Direct naar

Kenmerken

  • Top 3 duurzame zorgverzekeraar van Nederland
  • Tot 30% korting op hulpmiddelen, brillen, lenzen en laseren
  • Beperkte zorgkeuze voor Basis Budget polis

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een combinatiepolis waarbij je veel zorgkeuze hebt uit gecontracteerde zorgaanbieders.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 147,45€ 140,45€ 161,75
2023-€ 138,95€ 131,95€ 152,75
2022-€ 131,45€ 123,45€ 143,95
2021-€ 128,45€ 120,95€ 139,95
2020-€ 125,45€ 115,95€ 134,95
2019-€ 126,95€ 114,95€ 133,75
2018-€ 119,45€ 105,95€ 123,75
2017-€ 117,45€ 104,95€ 121,75
2016-€ 109,45€ 96,95€ 113,25
2015-€ 102,45€ 89,95€ 106,25
2014-€ 99,95€ 87,50€ 109,95
2013-€ 108,25€ 104,25€ 118,25
2012-€ 108,25€ -€ 118,25
2011-€ 106,50€ -€ 109,75

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


2.495 reviews over Zilveren Kruis

  • GGert Burink

    Prima verzekeraar en duidelijkheid vanwege de site waar je kunt inloggen en niet teveel poespas te zien krijgt! Iedere zorgverzekeraar heeft dit waarschijnlijk wel maar wij zijn al jaren tevreden met Zilverenkruis ook makkelijk declareren en snelle teruggave!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    6
  • MMartina van Donge-Bax

    Het zilveren Kruis heeft mij 2 jaar geleden ontzettend goed geholpen. Mijn man en ik waren aan het overwinteren in Spanje en hij werd erg ziek, wij zijn met de ambulance opgehaald en naar een Spaans ziekenhuis gebracht, alwaar het personeel geen woord over de grens sprak, hij werd op de IC opgenomen en ik mocht er niet bij omdat er destijds Corona heerste. Ik moest een groot bedrag betalen voor de ambulance. Ik heb met het Zilveren Kruis gebeld en vervolgens ben ik in contact gebracht met Eurocross, die hebben mensen die Spaans spreken. Het bleek dat ik de ambulance helemaal niet hoefde te betalen, ik heb het geld heel snel teruggestort gekregen. Het Zilveren Kruis heeft alles betaald en wat voor mij heel fijn was, is dat het Zilveren Kruis alles voor mij geregeld heeft. Je zit daar alleen in een vreemd land en je weet niet wat je moet beginnen, ik ben het Zilveren Kruis heel dankbaar. Met mijn man is alles goed gekomen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBarbara Neefs

    Redelijk tevreden .Alles wordt altijd netjes geregeld . Brede keus wat zorginstelling betreft wel jammer geen fysio in het basispakket. Geen goedkope verzekeraar maar wel betrouwbaar.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • CChristian Malin

    Zilveren Kruis zorgverzekeraar is klantvriendelijk, het is makkelijk bereikbaar via de website, deze is overzichtelijk en ik kan heel makkelijk zien hoe ik ervoor sta en het is zeer eenvoudig om een declaratie in te dienen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • CCasper Blok

    Ben gewoon goed en aanvullend verzekerd

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • RRuth Heil

    Geen klachten tot nu. Weet niet hoe het is als je erg zoek bent, dan zijn de kosten er hoger.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJoke Herremans

    Geen klachten. Ze doen het goed.

  • Aah bolk

    Heel goed nooit problemen

    Service
    10
    Dekking
    8
  • VVerheijde J.J.A.

