Direct naar

Over ZorgDirect

Vanaf 2015 biedt verzekeraar Salland een nieuwe zorgverzekering die de naam ZorgDirect draagt. Zij vormt onderdeel van Eno Zorgverzekeraar, die al ruim 150 jaar ervaring met zich meebrengt.

Het label ZorgDirect richt zich op Nederlanders die een complete zorgverzekering en goede service tegen een lage zorgpremie zoeken. De meeste zaken worden bij deze zorgverzekeraar online geregeld, zoals declaraties die via een speciale mobiele applicatie ingediend kunnen worden.

De zorgverzekeraar heeft contracten gesloten met bijna alle ziekenhuizen en klinieken in Nederland, waardoor een zeer ruime zorgkeuze wordt geboden.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022---€ 136,95
2021---€ 133,00
2020---€ 128,50

Wat vind je van ZorgDirect?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking


33 reviews over ZorgDirect

  • Jjezzika

    Ik ben al een aantal jaar hier verzekerd maar de service is in de afgelopen jaren van een persoonlijk kaartje naar ‘dat is niet mijn probleem mevrouw’ gegaan. Super jammer. Maar ik zal zo snel als dat het kan, einde van het jaar, weg zijn hier

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    2
  • MMaria

    Ben zeer tevreden over de premie. laag bedrag en toch volledig verzekerd. aanvullende pakketten zijn ook duidelijk .Een tevreden klant

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • WWilleke

    Super service, makkelijke app om te declareren, snelle uitbetaling. Eenvoudige overzichten met betrekking tot dekkingen en kosten gemaakt. Tegen een lage premie.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • II

    Als pensionado verblijf ik regelmatig voor langere tijd in het buitenland. Ondanks goede voorbereiding moet je soms toch de huisarts of tandarts opzoeken voor medicijnen of een behandeling.
    Door de facturen via post of via mail op te sturen worden deze snel +/- 10 dagen volgens de regeltjes vergoed. Binnen Nederland gaat dit sneller.
    Let op ! De regeltjes en manieren van werken verschillen wel eens met Nederland.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • EElly Tammer

    Mijn verzekeraar verdient alle kruizen die er zijn in hun aanhef. De laatste 25 jaar heb ik ze karrevrachten vol geld gekost en als ik ze voor iets bel wordt dat snel behandeld. Laatst had ik met spoed de ziekentaxi nodig, maar was bij ZCN de portemonnee leeg en mocht ik niet vervoerd worden. Geen probleem, ik werd doorverbonden met Zilveren Kruis, zij stopten er weer geld in en gaven de lijn weer vrij waar ZCN nog aan hing. Binnen 10 minuten geregeld en de taxi kwam op tijd.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarie-José Jansen

    Alle zorgverzekeringen zijn duur tegenwoordig. Zorgdirect zit wel nog aan de onderkant en biedt ook heel veel voor dat geld. Ze maken het gemakkelijk voor de klanten door dat je kunt whatsappen met ze en je declaraties kunt indienen via een app. Ik ben nu ongeneeslijk ziek en gruwelijk duur voor de verzekering. Dat vind ik heel erg. Zorgdirect behandelt mij als mens en regelt alles tot in de puntjes. Ik hoef me nergens druk over te maken. Ik ben een dankbare klant.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM.C. van der Zwet

    Slechte communicatie, soms mailen, soms per post, maar heb de nieuwe polis nog niet ontvangen.
    Daarnaast was de communicatie over mijn dochter die 18 werd onduidelijk. Toen kreeg ik wel een nieuwe polis, waarbij jullie automatisch oordelen dat ik ook de premie van haar betaal??? Totaal tegen de wetgeving. En dat terwijl zij tijdig een verzekering had afgesloten.
    Site is onwerkbaar, doordat je de cookie instellingen niet af kunt handelen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    4
    Dekking
    8
  • PPeter Bouchier

    Ik ben overgestapt naar Zorgdirect omdat mijn vorige verzekeraar wel heel erg duur werd.
    En na het vergelijken met enkele andere maatschappijen kwam Zorgdirect er als beste uit.
    Het bevalt mij tot nu toe erg goed en ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • RR

