169 beoordelingen


0900 25 93 587


Vergelijken

ZEKUR

Premie
8,4

Service
7,1

Zorgkeuze
6,8

Vergoeding
6,9

Direct naar

Over ZEKUR

ZEKUR is een relatief voordelige zorgverzekering voor jongeren en vormt onderdeel van zorgverzekeraar Univé. ZEKUR is een betrekkelijk toegankelijke zorgverzekering die je zelf kunt samenstellen. Naast de basisverzekering kun je zelf kiezen wat je wel en niet verzekerd; zo kun je kiezen voor tandheelkunde, fysiotherapie, anticonceptiemiddelen, en inentingen voor buitenlandse reizen.

Let er wel even op dat ZEKUR standaard een budgetpolis aanbiedt, deze heeft wellicht een lage premie, maar kun je slechts bij een select aantal ziekenhuizen terecht voor planbare ziekenhuiszorg.

Zorgpremie

JaarRestitutieNaturaBudgetMix
2019€ 113,40-€ 98,50-
2018€ 109,12-€ 93,85-
2017€ 105,53-€ 92,00-
2016€ 100,80-€ 86,00-
2015€ 100,80-€ 82,50-
2014€ --€ 80,25-
2013€ --€ 92,25-
2012€ --€ 92,50-
2011€ --€ 88,88-

Wat vind je van ZEKUR?

Met het schrijven van een review help je anderen bij het zoeken naar een goede zorgverzekeraar. Je helpt ook de verzekeraar, want die kan zijn dienstverlening verbeteren. En wij gebruiken je beoordeling bij onderzoek naar de dienstverlening van verzekeraars.

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

169 reviews over ZEKUR

  • EErnst

    Ontzettend slechte service. Meerdere keren bellen en elke keer iemand anders aan de telefoon krijgen die je wat anders verteld. De annuleringsverzekering die je bij de aanvullende verzekering krijgt vergoed niets wanneer andere verzekeraars dit wel doen. Laatste persoon die we aan de telefoon gehad hebben was erg onbeleefd en arrogant. Geen aanrader

    Premie
    6
    Service
    2
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    2

  • LLiesbeth Rustenburg

    Zelden hebben wij contact gehad met zo’n onprofessioneel service center.

    Zorgverzekering voor 2019 bevestigen, oeps, vergeten. Je bent onverzekerd.

    Betalingsregeling. Dat kan, maar… oeps vergeten. Dus nee, we schrijven gewoon 500 euro in één keer af.

    Wanneer ben ik weer verzekerd? “Sorry dat kunnen we u niet vertellen.”

    Je enige excuus om bij Zekur een verzekering af te sluiten is als je echt de goedkoopste basisverzekering wil. Anders ben je gewoon dom bezig en de tijd die je eraan kwijt bent, nouja, daar zou ik liever die paar euro extra per maand voor betalen.

    Premie
    6
    Service
    1
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • FFrits van Kappel

    Wat een slecht bedrijf, slechte service (reageren na twee weken), stunten in december met lage premies die in januari met maar liefst !! 30% !! worden verhoogd.. En wanneer je hen belt sta je maar liefst 56 Min!! in de wacht? Kom op, hoe jullie handelen is achterhaald! Stunten met prijzen en er vervolgens moeilijk vanaf komen. Kortom ZEKUR NIET!!!

    Premie
    9
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AAno

    .

    Premie
    4
    Service
    1
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    3

  • DDick

    Op 29 december ontving ik een brief met dagdatum 19 december erop vermeld (dus lekker in het verleden gedateerd) met daarin de mededeling dat mijn ziekenhuis NIET gecontracteerd is. En daar moest ik het mee doen; ik kan dus ineens niet meer naar mijn vaste ziekenhuis, tenzij ik een duurder pakket afsluit. Opzeggen kon niet meer.

