Direct naar

Over ZEKUR

ZEKUR heeft een voordelige zorgverzekering en is een merk van Univé. ZEKUR heeft een toegankelijke zorgverzekering die je zelf kunt samenstellen. Je kiest voor de basisverzekering
uit een naturapolis en een restitutiepolis. De basisverzekering kun je uitbreiden met losse aanvullende verzekeringen voor tandheelkunde, fysiotherapie en buitenland of een complete aanvullende verzekeringsbundel waarin ook vergoedingen zitten voor anticonceptie, brillen en lenzen, verloskunde en kraamzorg en alternatieve geneeswijzen.

Naast de zorgverzekering heeft ZEKUR ook verzekeringsbundels voor auto, wonen en zzp.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022€ 136,70-€ 110,40-
2021€ 126,75-€ 105,95-
2020€ 121,50-€ 101,95-
2019€ 113,40-€ 98,50-
2018€ 109,12-€ 93,85-
2017€ 105,53-€ 92,00-
2016€ 100,80-€ 86,00-
2015€ 100,80-€ 82,50-
2014€ --€ 80,25-
2013€ --€ 92,25-
2012€ --€ 92,50-
2011€ --€ 88,88-

Wat vind je van ZEKUR?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking


300 reviews over ZEKUR

  • MM Botter

    Hele goede dekking
    Snel als er uitbetaald moet worden. incl reis en annulering verzekering bij Zekur extra. Goede service

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM.G.J. Kloos

    Ik ben erg tevreden over Zekur, ze zijn er voor je als je ze nodig hebt en mocht je ergens mee zitten dan helpen de mensen je uitstekend. Ik zit al sinds 2012 bij Zekur en ze bieden ieder jaar weer een goede premie aan voor de zorg. Ik kan iedereen wel aanraden om richting Zekur te gaan als zorgverzekeraar want wil je goedkope zorg dan ben je hier aan het goede adres.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • JJohn

    De verzekering is een goedkope verzekering als je aanvullend wilt kost het je wel wat meer maar je bent toch wel goedkoper uit voor een aanvullende verzekering als bij een andere verzekeraar met aannvullende verzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    5

    Service
    10
    Dekking
    5
  • DDunia

    Het was ooit een goedkope verzekering, helaas word de premie steeds hoger en de inhoud hetzelfde. Ook jammer dat je voor kinderen moet betalen voor een aanvullende verzekering.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    6
  • VVerstappen

    Een goede kwaliteit en duidelijk naar de klanten uitleggen. Goede service nooit problemen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFarokh Temdjidi

    Beste en goedkoopste zorgverzekering die online 7/24 diensten verleent

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GG. Teofil Omer

    Sinds het bestaan van deze verzekering ben ik heel tevreden klant. Goede premie en vergoedingen, fantastisch klantenservice. Je kan alles makkelijk online regelen. De schade claims worden snel behandeld

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPetra

    Gelukkig heb ik geen ervaring met de zorg verzekeraar maar het uitgebreide aanvullende pakket incl reisverzekering maakt wel dat ik niet overstap

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBastiaan

    no nonsens verzekering. Simpel, maar toch goed verZEKURd en dus ZEKURheid ……
    goede klantenservice die snel en doelmatig helpt bij vragen. Redelijk uitgebreid aanvullend pakket tegen een prima premie.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    6
  • CCC Mol

    Goed, snel en goedkoop!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHans Grijzenhout

    Goede ervaringen mee

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • TTrientsje Aukema

    Goede service! Altijd alles heel duidelijk op de website te vinden en de premie is goed geprijsd. Zeer tevreden!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM.Y.

    Het meest aantrekkelijke aan deze online ziektekostenverzekering is de relatief lage premie. Deze is zeer aan te raden voor mensen die amper of niet veel ziektekosten maken. De extra tandartskosten die ik per jaar zelf betaal zijn nog steeds minder dan wanneer ik ergens een aanvullende tandartsverzekering zou kopen. PAS OP: je kiest voor ZEKUR, omdat het makkelijk en goedkoop is. Maar dat wil niet zeggen dat je niet opnieuw moet vergelijken het jaar erop. De verzekering is niet automatisch elk jaar het goedkoopst.

    De service is wat je verwacht van een online verzekering. Geen papieren rompslomp, dus sneller. Zo nodig kun je gewoon contact opnemen via online chat, e-mail of per telefoon.

