Half miljoen Nederlanders raakt zorgtoeslag kwijt in 2015

- Reacties 105

zorgtoeslagIn 2015 raken gemiddeld een half miljoen Nederlanders hun recht op zorgtoeslag kwijt. Het kabinet gaat een nieuw beleid voeren, waarbij gestreefd wordt om minder toeslagen uit te keren. In het geval van de compensatie op de zorgpremie gaan huishoudens met een brutosalaris van rond de 2450 euro per maand er op achteruit. Dit jaar ontvangen zij nog een zorgtoeslag van 450 euro, maar volgend jaar zal dat bedrag worden teruggebracht naar nul euro.

Update 25 november: Hoeveel zorgtoeslag ga jij ontvangen in 2015? Bekijk de nieuwe tabel hier.

Het kabinet vermindert in 2015 het aantal ontvangers van de zorgtoeslag opnieuw naar in totaal 4,2 miljoen huishoudens. Ter vergelijking, in 2012 ontvingen nog 6,1 miljoen huishoudens een toeslag op de zorgverzekering. Volgens het kabinet zou een verdere vermindering onaanvaardbare inkomenseffecten met zich meebrengen.

Zoals al tijdens Prinsjesdag is aangegeven, zullen de aller laagste inkomens een hogere zorgtoeslag gaan ontvangen. Dit geldt voor de Nederlanders die minder verdienen dan het wettelijk minimumloon, omdat zij relatief veel van hun inkomen kwijt zijn aan de zorgpremie en het eigen risico (volgend jaar 375 euro). Wat de hoogte van de zorgtoeslag is voor deze groep zal berekend worden halverwege november, wanneer de zorgverzekeraars de premies hebben vastgesteld voor 2015.

Volgens minister Schippers van Volksgezondheid wordt er door deze maatregel in 2015 125 miljoen euro bespaard en nog eens 400 miljoen euro in 2016. Deze bezuinigingen zijn nodig omdat het kabinet er niet in is geslaagd om alle verschillende toeslagen onder te brengen in één huishoudentoeslag.

Dit jaar is de zorgpremie met gemiddeld 10 euro per maand gedaald en om die reden werd de zorgtoeslag ook verlaagd naar maximaal 72 euro. In 2015 verliezen een half miljoen huishoudens het recht op zorgtoeslag, terwijl de zorgpremie wel stijgt.

Bron: Rijksoverheid.nl

105 reacties op Half miljoen Nederlanders raakt zorgtoeslag kwijt in 2015

Schrijf een reactie

Jouw email adres blijft privé

  • HUUB MAFKETELS ZEGt .

    tja wie uit de wia wil heeft ook weinig kans op werk zelfs bij een wsw bedrijf ziet men je liever niet aankomen omdat de meesten al heel lang een wao wia ,hebben .en dus een enorm gat hebben op hun cv zeg maar en de wek projecktjes van ggz en of andere instelling bieden weinig kans op werkervaring die tot betaald werk kan leiden .,jammer .

    Je reageert op HUUB MAFKETELS ZEGt .

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Dennis

    Afknallen het kabinet

    Je reageert op Dennis

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Angela Hexspoor

    Ik zit mijn leven lang in de wajong, ben gewoon te ziek om te werken, doe wel hand en span diensten, als het enigzins gaat thuis, en zingen vind ik leuk, daar stopte ik wat geld in, omdat ikdat nog wel kon, nu is alles van me afgenomen, want in november kregen we een tegoed van UWV zo’n € 342,– is afgepakt eind december kregen we van wtcg een bedrag van € 525,- ongeveer, dat is ook afgepakt,u kan ik niets meet, weet je dat dat ineens zo’n € 800,– is, en ik bijna niks meer met muziek kan doen, wat ik anders wel kon, ik raak hiervan in een deprressie, waarom doen ze dit ons aan, ze stellen het niet voor, hop ze scharappen het gewoon. mijn punt ik vind niet dat nu maar in doodskist gelegd kan worden en er maar nooit meer over hebben. ik wil dat dit per direct bij de ministers e.a. weer over de tafel komt, en iederren eens aan de oren moet trekken, letterlijk “Zeg als ik van jou Rutten een € 800,- minder op je rekenening schrijf en daar valt niet over te discusieeren, dat gaat per direct in, en verder geen discussie”klaar. wat zou je denken hoe die reageert, hij niet zo erg denk ik, omdat hij een salaris heeft waar dat wel vanaf kan, nou laat bij die mensen dan dat geld er eens afhalen, en er bij ons weer bij kwakken, dan zijn we weer op peil. Dan kunnen de ziekte uitkeringen met kerst en nieuw ook nog een extraatje doen. en Roy omdat ik je niet ken, hoop ik wel dat dit heel serieus neemt, en geen weken laat liggen. anders wil ik met Rutten in Vught wel eens rond de tafel met meerdere van mij, want hij is nog nooit in Vught geweest, hier sluit de enen winkel naar de andere,. en met de gemmente jeugdzorg gaat het ook niet goed, en wij ziekte uitkeringen moeten op de blaren zitten, tot zover, ik hoop dat je actie onderneemt, mijn leven als gehandicapte is ook belangrijk, niet alleen voor de rijke mensen, bedankt groetjes van zangeres Angela

    Je reageert op Angela Hexspoor

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Kilian

    Stelletje piepkonten zitten hierbij zeg. Jullie stemmen toch zelf op VVD en PvdA? Of toch verkeerd gestemd? Extreme tijden vereisen extreme maatregelen. Het is heel vervelend dat mensen worden getroffen. Echt heel erg vervelend. Maar doe dan toch die 50 inch flatscreen, die tweede auto, die iPhone e.d. het huis uit. Wees slim genoeg om te kunnen besparen en verspilling tegen de gaan. Stop met roken! Nee, de leefstijl aanpassen doet met niet.

    Jullie hebben gelijk wat betreft de oneerlijkheid. Maar de overheid denkt ook: als men iets wil moet men er ook voor bereid zijn zich aan te passen of ervoor te werken. Soms is het beter om achter je laptop vandaan te gaan, je sigaret weg te stoppen en hard te werken. Desnoods te demonstreren. Met ideeen te komen. In plaats van te klagen en vervolgens uit je neus gaan zitten vreten.

    Je reageert op Kilian

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • joop

    als je een maal ziek bent of gehandicapt of psygische ziek en niet meer in staat redelijk werk te kunnen verichten dan heb je recht op een fatsoenlijk uitkering
    waar je van kan bestaan deze mensen hebben weinig perspectief in hun toch al droevige leven van ziek zijn help hun liever dat levert meer op .

    Je reageert op joop

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • paul

    Deze peters roeptoetert dat we zo een goede zorg hebben.

    Ben je ook chronisch ziek peters? ,en pakken ze van jou ook 500 euro aan pensioen en toeslagen af per maand?

    denk eens na voordat je dingen roept.

    dit kabinet zijn de meeste waardeloze lutsers die dit land ooit gehad heeft.

    ze duperen de zwakken en zieken en ouderen op een verschrikkelijke manier ,stelselmatig. alles gooien ze naar beneden.

    toeslagen 300 euro per jaar halen ze even weg.

    aanvullend pensioen heb je ineens geen recht meer op;ja sorry overheids beleid ,werd gezegd.

    en nu komt de grap ;iemand zijn WAO gaat 70-80 euro per jaar omhoog(800 euro in totaal krijgt mijn vader) ,maar ze verlagen de toeslagen ,en je levert 300 per jaar in..4 jaar lang nu al. ze halen er gewoon elk jaar 10 -20-30 euro per maand af.

    LEKKER HE ONZE ZORG PETERS ?

    VOORAL MET DIE KABINET EN ALS JE ZIEK BENT. ASOCIALEN OP HET BINNENHOF.

    MET HUN 110,000 PER JAAR ;EN LACHEN MAAR!

    Je reageert op paul

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • slachtoffer van de bezuinigingen

      wanner ploft dit kabinet nu eens ,ben er helemaaaaaal klaar mee met die zakkenvullers Rutte en Samson. Kom op NL laten we massaal iets doen t is nu echt genoeg geweest!!!!!!

      Je reageert op slachtoffer van de bezuinigingen

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • joop

    ACH MEN VINDT HET RAAR DAT ER STEEDS MEER VEWARDE BIJKOMEN TJA ALS JE ALLES AFNEEMT VAN DEZE ZIEKEN EN GEHANDICAPTEN {WIA} DAN KRIJG JE ZOIETS SCHANDE DAT IS GEEN SOCIAAL BELEID .

    Je reageert op joop

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • ANONYMOUS

      Nee, hoor die plegen gewoon zelfmoord die verwarden.

      Je reageert op ANONYMOUS

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Lily

    Mensen het begint toch bij onszelf. Doe aan stakingen, protesten, haal die idioten uit het kabinet en etcetera. En in zulke landen/regeringen moet je ook geen kinderen maken, is moppen met de kraan open. Hoe gaat je kind morgen leven, door met een afvalpas de container openen en daar zijn voedsel eruit halen en opeten? Bescherm en help liever elkaar, denk aan hoop, denk aan anderen die voor ons al vochten tegen onrecht. Dit geeft ons kracht. Doe het juiste in dit leven.

