Direct naar

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een restitutiepolis waarbij je volledig vrije zorgkeuze hebt en 100 procent vergoeding ontvangt voor niet-gecontracteerde zorgverleners op basis van het marktconforme of wettelijke tarief.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022€ 143,95€ 131,45€ 123,45-
2021€ 139,95€ 128,45€ 120,95-
2020€ 134,95€ 125,45€ 115,95-
2019€ 133,75€ 126,95€ 114,95-
2018€ 123,75€ 119,45€ 105,95-
2017€ 121,75€ 117,45€ 104,95-
2016€ 113,25€ 109,45€ 96,95-
2015€ 106,25€ 102,45€ 89,95-
2014€ 109,95€ 99,95€ 87,50-
2013€ 118,25€ 108,25€ 104,25-
2012€ 118,25€ 108,25€ --
2011€ 109,75€ 106,50€ --

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking


1.883 reviews over Zilveren Kruis

  • Bbram ros

    Nog geen problemen gehad. Wel onbegrijpelijk systeem van behandelingen en medicijnen die soms wel, soms niet, soms deels onder de dekking vallen. Is best vervelend want dat zijn zaken die niemand uitzoekt voordat hij naar de dokter of tandarts gaat. Heldere communicatie (één A-4) over de meest voorkomende – niet volledig vergoede zaken – is prettig.

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    5
  • PPriscilla Visser

    Toen ik 2 jaar geleden bij zilveren kruis achmea kwam zijn er weleens wat fouten gemaakt met foutieve afhandelingen van rekeningen. Dit stelde mij enigzins ergens teleur en ik had toen ook zo mijn twijfels of ik de juiste keuze had gemaakt qua zorgverzekering. Tot ik van het kastje naar de muur werd gestuurd ivm een serieuze sportblessure. Na wat ziekenhuizen en behandelingen verder heb ik de zorgverzekering opgebeld of zij niet wat voor mij konden betekenen omdat de pijn en uitstraling echt niet meer kon en de ziekenhuizen bleven zeggen dat er niets te vinden was. Ik werd bij mijn zorgverzekering vriendelijk verwezen naar een zorgadviseur die mij verder zou helpen, En hij heeft mij heel goed geholpen 2 weken later kon ik terecht bij de DC klinieken te Almere en werd er eindelijk een diagnose gemaakt en werd ik vrij snel daarna aan mijn rug geholpen. Ik ben zeer blij tot op de dag van vandaag dat de zorgverzekering mij toen zo heeft geholpen, want ook dat mag weleens gezegd worden in plaats van altijd dat geklaag op de zorgverzekeraar!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    5
    Dekking
    7
  • MM. T hagen

    Na jaren lang ze overal 5 sterren te geven geef ik ze dit jaar een stuk minder sterren!
    Informatie die je krijgt medewerkers slecht. Met name of behandeling wel of niet vergoed word.
    Er word minder goed administratief verwerkt, daardoor is een gesprek niet meer te traceren. Daardoor zit ik nu wel met de gebakke peren!
    Twee rekeningen a 1000 euro! Niet vergoed zegt de zorg verzekeraar nu.
    Toen gezegd wel vergoed.
    Als ze een ander ziekenhuis voor de behandeling moet gezocht worden kunnen ze niet meteen zeggen! Weken wachten.
    Bel je later weer weten ze wel meteen het antwoord..
    Voor niets zo kang gewacht!!

    Ik ga overstappen!!!!

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    1.5

    Service
    2.5
    Dekking
    5.5
    • CCoos

      Goed dat je zo duidelijk bent. Ik denk dat het klopt dat de klantenservice met opzet onduidelijk is aan de telefoon. Als ze het echt goed zouden willen doen, dan zouden ze alle toezeggingen over vergoedingen schriftelijk moeten bevestigen.
      Zoalg ze dat niet uit zichzelf doen, verdenk ik hen van opzet.