    Zekur heeft wat mij betreft niet voldaan aan de informatieplicht. Ze beroepen zich op mijn onderzoeksplicht; ergens ik november herb ik een vrij willekeurige email ontvangen met daarin onderin een link ‘Bekijk de wijzigingen voor 2019’ zeg maar. Geen duidelijke call to action om te controleren of jouw ziekenhuis gecontracteerd is.

    Ik heb hiervoor de rechtsbijstand ingeschakeld en ze gaven mij gelijk. Echter is de Wet op een aantal punten wat vaag waardoor een procedure lastig zal zijn.

    Premie
    8
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • PPatrick

    Zeer slechte, moeilijk te bereiken en onwetende klantenservice. Kost je uiteindelijk meer geld dan je bespaart met de lage premie. Problemen met zorgverlener? Zekur betaalt gewoon.

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • RRaymond

    Let goed op de kleine lettertjes! Zo blijkt dat het grootste ziekenhuis in Den Bosch en omstreken ( Jeroen Bosch) geen gecontracteerde zorgpartij is. Bijbetalen dus.

    Premie
    6
    Service
    5
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    5

  • SSamantha Smid

    Ik ben 18 geworden en moest opzoek naar een verzekeraar. Ik heb na veel uren zoeken de zorgverzekering bij ZEKUR afgesloten. Ik ben jong en heb dus niet zoveel geld. ZEKUR is dé studentenzorgverzekering. Ik betaal maar €3 per maand. De zorgkeuze is voor mij erg ruim. Ik belde zekur met de vraag hoe het zat met de anticonceptie. Ze hebben daar een fantastische service opgezet. Ik begreep een aantal dingen niet en ze namen de tijd voor me. Ik voelde me heel fijn dat iemand mij hielp en niet uren in de wachtrij stond met een vervelend deuntje. Ik raad iedereen aan om bij ZEKUR zich te verzekeren. Top maatschappij!!

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RR Hensen

    Ik ben zeer tevreden. 8 gemiddeld krijgen ze

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • MM.Boschma

    Prima gewoon de allerbeste. Alleen service iets minder, maar logisch voor zo’n premie

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJan Nieuwland

    Goed en niet duur

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • SSophie

    Duidelijke voorwaarden en betaalbaar. Het per jaar wijzigen van pakket is heel gemakkelijk.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRené Graanstra

    Zekur is makkelijk, goed en goedkoop zolang je gebruik maakt van de gecontracteerde zorgverleners

    Premie
    10
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • SSchoonen

    De juiste prijs kwaliteit verhouding vergeleken met anderen.

    Premie
    9
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    9

  • Rrob van eck

    Ik ga voor het 2e jaar kiezen voor de zorgverkering van Zekur. Weliswaar zeggen ze dat het een jongerenverzekering is maar ik voel me nog jong en daarom deze keuze. Ik ben 64 jaar. Volkomen tevreden over mijn verzekering en dat er bovendien een reis en annuleringsverzekering in het pakket zit komt mij heel goed uit. Geen rompslomp om nog eens een naar een extra verzekering te zorgen. Ook dat je eigen risico in termijnen kunt betalen vind ik erg fijn. Daarvoor ook de 4x 10 sterren die zijn dus niet voor niks. Ik hoop dat deze verzekering ook nog lang zal bestaan

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • CCaroline

    Helaas hebben ze geen contract bij ziekenhuis rivierenland in tiel

    Premie
    3
    Service
    3
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    3

  • SSfinks

    Er wordt weinig vergoed. Verder moet je niets mankeren, anders ben je duurder uit.

    Hele slechte ervaring met Zekur. Goed koop is duurkoop

    Premie
    3
    Service
    1
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    1

  • EEsther Hortensius

    Duidelijke informatie en klantvriendelijke prijzen, services, zorgkeuze en premie ! Top !!!

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFrank

    Goede prijs-kwaliteit verhouding

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • AAtje

    Lage premie maar vaak op onverwachte momenten extra incasso. Niet op tijd van te voren bericht gekregen.