    Je reageert op Lily

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • mustafa vd hoek

    de regering is corupt tot op het bot mijn vrouw heeft een uitkering ik heb geen uitkering moeten ons redden van amper E1000 met ons twee,en daar moet alles nog van af wat hou je over niks droog brood kan je eten en nog de vrouw heeft suiker ziekte apart eten moet ook nog zoutloos de corupte regering houd nergens rekening mee alleen voor hun eigen de kleine man mag wel dood bloeden coruptie viert hoogtij

    Je reageert op mustafa vd hoek

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Jess

    Als de zorg toeslag weg valt komt dit ok weer hard aan bij mijn nicht. Beste half werker mijn nicht is ook chronisch ziek ,kwam daardoor in de WW en werd afgekeurd voor 8 % voor ander werk en 100 % voor haar eigen functie.
    Kwam niet in aanmerking dus voor Wia .NA 2 jaar Ziekenwet volgde ontslag dus WW.

    Nu krijgt ze NIETS omdat haar vriend inkomen heeft en gaan zij er hard op achteruit .

    Daar heb heeft ze zich dus 20 jaar de rambam voor gewerkt ,ander werk is moeilijk te vinden ,dank fijne regering geef de top functionarissen nog maar een dikke bonus .

    Je reageert op Jess

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • Floris

      Hallo Jess,

      Ik zou tegen advies in van het UWV toch haar oude werk oppakken. Zodra UWV dreigt tegen de werkgever te zeggen dat ze volledig afgekeurd is voor dat werk direct het UWV dreigen met een rechtzaak bij het EHRM [Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens] Eveneens een procedure starten tegen het UWV bij het College Bescherming Persoonsgevens evenals tegen de UWV -arts maar dan bij het Medisch Tucht College en bij het CBP wegens schending van de Privacy.
      Eveneens stel je het UWV vast aansprakelijk voor alle schade welke er uit voort gaat vloeien middels een aangetekend schrijven en vorder je vast op voorhand € 100.000,– aan schadevergoeding [tegemoed koming en smartengeld].

      Ik heb dit in het verleden zelf gedaan en men hield gelijk hun moed dicht, doodsbang waren ze omdat men vooraf wist dat men een eventuele gerechtelijk procedure ging verliezen bij de bestuursrechter en strafrechter.
      Bedenk één ding : Een UWV -arts heeft in het verleden altijd erge medische missers begaan en als je dreigd dat bte gaan opzoeken en te openbaren waarna hun leven tot een hel wordt dan geven ze rap gelijk en kun je gewoon je gaan gaan.
      Ik zelf heb het in 1992 gehad dat de advocaat namens het toenmalige GAK stond te blerren in de rechtszaal toen ik op een zeer eenvoudige wijze keihard de door hun gepleegde fraude had aangetoond.
      Uiteindelijk heb ik toen binnen 6 weken daarna de zaak definitief gewonnen en heeft men nooit meer iets geprobeerd te ondernemen naar mij toe.

      Je reageert op Floris

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Jess

    Gewoon terug naar ziekenfonds en particulier .

    Je reageert op Jess

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • Peters

      Terug naar het ziekenfonds is het meest domme wat je kunt doen. Ik wil geen wachtlijsten en bordjes bij de huisarts met: ‘geen ziekenfondspatiënten’. We hebben in Nederland een uitstekend zorgstelsel en zeer goede (maar wel dure) zorg. Laten we dat zo houden.

      Je reageert op Peters

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Johan mohr

      Onzin verhaal peters.

      Je reageert op Johan mohr

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Terry

      In plaats van met argumenten te komen, kom je met zo’n rare reactie. Erg kinderachtig Johan.

      Je reageert op Terry

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • gijs

      ik weet niet waar je de wijsheid vandaan haalt,bijna heel nederland valt er over,maar u vind het prima genoeg geld erfenisje of zo? nou wij niet.

      Je reageert op gijs

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Peters

      Geen erfenisje, maar een minimumloon. Ik vind dat inderdaad dat we in Nederland in onze handjes mogen knijpen. Ben vanwege mijn werk meerdere Europese ziekenhuizen geweest. Frankrijk, UK, Spanje, Italie en Griekenland, enz. En nergens ishet zo goed geregeld als bij ons. Het verschil is gigantisch qua hygiëne, voedsel, dokteren, bedden, enz. Uiteraard zit aan zo’n zorgstelsel ook een prijskaartje vast. Met het herinvoeren van het ziekenfonds wordt het alleen maar nog duurder. We moeten het geld ergens anders vandaan halen: fraude en de medicijnenindustrie aanpakken. Daar zijn miljarden te halen. Niet met dat achterhaalde ziekenfonds.

      Je reageert op Peters

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Roy

      Hallo, ik weet niet in welk jaar jij geboren bent maar toen het nog ziekenfonds en particulier was, was het een stuk beter geregeld dan het huidige systeem. Het was evengoed winstgevend en er werd meer vergoed ik kon beter en sneller terecht werd in de ziekenhuizen beter verzorgt etc. ben chronisch patient en zoals het nu is geregeld is het drama.

      Je reageert op Roy

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Peters

      1961. Ik ben het helemaal niet met je eens. Het huidige systeem biedt zo veel meer ruimte voor innovaties en gaat de tweedeling in de zorg (die er vroeger wel was) tegen. Het achterhaalde ziekenfonds heeft jarenlang innovaties en verbeteringen op medisch gebied tegengehouden. Men kan de laatste 10 jaar steeds meer mensen genezen en helpen. In tegenstelling tot wat jij zegt, ken ik juist meerdere schrijnende gevallen van mensen die ten tijde van het ziekenfonds vanwege de ellenlange wachtlijsten niet terecht konden voor een operatie in het ziekenhuis. Tegenwoordig is dit sterk verbeterd, geloof me. Ik snap de reacties van mensen wel, het gaat ook niet altijd goed en er moet veel verbeteerd worden. maar goed, vroeger was alles beter toch? Je noemt het een drama, maar feit blijft dat meerdere onafhankelijke onderzoeken hebben aangetoond dat we één van de de beste zorgstelsel van de wereld hebben (ook op het gebied van prijs-kwaliteit). Ga eerst eens in andere Westerse landen in de ziekenhuizen kijken en oordeel dan nog maar eens opnieuw. Dan denk je er ineens heel anders over.

      Je reageert op Peters

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Jess

    Ja en weer stemt men massaal op de VVD .

    Je reageert op Jess

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Matthijs Blaauboer

    En niemand komt in actie omdat ze 7 kleuren stront scheiten als ze worden opgepakt of gemept worden door ME ik heb al een aantal keren berichten gestuurd naar 4500 mensen om keiharde actie te voeren en het kabinet gebouw te besormen om te laten weten net als de koerden dat deden dat het menis is zolang er niemand komt blijven ze doorgaan en nog meer doorgaan en nog meer doorgaan omdat iedereen alleen maar kan zeiken op facebook of zeggen wat je er van vind dat werkt niet je moet in actie komen heb alle 4500 een bericht gestuurd met een demostratie actie en keiharde actie en we stonden daar maar met 6 man er komt geen ene reed op af of van de bank af lopen te klagen en te mopperen dat er wat veranderd moet worden maar als er actie wordt gevoerd zie je ze niet en zolang nederland niet in opstand komt wordt het over 5 jaar nog veel en veel erger dan staan er gezinnen met kinderen op straat te zwerven

    Je reageert op Matthijs Blaauboer

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • corrie

      och Matthijs dat doe ik al ruim 2 jaar ,de mensen op te roepen om massaal naar Denhaag te gaan voor een massale demonstratie ,en weet je wat ik kreeg voor mensen die wel wilden mee gaan 9 mensen nou ga daar maar eens staan met 9 man ,word je uitgelachen van alle kanten maar het ergste is ze hebben allemaal een grote bek maar als men dan ietys wil ondernemen blijven ze achter hun psc,tje of laptoppie zitten ,schijnbaar is de crisis voor hen nog niet erg genoeg ,maar helaas ben er mee gestopt om te vragen om massaal te gaan demonstreren en hebben liever een groot mondje met weinig inhoud alleen effe olie op het vuurtje gooien en meer doet men niet ,bang ,laf ,weet het niet maar word godverdomme wel tijd dat men onderhand eens iets gaat doen maar ja wie ben ik ???? gewoon Corrie en meer niet

      Je reageert op corrie

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Laurens van Zoggel

      als je weer zon mailtje stuurt Matthijs. Stuur me dur ook 1 dan ?. Dan sta je er volgende keer met 7. En 7 met goed gereedschap en die kleurloos schijten kunnen toch wel een mooie stunt veroorzaken. De moet gewoon echt iets gebeuren.