    Kwam ongevraagd bij Zilveren Kruis terecht. Na jarenlang bij het IAK verzekerd te zijn, werd dat Aon. Door Aon werden we zonder aankondiging naar Zilveren Kruis doorgeschoven. Het contact met Zilveren Kruis hebben we als zeer plezierig ervaren, dus kunnen we dat zonder meer een meevaller noemen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • HHans

    Bijzonder makkelijk en behulpzame service met bovendien een scherpe premie.
    Inclusief app met alles erop en eraan.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • SSergio & Corrie Feduzzi

    Jaren lang bij de zilveren kruis en wij zijn niet de typen die voor een beetje verschillen bij andere verzekeraar kijken en veranderen !
    Want wij zijn 100% tevreden !
    Ook zou het iets duurder zijn!
    Fam. Feduzzi

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HH.L.LM. van der Linden

    de premie wordt overal duurder en duurder een gevolg van steeds meer mensen die van buiten Nederland komen en hier door de gemeenten in onze verzekeringen ondergebracht worden en met aller lei problemen en veel eerder naar de dokter gaan terwijl zij in hun vorige land er nooit kwamen want dan moesten zij cash betalen .wij Nederlanders hebben van kinds af premie betaald en zij nog nooit en nu zijn zij voor heel veel verzekeringen dure klanten en drijven zo de premies op, dit is ervaring uit mijn buurt waar ik woon en zie door gesprekken.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • AAj Kaper

    Een prima zorgverzekeraar

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJosé Hermsen

    Ik zit al jaren bij Zilveren kruis. Wat ik vooral fijn vind is de snelle uitbetaling en het gemak waarmee je de facturen kunt indienen. De website is helder en overzichtelijk en de informatie over de keuze tussen de verschillende pakketten ook. Het is jammer dat de contracten met de ziekenhuizen en zorgverleners meestal nog niet rond zijn wanneer er keuze gemaakt moet worden voor het pakket voor
    het volgende jaar, maar dat is denk ik overal zo. Het zou fijn zijn als de vergoedingen voor alternatieve geneeskunde bij de aanvullende verzekeringen hoger zouden zijn zodat het echt rendabel wordt om dit goed te verzekeren. De kosten voor bijvoorbeeld acupunctuur, Osteopathie, haptonomie of Shiatsu lopen bij de meeste zorgverleners erg op waardoor het gedeelte wat je zelf nog moet bijbetalen voor een behandeling inmiddels groter is dan het vergoedde deel. Ikzelf heb voor mijn herstel uit een burnout Osteopathie nodig maar dit kost inmiddels 90 euro per behandeling waar ik maar 40 euro per dag vergoed krijg. Dat is dus onderaan de streep naast een hoge premie erg veel geld. Bij een aanvullende vergoeding valt er daardoor niet echt voordeel uit te halen, of… de marge voordeel is er klein. Dat vind ik erg jammer.
    Tot slot, ook jammer dat ik mijn tanden niet 4 sterren vergoed kan krijgen vanwege nog oude kronen in mijn mond. Ik zou graag een optie zien waarbij je de mogelijkheid hebt om eventuele nieuwe kronen op tanden die nog geen kroon hadden te kunnen verzekeren met 4 sterren.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • GGerrit Bussink

    Goede prijs, snelle betalingen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Wwim van meerveld

    Goede klantenservice
    Duidelijk geholpen
    Snel vergoeding. Uitbetaald

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • EEls van der Woerd

    Jammer dat de Premie best hoog is, maar ga ik deze vergelijken met het zelfde pakket dan zit er maar een paar euro verschil in, dus dan dan is het ook niet de moeite om over te stappen, want de service vind ik top, ze hebben ons altijd heel goed geholpen en als ze het er niet gelijk uit kunnen komen gaan ze op zoek en krijg je best gauw antwoord dus daar worden we blij van

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • JJansen

    Zeer goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTiny Den Heijer

    Ik stap niet over, iedere zorgverzekeraar heeft zijn voordelen en nadelen, overstappen heeft ook nadelen en ingewikkeld

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • Ggeja.visscher

    Gewoon een goede en degelijke ziektekosten verzekeraar.
    Niet de goedkoopste maar prima afhandeling van declaraties en goede klantenservice.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RR. Slotboom

    Aan de telefoon altijd vriendelijk, ik heb geen problemen met ze

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • GGeoffrey

    Ik denk dat dit een eerlijke zorgverzekeraar is. Met weinig verrassingen.
    Doen wat ze zeggen.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    6
  • OOnno Visscher

