Direct naar

Kenmerken

  • Scoort hoog op duurzaamheid
  • Gratis pechvogelhulp voor fysio en tandongevallen
  • Verdien cashback met a.s.r. Vitality
  • Geen uitgebreide aanvullende verzekeringen

Over a.s.r. (ik kies zelf)

Ik kies zelf van a.s.r. (voorheen Ditzo) is een zorglabel van verzekeringsmaatschappij a.s.r. Deze verzekeraar is maatschappelijk betrokken en kan zich classificeren als de meest duurzame verzekeraar van Nederland.

Ik kies zelf van a.s.r. heeft twee basisverzekeringen waar je als klant uit kunt kiezen:

  • Goede Keuze – naturapolis
  • Vrije Keuze – combinatiepolis

Bij beide basispolissen bepaal je – tegen een relatief lage premie – zelf bij welk ziekenhuis je wordt behandeld. Op deze manier heb je altijd zelf de regie over je behandeling en het ziekenhuis waar je opgenomen wilt worden.

Ik kies zelf van a.s.r. mag zich al een aantal jaar benoemen tot een van de goedkoopste verzekeraars van Nederland met vrije keuze uit alle ziekenhuizen in Nederland.

Verder kies bij je via het nieuwe zorglabel uit een scala aan aanvullende vergoedingen, zoals tandheelkundige zorg, fysiotherapie, buitenland zorg, anticonceptie en vaccinaties. Verzekerden hoeven nooit lang te wachten op het uitbetalen van vergoedingen. Binnen tien dagen staat het geld al op je rekening.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 141,50-€ 158,95
2023-€ 128,95-€ 144,50
2022-€ 115,50-€ 133,50
2021-€ 109,85-€ 119,95
2020-€ 107,90-€ 114,95
2019-€ 107,90-€ 109,95
2018-€ --€ 102,95
2017-€ --€ 100,95
2016-€ --€ 93,85
2015-€ --€ 89,95
2014-€ --€ 86,75
2013-€ --€ 98,50
2012-€ --€ 98,50

Wat vind je van a.s.r. (ik kies zelf)?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


704 reviews over a.s.r. (ik kies zelf)

  • BBert Niemeijer

    prima verzekeraar met klantvriendelijkheid

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • HHeidy Heijboer

    Alles gaat goed eigenlijk nooit geen problemen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
  • Jjohan

    staat in de voorwaarden dat elke tandarts vergoed wordt, niet voor een kunstgebit.
    Dat werd er niet bij verteld

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • NN.A.van der Laan

    De premie is standaard en vergelijkbaar met andere zorg verzekeringen maar bij air is het mogelijk extra korting te verdienen.als men lid wordt van air vitality daar betaald men 3,50 euro per mond voor maar door te bewegen kan je geld cq cadeaubonnen verdienen tot zodat je enigszins je premie acceptabel kan maken.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDick Kwak

    Prima verzekeraar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TT.kruiswijo

    Waardeloos
    Kun je niet normaal in contact komen met ze

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    4
    Dekking
    2
  • AAnita

    Prima verzekering als je niks nodig hebt. Alleen tandarts. Verder echt een basis en goedkoop, declareren gaat makkelijk namelijk via de app. Dit gaat ook snel en ze reageren snel.

    Verder vindt ik het waardeloos. Psychische hulp word enkel deels vergoed, dit terwijl je toch trouw maandelijks je bedrag betaald.
    Vind het eigenlijk schandalig zeker voor mensen die het echt hard nodig hebben.
    Dus heb je echt ondersteuning nodig op dat vlak raad ik je aan een andere keuze te maken.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    5

    Service
    8
    Dekking
    3
  • Mmarlies Stavert

    zeer slechte, eigenlijk geen communicatie!!! telefonisch al helemaal niet bereikbaar
    Alleen via whats app en ook dan krijg je geen reaktie

    • DDitzo

      @marlies Stavert Hi Marlies, dank voor je feedback. Helaas is de service op dit moment niet optimaal en doen we er alles aan om dit zo snel mogelijk weer op orde te krijgen. Excuses voor het ongemak! Ik hoop dat je inmiddels goed te woord bent gestaan.

  • BBreur

    Ze denken met je mee,
    Behulpzaam,
    Goede berijkbaarheid, geen onmogelijke zoekacties.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • Ssaskia

    heeft een goed betaalbare basisverzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Fflier

    Prima zorgverzekeraar. Ben nu al voor het tweede jaar bij hen verzekerd. Alles wordt netjes vergoed. Elke declaratie wordt snel en probleemloos afgehandeld.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Mmarion

    goede service,vrije keus,tegen relatief lage premie

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AA.H.W.Lenards t

    Prima

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • DDe kort

    Heb me aan gemeld dus kan nog niet veel vertellen dus we gaan het zien

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJacques

    alles loopt op rolletjes.. nog geen onoverkomenlijk probleem ervaren

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • HHelen

    Goede zorg verzekering, snelle uitbetaling, van declaraties via de app.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FF.elhosni

    goedkoop

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • BBen

    Hoezo snel reageren ? Praktisch onbereikbaar !

