Direct naar

Kenmerken

  • Top 3 duurzame zorgverzekeraar van Nederland
  • Tot 30% korting op hulpmiddelen, brillen, lenzen en laseren
  • Beperkte zorgkeuze voor Basis Budget polis

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een combinatiepolis waarbij je veel zorgkeuze hebt uit gecontracteerde zorgaanbieders.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 147,45€ 140,45€ 161,75
2023-€ 138,95€ 131,95€ 152,75
2022-€ 131,45€ 123,45€ 143,95
2021-€ 128,45€ 120,95€ 139,95
2020-€ 125,45€ 115,95€ 134,95
2019-€ 126,95€ 114,95€ 133,75
2018-€ 119,45€ 105,95€ 123,75
2017-€ 117,45€ 104,95€ 121,75
2016-€ 109,45€ 96,95€ 113,25
2015-€ 102,45€ 89,95€ 106,25
2014-€ 99,95€ 87,50€ 109,95
2013-€ 108,25€ 104,25€ 118,25
2012-€ 108,25€ -€ 118,25
2011-€ 106,50€ -€ 109,75

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


2.495 reviews over Zilveren Kruis

  • AAreana

    Nog nooit problemen gehad.
    Vergoedingen altijd zeer snel terug betaald

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • LLeonie Karperien

    Altijd goed geholpen en snelle afhandeling. Indienen declareren gaat super gemakkelijk.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DD.S. van Dalen

    Website is duidelijk. Indienen van declaraties gaat makkelijk en binnen 3 dagen geregeld en op mijn rekening. Aanvullende verzekeringen aan de prijzijge kant

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • CCarolien

    Niet de goedkoopste maar wel een prettige zorgverzekeraar.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHarry Puts

    degelijk pakket, zeer goede service, snelle vergoeding van gemaakte kosten

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAndries Hendrikse

    Geen klachten, alles wordt probleemloos verwerkt.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJan

    nooit gezeur, wat er verzekerd is wordt zonder problemen betaald, denken mee met betalings regelingen goede dekking redelijke prijs gewoon goed zonder poespas

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MMarga

    Jammer dat sommige medicijnen die vanuit een ziekenhuis worden voorgeschreven pas na lang gebruik worden vergoed. Verder bevalt het prima.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • GGerard van ENGELEN

    Aan de dure kant en klanten service matig
    Duurt te lang eer de telefoon wordt opgenomen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • MMiranda

    Zilveren Kruis is een betrouwbare en goede zorgverzekeraar. Al meerdere keren vergeleken met andere aanbieders, maar blijft toch iedere keer weer bij Zilveren Kruis. Makkelijk je aanvullingen aan en uit zetten en ook het kiezen voor eenmalige betalingen of hoger eigen risico is eenvoudig!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • NNenna de Regt

    Je kunt overal voor bellen en dan gaan ze een oplossing voor je zoeken. Al 45 jaar een tevreden klant.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMonique

    Altijd een goede service en prima verzekerd!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • IIsabella Damen

    Toen onze dochter van 1,5 jaar vreselijk ziek van het ziekenhuis in Rotterdam naar Amsterdam moest met spoed heeft onze zorgcoach ons heel veel werk uit handen genomen door overnachtingen te regelen. Heel fijn!
    Zo konden wij ons richten op haar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • JJohn hosz

    Duidelijk in uitleg

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • AAnoniem

    Tot nu toe geen problemen gehad met deze zorgverzekering. Bij de geboorte van mijn kind kreeg ik binnen heel korte tijd een zorgpas opgestuurd. Ook zorgde de zorgverzekering dat ik mijn kraampakket op tijd in huis had. Ik ben niet aanvullend verzekerd.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • PPetra

    Goedezorgverzekeraar. Goede app en bellen kan je ook altijd.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • JJ.Kolen

    Goed bereikbaar via telefoon of mail

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    8
  • RRia

    Snelle betaling van declaraties. Goed en duidelijk overzicht van de vergoedingen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • LLisa

    Declaraties worden altijd snel verwerkt en de app is handig in gebruik. Heb eigenlijk weinig te klagen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PP.Arends

    Gewoon heel goed 40 jaar lang,en nog nooit één klacht gehad dus klasse!!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    6
  • WWilma Klom

    Goede zorgverzekering, en door een wat hogere premie veel vergoeding

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRuud

    met een uitgebreide dekking zit je goed bij het Zilveren Kruis, wel een van de duurste maar wel met een prima service.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MMaarten

    Uitsluitend positieve ervaringen.
    Groot voordeel is dat je snel en goed contact per telefoon kunt hebben, in plaats van appen of mailen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMaarten

