Direct naar

Kenmerken

  • Top 3 duurzame zorgverzekeraar van Nederland
  • Tot 30% korting op hulpmiddelen, brillen, lenzen en laseren
  • Beperkte zorgkeuze voor Basis Budget polis

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een restitutiepolis waarbij je volledig vrije zorgkeuze hebt en 100 procent vergoeding ontvangt voor niet-gecontracteerde zorgverleners op basis van het marktconforme of wettelijke tarief.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023€ 152,75€ 138,95€ 131,95-
2022€ 143,95€ 131,45€ 123,45-
2021€ 139,95€ 128,45€ 120,95-
2020€ 134,95€ 125,45€ 115,95-
2019€ 133,75€ 126,95€ 114,95-
2018€ 123,75€ 119,45€ 105,95-
2017€ 121,75€ 117,45€ 104,95-
2016€ 113,25€ 109,45€ 96,95-
2015€ 106,25€ 102,45€ 89,95-
2014€ 109,95€ 99,95€ 87,50-
2013€ 118,25€ 108,25€ 104,25-
2012€ 118,25€ 108,25€ --
2011€ 109,75€ 106,50€ --

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


1.983 reviews over Zilveren Kruis

  • JJan Smit

    nooit geen gezeur alles wordt gewoon betaald hoef nergens naar om te kijken

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • MM. Somers

    Mijn ervaring is positief. Alles wordt keurig afgerekend en ik heb dankzij de goede app inzage in alles wat wordt verrekend.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • DDaisy

    Veel regels en veel wat niet meer of deels vergoed wordt . Geven geen antwoord wanneer je vergoedingen wilt weten . Slechte service

    Service
    4
  • LLuink Pater

    Snelle afhandeling van declaraties.alleen dagvergoeding alternatieve geneeswijzen mag wel iets hoger

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • GGerio

    Ik ben al jaren verzekerd bij Zilveren Kruis. Ieder jaar komt iedere zorgverzekeraar met een campagne om je te verleiden over te stappen naar hun zorgverzekering. Nu kan ik overstappen en goedkoper mijzelf verzekeren, maar of dat verstandig is. Voor mij geldt dat ik naar volle tevredenheid ben verzekerd en daarom bij het zilveren kruis zal blijven.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • GGreet Tijsen v Ulden

    Altijd netjes geholpen, en adviseren je wat je nodig hebt.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • JJohn

    Ik vind de premie wel duur maar dat is bij een ander ook zo ik zit al zolang ik leef bij zilverenkruis en tot nog toe met nota’s declareren word het snel uit betaaald voorbeeld steunzolen na 1 dag het geld al terug ook met brillen enz ik ben nog steeds tevreden met zilverenkruis hoop dat het zo blijft

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
  • AA.Uiterwijk

    Gewoon een prima service en altijd goede uitlegingen omtrend vragen .

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
  • JJanny

    Goedkope zorgverzekering en ben dik tevreden.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
  • SSandy Dekker

    Goede zorgverzekeraar. Staan altijd voor je klaar

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • CC.A. Niesten

    Al jaren bij Zilveren Kruis verzekerd en altijd zeer goede ervaringen gehad.
    Precies de zorg waarvoor ik verzekerd ben en zeer goede service en afhandeling van
    van eventuele klachten en uitbetaling van declaraties.
    Echt een top verzekerings maatschappij waar ik zeer tevreden klant bij ben en zeer aanradens waard voor iedereen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • RR. van Beusekom

    Niets te klagen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • AAsma Amarzguio

    Tot nu toe ben ik tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
  • TT.brok

    Nooit problemen altijd goed advies

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
  • SSaira

    Mijn ervaring is tot op dit moment goed alleen was er een dubbel betaling die ik niet begreep daarvoor heb ik intussen al een bel afspraak

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • Ssuzan

    Was altijd erg te spreken.
    nog steeds over snelle vergoedingen etc op je rekening alleen vind ik belachelijk dat de 100% van tandarts naar 75% is gegaan je betaald maandelijks al zoveel.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    4
  • JJoshua

    Mensen jullie zijn gewaarschuwd voor deze oplichters.hellemaal niks word vergoed.anders moet je een dure verzekering kiezen,maar niet een ieder kan dat.dit is voor de rijken.ik betaal me hellemaal scheel door hun en ik moet ook betalen om ze te spreken en niks wat je modig zal hebben valt onder wat ze vergoeden.u bent gewaarschuwd!!!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • CChris

    1 Ster is nog teveel. Malafide organisatie waarbij je door deze organisatie en zonder wettelijke grond en met terugwerkende kracht 2 maanden eerder uit de verzekering wordt gezet daarna weer wordt aangemeld als verzekerde en direct een toren hoge rekening
    toegestuurd word van meer dan 600,-!!! en direct een betalingsherinnering erachter aan krijgt met dreigementen van een deurwaarder
    en gerechtelijke kosten indien de premie niet direct betaald wordt. Ik ben werkzaam in Nederland en woon in het buitenland . Ik heb volgens Europees recht op zorg uit Nederland. Zilveren Kruis doet wat hij wil. En lachen je vierkant uit aan de telefoon. Mensen kijk uit met deze organisatie en met alle andere verzekeringen die onder Achmea vallen!!!!!! ZEER ONBETROUWBAAR!!!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
  • CC Wiessing

    hele lange wachttijd. En vervolgens na 2 min. in gesprek te zijn geweest wordt de verbinding verbroken… onacceptabel!!!!

