search

Zoeken

Over deze zorgverzekeraars komen de meeste klachten binnen

Over deze zorgverzekeraars komen de meeste klachten binnen

In deze laatste fase van het jaar zijn veel Nederlanders op zoek naar een nieuwe zorgverzekering voor 2025. Klantbeoordelingen en ervaringen zijn voor velen doorslaggevend bij het maken van een keuze.

Op Zorgwijzer zijn inmiddels al bijna 21.000 beoordelingen achtergelaten. Daarin kunnen klanten hun ei kwijt.

Bij een paar zorgverzekeraars komen echter meer klachten binnen dan bij anderen. In dit artikel bespreek ik wie dat zijn.

Goedkoopste zorgverzekeraar ontvangt meeste klachten

VinkVink, een online label van Menzis, heeft de laagste beoordeling van alle verzekeraars. De verzekeraar scoort een 6,2 uit 10 en ontvangt de meeste klachten.

De zorgverzekering van VinkVink is wel de goedkoopste en is af te sluiten voor 141,40 euro per maand. Bij een eigen risico van 385 euro hebben zij de laagste premie van alle zorgverzekeraars voor 2025.

Vandaag is trouwens de laatste dag dat je kunt switchen van zorgverzekering. Ben je dit nog van plan? Let dan op dat je deze 3 blunders niet maakt.

Top 3

De top 3 verzekeraars waarover de meeste klachten binnenkomen:

  1. VinkVink: 6,2 uit 207 reviews
  2. UMC: 7,0 uit 140 reviews
  3. ZEKUR: 7,3 uit 353 reviews

Benieuwd hoe goed (of slecht) jouw verzekeraar scoort? Start hier je vergelijking en kom er direct achter.

Let op: je hebt nog 2 dagen om van zorgverzekeraar te veranderen als het je niet bevalt.

Wat zijn de ervaringen?

Benieuwd wat klanten vinden van deze verzekeringsmaatschappijen?

Hieronder geef ik een samenvatting van de belangrijkste ervaringen die klanten hebben.

VinkVink

Bij VinkVink wordt het meest geklaagd over de beperkte contactmogelijkheden. Er is geen telefonische ondersteuning en de klantenservice via de chat is in eerste instantie via een AI-bot. Daarover bestaat veel ontevredenheid.

Dit is slechts een fijne zorgverzekering als je geen zorg nodig hebt; alles is erop gericht om geen contact met cliënten te hebben. Voor een antwoord op een hele simpele vraag ben je zo een half uur bezig en blijkt (uiteindelijk) dat je alleen verder komt in een “live chat” met een medewerker.

Geert via Zorgwijzer

De digitale dienstverlening, die VinkVink gebruikt om de kosten te drukken, wordt als omslachtig ervaren, vooral voor oudere of minder digitaal vaardige klanten. Klanten missen persoonlijke service en een snelle oplossing van problemen.

Klanten vinden het erg vervelend dat declaraties soms onterecht worden afgewezen, zonder duidelijke redenen. Tot slot zijn sommigen ontevreden over de strenge voorwaarden en de beperkingen in de keuze uit zorgaanbieders, wat kan leiden tot langere wachttijden of hogere kosten.

Een zelfstandig behandelcentrum waar ik uitermate goed ben behandeld en waar ik binnen een paar dagen terecht kon mag dankzij deze flutverzekering geen nieuwe patiënten meer behandelen in 2024.

Emma via Zorgwijzer

De lage zorgpremie van VinkVink is één van de weinige dingen waarover klanten wel te spreken zijn.

UMC

Bij UMC gaan de meeste klachten over de hoge zorgpremie en de afnemende vergoedingen via de aanvullende verzekering, bijvoorbeeld voor tandheelkunde. Ook bestaat er ontevredenheid over de communicatie van de verzekeraars, bijvoorbeeld matig functionerende digitale tools, gebrekkige telefonische hulp.

Tenslotte zijn er frustraties over misleidende marketingpraktijken, zoals beloofde vrije zorgkeuze die in de praktijk wordt beperkt door omzetplafonds.