  • JJason

    De premie die je voor de basisbeurs betaalt, ligt vrij laag. Maar daartegenover staat dat je wel meer zelf moet betalen. Elke maand krijg ik een email met daarin de belangrijkste feiten die men moet weten over zijn verzekering en wat er eventueel volgend jaar zal veranderen. Hierin is zilveren kruis erg duidelijk in en zenden ze die emails ook tijdig zodat je weet wat er aankomt.
    Verder zouden ze in hun polis bepaalde aspecten beteren en makkelijker uit kunnen leggen, zodat iemand met weinig verstand ook inzicht krijgt, wat wel en niet vergoed wordt. Het is niet altijd even duidelijk wanneer je juist wel en wanneer je juist niet een vergoeding krijgt.
    Als je een vraag hebt, kan je prima je vraag bij ze stellen, maar dan moet je wel goed luisteren en samenvatten, want je hebt kans dat je vraag deels of niet wordt beantwoord. Men komt dan met zo een groot antwoord dat je automatisch denkt dat je vraag beantwoord. Achteraf kom je erachter dat je vraag helemaal niet beantwoord is en gaat het je weer belteminuten en geld kosten.
    Je kan ook snel met een medewerker online chatten: super handig en je wordt snel geholpen.

    Verder hebben ze ook leuke dingen als een app.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    6.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7.5
  • CChris

    Voor mij een glasheldere zorgverzekeraar met prima tarief

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7.5
  • MMarloes Zuidema

    Ik ben zeer tevreden over mijn zorgverzekeraar Zilveren Kruis.
    Alles word direct gedeclareerd, en bij vragen kun je altijd bellen/mailen en krijg je altijd eerlijk en direct antwoord.
    Ik zou Zilveren Kruis aan een ieder ander adviseren omdat ze altijd eerlijk zijn met de prijs en kwaliteit van hun zorg die ze bieden.
    Ik blijf nog jaren trouwe klant bij Zilveren Kruis.
    Voor ons geen ander in deze zware tijden van de crisis.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    10
  • PPetra Eggink

    Wij hebben al heel wat jaren onze verzekering bij het zilveren kruis en we hebben er nog nooit problemen mee gehad, gelukkig. De rekeningen worden op tijd betaald. Wat ik graag nog had willen zien is dat er een korting komt als je met meerdere personen verzekerd bent, wij zijn nu met 4 gezinsleden verzekerd en dan is 500 euro per maand een behoorlijke aanslag op ons budget.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7
    Dekking
    7.5
  • Ss.bonnema

    zeer goede zorg verzekeraar waar wij zeer tevreden over zijn
    wij zijn ook zeker niet van plan om over te stappen

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    6.5

    Service
    7
    Dekking
    7
  • Ggea veurink

    wat het zilveren kruis voor zijn leden doet dat is gewoon heel veel, zij hebben mij zo goed geholpen heb van hen een maag verkleining mogen laten doen en de kosten worden vergoed en de bij komende kosten voor de taxi moet 2x per jaar voor controle en het ziekenfonds vergoed door mijn handicap ik zou niet graag over stappen en zou het jammer vinden als zij de kosten gaan op hogen .
    zilveren kruis krijgt van mij op alle gronden een dikke 10

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • YYouri van Gogh

    De service van Zilveren Kruis is uitmuntend. Vakbekwaam personeel dat de klant te woord staat is hier een van de redenen voor.
    Daarnaast is de wachttijd minimaal en de zorgverzekeraar geeft jou het gevoel dat het echt om jezelf gaat, niet dat je slechts een ‘nummer’ bent als klant.
    Al met al een goede overstap naar Zilveren Kruis.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • CCharles Marcar

    Zorgverzekeraar telefonisch goed bereikbaar,website gebruikersvriendelijk,online indienen declaraties mogelijk,snelle afhandeling declaraties, klantenservice kundig en behulpzaam,aanvullende verzekeringen geven een goeie dekking

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    8
  • MMarion

    goede verzekering, zit veel in,
    Rekeningen gaan rechtstreeks van ziekenhuis naar zilverenkruis, geen gezeur met voorschieten

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    7.5
    Dekking
    9.5
  • MMulder

