Direct naar

Kenmerken

  • Top 3 duurzame zorgverzekeraar van Nederland
  • Tot 30% korting op hulpmiddelen, brillen, lenzen en laseren
  • Beperkte zorgkeuze voor Basis Budget polis

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een combinatiepolis waarbij je veel zorgkeuze hebt uit gecontracteerde zorgaanbieders.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 147,45€ 140,45€ 161,75
2023-€ 138,95€ 131,95€ 152,75
2022-€ 131,45€ 123,45€ 143,95
2021-€ 128,45€ 120,95€ 139,95
2020-€ 125,45€ 115,95€ 134,95
2019-€ 126,95€ 114,95€ 133,75
2018-€ 119,45€ 105,95€ 123,75
2017-€ 117,45€ 104,95€ 121,75
2016-€ 109,45€ 96,95€ 113,25
2015-€ 102,45€ 89,95€ 106,25
2014-€ 99,95€ 87,50€ 109,95
2013-€ 108,25€ 104,25€ 118,25
2012-€ 108,25€ -€ 118,25
2011-€ 106,50€ -€ 109,75

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


2.274 reviews over Zilveren Kruis

  • TTruus van de Ven

    Mijn echtgenoot in 2022 vrij plotseling nog overleden, na jarenlang allerlei gezondheidsproblemen, hart prostaat, darm, blaas , nieren. Telkens op tijd behandeld en geen enkel probleem met de verzekeraar.Van OZF naar Zilverkruis Achmea overgegaan…( via Organon)
    Zijn advies aan mij was: niet veranderen van verzekering. Als je nu ouder wordt, heb jij ook meer verzorging nodig. En met Zilverkruis Achmea zit je goed.
    Mijn aanvullende tandartsverzekering is nu ook aan de orde geweest. Alles prima in orde door de tandarts gemaakt en kosten vergoed. ..
    Dit schept vertrouwen.. Zeker omdat ik nu zoveel zaken alleen moet regelen.
    Toch hoop ik van ganser harte, dat ik voorlopig weinig gebruik hoef te maken van de mogelijke vergoedingen . Probeer met ups en downs er t beste van te maken en mezelf de tijd te gunnen, om met deze grote verandering in mijn leven te leren om te gaan.
    Dit op papier.zetten, geeft mij tevens een. goed gevoel, ontdek ik..
    Grt Truus van de Ven

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GG.J. Hamberg

    Wij zijn al tientallen jaren tot volle tevredenheid klant bij Zilveren Kruis en hebben absoluut GEEN redenen om te vergelijken met andere zorgverzekeraars.
    Conclusie: Wij gaaan zo lang mogelijk door als klant bij Zilveren Kruis !!!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM.J. Dekker

    Nooit problemen wordt als je belt uitvoerig en duidelijk geholpen.
    Komen belofte die afgesproken zijn na, goede bereikbaarheid niet tijden in de wacht rij. Ben zeer tevreden heb ook geen rede om te wisselen van zorg verzekeraar.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • MM.J. Dekker

    Nooit problemen wordt als je belt uitvoerig en duidelijk geholpen.
    Komen belofte die afgesproken zijn na, goede bereikbaarheid niet tijden in de wacht rij. Ben zeer tevreden heb ook geen rede om te wisselen van zorg verzekeraar.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • DDulcinea Mokiem

    Ik vind het fijn dat mijn zorgverzekeraar samenwerkt met de Gemeente Amsterdam opdat mensen in de bijstand een collectieve korting kunnen krijgen op hun zorgverzekering.

    Service
    6
    Dekking
    8
  • RR.J.W.Gijsbers

    Er zijn volgens mij veel te veel zorgverleners en daar door word de zorg minder.
    En wij hebben niet veel keuze,maar waarom zoveel ?
    Ruim 30 stuks = zeker 33 auto voor de directeur 33 boekhouders 33 Telefonistes 33 ….. enz enz
    33 x onderhandelen met de ziekenhuizen en of zorgverleners enz enz

  • JJan Zaal

    Nooit problemen alles duidelijk en goed verzorgd

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJolanda van der Horst

    Medewerkers van Zilveren Kruis zijn goed bereikbaar, vriendelijk en hulpvaardig. Alle zorg goed geregeld ook t.a.v een operatie. Goede aanvullende verzekering als fysiotherapie! Vlot, zorgvuldig, betrouwbaar, dus voor mij een 9!( een 10) geef je niet snel

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHarry

    Nog nimmer problemen gehad of een zorgnota vergoed werd. Het tegendeel zelfs. Toen mijn vrouw na een hernia-operatie tijdelijk thuis het bed moest houden en ik met behulp van mijn uitwonende dochter haar verzorgde, ik contact had met Het Zilveren Kruis over iets anders en dit zijdelings ter sprake kwam, werd ik erop geattendeerd dat ik hiervoor een vergoeding kon krijgen. Ook hebben wij eens gebruik gemaakt van de service van Het Zilveren Kruis om lange wachttijden te vermijden voor een behandeling. Wij kregen de indruk dat zij hiervoor hun uiterste best hebben gedaan.
    Tot nu toe derhalve zeer tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • PP. Van Riemsdijk