    Een lage premie, gewoon eenvoudig en goed geregeld. Gemakkelijk bereikbaar per telefoon. Coulant met betalingsregelingen. Voldoende zorgkeuze, een onbeperkte keuze zou de verzekering alleen maar onnodig duur maken.
    Samengevat: de verzekering vodoet aan alle eisen, en maakt er geen drukte over.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TT.C. van Oel

    de ervaring met de verzekeraar is normaal.ik heb er weinig problemen mee.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SSandra

    Zilverenkruis is een fijne verzekering.
    Vorig jaar een ander gehad, maar niet zo tevreden over.
    Zilveren kruis heeft gewoon met veel zorgaanbieders afspraken, een uitgebreide aanvullende verzekering en een mooi tandartspakket voor een scherpe prijs.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHelma

    Nooit problemen gehad declaratie wordt snel betaald duidelijk en overzichtelijke website

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAlbert Schoonewille

    Nooit geen klachten

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM. v/d Zel

    snelle afhandeling zorgnota’s
    Snelle en accurate hulp bij vragen

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RRenate zeilstra

    Goede en betrouwbare zorgverlener

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DD.J.Althof

    Alles verloopt soepel, ik heb geen klachten.
    Overigens ben ik meer een voorstander voor 1 ziekenfonds, maar dan wel voor iedereen gelijk.
    Ik heb gewerkt bij een bedrijfsvereniging , daar waren er destijds 26 van, dat moest er 1 worden het UWV. Toen hadden we, 1 ziekenfonds en dat zijn er nu in principe meer dan 50.
    Wie het weet, mag het zeggen.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • LLeni Hoogeboom

    Mijn ervaringen zijn wel goed, alleen hebben de zorgaanbieders vaak problemen met declareren

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    5

    Service
    6
    Dekking
    5
  • RRamon Nieuwenhuis

    WEINIG CONTACT,MAAR ALLES IS VERGOED,JE BENT EEN NUMMER

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • ZZef

    zilveren Kruis heeft naar aanleiding van onderstaande klacht met mij contact opgenomen.
    Alles is naar volle tevredenheid afgehandeld.
    Kan nu niet anders beamen dat de service voor mij top is geweest

    Service
    7
  • BBos

    In maart ziek geworden, na contact GGD. COVID-19 verdacht. dus uitzieken.
    Werd maar niet beter, 4 mei naar de huisarts, lage saturatie en een hartslag van 120.
    6 mei met spoed naar de SEH. Embolie constatering, just on time
    Bloedonderzoek heeft uitgewezen COVID-19 en voldoende antistoffen.
    Ondertussen 30 kilo afgevallen en geen kracht en conditie meer. benauwdheid is erg nog altijd
    Ondertussen is vanuit het rijk 28 miljoen beschikbaar gesteld voor vergoeding fysio, etc.
    Ook eerste lijns.
    terugkoppeling zv was in maart ziek geworden, dus 3 maanden er na geen recht meer op vergoeding, terwijl eind mei de definitieve uitslag COVID 19. Een beetje botte terugkoppeling, ik moest het er maar mee doen
    per 18 juli is de uitbreiding naar 6 maanden.
    Tja jammer dan, dacht dat men toch met de mensen meedenkt.
    COVID 19 heeft een behoorlijke weerslag op mijn leven gelegd

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    4

    Service
    1
    Dekking
    4
  • DDaan

    Zeer slecht verzekering vooral klanten service medewerkers – onbeschoft en niet behulpzaam.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • PPa

    Slecht.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • RR. Gasto

    Zeer slecht!
    Klantvriendelijkheid en begrip is ver te zoeken bij hen.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    4
  • AAPKun

    Niet meer af te sluiten in 2020. Klanten die deze verzekering al hebben, kunnen deze blijven gebruiken.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRoxana

    I am currently a student in the Netherlands. I have started a new part-time job so I have applied for Basic Dutch Insurance with Zilveren Kruis. First, on the application there is the last question “Why are you applying to the insurance”. However, in the choices there is no choice suitable in this case (the start of a job) so I have chosen “Moved to the Netherlands”. This choice of the date was confusing in this moment, so I put when I moved back to the Netherlands. I contacted the customer service and I have sent the documents needed (twice at my own costs). Second, due to the corona virus issue I have decided to go back to basic insurance without the extras, to pay lower per month. I have contacted the customer service TWICE. First time the lady on the phone informed me that I cannot change back, because I need to do that within 15 days. I check my emails and call again insisting that I am within the 15 days, therefore, the second lady on the phone checked and informed me she can CHANGE the type of insurance and said she will with my permission. I agree and hang up at the end of the call. After a while I went to check my app to see when or how much I have to pay. Surprise, I have no insurance. I call customer service and the lady on the phone has been extremely rude and told me my insurance has been cancelled and I have to make a new one. I explain that it is not normal to have your insurance cancelled WITHOUT NOTIFICATION OR EXPLANATION. She insisted that I am the one who chose the wrong date for the start of the insurance, while I was explaining they made me send documents for that issue and that this has nothing to do with it and if it does I should be notified at least that I do not have insurance since I can get 400 euros fine for it. Continuing to be rude I told her I want to make a complain and she said she will put it in the system after the call. Never going back to this insurance because the customer service and their methods are ridiculous.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • TThecead