    Het is gewoon een goede verzekering no. nonsens met een goede dekking. Enkele keren contact gehad en snel geholpen. De vergoedingen worden snel afgehandeld. Ik vindt het echter jammer dat ze geen app hebben met snel inzicht inngegevens vergoedingen en degelijke met eventueel een mogelijkheid om met in geval van spoed snel gegevens bij de hand te hebben. Zowel voor hulpverleners als voor mijzelf.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7
  • AArda Zuidam

    Elk jaar vergelijk ik alle zorgverzekeraars maar blijf nog steeds zoals al jaren bij het Zilveren kruis. Dit zegt denk ik al genoeg

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7
  • FFrank Groothuis

    Goede prijs, veel keuze in aanvullende verzekeringen en korting via de werkgever. Teruggave van geld gaat super eenvoudig. Nette klantenservice! En een erg duidelijke site.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    9.5
  • Eevert

    bij deze verzekraar is de uitbetaling zeer goed en snel
    de premie is daar in tegen best wel hoog vind ik zelf
    het voordeel dat ik zelf heb is dat ik korting krijg op sporten bij de fitland centra.
    en korting kan oplopen tot €10 per maand een echt pluspunt van deze verzekeraar
    de exstra paketen zijn redelijk maar toch ook best duur vind ik zelf de reden dat bij deze verzeken ben is voor sport, dat scheeld mijn €120 per jaar en de stimulatie van deze verzekeraar om te gaan sporten vind ik uitstekend . kortom niet goedkoopsten verzekeraar, maar het voordeel dat heb als gaat sporten is verstandig om daar naar te kijk. ook uitbetaling gaat snel je binnen 5 dagen het op je rekening , en bijzonder snel klateservies die echt goed tewoord staat

    Premie
    4.5

    Zorgkeuze
    4.5

    Service
    7
    Dekking
    3.5
  • JJ. Blok

    Ik vind het een goede zorgverzekeraar omdat deze zorgverzekeraar luistert naar je wensen. Als student krijg je tevens korting bij Zilveren Kruis. Als ik problemen heb of ik heb het gevoel dat er niet iets klopt dan bel ik ze met gemak op hun lokale nummer. Vervolgens zoeken ze het helemaal voor mij uit in plaats van dat ze mij doorverwijzen. Ook nemen ze je situatie serieus en mocht je een maand niet helemaal kunnen betalen, dan bieden ze een handige betalingsregeling aan. Wat tenslotte ook fijn is, is dat ze op meerdere manieren te bereiken zijn. Door middel van chat, e-mail, social media etc. Het is een goede prijs-kwaliteit verhouding, maar vooral de kwaliteit, daar ben ik zeer tevreden mee.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    9
    Dekking
    7
  • SStefan verlint

    Goede zorgverzekeraar. Betalen snel uit. Goede dekking al zie je de vergoedingen met het jaar minder worden.

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    5.5
    Dekking
    6
  • Ff.krommenhoek

    Al jaren verzekerd bij ZK; op zich prima. Wat mij tegenvalt is de dekking die steeds minder lijkt te worden; je kan je (tegen een , vind ik, flinke meerprijs) aanvullend verzekeren. Ik zou liever zien dat de basisdekking groter is . Ik vind de premie gewoon relatief duur, ik zie steeds meer dat andere verzekeraars voordeliger zijn; dit maakt dat ik, ondanks dat ik mijn leven lang verzekerd ben bij ZK, overweeg over te stappen.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    8.5

    Service
    7
    Dekking
    4
    • CCoos

      Ik ben het eens. De aanvullende verzekeringen bieden te weinig en zijn duur.