    Premie
    10
    Service
    2
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    3

  • JJos de Wolf

    Aanvullende verzekering (o.a. tandarts-extra) is vrij duur t.o.v. de max. vergoeding. De betaling is wel razendsnel.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    7

  • Lleeuw

    goed verzekerd voor weinig vergeleken met de groten

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • FFenny

    fijne zorgverzekeraar, reageert super snel via Facebook! Top 😉

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    7

  • BBen Lems

    Goed en goedkoop, dekt alles wat ik nodig heb

    Premie
    9
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • LL. Kamp

    Ik ben zeer tevreden met deze verzekeraar.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Jjeffrey

    goede verzekeraar en niet duur zou zeggen stap over is de moeite waard.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJohn Kolmus

    Declaraties worden meestal snel uitbetaald. Premie is wel aan de hoge kant.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Ssilvia

    prima verzekering

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • SSilleke

    Ze communiceren zeer slecht bij vragen over de zorg. Ze zijn vrij onduidelijk in hun antwoorden. Meerdere personen geven verschillend antwoord.

    Premie
    8
    Service
    6
    Zorgkeuze
    1

  • PPeter Guiking

    Prima vérzekering en redelijk voordelig. Voor zover mijn ervaring, goede zorgkeuzes en snelle en vriendelijke helpdesk.

    Premie
    9
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • JJoop Jansen

    Prima

    Premie
    10
    Service
    7
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Mmarjolein hoevers

    Goedkope verzekering, in de aanvullende verzekering ook een gratis doorlopende reisverzekering

    Service
    3
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    4

  • Bbert v putten

    Een duidelijke verzekering zonder toeters en bellen. Zeer tevreden

    Premie
    9
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8

  • JJ. J. Timisela

    Als je vragen hebt om een passend verzekering af te sluiten wordt er niet gereageerd (ik ben diabeet) of men geeft alleen maar kort antwoord waar ik niets aan heb. Ik denk erover om van zorgverzekeraar te veranderen.

    Premie
    3
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    1

  • FFrank

    Goede verhouding dekking/premie

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • Mm Segers

    prima verzekering voor niet te veel .

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • HHauer

    Mijn zorgverzekeraar zorgt er altijd voor dat de kosten betaald worden en ik achteraf alleen de eigen bijdrage hoeft te betalen en dat gaat altijd feilloos.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • MMarjo Custers

    Erg tevreden. Klantvriendelijk, lage premie en super fijn dat er een doorlopende reis- anuleringsverzekering in de premie zit.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • Aanita de haas

    prima verzekering

    Premie
    6.8
    Service
    7.2
    Zorgkeuze
    6.8
    Dekking
    6.8

  • Zzijderveld

    Ze hebben de goedkoopste premie. Alles gaat via Internet. Bellen is makkelijk en gewoon normale belprijs. Ze zijn goed bereikbaar.
    Bij vragen over welke zorgaanbieder krijg je geen standaard antwoord maar wordt er echt gekeken naar waar je woont en wat je nodig hebt.

    Enig minpuntje is dat ik pas na telefonische navraag een pas kreeg.

    Als ze dit jaar weer de goedkoopste zijn, blijf ik zeker bij ze.

    Premie
    9.4
    Service
    7.2
    Zorgkeuze
    8.8

  • EE. Hortensius

    Zeer tevreden, ook met garantie terugbetaling bij ongeluk waarbij client geen schuld heeft.

    Premie
    8.8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • CCor van der Werf

    Ik heb een keer een schade moeten melden en dat is prima opgelost.

    Premie
    10
    Service
    9.4
    Zorgkeuze
    6.6
    Dekking
    9

  • HHans Nolet

    Ik heb gewoon Zekur en kan niet alles kiezen maar dat is niet erg want alle ziekenhuizen bij mij in de buurt en mijn arts en apotheek zijn door Zekur gecontracteerd. Via de zorgvinder kun je dit nagaan. De verzekering is zeer goedkoop en ook de aanvullende verzekering is top. Met extra zekur heb je veel vergoedingen waaronder tandarts, fysio, bril en noem maar op. Ook heb je gratis een reis- en annuleringsverzekering. Voor totaal € 124,95 per maand ben je zeer goed verzekerd.