      Je reageert op Laurens van Zoggel

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • ingrid

    Ik ben chronisch ziek..we hebben een minimum loon..ik ben verplicht om te werken niks mis mee maar moet wel extra medicijnen in nemen..Dus was blij met zorgtoeslag..En nu dit..Waarom moeten de mensen er weer onder lijden..hierop bezuinigen enz…Ik hou me hart vast voor de mensen die dit moeten missen..

    Je reageert op ingrid

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • HJ

    Het zijn niet alleen de mensen die in de bijstand zitten en een laag inkomen hebben aowers , waoers enz. die een te laag inkomen hebben en net teveel inkomen om allerlei toeslagen en kwijtscheldingen te krijgen en dat zijn er nog velen .

    Je reageert op HJ

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • kees bouw

    hier zijn we zelf schult aan had je hier niet op vvd en de partij van de arebeit moeten stemen je wist dat stond tegeburen nu doen die geken nederlanders het weer dan vraag je er tog om

    Je reageert op kees bouw

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • Marc

      Kees, ik wil niet vervelend zijn hoor maar misschien heb je wat bijles nodig in Nederlandse taal. Ik zie zo al acht fouten staan in dit kleine stukje tekst van jou!

      Je reageert op Marc

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Hanny

      …en jij hebt bijles in diplomatie en empathie nodig Marc, jij weet niet waarom Kees geen perfect Nederlands schrijft. Maar daar gaat het ook niet om, het gaat om de inhoud van zijn bericht en wat mij betreft heeft hij gelijk!! Grow up, Marc

      Je reageert op Hanny

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • louisa

      Nou Marc ik wil ook niet vervelend zijn maar je hebt zeker nog nooit van dyslexie gehoord

      Je reageert op louisa

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Hanna

      Ik wil ook niet vervelend zijn, maar dyslectie geeft je nog niet het recht zo ongenuanceerd te keer te gaan.

      Je reageert op Hanna

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • rolf

    en daar gaan we weer , wie heb er ook weer op vvd gestemd

    Je reageert op rolf

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • corrie

      Ja ik ben gaan stemmen nee niet op VVD of PVDA.
      Ik pretendeer niet dat ze beter zijn maar als ALLE 50+ sers met de nieuwe verkiezingen nu eens op deze partij zouden stemmen! De oudjes zijn in de meerderheid dan zouden die snotneuzen in de 2de kamer wel een toontje lager zingen.

      Je reageert op corrie

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • John

      Precies ….. voortaan stemmen mijn partner en ik uitsluitend op 50+ partijen , daarvoor ALTIJD VVD.( Rutte spuit alleen leugens die nergens opslaan, samen met zijn maatje van PvdA )

      Je reageert op John

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Trijna

    Wat een minimum inkomen is….heb op dit moment € 300,00 in de maand, wacht al sinds december op antwoord van de gemeente voor een aanvulling en dit met 3 kinderen, mag blij zijn dat er eentje van hun werkt die financieel bij kan springen…Ambtenaren…..praat me der niet van…..

    Je reageert op Trijna

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • HJ

      Trijna daar kijken ze niet naar ze kijken naar wat jij bruto in de maand krijgt en er wordt niet gekeken wat ingehouden enz. is . Of je blij moet zijn als er 1 van de kinderen gaat werken dat betwijfel ik want dat inkomen wordt bij de jouwe opgeteld dus dan is het de vraag of je nog voor een uitkering cq toeslagen in aanmerking komt .

      Je reageert op HJ

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Sjoerd Sjoeba Heidbuurt

    als ik een enge ziekte krijg, laat ik mij niet behandelen
    stukje in de media, en het beste maar

    Je reageert op Sjoerd Sjoeba Heidbuurt

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • PM

    Nou Britt,

    ben je vast even vergeten dat je in 1986 nogal wat meer kinderbijslag kreeg. Laten we zeggen het dubbele??? Om nog maar te zwijgen over de andere kosten. Tegenwoordig is werken als moeder geen keuze meer…

    Je reageert op PM

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • betsie

    Wordt hier zo pisnijdig van , ik ben ruim 4 jaar geleden ontslagen, 3 jaar geleden een zware operatie gehad , ik ben 40 jaar heb geen uitkering , of enige vorm van inkomen. Mijn vriend werkt 36 uur per week het huis staat op zijn naam.ik ben zo afhankelijk van deze zorg toeslag, laten ze de mensen die een fortuin verdienen eens flink gaan korten op alles ook de gene die een uitkering hebben aanpakken, en eens goed laten o der zoeken of ze wel recht hebben op een langdurige uitkering (ziekenhuis edc edc) . De regering moet eens met minder geld beloont worden voor het liegen wat ze doen, laten ze de kraan maar naarontwikklingslanden per direct dicht draaien , en ook aan andere dingen laten ze daar eens mee beginnen ipv, steeds ons te pakken! Want die liegenbeesten nemen geen genoegen MET minder salaris. Ik denk dat ik onklaar ga solliciteren bij de firma list en bedrog in Den Haag . Ik zeg afblijven aan de zorgen lagen van de mensen die het meer dan hard nodig hebben.

    Je reageert op betsie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • Sonja

      Lieve mensen, wat een gemekker. Net de stembureau ‘s dicht ( verkeerd gestemd natuurlijk ) Ik wil alleen heel boos zeggen. Deze criminelen en dieven leugenaars en degene die alles doen wat God verboden heeft, die zitten nog steeds op hun gouden troon, met diamanten bezet. Ik heb zo vaak tegen menigeen gezegd, ze zijn heel langzaam de mensen aan het vernietigen. Wij inleveren, terwijl je bijna niets meer heeft, en zij een ton of nog meer per jaar erbij. Stem maar lekker verkeerd en we gaan zo naar de verdommenis. Wij klootjes volk zijn niet meer één. Ik hou op, want ik ga te ver door.

      Je reageert op Sonja

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • olga

      Stem dan nooit VVD

      Je reageert op olga

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Targadakje

      Mensen ook ik ben het helemaal niet eens met deze AFBRAAK kabinet , maar zoals men ziet papier is geduldig
      Waarom niet één vuist maken en er gezamenlijk wat tegen doen .
      een eenling kan niet veel uitrichten , maar zoals je lezen kunt die eenling staat niet alleen .
      Bedenk eens een goede manier om het kabinet van de troon te stoten . Zij hebben hen naar mijn mening te hoog in de bol , en zijn te slap

      Je reageert op Targadakje

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • syl

    Alleenstaande ouder niks aan alimentatie te verwachten van de andere ouder
    Afgelopen 5 jaar ruim 500 euro achteruitgegaan Door vermindering toeslagen samenvoegen van kindgebonden budget en ouder kortingen
    Weet nu al niet meer hoe ik mijn rekeningen moet betalen en nog krijg ik elk jaar weer de klap te verwerken dat ik weer met minder moet doen
    Tja stemmen ik stem wel maar heeft geen zin
    Ondanks dat je iedereen hoort klagen blijven de grote zakkenvullers toch bovenaan staan vreemd genoeg

    Je reageert op syl

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Matje

    Beste mensen,

    Ik lees al enkele jaren op verschillende platforms de verhalen zoals ook hier present zijn. Zelf heb ik nog nooit enige toeslag mogen ontvangen. Geen zorgtoeslag, geen huurtoeslag en noem maar op. Kinderen hebben we niet. En neen, we zijn geen dik verdieners. Zowel mijn vrouw al ik hebben een gewoon simpel JAN MET DE PET inkomen. We dachten zuinig te hebben geleefd en ineens zijn we criminelen (scheefhuurders)(jawel, net € 50,- over de grens). Ik lees dat veel mensen klagen op gezonde benen maar ook mensen die het water aan hun lippen hebben staan!!! Het ergste vind ik aan alles dat men vind dat het allemaal minder moet. Dus je leven aanpassen aan je salaris. Vroeger was het anders. Je begon met een laag salaris en bouwde iets op waarna je zou kunnen gaan leven. Nu is het zo dat je met 1 salaris nog vaak een gezin niet kunt onderhouden. Triest dat met schetst dat met op financieel vlak niet gelukkig mag zijn! Neen, elke cent, hoger dan het wettelijk minimum moet worden afgeroomd. Dat is toch niet fair! Waarom moeten mensen met het minimum elke keer weer hun leven bijstellen? Ik zal maar zwijgen over de inkomens van de elite (dat is weer een discussie apart). Daar zit echter wel ons geld (en in Brussel). Ook de opmerkingen van ministers om te stellen dat WW en de bijstand een vangnet is (dus een gunst van de staat). Hier kan ik me zoooo boos om maken. Ik heb er niet eens wat mee te maken omdat ik niet is die situatie zit maar na 35 jaar werken moet je maar in de WW of bijstand terecht komen zeg! Je bent dan mooi de sjaak zeg!. Zijn we dan maar even vergeten dat je er 35 jaren premie voor hebt betaald. Een gunst, een vangnet, ik kan het niet meer horen die gloeiende onzin. Neen, het moet naar de Elite en rijken vloeien. Dat is de hele opzet! De simpele arbeider moet zich maar blijven aanpassen, jaar in jaar uit. Belachelijk!!!!!!!!!!!! Ik kan me in sommige klagers wel inleven. Naast gezondheid en sociaal geluk mag je in Nederland financieel niet gelukkig zijn. Inleveren is het credo! Ik moet nog heel wat jaren maar heb geen hoop meer op pensioen. Daar reken ik niet op en doe er ook geen moeite voor om dit voor elkaar te krijgen. Ze pakken het je toch weer af!!!!! Mensen…….Nederland is zoooooo ontzettend rijk en HAD een geweldig stelsel. Helaas door de welbekende graaiers en de weg richting Brussel maken ons arm. Straatarm. En we kunnen er niets aan doen. Nogmaals, ik heb niets te maken met geldzorgen e.d. Maar voel me toch erg betrokken bij de mensen die het maar moeten zien te runnen met enkele euro’s per maand. Triest vind ik het. Hoelang hoe ik mijn onbevangenheid nog overeind. Net als bij iedereen gaan ook in mijn huishouden alles jaarlijks flink omhoog. Het salaris echter blijft hetzelfde. En oja, vergeet niet dat ik ineens bestempelt ben tot crimineel. Ineens ben je scheefhuurder….. Mensen die het moeilijk hebben wens ik heel veel sterkte toe en tegen het systeem steek ik mijn middelvinger op. Dat laatste is namelijk niet meer sociaal en ook niet meer democratisch… Die tijd is voorbij.