Toch is niet alles negatief. Meerdere klanten zijn blij met de snelle afhandeling van declaraties en klantvriendelijke service.

ZEKUR

Bij ZEKUR klagen verzekerden het meest over de snel stijgende premies en het gebrek aan transparantie over kosten en dekkingen voor specifieke zorg. Sommigen missen het ontbreken van communicatie in andere talen, dat als een barrière wordt ervaren.

Tegelijkertijd zijn er ook klanten die de snelle afhandeling van declaraties en de digitale online omgeving als belangrijk pluspunt ervaren.

Best beoordeelde zorgverzekeraars

Benieuwd welke zorgverzekeraars wel hoge ogen gooien?

Dit zijn voor 2025 de best beoordeelde zorgverzekeraars:

  1. DSW: 8,7
  2. Stad Holland: 8,6
  3. OHRA: 8,4
  4. UnitedConsumers: 8,3
  5. CZdirect: 8,2

Benieuwd waarom juist deze verzekeraars zo goed presteren?

Dan raad ik je aan dit artikel te lezen.

Wil je een overzicht van alle scores per zorgverzekeraar? Bekijk dan deze pagina.

Ben je niet 100% tevreden met je huidige zorgverzekering? Overstappen kan nog tot en met 31 december. Maak hier zeker gebruik van.

Auteur

Over de auteur:

Enkele jaren geleden zelf mijn nieuwe zorgverzekering gevonden op Zorgwijzer en nu mag ik mij gelukkig prijzen als teamlid van dit energieke bedrijf.

Meer over Thomas

174 reacties

  • J Jack

    Wordt tijd dat mensen minder klagen over lonen, en steeds maar meer loon willen, hoe meer loon,hoe hoger de boodschappen en verzekeringen worden,simpel.

    • L L

      @Jack Ik denk dat mensen terecht meer loon eisen, na decennia van loonmatiging. Ik ben niet links maar de lonen van de gewone werknemer zijn al die jaren behoorlijk achtergebleven tov de hoge inkomens, waaronder die van investeerders en directeuren. De winsten van bedrijven zijn ook sterk toegenomen. Specifiek hoge zorgpremies hebben andere redenen, waaronder vergrijzing, onvoldoende concurrentie (buitenland is heel vaak goedkoper; mogelijk geheime prijsafspraken mbt medicijnen oid?) en bepaalde andere tekortkomingen in ons systeem, waardoor er weinig tot geen flexibiliteit meer in ons zorgsysteem zit.

    • J J Engberts

      @L

      Een zeer scherpe en juiste analyse, meneer in kwestie heeft vast een leidinggevende baan, manager, die goed kan rondkomenen envind dat hij een ander zijn portemonnaie kan oordelen!

    • E Elly

      @Jack
      Inderdaad daar heb je helemaal gelijk

    • G Gerrit Jan de Wit

      @Jack wat had je dan verwacht alles word het komende jaar duurder dus zullen de lonen ook moeten stijgen niet dan ?

  • E Ed

    Zit al jaren bij het zilveren kruis nooit problemen mee gehad , en snelle afhandeling top

  • J Jannie van boven

    Ik ben een vrouw van 70 jaar een weduwe en niet erg handig met internet ik ben verzekerd bij CZ al 25 jaar ze regelen alles voor je alles gaat automatisch je hoeft zelf niets te declareren ik ben zeer tevreden al is hij wel veel duurder dan vele andere verzekeraars maar het gevoel is een veilig gevoel dat het voor je wordt geregeld

    • M Mieke Esten

      @Jannie van boven

    • M Mieke Esten

      @Jannie van boven

      Ik ben ook sins 2000 lid van de CZ PLUS. Een keertje verkeerd gedeclareerd toen hebben ze me tel. Prima geholpen.

    • L Lisa Feddes

      @Jannie van boven

      Ik ben helemaal met u eens! Al meer dan 25 jaar heb ik CZ.