    De zorgkeuze bevat alle grote en bekende organisaties in de buurt, wat dus meer dan genoeg is. Extra keuze is vooral marketing om een duurdere verzekering af te sluiten. Pas wel op met de allergoedkoopsten, want die bieden te weinig aan. Je kunt niet kiezen voor een instelling in je favoriete stad, maar dat is ook waarschijnlijk niet wat je nodig hebt.

    Aanvullende verzekeringen zijn pas interessant als je vaak zorgkosten maakt. Meestal ben je goedkoper uit om af en toe eenmalige kosten te maken (bijv. bril en tandarts), dan een aanvullende verzekering af te sluiten. Kijk goed of je iets nodig hebt.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • AAsha Bhondoe

    Als je een vraag hebt moet je eerst tig vragen beantwoorden voor de identificatie, volgens mij kan het veel vlotter. Na je vraag krijg je een bevestigingsmail van ontvangst en dat je binnen 2 werkdagen een reactie krijgt. Nee dus, soms antwoorden ze ná 6 werkdagen. Hun vergoedingenlijst is voor mij een grote vraagteken!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    6
  • HHauer

    Ik heb twee maal een oogoperatie ondergaan en was niet meer dan mijn eigen risico kwijt.Perfecte zorgverzekeraar.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    5
  • EEsther M

    Zekur is een van de goedkopere zorgverzekeringen met een goede dekking voor alternatieve geneeswijzen.
    Het enige nadeel is dat je voor dat prijskaartje beperkt bent in het uitzoeken van bijvoorbeeld het ziekenhuis als je wil dat Zeker het gedekte bedrag volledig vergoedt. Als je wel een ander dan een gecontracteerd ziekenhuis kiest, kan het zijn dat je zelf voor de extra kosten op moet draaien.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    5

    Service
    8
    Dekking
    8
  • LLucette Feller

    Helemaal tevreden met mijn zorgverzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • IIkra

    Fijne verzekeringen . Blij met hun.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Rrob van eck

    Snelle afhandeling van rekeningen en snel antwoord op evt vragen per telefoon en al dat niet lukt per email.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEdward T.

    Was erg tevreden over zekur , maar inmiddels een grote teleurstelling gekregen met een factuur van mijn ziekenhuis die niet vergoed wordt .
    En wanneer je dan alleen maar een uitkering hebt kom je in de financiele problemen .

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • DDennis

    Met een scherpe premie en een relatief ruim aanvullend pakket was Zekur een interessante optie. Helaas blijkt een scherpe premie te betekenen dat het serviceniveau zwaar ondermaats is. Bij Zekur is de administratie helaas niet altijd op orde, wat uiteraard elke onderneming kan overkomen. Echter zou je verwachten dat na de ontdekking van een fout, deze wordt hersteld, excuses wordt aangeboden en het proces wordt geoptimaliseerd. Maar nee, na herstel wordt een maand later precies dezelfde fout gemaakt waar je als verzekeringsnemer relatief veel tijd kwijt bent om dit recht te zetten. Daarbij werkt de onkunde van de klantenservice (en dan spreek ik over meer dan 1 klantenservicemedewerker) ook niet mee om het adequaat op te lossen. Tot slot is erkenning en excuses van dergelijke fouten ogenschijnlijk teveel gevraagd. Dus, Zekur heeft zeker een aantrekkelijke premie. Máár wordt dan niet ziek, ga niet tussentijds verhuizen en maak geen aanspreek op je zorgverzekering. Want dan kan er niks fout gaan, de verschuldigde premie wordt wel altijd netjes en op tijd geïncasseerd.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    6
  • SSandra

    Prima verzekeraar, nooit gedoe mee. Ik kan alles gemakkelijk online declareren en dat scheelt mij een boel tijd. Wanneer ik geld van ZEKUR terugkrijg, gaat dat altijd zonder gedoe en wordt het bedrag binnen een redelijke termijn overgeboekt. Wanneer ik bel met vragen, staan ze altijd klaar om deze uitgebreid te beantwoorden. Extra tip: kijk altijd goed wat je kunt declareren. Bij ZEKUR krijg ik op deze manier best wel vaak geld terug.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • IIngrid

    Goede verzekering ik heb basis pakket alleen maar is prima voor mij
    Je kan ze mailen en bellen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • LL.J.Woudenberg

    Redelijk goed verzekerd voor een goede prijs, is ook goed aanspreekbaar voor klant

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AA. Van den Camp

    Zekur geeft goede info en heeft een goed doorzoekbare website met een verzorgde mijn omgeving.
    Alles is snel te vinden.
    Ook telefonisch zijn ze goed benaderbaar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
  • BBebe

