Direct naar

Kenmerken

  • Top 3 duurzame zorgverzekeraar van Nederland
  • Tot 30% korting op hulpmiddelen, brillen, lenzen en laseren
  • Beperkte zorgkeuze voor Basis Budget polis

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een combinatiepolis waarbij je veel zorgkeuze hebt uit gecontracteerde zorgaanbieders.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 147,45€ 140,45€ 161,75
2023-€ 138,95€ 131,95€ 152,75
2022-€ 131,45€ 123,45€ 143,95
2021-€ 128,45€ 120,95€ 139,95
2020-€ 125,45€ 115,95€ 134,95
2019-€ 126,95€ 114,95€ 133,75
2018-€ 119,45€ 105,95€ 123,75
2017-€ 117,45€ 104,95€ 121,75
2016-€ 109,45€ 96,95€ 113,25
2015-€ 102,45€ 89,95€ 106,25
2014-€ 99,95€ 87,50€ 109,95
2013-€ 108,25€ 104,25€ 118,25
2012-€ 108,25€ -€ 118,25
2011-€ 106,50€ -€ 109,75

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


2.501 reviews over Zilveren Kruis

  • HH.C. Dommers

    Jaren tevreden verzekerd.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9
    Dekking
    7
  • HH.C. Dommerd

    Wij zijn al jaren verzekerd bij Het Zilverenkruis, tot grote tevredenheid. Ieder jaar ga ik alle verzekeringen na en vergelijk wat men biedt. Tot op heden geen goedkopere, of betere gevonden.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9
    Dekking
    7.5
  • MMw Fokke

    Ik vind het heel erg balen dat een volwassene met een schizis-verleden niet in aanmerking komt voor een boven-ooglid-ingreep via zorgpolis.
    Noch tevreden over het NIET vergoeden van een herhalings cursus Reanimatie.
    Noch tevreden dat lidmaatschap van bv. PerSaldo niet vergoed wordt…

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    5
    Dekking
    2
  • WWendy van Leeuwen

    Het zilveren kruis is uitermate klantvriendelijk en denkt echt met je mee !

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • CChristian Braas

    Zilveren Kruis is al jaren naar tevredenheid mijn zorgverzekeraar. Hun website is duidelijk, het indienen van zorgnota’s is online erg makkelijk te doen en hun correspondentie is netjes en duidelijk.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    8.5

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Vveurink

    ik zou niet over stappen naar een andere ziekenfonds verzekering want het zilveren kruis is goed en helpt op alle mogelijke manieren vergoeden meer dan andere verzekeraars in verhouding zijn hun ook de goed koop ste als je kijkt wat je bij de anderen zelf nog bij moet leggen

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9.5
    Dekking
    10
  • AAnnelies

    Prima zorgverzekering. Tot nu toe alle behandelingen die ik nodig heb gehad, zijn vergoed. Geen problemen ervaren. Alle ingediende facturen worden snel afgehandeld. Alles kan tegenwoordig digitaal, waar ik voorstander van ben! 1 klein puntje wat evt. verbeterd kan worden: de facturen die betaald moeten worden mbt je eigen risico (die je ook digitaal binnenkrijgt),: het zou prettig zijn als je die via IDeal kunt betalen. Ben je direct klaar.

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7.5
  • OOlga Huijgen

    Zeer teverden! makkelijk declareren met app. Duidelijk overzicht op internet van je decalaraties en zorg kosten. vriendelijke klantenservice!

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • WWouterus Huijgen

    Ik ben erg tevreden over de zorgverzekering. Premie mag lager, verder alles goed.
    De iphone app is erg handig. rekeningen declareren gaat in 10 seconden, uitbetaling meestal binnen 1 week. Top!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • CCarolien Eefting

    Ik heb tot nu toe erg goede ervaringen met Zilverenkruis. Ik heb een aanvullende verzekering voor de tandarts, waar ik tevreden over ben, deze is niet te duur. Alleen het basispakket mag van mij nog wel ietsje goedkoper. Ik ben student en vandaar dat ik niet te veel te besteden heb. De aanvullende verzekering moet ik, want ik heb spalkjes die erg vaak loslaten. Het zou prettiger zijn om uit te komen op een premie van rond de 75€ i.p.v. de 80€ die ik nu heb.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • NNiels Gaastra

    Prima tevreden over Zilveren Kruis. Alleen vind ik het vervelend dat ik geen aanvullende tandartsverzekering kan krijgen omdat ik in het verleden al hoge tandartskosten heb gehad. Dat is toch juist waarom je een aanvullende verzekering kiest?

