Direct naar

Kenmerken

  • Top 3 duurzame zorgverzekeraar van Nederland
  • Tot 30% korting op hulpmiddelen, brillen, lenzen en laseren
  • Beperkte zorgkeuze voor Basis Budget polis

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een combinatiepolis waarbij je veel zorgkeuze hebt uit gecontracteerde zorgaanbieders.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 147,45€ 140,45€ 161,75
2023-€ 138,95€ 131,95€ 152,75
2022-€ 131,45€ 123,45€ 143,95
2021-€ 128,45€ 120,95€ 139,95
2020-€ 125,45€ 115,95€ 134,95
2019-€ 126,95€ 114,95€ 133,75
2018-€ 119,45€ 105,95€ 123,75
2017-€ 117,45€ 104,95€ 121,75
2016-€ 109,45€ 96,95€ 113,25
2015-€ 102,45€ 89,95€ 106,25
2014-€ 99,95€ 87,50€ 109,95
2013-€ 108,25€ 104,25€ 118,25
2012-€ 108,25€ -€ 118,25
2011-€ 106,50€ -€ 109,75

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


2.495 reviews over Zilveren Kruis

  • Ggonny de veer

    Goede service alles snel geregeld. Aardige mensen aan de telefoon.
    Krijg zelfs een kaart thuis van de gene aan de telefoon omdat er wat fout was gegaan en hun horden hoe ik over stuur was.

    Premie
    7.2

    Zorgkeuze
    7.8

    Service
    9.4
    Dekking
    8
  • GGea de Groote

    Zeer tevreden. De dingen die ik declareer worden zeer nauwkeurig behandeld en het gedeclareerde bedrag staat al binnen 3 werkdagen op mijn rekening.
    Voor een redelijke prijs zijn er veel vergoedingen. Ik ben chronisch ziek en moet nogal eens een beroep doen op de zorg. Maar alles is prima geregeld!

  • FFronik

    Is iets duurder maar perfecte zorg ..

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9.6

    Service
    9.8
    Dekking
    9.6
  • MMarc

    Meerdere malen verkeerd voorgelicht door de klantenservice over de vergoeding van zorgkosten. Daardoor onverwachte rekeningen gekregen, variërend van € 40,00 tot € 2000,00. Uitgebreid aanvullend pakket blijkt daarnaast vaak niet dekkend te zijn.

    Premie
    4.8

    Zorgkeuze
    2.6

    Service
    2.6
    Dekking
    2.8
  • Bbrok

    alles diegietaal geregeld dan word je er nog wijzer van goede zaak van zilverenkruis

  • RRiny Derks

    Ik vind de premie veel te duur en zeker als je een aanvullende verzekering erbij neemt

    Premie
    4.4

    Zorgkeuze
    6.6

    Service
    6.4
    Dekking
    6.8
  • HHans

    Tot op heden altijd zeer goede ervaringen (meer dan 40 jaar)

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6.8

    Service
    7.2
    Dekking
    9.2
  • HHerman Burgers

    nooit geen probleem gehad

    Premie
    7.4

    Zorgkeuze
    7.4

    Service
    7.2
    Dekking
    7.8
  • BBianca Scherpenisse

    Ik ben nu bijna 2 jaar verzekerd bij het Zilveren Kruis met een 2-sterren aanvullende verzekering en tandarts verzekering en ik kan niet anders zeggen dan dat ik hier niet meer wegga, als de service blijft zoals het is.

    Declaraties kan ik via de app declareren en het geld heb ik ‘echt binnen 3 werkdagen op mijn rekening. Declareren gaat ook erg klantvriendelijk, door een foto in te scannen en een minimaal aantal gegevens in te vullen ben je hooguit 2 minuten bezig.

    Een wijziging in de verzekering is ook binnen 24 uur geregeld. Doordat ik via mijn nieuwe werkgever kon meedoen via het collectief, krijg ik korting op mijn (aanvullende) zorgverzekering.
    Ik belde de klantenservice en meteen (al tijdens het telefoongesprek) had ik de mail met wijzigen en deze meteen binnen 24 uur doorgevoerd!