    Je reageert op Matje

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • dennis eijs

      Mag ik vragen wat een jan met de pet inkomen is volgens jullie?

      Je reageert op dennis eijs

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Rene

      helemaal mee eens!

      Je reageert op Rene

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Jan met de korte achternaam

      Hallo
      Dit vindt ik zeker een goeie namelijk mensen die niet werken en alles krijgen moeten niet klachen dan toch lekker gaan werken net als anderen nee alles krijgen aan toeslagen en dan nog zeggen ook oh wat ben ik zielig flikker op de werkende mensen worden gestraft dus niet zeik lekker profieteren dan pas een goe antwoordt geven op anderen

      Je reageert op Jan met de korte achternaam

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Kaatje

      Hoezo profiteren. Heb mijn hele leven gewerkt, ook toen mijn kinderen klein waren en ik de oppas gewoon zelf moest betalen en geen toeslagen daarvoor kreeg. Nu ben ik 50+ en zit in WIA waar nu veels wonderbaarlijke genezingen plaatsvinden om je zo nog verder de diepte in helpen. Ik profiteer niet, heb mijn leven lang premies afgedragen en moet daar nu helaas gebruik van maken. sorry hoor hoop voor jou dat je nooit in die situatie terecht zult komen want dan zou je wel erger piepen.

      Je reageert op Kaatje

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • boos

    Wel verplichte zorgverzekering betaald nu nog je vreten als uitwonende student & volgens mij staat al een lijst klaar met bezuinigingen op zorgverzekering en zorgtoeslag want moet je daarvoor geen vast adres hebben?.

    Je reageert op boos

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • boos

    Geen vast adres — dakloos, werkeloos. Kabinet heeft al een lijst klaar staan met half miljoen mensen in 2015.

    Je reageert op boos

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • karola

    Ik zou 1 ding willen zeggen,de maatschappij is waardeloos geworden,en die jongeren,
    die als maar klagen,zou ik graag 1 ding willen zeggen,jullie zijn door en door verwend,
    jullie kunnen eten wat je wilt,hebben allemaal een telefoon,sommigen hebben
    soms al een schuld?kunnen de rekening niet meer betalen,en jullie willen alles,
    dat mooie KOOPHUIS?,een auto een verbouwde keuken,een mooie badkamer,een
    rijke vent,die dure vakantie,moet ik nog even doorgaan!!,daar moet je allemaal voor
    werken,dat kan allemaal niet ineens,wij hebben altijd samen gewerkt,en gewoon geleefd,en nu wordt je aan alle kanten uitgeknepen,het wordt tijd dat er iets drastisch
    veranderd,want dit pikken de mensen op den duur niet meer!!!

    Je reageert op karola

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • jgrutto

    Stemmen dat is wat iedereen in nederland moetbdoen

    Je reageert op jgrutto

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • jgrutto

    Jan met de pet moet ook gaan stemmen meestal blijven deze mensen thuis klagen dan achteraf

    Je reageert op jgrutto

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • kees

      Even nagerekend.Mijn papadag kreeg ik kleine vergoeding voor,en we kregen brief dat we geen zorgtoeslag kregen dit was 1154 per jaar. Dus ik mis 250 per maand dit jaar en ik kwam ook zoiets elke maand standaard tekort.
      Wij hebben 3 kinderen onder de 7 jaar. In het begin konden wij iets apart zetten in de maand,maar alle voordeeltjes zijn weg.Heb de afgelopen 5 jaar rond de 400 per maand ingeleverd, plus dat ik gemiddeld 400 kwijt was aan ouderschapsverlof, dus mis 800.
      Wij hebben besloten dat mijn vrouw per direct stopt met werken want dit scheelt 15 euro pr week maar,omdat we dan wel die vergoeding krijgen. Dus die drie dagen blijft ze thuis. En zal ik kijken of ik die papadag maar kan klussen of wat dan ook, anders zijn we dit jaar nog dakloos.We worden kapot bezuinigd, begin van de crisis, het is weer wachten op overspannen mensen,op familie drama’s, daklozen, kinderen zonder toekomst. Je zou toch geen kids meer willen, is gewoon sneu, je hebt ze niets te bieden en er is geen toekomst hier voor ze.

      Je reageert op kees

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • kees

      Is gewoon schandalig, ze beseffen niet wat ze aanrichten!

      Je reageert op kees

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Britt

      zeur niet zo over al die toeslagen en de onbetaalde papadag van nu.
      Mijn man en ik kregen zoon, 6 weken na de bevalling moest ik gewoon weer aan het werk. Dat wilde ikzelf ook graag.
      Mijn man was 1 dagen vrij om onze zoon aan te geven bij de gba.
      We moesten zelf oppas zien te regelen of ik moest thuis blijven, wat ik niet wilde.
      We hadden geen allerlei tegemoetkomingen. Als een vrouw wilde werken moest ze zelf zorgen voor oppas, terecht in mijn ogen. Je investeert immers in jezelf en in je gezin.
      Sinds jaren kreeg men geld voor kinderopvang, naschoolse opvang, papadag etc. bovenop de kinderbijslag van vadertje staat. Belachelijk.
      Heb je een ADHD kind? Hup nog een extra toeslag.
      Dit allemaal om vrouwen aan het werk te houden/krijgen na de geboorte van hun kids.
      Ik heb het altijd weggegooid geld gevonden. Wij, de belastingbetaler hoeven niet meebetalen als een vrouw wil werken en oppas nodig heeft voor haar kids. Ze invessteert toch in haarzelf en in haar gezin?
      Oppas moet ze zelf maar regelen, anders blijft ze maar 4 jaar thuis en gaat weer werken als de kids op school zitten.
      Trouwens, mijn kind is geboren in 1986. Ook toen hadden we crisis jaren.
      Ga als je zwanger bent kijken naar andere zwangeren/werkende moeders.
      Kijk of je op elkaars kids kunt passen etc. Wij konden dit zelf regelen zonder geld van de staat, deze generatie ook.
      Ook alle uitkeringen die naar het buitenland gaan en dan m.n. De kinderbijslag, ook hier houden. Je recht wordt verspeelt als je vertrekt uit Nederland. Dat geld wordt hier ook niet uitgegeven, dus er komt geen btw orf wat dan ook terug.
      Ook weduwengeld, wao etc. Uit Neserland weg? Uitkering stoppen.
      Simpel. Weg is dan ons tekort van minder dan 3 procent.

      Je reageert op Britt

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Mike

      ik ken iemand met een wajong die een half jaar met zijn wajong in Indonesie mag wonen hij is er getrouwd met 2 vrouwen en heeft er ook kinderen je raad het al hij krijgt ook nog een smak aan toeslagen laten ze daar maar wat aan doen

      Je reageert op Mike

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • jgrutto

    Voor iedereen die hier een reactie heeft geplaatst kan ik maar 1 raad geven ga stemmen
    want dan kun je een eind maken aan deze regering. Het probleem is dat veel mensen met een laag inkomen niet gaan stemmen, kans is dan groot dat de vvd weer veel stemmen krijgt en we nog langer met deze premier moeten dealen

    Je reageert op jgrutto

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • harr

      Of je nu wel of niet gaat stemmen wij blijken hier geen invloed meer op te hebben en trouwens Jan met de Pet zie je vaker stemmem. als iedereen stemt blijft alles nog het zelfde

      We blijven veel geven voor goede doelen maar het doel WAAR het omdraaid voor de ouderen, hier wordt geen TV avond aan besteed.
      En deze mensen hebben het harder nodig nu hier in Nederland

      Je reageert op harr

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Gerard

    Ik wist het al toen de ziektekostenverzekering geprivatiseerd werd: de zorgtoeslag is een doekje voor het bloeden en zal worden afgeschaft. Zie hier, het is zo ver. Denkt u over een paar jaar nog een pensioenuitkering te ontvangen? Vergeet het maar, de overheid maakt alleen afspraken om ze niet na te komen.

