1.706 beoordelingen


071 751 00 52


Bereken je premie

Zilveren Kruis

Premie
6,9

Service
7,8

Zorgkeuze
7,7

Vergoeding
7,5

Direct naar

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een restitutiepolis waarbij je volledig vrije zorgkeuze hebt en 100 procent vergoeding ontvangt voor niet-gecontracteerde zorgverleners op basis van het marktconforme of wettelijke tarief.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2021€ 139,95€ 128,45€ 120,95-
2020€ 134,95€ 125,45€ 115,95-
2019€ 133,75€ 126,95€ 114,95-
2018€ 123,75€ 119,45€ 105,95-
2017€ 121,75€ 117,45€ 104,95-
2016€ 113,25€ 109,45€ 96,95-
2015€ 106,25€ 102,45€ 89,95-
2014€ 109,95€ 99,95€ 87,50-
2013€ 118,25€ 108,25€ 104,25-
2012€ 118,25€ 108,25€ --
2011€ 109,75€ 106,50€ --

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

1.706 reviews over Zilveren Kruis

  • DDaisy kok

    Wordt meestal vriendelijk te woord gestaan.

    Premie
    4
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • Llucie stokker

    Zeer klantvriendelijk en behulpzaam. Goede ervaring mee

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • MMw W.P. Spoel

    Ik heb geen klachten, Zilveren Kruis doet altijd dat wat het belooft te doen, ik geef ze dikke voldoende.
    Hulp bij evt. sneller aan de beurt te zijn, heb ik ervaren als geweldig, moest wel een eindje reizen maar had dat er el voor over. Het is een heel klein beetje duurder, maar dan heb je ook wat.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • DD. Lagcher

    Het Zilveren Kruis levert alle zorg die voor mij en mijn vrouw belangrijk is. De prijs zou wel wat lager mogen zijn.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • MMaja Medley

    Het contact met ZK is altijd prettig en zorgvuldig. Declareren is makkelijk en kan online, er wordt heel snel uitgekeerd. De dekking is goed, ook alternatieve geneeswijzen worden vaak vergoed. Er is een goede begeleiding indien gewenst. Als je belt zijn de wachttijden nooit heel lang. Een goede zorgverzekeraar.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • BBert v.Solkema

    Declaraties worden snel uitbetaald. Verder is het een van velen
    Tegenwoordig alles digitaal.niet handig voor een digibeet.steeds hulp nodig.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

    • AA.Kormelink

      @Bert v.Solkema
      Waar schiet de zorgkosten te kort aan ( voor leeftijd 80 +)?

    • AA.Kormelink

      @Bert v.Solkema
      Waar schiet de zorgkosten te kort aan ( voor leeftijd 80 +)?

  • HH van Rossum

    Ben zeer tevreden over zilverenkruis. heb bij overwinteren op Gran Canaria problemen gehad en dat is prima opgelost door zilverenkruis.

    Premie
    3
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • EEline vd Kolk

    Veel wordt vergoed.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFrans

    Gewoon de beste die er is alles goed geregeld en bijna wordt alles gedekt

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • KKroezen

    Premie leeftijd afhankelijk kun je niet meer verkopen.
    Er zitten nu dingen in die we als oudere niet gebruiken dus dan korting.? Deze methode gaat jullie op den duur opbreken.

    Premie
    6
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • LLaurens Ebbers

    Dikke prima zorgverzekering, om eerlijk te zijn bijna geen contact mee gehad omdat ik het hele jaar niets had.. maar ze waren niet de duurste, goede dekking bij mij in de buurt en duidelijke communicatie, dus helemaal goed!

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RR.Vaartjes

    mijn ervaringen zijn goed, zeker vanuit de periode dat je nog collectief verzekerd was. Als je eerste klas behandeld wilde worden, moest je je bij verzekeren. Water nu gebeurd is niet goed. Voor een ziekte of anderszins een een aandoening moet je kapitalen betalen.
    Collectief verzekeren kan nog steeds, er wordt beweerd van niet, Er leven en en werken mensen genoeg om weer terug naar de collectiviteit terug te gaan.
    De schrapers onder ons zullen het er niet mee eens zijn, onder de noemer vrije (Commerciële) markt.
    Gezondheid is een groot goed, er worden nu grote bedragen aan verdiend door de diverse opperhoofden van evenzovele zorg verzekeraars. Als je je premie niet kan betalen kom je op een zwart lijst, Tiel, belasting, etc. Ik voel mij uitgezogen en misbruikt door deze zogenaamde zorg verzekeraars!!