    Dat hangt af van uw basisverzekering. Bij ZieZo Basis krijgt u 100 % vergoeding bij alle ziekenhuizen waar we afspraken mee hebben. Bij ZieZo Selectief krijgt u 100% vergoeding bij 57 ziekenhuizen die we geselecteerd hebben. Gaat u naar een zorgverlener waar we geen afspraken mee hebben? Dan kunt u er wel heen, maar krijgt u minder vergoed, 75 % van het gemiddeld gecontracteerd tarief. De tarieven voor niet-gecontracteerde zorg vindt u op deze pagina.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFilip

    Zilveren kruis gewoon te mijden voor buitenlanders.
    Service is bedroevend en relatief onvriendelijk.
    Enkel betalen via Ideal en inloggen als je een digID hebt.
    Ze bieden geen enkel alternatief aan voor buitenlanders wat het opvolgen van de betalingen dus bemoeilijkt waarna ze gretig met incasso kosten rondstrooien.

    Ganse zorgverplichting die wordt opgelegd vanwege overheid is al erg genoeg maar dat er dan verder zo weinig flexible mee wordt omgesprongen is bedroevend.
    Ze kunnen niet doen aan het beperkte tijdswindow voor wijziging van de premie maar zelfs binnen hun aanbod kan je niet meer wijzigen en weinig begripvol aan telefoon.

    Dus wat gefrustreerd en veel is niet aan Zilver Kruis te wijten maar hun service verergert de restricties en de bijhorende frustraties alleen maar.

    Opm. Aanvullend 5 sterren maar ook alleen maar omdat ik daar niks van kan beoordelen. Ik maak nooit gebruik van de zorgverzekering.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    5
  • BBiqnca

    Hun uitschrijven verwerken en het niet afschuiven op de ander zorgmaatschappij alles belt.

    Alles je uitschrijf! Dan niet in december januari premies laten betalen door klant!!!!!! (ps doe zo ie zo gewoon in januari)

    wanneer je premie die december aftrok in december. eerst nakijken of die niet gestortneerd is.

    na alle deze fouten. niet iemand die later ontdekt een 10,00 laten betalen omdat dan 2de herindering krijgt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    2
    Dekking
    10
  • KKevin

    Updating my plan didn’t go through for some reason. I found this out 4 days after the deadline. After speaking with them, Zilveren Kruis said they’re unable to make any exceptions and that I’m now stuck on the 1-star plan and they’re unable to help. This is because I missed the year’s cut-off by 4 days..

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    5
  • AAnoniem

    Contracten zijn niet rond met zorgaanbieder. Indien je als verzekerde wil overstappen dien je dit tijdig te doen echter heeft de verzekeraar zelf niet de contracten op orde met de zorgaanbieders. Ronduit teleurstellend.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • MMaarten

    Super ervaring gehad! Erg vriendelijke medewerkers op Whatsapp die mij keurig hebben geholpen met mijn verzoek! Dachten echt mee aan een oplossing.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFrank

    al jaren tevreden verzekerd bij de Zilveren Kruis. Declaraties worden snel terugbetaald, meeste loopt direct via de zorgverzekeraar. Ga toch eens vergelijken voor dit jaar, want de korting is wel verlaagd, maar daar kan Zilveren Kruis weinig aan doen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AA. Geerdink

    Het zilveren kruis heeft te weinig zorg ingekocht bij het plaatselijke ziekenhuis waardoor ik niet met spoed terecht kan zoals door de huisarts is voorgeschreven. Ik heb geen auto en dus is het voor mij geen optie elders behandeld te worden, ik moet op de fiets of met de taxi naar huis.
    Ze maakten mij tijdens het gesprek verantwoordelijk omdat ik een budgetpolis zou hebben. Terwijl ik heel bewust heb gekozen voor vrije zorgkeuze. En dat heb ik nu niet omdat de Friesland zorgverzekering die onder Zilveren Kruis valt in oktober zijn zorgplafond bij het ZGT al heeft bereikt. Dus kijk uit voordat je voor zilveren kruis of voor verzekeringen die daar onder vallen kiest.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    1

    Service
    2
  • AAli

    Al jaren bij hen verzekerd. De service is erg goed. Als ik vragen heb zijn ze goed te benaderen en komen met een duidelijk antwoord. Ze denken mee.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • JJ. Teunissen

    Gelukkig geen echte problemen meer met de gezondheid, deze wel gehad en is naar alle tevredenheid verlopen. voor ons is het zilverenkruis een goede verzekeringsmaatschappij.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?