Direct naar

Over ZEKUR

ZEKUR heeft een voordelige zorgverzekering en is een merk van Univé. ZEKUR heeft een toegankelijke zorgverzekering die je zelf kunt samenstellen. Je kiest voor de basisverzekering
uit een naturapolis en een restitutiepolis. De basisverzekering kun je uitbreiden met losse aanvullende verzekeringen voor tandheelkunde, fysiotherapie en buitenland of een complete aanvullende verzekeringsbundel waarin ook vergoedingen zitten voor anticonceptie, brillen en lenzen, verloskunde en kraamzorg en alternatieve geneeswijzen.

Naast de zorgverzekering heeft ZEKUR ook verzekeringsbundels voor auto, wonen en zzp.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023--€ 122,95€ 140,15
2022--€ 110,40€ 136,70
2021--€ 105,95€ 126,75
2020--€ 101,95€ 121,50
2019--€ 98,50€ 113,40
2018--€ 93,85€ 109,12
2017--€ 92,00€ 105,53
2016--€ 86,00€ 100,80
2015--€ 82,50€ 100,80
2014--€ 80,25€ -
2013--€ 92,25€ -
2012--€ 92,50€ -
2011--€ 88,88€ -

Wat vind je van ZEKUR?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


311 reviews over ZEKUR

  • WWiecher Pool

    ervaring delen kan maar is niet nodig nooit geen probleem gehad bij deze verzekerraar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJohn willem

    Onduidelijke zorgverzekering ik verleng niet voor 2023

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    2

    Service
    4
    Dekking
    6
  • FFesseha Tewelde

    Sekur

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • WW. van der Sanden

    Zekur Budget gaat van 110 euro naar 123 euro.
    Waarom zo’n forse stijging, terwijl alle overige zorgverzekeringen niet zo hard stijgen?

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    5
  • TTon

    het is toch van de zotte hoe we weer elk jaar worden uitgekleed , steeds meer en meer betalen voor iets wat onnozel is , je wordt verplicht gesteld om de verzekering te hebben en als je dan er gebruik van maakt moet je nog eens betalen want dan zit het zogenaamd niet in het pakket , daarnaast vind ik die eigen risico stom , je betaald al teveel , vooral nu echt alles duurder is geworden , waar moet ik deze verhoging vandaan halen ???

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • RRob

    uitstekende service

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • RRolf

    Goeie club!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • YYvonne

    Heel erg goed lage kosten goede service niks te klagen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSon van der Stoel

    Het meeste word vergoed. Alleen ze zijn niet aangesloten bij het ziekenhuis waar ik altijd naar toe ga, dat vind ik wel jammer. Zeker nu ik in de WSNP zit en dus veel minder te besteden heb is het soms erg lastig en daardoor probeer ik dan zo min kogelijk in het ziekenhuis te komen.
    Voor de rest vind ik het een goede zorgverzekering, online, maar ook via de telefoon wordt ik altijd netjes geholpen en als ik iets niet kan vinden online helpen ze mij altijd met veel geduld.
    En ik kan uitkiezen bij welke arts ik kan, en welke zorg ik nodig heb, dat is ook erg handig en waar je geen behoefte aan hebt laat je gewoon zitten en betaal je dan ook niks voor.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
  • KKyra

    Nooit meer deze goedkope zooi, ben je al meer dan 8 jaar verzekerd bij zekur. Nooit iets gehad, ze vangen al 8 jaar geld en hoeven niks uit te geven. Word je dit jaar geopereerd, krijg je een rekening van zekur dat ze maar 80% betalen aan een ziekenhuis die wel onder contract staat maar niet volledig word vergoed.