    Premie
    1
    Service
    10
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AAnnick

    Gelukkig hoef ik niet vaak een beroep te doen op mijn zorgverzekering. Maar als dit wel het geval is, staan ze voor mij klaar. (Uit)betalingen worden altijd binnen een paar dagen afgehandeld. Als er bij mij iets in rekening wordt gebracht, krijg ik daar ruim van tevoren bericht over. In de mail staat dan vermeld op welke datum het van mijn rekening wordt afgeschreven. Ik heb de budget polis, je moet dan van te voren goed kijken welke zorg(verlener) wel en niet vergoed wordt, maar dit is makkelijk te vinden. Door te kiezen voor deze optie bespaar ik behoorlijk op de premie. Het extra werk dat ik zelf moet doen, heb ik er graag voor over. Ik ben tevreden en ben daarom al een aantal jaar klant van Zilveren Kruis.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • DDenB

    Ik vind het jammer en ook eigenlijk onbegrijpelijk dat wij voor elk medicijn dat wij gebruiken (gelukkig niet heel veel, maar wel langdurig) zelf een bijdrage moeten betalen, niets wordt eigenlijk 100% vergoed! Maar daarvoor ben je toch verzekerd zou je zeggen. Maar nee hoor, iedere keer weer een eigen bijdrage. Ook de premie (basis en aanvullend) is aan de hoge kant, bij iedere verzekering is dat zo, maar Zilveren Kruis is altijd een van de duurste. Ook de aanvullende verzekeringen. Toeval?

    Premie
    5
    Service
    7
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    7

  • AAriadne Buis

    Een zorgverzekeraar die doet wat hij belooft, verzekeren voor zorgkosten. Het is teleurstellend dat ik soms best veel geld betaal maar dat ligt niet perse aan de verzekeraar. Wat me wel goed bevalt zijn de mogelijkheden om een hoge rekening in termijnen te betalen of uit te stellen naar een volgende maand. De klantenservice is makkelijk te bereiken en ook de app geeft mogelijkheden tot contact leggen. Het contact was tot nu toe altijd prettig en problemen naar tevredenheid opgelost.
    Als laatste punt is het makkelijk om via de app op te zoeken welke zorg vergoed wordt, ook heel belangrijk om van tevoren te weten.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • DDiana

    Goede uitgebreide aanvulling orthodontie

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • EE. Bax

    Alles altijd snel en goed geregeld. Declaraties, vragen, ect. Snel en vakeundig afgehandeld.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • CC . Hoogendoorn

    Zilveren kruis is een prima zorgverzekeraar. Misschien niet de goedkoopste maar zeker ook niet de duurste. Van kind af aan al bij ze verzekerd en ik ben nu 64. De declaraties , die je makkelijk online kunt indienen, worden supersnel betaald.
    Ik ben tevreden.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • TT.Schuurman

    Deze verzekering voldoet aan al mijn wensen. Vragen worden correct en snel beantwoord. iets dan lof

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • AAngelique

    De nieuwe reclame van Zilverenkruis vind ik zeer misleidend. Zilverenkruis helpt mij helemaal niet meer te bewegen of beter te eten.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    4

  • IIbrahim

    Ik zou een uitgebreide review kunnen maken maar ik ben gewoon super tevreden. Mochten er problemen zijn wordt ik goed geholpen, de premie is goed en over het algemeen gewoon een top verzekeraar

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • AAns

    Duur maar vergoed ook goed ziekenhuis is blij dat we zilveren kruis hebben ook omdat ze heel veel vergoeden

    Premie
    4
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • TThania

    Nou ik ervaar hun super goed nooit problemen gehad met hun.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • BBenny knuiman