    Je reageert op Gerard

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Marius

    Als ik sommige reacties lees zoals de ouderen vreten alles op,
    en zij zijn de oorlog begonnen en meer van die onzin, zij zijn
    echt met hun ontwikkeling in groep 2 van het basisonderwijs
    gestopt, ik adviseer hun dan ook koop een AK47 om in de toekomst
    in je onderhoud te voorzien ., dat wordt het nieuwe Nederland

    Je reageert op Marius

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • KaapChinees

    Gemeente Rotterdam had vorig jaar ineens geen afspraken meer met Zilveren Kruis. Werd me een Izacura verzekering aangesmeerd. Daar kreeg ik dan wel een collectiviteitskorting bij, maar dat pakket was zo belachelijk duur, en mocht ik zelf niet aanpassen. Dus ik besloot bij Zilveren Kruis te blijven. Gelukkig kreeg ik een aanbieding via een andere stichting voor collectiviteitskorting, maar die gaat nu ook weer vervallen. Kan ik nog anders collectief verzekeren? Iemand tips? Ik heb bijvoorbeeld geen Rotterdampas, maar kan ik wel gewoon hun collectief doorgeven aan Zilveren Kruis? Ik bedoel, word dat gecontroleerd? Ik wil overigens niet frauderen hoor, zo netjes ben IK wel opgevoed…

    Het is Godsgeklaagd dat je tegenwoordig in dit land moet bezuinigen op je zorgverzekering. Na luxe zeiljachten en grote mooie auto’s, schijnt ziek zijn tegenwoordig ook alleen nog maar weggelegd te zijn voor rijke mensen, een grof schandaal!

    Uit nood ga je GVD dus gewoon ‘gokken’ met je gezondheid. Mensen, waaronder ik, kiezen noodgedwongen voor een budgetverzekering, waarbij je gewoon uitgesloten word voor bepaalde zorg bij bepaalde zorgverleners, PURE klassenjustitie en apartheid!
    Geen aanvullende verzekering dus je blijf maar lekker lopen met je oude bril.
    Tanden laat je uit je bek rotten omdat je geen geld heb voor een extra tandartsverzekering.
    Als klap op de vuurpijl ‘kiezen’ voor een ‘vrijwillig’ EXTRA eigen risico om je premie maar laag te houden.
    En dan GVD maar hopen dat je nx gaat mankeren in het komende jaar.
    Waar zijn we nou helemaal mee bezig. Dit is gewoon crimineel aan het worden.

    Irritante betweterige mensen die het wat breder hebben, waarbij het leven op rolletjes loop, zonder enige vorm van inlevingsvermogen, zorgverzekeraars zelf, gemeentes, de regering, roepen dan heel makkelijk “je gezondheid is het belangrijkst, dus toch maar prioriteiten stellen en ‘GEWOON’ een goeddekkende verzekering afsluiten”.
    !!
    Prioriteiten stellen!! Ik laat al van alles in het leven, koop geen donder voor mezelf, kan nooit eens wat leuks doen, ik HEB GVD, gewoon geen geld meer voor een ‘normaal’ pakket!!

    Nu scheelt het dus 70 tot 80 euro per maand omdat ik een arme sloeber pakket heb samengesteld, veel geld voor mij!
    Maar ALS ik nu wat gaat mankeren, tja…. volgens mij zijn ‘ze’ dan nog in staat om te roepen ‘eigen schuld, dikke bult’…

    Kan net zo goed meteen in een kist gaan leggen..

    Je reageert op KaapChinees

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • erica

      Ik geef je helemaal gelijk
      Dat is de Politiek van Nederland
      Overal kijken maar niet naar de armoede in eigen Land

      Je reageert op erica

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Harr

    WTCG als gevolg van chronische ziekte of beperking komt met ingang van1 januari 2014 te vervallen.Ondersteuning vanuit de WMO.van uw gemeente of bijzondere bijstand.
    Nog meer inleveren.
    Ondersteuningen worden steeds minder door deze regering.

    Je reageert op Harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • harr

    heer asher zegt nu ook dat de Aow-ers geen exstra uren erbij krijgen als zij werken

    Je reageert op harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • M.v.Duijl

    Hr.Ascher zei begin 2014 nadat de zorgtoeslag omlaag ging( met €25) p.m. Ja de zorgpremie is niet verhoogd,dus.Nu 2015 gaat en de premie en de eigen bijdrage wel fors omhoog, maar de zorgtoeslag(bij voor ons een nog lager ink.) met weer €25 naar beneden. Ik snap dit beleid niet meer!! Alle verworven rechten worden asociaal afgebouwd, wij senioren hebben geen toekomst meer kunnen niets meer opbouwen niets meer regelen.Hoewel we dachten dat we het wel goed geregeld hadden maar met deze regering wordt alles afgebouwd als je niet meer werkt.

    Je reageert op M.v.Duijl

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • harr

      iedereendie het goed had of heeft geregeld wordt ontregeld door deze regeriong.
      alles wordt je afgenomen als je niet meer werkt.
      Je gaat langzaam geen leuk leven lijden.

      Je reageert op harr

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Robert

    het gebeuren met de zorgtoeslag is echt ongehoord , wil dan als voorbeeld mijn persoonlijke situatie noemen , ik zit in de WIA (IVA) en iedereen die dit lees en ook in de WIA zit weet dat je inkomen volgende de groene tabel belast wordt ,verschil in bruto-netto is groter dan in de witte tabel , maar je toeslagen zijn gebaseerd op je bruto inkomen terwijl dat eigenlijk niet in normale verhouding is met je netto inkomen , en zo val je dus buiten de boot met aantal zaken ! en het overhevelen van WTCG van het UWV naar de gemeente is gewoon een slimme bezuinigings maatregel want voorheen kon je als WAO/WIA op je aangifte een vaste post opvoeren en is afgeschaft en werd uitbetaald door het UWV en is het gesplitst naar een deel naar de gemeente en die hebben er ook weer een inkomens grens opgegooid …..hoever kunnen we nog uitgeknepen worden ??!!

    Je reageert op Robert

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • John

    Als de bejaarden gekort worden, op dat beetje geld wat ze nog hebben, en geen zorg meer krijgen vanwege de Participatie wet , dan vindt ik dat Nederland langzaam de afgrond inglijdt , dankzij dit aso kabinet.

    Je reageert op John

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • harr

      Waar gaan wij met z,n alle bijstandtrekkers, AOW-ers ,chronisch zieken en invaliden met deze regering naar toe?
      Hadden we beter niet geboren kunnen worden?.

      Je reageert op harr

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • GB

    Echtpaar AOW, ik ben nu 3 jaar met pensioen na 51 jaar werken en merk jaarlijks dat onze inkomsten drastisch teruglopen bij een verzamelinkomen van € 32000 bruto.
    En dan gaat het over ca 2000,00 netto per jaar minder.
    Bepaalde belastingmaatregelen tov ouderen, minder belastingteruggave per jaar, het verdwijnen van zorgtoeslag, verlaging pensioen Zorg & Welzijn en PME, al die jaren geen indexatie Pensioen, verhoging zorgpremie 2 personen, verhoging eigenbijdrage 2 pers. etc. etc.
    Tot zo ver het geklaag van mijn kant want ons inkomen bedraagt toch nog steeds ca € 2100 netto per maand en er zijn zat mensen die met minder genoegen moeten nemen en ook nog eens veel hogere kosten hebben.
    Ik leerde 53 jaar geleden van een collega dat je moet zorgen dat als je met pensioen gaat je vooruit moest denken en daar op inspelen.
    Zorg dat je hypotheek laag is, geheel aflossen is dom want dan ben je rijk in de stenen, kosten nu 283,00 per maand, huur daar maar eens een huis voor.
    Koop een leuk klein autootje spring daar zuinig mee om en gebruik deze als het niet anders kan, wij zitten op 2000 km per jaar.
    Wij gaan niet op vakantie dat vieren we nl. al 365 dagen per jaar en wonen in het Westen geeft mogelijkheden genoeg.
    Wij hoeven geen geld meer uit te geven aan luxe goederen of meubels of dure merkkleding etc. We hebben alles wat ons hartje begeert en voor onvoorziene kosten hebben we gezorgd voor een spaarpotje dus een wasmachine of TV kan stuk gaan en vervangen worden.
    Wij hadden of hebben geen kinderen (kleinkinderen) en dat scheelt een slok op een borrel lijkt me zo.
    Zelfs een nieuwe MAC laptop en IPad konden we ons zelf kado doen en daar hoefde we geen stukje vlees voor laten staan.
    Wij hoeven niet te bezuinigen op eten en drinken kortom ja het doet AUW dat we zo veel minder inkomen krijgen als een paar jaar geleden ingeschat, ja het doet AUW als ik naar sec de cijfers kijk maar…..
    Het doet geen AUW om te leven zoals wij nu leven.
    Ik blijf weg van de discussie of het rechtvaardig is dat de AOW ers nu zo zwaar belast worden door de regering, ik blijf weg van het uitspelen van generaties onderling tussen jong en oud, ik vertel zelfs niet hoe het na 1945 was om te leven en te werken daar kan en mag je de huidige generatie niet mee opzadelen, ze kunnen dat ook niet begrijpen dus ook geen begrip voor opbrengen.
    Wat ik wel weet is dat het ontzettend moeilijk is alles en iedereen over een kam te scheren, er zijn en er zullen altijd mensen zijn die slechter of beter af zijn door maatregelen en het systeem in Nederland.
    Ik geef nu een inkijkje bij een “zuinige” AOW er die zonder zorgen de dag van vandaag, morgen en daarna te gemoet ziet omdat hij genoegen neemt met een inkomen waar gewoon mee te leven is mits je daar je levensstijl op aanpast.
    Kijk ik om me heen dan zie je dat er in Nederland armoede is bij gezinnen en onder kinderen en dat mogen alle generaties zich aanrekenen, want wij hebben Nederland dan wel met elkaar opgebouwd maar falen in het menselijk aspect van waardigheid tov de medemens, want armoede is mensonwaardig!
    En dat is pas erg, dat is pas een schande!