    Wil je een verzekering waar je naar een ziekenhuis in de buurt kan, kies dan NIET voor ZEKUR. Ze hebben 4 of 5 ziekenhuizen in Rotterdam en omgeving, 4 ziekenhuizen in Zeeland, 1 in Groningen en 3 in maasticht. Woon je in Noord-brabant noord-holland, Utrecht, Friesland, Drenthe, Overijssel kijk dan goed voordat je bij zekur afsluit. Geen enkel ziekenhuis word daar volledig vergoed door zekur!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    2

    Service
    6
  • ZZekur Zorgmijder

    Ga niet met Zekur in zee!!
    Slechtste zorgverzekeraar ooit, mijn grootste fout om bij Zekur “verzekerd” te zijn. Na re-intergratie traject vanuit de bijstand verdien ik net iets meer dan het sociaal minimum waardoor ik was noodgedwongen om te kiezen voor een “goedkope” zorgverzekeraar.
    Er wordt weinig vergoed en zelfs het enige ziekenhuis hier in de provinciehoofdstad valt niet eens onder de gecontracteerde ziekenhuizen.
    Vanaf het begin dit jaar last van voetproblemen en 1 verticaal gescheurde teennagel waarvan de pedicure ook niet wordt vergoed, ondertussen is nu ook al de 3e teennagel verticaal aan het scheuren.
    Te gek voor woorden dat ik moet zorgmijden totdat het uiteindelijk zo erg wordt dat ik wel bij de huisarts terecht kan om de nagels in zijn geheel te laten verwijderen terwijl een pedicure de nagels had kunnen herstellen.
    (Jammer dat ik niet de foto’s van het verloop van mijn nagelproblemen kan delen).
    Best ironisch om mee te maken terwijl ik zelf in de zorg werk, ook mijn collega’s van jeugdzorg en beschermd wonen zal ik waarschuwen om Zekur zorgverzekering niet aan te raden bij clienten en medewerkers.
    Ook wegens gewetensbezwaren verwijder ik ook alle online affiliate partner campagnes gelinkt aan Unive/Zekur producten die aangeboden worden op onze clienten zorgportaal, nieuwsbrieven en weblogs.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    1

    Service
    5
  • TTim

    Zeer weinig zorgkeuze. Telefonisch slecht bereikbaar.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    1

    Service
    3
  • RRob

    Uitstekende service.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
  • BBert

    Voor mijn nooit meer zekur hebben niet contract met alle ziekenhuizen de verassing komt achteraf wat slechte services niet ingelicht onder tussen krijg Slingerland ziekenhuis factuur omdat zekur gewoon pakket niet volledig vergoed maar 80% en dat de behandeling nu 4heb gehad van 2nu achteraf weet 20% zelf betalen dan ander 2ook nog die gein mijn nu wel 2000 kosten ook Slingerland van te horen gekregen niet geïnformeerd er over nu is te laat gaat mijn wel geld kosten service slecht dat alleen 0900 nummer bellen premie oke en aanvullende verzekering is 2021 ook slechte geworden nu over gestapt ander als van voren geweten was nooit naar zekur gegaan dan vergelijken als prima in de bus ja als niet ziekenhuis moet anders kom bekaard er af

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    6
  • JJf de vries

    Ik wacht nog steeds op mijn eigen bijdrage van vorig jaar als ik niet een maand betaal wordt ik al in de Cak gegooid als een hond en van de week gebeld naar zeker en er wordt zo opgegooid onbeschoft behandeld en nu nog mijn eigen bijdrage niet terug

  • TThijs

    Goedkoop is duurkoop. Belachelijk slechte klantenservice. Zwaar onderbezet. Duurt 1,5 maand voordat ze iets proberen regelen

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    1
  • HHamid

    Zeer slecht. Na jaren verzekerd te zijn blijkt dat je hier nooit iets vergoedt krijgt. Pas op!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    4
  • JJip

    Foutief informeren van klant. Ongekend amateurisme, en vervolgens weinig tot geen service.

    Premie
    7

    Zorgkeuze

    Service
    1
  • JJankees

    Hele slechte service. 6x moeten bellen om één onderwerp, met de belofte dat ik teruggebeld zou worden met het antwoord en als dat niet eind van de week zou gebeuren moest ik zelf terugbellen – dus 6x moeten bellen over heel 2021 want ik heb nooit antwoord gekregen. 5e poging nu in december verbrak de lijn na 31 minuten in de wacht te hebben gestaan en daarna nog 10 minuten in de wacht omdat het uitgezocht moest worden; en ook niet teruggebeld door de medewerker nadat de lijn verbrak!
    E-mail adres is niet beschikbaar of in elk geval moeilijk te vinden indien die beschikbaar is; chatbot snapt de vraag niet altijd en dan is de enige andere optie bellen, met een wachtrij van minimaal 30 minuten rond deze tijd van het jaar. Het bedrag van €12,50 voor het aanmelden van een vriend ook nooit gekregen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    2
    Dekking
    2
  • NNS

    Waardeloos service en bereikbaarheid. Zijn alleen telefonisch bereikbaar voor de zorgverzekering en je moet minstens 15 minuten wachten vervolgens wordt de verbinding verbroken.