  • WWouter

    Premie kon ik nergens goedkoper krijgen. Selectieve zorg zonder aanvullende verzekeringen met collectieve korting, hoogste eigen risico en een jaar vooruitbetalend. ca. 76 euro per maand per persoon.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    6
    Dekking
    5.5
  • WWouter

    Ik ben samen met mijn vrouw en zoontje voor de goedkoopste gegaan. Weliswaar zitten er dan beperkingen aan wat er vergoed wordt en waar je terecht kan (selectief aantal zorgaanbieders) maar na flink uitzoeken leek me dit het beste voor ons. Tussen de selectieve zorgaanbieders zit ook het ziekenhuis in Alkmaar wat voor ons dichtbij is. Als er echt wat aan de hand is wil ik best verder rijden. Omdat we echter zelden wat hebben kunnen we het risico best lopen om dan zelf extra te moeten bepalen. De jaarlijkse tandartscontrole van ca. 15 euro betalen we zelf wel.
    Uiteindelijk hebben we via de werkgever van mijn vrouw collectieve korting. Vervolgens hebben we het maximum eigen risico genomen en een jaar vooruit betaald. Daarmee kwamen we op per maand per persoon ca. 76 euro, dat kon nergens goedkoper en scheelde met het jaar daarvoor ruim 600 euro op jaarbasis.
    Mochten we toch kosten moeten maken voor zorg dan moet het al meer dan 600 euro zijn om het een slechte keuze te laten zijn.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    7
    Dekking
    6
    • CCoos

      €76 is niet de goedkoopste in 2014. De verzekering van ONVZ met collectieve korting via van Verseveld kwam op €66,54. Restitutieverzekering, vrijwillig eigen risico van €500.

  • EElke Op ‘t Root

    Sinds enige tijd heb ik een zorgverzekering via het zilveren kruis, wat ik erg prettig vind is dat je al je declaraties makkelijk online kunnen doorgeven. Het bedrag krijg je ook redelijk snel weer op je bankrekening. Verder mag het vanzelfsprekend zijn dat de premie over het algemeen hoog is in Nederland, maar deze kwam voor mij het voordeligste eruit, omdat ik ook tandheelkunde erbij wil hebben. Via de klantenservice word ik meestal goed geholpen, maar ik moet zeggen dat ik ook wel eens een medewerker aan de telefoon heb die vermoeid is met de vraag die je stelt, waardoor je je niet altijd gehoord voelt. Helaas, denk ik dat dit bij alle klantenservices voorkomt. Zorgkeuze en aanvullende valt voor mij samen omdat tandheelkunde belangrijk is, maar ook vaccinaties omdat ik vaak naar het buitenland ga. Hopende hiermee voldoende te hebben geinformeerd over mijn mening.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7
    Dekking
    7
  • AA.nijmeijer

    Nog nooit problemen gehad met mijn zorgverzekering. Als je er niet uit komt om online weizigingen in te vullen wordt je zonder mopperen aan de telefoon geholpen. Natuurlijk wordt er altijd te weinig vergoed. Maar ik betaal graag mijn premie om zo verzekerd te zijn voor het onverwachte.
    De post is niet altijd even duidelijk, ik probeerde steeds tamdartskosten vergoed te krijgen en kreeg steeds niks. De brieven interpreteerde ik als of het gewoon niet vergoed werdt later bleek dat ik geen tandarts verzekering had. Wat wel bijzonder was aangezien het mij al 5 jaar lang niet opgevallen was. Voortaan zal ik alles dus ook beter na lezen.
    Al met al ben ik best tevreden. Een betrouwbare zorgverzekering en dan maakt het mij niks uit hoe hoog of laag de premie is ten opzichte van concurrerende zorgverzekeringen.
    Ook ben ik erg blij dat de zorgverzekeraars er voor gezorgd hebben dat de huisartsenpractijken nu voorzien in psychiatrische en of psychologische hulp. De stap is nu veel kleiner om die hulp te aanvaarden. Je hoeft zelf niet meer op zoek en het scheelt veel in je persoonlijke kosten. Dank jullie wel.

