.

    Premie
    9
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • AAd de Jong

    Naast goede ervaringen toch erg ontevreden. In de goedkope natura variant blijken vrij weinig ziekenhuizen gecontracteerd. Als je daar niet goed op let betaal je zelf 20% van de vaak torenhoge rekening. Het zou netjes zijn (zorgplicht??) als Zekur je vooraf informeert over het niet contracteren in je woonplaats.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    8

  • GGerrit van der Meer

    Prima verzekering voor een fijne lage premie! Altijd bereid om te helpen. Veel keus uit zorgaanbieders.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • HHendrik de Boer

    Nog nooit nodig gehad en ik hoop dat dat zo blijft!!!!!!!

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RR.J. Maters

    Elk jaar blijkt vergelijken zinloos
    Ook al ben ik geen student ik voel me welkom bij Zekur
    Alleen jammer dat de tandartsverzekering geen hogere dekkingskeus biedt
    Geen rompslomp bij
    poliklinische hulp, vriendelijke telefonische medewerkers, in het verleden eenmalig declaratie gedaan, werd gladjes afgehandeld
    Zeer content

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • PPaul

    Ik heb geen ervaring met welke zorgverzekeraar dan ook, omdat ik zelden naar huisarts of ziekenhuis ga.
    Ik gebruik ook geen medicatie en kom dus nooit bij een apotheek.
    Minder dan één keer per jaar moet ik voor controle voor mijn ogen en ga ik naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis [500m van mijn huis].
    De eerste €385,00 moet ik zelf betalen [eigen risico] en ga ik dus voor de goedkoopste basis verzekering. Toevallig heeft Univé/Zekur een contract met dat ziekenhuis.
    Daarom heb ik ook geen aanvullende verzekering, omdat het voor mij niets extra’s geeft.

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    6

  • NNetty

    Als er iets niet kan, probeert de verzekering altijd een oplossing tevinden waarbij het toch mogelijk is super verzekering

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Jjeffrey

    goede service en als er iets is ze regelen het voor je

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • DDanny

    Ronduit slecht

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

    • KKim

      @Danny
      Vanuit waar baseer je dat?

    • BBert

      En waarop baseer je dat?

  • MMaaike Kooij

    Fijne verzekering, nog geen problemen mee gehad

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRene

    Restitutie verzekering en de uitgebreide aanvullende verzekering zijn waar voor je geld.

    Premie
    9
    Service
    7
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • JJ.R. Dijkstra

    Bijzonder slecht als je ze nodig hebt. Maanden moeten wachten om een beslissing te krijgen over vergoeding diabetesmateriaal. Afgewezen. Na een telefoontje opeens toegewezen. Alles zelf moeten voorschieten bij de apotheek. Blijkt dat er een geheime lijst is met apothekers die niet geheel worden vergoed. Leuk is dat, zet dat dan ook op de website, was ik nooit naar deze verzekeraar gegaan.

    Premie
    7
    Service
    2
    Zorgkeuze
    4

  • WWiep Fokkema

    Perfect . Nooit een probleem

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • PPiet den Blanken

    prima verzekering voor lage prijs

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10

  • Mmaybritt

    2 maanden gewacht op een reactie op mijn mailtjes. Ik heb jullie 4 keer gemaild en kreeg steeds een mail met als antwoord dat ik binnen 5 dagen een reactie zou krijgen uiteindelijk moest ik telefonisch contact met Zekur opnemen om mijn verzekering eindelijk stop te kunnen zetten, erg slecht

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • DDennis

    Ik ben dit jaar overgestapt naar Zekur en heb daar enorm spijt van.
    Klantenservice is zeer ondeskundig.

    Ze doen moeilijk over vergoedingen die gewoon onder de basisverzekering vallen. Geven ten onrechte aan dat behandelingen niet of slechts gedeeltelijk worden vergoed. Eisen een doorverwijzing van de huisarts voor controle afspraken in het ziekenhuis terwijl dit niet nodig is omdat de behandeling al loopt. Geven aan dat er daarnaast toestemming nodig is van Zekur zelf, terwijl dit wettelijk helemaal niet mag.
    Er is geen enkele vraag correct beantwoord!

    Ik ben veel tijd kwijt geweest om zelf uit te zoeken waar ik vanuit mijn basisverzekering recht op heb. Er werd nul procent met mij meegedacht.

