Direct naar

Over Anderzorg

Anderzorg biedt twee scherp geprijsde basis- en meerdere aanvullende verzekeringen aan waarbij de verzekerde recht heeft op een ruime keuze is uit zorgaanbieders. In samenwerking met Menzis is er keuze uit ongeveer 35.000 zorgaanbieders en ziekenhuizen en kan iedereen zijn eigen huisarts kiezen.

De zorgpolis van Anderzorg is er één die via het internet wordt afgesloten en ook via het internet wordt opgevraagd. Dat betekent dat declareren of de zorgzaken inzien volledig online gebeurt. Dat kan zowel via een app of via de beveiligde omgeving op de website van Anderzorg.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022--€ 114,00€ 119,25
2021--€ 114,00€ 116,00
2020---€ 110,00
2019---€ 108,00
2018---€ 102,00
2017---€ 102,00
2016---€ 93,00
2015---€ 93,00
2014---€ 86,25
2013---€ 96,25
2012---€ 96,25
2011---€ 91,75

Wat vind je van Anderzorg?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


833 reviews over Anderzorg

  • RRenske Luttikhold

    Relatief goedkope zorgaanbieder. Reageert snel bij vragen, is goed bereikbaar en werkt met een handige app (m.b.t. informatie, declareren en inzicht in betalingen)

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    7
  • RRene

    Heb geen verandering bemerkt was eerst verzekerd bij cz betaal nu alleen stuk minder

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CC.B. Mijderwijk

    Geen enkele beperking in vergelijking met restitutiepolis voor mensen met ‘normale’ wensen.
    Communicatie via emails verloopt soepel. Antwoorden op vragen zijn duidelijk.
    Jammer alleen van dat modieuze getutoyeer!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
  • Wwillemsen

    Service is goed afspraken worden na gekomen,premie stelling ook.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    9
  • AAnna

    prima verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    7
  • Aa.Soekarnsingh

    Altijd goed behandeld

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • CC van Verseveld

    Geen klachten, goede service met tijd voor mij aan de telefoon

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTon

    Nog nooit problemen gehad.
    Zijn erg vriendelijk en maken TIJD vrij aan de telefoon om je verhaal te vertellen toppy.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • GGabriella bijvoet

    Ben tevreden over anderzorg. Maken tijd aan de telefoon,tonen begrip voor je situatie en geven soms tips en raad bij een beslissing.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • MMarjan van Zon

    Fijne verzekering
    Lage premie
    Contact via telefoon is snel
    Je kan de eigen risico verspreiden over het jaar als het nodig is.
    Dan is het niet teveel in een keer

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • YYouri

    Belachelijk slechte persoonlijke pagina waarop niet te vinden is wat er binnen je pakket valt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
    Dekking
    6
  • KKaren

    Nooit problemen gehad, zijn vriendelijk aan de telefoon, goed bereikbaar, begripvol. Prijs-kwaliteitverhouding is prima.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • GGeurts

    Bij declaraties altijd vlotte betaling

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • EEmmy Nijstad

    Goede en voordelige zorgverzekeraar. Altijd op tijd de juiste info.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    6

    Service
    10
    Dekking
    6
  • EE M de Jongh-Baggerman

    We zitten al een jaar of 10 bij Anderzorg en bevalt ons tot nog toe prima. Eigen bijdrage moet iedereen betalen. Maar voor de rest zijn wij tevreden.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHenriette

    Fijne zorgverzekering, duidelijk en overzichtelijk
    Voordelige premie en een handige Anderzorg App

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEef Nijstad

    Altijd op tijd met het verrekenen van nota’s. Ook duidelijk wat verzekerd is. En een goede prijs/premie verhouding.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    6
  • BBianca

    Fijne no-nonsens verzekeraar, prima premie: wij hebben een basisverzekering met hoogste eigen risico en geen aanvullende verzekeringen. Goede, duidelijke app. Tot nu toe niets hoeven te declareren, dus daar kan ik niets over roepen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • Aans spijkers

    blij met anderzorg,snel geholpen en gelukkig geen problemen ondervonden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPetra kuiper