    Zijn zeer zorgvuldig,
    Zijn er als je ze nodig heb
    Ben er blij mee

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • WWill

    al jaren tevreden bij zilveren kruis

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • JJ.Sneller

    Geen problemen, vlotte afhandeling en een goede en snelle service

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • KKeuter

    Alle verzekeringen zijn duur. Opletten wat je echt nodig bent. Zilveren kruis heeft voor 2021 mijn voorkeur. Goede prijs voor aanvullende verzekeringen. Ons gezin van 3 heeft verschillende behoeftes, zo zit mijn man hoog en ik laag in de verzekering.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • AAntwan van Summeren

    Zeer snelle service, denken zeer goed mee en hebben een goed pakket aan zorg

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Rrachelle

    Al jaren een verzekering bij het Zilveren kruis.
    Veel valt onder de aanvullende verzekering maar voor mij is het gebruiksgemak en toegankelijkheid waarom ik het zo prettig vindt.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Cchristina minke

    als ik contact met ze opneem krijg ik meteen hulp en helpen ze je met de juiste keus maken
    als er iets veranderd dan krijg ik mail
    ben altijd goed behandeld bij hun

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    7

  • EE .de Boo

    Door de jaren heen al klant bij Zilveren Kruis,tot grote tevredenheid.
    Heb al diverse naamsveranderingen meegemaakt en nooit de noodzaak gezien om van verzekering te veranderen.
    Premies voor iedere beurs,ook budget.
    Vlotte uitbetaling van eventueel gemaakte kosten.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • WWieke

    Het is een goed bedrijf. Erg vriendelijk en goede service.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • GGroenendaal

    Ik ben niet echt teverden over het zilverenkruis
    Er gaat steeds meer uit het pakket en ik moet bijna alle medischijne zelf betalen.

    Ik wou over stappen naar DSW maat van wegen een probleem kan dit niet. En zit ik vast.

    Heel irritant is dat.

    Premie
    4
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • Vvan Dongen

    Vorig jaar ben ik overgestapt naar Zilveren Kruis als zorgverzekering. Ik ben erg tevreden over deze organisatie. Het indienen van facturen gaat gemakkelijk en snel. Service is uitstekend.

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRamona de Rooij

    Duidelijke en gebruikersvriendelijke app. Snel met betalen van de declaraties. Klantvriendelijk.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRamona de Rooij

    Veel behandelingen en medicijnen worden gedekt, meer dan ik had verwacht. De app is overzichtelijk en gebruikersvriendelijk. De declaraties worden snel uitbetaald. Ze zijn klantvriendelijk en hadden de goedkoopste premie toen ik overgestapt ben naar hun. Top!

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Ttrees

    bij contact altijd vriendelijk en behulpzaam

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • EEd van Koert

    Goede klantenservice. Heb in de regel weinig te claimen. Verzekeraar geeft korting bij jaarbetaling. Zijn wel erg snel met incasso: in december reeds voor het volgende jaar.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • Vvan der werf

    heb goede ervaringen met ze altijd bereid om mee te denken

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • LLeandra

    Vanaf mijn 18e zit ik al bij zilveren kruis (ooit nog Groeneland Achmea). Als je al ruim 14 jaar bij dezelfde zorgverzekeraar zit zegt dat wel iets. In al die jaren is er wel het een en ander veranderd. Minder goeie dingen, je betaald meer en krijgt steeds minder. Maar dat is bij elke zorgverzekering zo, dus kan ik hen niet op afrekenen.
    Wat ik heel prettig vind, is dat je op tal van verschillende manieren contact kunt hebben met zilveren kruis. Tegenwoordig is dat ook wel echt een must.
    Ook de app werkt lekker! de meest voorkomende dingen zijn makkelijk en snel te regelen.
    Ook bij vragen krijg ik altijd snel, duidelijk en uitgebreid antwoord.