  • J Julia

    Mijn zorgverzekering heb ik 4 jr bij VinkVink naar alle tevredenheid, ben 73jr.

  • A Amit

    Zekur, verzekering opgezegd en 4 jaren later nog steeds niet af van hen. Wat een nare partij.

  • G Gerard w

    Al jaren bij zekur nooit problemen met vergoedingen

  • G Geert Egmond

    CZ.- Just
    Prima prijs kwaliteit
    On line top
    Overzicht site gegevens top
    Gewoon nemen deze
    Hartelijk eerlijk Gewoon doen

  • M Monica

    Beste mensen. Een goedkope zorgverzekering is alleen van toepassing als je nooit of ( bijna) nooit wat mankeert. Laat je dus niets wijs maken. En als het goedkoop is, wordt er minder gedekt. En wees blij en klaag niet als je zo gezond bent. Als je ziek bent kost het veel geld. En hier vraag je niet om. De medewerkers zijn ook maar gewone mensen. Zij moeten zich houden aan vastgestelde regels. Communicatie en goed luisteren is een ding. Erger zijn de bestuurders van deze verzekeraars. Die hebben goed gevulde zakken. Er worden ook dingen vergoed die eigenlijk niet vergoed moeten worden. Denk aan schoonheidscorrecties, ooglidcorrectie ( behalve wanneer je hier echt last van hebt). Maar het moeilijkste is, waar ligt de grens. En het belangrijkste is ook nog dat veel verzekeraars zijn/ of worden opgelicht. De mensen die dit doen verpesten het dus voor alle overige mensen.

  • J Jan

    Moest afspraak maken voor oogkliniek.
    Omdat we er niet uit kwamen welke datum, 3 x gebeld.
    Nu zie ik dat alleen al voor die telefoontjes (afspraak maken) er 127,60 is gedeclareerd door huisartsenpraktijk die ook de kliniek heeft.
    Die hebben allemaal een vrijkaarten om zoveel mogelijk te declareren, en niemand die dit controleerd.
    Verzekering gebeld , kunnen hier niets aan doen.
    Onbegrijpelijk zoiets .

    • A Aad

      @Jan
      Dit is ongelofelijk en waardoor alle zorgkosten de spuigaten uitlopen.
      Een eindgesprek met een arts of psycholoog van een kwartiertje stond ook €294 op de rekening?!?! Oplichterij. Of die verdienen echt €1200 per uur……

  • J Jan

    Bij Just verzekering onderdeel van cz nooit klachten en niet de goedkoopste maar ook niet echt duur,dus ik blijf daar,al 20 jaar.

  • J Joyce

    @Jan maar wel de slechtste voor de zorgverleners

  • J Jolanda

    Jolanda al jaren bij mezis heel te vrede mijn man is chronische ziek nooit geen probleem gehad wij blijven bij hun altijd denken ze mee

    • A A van der kaaden

      @Jolanda
      Ik ben het volkomen met je eens Jolanda wij zijn ons levenlang bij Menzis geweldig.

    • M Meike

      @A van der kaaden ik ben ook al vanaf 1972 bij menzis nooit problemen gehad en ik ben een hele dure klant

    • H Henk Freij

      @Jolanda
      Ik ben ook wel 50 jaar bij Menzis, en ook nog NOOIT problemen gehad. Dus overstappen is OOK voor mij GEEN OPTIE!!!!!!!

    • A Alie dekker

      @Jolanda

      Ik ben ook al jaren bij menzis ben ook niet zo op de laptop als je ze belt zijn altijd vriendelijk en behulp zaam ik weet wat ik nu heb

  • W Wim Koevoet

    Zorg & Zekerheid is mijn zorgverzekering en heb aanvullend “Top”.
    Gebruikte afgelopen jaar best veel zorg, psycholoog, fysio,diëtiste plus tandheelkunde en werd allemaal zonder problemen gedekt.
    Uitstekende klantenservice!
    Makkelijk bereikbaar.
    Nee ben zeer tevreden misschien niet de goedkoopste maar zeker wat mij betreft een 9+

    • S Shia

      @Wim Koevoet
      Idem hier, super tevreden over Z&Z al jaren. Jammer alleen dat de brillenvergoeding wel erg summier is. Verder 9+. Hoop dat het zo blijft.