    Uitstekend altijd bereikbaar

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Dd.g. bode

    goede verzekering en prijs snelle uitbetaling declaratie

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHans van Hees

    Een no-nonsense verzekeraar met een grote vrije zorgkeuze voor een zeer aantrekkelijke premie. Ook de keuze in de verschillende aanvullende pakketten is goed gebalanceerd en wel geprijsd in de markt geplaatst. Een verzekeraar die voor een ieder aan te raden is.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFred Keulen

    Wanneer ik een vraag hebben daarover bel of mail, heb ik in het eerste geval direct antwoord. In het tweede geval na een dag.
    Toen ik een paar jaar geleden een netvliesloslating had, was er geen operatie ruimte binnen een dag bij VU en AMC, hetgeen noodzakelijk was voor behoud van het oog. Wel diezelfde dag in Rotterdam bij het Oogziekenhuis. Geen probleem. Alles vergoed.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCor Roffel

    Prima verzekering. Doorgaans een van de goedkoper. Prima dekking. Vrije zorgkeuze en prima service.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    6
  • JJouke Feenstra

    altijd klant vriendelijk als je een vraag hebt nooit geen problemen gehad

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Wwalter hakkens

    Anderzorg doet gewoon waar ze goed in zijn , verzekeren op maat.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRandy Beeren

    Zeer tevreden over Anderzorg. Momenteel betaal ik een relatief lage premie, ideaal voor iemand die vrijwel nooit gebruikt maakt van extra zorgkosten. Verder kun je via de app precies zien welke kosten er wel of niet vergoed worden en is het indienen van declaraties gemakkelijk en overzichtelijk opgesteld.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • WWithag

    De aanvullende verzekering is voldoende en scherp in prijs.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWithag

    Het is prettig dat je alles online kunt regelen en daarom is de zorgpremie niet te hoog.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWithag

    Dat is het voordeel alles gaat online en is zeer prettig.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHan

    Anderzorg is een van de goedkopere zorgaanbieders. Hiervoor wordt geen kwaliteit ingeleverd. Contact is snel gemaakt, je wordt persoonlijk en vriendelijk te woord gestaan. Communicatie is altijd helder. Declaraties worden snel verwerkt.
    Enige minpunt is dat je alleen kunt kiezen voor zorg in natura waardoor je niet in alles vrije keuze hebt. Over het algemeen kan men alsnog snel bij een zorgverlener in de buurt terecht.
    Als ze met hun prijs zo scherp blijven als de laatste jaren, is er geen enkele reden om naar een ander over te stappen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWithag

    Ik word altijd zeer goed geholpen en ze zoeken een oplossing als het moeilijk word.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWithag

    Ander zorg heeft echt begrip voor zijn klanten en helpt ze waar nodig is.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBob van Hummel

    Al jaren bij Anderzorg verzekerd naar volle tevredenheid. Premie acceptabel, maar zou meer op de persoonlijke omstandigheden kunnen worden afgesteld. Bijv. bij niet roken een lagere premie. Prima klantenservice, die klantvriendelijk en met deskundigheid je te woord staan. Declaratiesysteem is gebruiksvriendelijk. Anderzorg: ga zo door …

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • HH.W Groenestein Jankiewicz

    duidelijk hulpvaardig en geduldig zeker belangrijke eigenschappen voor telfonisch contact.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • HHeidy

    Dit is een prima zorgverzekering wat onderdeel van Menzis is. Er is een snelle afhandeling van declaraties en betaling. De aanvullende dekking Jong is nu helaas niet meer af te sluiten.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • Bb. munting

    goede en redelijk goedkope verzekering. Nooit klachten gehad over deze zorg verzekering

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • BBen Oostdam

    Het blijft onduidelijk in hoeverre het e.e.a. correct te beantwoorden is.

    Overigens ben ik positief gestemd m.b.t mijn zorgverzekeraar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
  • PPiet Derks

    Vrije keuze voor de beste zorg met een zeer vriendelijke service en hulp bij alle zorgvragen!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RRene Musters

    Ik vind het pertinent onjuist, dat brillenvergoeding uitsluitend wordt verleend bij een aanschaf vis ACE &, TATE. LIJKT OP GEDWONGEN WINKELNERING.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • Jjacques schilder

    Ik vind het een vrij onpersoonlijke verzekeraar
    De info die je van hen krijgt is eenrichtingsverkeer. Ze geven geen tendensen aan of adviezen.
    Je voelt je daardoor geen klant maar eerder een melkkoe

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    5
    Dekking
    7
  • MMarcel W.