    Je reageert op GB

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • adje

    Beste Roger, je hebt helemaal gelijk!
    Wij zijn een gezin met twee tieners en duizend euro onder het modaal.
    In die groep krijg je de grote financiële klappen keer op keer te verwerken.
    Onze zorgtoeslag is óók compleet weg. ( nu € 45,–,2013 was het € 95,–.)
    Kindgebonden budget met een dochter in 4 Havo gekort p.m. met € 25,–.
    We beginnen inderdaad met zo’n € 70,– per maand minder.
    Maar… we krijgen bij ons salaris € 12.44,– erbij, en volgens de regering ga ik er dan 0.5% op vooruit!
    Volgens mijn eigen eenvoudige brein gaan wij er € 57,56 op achteruit oftewel 2.25%.

    Je reageert op adje

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Roger

    Ik , als Jan Modaal, Vanaf 2015 geen zorgtoeslag meer.
    Daarbij komt door de samenvoeging van alleenstaande ouderkorting en kindgebonden toeslag in 2015 dat ik ook nog €50,- per maand misloop.
    Bedankt regering, ik lever €70,- per maand in.
    Hoe komt nederland uit de crisis.
    Niet op deze manier.

    Je reageert op Roger

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • harr

    Kwetsbare oudere met AOW uitkering staat pijnlijke armoede te wachten.
    Het verzorgingshuis jaagd ook niet op suppermarkt koopjes.

    Je reageert op harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • Floris van der Veen

      ‘kwetbare ouderen’, als er een groep is in nederland die jarenlang vruchten loopt te plukken en zichzelf erg goed heeft bedeeld is het deze groep wel. Dat deze groep dan ook moet inleveren(en misschien iets harder wordt aangepakt dan andere groepen) mag dan ook niet kwalijk worden genomen. Wij jongeren willen ook graag een leven opbouwen en dat wordt ernstig bemoeiljikt doordat er ooit een grote groep alles voor onze voeten heeft wegvebruikt.

      Je reageert op Floris van der Veen

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • F.W. van Gelderen

      Beste Floris, het zijn de ouderen van nu die dit land na de oorlog hebben opgebouwd daar profiteren de jongere van nu van. Deze ouderen zitten nu in het verzorgingshuis met een luier om in hun urine, dat is hun dank voor het opbouwen van Nederland. Niet alle ouderen hebben hun zakken gevuld er is veel armoede onder de ouderen alleen lopen ze er niet mee te koop. Als jij nu eerst een flinke bijdrage gaat leveren aan BV Nederland dan mag je een grote broek aantrekken en commentaar leveren op de ouderen.

      Je reageert op F.W. van Gelderen

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Remon

      Geachte heer of mevrouw van Gelderen,

      Sorry maar wat een gelul.

      Het zijn ook de ouderen die de oorlog gevoerd hebben ook daar hebben wij niet om gevraagd.
      Dan mogen ze ook zelf de rommel opruimen en dat hebben ze gedaan.
      Hun dank? We verzorgen ze toch weet je wel niet wat dat ons werkend Nederland kost!

      Gr,

      Remon

      Ps ik heb een broek en draag een hoop belasting af per jaar.

      Je reageert op Remon

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • Saabjes

      Wat ben jij een aso zeg.
      Nederland heeft helemaal geen oorlog gevoerd. We zijn bezet geweest.
      Ga jij je eens informeren voor je die onzin uitkraamt.
      Die ouderen hebben jouw scholing betaalt.
      Daar hoort wat tegenover te staan in plaats van deze mensen in de stront te duwen.

      Je reageert op Saabjes

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Umi

    Doordacht jarenplan:
    1-Iedereen moet een zorgverzekering hebben, dus betalen.
    2-Bijna iedereen krijgt zorgtoeslag, omdat je een zorgverzekering moet hebben.
    3- AFBOUW van de zorgtoeslag, maar je moet wel een zorgverzekering hebben.
    4-Geen zorgtoeslag meer > iedereen met een zorgverzekering is er hard op achteruit gegaan en zonder word je met de nek aangekeken. “participatiesamenleving” noemen ze dat ergens waar ze er alleen maar op vooruit gaan…

    Je reageert op Umi

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Gerrit

    Maar dat is nog niet alles, er zal wel een terug vordering komen in 2015 op de reeds uitbetaalde zorgtoeslag van dit jaar 2014 wegens achterstand bij de belastingen, let maar op !!!

    Je reageert op Gerrit

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Harr

    Voor ouwetjes bestaat geen menselijk bestaan meer helaas.
    Voor de beter gesitueerden wel
    Hoe is dit in een land als Nederland mogelijk.

    Je reageert op Harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Harr

    Met auto van de zaak en ben je jong kan je meer helpen, maar als je slechter gaat lopen moet je je auto ook dadelijk nog weg doen, en lukt dit niet meer.
    Vervoer op maat is ook duur als je samen weg gaat.

    Je reageert op Harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Agnes

    Ik loopt tegen de vijftig, ontslagen en op zoek naar een menswaardig werk. Langzaam raakt het spaarpotje ook leeg elke maand moet je rekeningen betalen. En nee we gaan niet op vakantie en ik heb op alles al bezuinigd ook op het eten. Ik hoop nog 6 jaar vol te houden dat mijn kinderen kunnen school afmaken zonder dat ze met hoog schuld zitten. Maar als het ook voor hun geen werk is dan kan mijn leven stoppen.

    Je reageert op Agnes

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • Harr

      Waarom werd U ontslagen?.
      Was er echt geen werk meer.? of was er voor u werk zat?
      Ook dit gebeurd werk genoeg maar toch ontslag.
      Helaas bent U niet de enigen.
      Veel AOW-ers zonder kinderen met klein pensioentje zitten in het zelfde schuitje helaas.
      Het leven is eigenlijk al gestopt, als men dit nog leven kan noemen?.

      Je reageert op Harr

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • harr

    Miljoenen gepensioeneerden moeten met een relatief laag inkomen gedwongen door deze regering rond komen en thuis zitten wachten Schandalig deze houdein van deze regering.

    Je reageert op harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Paul

    Het word steeds erger in dit land, voor mij betekent dit dat ik de premie niet meer kan betalen.
    42 jaar heb ik gewerkt en ben nu chronische ziek, ( hier kan ik niets aan doen, mijn longen zijn kapot) ik voel dat ik hiervoor steeds word afgestraft minder en minder inkomen.
    Soms denk ik dat de regering geen rekening meer houd met de eigen bevolking en deze alleen maar uitmelkt op allen fronten, je kunt inderdaad beter asiel zoeker zijn in dit land, dan staat Nederland voor je klaar.

    Je reageert op Paul

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • harr

    De huurtoeslag moet eens fors verhoogd worden of de bijstand en minder belasting betalen naar inkomen dan kunnen de ouderen onder ons weer eens een goede oude dag hebben.

    Je reageert op harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • harr

    Hoeveel relaties gaat dit dadelijk weer kosten door deze regering.
    Chronisch zieken kunen samen geen kant op.
    Oud worden en afhankelijk door deze regering is vreselijk.
    Steeds weer bezuinigen bezuinigen.

    .

    Je reageert op harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • peter

      Het zijn hufters zolang ze zelf maar genoeg verdienen.

      Je reageert op peter

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • harr

    Wat denkt U over het eigenrisico betalingen bij verzekeraars?.

    Velen treffen blijkbaar geen regeling met de mensen.