    Al jaren samen met mijn man zijn wij tevreden klanten van Zekeur. Lage premie, goede aanvullende verzekering voor een goed prijs. Afhandeling van declaraties of schadeclaims snel behandeld en vergoed. Prima klantenservice online en telefonisch

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWiecher Pool

    Lekker goedkoop , nog geen problemen gehad/gekregen met deze zorg verzekering, tot nu toe alles goed geregeld.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AAsha

    Het is heel moeilijk contact te maken met het personeel. Ze lijken wel robots die steeds hetzelfde antwoord terug schrijven. Ze veranderen op eigen houtje datum ingang van je verzekering.
    Na maanden van getouwtrek heb ik een officiële klacht ingediend en is het probleem opgelost.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    6
  • RRene

    Restitutie is een prima verzekering maar de budget daar kan je beter niet nemen gezien de beperkte keuze.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • BBlackbird

    Ik ben al jaren verzekerd bij Zekur. Was altijd tevreden, maar het laatste jaar wordt er toch een potje van gemaakt. Wat voorheen wel werd vergoed wordt nu ineens niet meer vergoed ondanks de bewijzen dat er medisch toch echt een noodzaak is voor een bepaalde behandeling. Ik heb een aanvullende verzekering maar als er een vergoeding van komt is het hooguit 4 euro- en dat is een luxe! Het is een dure verzekering die goedkoop wordt verkocht. Ik ga op zoek naar een ander.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MMax

    Ik belde de klantenservice om mijn verzekering stop te zetten.
    De contactpersoon was zeer bot en hing direct op zonder dat ik de kans had om nog een vraag te stellen.

    Service
    1
  • TTerry Heeren

    Ik ben vorige week geopereerd in het Amphia te Breda, dat is toch een gewoon en groot ziekenhuis.
    Ben daar terecht gekomen door verwijzing van mijn huisarts. Nu ben ik er deze week achter gekomen dat Zekur GEEN contract heeft met dit ziekenhuis!
    Ze hadden mij, en vele anderen, er wel eens op mogen wijzen dat ze dit ziekenhuis niet meer onder contract hadden, want in 2019 was dat nl wel zo. Krijg nooit post of mail van Zekur over de gewijzigde polis!
    Kosten tot nu toe zijn al 2600 euro, waarvan ik nu dus 20% moet betalen! Gaat niet gebeuren, Zekur of het ziekenhuis zijn beiden nalatig geweest om me te informeren, vind ik.
    Maar hun zullen vinden dat het mijn verantwoording is. We zullen zien.
    Ook ben ik de eerste keer niet fijn behandeld door een medewerker van Zeker, ongeduldig en chagrijnig. De dag daarna had ik een vriendelijk iemand aan de lijn.
    Ik weet niet hoe dit gaat aflopen maar voor mij is dit anders zeker een reden om over te stappen naar een andere zorgverzekering!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    5

    Dekking
    5
    • WWouter Dörr

      @Terry Heeren, dit is mij ook gebeurd nadat ik hun eigen zorgzoekers , die ik op hun site heb gevonden en heb benaderd om uit te zoeken waar ik het beste terecht kon voor een long behandeling. Met andere woorden waar kan ik naartoe? Dit was mijn vraag! Ik was in tegenstelling tot u wel op de hoogte dat je je moet laten behandelen in een gecontracteerd ziekenhuis van ZEKUR.nl moet laten behandelen, en heb deze vraag dan ook tot driemaal toe aan die zorgzoekers van ZEKUR.nl gesteld of de zorg door het door hen geadviseerde ziekenhuis wel werd vergoed! Tot drie keer toe hebben ze mij dat dan ook bvestigd! Nu heeft het ziekenhuis voor de overige 20% van de kosten middels BMK incassobureau tegen mij een procedure aangespannen. Ook ik ben niet van plan dit te gaan betalen en laat dit dan ook voor het gerecht komen, omdat ik dit een schandalige manier van zakendoen vind. Met. vr. groet Wouter Dörr.