    • K Kim

      @Wim Koevoet zit er ook al jaren en te vrede tot deze week. Opeens doen ze dingen die niet kloppen. Dus ben waakzaam

  • J Jacqueline

    Al jaren bij DSW. Top zorgverzekering! Klantenservice goed bereikbaar, snelle afhandeling van declaraties, vriendelijke en behulpzame medewerkers. En misschien wel het belangrijkste: ik heb vrij veel zorg nodig, en op een enkele keer na, wordt alles vergoed! Kortom: Top verzekeren!

    • H henk

      @Jacqueline

      zilverenkruis is ook.prima ..
      zitten wij ons hele leven al bij .

    • M Mevr. Van der Horst

      @henk

    • M Mevr. Van der Horst

      @henk

    • M Mevr. Van der Horst

      @henk

    • M Mevr. Van der Horst

      @henk

    • M Mevr. Van der Horst

      @henk

      Ben ik helemaal mee eens , dus ik blijf bij Zilveren Kruis.Punt!

  • P Pedram seyedi

    FbTO geweldige klantenservice en het goedkoopste van nederland all mijn verzekeringen via FBTO

  • S Sjaak

    Nooit problemen gehad bij dsw.
    Toen ik na een scheiding financiëel aan de grond zat hebben ze de achterstand kwijtgescholden.

  • C C Leenders

    Al jaren tevreden met OHRA.

    • H h. hansma

      @C Leenders dan ben je 1 op de 1.000. al >30 jaar volop klachten, en tot nu toe geen enkele verbetering. assuradeurs doen zelfs het liefst totaal geen zaken met hun. succes ! totdat je er werkelijk tegenaan loopt.

    • W Wietze R Mast

      @h. hansma
      Ook ik kan niet dwepen met Ohra en stap ook zeker binnen nu en 2 dagen over naar een andere zorgverzekeraar. Welke? Daar ben ik nog meebezig.

    • A Annie

      @h. hansma Ben benieuwd waar u tegenaan liep. Omdat ze in top 3 staan, dacht ik dat t wel goed zou zijn. Wat moet ik in de gaten houden? ( voor overstappen is t te laat). Dank alvast,

    • J Jan

      Helemaal eens. Nooit gedoe en prijs vind ik van minder belang.

    • B Bruins

      @C Leenders

      Ook wij, al JAREN bij Ohra altijd zeer tevreden.

  • C Cees van der Pol – verslaggever bij Waterwegsport.

    DSW is zeker de beste.
    Prima club.
    Nooit problemen.
    Klantenservice attent.

  • A Ans de Vte

    Blij met VGZ (via united consumers) top. Nooit problemen gehad.

    • B Bosch

      @Ans de Vte
      Hier idem. UC ( VGZ) nooit klachten gehad

  • M Marc

    Ben al jaren bij ONVZ met extra tandartsverzekering , die gaat elk jaar op aan implantaat of kroon, ze hebben me een keer gebeld ,voor een goedkopere tandartsverzekering, maar daar vallen kronen en implantaat niet in, dus niet.

  • T Twan

    VGZ is een fijne verzekeraar. Zij bieden goede service en hebben een hele fijne app waar ik snel alles kan bekijken en regelen

  • J Jolanda

    Al heel mijn leven, 49 jaar, bij VGZ. Fijne verzekeraar. Snelle afhandeling van mijn declaraties. En vriendelijk personeel. Goede service..