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    6
  • BB Brinks

    Al jaren tevreden over deze zorgverzekeraar. Duidelijke en heldere polis. Bij contact, middels mail, telefoon of post, altijd een zeer snelle reactie, tot nu toe ook altijd een passend en kloppend antwoord gekregen. De website is oom zeer eenvoudig in gebruik, dit is erg prettig en een snelle manier om aan antwoorden te komen. Ook is het indienen van een declaratie enorm vergemakkelijkt door de handige en gratis app, foto maken van de rekening en via de app versturen, binnen enkele dagen reactie en afhandeling, echt super!
    De kosten per maand vind ik ook prima, ik heb veel aanvullende verzekeringen en vele zorgverzekeraars met elkaar vergeleken, maar zilveren kruis kwam als beste uit de bus, kijkend naar kosten en vergoedingen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • SSuylen

    Zilverenkruis is een goede zorgverzekeraar echter de afhandeling van declaraties gaat de laatste 2 jaar moeilijk omdat de communicatie verloopt via mail via de website van zilverenkruis. Je moet inloggen op zilverenkruis om de status, afhandeling en communicatie op de hoogte te blijven. Ditr werkt niet echt lekker, daarom maar weer terug naar het oude vertrouwde post-systeem van KPN.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • JJosien

    We hebben bewust gekozen voor een budgetpolis van Zilveren Kruis, we hebben hierop geen aanvullingen, geen tandarts en het hoogste eigen risico. De reden hiervoor is onze (gelukkig) goede gezondheid met weinig zorgkosten. En mede door de collectiviteitskorting van de werkgever, hebben we een aantrekkelijke premie. Nu moet je bij een budgetpolis geen hoog servicelevel of zorgkeuze verwachten, maar dit weet je van te voren. En valt er dan een keer een vette rekening in de bus, dan wordt die gewoon betaald. Even slikken wellicht, maar ook dit is een bewuste keuze die we wel durven te nemen. En uiteraard is het altijd mogelijk de polis aan te passen. Maar gelukkig voelen we ons -letterlijk en figuurlijk- supergoed met de budgetpolis van Zilveren Kruis!!!

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1.5
    Dekking
    1.5
  • CChris

    Een aantal keren contact moeten opnemen. Zeer snel geholpen en vriendelijk en vakkundig te woord gestaan.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • LLuuk van de Paal

    De verzekering biedt veel collectieve polissen aan. Hierdoor ontvang je vaak een korting. Studenten profiteren het meest.
    Let wel op de keuzevrijheid in de zorg: kijk of jouw preferente ziekenhuis onder de dekking valt.
    De klantenservice is goed te bereiken op een normaal landelijk nummer.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • SSaskia

    Zilveren Kruis faciliteert enkel de zorgverleners, denkt verder niet mee in het belang van de zorgbehoefte van de patiënt en tevens niet in de financiële belangen van de patiënt. Bij vragen wordt niet thuis gegeven.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    5

    Service
    3.5
    Dekking
    1.5
  • Jjoost van schaik

    Vanaf dag 1 zijn we uitermate tevreden. Als er wat is dan kan je chatten op de site en men zoekt het direct voor je op. Premie is ook prima en hebben twee maal een geschil gehad met de apotheek en na 1 belletje was dit direct opgelost.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8.5