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    3
    Dekking
    8
  • MMilly Witteveen

    Hmmm….. vroeger waren ze menselijk toen ze nog klein waren…nu alléén maar commercieel!

    • DDitzo Zorgverzekering

      @Milly Witteveen Hi Milly, bedankt voor het delen van je ervaring. We horen graag hoe je mening tot stand is gekomen. Zo kunnen we hopelijk meer uitleg over de situatie geven. We horen graag van je!

  • BBoijmans

    We kozen voor Ditzo op advies van kennissen. In de loop van de laatste vijf jaar hebben we wat meer bezoek bij specialisten gehad. Het is prettig om dan de begrijpende en flexibele benadering van Ditzo te ervaren. Net dit waren de redenen om voor Ditzo te kiezen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • AAnne Toussaint

    Hele goede verzekeraar met oog voor de verzekerde. Ben al jaren verzekerd bij Ditzo en heb nog nooit een probleem ondervonden. Vragen worden snel en adequaat beantwoord. Ook nu weer gekozen om in 2023 verzekerd te blijven bij Ditzo.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGert Moes

    ze willen je voorthelpen bij als je problemen hebt

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MM.m. de ruiter

    Ik heb mij zojuist aangemeld en vooralsnog tevreden, we gaan het zien….

    Service
    10
    Dekking
    6
  • HHaykel• Bouguezzi

    Zeer goed!!

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAd van Doorn

    Aanmelden ging super makkelijk, duidelijke voorwaarden.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KKees

    Prima verzekerd voor een redelijke prijs!
    Ga het ervaren in 2023

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RRob Derks

    Bij deze zorverzekeraar kan je per module aanvullende verzekerings pakket toevoegen en de vergoeding bepalen.
    Het is mijn inziens ook de goedkoopste zorgvezekering na mijn onderzoek.
    Deze had ik in 2022 afgeslten en zal deze ook in 2023 afsluiten.
    Door de jaarpremie te betalen ben ik nog wat goedkoper uit en heb ik voor de rest van het jaar geen extra vaste lasten meer.
    Behalve de verplichte eigen risico blijft wel van kracht indien er zorg is die eronder vallen.
    De service vind ik bijzonder goed, goed bereikbaar telefonisch, per mail en online.
    En wordt je duidelijk en goed geholpen door medewerkers.
    Ook is gratis ongevallen verzekering voor je gebit meerverzekerd tot € 10.000,- !
    Dat is mooi meegenomen.
    Vandaar alle maximale sterren van mij voor deze zorgverzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ van Gorsel

    Zeer goed.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • PPieter Faber

    Een goede en betrouwbare zorgverzekeraar. Misschien niet de goedkoopste, maar je weet waar je aan toe bent.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • TTeus

    Goede zorg voor een betaalbare premie

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • DDiana Wander

    Alles verloopt heel soepel, ik ben dik tevreden.
    Ik heb geen aanvullende verzekering, vandaar heb ik geen sterren gegeven als waardering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • RRvR

    We zijn nu 2 jaar bij DITZO en declaratie en informatie is perfect.
    Ook is de DITZO App heel handig en makkelijk

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ.Kuijpers

    Snelle uitbetaling declaratie
    Goed bereikbaar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    6
  • WWil Brouwn

    Ik ben tevreden over de klantvriendelijkheid en op preventie gerichten adviezen van Ditzo.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • NNanda Hoogendoorn-Walgreen

    Prima verzekering.
    Leuke extra’s; zoals de mogelijkheid om i.s.m. ASR Vitality punten te scoren door gezonder te leven en daar vervolgens voor beloond te worden.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • HHarry

    Uitstekende verzekeraar met een goede dekking.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
  • Jjan riethof

    Ik ben tevreden met deze verzekeraar, heb geen enkele klacht.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • WWim Bien

    Ik ben bij ditzo gegaan,omdat ik goedkoper uit was.Daarna kreeg ik prostaatkanker met een heel scala aan kosten voor hun.In wezen geneerde ik me,maar van de kant van ditzo is nooit een wanklank gekomen en de service is niet veranderd en mijn account is overzichtelijk en helder en de aanvullende verzekeringen zijn goed en betaalbaar en het contact is ook goed.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • AAnne Toussaint

    Gewoon een goede zorgverzekering met oog voor de klant. Erg tevreden !

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
  • CCaroline

    Het wordt er niet beter op

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
  • Ww meems

    goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • DDirk

    Prima zorgverzekering voor mij. Je krijgt er gratis pechvogelhulp bij, mocht ik een ongeluk krijgen. Premie is prima, declaraties worden snel betaald, heb alleen een tandartspakket als aanvulling.