    Premie
    9.4
    Service
    9.6
    Zorgkeuze
    9.4
    Dekking
    9.6

  • Aa.koster

    als je een dure aanvullende verzekering hebt afgesloten moet je toch het grootste deel zelf betalen. Een bril mag maar 1 x per 3 jaar ipv 2 dus zonder aanvullende verzekering betaal je ook zelf een groter deel maar ben je goedkoper uit rara hoe kan dat.

    Premie
    7.6
    Service
    3
    Zorgkeuze
    0.8
    Dekking
    1

  • SS te J

    Slechtste verzekering.
    Je bent in principe niet verzekerd.
    Het enige waar niet moeilijk om gedaan wordt is als je betaald, alles daarna is je eigen probleem.
    Niet verzekerd zijn is goedkoper maar heeft dezelfde dekking.

  • Jjhf verhoogh

    Wij hebben goede ervaringen

    Premie
    9.4
    Service
    9
    Zorgkeuze
    7.2
    Dekking
    6.8

  • HH.vd.Z

    wij hebben ivm ons minimum budget dus ook gekozen voor een verzekeraar met een budget premie. En dat is ook wat we hebben. Over de aanvullende verzekering kan ik eerlijkheidshalve ook niets zeggen omdat wij die zelf niet afnemen. De service is voor zover je mag verwachten van een budget verzekering. Alles gebeurt online, maar wat je online indient wordt ook snel geregeld. We hebben onze nieuwe premie ook snel ontvangen en die is wederom de allergoedkoopste van nederland. Dus ondanks dat dit een budgetverzekering is, met natuurlijk beperkte zorgkeuze, is hij voor ons precies goed! En dat is waar wij momenteel naar moeten kijken. De verzekering is toch al duur genoeg, eigen risico betaal je overal, en als je niet meer nodig hebt dan de basis dan kijken wij als allereerste naar het bedrag per maand. Waarom zou ik dan 115 euro per maand betalen voor een basisverzekering als ik diezelfde basisverzekering voor 93 euro kan hebben? Wij blijven wel hangen, en hopen wederom geen gebruik te hoeven maken van de service die er online wel degelijk is.

    Premie
    10
    Service
    5.6
    Zorgkeuze
    7.2
    Dekking
    9.8

  • Cc de boer

    Zelf heb ik de basisverzekering, opzich is het voor mij ideaal. Ik kan niet zoveel per maand missen.

    Daarnaast ben ik afgelopen juli goed geholpen door de ZEKUR. Alleen de telefoniste was nogal soms verwarrig.

    Premie
    9.8
    Service
    5.8
    Zorgkeuze
    5.4
    Dekking
    7

  • PPeter Miedema

    Ben in 2017 verzekerd bij Zekur en ik heb het als uitstekend ervaren. Declaratie worden snel en makkelijk afgehandeld. De aanvullende verzekering heeft een uitstekende dekking en er zit zelfs een gratis doorlopende reisverzekering bij! Daarbij was de premie voor dit gehele pakket sterk concurrerend ten opzichte van andere verzekeringen.
    Ik ga in 2018 wel overstappen, maar dit is puur omdat ik geen aanvullende verzekering wil afsluiten voor het komende jaar en dan kom ik met premie net iets gunstiger uit. Anders was ik zeker bij Zekur gebleven!

    Premie
    7.6
    Service
    7.4
    Zorgkeuze
    9.8
    Dekking
    9.6

  • WW.Witteveen

    Voor mij en mijn vrouw is dit een zorgverzekering die een lage premie heeft en daarbij toch een goede dekking geeft.

    Premie
    9.2
    Service
    7.2
    Zorgkeuze
    9.2
    Dekking
    7.2