    Premie
    5

    Zorgkeuze

    Service
    1
  • TTarun Kapoor

    Not so good – Unfriendly for expats. Clients are ill informed about reimbursements process. Claims are rejected on grounds of process and paperwork. Avoid Zilveren Kruis!

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    3
  • MMichael

    Waardeloze zorgverzekering, waar je alleen wat aan hebt als je de dure verzekeringen kiest. Bij een standaard basisverzekering wordt maar 75% van het ziekenhuisbezoek gedekt. Zo is het makkelijk geld verdienen.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
  • MMark jansen

    Onbeschoft, associaal, en doet er alles aan, hun verplichting te omzeilen, wetende dat Jan modaal toch niet gaat procederen.
    Dus ben gewaarschuwd.

  • RRuben

    Slechte service. Na telefonisch contact ervan verzekerd dat de wijzigingen correct waren doorgevoerd maar deze waren niet gewijzigd zoals afgesproken.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • HHeleen Abrahamse

    Ben al járen bij ZK, een jaar of 15 denk ik. Alles verloopt prima, doe alles online. 1x een akkefietje gehad, lang geleden, maar prima opgelost.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    6
  • JJoop

    Verschrikkelijke zorgverzrkeraar. Vooral ouderen hebben hulpmiddelen nodig en zij worden doorverwezen naar postorderbedrijven terwijl de apotheker om de hoek maatwerk levert. Daarnaast wil je niet steeds moeten switchen van pillendoosje omdat ZK de prijs van pillen uitperst. ZK bepaalt zo wat je MAG slikken terwijl de arts bepaalt wat je MOET slikken

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • LLea Cramer

    Alles verloopt goed

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    4
  • LLea Cramer

    Ik ben erg tevreden *. Alles wordt keurig verzorgd

  • TT.Stienstra

    mijn brilvergoeding gebruikt en vlak daarna een infarct waardoor ik andere glazen moest.Dat kon toen niet meer vergoed worden en na een goed en sympathiek gesprek kreeg ik een brievenbusboeket van zilveren kruis.Dat doet een mens toch weer goed.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    5
  • Mmarga

    Snel telefonisch contact. Goed digitaal beschikbaar. Prettig in omgang. Goede dekking. Kortom een prima ziektekostenverzekering zonder tierlantijntjes en verdere opsmuk

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJanssen

    Fijne app met duidelijk overzicht.
    Eventuele betalingen zoals eigen risico kun je inzien en meteen betalen of wachten tot t automatisch wordt afgeschreven op de datum die is aangeven. Ook heb je een ruime keuze voor aanvullende verzekering zoals fysio, zilveren kruis is een van de weinige waarbij je hoog aantal kan kiezen. Doordat het allemaal zo duidelijk is heb ik nog geen telefonisch contact gehad.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    10
  • YYvonne Hoogeveen

    Is een goede zorgverzekering

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    6
  • JJoyce cloot

    Een hele fijne zorgverzekeraar, iedereen bij mijn schoonouders thuis plus mijn partner en ik zitten zelf bij zilveren kruis. Raden dit ook bij iedereen aan om voor hun te kiezen, hebben een hele fijne pagina is heel fijn en duidelijk aangegeven, kan ook op elk moment veranderen als iets extra nodig is in de verzekering. Ik ben zeer tevreden over mijn keuze van deze zorg verzekeraar en zal ook zeker niet meer overstappen naar een andere

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • WWim Bogert

    zeer goede service en hulp

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    6
  • NNatasja

    Ik vind mijn huidige zorgverzekering top! Ik denk niet dat ik snel zal overstappen, met alleen een lage premie kom je er niet. De voorwaarden en service van helpdesk en online declaraties moeten ook goed zijn.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • FFred

    Inmiddels 3 jaar bij Zilveren Kruis gezeten waarbij al mijn zorginstellingen (meest dichtbij mijn huis) ‘niet binnen de gecontracteerde zorg’ vielen, daarom slechts 75% vergoed of soms zelfs helemaal niet. Moeilijk om contact te krijgen want er is een chatbot die niet goed werkt en voor mij is de website ook een doolhof. En dat terwijl ik een 21 jarige student ben, ik vraag me af hoe ouderen hiermee om gaan. Voor mij is het inmiddels duidelijk, ik moet een nieuwe zorgverzekeraar zoeken.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    2