    Service
    2
  • Ppagalidisi

    Via verschillende vergelijkingssites kwam deze het beste en goedkoopste uit de test. En als student is prijs nogal belangrijk!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • Ttom hawks

    Over het algemeen een zeer goede service voor een nette premie voor de aanvullende verzekering. Ben al jaren bij deze zorgverzekeraar en hoewel in de eerste jaren er wel problemen waren is de service en deskundigheid alleen maar toe genomen. Dus een aanrader

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MMiep

    Heb mij zorgverzekering er al jaren lopen, naar alle tevredenheid. overzichtelijk eigen bijdrage rekening en bij vragen duidelijke antwoorden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSebastiaan

    prima voldoet keurig aan de overheidseis, en dat is wat ik graag wil

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • WW.Pool

    prima zorg verzekeraar ( Univè ) ten eerste is dit de goedkoopste , ten tweede prima geholpen bij vragen en aanvullend is net zo goed als bij andere verzekeraars, deze verzekeraar wordt nooit genoemd bij het zoeken naar de beste en goedkoopste zorgverzekeraars

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarja

    Altijd snelle betaling van mijn declaraties. Is alleen jammer dat we zoveel premie moeten betalen. Ik vind een premie van 50 euro per maand meer dan genoeg.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSjaan van Veen

    Hadden, in december 2020 toegezegd dat mijn ziekenhuis, in mijn regio, volledig vergoed zou worden in 2021. Echter moest flink bijbetalen en heb de verder afspraken af moeten zeggen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    3
  • JJules Kleijnen

    Doordat Zekur, Zuyderland ziekenhuizen, niet volledig vergoed, wordt een conflict op de cliënten afgewenteld en moeten deze op zoek naar een ander ziekenhuis met alle consequenties van dien.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    1

    Service
    4
    Dekking
    2
  • HH.Brongers

    deze verzekering is gewoon goed echt waar voor je geld als je een declaratie hebt dan staat deze binnen 2 weken op je bankrekening en je word deskundig te woord gestaan door een medewerker aan de telefoon. gewoon doen

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Hhenk

    Bij deze verzekeraar heb je een goede keuze uit diverse ziekenhuizen die in de omtrek liggen. En dat tegen een zeer concurrerende premie.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • MMoraim

    Premie basisverzekering van Zekur is laag met uitgebreide dekking en daarmee de beste keuze. De aanvullende verzekering van Zekur is zeer uitgebreid. De allesomvattende verzekering heeft hoge vergoedingen voor tandartskosten, brillen, alternatieve zorg etc. Het is de meest complete betaalbare verzekering met hoge dekkingsgraad die er op dit moment is. Daarnaast is de service helder en goed bereikbaar. Echt een aanrader!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • SSon

    Ik ben al jaren bij ZEKUR, ik vind het een fijne verzekeraar, nooit geen problemen, er zijn vele mogelijkheden. Als je een probleem hebt word dit netjes voor je opgelost. Via de telefoon en via internet is dit bedrijf goed te vinden en het is heel makkelijk om ermee om te gaan. Dus blijf zo doorgaan.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJoel Kolling

    De goedkoopste en verder gewoon goed.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • WWouter Lemmen

    Al jaren de goedkoopste basisverzekering

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • Rrob van eck

    Altijd goede service en snel antwoord als je eens een vraag hebt. Ben al jaren bij Zekur een onderdeel van Unive. Makkelijk is ook dat je naast je zorgverzekering ook een reis en annuleringsverzekering heb. Daar heb je dus ook geen omkijken naar. Dus Zekur lekker makkelijk en toch voordelig.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPaul Teunissen

    Waarom veel betalen als je gezond bent? Bij Zekur begrijpen ze dit goed. Ook handig is de gratis reisverzekering die erbij zit. Ga je een dagje, week of langer weg. Geen zorgen, het zit allemaal bij de prijs inbegrepen. Gelukkig nog niet nodig gehad. Ook handig is de helpdesk waar je met alle vragen terecht kunt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    4
  • DDavid Geuzebroek

    Ik heb geen systeem-ziekte maar N.A.H. daarom ga ik gemiddeld 1x/jaar met de ambulance naar het ziekenhuis tot nu is dat allemaal vergoed…. is er een maximum aan ziekenhuis-bezoeken ?