    Zorgdirect was eerder een kleiner en persoonlijker onder de naam ‘Salland verzekeringen”
    Tegenwoordig is er niets persoonlijks meer aan en zijn ze inflexibel wat betreft hun levens lange cliënten. Persoonlijk een reden voor mij on zsm over te stappen naar een andere verzekeraar.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    4
  • HH. Fens

    Over het algemeen een zeer goede service voor een nette premie voor de aanvullende verzekering. Ben al jaren bij deze zorgverzekeraar en hoewel in de eerste jaren er wel problemen waren is de service en deskundigheid alleen maar toe genomen. Dus een aanrader

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPeter

    Speciaal naar Zorgdirect gegaan voor hun vergoeding voor medicijnen. Puntje bij paaltje betalen ze helemaal niks.
    Ze hebben een tegemoetkoming gegeven uit coulance maar alle andere kosten mag ik mooi zelf betalen.
    Volgens de overheid heb je max 250 euro eigen bijdrage. Nou ik ga daar wel een keertje of 10 overheen met deze regeling van zorgdirect.
    Valt me vies van ze tegen. Ook dat het niet duidelijk gecomuniceerd was.
    Beetje achterbaks wat dit punt betreft.
    Verder gaat het gelukkig wel. Alleen het zelf declareren wordt standaard de eerste keer afgewezen met allerlei redenen. De tweede keer wordt hij altijd wel geaccepteerd.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    4
    Dekking
    4
  • PP.J. Nutbeij

    Snelle afhandeling van declaraties.
    Meedenken en helpen.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    9
  • DDaniëlle

    Ik zit nu al een paar jaar bij deze zorgverzekering en het bevalt me over het algemeen erg goed. Dit jaar met declaraties voor zittendziekenvervoer wat irritaties gehad maar uiteindelijk kwam alles elke keer helemaal in orde. Ik zou deze verzekering zeker aanbevelen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    8
  • WWillem

    Het enige waar ik ervaring mee heb, is het regelen van de betaling van eigen risico

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • HHans

    Slecht in overzicht tonen wat er is uitbetaald. Uitbetalen duurt lang en is vaak niet juist.
    Communicatie via de Whatsapp is moeilijk.
    Spijt van onze keuze dit jaar

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    2
  • WWillem Knaap

    Nog geen enkel probleem ondervonden

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    7
  • DDanielle

    Ze zijn snel met hun declaraties en als je vragen hebt staan de medewerkers je vriendelijk te woord.
    Ze leggen je alles uit wat je wilt weten

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PP.J. Nutbeij

    Snelle en correcte afhandeling van zaken.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    7
  • HHenk van der Schoor

    Enkele jaren geleden tot volle tevredenheid overgestapt naar Salland/Zorg Direct. Maandpremie was lager dan bij mij vorige verzekeraar en de acceptatie voorwaarden en mogelijkheden voor aanvullende verzekeringen pasten zeer goed bij mijn wensen. Uitbetaling van door mij ingediende declaraties (dat kan overigens heel gemakkelijk via een app op mijn mobile telefoon) vindt binnen een week plaats !

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Jjan tazelaar

    altijd alles goed geregeld

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • EEdu Veltman

    Goede service, redelijke premie, is makkelijk benaderbaar als ik iets wil bespreken aangaande een oudere klant of een moeilijk geval, extra kosten kunnen na overleg worden betaald in termijnen, geeft extra korting aan leden van de ouderenbond.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    6
  • MMilaim