    Premie
    7
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1

  • GG. Teofil Omer

    Al jaren tevreden klant van Zekur. Goede premie, goede aanvullende verzekering en fantastich service. Ik heb zelfs familie leden als klant gebracht bij Zekur

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • MM.Hauer

    Het is een goedkope zorgverzekeraar waarbij je vroeg van te voren al bericht krijgt als er zorgkosten worden afgeschreven die je hebt genoten.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • WW. Witteveen

    Gelukkig nog nooit problemen gehad met vergoedingen die gegeven moesten worden.
    We hebben misschien niet de uitgebreidste dekking bij ZEKUR maar het is goed en een lage premie.
    Wat wil je nog meer.

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • Aa.smeding

    lage premie en soepele afhandeling van ingediende claims.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • CC. van Beek

    Veel problemen gehad met declaraties. Ook het meenemen van een machtiging voor behandeling bij tandarts geen heel moeilijk en ging bijna mis.

    Premie
    6
    Service
    5
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    4

  • KKlaas van Dijken Miedema

    Tot op heden aan toe geen strubbelingen ervaren met deze zorgverzekering.
    Altijd een duidelijk overzicht van mijn zorg kosten op de site van deze verzekeraar.
    Was dit jaar vergeten om de gespreide betaling voor de eigenbijdrage aan te vragen.
    Geen probleem kon gewoon een betalingsregeling afspreken voor de resterende maanden van het jaar.
    Maar eigenlijk had ik deze recensie moeten beginnen met te vertellen dat de premie tot nu toe altijd de laagste is die ik kan vinden voor mijn zorgbehoefte.
    Dat nu al 5 jaar op een rij!
    Ook dit jaar zal ik weer gaan vergelijken, zoals elk jaar, maar verwacht niet dat ik tot een overstap kom gezien mijn ervaringen tot nu toe.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • AAike

    Premie is laag. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet heen mocht om mijn zorg te krijgen. Met vragen snel geholpen.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • KKarin Wieland

    Wacht vaak te lang op tegen bericht via de e-mail
    En site wil in de avond nog wel eens vast lopen
    Maar uitbetaling van kosten snel terug betaald

    Premie
    8
    Service
    4
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • XXavier

    Zekur heeft niet zoveel dienstverleners onder contract en dan niet degenen met de kortste wachttijd.
    Klantenservice is wel goed bereikbaar

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    5

  • MMike van de Veen

    Ik heb gelukkig weinig gebruik gemaakt van mijn zorgverzekering. Maar kosten zoals tandarts en fysio werden zonder problemen vergoed via de zorgverzekeraar!

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • TTea van der Meer

    Op zich een goede service en ook goed bereikbaar .
    De premie is overal gewoon te duur maar er is een nette betaalregeling te regelen als je niet in 1 keer het eigen risico kan ophoesten .
    Alles is online te regelen maar je kan ook gewoon bellen .
    De zorgkeuze is uitgebreid .

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Jjeffrey gielissen

    goed verzekerd voor een goede premie

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRob Maters

    sympathiek, behulpzaam, goede kwaliteit-prijsverhouding
    paar jaar naar concurrenten gelonkt maar kan toch niet beter

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • KKarin Spaargaren

    Fijne verzekeraar, lage premie en dat is fijn als je weinig inkomen hebt.
    Je kan alles regelen op hun site, die ook makkelijk in gebruik is.
    Ook nooit gezeur als je niet op tijd betaald, je krijgt gewoon netjes
    een mailtje met datum waarop je betaald moet hebben.
    Ik zie geen reden om volgend jaar over te stappen.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • FFred

    Geen gedoe verzekering.

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • JJanke

    Zeer slechte ervaring met deze verzekeraar Zekur/Unive. Een jaarlijkse controle in het ziekenhuis willen ze alleen vergoeden wanneer de huisarts verwijst. De huisarts zegt dat hij daar niet over gaat, dus weigeren ze te vergoeden. Andere verzekeraars hebben in het verleden zonder commentaar vergoed.
    Een 2e domper is dat zodra je antwoord hebt gekregen op een melding en je een replay stuurt omdat bv niet alle vragen zijn beantwoord of je omdat je het niet eens bent met het antwoord. Dan komt er geen reactie. Ook wordt niet gereageerd wanneer je via klachtenkompas van de Consumentenbond een klacht indient. Zo’n slechte zorgverzekeraar ben ik nog niet tegen gekomen.