    Al met al zeer tevreden, de reden dat ik ook volgend jaar nog bij zilveren kruis blijf. Want al met al past zilveren kruis het beste qua aanbod bij mijn persoonlijke situatie.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJoop Litz

    Heb deze verzekering nu 6 jaar en ben er zeer tevreden over. Er zijn in al die jaren geen onenigheden of teleurstellingen geweest. Declaraties kunnen op eenvoudige wijze via de website het bedrijf worden ingediend. Het verbaast me elke keer weer hoe snel het geld op mijn rekening staat. De betaling van het wettelijke eigen risico kun je over het jaar laten spreiden. Kortom, voor mij is er geen reden om aan een andere zorgverzekering te denken.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRob Edelhausen

    Correcte afhandeling van declaraties en vragen. Ook het vergoeden van de I-Cane Mobilo uit de basisverzekering als enige verzekeraar is een groot pluspunt.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • TTrifina C

    Ik en mijn familielid zijn al jaren klanten van Zilveren Kruis,we zijn tevreden met onze verzekeraar en als we hebben iets nodig we worden altijd goed behandeld.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • CC. de Wilde

    Zorgverzekeraar die uitstekend inspeelt op de veranderde maatschappij Heeft een uitstekende helpdesk die als zij er niet uitkomen de organisatie ingaan om het antwoord te geven op vragen
    Geven ook uitstekend advies op problemen.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • MMike

    Heb geen direct contact gehad dit jaar. Geen declaraties gehad. Tevreden.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRS Visser

    Echt heel veel kun je niet uit het aanvullende halen, de basisverzekering wordt ook steeds beperkter.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • JJohan

    Gelukkig weinig ervaring met de verzekering omdat ik nagenoeg (nog) geen zorg nodig heb.

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • LLiesanne

    Hoewel ik elk jaar verschillende zorgverzekeringen vergelijk en wel overweeg om over te stappen naar een andere verzekeraar heb ik dit nog niet gedaan sinds ik bij Zilveren Kruis zit. Dit ligt niet aan de hoogte van de premie want Zilveren Kruis komt bijna nooit als de allergoedkoopste uit de bus. Ik heb echter zulke goede ervaringen met de klantenservice van Zilveren Kruis dat ik daar wel wat meer premie voor over heb. Daarnaast vind ik Zilveren Kruis op een juiste manier coulant t.o.v. zorgkosten bij aanbieders waar zij geen contract bij hebben, dit maakt voor mij een groot verschil omdat ik naar een specialisecentrum moest dat niet onder contract stond. In mijn eentje had ik dit niet volledig kunnen bekostigen maar ik kreeg gelukkig toch een deel vergoed. Het contact is makkelijk te leggen en er wordt erg snel en adequaat gereageerd. Ook weten ze al mijn vragen te beantwoorden, denken ze met mij mee en voorzien ze mij van heldere uitleg. Dit ervaar ik als erg prettige extra service. Toen ik bijvoorbeeld last-minute vaccinaties moest halen voor een reis naar Kenia legde een medewerker alle relevantie en belangrijke dingen uit, gaf aan waar ik op moest letten, hoe de vergoedingen waren en dacht daarnaast mee over bij welke gecontracteerde zorgverleners ik op korte termijn terecht zou kunnen. Een verbeterpunt is misschien dat het aantal aangesloten ziekenhuizen in het Noorden laag is als je kijkt naar de afstanden die je vanaf sommige locaties moet afleggen naar een aangesloten ziekenhuis. Ik betaal nu meer premie om meer keuze te hebben maar zal het fijn vinden als dit niet nodig zou zijn.

    Premie
    6
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • CColin John Lansink

    Zilveren kruis, is een goede zorgverzekeraar. doet zijn best om naar de klanten te luisteren

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • ZZepcan

    Al jaaren ben ik klant bij Zilveren Kruis. Ik heb goede ervaringen met mijn zorgverzekering. Wat ik slecht vind is het feit dat zij je nooit vertellen wat je niet nodig hebt. Mensen betalen jarenlang iets wat zij niet nodig hebben en niet kunnen gebruiken.
    Een voorbeeld is aanvoelende tandenverzekering. Ook als je je tanden vervangt voor een kunstmatige gebit betaal je verzegeling voor tanden. Verzekering vertelt mensen niet dat zij dat niet meer nodig hebben.
    De prijs stijgt ook te snel vind ik.
    Ik heb ook goede ervaringen. Service is goed. Vergoedingen worden snel uitbetaald als je recht hebt. Informacie rondom je verzekering is redelijk goed en uitgebreid.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6