    Ook het vergoedingen pakket vind ik persoonlijk erg uitgebreid. Dit is ook een van de redenen waarom ik voor het Zilveren Kruis heb gekozen. er zit precies in wat ik nodig heb voor mijn gezin en mezelf.

    Ik ben een 100% tevreden klant.

    Premie
    9.6

    Zorgkeuze
    9.8

    Service
    9.6
    Dekking
    9.8
  • MMonique Hilgers

    Ik ben zeer tevreden over zilverenkruis . Aanvullend is iets minder als je denkt dat het vergoed wordt krijg je toch nog de eerste paar rekeningen van de fysiotherapie.
    Verder uitstekend wilde een secon opinie en ze hadden voor mij uitgezocht waar dat kon en de wachttijd verkort super!
    De declaratie is ook super zelfs via de app kan je het declareren en binnen 4 dagen is het geregeld dus voor mij is het een hele goede verzekering en ik zal dan ook niet zomaar gaan verwisselen

    Premie
    6.8

    Zorgkeuze
    8.4

    Service
    9.4
    Dekking
    7
  • MM Krul

    Reeds jaren lang een tevreden klant. Nog steeds geen reden gevonden om over te stappen.

    Premie
    7.4

    Zorgkeuze
    5.2

    Service
    7.6
    Dekking
    5.2
  • Bbertina

    ik vindt de premie veel te duur en voor de rest als je beld staan ze je altijd netjes te woord en ze doen wat ze kunnen
    zorgkeuze is ook goed
    en het aanvullende is ook goed

    Premie
    4.8

    Zorgkeuze
    9.8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAstrid Hessing

    Ik ben tevreden over VGZ. Alles is goed geregeld

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9.2
    Dekking
    9.2
  • EEsther

    De website mag wel iets duidelijker en de aanvullende pakketten. voor de rest goede verzekeraar en nopit problemen mee gehad

    Premie
    9.2

    Zorgkeuze
    4.8

    Service
    9.4
    Dekking
    4.8
  • WWil Grudelbach

    De premie is een behoorlijk bedrag. Wij zijn zeer tevreden over onze zorgverzekeraar het Zilveren Kruis, in alle opzichten!! Deskundige en zeer vriendelijke, meedenkende medewerkers, supersnelle afhandeling van declaratie en het gemak van declareren. Ook als je informatie verder gaat dan vergoeding/declareren/betalen. Ook over informatie/mogelijkheden over medische aangelegenheden, waar wij zelf begin van het jaar mee zaten, werden wij geweldig en zeer adequaat mee ter zijde gestaan en verder geholpen, dus als vraagbaak en doorverwijzing naar zgn. digitale second opinion door specialist dezelfde avond teruggebeld. Onze complimenten voor deze aangeboden hulp vanuit het Zilveren Kruis, op het moment dat wij ‘vastliepen’ met een uit te voeren noodzakelijke ingreep. TOP voor deze informatie en ondersteuning. Wat ons betreft zeer tevreden over het Zilveren Kruis en niet alleen door dergelijke informatie, maar al vele jaren over wat je mag verwachten, voor ons dus een AANRADER

    Premie
    7.2

    Zorgkeuze
    9.2

    Service
    9.4
    Dekking
    9.2
  • WWolters

    Premie niet te betalen verder wel veel mogelijk .met betalingsregeling

    Premie
    4.4

    Zorgkeuze
    8.2

    Service
    7.4
    Dekking
    4.6
  • LL. Muntslag

    De zilveren kruis vertelde mij in december dat mijn zoon zijn orthodontie kosten vergoed zouden worden. Dus besloot ik bij hun te blijven. Na de overstap periode kreeg ik een mail dat de kosten niet vergoed worden en kreeg ik de rekening van de orthodontist op de mat;€850! Dus of zij goed voor hun klanten zijn? Oordeel maar zelf.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    3.2

    Service
    2.8
    Dekking
    3.2
  • NN.Bohovic

    Prima zorgverzekeraar, maar het wordt pas aantrekkelijk vanaf de aanvullende verzekering.