    Service
    9
    Dekking
    6.5
  • DDaniel

    Zilveren Kruis is een prima zorgverzekering die al bij het afsluiten een duidelijke website heeft om je dekking mee te kiezen en je premie te kunnen berekenen. Er zijn meerdere opties voor aanvullende zorgpakketten, waarbij steeds staat vermeld wat de extra kosten zijn, wat de extra dekkingen zijn en hoeveel andere klanten dit pakket ook hebben gekozen. Dit maakt het kiezen voor een goede verzekering bij Zilveren Kruis gemakkelijk.
    Wanneer je eenmaal klant bent, krijg je de beschikking over een eigen polisomgeving waar je op kan inloggen en je alles wat je maar nodig hebt bij de hand hebt. Je eigen polis, die van je je vrouw of kinderen. Ook kun je de status van je zorgdeclaraties bekijken en of even snel contact opnemen met een polismedewerker via email of chat. Het mooiste hiervan is de beschikbare app. Ik heb in het begin van het jaar meerder declaraties gedaan door gewoon even een fototje te maken van een rekening en deze in de app te uploaden. Alles ging vervolgens vanzelf en het geld had ik twee weken later op mijn rekening.
    Minpuntje van Zilveren Kruis is wat mij betreft hun omgang met schades in het buitenland. Dit jaar heb ik zorgkosten gemaakt in Zwitserland, en ik heb deze ingediend. Zilveren Kruis betaald dit soort kosten aan de hand van de koers op de factuurdatum, zo hebben ze dat in de voorwaarden ook afgesproken. Bij uitbetaling bleek echter dat ze uitbetalen op basis van de behandeldatum. Dat was een paar honderd euro in mijn nadeel, kan gebeuren. Maar toen ik Zilveren Kruis hierop attendeerde was het eerste antwoord dat ze afweken van de voorwaarden. Het heeft daarna de nodige mails en telefoontjes gekost om alle declaraties op de juiste manier uitbetaald te krijgen. Zilveren Kruis is wat mij betreft vriendelijk, maar speelt z’n rol als berekende verzekeraar wat mij betreft net te hard om te kunnen zeggen dat het een verzekeraar is die echt voor zijn klanten gaat.
    Ik heb zelf begin van het jaar wat moeten declareren i.v.m. de gebroken arm van mijn vrouw.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6.5

    Service
    7
    Dekking
    6.5
  • TTink

    Persoonlijk vind ik het erg vervelend dat je een grote rekening niet in delen kan betalen tenzij je al je rekeningen (dus ook de maandelijkse premie) via een automatische incasso laat lopen. Dan kan het ineens wel in delen betaald worden. Voor mij is dit reden om aan het einde van het jaar eens verder te kijken naar een andere zorgverzekeraar!

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    4
  • MMenno

    Zilveren Kruis is een zorgverzekeraar die precies doet wat het moet doen; zorg verzekeren. De premie is wat aan de hoge kant en ik ben het niet altijd eens met de medicijnkeuze maar over het algemeen is het een prima zorgverzekeraar.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    3.5

    Service
    3.5
    Dekking
    8
  • WWouter

    Wij waren voordelig uit bij Zilveren Kruis (ZK). Elk jaar verdiep ik me in december weer in de verschillende zorgverzekeraars. Mijn gevoel zegt dat ZK duur is. Maar (dat komt overigens wel omdat mijn vrouw collectieve korting hier krijgt) goedkoper dan ZK kan ik niet vinden. Dan hebben we wel een selectieve zorg, maar alle dichtbijzijnde zorgaanbieders (kop noord holland) zijn gewoon aangesloten.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    5.5
    Dekking
    6
  • AAngela

    Nadat ik klachten van mijn oog kreeg en door de oogarts van zwolle naar Groningen ben verwezen, ging het beter, Klachten verdwenen. Helaas kreeg ik weer oogklachten eb weten de oogarts in zwolle en Groningen niet wat ze ermee aan moeten. Hiervoor vroeg ik een second opinion aan. Deze kreeg ik niet. Nu blijf ik met onbekende klachten rondlopen met de kans op blindheid, omdat de zorgverzekeraar niet akkoord gaan met een second opinion. Oftewel ik moet nu ook met pijn leren leven, want mag niet naar een oogziekenhuis, aangezien ik dit zelf niet kan betalen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    4
  • PPetra

    snelle afhandeling van ingediende facturen die je heel handig online kunt versturen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    7
    Dekking
    5.5
  • LLoes

