Verzekeraar Menzis wint klanten door gelijkhouden premie

- 0 reacties

Zorgverzekeraar Menzis heeft er in 2018 bijna 40.000 nieuwe klanten bijgekregen. Dat blijkt uit berichtgeving van de verzekeraar. Ook het online label Anderzorg boekt goede resultaten.

Menzis heeft met zo’n 2,2 miljoen klanten een marktaandeel van zo’n 13 procent. Daarmee is het de op drie na grootste ziektekostenverzekeraar in Nederland. Menzis is tevens risicodrager voor een aantal andere ziektekostenlabels, namelijk Anderzorg, Hema zorgverzekering, PMA (collectief) en FNV Menzis (collectief).

Premie gelijk gebleven

Vorig jaar liep het aantal verzekerden bij Menzis juist sterk terug. Dat kwam omdat de verzekeraar de zorgpremie toen met maar liefst 12 euro liet stijgen. Dit jaar bleef de premie gelijk voor alle drie de basisverzekeringen:

  • Menzis Basis Voordelig: 103,00 euro per maand
  • Menzis Basis: 119,00 euro per maand
  • Menzis Basis Vrij: 122,00 euro per maand

Ook de aanvullende verzekeringen stegen bij Menzis niet of nauwelijks.

Frank Janssen, bestuurder bij Menzis, geeft wel aan dat de premie niet op dit niveau kan blijven. Zo verklaart hij: “We zien de zorgkosten in Nederland toenemen, er wordt meer zorg gevraagd, en er kan meer. Dat kost geld.”

Het eigen risico blijft de komende jaren wel gelijk op 385 euro, maakte het kabinet vorig jaar bekend.

De grote 4

Bij de overige verzekeraars die horen bij ‘de grote vier’ – CZ, Zilveren Kruis en VGZ –  ging de premie wel omhoog met enkele euro’s per maand voor de basispolis. Hieronder een overzicht van de actuele premies (in 2018):

0 reacties op: “Verzekeraar Menzis wint klanten door gelijkhouden premie”

Schrijf een reactie

Het e-mailadres blijft prive.