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    6
  • DDirk

    Veel problemen met Zekur.
    Zie reviews trustpilot en ervaringen.nl

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • EE. Vejselovic

    Zeer slechte service bij ziek zijn in het buitenland.
    Totaal geen inlevingsvermogen.
    Zekur- nooit meer.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • FF.J.Wensveen

    Wachttijd als je belt acceptabel kort, wachttijd opzoeken oke, oplossingsgericht meedenken en luisteren naar probleem een 10!
    Complimenten voor Mevr. Booman

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    1
  • WWolters

    Op 4 december via contactformulier mijn aanvraag om een zorgverzekering af te sluiten gestuurd. Via mail een bevestiging ontvangen met contactnummer. Géén verdere reactie ontvangen. Op 12 december nogmaals hetzelfde gedaan. Weer een mail ontvangen ter bevestiging met een contactnummer. Wéér niets vernomen. Toen maar gebeld. Kunnen ze niets van mij vinden en op de door mij ontvangen contactnummers of referentienummers ook niets te vinden. Uiteindelijk alles maar via de post opgestuurd. Krijg ik vandaag 1 februari bericht dat ik te laat ben.

    Service
    2
  • SSam

    Service is super slecht en waardeloos. Ik wou mijn verzekering stoppen en ze deden heel moeilijk hierover. Ik moest 2 maanden verzekring betalen voor een voertuig die ik niet eens meer heb ( verkocht). OPLICHTERS

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MM

    Echt waardeloos voor je geld en gezondheid. Merendeels van de kosten zelf betaald, inclusief behandelingen, medicijnen en anders moest ik de rekening met ze delen. Ze zijn niet aan te raden, dus denk goed na voordat je hier gaat verzekeren, je eindigt duurder uit dan dat je denkt

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • Jj.ter Horst

    week geleden e-mail gestuurd naar Zekur helaas geen reactie mogen ontvangen

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    4
    Dekking
    4
  • PPeter

    Goede website en app. Prima service en snelle vergoeding!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • FFloris Langendam

    Nog steeds de verzekeraar met de laagste premie van Nederland; uitstekende informatievoorziening met duidelijke uitleg van te betalen facturen (uiteraard via beveiligde DiGiD te raadplegen). Voor mij en mijn echtgenote voldoende mogelijkheden qua keuze van ziekenhuizen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
    • WWJ

      @Floris Langendam
      Moet je ook naar een huisarts gaan die een contract met Zekur heeft? Of geldt dat alleen voor ziekenhuis en klinieken? Mijn huisarts heeft geen contract met Zekur.

    • WWJ

      @Floris Langendam
      Moet je ook naar een huisarts gaan die een contract met Zekur heeft? Of geldt dat alleen voor ziekenhuis en klinieken? Mijn huisarts heeft geen contract met Zekur.

    • SSalima

      @WJ
      Je kunt bij alle huisartsen terecht

  • JJan Gringhuis

    Goede service, goed bereikbaar!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • AArnold kraaij

    De premie is erg laag en de vergoeding is voor mij goed meer heb ik niet nodig en vindt het een prima zorgverzekering je kan gemakkelijk online je zaakjes regelen en er wordt snel op gereageerd dus alles is dik voorelkaar bedankt dat ik al jaren van u diensten gebruik mag maken zekur

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • MMaas Morren

    Voor het raadplegen van een factuur dien je met DIGID in te loggen.
    Een erg omslachtige werkwijze. Een Factuur in PDF als bijlage is gebruikers vriendelijker

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    5
    Dekking
    8
  • SSilvia

    Ze zijn niet altijd even duidelijk met hun teksten op de site. Ook het vinden van een zorgverlener die bij je zorgpakket hoort is niet altijd makkelijk te vinden op de site. Zeker tegen het einde van het jaar loopt dart niet helemaal lekker.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?