    Met vriendelijke groet,

    A. Nijmeijer
    Klant van zilverenkruis Achmea.

    Premie
    4.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7
  • YYamillah

    Het is een goede zorgverzekeraar en snel klaar met alles op de site gewoon goed

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    9
  • RRandy van Marum

    Zilveren Kruis heeft ons goed geholpen met de geboorte van ons kindje. Klantvriendelijk in het afhandelen van klachten over declaraties. Voordat we bij zilveren kruis zaten hadden we al een aanvraag gedaan voor een kraampakket en die kregen we van ze in november 2013. Terwijl we pas in januari 2014 lid van zilveren kruis zijn geworden. De declaraties staan heel makkelijk klaar in een zorgoverzicht (plus een email) en dit waren we bij ons vorige zorgverzekeraar niet gewend. Het nieuwe digitale declareren via een app is ook ideaal ipv declaraties opsturen per post.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    5
  • FFariel

    Zilveren Kruis vind ik een goede zorgverzekeraar. Als je ze belt, sta je niet lang in wacht. Je kan met al je vragen bij ze terecht.
    Tot nu toe bevalt Zilveren Kruis mij. Ik ben ook aanvullend verzekerd. Alleen ik vind de premie te hoog. Dus ik zit er wel over na te denken om alleen de basisverzekering te nemen

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    5

    Service
    7.5
    Dekking
    3.5
  • MmM Kampen

    nooit geen probleem met mijn verzekering, alleen uit het aanvullende deel mogen iets meer producten terug naar de basisverzekering.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5.5
    Dekking
    4
  • AA van Lierop

    Uitstekende verzekering, zorgkeuze is ruim, helpende hand als het om wachtlijstverkorting gaat, vriendelijk en deskundig personeel!

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9.5
    Dekking
    6.5
  • DDionne van Loij

    Over het algemeen ben ik vrij tevreden met de zorgverzekering waar ik bij zit. Alleen ben ik van mening dat de inhoud van mijn pakket niet zo duidelijk is op internet. Wat wordt valt er precies onder mijn aanvullende pakket met twee sterren? Daarvoor heb ik moeten bellen toen ik achttien ben geworden.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    4
    Dekking
    6
  • KKatja

    Ik ben voorheen altijd verzekerd geweest bij VGZ, maar de laatste 3 jaar bij Zilveren Kruis. De premie is volgens mij niet een van de goedkoopste. Gelukkig heb ik wel recht op korting via mijn werk. Waarom ik dan toch bij Zilveren Kruis blijf is het feit dat ze erg klantgericht zijn. Een voorbeeld: Je belt ivm een klacht en ze zoeken het uit en bellen terug. Maar daar blijft het niet bij, een ander team belt je enige tijd later om te vragen of je vraag/klacht naar tevredenheid is opgelost en ook sturen ze weleens een een korte enquete om je klant tevredenheid te testen. Ze kijken met je mee en denken met je mee. Dat vind ik erg voornaam! Het blijft voor mij ook aankomend jaar Zilveren Kruis.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • BB Brinks

    Ik zit nu enkele jaren bij Zilveren Kruis en dit naar volle tevredenheid. De maandelijkse kosten vind ik zeker reëel als ik kijk naar de goede service. Bij onduidelijkheid van een nota werd ik dezelfde dag terug gebeld met een duidelijke uitleg, alles was tot de puntjes uitgezocht. Ze werken met duidelijke nota’s en declaraties. Via een app op de telefoon of ipad, kun je ook een nota indienen en dit werkt super, makkelijke handelingen, duidelijk en simpele uitleg en een snelle afwikkeling! Via de mail en telefonisch is het Zilveren kruis goed te bereiken, geen lange wachttijden en snelle reactie op de mail. Vanuit mijn kant niets anders dan lof!!

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    8.5
  • SSanne giesbers

    ik vind de site van zilverenkruis erg overzichtelijk. Als ik wil weten wat er ook alweer in mijn zorgverzekering zit dan kan ik een duidelijk overzicht vinden op de site. Ik krijg ook regelmatig nieuwsbrieven.
    Het enige wat ik jammer vind is dat ik pas laat de rekening krijg van het geen dat ik zelf moet betalen en dan praat ik over ongeveer 3 a 5 maanden dat ik de rekening gepresenteerd krijg.
    Verder ben ik tevreden. De overstap dit jaar is ook prima verlopen.