    Goede site die inzicht geeft in declaraties/zorgverbruik. Gemakkelijk dingen opzoeken. Teruggebeld worden bij vragen,

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    7
    Dekking
    10
  • VVanessa

    Hun app voor declaraties is snel en gebruiksvriendelijk. De afhandeling van claims minstens zo snel!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5.5
    Dekking
    6.5
  • DDimitri

    Algemeen gezien een prima zorgverzekeraar. De website en het declaratiesysteem zitten goed in elkaar, de klantenservice is correct snel en behulpzaam. De premie is niet de laagste maar daar krijg je ook een stukje extra service voor terug. Enig nadeel is de maximale dagvergoeding voor alternatieve zorg, maar dit is bij veel zorgverzekeraars zo geregeld. Ik zou het Zilveren Kruis zeker aanraden als je op zoek bent naar een betrouwbare en heldere zorgverzekeraar.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8.5
    Dekking
    6
  • MMarloes Zuidema

    Mijn zorgverzekeraar Zilveren Kruis is voor mij al jarenlang de beste keuze. Altijd snel antwoord op je vragen, en bijna alles is op de site te vinden.
    Super dat alles word gedeclareerd in plaats van zelf nog moeite te moeten doen om rekeningen etc door te sturen.
    Ook telefonisch word je duidelijk alles uitgelegd.
    En in gewone taal, zodat het makkelijk te begrijpen is allemaal.

    Een dikke 10 voor Zilveren Kruis!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGerard van Zalinge

    Nooit problemen gehad en met de handige vakantiedokter app, wordt ik ook in het buitenland prima bijgestaan.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • LLaurens

    Ik heb een studenten verzekering bij Zilveren Kruis. Dit houd simpelweg in dat ik een lage premie heb, maar toch goed verzekerd ben! En ik heb een aanvullende tandartsverzekering tot €500,- wat bijna niets extra kost! Een prima zorgverzekering dus!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • JJohan

    Prima zorgverzekering (budgetpolis), weinig keuze vrijheid, maar gezien mijn situatie heb ik dat ook niet nodig. In het verleden diverse malen de studentenpolis gehad waarbij ik prima werd geholpen, mocht ik een keer geneesmiddelen nodig hebben. Erg prettig dat inmiddels alles digitaal gaat (weet niet of dat de papieren mogelijkheid er nog is).

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    2

    Service
    6.5
  • HH. Fens

    slechte communicatie. Ondanks duidelijk is aangegeven alles schriftelijk te willen ontvangen blijft men digitaal sturen. Daardoor heb ik de voorwaarden van mijn aanvullende verzekering pas, na lang aandringen, in mei 2105 ontvangen. resultaat moet nu zelf kosten maken dit terwijl als ik de voorwaarden wel op tijd had ontvangen ik een andere aanvullende verzekering bij een ander zorgverzekeraar had kunnen afsluiten die dit wel vergoed. Verder slechte service, wel snelle uitbetaling van declaraties

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    3.5

    Service
    3
    Dekking
    1
  • CCynthia Wendrich

    Altijd prima service gehad. Bij problemen snel en adequaat geholpen. Ondanks dat wij “groot-verbruikers” zijn, nooit problemen gehad met aanvullende verzekeringen. Er wordt goed gekeken naar de persoon en het verhaal erachter. Hier worden vergoedingen op aangepast. Ik ben heel erg tevreden!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRene Verheijen

    Was niet de duurste zorgverzekering.
    Ik was goedkoper uit dan bij de vakbond.
    Ik heb geen aanvullende verzekering dat scheelde mij op de rekening van de tandarts.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    7.5
    Dekking
    5
  • Rr.beens

    zilveren kruis is gewoon de beste verzekering maatschappij alles super geregeld

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    9.5
  • Eellen

    Hebben de verzekering niet veel nodig, maar als er iets is hebben we er ook geen omkijken naar en verloopt alles vanzelf.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    6
  • RRené Jansen