    • C Corrie

      @Jolanda
      Zit al vanaf 1988 bij VGZ zeer goede verzekering nooit geen problemen of klachten

    • W Willem knops

      @Corrie
      Zit nu ruim 3 jaar bij vgz ben zeer tevreden over hun ik ben toen van menzis over gestapt naar vgz omdat zij de gemeente polis in de aanbieding had ben meer dan tevreden ermee

    • W Willem knops

      @Corrie
      Zit nu ruim 3 jaar bij vgz ben zeer tevreden over hun ik ben toen van menzis over gestapt naar vgz omdat zij de gemeente polis in de aanbieding had ben meer dan tevreden ermee

  • T Truur

    Een chronisch zieke kan moeilijk overstappen en hebben over het algemeen al heel veel dingen die extra geld kosten.

  • A Albert

    Stap over naar ASR. Prima club ! Na FBTO de minst dure

    • S sjatteke

      @Albert ASR vergoed bitter weinig bij speciale zorg.

  • J Jan

    Onvz duur maar heel lastig en moeilijk met klanten omgang en slecht te bereiken met lange wachttijden, en afdelingen die beslissen, krijg je niet aan de lijn

    • D Dirk

      @Jan
      Klopt helemaal na een overlijden is het plotseling niet meer mogelijk om automatisch af te schrijven diverse malen kontakt gehad en alles is moeilijk nu naar jaren de beslissing genomen om over te stappen in deze maatschappij is men slechts een nummertje

    • O Otillie

      @Jan
      Zit al jaren bij ONVZ en heb compleet andere ervaringen: meestal direct iemand aan de lijn, meedenken en ruime vergoedingen, tijdens mijn revalidatie na een cva zag ik het verschil met andere patiënten en was ik alleen maar dankbaar dat ik bij ONVZ zit!

  • T Twan

    Wat irritant is dat wanneer je een uitgebreide aanvullende verzekering wilt, gedwongen wordt om de duurste basis verzekering te nemen. Omgekeerd met de goedkoopste basis verzekering dan kun je alleen kiezen voor een beperkte aanvullende verzekering. Dit heet dus koppelverkoop, juridisch is het toegestaan, hopelijk pakt de politiek deze onwenselijke praktijken op en verbied dit!

  • A A.j. Clement

    Heb alle verzekeringen bij Unive, hier door kijg ik ook nog korting alles naar tevredenheid,

    • R Ruud

      @A.j. Clement
      Dat heb ik ook behalve de zorg die vind ik echt te duur.

    • J Jimmy Bus

      @A.j. Clement
      Geen korting op de zorgverzekering. De rest wel

    • A Andre

      @Jimmy Bus

      Die beste keuze is GEEN Zorgverzekering en geld zelf sparen en gebruiken wanneer t nodig is… Of doodgaan!!!!!!

    • H Hans

      @A.j. Clement dat is niet mijn ervaring. Ik had basis plus extra. Het jaar erna waren de extra’s eraf gehaald zonder mij daarover te informeren. Bij navraag kreeg ik als antwoord we hebben dit op de 7 pag wijzigingen beschreven. Ja er stonden inderdaad 2 regels waar ik dat uit kon opmaken. Jammer dat ze niet even de klant persoonlijk daarvan bericht stuurde

  • M Marianne Pouweks

    Waarom is het in Nederland de zorgverzekering veel duurder als in België En zou er een korting moeten komen als je weinig declareert.En weinig oog voor een holistische leefwijze ,wat vele malen goedkoper kan zijn als de reguliere geneeswijzen?

    • J Jurriaan van Beukering

      @Marianne Pouweks

      Omdat medische zaken die in Nederland wel vergoed worden niet altijd in België vergoed worden. Het systeem is niet een op een hetzelfde. In Nederland bijvoorbeeld worden naalden voor insulinepennen wel vergoed, in België moet je die zelf kopen. Wat ik persoonlijk wel raar vind en gevaarlijk aangezien sommigen de naalden meerdere keren gebruiken.

    • C Caat

      @Jurriaan van Beukering

      Ben al jaren diabeet en hoef maar 1x in de week te spuiten maar moet m’n controlemeter plus naalden ZELF betalen!!!!