    Vanaf half september kreeg mijn zoon voor het CWZ al geen afspraak meer voor zijn ogen. Ikzelf werd doorverwezen naar de internist per half oktober, helaas volgend jaar weer. Wel voor dit ziekenhuis extra betalen, maar dan houdt het ook wel op. Toch bedankt

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    6
  • JJ. de Blok

    Marktwerking is door het volk als een vaststaand gegevens geaccepteerd. Een onjuiste aanname, volgens mij. Daarom verdienden Zilveren Kruis net als de andere zorgverzekeraar en politiek (overheid) een onvoldoende. Uitstel van betaling is goed geregeld. Net als een betalingsregeling. Krijg je geld van Zilveren Kruis heb je het binnen 2 dagen op je rekening. Heb je een vraag dan krijg binnen 2 dagen antwoordt.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    6
    Dekking
    1
  • JJohannes Jeroen

    Ik heb geen slechte keuze gemaakt met zilveren kruis het is in al die jaren dat ik daar ben heb Ik nog steeds het gevoel dat ik niet hoef over te stappen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    8
  • AA.Houwerzijl

    Er zijn negatieve ervaringen.Als er een probleem is krijg je snel iemand aan de telefoon (geen computer) en krijg je goed advies.
    Als je een declaratie indient is het geld binnen 2 dagen op de rekening.
    Alles is top.

    Premie
    6

    Zorgkeuze

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJ.G. Rosenbrand

    de premie is acceptabel. de service is uitstekend en qua zorg valt er voldoende te kiezen. gezien onze leeftijd dekt de aanvullende voldoende

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • KKarima

    Je betaald meer voor alles en ontvang minder voor dat bedrag,bijna alles bij betalen dat vind ik heel erg van elke zorg

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MM. Mol

    Duidelijke informatie, snelle reactie

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MMarit Harderwijk

    Premie ten opzichte van aangeboden zorg is prima evenals de dienstverlening en vlotte afwerking van de administratieve zaken. Dit ontzorgd, schept duidelijkheid en dat is weer goed voor de (geestelijke) gezondheid.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCurfs PHA

    Goede bereikbaarheid zowel op internet als telefonisch.
    Duidelijke polis en regelmatig updates.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRicky Vrijsen

    Ik ben altijd goed verzekerd bij zilveren kruis

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Wws liem

    ik ben al enige tijd verzekerd bij zilveren kruis, altijd duidelijk en goed geregeld, ondanks wel dure maandelijks premie
    maar tot nu toe wel tevreden

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    4
    Dekking
    4
  • Jjoke Schreuder

    Niet altijd de pillen die ik gewend ben! Moet van de zorgverzekering volgens apotheek zijn goedkoper! Sari’s minder leuk. Verder ben ik tevreden!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SSemmekrot Fons

    Prima Zilverenkruis app. Indienen declaratie digitaal zeer goed. Betaling wordt direct geregeld

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    8
  • GG.vd Klip

    Ben uitermate tevreden

  • MMo El Berkaoui

    premie blijft wel hoog!
    heb niet veel contakt gehad met de verzekeraar.
    dus eigenlijk geen oordeel over de service.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    6
  • FF.K.Schouten

    geen problemen met vergoedingen

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • EElFezy

    Very good

    Premie
    10

    Zorgkeuze

  • VVivian van Egmond

    Mijn zilveren kruis is handig en heel fijn zoals bellen of alles vinden op mijn zorg porto app.
    Kan altijd met mijn vragen komen en wordt correct behandeld. De kosten zijn natuurlijk nooit leuk, maar dat verzacht dat iedereen moet betalen. Ik blijf bij zilveren kruis wat de kosten ook zijn,bij andere verzekeraar is het altijd weer wat anders. En wat je meer of minder krijgt.
    Dik tevrede

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM lavooij

    Jarenlang al verzekerd bij Zilveren kruis zorgverzekeraar. En heel tevreden daarover geweest.
    Maar voor volgend jaar zal ik verplicht worden om naar een andere verzekeraar te gaan zoeken.
    De zorg keuze is nu beperkt doordat Zilverenkruis uit verschillende zorg gevers is gestapt, en ik deze nu net erg nodig zal hebben.
    Blijf ik bij Zilveren kruis zal mij dat echt heel veel geld gaan kosten, buiten de premie en eigen risico

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    7
    Dekking
    7
  • PP Jansen

    Word altijd goed geholpen en advies

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    7
  • JJan Leijdsman

    Goed contact en zeer duidelijke polis zeer soepel met betalings regelingen prima regeling voor Parkingson patiënten en altijd bereid voor het zoeken naar oplossingen voor problemen

