search

Zoeken

Zorgpremie ONVZ fors omhoog per 1 januari 2025

Zorgpremie ONVZ fors omhoog per 1 januari 2025

ONVZ heeft de nieuwe zorgpremie voor 2025 bekend gemaakt. Alle verzekerden gaan volgend jaar meer betalen voor hun ziektekosten. Ook de collectieve verzekeringen, die via het label VvAA worden afgesloten, gaan in prijs omhoog.

ONVZ is een relatief kleinere zorgverzekeraar met ongeveer 400.000 klanten onder zich. De verzekeraar staat bekend om zijn polissen met vrije keuze uit ziekenhuizen en veel andere zorgaanbieders.

Bijna 15 euro per maand duurder

De basisverzekering van ONVZ wordt komend jaar bijna 15 euro per maand duurder. Dit is afhankelijk van je polis die hebt lopen.

Overzicht

Een overzicht van de prijzen in 2024 en 2025:

Polis & eigen risico20242025Stijging
Bewuste Keuze€ 142,90€ 156,10+ € 13,20
Vrije Keuze€ 151,20€ 166,10+ € 14,90
Premies gelden per persoon per maand

Ook bij andere zorgverzekeraars stijgt de premie in 2025. Bekijk hier de gevolgen per basisverzekering.

Hoog eigen risico

Bij een hoger eigen risico ontvang je als klant van ONVZ een korting op de premie. Deze bedraagt maximaal 22 euro per maand voor de Vrije Keuze polis als je het eigen risico verhoogt naar 885 euro.

Bij de goedkopere Bewuste Keuze verzekering is de korting maximaal 20 euro per maand.

VvAA

VvAA werkt voor de VvAA Zorgverzekering samen met ONVZ. Zij voeren de verzekering claims voor hen uit.

Voor VvAA gaat de premie ook omhoog. De stijging is hetzelfde als bij ONVZ. Wel zijn er wat verschillen in de prijzen en dekkingen voor de collectieve aanvullende verzekeringen.

Vergelijken

Via de Zorgwijzer kun je de zorgverzekeringen van ONVZ en VvAA vergelijken met het overige aanbod zorgpolissen. Zo zie je direct of je nog steeds goed en voordelig bent verzekerd. Uiterlijk 19 november kun je bij alle verzekeraars een nieuwe polis afsluiten.

Bedenk ook dat je persoonlijke situatie veranderd kan zijn. Hierdoor heb je mogelijk bepaalde zorgdekkingen wel of juist niet meer nodig.

Auteur

Over de auteur:

Enkele jaren geleden zelf mijn nieuwe zorgverzekering gevonden op Zorgwijzer en nu mag ik mij gelukkig prijzen als teamlid van dit energieke bedrijf.

Meer over Thomas

2 reacties

  • I Irene

    Jaren tevreden verzekerd bij ONVZ. Nu probeer ik een wijziging door te voeren en kom uren durende obstakels tegen. Telefonisch, na deels goede hulp, opeens naar andere telefoniste doorverwezen. Zou ik weer mijn verhaal moeten doen, want terugbellen doen ze niet, ook niet als de fout bij ONVZ ligt. Na een week weer moed verzameld, nu via de chat. Als bestaande klant kun je geen premieberekeningen doen, alleen als nieuwe. Moet je steeds all data invoeren + gezondheidsverklaring. Maar dan komen er verschillen naar voren in de eindpremies. De chatmedewerkers kunnen deels een verklaring vinden (als je namelijk aangeeft dat je niet overstapt, omdat je een bestaande klant bent, blijken ze uit te gaan van de prijzen van 2024). Opeens chatverbinding verbroken. Bij de volgende idem, omdat ze naar huis wil om 1300 uur. De volgende zal de chats lezen, maar wens me na 10 minuten zonder verder bericht goedendag. Ik ben nu al 2,5 uur bezig vandaag. Dit is toch geen klantvriendelijkheid?

  • B B van Thiel

    Betalen voor graaiende managers en niet betalende asielzoekers die gratis zorg moeten

Schrijf een reactie