    Je reageert op harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Harr

    implantaten of een clickgebit krijgt men gelukkig wel. ligt aan de verzekering die u heeft.
    Alhoewel ze met een bovenclickgebit moeilijk doen hoor.
    Krijg je alleen als je echt niet meer goed kan kauwen en je kaak een afwijking heeft. en je gebit steeds los blijft zitten.

    Je reageert op Harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • HJ

      Harr een clickgebit krijg je niet zomaar meer als je niet in de bijstand loopt maar een wao uitkering hebt , ook andere toeslagen loop je dan net voor een paar euries mis en hebben ze minder te besteden dan iemand in de bijstand . Als je alle vergoedingen in het jaar rekent die je daar door mis loopt dan heb je nog minder dan van de bijstand ondanks jarenlang dienstverband van 38 uur in de week incl. zon en feestdagen en dan wordt je als je ernstig ziek bent keihard daar op afgestraft .

      Je reageert op HJ

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Harr

    De armen onder ons worden bewust armer gehouden terwijl er in Nederland geld genoeg is.
    Maar dit wordt volgens richtlijnen van de EU gebruikt cq misbruikt.
    Om Dat Nederland overal de éérste viool wil spelen enhet eigen volk kan in armoede dadelijk verder gaan.

    Je reageert op Harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Harr

    Zit men in de WAO(WAI) dan gaat men als men 65 aar wordt er zeker 650 euro op achteruit. en geen pensioen.Wel als men ondanks de uitkering gewerkt heeft.
    bouwt men nog een klein pensioentje op maar anders niet.

    Het meerdere geld wat je verdient wordt weer ingehouden, dus echt meer verdienen als je maatmanloon doe je echt niet.

    Nee werken loont meer dan een uitkering, maar het werk moet wel meer beloont worden en niet zo dicht bij de uitkering komen. Maar verhoging door te werken zit er niet in maar dit zou wel wenselijk zijn, dan gaat iemand wel werken.

    Maar nu als men gaat werken komt men net boven de grens van alle faciliteiten zoals huursubsidie etc.. Als men dit een goed zou gaan verhogen dan zullen veel meer mensen uit een uitkering gaan werken, mits er werk te vinden is wat ook al moeilijk is.

    Je reageert op Harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Harr

    Men denkt dat het roze geur en maneschijn is als men in een bijstand of andere uitkering zit, maar niets is minder waar.(AOW schijnt ook al bij de uitkering te horen) het is een ander potje maar men komt ook te kort Inrichting huurhuisje hoe komt u erbij.

    Verdient men maar iets bij dan kan je het meerdere verdiende inleven, krijgt men een z.g. dertiende maand dan houd men er niets aan over.

    Men kan echt beter werken dan in een uitkering zitten.
    En inderdaad bezuinigen zoals dit kabinet doet leidt tot meer a-sociale toestanden dan het vroeger was.

    Schandalig dat zoveel Nederlanders de zorgtoeslag weer kwijtraken.
    Schippers denkt het hiermee optelossen tot 400 miljoen in 2016, maar vergeet dat men vergeet dat men al niet méér kan sparen en dat de zieken geen pensioenopbouw kunnen maken voor later.
    En nu al in de financiele problemen zitten.

    Je moet eens berekenen als je naar eenverzorgings huis moet wat je dan maandelijks kwijt bent?.
    WMO indicatie en de volledige bijdrage kregen eerst 33% korting hierop.
    Ook dit vervalt in 2015.

    Ik kan ook nog wel even doorgaan, maar door ervaring kom ik toch uit op werken boven een uitkering welke dan ook. Het lijkt zo mooi maar als je erin zit weet men beter dan al dit geklets van je kunt beter in een uitkering zitten.

    Als je er in zit dan bij iedere verhoging denk je oeh hoe moet ik het weer redden. Als je invalide bent door werken piept U wel anders enje moet mantelzorg er nog eens bijgeven wat al heel zwaar is.
    En denkend hoe kom ik de volgende maand weer door.

    Nee werk liever en een goed salaris dan in een uitkering.

    Maar wetend wat een goed salaris is en wat je er meer mee kan doen. Je bent zelfstandig om te doen wat je wil.
    Met een uitkering niet en dans je preccies volgens de wet en dit dansen is niet prettig.

    Je reageert op Harr

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Happy Co Mam

    Oja en inrichtingsgeld voor me huurhuis heb ik ook nooit gekregen, heb alles zelf moeten bekostigen, heb wel lening gemeente gehad wat ik inmiddels via uitkering bijna afgelost heb….(50,- per mnd)

    Je reageert op Happy Co Mam

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Happy Co Mam

    Beste Dhr, Mevr,

    Hier wil ik toch even op reageren als alleenstaande BIJSTANDSmoeder (co-ouder)
    Ik heb ook vanaf me 18e tot me 40e altijd hard gewerkt. Nu zit ik in de bijstand.
    Na scheiding urgent een woning gekregen (650,- huur inmiddels) Kindgebonden budget krijg ik de helft van van me ex (want zoon staat bij hem ingeschreven dus hij krijg KGB) Dus GEEN max KGB, Ben chronisch patient met bijpassende medicijnen (dus eigen risico ieder jaar weg 360,- waarvan 70,- compensatie 1x en 72,- mnd zorgtoeslag) Verzekering 115,- p/mnd zonder korting waarvandaan dan ook. Schoolgeld betaal ik uit eigen zak (helft ex andere helft) en ik doe vrijwilligerswerk 3 dag (onbetaald) omdat ik niet in de regulier sector aan de bak kom door lage scholing en fysieke beperking. En het vrijwilligerswerk op school 2 dag wel betaald 2x 6,50 p/w max 52,- zonder schoolvakanties/studiedagen anders minder. Dus zo geweldig is het niet in de bijstand zitten. Vanaf 1 jan worden wij nog eens 250,-/270,- gekort ( precies het geld dat ik per maand over hield om van te leven met mijn zoon en hond. Compensatie loop ik mis omdat ex KGB krijgt. Dus volgend jaar…….of geen eten of betalingsachterstanden met de lasten, vul zelf maar in waar ik dan uiteindelijk eindig, met of zonder schuldsanering…..zelfs die kunnen daar niks aan veranderen, en ik zit al in de goedkoopste sector met me lasten met electra en tv/tel/internet, minder is er niet….. Dus bedenk even wat je van bijstand denkt, je kunt nl niet iedereen over een kam scheren, en ik heb NOG geen schulden, dat wilde ik graag zo houden. MVG…..

    Je reageert op Happy Co Mam

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • Halfwerker

    @werker

    Waar haal jij die onzin vandaan dat iemand die in de bijstand zit alles ‘krijgt’?
    Ik werk 20 uur in de week (omdat ik vanwege gezondheidsklachten niet meer KAN werken) en krijg n kleine aanvulling vanuit de bijstand. (Ik krijg dus net zoveel als iemand die hele dagen thuis zit om wat voor reden dan ook).

    Die collectieve zorgverzekering waar jij t over hebt is vaak nog duurder dan zelf ergens n zorgverzekering afsluiten. Dus wat je daar zegt slaat kant nog wal.

    Wat ik al zei: ik werk 20 uur per week, in dienst bij een werkgever. Aan t eind van het jaar krijg ik een kleine eindejaarsuitkering, die ik in de eerste maand vam het nieuwe jaar regelrecht kan inleveren bij de gemeente (hoezo ik KRIJG van alles, ze pakken t me af zul ie bedoelen!)

    Voor 2 jaar terug had ik n nieuwe bril nodig. Helaas kies je niet voor slechte ogen, die krijg ie of je krijgt t niet. Ik heb toen bijzondere bijstand aangevraagd. Daar kwam ik alleen voor in aanmerking als ik tot een bepaald bedrag aanvullend (dus duurder van geld wat ik niet heb) verzekerd was. Ik kreeg welgeteld € 35,00. Geen cent meer. Daar kun je net één glas van kopen. (Balen joh, dat ik twee ogen heb).

    Ik ben chronisch ziek. Maar miin ziekte word niet herkend. Ik kan geen zorgverzekering betalen (ondanks de zorgtoeslag) die bij mijn diagnose past. Allemaal dingen waar ik NIET ZELF voor gekozen heb.

    Het enigste wat ik krijg omdat ik in de bijstand zit is zorgtoeslag, huurtoeslag en kwijtschelding gemeentelijke belastingen, maar that’s IT! (Dus nogmaals: hoezo KRIJGT iekand die in de bijstand zit alles?)
    Als je zulke uitspraken doet, ken de feiten. En neem niet alles klakkeloos aan wat er op het nieuws gemeld word.

    En nee, ik ga niet zeggen dat als je modaal zit dat je het dan goed hebt. Dan heb je idd ook geen nagel om aan je kont te krabben. Dat klopt. Zeker als je overal buiten valt. Dan lijkt t er idd op dat je beter af bent als je in de bijstand zit.