  • EEsmee

    Het zijn fijne mensen en helpen je heel goed. Als ik ergens niet uit kom kan ik altijd bellen en helpen hun mij. Ben erg tevreden over zekur

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJoke Schilder

    Al jaren verzekerd en een paar keer zorg nodig gehad. Die keren goed afgehandeld, dus ik blijf bij Zekur ook in 2020. Erg handig dat je meteen een dekking hebt voor reis- en annuleringsverzekering in het uitgebreide pakket!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRenata van der Staaij

    Ik word altijd netjes geholpen, de vragen worden snel beantwoord!
    Ik ben heel tevreden over zekur

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Wwb de Gans

    Eén van de goedkoopste verzekeringen. Let wel op dat je niet bij alle ziekenhuizen terecht kunt voor behandeling, maar de grotere ziekenhuizen worden zonder problemen vergoed. Mijn ervaring is een duidelijke, vriendelijke en snelle afhandeling van vragen. Voor een uitgebreidere dekking is er een redelijke aanvullende verzekering mogelijk, inclusief dekking voor tandarts voor de meest noodzakelijke kosten. No nonsens verzekering voor een redelijk bedrag …..

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    3
  • Jjos

    Waardeloze verzekering maatschappij sluit nooit een verzekering daar af.
    Meerdere telefonische toezeggingen gehad dat ze mij in het gelijk stelde omtrent verkeerd advies van hun zijde.
    Maar het schriftelijk willen bevestigen doen ze niet en maar blijven incasseren
    Malafide en oplichtingspraktijken!!! zie review op hun eigen site een 4,3 dat geloof je toch niet.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • RR Hensen

    Uitgebreide verzekering zonder fratsen…weet je het ff niet wordt je vriendelijk geholpen door de klantenservice medewerker.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCarla

    Echt de allergoedkoopste verzekering! Je kunt niet bij alle ziekenhuizen terecht, uiteraard weer wel bij spoedopnames, maar goede ziekenhuizen zijn aangesloten. Makkelijk online regelen en snelle en duidelijke afhandeling. Zekur 😉 als je niet veel zorgvraag hebt en/of verwacht een duidelijke aanrader.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • AAd de Jong

    Naast goede ervaringen toch erg ontevreden. In de goedkope natura variant blijken vrij weinig ziekenhuizen gecontracteerd. Als je daar niet goed op let betaal je zelf 20% van de vaak torenhoge rekening. Het zou netjes zijn (zorgplicht??) als Zekur je vooraf informeert over het niet contracteren in je woonplaats.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    4

    Service
    10
    Dekking
    8
  • GGerrit van der Meer

    Prima verzekering voor een fijne lage premie! Altijd bereid om te helpen. Veel keus uit zorgaanbieders.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HHendrik de Boer

    Nog nooit nodig gehad en ik hoop dat dat zo blijft!!!!!!!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RR.J. Maters

    Elk jaar blijkt vergelijken zinloos
    Ook al ben ik geen student ik voel me welkom bij Zekur
    Alleen jammer dat de tandartsverzekering geen hogere dekkingskeus biedt
    Geen rompslomp bij
    poliklinische hulp, vriendelijke telefonische medewerkers, in het verleden eenmalig declaratie gedaan, werd gladjes afgehandeld
    Zeer content

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • PPaul

    Ik heb geen ervaring met welke zorgverzekeraar dan ook, omdat ik zelden naar huisarts of ziekenhuis ga.
    Ik gebruik ook geen medicatie en kom dus nooit bij een apotheek.
    Minder dan één keer per jaar moet ik voor controle voor mijn ogen en ga ik naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis [500m van mijn huis].
    De eerste €385,00 moet ik zelf betalen [eigen risico] en ga ik dus voor de goedkoopste basis verzekering. Toevallig heeft Univé/Zekur een contract met dat ziekenhuis.
    Daarom heb ik ook geen aanvullende verzekering, omdat het voor mij niets extra’s geeft.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    5

    Service
    9
    Dekking
    6
  • NNetty

    Als er iets niet kan, probeert de verzekering altijd een oplossing tevinden waarbij het toch mogelijk is super verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • Jjeffrey

    goede service en als er iets is ze regelen het voor je

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDanny

    Ronduit slecht

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
    • KKim

      @Danny
      Vanuit waar baseer je dat?

    • BBert

      En waarop baseer je dat?

  • MMaaike Kooij

    Fijne verzekering, nog geen problemen mee gehad

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • RRene

    Restitutie verzekering en de uitgebreide aanvullende verzekering zijn waar voor je geld.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    9
  • JJ.R. Dijkstra

    Bijzonder slecht als je ze nodig hebt. Maanden moeten wachten om een beslissing te krijgen over vergoeding diabetesmateriaal. Afgewezen. Na een telefoontje opeens toegewezen. Alles zelf moeten voorschieten bij de apotheek. Blijkt dat er een geheime lijst is met apothekers die niet geheel worden vergoed. Leuk is dat, zet dat dan ook op de website, was ik nooit naar deze verzekeraar gegaan.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2

Kan het goedkoper?