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    7.5
  • Eeric van daelen

    Overzichtelijke website, duidelijke voorwaarden en makkelijk online declareren.
    Verder zijn ze snel met de afhandeling van de ingediende nota’s.
    Zeker aan te bevelen, goede prijs/kwaliteitverhouding.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHelena van Engers

    Zilveren kruis heeft mij altijd heel vriendelijk geholpen. Met het verwerken van nota’s, vragen etc. Wat ik wel soms vervelend is dat als je aan de eerste persoon d ie je aan de lijn krijgt e verhaal vertelt en dat je dan doorvebonden word naar de juiste persoon en dat je dan je verhaal weer moet uitleggen. Soms gebeurd dat wel 4 keer met 1 keer bellen. Ze zijn dan wel altijd heel vriendelijk maar dat is best vervelend. Vooral als je een heel verhaal hebt. Ik mag voor mijn eigen risico altijd een betalings regeling treffen en als dat onverhoopt een keertje fout gaat is dat niet altijd meteen een probleem. Wel merk ik verschil in medewerkers of het dan nog mogelijk is om de regeling door te zetten. Het kan dus wel maar sommige doen gewoon net iets moeilijker dan de ander. Ik mag ook anoniem vragen stellen, is ook wel eens fijn. Ook op de website van het zilveren kruis kan je een heleboel vinden. Super handig want de lijnen zijn erg vaak bezet. En dan zit je soms wel 20 minuten in de wachtrij. Tegenwoordig krijgen we de post op de mail. Vind ik zelf niet zo erg maar het was wel fijn geweest dat we ervoor konden kiezen. Of je het nog op de post wil of digitaal zag maar. Ik kan me wel voorstellen dat de ouderen onder het ons het wel fijn vinden om het gewoon op de post te krijgen. Ik ben eigenlijk best wel tevreden over mijn zorgverzekeraar. Over wat er alllemaal precies verzekert word of niet daar heb ik weinig kennis van en durf ik ook niet mijn mening over te geven. Ik heb ik in ieder geval er nog nooit last van gehad dat er grote bedragen niet verzekerd werden, en ik heb niet een extreem hoge aanvulling ofzo. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    6
  • FFerry Poelarends

    Zilveren Kruis is misschien een wat duurdere zorgverzekering, maar wel een met goede service. Er is veel keuze in de zorgpakketten en het aanbod van zorg in de buurt, zodat je zorgverzekering volledig naar eigen smaak opgebouwd kan worden.
    Rekeningen van bv. de tandarts of apotheek gaan volledig automatisch, en wanneer er eigen risico betaald moet worden komt er eerst netjes een emailtje in je inbox met de exacte datum waarop ze het gaan afschrijven.

    Over het algemeen ben ik heel tevreden met het Zilveren Kruis
    Van alle zorgverzekeringen vind ik het de beste.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9.5
    Dekking
    7.5
  • Nnadia van aaken

    Ontzettend fijne zorgverzekering. Bij vragen krijg je meteen een goed antwoord. Er wordt meteen voor je uitgezocht hoe het zit. Ook is de telefonische wachttijd nooit erg lang. Ik heb een aanvullende verzekering voornamelijk voor fysio. Hier betaal ik niet belachelijk veel meer voor en krijg er toch voldoende voor terug. Ik heb dit jaar uitgezocht om ergens anders naar over te stappen maar het bleek dat ik bij het zilveren kruis gewoon heel goed zit! Dus blijven we fijn bij hun zitten.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KKarel Vrijenhoek

    Zilverenkruis is een grote maar ook klantvriendelijke zorgverzekeraar. Er valt veel te kiezen en prijstechnisch komt deze verzekeraar goed uit de bus.
    De zorgrekening kan in veel gevallen rechtstreeks naar de verzekeraar.
    Ik ben al jaren een zeer tevreden klant bij Zilverenkruit

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    9.5
    Dekking
    9.5
  • DDavid van Santen

    Na jaren bij DSW te zijn geweest ben ik vorig jaar overgestapt naar Zilveren Kruis; deze is een stukje duurder maar de online faciliteiten en zorgmogelijkheden zijn een stuk beter. Zo kon een bril zonder facturen indienen worden afgehandeld. Ook de tandarts kan nu “onder de tafel” worden geregeld. Dit scheelt een boel inscan en declareer werk. Top dus !

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • CC.