    Goede prijs- kwaliteitsverhoudingen en ook goed bereikbaar en behulpzaam bij vragen over zorg.Duidelijk in not’s en de wijze hoe en wanneer er wat wordt afgeschreven.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • JJosine

    Aangezien we gelukkig weinig zorgkosten hebben en ons goed en gezond voelen, hebben we de budgetpolis afgesloten bij Zilveren Kruis, zonder aanvullende verzekering, zonder tandarts en met het hoogste eigen risico. Je moet niet rekenen op veel keuzemogelijkheden of service, maar hier kies je voor. Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat je een keer een vette rekening krijgt, maar dit nemen we dan voor lief. Wij durven dit risico wel te lopen. Het is een bewuste keuze geweest. Uiteraard is het altijd mogelijk om de polis aan te passen, indien wenselijk.
    Met de (scherpe) nette premie, voelen we ons – letterlijk en figuurlijk – goed bij deze polis van Zilveren Kruis!

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    1.5

    Service
    1.5
    Dekking
    1.5
  • JJosien

    Aangezien wij gelukkig weinig zorgkosten hebben en deze ook niet verwachten, hebben we een budgetpolis afgesloten zonder aanvullingen (en zonder tandarts), met het hoogste eigen risico en een collectiviteitskorting via de werkgever. Met deze keuze wordt je wel beperkt in de zorgkeuze en moet je niet rekenen op een hoog servicegehalte, maar als je je goed voelt is dat geen probleem. Daarbij hebben we gekozen een eventuele kostenpost voor lief te nemen. Wellicht gaat het een keer mis waardoor je een keer een vette rekening krijgt, maar dit nemen we dan voor lief, daar hebben we bewust voor gekozen. Wij durven dit risico wel te lopen. Uiteraard kun je de polis altijd aanpassen, indien je dit wenselijk acht. Maar gezien de huidige (scherpe) premie, voelen we ons letterlijk en figuurlijk, goed bij deze polis van Zilveren Kruis!

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    1.5

    Service
    1.5
    Dekking
    1.5
  • FF. Oulad Youssef

    duidelijk, klantvriendelijk en snel met reageren op vragen

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • FF. Oulad Youssef

    Je kan alles vinden op de website en wat je niet kan vinden, helpt de klantenservice jou snel. Vrije keuze bij ziekenhuizen. prima geregeld

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • VV.

    Beste ziekenfonds die ik heel mijn leven had, tot in het jaar 2011 ging ik overstappen en kreeg meteen spijt van want Zilveren Kruis is echt superduur in die tijd dat ik overstapte.

    Nu zag ik dat het een beeeetje duur is maar kan handiger terecht en goede rechtstreeks chatbox voor doven en slechthorenden en beter en sneller dan Ditzo.

    Dus ik ben alweer terug bij mijn Zilveren Kruis en ben erg blij , alleen de premie prijs is superduur. ik maak me toch wel zorgen.als ie steeds duurder wordt. maar dat is het FEIT.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • KKarel Vrijenhoek

    Via de collectieve verzekering via mijn werk een enorm gunstig pakket met een prima prijs afgesloten.
    Zielverenkruis is sowieso al een goede verzekering qua service en prijs

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAlex Hoornweg

    Zilveren kruis vind ik gunstig geprijst,zeker de aanvullende verzekeringen.
    Telefonisch zeer vriendelijke medewerkers.
    Ook een uitgebreide zorgkeuze.
    Kortom een fijne instantie met goede service en altijd een luistered oor.

    Vr.Gr. Alex Hoornweg.