    • W Willeke Brouwer

      @Marianne Pouweks
      Dus als je weinig declareert krijg je korting?
      En wat nou als je gewoon heel erg pech hebt met je lijf? Dan wordt je daar dus een soort voor gestraft?

    • W Willeke Brouwer

      @Marianne Pouweks
      Dus als je weinig declareert krijg je korting?
      En wat nou als je gewoon heel erg pech hebt met je lijf? Dan wordt je daar dus een soort voor gestraft?

  • J JAN

    Lang bij Menzis verzekerd. Heel goede ervaringen, ook tijdens verblijf in Het Midden Oosten. Echter nu is mijn vrouw thuisverpleging nodig, loopt ook prima, maar nu heeft Menzis geen contract meer gesloten voor 2025, met die instantie. Voor ons erg jammer.

  • T Ton Jans

    Hoe is het mogelijk dat Poolse mensen in Nederland wonen een huisgekocht hebben en maar 89 euro zorgpremie betalen zelfs geen aanvullende verzekering leg dat eens uit.

    • D Dirk

      @Ton Jans
      Dat is niet uit te leggen de werkende Nederlander word pakweg gewoon volkomen uitgekleed

    • B Bonnie vd V

      @Dirk
      Dat komt omdat het allemaal witteboordencriminelen zijn en de direktie van deze uitbuiters met topsalarissen naar huis gaan ,en wij zo langzamerhand te gast zijn in eigen land.Nederland is van het pad af. Altijd gedacht eigen mensen gaan voor ,maar nee deze moeten een haast niet te betalen premie betalen de binnenkomers gaan voor

    • J Jo rambags

      @Bonnie vd V
      Ik sta hier volledig achter
      Wij moeten doken voor de heren hun salaris en dan dat volk dat komt z.g uit armoede oorlogsgeweld

    • D Dijck

      @Jo rambags
      Wat n zure reactie. Alles wat fout of problematisch is in dit jaar, komt zgn door vluchtelingen. Wat n simpel en gevaarlijk gedachtegoef

    • M Michel

      @Dijck

      Wat denk jij dan waardoor het allemaal komt?

    • E Erik

      @Dijck

      Inderdaad Dick. In de jaren 30 van de vorige eeuw liep er in Duitsland ook eentje rond met dit gedachtengoed. Onder het motto ‘ geef een ander maar de schuld van mijn mislukte leventje” Het Geert Wilders gedachtengoed. Trieste lieden.

    • D Durk

      @Jo

      Met een dergelijke gedachten over Nederland ging ik emigreren

    • W Willeke Brouwer

      @Jo rambags
      Gelukkig hoeven wij nog niet te vluchten. Dan zou u ws niet zo snel oordelen.

    • O Orhan Yildiz

      @Dirk je hebt gelijk en omdat we niet in verzet durven uit angst voor de roverheid we zijn net kudde schapen ezels hoe je het maar wilt noemen die alles blijft slikken de Franse bevolking daar kunnen we een voorbeeld aan nemen

    • E Erik

      @Ton Jans
      Misschien recht op zorgtoeslag ? Jaloers Tom ?

  • H Henk Bouw

    Ik ben al jaren verzekerd bij de IZA en ben al die naar tevredenheid behandeld. Nette en vriendelijke contact met mensen die er verstand van hebben. En geen lange wachttijden voordat je iemand te spreken krijgt.
    Petje af.

    • J John

      @Henk Bouw

      Wij zijn ook bij het IZA.
      Altijd goede ervaringen mee gehad. Al meer dan 45 jaar.

    • A Albert.J.

      @Henk Bouw
      Zijn al 54 jaar bij de IZA niet goedkoop maar zeker goed.

  • J Johan

    Ben nu 7 jaar verzekerd bij ZEKUR. Geen klachten, maar de premie is in 3 jaar van €121 naar €157 per maand gegaan. Dat us nauwelijks te verklaren.

  • R Reman

    Al jaren goed ervaring met Univé en nooit problemen mee gehad. Vriendelijk en hulpzaam en handelen snel!