    Premie
    5.4

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6.8
    Dekking
    8
  • YY.Rison-Guldemond

    Als je belt zijn ze er voor je

    Premie
    9.4

    Zorgkeuze
    9.4

    Service
    9.6
    Dekking
    9.2
  • Ttruckered

    snelle uitbetaling van declaraties en goede service

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7.6

    Service
    9.4
    Dekking
    9.2
  • HH. Cinqualbre

    heb tot nu toe alles vergoed
    gekregen. prima klantenservice

    Premie
    6.8

    Zorgkeuze
    9.6

    Service
    9.2
    Dekking
    9.6
  • Ddick meijer

    nette en vlugge betaling van rekeningen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9.4

    Service
    9.8
    Dekking
    9.4
  • Ddick meijer

    vlugge en goede betaling

    Premie
    9.4

    Zorgkeuze
    9.2

    Service
    10
    Dekking
    9.4
  • HHilal Eken

    Zilveren kruis is een goede zorgverzekeraar met een ruim aanbod. De prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed.

    Premie
    5.2

    Zorgkeuze
    7.2

    Service
    9.6
    Dekking
    7.2
  • AA.Uitewijk

    Geen toelichting gewoon erg goede verzekering,prima service en nooit geen moeilijk gedoe.

    Premie
    7.2

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8.8
    Dekking
    7.2
  • SS. Boot

    De premie kan altijd omlaag natuurlijk, maar zekers tevreden over de informatie die je verstrekt word en de zorgkeuze.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7.2

    Service
    9
    Dekking
    7.2
  • LL.D.G. van Driel

    prijs/kwalteit is ruim voldoende

    Premie
    5.4

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7.2
    Dekking
    7.4
  • MMaris

    Informatie over de inhoud polissen op de websites is goed vindbaar en overzichtelijk. Met de club maken we gebruik van Extra Sport. Jong en oud kan hier gebruik van maken dat vind ik heel goed.

    Premie
    8.8

    Zorgkeuze
    6.8

    Service
    6.8
    Dekking
    7.2
  • Ssieni1

    een goede zorgkeuze

    Premie
    7.2

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9.2
  • AArno

    Makkelijk om declaraties te doen via de website en snelle betaling van de declaraties.

    Premie
    5.6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7.4
    Dekking
    7.2
  • MMarco

    Slechte afhandeling klachten. Verkeerd voorgelicht ivm voeding wat vergoed zou worden.

    Premie
    0.6

    Zorgkeuze
    0.6

    Service
    0.4
    Dekking
    1.4
  • JJoost

    Prima polisje die budget variant incl collectieve korting nog voordelig ook. Vorig jaar gewisseld naar budgetpolis, maar is prima tot dusver. Restitutievariant was voor mij te duur, maar wel met vrije zorgkeuze. Service top.

    Premie
    9.2

    Zorgkeuze
    8.8

    Service
    8.8
    Dekking
    9
  • PPeter T.

    fout op fout, afspraken worden niet nagekomen. wij gaan hier weg, ondanks dat we collectieve korting via ABN AMRO krijgen, en betalen liever meer voor goede service

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • YYvonne

    Ik begrijp de negatieve reacties van veel mensen over ZK niet. Voor mij hebben ze altijd heel veel vergoed! Niets mis mee.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8.8

    Service
    9.6
    Dekking
    9
  • FFrank

    2018 geen zilveren kruis meer NOOIT meer

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • PPeter

    Mijn moeder in het verpleeghuis heeft de zorgverzekering lopen bij Zilveren Kruis, met een collectiviteitskorting van PwC. Deze collectiviteit stopt per 1 januari 2017, maar het premieoverzicht dat ik op 23 december ontvang is voor mij reden bij ZK te blijven. Het scheelt slechts 12 euro op jaarbasis. Via automatische incasso wordt het bedrag ook per 28 december afgeschreven. Geen reden dus om van zorgverzekeraar te wisselen, zou je denken. Tot ik op 2 januari opnieuw een afschrijving zie: 136 euro. Als ik bel, wordt mij vriendelijk aangegeven dat dat komt door het ontbreken van de collectiviteit. Op grond van informatie van ZK voor 31 december had ik verkeerd gekozen. Dat vond de allervriendelijkste telefoniste ook, maar behalve uitleg geven kon zij niets voor mij doen, omdat de opdracht op 23 december al aan de bank was gegeven. Ik eindigde met de conclusie dat de interne communicatie dus niet goed loopt binnen ZK. Dat kon zij niet ontkennen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    3