    Maar geloof me. Veel mensen (waaronder ik) zijn daar helemaal niet blij mee. Zouden t liefst gewoon werken en niet afhankelijk willen zijn van een systeem waar niets aan deugd. Ik zou dolgraag voltijd willen werken, ook al zou dat betekenen dat ik netto minder overhou. Alleen al de onafhankelijkheid, oh wat zou dat prettig zijn!

    Maar het feit blijft dat werken in nederland niet loont, tenzij je idd 2x modaal verdient. Maar anders zit je idd in zak en as.

    Dus ik begrijp ue frustratie, maar niet alled wat je zegt klopt.

    Sterkte

    Je reageert op Halfwerker

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • Happy Co Mam

      Beste halfwerker, Ik kan me heel goed in Uw situatie verplaatsen. Ik ben een co -ouder 50/50 en chronisch ziek, maar ik werk wel als vrijwilliger (onbetaald) op een kdv 3 dag en 2 dag op school (betaald) als overblijf kracht. Ik heb dus een bijstandsuitkering die volgend jaar van alleenstaande ouder naar alleenstaande word terug geschroefd! Het word gecompenseerd via kindgebondenbudget, Alleen heel sneu voor mij dat mijn ex dat krijgt (ik de helft ervan) omdat onze zoon bij hem staat ingeschreven. Ik heb idd het geluk met de kwijtschelding van gemeentebelasting en ik krijg zorg en huurtoeslag (650,- Huur) Maar…..mijn zorgverzekering (collectief united consumers) word bijna onbetaalbaar voor mij. Eigen risico altijd op en heb helaas ook een bril -4,00. Nu ga ik altijd naar specsavers voor mijn ev nieuwe bril en dat gaat nog enigszins, alhoewel 85,- toch een rib uit me lijf is. (maar daar is het vak geld dan weer goed voor als daar nog wat van over is na betaling eigen risico)! Maar idd wij krijgen echt niet alles zoals vele denken, en niet iedereen is een klaploper. Ik kom niet in de regulier sector aan de slag ivm lage scholing en fysieke beperking. Maar ik wil wel, dan maar in de vorm van vrijwilligerswerk met behoud v d uitkering. Maar volgend jaar word het echt heel erg moeilijk als er geen oplossing komt voor het gat wat ontstaat…..

      Je reageert op Happy Co Mam

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • adje

    Beste Emile, ik ben wel degelijk op de hoogte van de feiten!
    De feiten liggen in het beproefde systeem van onze oosterburen, die een evenredig percentage betalen zodat elk betaald naar inkomen.
    Dat bedrag van betaling aan premie ligt dáár ook lager omdat de salarissen van huisartsen en specialisten en iedereen die met zorg te maken heeft vastgelegd is met een maximale groeimogelijkheid van 10%.
    Daarbij zijn de behandelingen in Duitsland vastgelegd met een maximale prijs.
    Dezelfde behandeling ligt daar gemiddeld 15 % lager als bij ons, de tandarts zelfs nog hoger!
    Daardoor zijn de kosten overzichtelijk en beheersbaar en kan er een eerlijke en redelijke premie worden vastgesteld.
    Die zowel voor doorsnee /bemiddelde/hoge salarissen evenredig zijn.
    Het punt wat je noemt ten aanzien van het belastingstelsel in Nederland, heb je helemaal gelijk.
    Als belastingstelsel wordt herzien vervallen óók de toeslagen voor de lagere inkomens en de extraatjes voor de hoge lonen.
    Niet de algemene heffingskorting/ arbeidskorting vervallen.
    Drie schijven:
    33.% belasting betalen tot € 125.000,–. Tot € 250.000 42.%.
    Boven de kwart miljoen 55%. (Netto nog steeds € 9.375,– per maand zonder nog meegerekend de twee kortingen hierboven.)
    Iemand die een salaris krijgt boven de kwart miljoen en dan nóg een bonus ontvangt de bonus met 75% belasten.
    Het is wél zo in deze maatschappij, dat veel is scheefgegroeid door hebzucht ,oftewel, de graaiers!

    Je reageert op adje

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
  • adje

    Zolang de VVD de touwtjes in handen heeft betaald Jan met de pet en komen de bemiddelden er goed van af.
    Maak de basis zorgpremie inkomens afhankelijk zodat iedereen hetzelfde percentage betaald.
    In die basispremie de huisarts /specialist / tandarts /bloedonderzoek/ fysio/kraamzorg / etc.
    In de aanvullende verzekering de extra zaken maken en de verzekerde zelf per onderdeel aanvullende verzekering laten kiezen, dus afstemmen op iemands beurs en eigen vrije keus.
    Op het moment dat het dan eerlijker verdeeld is valt de zorgtoeslag weg omdat de gewone man dan ook naar inkomen aan zorg betaald.
    Nu betaald iemand met bruto € 30.000 net zoveel basispremie en eigen risico als
    iemand met bruto €100.000 of meer.
    Het beetje zorgtoeslag wat hij/zij nog had compenseert het verschil niet.

    Je reageert op adje

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren
    • Emile

      Beste Adje, helaas ben je deze mening toegedaan zonder de werkelijke feiten te kennen. De hogere inkomens betalen ook veel meer belasting en daar kijk je dus niet naar! Nivelleren doe je niet via zorgpremies maar met belastingtarieven! Het is algemeen bekend dat de hogere inkomens juist veel minder zorgkosten maken dan de lagere inkomensgroepen. Moeten de hogere inkomens dan naast de hogere belastingtarieven dan ook nog de meeste zorgpremie gaan betalen? Laat de minister van Financiën e.e.a. maar in het nieuwe belastingstelsel oplossen.
      Zorgtoeslag afschaffen en verdisconteren in een lager belasting tarief. Lagere inkomens minder inkomstenbelasting. Dat is eerlijk verdelen!

      Je reageert op Emile

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
    • werker!

      Samantha,

      Erg om te lezen hoe het met jou is gegaan! en dat bedoel ik dus met mijn verhaal.
      Heb je jezelf heel je leven verrot gewerkt, en zelfs nu val je alsnog buiten de boot.
      Vindt het echt waardeloos! (dat bedoel ik dus met mijn verhaal).
      Net iets teveel en je hebt nergens recht op, slaat echt nergens op.

      Emile,

      Jij bent natuurlijk vroeger particulier verzekerd geweest? omdat je nu zo blij bent met dit systeem.
      En dat jij veel belasting betaald betekend ook een hoog salaris! en dat je veel rente op je huis terug krijgt en waarschijnlijk een dikke auto van de zaak met 14% bijtelling, noem jij dat nivelleren ? de rijken worden rijker met dikke bonus etc etc. Ik zou willen dat ik een ton belasting moest betalen, betekend dat ik ook zat verdien pffffff.

      HENK en INGRID of te wel de werkende jan MODAAL worden uitgekleed.
      Vandaar mijn pleidooi, dat je hier beter of 2x modaal kan verdienen of nogmaals
      Beter aan de bijstand of welke uitkering ook, dan heb je namelijk overal recht op!

      Hoop dat jullie nu snappen wat ik hiermee bedoel.
      werken loont niet in NEDERLAND, en jah niet iedereen kan een hoge studie aan of met zn twee werken om wat voor reden ook.

      Je reageert op werker!

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      hier op reageren
  • Samantha

    Hoi werker,

    Ben net 2 maanden werkeloos,na 25 jaar kei en kei en keihard gewerkt te hebben in de zorg.
    GEWOON even wegbezuinigd.
    Heb geen partner of kinderen ,maar moet het met 400 eurootjes per maand minder doen,en geloof me;DAT IS ALLEEN maar overleven.
    En ik val nét overal buiten de boot wat extraatjes betreft.
    Kan een VOG verklaring niet eens betalen,en dat wil iedere werkgever tegenwoordig.
    Wat ik ermee wil zeggen,niet iedereen die werkeloos of in bijstand zit geniet daar lekker van.
    Ik vind het huidige kabinet ook erg onverantwoorde maatregelen nemen,en van mij mag er ook een socialer,maar eerlijker kabinet komen.
    En een kabinet wat ook verder kijkt dan zijn neus lang is,want bezuinigen op de huidige manier leidt m.i tot duurkoop en veel persoonlijke ellende.

    Je reageert op Samantha

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    hier op reageren

Laatste Nieuws

Laatste Reacties

  • T. Mulder schreef op

    "Ik ken een geval van iemand met chronische rugpijn en terugkerende in ontinentie. Sinds kort wordt hij behandeld…"

    Lees meer
  • alice schreef op

    "Ik denk dat ze gek zijn geworden, moeten ze voor de marokkanen en turken zetten domme regels. Is goed dat…"

    Lees meer
  • Stef schreef op

    "Het blijft raar dat alleen RA als reumatische aandoening voor vergoeding wordt onderkend. Ik heb al 20 jaar Ziekte van…"

    Lees meer
  • Cees schreef op

    "Beetje heel erg raar vind ik dat. Op 23 december 2016 een intakegesprek bij de specialist gehad. Verdere…"

    Lees meer