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • AAndré van der Meyde

    Door gebruik te maken van CAO-premie-korting is de premie lekker laag. De service en het gemak van online registratie van de facturen/kosten zorgt voor veel gemak en weinig gedoe. Een zeer tevreden klant.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    9.5
    Dekking
    7
  • VVin

    een verzekering die doet wat hij moet doen, verzekeren. zonder teveel poespas. ze staan je vriendelijk en welwillend te woord. ze denken mee in mogelijkheden ipv onmogelijkheden. we hebebn ze niet vaak nodig maar als ik ze benader …………. denken ze mee. nooit problemen gehad, zijn goed bereikbaar.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRichard

    het zilveren kruis doet wat het moet doen, verzekeren en DAT, doen ze goed. als je contact met ze hebt dan denken ze mee en verlenen de zorg/informatie die nodig is.
    zoveel heb ik niet met de zorgverzekering (maken er weinig gebruik van), maar als ik ze ebnader komen ze betrouwbaar en hulp verlenend over.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • CC

    In combinatie met mijn huisarts, geen goede combinatie, voor werkelijk alles wordt nu eigen bijdrage en eigen risico gevraagd. Komen heel abrupt met een brief dat je binnen 2 weken bijv. je eigen riscio moet betalen. Ik moest een duurder pakket nemen, anders kon ik niet naar het ziekenhuis in mijn woonplaats gaan.

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    4.5

    Service
    5.5
    Dekking
    6
  • AA. Kranenburg

    Wat een drama! In oktober 2014 een herseninfarct gehad, nu bijna klaar bij het reva centrum en op advies van reva arts op zoek naar goede psycholoog, psychiater, vaktherapeuten (zijn er amper en worden niet of mondjesmaat vergoed, help!
    Medicijnen die ik nodig heb worden niet langer zonder eigen bijdrage van de Apotheker vergoed zodat ik medicijnen krijg die niet werken voor mij.
    Achmea heeft door haar vele dochterondernemingen inmiddels een monopolie positie op de Nederlandse ziektekosten verzekerings-markt waar uiteindelijk de klant zwaar de dupe van is!!
    Ik probeer een groepje goede hulpverleners om mij heen te krijgen (medicatie krijg ik al niet) om me met minimale kwaliteit van leven wel kan doorgaan. Mijn keuzes worden door Achmea (zilverenkruis in mijn geval) geblokkeerd. Menig zorgverlener heeft zijn/haar zorgplafond bereikt en kan van Achmea geen cliënten meer aannemen. Hoe triest is dat? Ik zal zeker eind dit jaar gaan kijken wat ik nodig heb en bij welke verzekering ik dit vergoed krijg. Naast een cva, een half jaar daarvoor de eerste MS schub ontdekt. Dat is, naar ik nu merk, het enige wat geen probleem oplevert, een fysiotherapeut.., hoewel, ook deze moet het wurg contract van Achmea zijn aangegaan, anders krijg ik deze fysiotherapeut niet vergoed. De monopolie positie van Achmea moet door de overheid aangepakt worden! Er is op deze manier al lang geen sprake meer van markt werking. Ik vind dit alles een zeer ernstige zaak..

    Premie
    0.5

    Zorgkeuze
    0.5

    Service
    0.5
    Dekking
    3
  • Rr.paludanus

    In het jaar dat de zorg is geleverd dient ook de factuur te worden gedateerd. Dit geldt niet voor Zilveren Kruis, zij declareren het zo mooi dat je ER in 2013 wordt aangesproken omdat in 2014 al het maximum is bereikt. Kortom einde 2014 wordt je dan geconfronteerd meet een naheffing van ruim 400 euro.
    Begin 2015 eerste declaratie via de app. ingediend, wordt zonder omschrijving afgewezen, ondanks info vooraf over pakket en zorgverlener bij de klantenservice van ZK en op de site van Zorgwijzer. Mevr. van de klantenservice belt na reply mijnerzijds hierover met debiteuren adm. en die kunnen niet aangeven waarom afgewezen, wordt alsnog vergoed. Reden die opgegeven wordt bij ZK is drukte en hoeveelheid medewerkers die zoveel werk hebben. Voor mij is dit geen excuses en ik hoop 2015 goed door te komen en mij te gaan beraden op een andere zorgverzekeraar.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    3.5

    Service
    1
    Dekking
    3.5

Kan het goedkoper?