    Hopelijk stijgt de premie in 2023 niet te veel, want dan blijf ik zeker klant.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
  • CCorbeau

    Ik heb een verklaring medische noodzaak voor het gebruik van Adenuric .
    Deze worden dus niet vergoed door Ditzo, het is geen voorkeurs medicijn. Ondanks dat dit middel normaal wel door de basisverzekering wordt vergoed, maar niet bij Ditzo. Rekening via de app ingediend en alleen maar als antwoord”afgewezen”zonder reden en hierover dus maar weer bellen.
    Hun vergoedingen worden steeds verder uitgekleed, zo kan ik ook goedkoop zijn!!!!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • DDitzo

      @Corbeau Hoi, wat vervelend om te lezen dat je ontevreden bent over de zorgverzekering bij ons! We hebben ook gereageerd op jouw andere reviews met het volgende bericht.
      Heb je al contact gehad met je apotheek over de medische noodzaak? De apotheek is eindeverantwoordelijke over een medische noodzaak en mogen de medische noodzaak goed- of afkeuren. Wanneer het is goedgekeurd dienen zij direct de nota bij ons in en vergoeden wij het medicijn vanuit de basisverzekering. Dan betaal je wel je eigen risico eerst. Mocht je nog meer vragen hebben kan je altijd telefonisch contact met ons opnemen. Je kan Ditzo bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.30 uur op telefoonnummer (030) 699 79 30. We zijn ook via de Whatsapp te bereiken op het nummer: 06 43 46 24 63. We denken graag met je mee!

    • PPauline

      @Corbeau Helemaal mee eens, mijn specialist die voor zich zelf is begonnen vergoeden ze ook niet meer…een aantal jaar geleden nog wel maar nu niet meer. Ze kijken niet of jij er beter van wordt.. maar luisteren naar de “wetenschap” De regulieren specialist stuurt mij met eenkluitje in het riet dus wie is beter? Nee wij vergoeden niet meer! Het wordt steeds minder, ook bepaalde medicatie vergoeden ze niet meer..Dus ik zoek een andere zorgverzekering, slechte zaak van ditzo….dat word wegzo!

  • JJoris

    Topverzekering voor mij, snelle afhandeling, fijne service en duidelijke online omgeving. Complimenten.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • PPreeya

    Ontevreden!
    Heb meest uitgebreide pakket voor tandartsverzekering genomen, met 100% dekking.
    In de polis staat niet dat er uitzonderingen zijn op de 100% dekking. Voor meeste claims worden alleen 75% gedekt.
    Op de website van Ditzo zie ik staan (voor M codes, code C91 en code C92; 75%)
    Achteraf blijkt dat dit ook geldt voor E en X codes, wat bij tandarts behandeling het meest voorkomt.

    Ik ga hier nooit meer verzekering afsluiten.

    Bij mijn vorige tandartsverzekering (f…) was er totaal geen gedoe. alles werd daar vergoed.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    • DDitzo

      @Preeya Wat jammer dat je ontevreden bent. Ik begrijp dat de voorwaarden niet duidelijk voor je waren. Op onze website kun je de vergoedingen van de Ditzo Tandverzekeringen inzien. Daarbij staat precies aangegeven welke behandelingen voor 75% en welke voor 100% (tot het maximum bedrag) vergoed worden. Ik hoop dat dit in ieder geval wat duidelijkheid geeft voor de toekomst. Neem gerust contact met ons op als je nog vragen of opmerkingen hebt.

  • JJuan

    In general terms I am satisfied. Quite competitive price and coverage for premium. Service could be a bit better though. Customer service replies quickly and also via WhatsApp, but sometimes their answers are not sufficient or very informative. Also it can be a bit of hassle to submit claims and invoices for expenses from abroad which are covered.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
  • IIwan

    Je voorgeschoten eigenrisico houden ze na beëindiging van de verzekering nog extra drie maanden vast. Dit is geld dat je al een jaar extra heb betaald. Schandalig!

    Nooit meer Ditzo, zeker afrader!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
    • DDitzo

      @Iwan Wanneer je het eigen risico vooraf gespreid voldoet, dan volgt eind april van het jaar daarop de eindafrekening. De meeste zorgverleners declareren namelijk niet direct als je daar geweest bent, maar pas na enige maanden. We willen dus voorkomen dat we je een eindafrekening sturen en dit dan na een paar maanden alsnog weer moeten terugvorderen. Alvast bedankt voor je begrip daarvoor. Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice als je nog vragen of opmerkingen hebt!

  • PPauline

    Zeer tevreden, gaan nu het derde jaar met ze in! Goede premie en fijne communicatie (bv via app maar ook via de berichtendienst). Wat mij betreft zouden ze ook alternatieve zorg in hun aanvullende verzekeringen mogen opnemen, dat is het enige kleine minpuntje.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • GGert

    Snel en adequate afhandeling van vragen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ddirk

    zeer tevreden, ik ben heel zorgbehoevend, maar ze staan voor me klaar wanneer ik het nodig is. zorgkeuze uitstekend, premie mag wel lager.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10

Kan het goedkoper?