    Om voor een bril vergoeding in aanmerking te komen kan je alleen maar bij ace & tate terecht. Gelukkig hebben die een landelijke dekking van 14 winkels en een webshop!! Daarnaast is de vergoeding van € 150,00 per jaar teruggeschroefd naar circa € 98,00 in 2 jaar, mits je je bril bij ace & tate koopt.
    Je keuze vrijheid wordt beperkt, zorg/aandacht voor de klant is weg, kortzichtigheid is troef, waar je vroeger op loopafstand terecht komt, moet je nu kosten maken om er te komen (en deze worden uiteraard niet vergoed). Deze hele constructie lijkt heel erg op vriendjespolitiek op managementniveau.
    OGEN ZIJN VOOR LEVENSBELANG VAN DE KLANT!
    Kortom: service en aandacht voor de klant wordt aan alle kanten uitgehold met vage constructies en ondoorzichtelijke omschrijvingen.

    Blijf kritisch en klagen, want als je niet klaagt veranderd er helemaal niets in het voordeel van de klant, alleen maar ten goede van het management.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • TThomas

    Makkelijk, voordelig en kwalitatief goed.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Eeen overstapper

    ik ga per 01-01-2020 overstappen naar eenn andere zorg verzekeraar

    de klantenservices verschrikkelijk is
    debiteuren administratie word ik in lange wachtrij gezet
    hierop mogen klanten nooit de dupe van zijn
    nog geen correcte afhandeling en al 3 digitale klachten formulieren verzonden
    ik ben klaar met anderzorg

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    4
  • SSander

    De bereikbaarheid via WhatsApp is slecht en duurt gemiddeld 24-48 uur voordat je de eerste reactie binnen (3 nieuwe gesprekken in 3 maanden tijd) hebt.

    De app van Anderzorg functioneert summier. Met enige regelmaat moeten de instellingen van de app opnieuw worden ingevoerd, inloggen op anderzorg.nl is verwarrend en tot op heden ben ik er nog niet in geslaagd.

    De aanvullende verzekering van Anderzorg is zeer slecht te noemen en dat maakt dat je per saldo veel duurder uitkomt, het lijkt op een verdienmodel om de “lage” maandpremie te compenseren.
    Het is onduidelijk welke vergoeding je krijgt en waarom, de keuze zorgverlener uit het aanvullende pakket is erg beperkt wat resulteert in maximaal de helft aan vergoedingen of juist helemaal geen vergoeding.

    In vervolg zal ik niet meer bij Anderzorg verzekerd zijn

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    2

    Service
    5
    Dekking
    2
  • DDia

    Binnen 14 dagen geld terug doen ze niet aan. Oplichters. Ook gaan ze achteruit vorderen voor ongeleverde diensten.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • WWouter

    Slechte service, chat niet altijd beschikbaar, laag opgeleid personeel.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    1
  • JJan Sanders

    Ben al jaren een tervreden klant bij Anderzorg

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBibi

    Sinds enkele jaren ben ik klant bij anderzorg, hiervoor was ik klant bij CZ.
    De reden dat ik overgestapt ben is omdat anderzorg de laagste premie had met het hoogste eigen risico.
    Hoe de service is kan ik niet echt wat van zeggen, omdat ik gelukkig de afgelopen jaren geen zorg nodig heb gehad.
    Het lijkt veel een eigen risico van 885 euro maar de premie is dan ook 300 minder, dus in gunstigste geval bespaard het me 300 euro en in het ergste geval kost het me 200 euro. Tel uit je winst als je bijna nooit wat hebt.
    Nog een tip: betaal voor heel jaar als je dat kan, bijna alle zorgverzekeraars geven dan een korting.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Jjohan

    gisteren de overstap gemaakt en chat contact gehad met een medewerker van ander zorg, haarfijn alles uitgelegd en afgewogen waarom wel en waarom niet. niets dan lof!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10

Kan het goedkoper?