    Ik vind dit de meest slechte zorgverzekering ooit. Voor het eerst aangemeld bij SallandDirect en ik kreeg gelijk met alle nare regels en wetten te maken. Slecht bereikbaar en ze vergoeden heel weinig. Tevens gaan ze zelf zonder jou toesteming wijzigingen doorvoeren op jou eerder gemaakte keuze waarvoor je verzekerd wil zijn. Dus ik had mijn vrouw 100 % verzekerd voor de kraamzorg en de bevalling in het ziekenhuis maar het bleekt dat ze zelf de wijzigingen hadden aangepast wardoor mijn vrouw niet meer 100 procent gedekt was maar voor 60%.En je betaald wel de volle pond van. Nooit Salland Direct kiezen. Ze krijgen alleen geld van je en je hebt niet de vrijheid om te kiezen over jou eigen geld. Je mag zelfs niet bijvoorbeel jou zwangere vrouw aanmelden bij een kraamzorg maar zij doen het voor je omdat ze alles onder eigen handen willen hebben en jij betalen. Zelf de aanmeldingskosten brengen ze op jou rekening. NEVER NEVER NEVER SallandDiret. Slecht bereikbaar oplichters, achteraf te duur en je weet nooit waar je aan toe bent en waarvoor bent je verzekerd. SLECHT SLECHT SLECHT

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    1
  • Hharold wemekamp

    Vandaag bij Salland Zorgverzekeraars geweest voor gesprek over vergoeding met de objectieve!!!!!!!
    Huistandarts van Salland Zorgverzekeraar. Nou ja tandarts, vaak zijn dit uitgerangeerde, uitgekotste tandartsen die alleen nog kunnen werken voor malafide organisaties zoals b.v. Salland zorgverzekeraar. Dit was bij mij vanmorgen ook het geval. Dit zijn dus absoluut geen objectieve beoordelaars, zij werken puur vanuit het winstoogmerk van Salland Zorgverzekeraar werken, en ook absoluut niets gemeen hebben met de gezondheidszorg en preventie. Dit arrogante optreden heeft mij begin 2016 al doen besluiten om nu al voor 2017 een andere zorgverzekeraar te nemen.
    Het gaat ook niet erg florissant met deze verzekeraar en we mogen dan ook hopen dat deze lijn zich gaat voortzetten.i

  • BBert

    prima verzekering, goede service, goede kwaliteit/prijs verhouding

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    7
  • Ccoby

    Goede verzekeraar kwaliteit naar geld

    Premie
    8

    Zorgkeuze

    Service
    8
  • GGerard

    Ben vorig jaar van Unive overgestapt naar zorgdirect van Salland, omdat zij een goede korting boden. Bij unive had ik namelijk maar eenmalig een welkomstkorting., maar goed. De aanvullend extra polis die ik heb afgesloten biedt voor mij een redelijke dekking (fysio en alternatieve geneeskunde). Declaraties worden redelijk snel afgehandeld en bij problemen werd ik goed geholpen door de klantenservice. Toch even kijken of het volgend jaar goedkoper kan, tenzij ze me een betere aanbieding doen dan…

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • AA Wilderom

    Een goede verzekering alleen jammer dat als je aanvullend verzekerd bent je toch nog heel veel kosten zelf moet betalen maar dat zap wel bij iedere zorgverzekeraar zijn

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    6
  • RRob

    Mijn ouders zitten bij Salland zelf daarom ben naar zorgdirect gegaan. Tot dus ver geen gebruik gemaakt van deze verzekering dus kan niet zeggen of de service goed of slecht is. Weet wel dat ze mij via de nieuwsbrief netjes op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MMarjon

    Scherpe premie, met een hoge korting. nog weinig van gebruik gemaakt, maar alles loopt online wat ik wel prettig vind.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    8
  • AAlessia Ronchi

    Goed prijs/kwaliteit,
    maar vergoedingen van aanvullende verzekering moet ik zelf declareren via post…beetje oudewets

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • GGuus van der Kolk

    laagdrempelige klantenservice, goede dekking zonder gezeur van dit mag wel maar dat mag niet of alleen hier maar niet daar. ze denken aan jouw!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9.5
    Dekking
    10
  • JJan Willem de Hart

    Prima verzekeraar, scherpe premies, vlotte afhandeling, goed beteikbaar.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8.5
    Dekking
    7
  • EEvelien Feenstra

    Tot nu toe slechte ervaring. Online declareren kan ik niet inloggen. Via de app op trlefoon kan je opgeslagen facturen of pdf niet versturen alleen fotos waardoor al snel halve factuur niet goed leesbaar is en zeer slechte service. Duurt zeker drie weken voor je reactie.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    5
    Dekking
    4.5

Kan het goedkoper?