    Ik ben al vele jaren bij deze zorgverzekeraar en nog altijd zeer tevreden.
    Het is niet de goedkoopste, maar degelijk en betrouwbaar. Vriendelijke klantenservice en stipte afhandeling van declaraties.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AAntonia j van Montfoort

    Ik heb tot toe nog steeds goede ervaringen met het zilveren kruis mag van mij wel wat goedkoper maar ik ben dan ook al vanaf me jeugd bij hun verzekerd het heeft al heel veel namen mogen hebben maar ben nooit over gestapt als ik goed zit blijf ik zitten
    Dus ik hoop nog een poos bij hun te blijven

  • CCorrie de Hart-van Setten

    Wij zijn al jaren verzekerd bij Zilverenkruis en zijn daar erg tevreden over.
    Als we iets te vragen en/of wijzigen hebben is de bereikbaarheid en hulp altijd beschikbaar.
    De communicatie prima.
    Voor ons is erg geen reden om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • KKhaled alaam

    Alles is naar wensen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDaniël Post

    Probleem en -stressloos.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • OOnno van Harrevelt

    Als ik vragen had, was het Zilveren Kruis telefonisch goed bereikbaar. Al mijn vragen werden duidelijk en ter zake kundig beantwoord.

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CClaudia de Leeuw

    Goede zorgverzekering.
    Wordt je goed geholpen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RR Willems

    Al jaren mijn verzekering.
    Goed geregeld.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • TThea,kuyterink

    Al 44 jaar en altijd staan ze voor je klaar nooit geen problemen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGer

    voor mij uitstekende zorgverzekering

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRiny Derks

    Ik ben wel tevreden over Zilveren Kruis maar ik vind de zorgpremie die ik betaal veel te hoog!

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • PPaul bierman

    Ik heb nog geen negatieve ervariing

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • MMATTAO

    Ik vind prima

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • WW v d meulen

    Altijd correct ook met contact zeer tevreden!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPaul bierman

    Is goed

    Premie
    4

    Zorgkeuze

  • CCouzijn Simon

    Heb het idee dat ik redelijk goed verzekerd ben

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    5
  • Hhuib verhagen

    Probleem , voordat de betalingstermijn verloopt krijg je al een herinnering met een boete betaling …………….! Niet erg netjes.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    9
  • EEdwin Dickmann

    Ik ben bij het Zilveren Kruis verzekerd sinds 1979 en ik heb werkelijk nog nooit een klacht over jullie gehad. Dus zou ik zeggen : Bedankt daarvoor en ga vooral zo door.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DD

    Betrouwbare zorgverzekeraar, wel duur. Contracten met zorgverleners blijven lastig te volgen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    8
  • NNettie

    Ik ben zeer tevreden over het zilveren kruis ze zijn altijd erg behulpzaam en denken met je mee voor een oplossing

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AA.Straates

    Klantenservice efficiënt en vriendelijk

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Hherman Verbrugge

    allen maar goede ervaring

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • EEdith de Bruijn

    Goede communicatie en vergoeding. Duidelijke uitleg en advies.
    Een goede dekking ook in het buitenland.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    8
  • PPeggy Kersout

    Heb nooit problemen gehad met mijn verzekering.
    Ook telefonisch prima bereikbaar, het personeel is super beleefd en ook de adviezen die je krijgt zijn duidelijk.
    Voor mij altijd Zilveren Kruis.
    Top

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHans Kelderman

    Ik heb geen aanvullende verzekeringen, de basis verzekering is voldoende, dus niet van toepassing.
    Wat wel fijn is, dat ik het eigen risico in maandelijkse vaste termijnen betaal.
    De premie blijft altijd redelijk ook door een coöperatieve situatie.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • JJan Thijssen

    Prima zorgverzekering, met een goede service. Prijs in verhouding goed vergeleken met andere verzekeringen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • LLouis

    Prima verzekering: goede dekking, gemakkelijk declareren, snelle betaling, transparant.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLeeghwater

    De verzekeraar reageert direct op gestelde vragen. Ook ontvang ik relevante informatie als verzekerde over ontwikkelingen in de gezondheidszorg m.b.t. ontwikkeling van kosten en diensten.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10

Kan het goedkoper?