    Service
    3
    Dekking
    1
  • VVincent

    Dit jaar een wortelkanaalbehandeling gehad waarvan ik dacht dat er 75% vergoed zou worden bij het ZieZo tandpakket aanvullend. Echter zit hier dus een maximaal vergoedingslimiet op van €250,- waarbij een wortelkanaalbehandeling al snel minimaal €400,- kost. Dus de gehele informatie op de site tot 75% vergoed is redelijk misleidend i.v.m. dat een wortelkanaalbehandeling niet eens tot dat percentage kan worden vergoed door het limiet op het bedrag. Vervolgens zijn alle extra kosten die je maakt aan tandheelkunde ook niet op mindering op je eigen risico. Pas de informatie a.u.b. aan op jullie site en maak het duidelijker en zorg ook niet dat er contradicties staan zoals 75% vergoeding van behandelingen die überhaupt al niet eens tot zo hoog vergoed kunnen worden door de kosten welke ver boven het bedragslimiet gaan. Bij contact met de klantenservice kreeg ik te horen dat het vermeld staat en ik beter had moeten lezen naar de voorwaarden.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    1
  • NNatasja

    Scherpe premie. De service is uitstekend. Alles is op de website te vinden, facturen, uitbetalingen, enz. Vrije zorgkeuze. Aanvullende verzekering was voor ons niet interessant dus daar kan ik niets over zeggen. Wij zijn tevreden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCindy Serra

    Zorgen ervoor dat hun klanten een goede zorg krijgen als ze deze nodig hebben.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGerrie

    al jaren bij Zilverenkruis nooit geen problemen met terug betalen van rekeningen altijd bereid je te helpen en met je samen dingen uit te zoeken

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTineke

    Echt helpen doen ze

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AA. Lens

    Dure premie.Wisselend merk vaste medicijnen. Informatie en website oké.Zorgkeuze voor ouderen niet optimaal.
    Geen verandering van verzekeraar, andere verzekeraars zijn over het algemeen niet beter.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    6
  • YYw Hoogeveen

    Een goeie zorgverzekering als er iets niet klopt dan 1 telefoontje plegen en je wordt zo goed geholpen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • JJ.P. van der Molen

    Basis select heeft beperkte keuze aan zorgverleners, maar daardoor een lage premie.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
  • AAJA Keus

    Heb helaas meerderen keren gebruik moeten maken van ,
    Zilveren Kruis . Maar ik ben perfect geholpen.
    Groetjes John Keus.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAafke Bakker

    Ik heb tot nu toe nog nooit onenigheid gehad met Zilveren Kruis over declaraties of andere zaken.Ik word altijd goed op de hoogte gehouden over de gang van zaken.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • UUittenbogaard

    Ik heb nog nooit taxi geregeld Gekregen voor zorgverzekeringen terwijl ik rolstoel gebonden ben we moesten vroeger zelf maar naar ziekenhuis zien te komen met vele stres die daar aan vast zit omdat reizen met trein helemaal niet makkelijk is in rolstoel of ze kwamen te laat of vergaten ons er uit te halen en zit je zo maar in andere stad en weer helemaal terug dit is echt uitkomst voor ons en gewoon omdat ziekenhuis bezoek al niet leuk is minder stres daar heen ik ben 16 jaar en veel onderweg naar ziekenhuizen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAnches Alexandra j

    Goedemorgen ben net 1 jaar lid van zilveren Kruis maar mijn ervaring met hun vindt ik heel goed prettig makkelijk te bereiken en als er problemen zijn ze je even de tijd nemen om uit te leggen hoe wij het kunnen aanpakken vind het prettig zo.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    4
  • FFreddy Vermeulen

    Is misschien niet de goedkoopste maar voor mij de betrouwbaarste dat is toch ook wat waard. Nog nooit iets gehad wat niet vergoed werd conform mijn afgesloten verzekering. Als denk van die zal wel een paar jaar zilveren kruis zitten kan ik u vertellen dat ik 43 jaar zelf premie betaal daar voor betaalde mijn ouders dus je kunt zeggen dat ik 61 jaar uitstekend verzekerd ben geweest en ik hoop er nog een paar jaar aan vast te knopen. Natuurlijk zal er bij iemand misschien wat mis gegaan zijn maar dan komen de service medewerkers om het vriendelijk op te lossen. Ben je wat handiger met het internet dan kan je zelf ook van alles regelen. Voor mij een top verzekering ik ken eigenlijk geen ander. Groetjes Freddy.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSjouke van der Schaaf

    Innovatie verzekering – Kiene kiezer kiezen

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • BB.Schoots/Epe

    Gewoon een goede degelijke verzekering, altijd alles goed geregeld. Dat de premies van alle zorgverzekeringen voor de gewone man eigenlijk te hoog zijn lijkt me duidelijk! Maar: ,, Laat mij maar premie voor een ander betalen, hopen dat ik t zelf nog lang niet nodig heb!!”

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7

Kan het goedkoper?