    Service
    1
    Dekking
    6
  • AA.van den Dries

    Ik kreeg net mijn nieuwe polisblad thuis gestuurd. Bij het inkijken schrok ik eigenlijk best wel. Ik ga nu euro 148,09 per maand betalen. Vorig jaar was dat euro 139,00 en in 2015 euro 131,00. WANNEER houdt dit eens op. Jullie verhogen en verhogen maar, maar er is totaal geen overleg of inspraak geweest. U moet weten dat ik daar NIET mee akkoord ben gegaan. Een schandalige zaak.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    1

    Service
    7
    Dekking
    8
  • MMaria

    Teleurstellende zorgverzekering!! Zeer slechte service. Ga hier nooit meer terug.

  • MMoenish

    premie is niet te hoog, service is uitstekend,

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • TTom

    Snelle afhandeling nota s, maar nu veel te duur geworden met name dat de zorgverzekeraar nu de arts of het ziekenhuis bepaald heeft me doen besluiten over te stappen. Het is wel mogelijk maar worst dan wrg duur bij Zilveren Kruis dit in tegenstelling tot andere zorgverzekeraar die veel voordeliger is met ruimere keuze en zelfde medische behandelingen.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSara

    Hoge premie, beperkt ziekenhuizen. Niet klantvriendelijk gericht. Ik kan niet wachten totdat ik naar de andere zorgverzekerar kan overstapen.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    1

    Service
    2
    Dekking
    1
  • WWebster

    Ben van VGZ overgestapt naar ZKA en vergoedingen waren vele malen minder (huidtherapie, medicijnen)

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    9
    Dekking
    3
  • NNicky

    Zilveren kruis is wat aan de hoge kant qua premie, maar hun service is echt top. Declaraties betalen ze zeer snel uit. En de meeste declaraties hoef je ook niet zelf voor te schieten, omdat ze overal contracten mee hebben en het gewoon gelijk geregeld word. Als je een vraag aan ze stelt, heb je snel antwoord. De enige minpunten hebben meer te maken met de wettelijke dingen waar ze zich aan moeten houden zoals het eigen risico ed.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAlwina

    Slecht

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • PPaul Vroegindeweij

    Heb (gelukkig) niet heel veel gebruik hoeven maken van mijn zorgverzekering, maar kan wel zeggen dat de digitale omgeving erg gebruiksvriendelijk is en duidelijk, gemakkelijk dus om aanvullende verzekeringen af te sluiten of te stoppen. Declaraties zijn ook makkelijk door te voeren mbv een foto. Ga denk ik wel overstappen ivm premie die in mijn mening wat te hoog is voor wat je krijgt.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    6
  • CCarel

    Zilveren Kruis werkt samen met Student Goed Verzekerd, zo ben ik bij Zilveren Kruis gekomen. De ziekenhuis keuze bij de Basis Budget polis is niet heel ruim maar gelukkig kan je met spoedeisende hulp wel overal terecht. Je hoeft dus niet met je ene hand te bellen welk ziekenhuis je in kan terwijl je ondertussen met je andere hand jezelf aan het reanimeren bent. Ook heb je bij deze zorgverzekering de keuze uit tandarts en aanvullend waar er bij aanvullend ook een mooie dekking vrij staat voor alternatieve geneeswijzen zodat je ook als de hippie van deze tijd of juist uit geloofsovertuiging goed verzekerd bent (voor zo ver je écht goed verzekerd bent met een budget polis).
    Kortom ik ben heel tevreden voor de prijs die ik voor deze verzekering betaal!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    9
  • GGert veltmaat

    De premie is hoog en de keuze is niet ruim. Ik ben collectief verzekerd daarom blijf ik bij het zilveren kruis

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    5
  • Ffrank veldhuis

    nooit geen probleem

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • MM de graaf

    Ik zit al jaren bij zilveren kruis en en erg blij er mee en zal niet snel over stappen goede uitleg en ook nog een leuke prijs voor je verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAnneke

    Fijne website, snel geregeld. Top-verzekering!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?