    Premie
    9
    Service
    1
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • NNathalie

    Deze verzekering is gewoon niet te bereiken! Meerdere malen letterlijk meer dan een uur moeten wachten totdat ik uiteindelijk heb moeten opgangen. Dit is geen uitzondering! Daarom alleen al een verdomd goede reden om over te stappen. Ik zal deze verzekering nooit aanraden aan iemand. Ze zijn goedkoop maar je bent dan idd ook voor helemaal niets verzekerd

    Service
    2

  • RRob

    Picobello.

    Premie
    9
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • LLouiza

    1 start is too much for your company, I sent you an email if you could help me to find a doctor, because I dont speak Dutch and I want your help and the answer after 2 days was in Dutch….. really disappointed!

    Service
    2

  • MMj

    Zekur is laag in prijs maar bied ook niks
    Als je van 2 behandelde artsen aan geven voor bepaalde behandeling zeggen ze dood leuk tja jammer
    Word niet verder gekeken naar belang van cliënt echt wat een foute beslissing gauw weg bij deze verzorgverzekeraar

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • FFab

    Zeker die kan totaal niet communiceren met klanten. Jarenlang lid geweest zonder problemen. Ga ik voor het eerst naar een nieuwe huisarts en kreeg een forse rekening zonder aankondiging of informatie erover

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • EErnst

    Ontzettend slechte service. Meerdere keren bellen en elke keer iemand anders aan de telefoon krijgen die je wat anders verteld. De annuleringsverzekering die je bij de aanvullende verzekering krijgt vergoed niets wanneer andere verzekeraars dit wel doen. Laatste persoon die we aan de telefoon gehad hebben was erg onbeleefd en arrogant. Geen aanrader

    Premie
    6
    Service
    2
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    2

  • LLiesbeth Rustenburg

    Zelden hebben wij contact gehad met zo’n onprofessioneel service center.

    Zorgverzekering voor 2019 bevestigen, oeps, vergeten. Je bent onverzekerd.

    Betalingsregeling. Dat kan, maar… oeps vergeten. Dus nee, we schrijven gewoon 500 euro in één keer af.

    Wanneer ben ik weer verzekerd? “Sorry dat kunnen we u niet vertellen.”

    Je enige excuus om bij Zekur een verzekering af te sluiten is als je echt de goedkoopste basisverzekering wil. Anders ben je gewoon dom bezig en de tijd die je eraan kwijt bent, nouja, daar zou ik liever die paar euro extra per maand voor betalen.

    Premie
    6
    Service
    1
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • FFrits van Kappel

    Wat een slecht bedrijf, slechte service (reageren na twee weken), stunten in december met lage premies die in januari met maar liefst !! 30% !! worden verhoogd.. En wanneer je hen belt sta je maar liefst 56 Min!! in de wacht? Kom op, hoe jullie handelen is achterhaald! Stunten met prijzen en er vervolgens moeilijk vanaf komen. Kortom ZEKUR NIET!!!

    Premie
    9
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AAno

    .

    Premie
    4
    Service
    1
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    3

  • DDick

    Op 29 december ontving ik een brief met dagdatum 19 december erop vermeld (dus lekker in het verleden gedateerd) met daarin de mededeling dat mijn ziekenhuis NIET gecontracteerd is. En daar moest ik het mee doen; ik kan dus ineens niet meer naar mijn vaste ziekenhuis, tenzij ik een duurder pakket afsluit. Opzeggen kon niet meer.

    Zekur heeft wat mij betreft niet voldaan aan de informatieplicht. Ze beroepen zich op mijn onderzoeksplicht; ergens ik november herb ik een vrij willekeurige email ontvangen met daarin onderin een link ‘Bekijk de wijzigingen voor 2019’ zeg maar. Geen duidelijke call to action om te controleren of jouw ziekenhuis gecontracteerd is.

    Ik heb hiervoor de rechtsbijstand ingeschakeld en ze gaven mij gelijk. Echter is de Wet op een aantal punten wat vaag waardoor een procedure lastig zal zijn.

    Premie
    8
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1