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJan Leijdsman

    Goede verzekeraar; goed contact ; prima dekking; snelle uitbetaling; polis duidelijk, maar niet de goedkoopste

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJeannine van Gils

    Duidelijke pakketen, je kan zien wat er allemaal in zit en je kan zo kiezen wat het beste bij je past. Ook zie je gelijk de prijs. Hoe meer erin zit hoe duurder, maar dat is normaal. Het hele gezin zit bij Zilveren Kruis. Nog nooit problemen gehad. Snelle terugbetaling van declaraties. Kortom een aanrader. Wij willen geen andere.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ.B.van der Werf

    Zeer goed en nooit geen problemen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    8
  • RRichard de Graaf

    Zorgpremies zijn sowieso duur. Maar ik ben erg ziek geweest en ben me zeer bewust van de noodzaak van een goede verzekering. En wat het kost om, zoals ik in 2019, een tijd in een ziekenhuis te liggen. Ook de nazorg, zoals fysiotherapie, vind ik belangrijk. En dat ik aangepaste schoenen nodig heb, dit werd ook vergoed. De app is ook handig. Maar duur blijft het. Voor klant/patiënt, en voor zorgverzekeraar. Hadden we nog maar het oude systeem met ziekenfondsen, veel eerlijker.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    8
  • NNabil El Hajoui

    Gewoon goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJessica Meijer

    Goede adviezen ..duidelijkheid.

    Service
    10
  • WWil Kersten

    Goed tevreden over de antwoorden behandeling van vragen etc.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJ. Kroegman

    Nooit problemen altijd goede service.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • KKlari Illes

    Ik ben tot nu tevreden met mijn verzekeraar Zilverkruis.Ik krijg 1%korting als ik ineens betaal,ik word echt heel vriendelijk ter woord gestaan als ik opbel.Mijn zorgkeuze zou anders zijn voor mijzelf veel meer op preventie en controle minder voorzieningen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    10
  • JJ J .versteeg

    Mijn vrouw en ik zijn behoorlijk ziek geweest.kanker en sceptisch.ben thuis verzorgt .elke dag nieuw infuus twee maanden lang ingebracht .vriendelijke mensen .alles werd betaalt door zilveren kruis .gaat gelukkig nu weer een stuk beter.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    8
  • Wws liem

    ik ben al enige tijd verzekerd bij zilveren kruis, altijd duidelijk en goed geregeld, ondanks wel dure maandelijks premie
    maar tot nu toe wel tevreden

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    4
    Dekking
    4
  • MMarian Alberts

    De zorgverzekering past goed bij mij, omdat ik door de diverse zorgverleners zonder problemen en zonder moeilijke vragen geaccepteerd wordt als patiënt. Indien ik mij aanmeld bij een zorgverlener en mijn Zilveren Kruis Zorgpas laat zien hoef ik niets meer uit te leggen en word ik direct geholpen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRobbie polder

    Alles wat ik nodig heb wordt vergoed heb nu nog 4 operaties te gaan alles goed geregeld tot en thuis na operatie geen probleem ook met medicatie wordt byna alles vergoed telefonisch word je prima geholpen ook al zouden ze duurder zyn of worden ik verander niet van ziekenfonds ze krygen van my een goede 9+

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGre Doekes +

    Ik ben erg tevreden met mijn zorgverzekeraar, ik begrijp mensen niet die elk jaar opnieuw shoppen, en te ontdekken wie het goedkoopst is, misschien is er verschil, maar als je tevreden bent met je zorgverzekering en deze dekt vrijveel onkosten die je als patient nu eenmaal maakt, dan mogen we hier in Nederland ons niet beklagen over ons zorgstelsel..

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    5
  • RRobbie polder

    Alles wat ik nodig heb wordt vergoed heb nu nog 4 operaties te gaan alles goed geregeld tot en thuis na operatie geen probleem ook met medicatie wordt byna alles vergoed telefonisch word je prima geholpen ook al zouden ze duurder zyn of worden ik verander niet van ziekenfonds ze krygen van my een goede 9+

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJohan van den Hoven

    Altijd goede service.
    Ook met afhandelen van betalingen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    7
  • JJohan van den Hoven

    Altijd goede service.
    Ook met afhandelen van betalingen.

  • WWim van Dijk

    Goede verzekering en altijd correct

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Aam de monchy

    geen enkele slechte ervaring met zilveren kruis. goede voorlichting, snelle afhandeling van declaraties. Altijd behulpzaam aan de telefoon. Topservice!,,,

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • DDick van Wijk

    De zorgpremie komt redelijk goed overeen met de zorgmogelijkheden. Indien nodig, heb ik ruime keuze aan zorginstellingen, waar ik gebruik van mag maken. Betaling van rekeningen, binnen twee dagen, dus geen klachten.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?