    Zilveren Kruis vind ik wat aan de dure kant, daarentegen vind ik de service wel fijn. Declaraties online indienen, een nieuwsbrief, inzicht in je eigen risico. Wel zou er wat meer keuze mogen zijn in waarin je precies verzekerd zou willen zijn. Ik betaal meer als bij de concurrent en zou het daarom wel fijn vinden als er wat meer keuzes gemaakt konden worden, ik ben aanvullend verzekerd, maar daar zou bijvoorbeeld van mij dingen als fysiotherapie en vergoeding op brillen ed wel uit mogen.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    6
    Dekking
    7.5
  • JJan Ebbelink

    Ik zit al jaren bij Zilverenkruis (voorheen groene land Achmea). Zoal de zorgverzekering als de overige verzekeringen die het bedrijf aanbied zijn zeer compleet en in de juiste verhouding met de premies. Wanneer je een declaratie / vraag / schade hebt, wordt je zoal telefonisch als via de de email snel, overzichtelijk en uiterst vriendelijk geholpen. Het personeel helpt je tot je vraag beantwoord is. Via de mail heeft Zilverenkruis 3 werkdagen om je mail te beantwoorden. Hier houden ze zich aan en sturen je een compleet antwoord. Dit is prettig zodat je niet nogmaals ren mail hoeft te sturen voor uitleg en of aanvullende informatie. De website is overzichtelijk en hier kun je alles terug vinden wat met je verzekering te maken heeft als je premie, kostenoverzicht, eigen risico, vergoedingen etc. Wanneer Zilverenkruis geld van je dient te krijgen i.v.m bijvoorbeeld een eigen risico, krijg je de mogelijkheid dit in termijnen te doen als het echt niet lukt. Hiernaast staan ze niet direct op hun geld te wachten maar krijg je de tijd om te sparen voor je openstaande saldo bij bijvoorbeeld je eigen risico of zorgkosten. Meestal wordt dit 2 x per jaar verrekend/ in rekening gebracht. Tot heden nog zeer te vreden over Zilverenkruis. De premie is niet te hoog, misschien iets hoger dan bij sommige andere aanbieders maar service en kwaliteit krijg je er voor terug.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    8.5

    Service
    10
    Dekking
    9
  • LLydia berghuis

    Ik ben collectief verzekerd bij het zilveren kruis (via mijn werkgever). Dit vind ik ideaal. Ik heb niet veel hoeven doen voor de overstap, dat regelde het zilveren kruis netjes voor me en verliep allemaal vlekkeloos. Ik ben tevreden over de premie die ik betaal, voor mij scheelt het ook dat ik korting krijg omdat ik collectief ben verzekerd. De aanvullende bundels zijn duidelijk en goed samengesteld. Bij veel verzekeringen zie je altijd kleine lettertjes en dingen als bundels aan en uit zetten etc. Dat kostte me altijd een hoop gedoe en ik vind het heerlijk dat ik bij het zilveren kruis nu gewoon 1 duidelijke verzekering heb, met de uitbreidingen zoals ik die wil.
    Je weet wat je hebt, en wat je krijgt en komt niet voor verrassingen te staan.
    De service, en klantenservice zijn goed en ik kan alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben en de komende jaren zeker bij het zilverenkruis blijf.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • HHJ Spin

    Ben tevreden , als elk jaar alle verzekeringen met elkaar vergelijk dan is er niet zo veel verschil

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • FF.H.

    Prima zorgverzekeraar. Ben via werkgever collectief verzekerd, dus gunstige premie. Declaraties worden eenvoudig behandeld en afgehandeld. Ik doe alles online en dat werkt uitstekend. Goede informatie via de website en op de persoonlijke pagina. Alle declaraties zijn terug te zien, alsmede de ruimte in vergoedingen (in geval van tandartsverzekering bijvoorbeeld).
    Duidelijke uitleg bij afgehandelde declaraties.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8.5
    Dekking
    8
  • LLeonie Winder