  • J Janpeter Hazelaar

    Voor tweede jaar verzekerd via Vink Vink. Feitelijk de goedkoopste verzekering. Voor mij prima met vergoedingen en digitaal contact. Nog geen enkel probleem ervaren. Dus resultaat onderzoek voor wat het waard is.

    • B Bennie

      @Janpeter Hazelaar
      2025 wordt ons 3e jaar bij Vink Vink, totaal geen klachten en eventuele vergoeding wordt binnen een paar dagen uitbetaald.

  • H henk horsman

    Ik ben ook bij Menzis verzekerd en dat bevalt me prima heb geen klachten als ik een declaratie indien heb ik het geld snel op mijn rekening gestort

  • P Petra

    Ik ben mijn hele leven al bij menzis verzekerd en heb helemaal geen klachten, krijg daar meer vergoed dan bij dsw en ohra
    Dus onderzoek is dus een leugen

  • B Berta

    Ales mij geld verzekering ales wat graag terug Niet normaal Nederlands hoog verzekering eigen riziko.Slecht voor mensen leven.oplichters

    • M Moisie

      @Berta lekker duidelijk… Ik neem je mening niet mee bij de keuze voor de verzekering…

  • P Paulan

    Is er verschil tussen vink-vink en Menzis?? Wij zijn wel tevreden over de laatste buiten de bereikbaarheid dan.

  • E Erik

    Vgz is een prima verzekering, ik hoef nooit contact met ze te zoeken want alles word prima afgehandeld!

  • K kees van keulen

    al 17 jaar bij cz,nooit1 probleem gehad. Dus erg blij mee

    • N Najib

      @kees van keulen
      Alleen maar klachten hier.

      Onbereikbaar, onbeschoft, slecht brikbaar, kauwend aan de tekefiin. Na 27 jaar afscheid van genomen. Een zinkend schip daar Tilburg.

    • M Moisie

      @Najib
      Nul klachten hier; zeker goed bereikbaar, ook niet onbeschoft; let wel op dat hoe je een call center bereikt, ze ook etc… het zijn ook mensen. Als ik mee-denkent bel, dan bereik ik veel meer.

  • H Helene Pagnier

    Ik ben mijn hele leven verzekerd bij Zilveren Kruis Ik betaal geloof ik
    256 euro, driesterren tandarts Ik hoef zelf niets te doen. Geen declaraties op te sturen Ik kan niet omgaan met chatboxen ,Ik betaal volledig eigen bijdrage en krijg toch declaraties van de apotheek Ik heb geen negatieve ervaringen van Zilveren kruis Ik heb ook een aantal zaken niet onderzocht

  • J JCJ van den Bogaard

    Ik dank de medewerkers van ASR voor het opsturen van mijn papieren verzekering. Hartelijk dank. Wat een service !

  • T Trudy Vis

    Het bedrag wat er per maand betaald moet wordt met her eigen risico ia veelste hoog

  • H Henk

    Zorgverzekering is de allerslechtste verzekering die je kan afsluiten! verdienen elk jaar miljarden en huisvesten in dure moderne gebouwen maar iets betekenen voor de zieke mens is er niet bij! Mafia

  • J Jey

    Mail gestuurd naar zorg en zekerheid binnen 24 uur teruggebeld en vraag goed opgelost!

  • P Paul Venhorst

    Het is niet alleen vink vink waar men zeer slecht of helemaal niet te woord word gestaan VGZ is geen haar beter. I vraag en 7x in de wacht 1.5 uur verder en nog geen antwoord.
    Enz. Enz.

    • S S labruyere

      @Paul Venhorst

      Ja,vergoedingen weer machtigingen aan vragen,weer verklaring van specialist.Ze zien dat je al 14 mnd wordt behandeld voor die speciale ziekte.Moedeloos wordt ik er van.En alles weer digitaal regelen.

    • A Albert

      @Paul Venhorst

  • R Rob

    Jammer dat ASR niet in staat. Ontzettend goeie zorgverzekeraar. Ze zijn wel duur.

Schrijf een reactie