    Fijne zorgverzekering. Er is geen vrije ziekenhuiskeuze, maar omdat ik wel bij mijn twee dichtstbijzijnde ziekenhuizen terecht kan is dat geen probleem. Verder krijg ik duidelijke overzichten en word ik netjes te woord gestaan wanneer ik bel.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7
    Dekking
    8.5
  • Rrene hooglugt

    Wat een drama deze zorgverzekeraar, 27 jaar klant, heb door verlies van mijn baan vorig jaar mijn aanvullende verzekering moeten verlagen , moest geopereerd wordenaan de knie 4 maanden revalideren, bel Zilveren Kruis op om te vragen of ik alsnog in de verhoogde aanvullende verzekering terecht kan komen, het antwoord was dat ik maar naar het gemeentehuis moest gaan of daar nog een potje was, mooie service, na 27 jaar klant te zijn.

    Heb 6 behandelingen kunnen nemen en voor de rest probeer ik maar met fietsen weer aan te sterken, , hopen dat het goed komt want anders ben ik voor de rest van mijn leven getekend en een hele dure voor de maatschappij, chapeau Zilveren Kruis…

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    4

    Service
    3.5
    Dekking
    3.5
  • MM.Merzaya

    Qua prijs – pakketaanbieding voor mij uitstekend. Service kan ik niet over beoordelen, daar ik (nog) geen gebruik heb gemaakt van de service. Als kanttekening wel de melding dat de informatie voorziening voor de zorg (via mail, nieuwsbrief internet) uitstekend is en niet te wensen overlaat.
    Raad een ieder aan om in hun zorgkeuze rekening te houden met Zilveren Kruis.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Jjoost van schaik

    Zijn bezig met IVF en moet eerlijk zeggen dat Zilveren Kruis bijzonder behulpzaam is. Zijn voor derde behandeling uitgeweken naar Gent en daar moet wel het een en ander voor geregeld worden aan toestemmingen en zo meer. Medewerkers zijn super behulpzaam en moesten het toestemmingsformulier naar hun mailen en binnen een werkdag was alles geregeld. Verder is de app heel handig in gebruik en ook mooi dat je een chatfunctie op de site heb. Kortom echt een aanrader.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    9
  • BB .E. van Dijk

    sinds een aantal jaren in verband met collectief aanbod via de werkgever hier verzekerd. Voor mijn vrouw al een aantal keren acute zorg nodig gehad en een paar operaties. Hieromtrent loopt altijd alles vlekkeloos. Op de site is te vinden wat er vergoed word, al is het als leek wel eens moeilijk uit te vogelen of iets er wel of niet onder valt. Een telefoontje naar Zilveren kruis geeft dan niet altijd een antwoord. Onlangs meegemaakt dat ik via de zorgverlener alles duidelijk heb gekregen.

    Rondom bevallingen is ook alles erg goed geregeld. een goed kraampakket en verder geen omkijken naar alle zaken eromheen…. Je kunt je dan ook goed focussen op wat echt belangrijk is.

    Tot slot (hoe dit bij andere verzekeraars is weet ik niet) duurt het soms wel erg lang voordat je een nota krijgt van je eigen risico. Met de digitale mogelijkheden zou dit mijns inziens toch een stuk sneller moeten kunnen.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    5.5
    Dekking
    9
  • KKirsten

    De polis is erg overzichtelijk waardoor je makkelijk ziet of je wel of niet verzekerd bent voor een bepaald onderdeel.
    Informatievoorziening prima, via mail en papieren post.
    Keuzemogelijkheiden realistisch, verschil tussen de ene en andere verzekering is niet TE groot of te klein

    Premie
    8.5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8.5
    Dekking
    8.5
  • HHans Hofstee

    Het contact met deze zorgverlener verloopt over het algemeen snel. Ze zijn duidelijk in wat wel wordt vergoed en wat niet. De folders en polis bladen die ze toesturen zijn boordevol informatie (soms wat te veel). Ik heb nog niet meegemaakt dat ik dacht dat iets vergoed zou worden maar dat het niet vergoed werd. Als er iets niet vergoed wordt komt de helpdesk met goede alternatieven. Zeer tevreden dus

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8.5
    Dekking
    6.5

Kan het goedkoper?